Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Byl publikován plán na odstranění XSLT z webových prohlížečů Chrome a Chromium. S odstraněním XSLT souhlasí také vývojáři Firefoxu a WebKit. Důvodem jsou bezpečnostní rizika a klesající využití v moderním webovém vývoji.
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.3.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Organizace Open Container Initiative (OCI) (Wikipedie), projekt nadace Linux Foundation, vydala Runtime Specification 1.3 (pdf), tj. novou verzi specifikace kontejnerového běhového prostředí. Hlavní novinkou je podpora FreeBSD.
Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.
Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co
… více »Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).
Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.
Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno
… více »Na Crowd Supply běží kampaň na podporu chytrého open source termostatu HestiaPi Touch pro řízení HVAC (topeni, větráni, klimatizace) a teploty vody. Termostat je postaven na Raspberry Pi Zero W a je kompatibilní s openHAB a MQTT. Zdrojové kódy HestiaPi Touch jsou k dispozici na GitHubu.
Tiskni
Sdílej:
stejně při každém rebootu připojuje na *.tradfri.pool.ntp.org a pokud se nedostane, tak si nastaví datum na 1. 1. 1970
Tohle by ještě šlo řešit pomocí přesměrování na lokální NTP server, třeba pomocí DNS vnutit jinou IP adresu pro tu doménu, případně provést přesměrování na úrovni IP. Pokud by to fungovalo, tak je to vlastně celkem dobré a máš zařízení použitelné offline.
Horší je, pokud by to chtělo navazovat šifrovanou komunikaci a kontrolovat certifikáty… a kdyby je to nekontrolovalo, tak je to taky špatně, protože kdokoli cestou by mohl převzít kontrolu nad tvými zařízeními, což je na jednu stranu lepší pro tebe, ale zase horší pro BFU, kteří to jen připojí a přestanou se o to starat.
ne ze by klekla nejaka silova cast, vyhorel nejaky silovy spoj, odesly nejaky vykonovy polovodice ale protoze jen a pouze masina prestane komunikovat s dispecigem, klekne palubni PC a podobny pro provoz nepodstatny veci bez kterych by souprava mohla normalne vyjet.Sice to na prvni pohled nevypada, ale dopravovat osoby a naklad z mista A do mista B je jen jednou z funkci, ktere musi (drazni) vozidla zvladat. Bezpecna koexistence s jinymi vozidly je stejne dulezita, jako ze se vozidlum otaci kola. A to elektronizace prave umoznuje. Jasne slo by to bez elektroniky, ale napriklad za cenu nizsi bezpecnosti, nizsi propustnosti site/prepravni kapacity atp. Proto se nedivim, ze v pripade chyby v nekterem z techto podpurnych systemu, se lokomotiva zachova bezpecne a odmitne jet.
Proto se nedivim, ze v pripade chyby v nekterem z techto podpurnych systemu, se lokomotiva zachova bezpecne a odmitne jet.Jsem si na 99% jistý, že nic takového na české železnici neexistuje. Možná tak na západ od nás.
Jsem si na 99% jistý, že nic takového na české železnici neexistuje. Možná tak na západ od nás.Přesně tak. A proto byla jeden čas velmi populární píseň od Jarka Nohavici kde spívá.
Pendolíno stojí kdesi u Polomy zamrzli mu všecky CD-ROMy. 
pouze masina prestane komunikovat s dispecigemMašina komunikující s dispečinkem a když přestane, tak se nejede? Možná by to chtělo vrátit se do reality.
klekne palubni PC a podobny pro provoz nepodstatny veciBez toho palubního PC - když už nějaké je - se ta věc nedá řídit, protože vám nefungují takové nepodstatné věci jako tachometr. Jinak lokomotivy bez nějakého počítače se vyráběly tak do osmdesátých let. Když už srovnáváte, tak srovnávejte s něčím, co existuje.
Od identifikace přítomnosti nějaké osoby do okamžiku dosažení komfortní teplot uběhne nějaká doba, závislá na typu vytápění.Tak dá se tomu radit. Například když odcházím odněkud (nečekaně dříve a tak to termostat nemůže připravit) a mířím domů, tak tomu můžu říct „za půl hodiny přijdu domů“.