Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Vlákno bylo přesunuto do samostatné diskuse.
 
 
             11.10.2024 16:38
Alkibiadés            
            
             | Já to dost střídám :)
        11.10.2024 16:38
Alkibiadés            
            
             | Já to dost střídám :)
         12.10.2024 15:36
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
        12.10.2024 15:36
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
            
        …I threw myself into software development to distract from pain.další vysvětlení, proč podobné věci lidi typicky dělají, je, že si chtějí udělat jméno a mít reference, portfolio, aby získali lepší práci. Pak je tu klasické „dělám to, protože mě to baví“ – což je čistě subjektivní a nemá cenu to rozporovat. Každého může bavit něco jiného a každý rád tráví čas nějak jinak. Z čistě praktického hlediska souhlasím, že to až takový smysl nedává. Psal jsem to tu už, když tenhle projekt začínal – viděl bych smysl v portování svobodného softwaru na hardware, který už mezi lidmi značně rozšířen je (tudíž jim to umožní ten HW používat svobodně nebo ho vůbec používat a nemuset ho vyhazovat, když by jinak byl morálně zastaralý). Ale portovat cokoli na nový uzavřený hardware a tím podporovat jeho výrobce, zvyšovat mu tržby a dělat pro něj práci zadarmo? V tom moc smysl nevidím. Jde tedy o to načasování – když s tím začnu ještě před rozšířením toho hardwaru mezi zákazníky, tak pomáhám hlavně jeho výrobci. Když udělám totéž zpětně, tak pomáhám uživatelům (nebo možná obecně lidstvu), aby lépe využili to, co už mají.
 13.10.2024 13:21
Rezza             | skóre: 25
             | blog: rezza
             | Brno
        13.10.2024 13:21
Rezza             | skóre: 25
             | blog: rezza
             | Brno
        kvuli tomuhle ctu abickoA ja zas kvuli tomuhle Technet. Obcas se i tam nekdo objevi.
 
Jindřich Lněnička 14. 10. 2024 1:00 Oukej, nevím, jestli je to tvorba autora, nebo odněkud přeložený, ale zkusím to doplnit: 1., 2. Výběr distribuce a výběr grafického rozhraní jsou úplně oddělený věci, které se dají téměř libovolně kombinovat. Za univerzálně dobrou kombinaci považuju buď Fedoru Workstation ve výchozí variantě (GNOME rozhraní, který je fakticky výborný pro produktivitu), nebo s KDE Plasma rozhraním (co má blíž Windows a podporuje i věci jako HDR obsah). S obojím se mi pracuje líp, než s Windows 11. Jinak rozhraní „Linux KDE“ se správně jmenuje KDE Plasma. A vůbec není vázaný na Linux, jen tak na okraj. 3. Jop, dá se souhlasit. Byť i tady jsou při instalaci míň intuitivní věci. BTW, nejlíp má za mě instalaci dneska vyřešenou openSUSE, ale uvidíme, jak se předvede Fedora, kde pracují na nové variantě toho svého. 4. Z kancelářských balíčků za mě dneska s MS formáty nejlíp funguje OnlyOffice. Jinak stále na Linuxu zoufale chybí alternativa třeba Affinity balíčku. Naopak třeba DaVinci Resolve jede hezky. 5. SteamOS má smysl primárně na Steam Decku. Z distribucí pak hry hezky jedou na Bazzite. Reálně stačí ale Steam a hry pojedou na snad jakékoliv aktuální distribuci na pár kliknutí. 5. Kompatibilita doteď zlobí v kombinaci s Nvidia GPU. Nicméně i zde Nvidia výrazně zlepšuje podporu. Ve zkratce: Pokud chcete GNU/Linux zkusit, směle do toho. Stáhnete si třeba Fedoru KDE Spin, nebo výchozí, abych usnadnil výběr distribuce.
 13.10.2024 22:52
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
        13.10.2024 22:52
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
            
         
            
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                