abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:22 | IT novinky

    Andrew S. Tanenbaum byl oceněn 2023 ACM Software System Award (Wikipedie) za operační systém MINIX.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 10:22 | Komunita

    Celkový počet stažení aplikací z Flathubu překročil 2 miliardy. Aktuální Statistiky Flathubu: Celkový počet stažení 2 002 793 783. Celkem desktopových aplikací 2 636.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    21.6. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.8.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 23:11 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 142 (pdf) a HackSpace 79 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 18:22 | Nová verze

    Qtractor (Wikipedie) dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o Audio/MIDI vícestopý sekvencer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 14:33 | Nová verze

    Byl vydán svobodný kancelářský balík OnlyOffice Docs 8.1. Vedle četných oprav přináší několik funkcí včetně podpory editace textu v PDF a vytváření formulářů v PDF.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 40
    21.6. 12:33 | Zajímavý článek

    Daniel Stenberg, autor nástroje curl, z databáze SteamDB zjistil, že aktuálně 22 734 her na Steamu používá curl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    20.6. 19:55 | IT novinky

    Společnost Anthropic vydala Claude 3.5 Sonnet, tj. novou verzi své umělé inteligence Claude (Wikipedie). Videoukázky na YouTube. S Claude 3, stejně jak s GPT-3.5, Llama 3 a Mixtral, si lze pokecat bez přihlašování na DuckDuckGo AI Chat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 16:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.8 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 126. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube. Vypíchnuta jsou vylepšení v integrovaném poštovním klientu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 12:11 | Zajímavý článek

    Příspěvek Aukce domén – měsíc po spuštění na blogu CZ.NIC shrnuje první měsíc provozu Aukce domén .CZ. Aukcemi prošlo celkem 18 174 domén, z toho na 742 z nich byl učiněn alespoň 1 příhoz. Nejdražší aukcí byla na doménu virtualnisidlo.cz s cenou 95 001 Kč, která však nebyla včas uhrazena. Nejdražší aukcí, která byla vydražena i zaplacena je praguecityline.cz s cenovkou 55 600 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Rozcestník

    KDE 4.3.3

    Vyšlo KDE 4.3.3. Byly vylepšeny některé efekty KWinu, JuK je nyní stabilnější, KDE PIM se dočkalo různých zlepšení a pracovalo se také na integraci Akonadi. Podrobnosti najdete v seznamu změn.

    3.11.2009 15:49 | David Watzke | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.11.2009 16:11 mnn | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    Nemôžem si odpustiť: už to funguje "normálne"?
    David Watzke avatar 3.11.2009 16:17 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    Tos "mírně" zaspal, tyhle řeči byly in půl roku zpátky ;-) Ale vážně: 4.3 je v pohodě.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    3.11.2009 17:39 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    No já ti nevim... teď koukám na nějaký memory leaky v kde a přijde mi, že ten, kdo to psal, byl asi až moc fpohodě
    3.11.2009 21:47 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    hm, jak pro koho ... třebas DAV plugin v korganizeru stále nefunguje, což pro mě rozhodně v pohodě není :-/

    (ale pravda, proti 4.0 a 4.1 je to relativně použitelný)
    3.11.2009 16:18 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    To ti nikdo nepoví, někdo říká že jo, někdo že ne...Za mě OK :) Nejlepší asi bude vyzkoušet si to na vlastní kůži...kdybych dal na názory jiných, tak to dnes asi nepoužívám :(
    ...
    3.11.2009 16:46 Pietro | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    Mne áno.
    3.11.2009 16:43 Nicco | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše skor by som hovoril co stale este nefunguje
    Co sa tyka KDE PIM, skor by som hovoril co stale este nefunguje:

    1) po odstraneni workaroundu sa znova objavila chyba, ze v HTML e-mailoch to maze prazdne riadky a vas mail sa zmeni na kod pre enigmu

    2) Pri odpovedani na HTML e-mail to rozbije historiu a da ju ako plaintext. Ako by to nebolo malo, tak sa este prida bod 1 a zmaze prazdne riadky

    belisarivs avatar 3.11.2009 20:15 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: skor by som hovoril co stale este nefunguje
    Jeste ze HTML mail vubec nepouzivam. Takze u me v klidu.

    Tyhle graficke serepeticky jsem nikdy nepochopil.
    IRC is just multiplayer notepad.
    3.11.2009 23:20 Nicco | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: skor by som hovoril co stale este nefunguje
    To preto, ze mas 17 rokov a vo firme si nikdy nepracoval... Tieto 2 bugy maju jednu z najvacsich votes, ale vyvojari na nich kaslu, asi z rovnakych dovodov, ako ty. To je open source - opravujem iba to, co sa mi paci.

    Ked to takto niekde napisem, hned mam odpoved, ze nech si to teda fixnem sam a nenadavam na opesource. To je opem source

    Vo svete "normalneho" sw sa opravuje aj to, na co nieje nalada, lebo je to nasa praca, ludia to potrebuju a management to podporuje. Preto je Otlook na 1000 mil od Kmailu
    3.11.2009 23:26 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: skor by som hovoril co stale este nefunguje
    Ja mám 39 rokov, vo firme so nikdy nepracoval a HTML mail nenávidím.
    Rezza avatar 4.11.2009 07:58 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: skor by som hovoril co stale este nefunguje
    No, nerekl bych, ze ve svete normalniho sw to funguje zase o moc jinak - opravuje se to, co chteji velci, dobre platici zakaznici. Pokud ma clovek zrovna prunik s jejich potrebama, tak je vykryty i v Linuxu, jinak bez sance. Naopak sance neco zmenit je o hodne vetsi, zalezi samozrejme na vyvojari. A i KDE si clovek muze zaplatit, existuje spousta firem, ktere za uplatu moc rady dodelaji vsechno co si (opet) platici zakaznik preje. Kazdopadne nerikam, ze je vse v poradku, KDE projekt by mel brat vic odezvy z venku. Jednou jsem se bavil s Aaron Seigem a ten mi tvrdil, ze co si preje uzivatel ho nezajima, protoze on vi lip, co oni chteji a ze kdyz mu do toho nebudou kecat, tak to bude lepsi. Mozna mel pravdu, mozna dnes Plasma mohla byt skutecne revolucni vec, ale taky by ji trebas nikdo nepouzival.
    4.11.2009 09:09 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: skor by som hovoril co stale este nefunguje
    Ve firmě (středně velké) pracuji a HTML mail jsem také nikdy nenapsal. Když ho vyjímečně někdo pošle (což se moc často nestává), odpovídám vždy v plaintextu.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    4.11.2009 11:23 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: skor by som hovoril co stale este nefunguje
    tak naokraj, když u nás na firmě někdo pošle (zprasený) html mail, je mu obvykle vyčiněno :-)

    jinak s tebou víceméně souhlasím, je to smutný, jak to vypadá :-/
    belisarivs avatar 5.11.2009 09:33 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: skor by som hovoril co stale este nefunguje
    Jak muzes vedet kolik let mi je a jestli pracuju nebo ne? Takove cancy si priste laskave narvi do prdele na storc.

    Seknul ses skoro o dekadu a o nezamestnani taky meles z cesty.

    Prichazi mi denne stovky pracovnich mailu a ani jeden v html.
    IRC is just multiplayer notepad.
    5.11.2009 10:37 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: skor by som hovoril co stale este nefunguje
    Jak muzes vedet kolik let mi je a jestli pracuju nebo ne?
    ehm, vážně si myslíš, že seš na síti anonymní? - chci říct, předchozí příspěvek je sice totálně mimo, ale tvoje otázka je přinejmenším úsměvná ...
    Takove cancy si priste laskave narvi do prdele na storc.
    hezké, to jsem ještě neslyšel, píšu si
    3.11.2009 17:18 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    Když je tu řeč o PIM. Pořád mi uniká smysl Popup Notes. Když takovou nějakou potvoru otevřu, už se nepřepnu do jiných modulů. Je-li to ekvivalent poznámek v Outlooku, bral bych to jako bug, ale možná to má nějaký smysl?
    3.11.2009 17:20 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    Zabudnite na KDE este 12 mesiacov. Verzia 4.5.2 by mohla byt pouzitelna..
    3.11.2009 17:33 DNA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    sakra, neměl bych to odinstlaovat? asi ne, funguje k plné spokojenosti...
    3.11.2009 18:45 xhc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    uz som to odinstaloval .. diky lacinko :* cmuk
    3.11.2009 20:23 Nick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    Už byl opraven ten asi rok starej bug s nefunkčím HTTPS proxy ?
    3.11.2009 21:48 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    Mne stále jen dokáže vytočit, že se řeší efekty a jiné candy-eye lahůdky a neřeší se věci jako kio_nfs, integrace aplikací do servisních menu, bluetooth, vypalování, konfigurace tiskáren, funkční konfigurační nástroj pro více monitorů atd.
    belisarivs avatar 3.11.2009 23:04 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    Ale patch by od tebe klidne vzali.

    Proste danou vec nema kdo delat? KDE je "komunita sobe" a je to tu holt videt.
    IRC is just multiplayer notepad.
    3.11.2009 23:57 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    Snad vzali. Udělali jsme v práci patch na GRUB2, který řešil bootování přes PXE. V podstatě nás poslali do háje.
    4.11.2009 10:10 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    Z čehož jasně vyplývá, že nemá cenu přispívat do KDE...
    David Watzke avatar 4.11.2009 00:19 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    Bluetooth mi funguje (KBluetooth 0.4 RC1), vypalování přes K3b (1.68.0_alpha3) taky (to nesouvisí s KDE), tiskárny se konfigurujou přes localhost:631 (a tisk jde) a více monitorů přes nvidia-settings (případně xorg.conf).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.11.2009 06:38 Luigi | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    jak resite prepnuti vystupu monitoru u notebooku, ktery ma grafickou kartu nVidia? Jedna se mi o situace vlozeni do doku a samostatne cinnosti. Ja to v soucasne dobe u jednoho uzivatele musim provadet prepisem konfiguraku a restartu xorg serveru pomoci skriptu a to je hnus fialovej. Ale nic lepsiho me nenapadlo - bycejny uzivatel z kancelare nemuze/nechce/nebude lovit v nvidia-settings zhola nic, protoze ani nevi co ty napisy tam znamenaji. Localhost:631 je funkcni bezesporu, ale uznejte, ze aplikace jako GUI pro tiskarny neni od veci, kdyz uz se dela cele nove prostredi, nemluve o praci s NFS. Chapu, ze se dela to co bavi, jen se pridavam k tomu, ze je velka skoda tyto veci ignorovat.
    4.11.2009 11:32 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    vynechal jsi kio_nfs a ta servisní menu

    že tobě BT funguje, to gratuluju, ale moc takových není

    nové K3B mi posledně při pokusu o vypálení image zahlásilo, že nemám práva k zařízení a poslalo mě do prdele; tak jsem (pod stejným uživatelem) napsal cdrecord image.iso a bylo vymalováno (pravda, neměl jsem už sílu hlásit bug, příště se polepším :-))

    tiskárny přes www rozhraní CUPSu ... OMG, to nemyslíš vážně, ne? - v KDE3 byl krásný nástroj, nemusel jsi ani vůbec mít CUPS (a ohledně toho "tisk jde" - srovnej možnosti tiskových dialogů KDE3 a KDE4 ...)

    a to samé ohledně konfigurace více monitorů
    4.11.2009 06:49 nikdo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    Jistě, takové akonadi, nepomuk či framework plasma, to je samé eyecandy.
    4.11.2009 07:20 Luigi | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    priznam se, ze se mi KDE 4.3.x opravdu libi, podle me je to povedene, i kdyz leckde to bude jeste dost prace a nektery veci jsem hned vypnul protoze jsou mi uplne k ho*nu. Ale nelibi se mi, ze vyvoj uzivatelsky podstatnych veci se u spousty veci nehybe. Nemam holt telefon s wifi, ale rad bych se do toho sveho pomoci bluetooth podival (a nejak normalne, ne v konzoli..). Pouzivam NFS a docela se tesim, ze nebudu muset lezt na server pomoci midnightu, kterej je sice skvelej, ale kurna bavime se tu o novem prostredi pro praci... Ano, kdo rekne at pridam ruku k dilu, ma pravdu. Ja ale bohuzel nejsem dobrej programator a mam narocne jine zamestnani a tak se aspon snazim reportovat bugy a obcas nekde napsat zkusenosti.
    4.11.2009 10:50 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    Ano, s tím jedině souhlasím. Btw. k čemu vlastně akonadi a nepomuk je? Kromě toho že to pořád něco chroustá. Měl jsem nepomuk zapnutý anějaký užitečný benefit jsem z toho moc neměl.
    4.11.2009 12:04 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    Třeba mne deptá bug 193918 (hlavně kouknout na screenshot). Řekl bych, že to bude locale zaležitost. Poraďte mi, kde ve zdrojácích KDE najdu příslušnou část a já si najdu čas, zkusím to opravit a dám patch.
    4.11.2009 11:26 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    ehm, Plasma že je o něčem jiném než o eyecandy?
    4.11.2009 14:36 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    Áno, je.
    4.11.2009 17:44 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    jako třeba o tom, aby jeden chybný applet dokázal sestřelit celý desktop?
    5.11.2009 06:21 Luigi | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    co nejvic tech nesmyslu je potreba hned povypinat, budeme-li chtit pracovat - od tech krasnych analogovych hodin na plose (ktery nejsou videt, protoze bud jsou porad navrchu a prekazi anebo vespod pracovniho prostredi kde nejsou videt) az po nezbytnosti ukazujici od teploty procesoru, jak je venku za oknem az po velikost bot obsluhy pocitace. No a konecne zminene "chroustaci sluzby" jsem nejak nedokazal vyuzit a nechybi mi. Takze maximum teto chamradi vypnout. A to co zbyde na monitoru (lista, systemovy panel, hodiny v liste apod.) tak chodi stabilne a pomerne svizne.
    4.11.2009 17:24 ventYl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    povedal by som, ze veskere kio_nfs (obecne kio_*), ktore maju svoju nahradu vo fuse filesystemoch chceli vyvojari KDE povodne zavrhnut a pochovat jakozto spiatocnicke riesenie a celkom tomu rozumiem. s takym geditom, alebo akoukolvek somarinou napisanou nad GTK si s kio_* clovek neskrtne.

    ci ale na tomto umysle este trvaju, to netusim.
    5.11.2009 08:49 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.3.3
    Je mi celkem jedno, jakou technologii vývojáři chtějí použít nebo zahodit jako historickou. Nevím jestli podpora pro NFS přes FUSE je výhra, když máme pěknou podporu v kernelu. Nic z toho nemění fakt na tom, že fungující NFS je IMHO důležitější než bublající bublinky na ploše, nebo možnost zarovnat launcher na top, jak jsem včera četl. Takovéhle drobnosti patří řešit někam do verze 4.6. Těď by se měli pořád ještě řešit základní funkcionality, IMHO, jako je NFS, přepínání monitorů, rozšířená plazma, bluetooth, konfigurace tisku.

    Nechápu jak někdo může říct, že kdebluetooth4 funguje a je to řešení. Možná nespadne, ale připojením klávesnice a myši rozhodně možnosti bluetooth nekončí.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.