abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    26.4. 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 9
    26.4. 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 47
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 880 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    KDE 4.4 RC2 "CampKDE"

    Vyšlo KDE 4.4 RC2. Poznámky k vydání. Vylepšení se dočkal Nepomuk a Plasma, přibyly nové aplikace (například blogovací Blogilo) a vývojářská platforma byla doplněna o framework KAuth.

    25.1.2010 17:04 | Saljack | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.1.2010 17:16 hehek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    "nepomuk uz jde zkompilovat" :D
    25.1.2010 17:51 toom77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    To citujes sam seba? Ja tom v odkazovanych poznamkach k vydaniu nic podobne nenasiel.
    Martin avatar 25.1.2010 18:18 Martin | blog: majne_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    funguje nekomu klikatko na pridavani plasmoidu?
    25.1.2010 18:53 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Jo.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    25.1.2010 21:41 koso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Funguje, pretoze hned po zavedeni RC2 sa mi pokazil tray s battery-monitorom a musel som si nanovo skladat desktop :D
    Saljack avatar 25.1.2010 21:45 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Já jsem zjistil problém, že když kliknu na posunutí tak vše zmizí a není cesty zpět. Když ale zadáte název widgetu do vyhledávání, můžete ho přidat.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Karry avatar 25.1.2010 21:49 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Zrovna dnes jsem se s tím setkal. Jedná se o bug QT, který by měl být ve verzi 4.6.1 opraven. Viz: https://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=223991
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    25.1.2010 21:59 koso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Trocha mimo otazka ale: tiez mate problem s kontextovym menu napr. knetworkmanageru alebo kopete? Ked kliknem pravym na ikonu v system tray, tak menu je nepouzitelne - vyzera, ako keby bolo generovane plasmou s prislusnou themou. Ak kliknem na knetworkmanager lavym, tak dostanem standardne menu.
    Karry avatar 25.1.2010 22:07 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Jo. Neřekl bych že je to nějak hezčí jak nativní QT, zato je to brutálně pomalejší... V době vydávání RC release by se takovéto věci neměli přidávat :/
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    25.1.2010 18:54 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Ayatana notifications
    Nevíte kam zmizely Ayatana notifications? Narozdíl od těch současných se na to šlo dívat - ty vyskakovací informace o událostech. Byly v KDE 4.3, ale v KDE 4.4 nejsou.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    Prcek avatar 25.1.2010 19:02 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ayatana notifications
    Na netu píšou, že ten Ayatana patch není ve 4.4, ale že existuje něco podobného - Colibri, snad to pomůže ;-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    25.1.2010 19:31 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ayatana notifications
    Dík, k nemohl jsem k tomu nic dohledat. Každopádně kompilce skončila na ... ~/colibri-0.1.0/app/notificationwidget.cpp:29:34: error: X11/extensions/shape.h: No such file or directory a s tím vylezly další chyby.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    Marián Kyral avatar 25.1.2010 21:04 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ayatana notifications
    Dík, k nemohl jsem k tomu nic dohledat. Každopádně kompilce skončila na ... ~/colibri-0.1.0/app/notificationwidget.cpp:29:34: error: X11/extensions/shape.h: No such file or directory a s tím vylezly další chyby.
    Zkus pohledat libXext.
    $ equery b /usr/include/X11/extensions/shape.h
     * Searching for /usr/include/X11/extensions/shape.h ...
    x11-libs/libXext-1.1.1 (/usr/include/X11/extensions/shape.h)
    
    27.1.2010 00:23 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ayatana notifications
    Díky, libxext bylo klíčové slovo k řešení. Bohužel mi ani po instalaci notifikace nefungují správně, nemám kde je aktivovat, lze je jen nakonfigurovat. Používají se stále Plasma, nekoukatelně veliké.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    27.1.2010 06:00 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ayatana notifications
    njn, to mate tezky, kdyz neumite cist...

    You must open the systemtray settings and uncheck the "Application notifications" box.

    Have a look at Colibri README for more details.
    12.2.2010 21:59 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ayatana notifications
    RTFM ... díky, já zbytek návodu tak nějak přehlédl ...
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    25.1.2010 21:46 koso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ayatana notifications
    Build-Depends: debhelper (>= 7), cmake, kdelibs5-dev (>= 4:4.3.85), x11proto-xext-dev
    26.1.2010 09:16 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ayatana notifications
    Fujtajxl, zalez s touhle ubuntu zvrhlostí! Ayatanu nikdy. Naprosto nepoužitelné a otravující notifikace co nic neumí. Plasma notifikace (byť mají ještě pár much) jsou proti tomu naprostá dokonalost sama!
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    belisarivs avatar 26.1.2010 11:11 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ayatana notifications
    Tohle je vec nazoru.

    Mne se ty z Plasmy naopak nelibi. Vyzaduji mou pozornost a zakryvaji text pod nimi.
    IRC is just multiplayer notepad.
    25.1.2010 21:34 Zomp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše KDE 4.4 RC2 v Kubuntu
    Přestávám to chápat - na RC2 jsem aktualizoval KDE v Kubuntu už minulý týden, říkal jsem si, že jsem nikde neviděl žádné oznámení, ale nijak jsem to nehrotil... Alespoň se snížila průměrná doba vydání balíčků (i když za dost pochybných okolností). :)
    25.1.2010 21:44 koso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 v Kubuntu
    Oficialne vydanie je vacsinou tagovane o par dni skorej pred samotnym vydanim podla "release schedule". To znamena, ze zdrojove kody boli dostupne uz tusim 21.1.2010 ale az po ich otestovani bolo vydane oznamenie.
    25.1.2010 21:42 michal | skóre: 24 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Funguje vám se dvěma monitory aktivita "pohled na složku"? Nevím proč, ale když rozšířím plochu přes 2 monitory, tak mi všechny ikony z plochy zmizí a odstranění druhého monitoru zase naskočí. Děje se vám to taky?
    Karry avatar 25.1.2010 21:58 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Já tak nějak vůbec nepochopil jak by se s těmi aktivitami mělo pracovat... Jak nastavím aktivitu (pohled na složku) na dva monitory? Když dám typ aktivity "pohled na složku" tak se mi ikony zobrazují pouze na primárním monitoru...
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    25.1.2010 22:06 michal | skóre: 24 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Asi jste špatně pochopil můj problém

    a) musíte mít verzi kde 4.4 rc1, rc2

    b) mít dva monitory, na každém jinou aktivitu (nejde mít na obou stejnou)

    c) když se nastaví aktivita na typ "pohled na složku" tak zůstane prázdná, ale když se zobrazení přepne na jednu obrazovku, tak se ikony záhadně objeví

    Váš problém je asi v tom, že musíte typ aktivity "pohled na složku" nastavit na všech kde ho chcete mít, ne jenom na té hlavní obrazovce, nastavit aktivitu přes 2 monitory nejde.
    Karry avatar 25.1.2010 22:14 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Mám KDE 4.3.95 (KDE 4.4 RC2)... Tak jsem to zkusil, vypnul (xrandr) jsem druhý monitor, nastavil aktivitu na "pohled na složku", našoupal jsem tam nějaké soubory a pak druhý monitor zas zapnul... bez problému...
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    25.1.2010 22:32 michal | skóre: 24 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Mohl bych se ještě zeptat na verzi Qt? Nějak mě nenapadá, čím jiným to vysvětlit.
    Karry avatar 25.1.2010 23:00 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Qt: 4.6.0 Tady je kdyžtak screenshot, jestli jsem vůbec pochopil...
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    25.1.2010 23:28 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Windows grouping (Kubuntu)
    Funguje někomu - respektive máte tu možnost - používat Move window to group? V nabídce okna? Píše se o tom, že lze už od RC1, ale nevím proč to nemám.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    25.1.2010 23:29 koso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows grouping (Kubuntu)
    Pouzivate dekoracie okien Oxygen? ostatne to asi este nepodporuju.
    25.1.2010 23:32 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows grouping (Kubuntu)
    Á, to je ono, díky :)
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    25.1.2010 23:58 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    divam se ze kde4 jde pekne do sr*cek
    26.1.2010 00:12 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"

    A proto se chci (lehce offtopic) zeptat uživatelů Xfce na tyto věci:

    1. Existuje nějaká alternativa KIO slaves/Gnome VFS? Nerad pouštím samostatný program na SCP, FTP, kopírování obrázků z PTP foťáku, atd.
    2. Máte už k dispozici "nativního" klienta pro NetworkManager? Pokud ne, spokojím se s nm-appletem, funguje dobře.
    3. Jak je na tom akcelerace desktopu? Když jsem naposled měl puštěné Xfce, tak byly composite extensions velká novinka a pomalej krám :-)
    4. Existuje v Xfce nějaké rozumné klikátko pro správu napájení s podporou profilů (podobné Powerdevilu v KDE 4)?
    5. Dá se defaultní filemanager používat na prohlížení všeho možného? Tj kliknu na PDF, zobrazí se mi uvnitř filemanageru PDF, kliknu na texťák, zobrazí se texťák (tohle není až tak kritické), atd.
    26.1.2010 00:21 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    ja pouzival gnome a vse na co se ptas tam jelo, ale u bodu pet si nejsem si uplne jist. Pouzival sem krusader.

    BTW: skus si bod pet na os x a budes nadsen :)
    26.1.2010 00:25 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Gnome mi zrovna nesedí ale možná ho přecejen zkusím. Pokud vím, tak neumí dva panely, pro mě naprosto zásadní funkci.

    Mac OS X je krásný systém, jen poněkud nedostupný, nemám-li se vrtat v kernelu, shánět ovladače z pochybných zdrojů a ladit základní věci, které na Linuxu fungují out-of-box.
    Jezekus avatar 26.1.2010 00:34 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Příloha:
    Jak to myslíte 2 panely?
    2 jsou default a používám je horní+spodní schovávací, zkoušel jsem i 4, ale dál jsem to netestoval. Možná, ale myslíme každý něco jiného :-)
    26.1.2010 01:15 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Jo, myslím to přesně takhle, jak to máte :-) Asi nějaký FUD ze zdejšího fóra.
    vlastikroot avatar 26.1.2010 06:16 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Však takhle je to defaultně skoro v každém distru :-D To snad ani nemuže být FUD.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Jezekus avatar 26.1.2010 00:40 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Málem bych zapomněl, ad 4 XFCE nějaký powermanager klikátko má.
    ad 5 Používám jiné správce souborů (2panelové a to není žádný defaultní) takže nevím
    ad 2 Pokud si dobře pamatuji používá se gnomácký applet ad 1 Nevím a myslím, že ne ad 3 Zkoušel jsem na prehistorickém stroji(Celeron 333MHz,256MBRAM, nějaká grafika 2-4MB asi) + XFCE 4.4 a běhalo to pomaleji, ale použitelně. I na SiSkach je to použitelné.
    26.1.2010 09:10 ed | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    sice som xfce uz nejakych par mesiacov nevidel, ale podla mojich vedomosti:
    1. nie, je treba pouzit fuse filesystemy a polorucne si ich nakonfigurovat
    2. nie a asi ani nebude, xfce panel vie loadovat gnome panel applety, takze nm-applet je viacmenej nativna vec
    3. malo by to chodit viac menej bez problemov
    4. ano
    5. nie
    kouby avatar 26.1.2010 00:11 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Proč každý hlavní komentář začíná slovy:

    Funguje vám tohle...

    Nevíte kam zmizeli...

    Přestávám to chápat...

    Funguje někomu...

    Vím, že jde o RC verzi, ale ta by už měla být z větší části funkční ne? Tohle vypadá spíše na beta verzi. :-)
    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    Karry avatar 26.1.2010 00:27 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Mě osobně přišla rc1 stabilnější než rc2 :) Možná se mi to ale zdá díky tomu že jsem dnes provedl velkou aktualizaci a rozbilo se víc věcí najednou, některé mají souvislost s QT.

    Jinak já osobně miluji KDE z pohledu uživatele a QT4 z pohledu programátora... Nemyslím si že by vývoj směřoval špatným směrem.
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    26.1.2010 07:59 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Vidim to uplně stejně, hlavně plasma se sype jak může, ani odebrat přebytečnej panel se mi nepovedlo :) Ale neztěžuju si, v distru je oficiálně 4.3 a ta je stabilní až až, za tohle si můžu sám :)
    ...
    26.1.2010 06:59 miki.lbc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Používám KDE 4.2 RC2 z OpenSuse Factory a žádný z výše uvedených problémů se mi nestává....
    26.1.2010 18:15 koso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Problemom v Kubuntu bude pravdepodobne Qt vo verzii 4.6.0. Predpokladam ze vy mate aspon 4.6.1 alebo trunk.
    26.1.2010 07:58 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Přesně to mě také zaujalo.
    KDE4 pravděpodobně nikdy nebude určeno k tomu, abyste jej používal jako uživatel GUI. Jde o logickou (místy i 3D akcelerovanou) hru "Hledej, co bude zase rozbité a obejdi to." Tento produkt v podstatě elegantně vyřešil nedostatek her pro Linux. Hrají si jak vývojáři tak stále se zmenšující skupinka uživatelů.
    Pokud byste toto prostředí chtěl používat jako grafické uživatelské rozhraní a ještě při tom chtěl pracovat a být produktivní, podlehl jste nedorozumění.
    26.1.2010 08:45 BlackShark | skóre: 15 | blog: windows
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Ono to bude spíš tím, že lidé nemají ve zvyku říkat: "Hele, tohle funguje", "Sousedovi se povedlo tohleto". Ale mají ve zvyku říkat: "To jsou de..ové, tohle nefunguje", "Ty jo, viděls to, co ten soused zase po..al".

    Téměř každý, kdo narazí na problém se s ním zde svěří ostatním (bug, ale už pravděpodobně nenahlasí), ale ti co jim to už léta funguje a nemají problém, ti tolik ukřičení ve fórech nejsou.
    mirec avatar 26.1.2010 12:19 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Ja to vo zvyku mám :D Minule sa mi podarilo telefonovať z psi na psi ;) Pre nás jabberistov obrovský úspech.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    26.1.2010 09:15 ed | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Skuste od piky prepisat tak velky kus software-u za tak kratku dobu s tak radikalnou zmenou vsetkych podkladovych technologii (v KDE v podstate neostal kamen na kameni, okrem kio_* sa zmenilo snad uplne vsetko).

    Na druhu stranu, ak by sa vyvojari zavreli na 4 roky a pokial by to nemali +- stabilne, nevydali by nic, kazdy by remcal, ze sa na KDE nic nerobi, ze je to mrtve a v konecnom dosledku by sa finalna verzia aj tak musela masovo testovat v roznych scenaroch a pri narazovej vymene vsetkych podkladovych technologii by sa to testovalo snad este horsie.
    Bedňa avatar 26.1.2010 09:57 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Na druhu stranu, ak by sa vyvojari zavreli na 4 roky.
    Tak som si myslel že ho po dlhšej dobe vyskúšam, ale radšej počkám až ho ľudia čo radi hrajú hry so skrývajúcimi sa ikonkami, miznúcimi ponukami a padajúcimi oknami to dotestujú, takže si radšej počkám tie 4 roky.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.1.2010 15:40 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Naprostá většina lidí, pro které není PC jen hra, případně se nepodílejí na vývoji KDE4 by uvítala ty 4 roky možnosti instantně používat v mainstreamových distribucích předchozí dobře použitelnou verzi s bezpečnostními aktualizacemi či drobnými opravami. Teď už bychom byli někde za polovinou.
    Nevím, kde se bere to přesvědčení, že uživatel neustále prahne po nových verzích. Uživatel je rád, když mu to funguje a nemusí se zabývat (z jeho pohledu) blbostmi.
    26.1.2010 15:51 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    KDE 4 mám od verze 4.2 i v práci a jsem s ním nesmírně spokojený (nebo možná už od verze 4.1, teď si nevybavuju kdy přesně jsem přešel v práci a kdy doma).

    Já například po nových verzích prahnu (a používám je nejen doma na desktopu, na notebooku, ale právě i v práci) a KDE 4 mi vyhovuje rozhodně více než staré KDE 3.5 (a to jsem dlouholetým uživatelem KDE, tuším že od verze 3.1).

    Takže prosím negeneralizujte.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    26.1.2010 10:27 nikdo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Protože většina, které to funguje, nemá důvod se přidávat k hysterické uřvané partičce z abclinuxu.cz.
    AsciiWolf avatar 26.1.2010 18:05 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Už to má konečně použitelné Control Center?
    26.1.2010 18:11 koso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Co konkretne vam vadi na "systemsettings"? Mne osobne snad len vyhladavanie .. ktore sice funguje, ale lepsi mi pride pristup napr. z Windows 7, kde po najdeni je mozny priamo pristup ku konkretnemu modulu a nie len kateborii ako je tomu v kde4.
    Prcek avatar 26.1.2010 19:18 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Jo to vyhledávání v Control panel z Windows 7 je fakt paráda. Co už není paráda je, že jsem k tomu vyhledávání byl donucen kvůli neintuitivitě (fuj to je slovo :-)) rozdělení těch kategorií. Teda aspoň já jsem se tam ztrácel, přesto že ovládací panely z Windows XP znám v podstatě nazpaměť.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    AsciiWolf avatar 26.1.2010 20:44 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"

    No, těch chyb by se dalo nalézt více, ale asi nejvíce mi vadí nemožnost změny různých nastavení typu nastavení Samby, KDM, atd, které vyžadují pro zapsání změn vyšší práva. Spouštění "systemsettings" z konzole pomocí "kdesu", abych se dostal k těmto nastavením, pro mne není ideální řešení.

    To opravdu nikoho nenapadlo do systemsettings implementovat button typu "Přepnout do Superuživatelského režimu", případně okno kdesu pro změnu nastavení vyžadujících vyšší práva, než má daný user?

    Prcek avatar 26.1.2010 20:49 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Už se na tom pracuje, to chybí hodně lidem. Myslím že to tam nebylo kvůli tomu, že je ten systém modulů přepracovaný oproti starému KDE a nebylo tak jednoduché to tam začlenit. Respektive by to možná šlo nějak snadno, ale nebylo by to tak bezpečné. Už nevím kde jsem to slyšel, takže možná jen blábolím :-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    26.1.2010 21:07 Mige_Amour | skóre: 12 | Benešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Tohle už je implementované myslím právě díky KAuth. Každopádně, od 4.4 RC1 (dřívější jsem nezkoušel) na mě vyskočí žádost o heslo.
    26.1.2010 21:08 koso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Aha tak tie admin prava by tusim uz v 4.4 mali fungovat tak ako sa patri = program si ich vypyta ked potrebuje. Toto vsak moc casto nepotrebujem tak som si to neuvedomil .. viac mi vadi obcasny dialog, ktory sa pyta, ci chcem ulozit nastavenia, aj ked som sa nicoho v danom module nedotkol - len som ho otvoril :P

    K tym chybajucim modulom, tak Sambu by som ocenil aj ja, ale ak sa nemylim, ta nema nic so samotnym KDE, preto by modul mali dodavat skor distribucie (SuSe tak robi, od Kubuntu to neocakavam). Ja by som ocenil aj modul pre grub2, pripadne konfiguraciu swapu.
    27.1.2010 08:30 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    Tohle RC je pro me zatim velkym zklamanim (podotykam, ze jsem skalni KDE fanousek). Nainstaloval jsem to pred dvema dny v Gentoo a celkove mi to prijde znatelne pomalejsi nez 4.3.4 na stejnem pocitaci. A to jsem mel pocit, ze dosud se KDE4 akorat zrychlovalo. Navic se zase objevily graficke problemy :-(
    8.4.2014 06:07 JecelLinux1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 RC2 "CampKDE"
    There can be so much information available that you can’t even decide where to start. Take a look for this good information http://www.linuxtrainingacademy.com.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.