abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 150 hlasů
     Komentářů: 11, poslední dnes 18:00
    Rozcestník

    KLyDE: minimalistická konfigurace KDE

    Will Stephenson v rámci SUSE Hack Week 9 pracuje na minimalistické konfiguraci KDE (nazvané KLyDE), které je jinak obvykle v distribucích zabaleno tak, že obsahuje všechno, co obsahovat může. Aktuální stav projektu můžete vyzkoušet pomocí balíčků z OBS pro openSUSE 12.3.

    12.4.2013 21:48 | Fluttershy, yay! | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.4.2013 22:42 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Hmm .. některé (dle mne zbytečné) činnosti nechápu. Když potřebuji štíhlejší desktop, tak holt použiju nějaký jiný. Tohle je jak vzít baworáka a očesat ho na pažout206 .. :) Ale když má času nazbyt, tak ať si hraje ..
    12.4.2013 23:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE

    Já to naopak považuji za jeden z nejsmysluplnějších letošních projektů. Jsou uživatelé (třeba já), kterým na jedné straně vyhovují základní komponenty a aplikace KDE jak z hlediska ovládání, tak po vizuální stránce, ale na druhé nestojí o nenasytné a překážející hračky typu sémantický (nebo dokonce sociální) desktop, Nepomuk, Strigi, Akonadi, …

    Jen mne trochu znepokojily ty plány zadrátovat do toho ještě víc závislosti na systemd - ale snad se bude držet požadavku modularity, který si stanovil na začátku, a půjde to i bez něj.

    xkucf03 avatar 13.4.2013 11:28 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Mně se naopak sémantický desktop líbí a fandím tomu. Jen mi vadí výchozí nastavení – ono totiž když se během kompilace jádra začnou indexovat právě vytvářené soubory, tak je to dost pakárna. Obecně mám spousty souborů, které si indexaci nezaslouží. Uvítal bych, kdyby se indexovaly jen třeba dokumenty, hudba a fotky a ostatní složky si uživatel přidal podle potřeby sám – tzn. neindexoval by se celý domovský adresář.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.4.2013 11:45 Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    To samozřejmě jde. Jednak určit které adresáře ano a které ne, stejně tak lze určit které typy souborů se indexovat budou a které ne. Nastavení systému --> Vyhledávací služby --> karta Indexování --> tlačítko Pokročilé (výběr typů souborů) a Uzpůsobit složky (výběr složek). ;-)
    xkucf03 avatar 13.4.2013 11:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Já vím, že to jde, ale píšu, že mi vadí to výchozí nastavení.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.4.2013 15:17 Vladimír Čunát | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    To je ale otázka na distribuci, ne na DE. A popravdě, mě osobně výchozí nastavení zajímá jen jednou, pak už prostě používám to svoje ;-)
    13.4.2013 19:06 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    To je ale otázka na distribuci, ne na DE.
    a takhle na hlavičku jsi neupad?

    výchozí nastavení určuje autor, pokud jej kdokoli další, tedy i distributor, změní, tak už jaksi není "výchozí"
    14.4.2013 12:10 mrv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    a jak bys toho chtel dosahnout? ptze me nenapada zadny zpusob, jak dopredu vedet, kde budes kompilovat jadro...
    Kaacz avatar 13.4.2013 19:51 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    No tak pokud jde pouze o to co píšete .. že to sedí na disku je dnes nezajímavé. A vše jsem prostě vypnul, takže to neběží. To si může udělat každý a nemusí používat extra repos.

    Z popisu jsem počítal s hlubší očistou .. :)
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Fluttershy, yay! avatar 13.4.2013 20:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Když potřebuji štíhlejší desktop, tak holt použiju nějaký jiný.

    To je asi tak retardovaný přístup, jako když tady někdo nedávno prohlásil, že webové prohlížeče můžou používat libovolné vykreslovací jádro, pokud to bude WebKit.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bedňa avatar 13.4.2013 23:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Jéj :D Nebol by na to link?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Fluttershy, yay! avatar 13.4.2013 23:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Hledej, šmudlo, hledej. Četl jsem to v autobuse na telefonu, takže odkaz při ruce nemám a pamatuju si to jen matně. Ačkoliv je možné, že to bylo na jiném fóru. Určitě to bylo v kontextu toho, jak se podle některých WebKit stává novým MSIE6.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bedňa avatar 13.4.2013 23:36 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Hľadať hocičo v kontexte s WebKit je problematické, ale rozhodne pobavilo.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Prcek avatar 12.4.2013 22:47 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Myslím, že dost podobnou práci už udělal Tomáš Matějíček na Slaxu. Možná by to ti dva mohli dát dohromady a spojit síly.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    13.4.2013 08:28 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    +1

    Take me to hned po precteni titulku napadlo.
    Bedňa avatar 13.4.2013 11:49 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    +1
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    12.4.2013 23:09 Pali
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Nech vyhodi srackonadi, to vyriesi vela problemov s tym ze CPU ide vkuse na 100% alebo, ze aplikacie co pouzivaju srackonadi prestanu fungovat.
    13.4.2013 03:27 mrv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    tvy problemy vyresi pouze navsteva lekare ;)
    13.4.2013 08:52 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    To je opravdu velký problém jej deaktivovat....
    Fluttershy, yay! avatar 13.4.2013 10:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Upřímně řečeno, úplně jednoduché to není, resp. když jsem to zkoušel naposledy, musely se vypnout všechny služby, které ho využívají (i drobnosti jako svátky ve widgetu kalendáře), a editovat konfigurák. Ne, že bych to nějak moc řešil.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 13.4.2013 23:25 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Tak nějak. Pokud někdo používá KDEPIM tak to vypnout moc nejde.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    14.4.2013 17:07 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    To sice máte pravdu, ale jeho vytížení na 100% je způsobeno tím, co lze v klidu vypnout.
    Fluttershy, yay! avatar 14.4.2013 18:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Což nesouvisí s deaktivací Akonadi...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    15.4.2013 09:49 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Pravda :-)
    Chytrex avatar 13.4.2013 22:42 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    No, já si myslím že akonadi je hodně problem.. nedávno jsem instaloval na notebook wheezyho s KDE (ano vím není to nejčerstvější verze) a hodně mě štval fakt že je v závislostech i mysql server. A pokud se nepletu záviselo na něm právě akonadi.. takže s původním "ať vyhodí akonadi" souhlasím.

    Tak nějak nepochopím proč není default volba sqlite... (backend na to je)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    xkucf03 avatar 13.4.2013 22:51 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Ale on ti tam nepoběží trvale MySQL server – pouze se pustí proces pod tvým uživatelem při startu KDE. Je to podobné, jako použít knihovnu (např. sqlite).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.4.2013 23:52 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    nepoběží trvale .... pouze se pustí při startu KDE.
    takže z hlediska času, kdy počítač využívám, je to "trvale" :-)
    Je to podobné, jako použít knihovnu (např. sqlite).
    to teda sakra není, jak můžeš srovnávat prosté volání knihovny čas od času s procesem, který tam sedí furt a žere prostředky, a žere jich čím dál víc?
    xkucf03 avatar 14.4.2013 00:38 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    jak můžeš srovnávat prosté volání knihovny čas od času s procesem, který tam sedí furt

    A skutečně se ta knihovna používá, jen když je potřeba? Nebo se spíš zavolá v rámci jiného procesu funkce pro otevření databáze a ta se drží otevřená celou dobu + se průběžně volají dotazy? Pokud by se to volalo jen podle potřeby, tak se bude pořád otvírat a zavírat soubor, kontrolovat jeho integrita, načítat do paměti… je to neefektivní – tipuji, že takhle1 to implementované není.

    Takže jde vlastně o to, zda to budou procesy dva (komunikující přes unixový soket) nebo proces jeden, který ale musí alokovat stejné prostředky. Ano, dva procesy jsou víc než jeden a komunikace přes soket má taky nějakou režii, ale přijde mi to v tomto kontextu zanedbatelné.

    [1] možná by šlo udělat nějaký „connection pooling“ a po určité době tu databázi zavřít a otevřít zase až když je potřeba – ale stejně tak je možné v případě nevyužití odswapovat proces

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.4.2013 10:54 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    no, to je právě celá ta zrůdnost Akonadi, jestliže to běží furt ...

    ad "pořád otvírat a zavírat soubor, kontrolovat jeho integrita, načítat do paměti" - pokud člověk zrovna nemá zabugovaný kernel, tak otevření souboru je velice levné (srovnej s režijí na otevření socketu), proč by se měla pokaždé kontrolovat integrita netuším (ostatně s integritou dat Akonadi to není nijak slavné ani s tím MySQL), a co se týče načítání do paměti, sám sis vpodstatě odpověděl s tím swapováním, přičemž AFAIK držet alokovanou paměť je o mnoho dražší než kešovat nějaká data z disku (což je zcela zásadní rozdíl v chování systému, je-li kód v paměti a jen čeká na i/o, anebo jestli to, co visí na tom i/o, je ten kód, co se má dostat do paměti)
    xkucf03 avatar 14.4.2013 11:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE

    BTW: MySQL proces na mém počítači zabírá 27 268 KiB zatímco Thunderbird 296 632 KiB, Firefox 470 732 KiB, Psi 89 936 KiB atd. Takže jeden běžící mysqld mi fakt žíly netrhá.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.4.2013 12:12 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    27MiB kvôli hodinám v paneli je dosť veľa.
    xkucf03 avatar 14.4.2013 12:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Vtip je v tom, že to nejsou jenom hodiny… A nic nebrání tomu, mít plasmoid, který zobrazuje pouze čas a nemá další závislosti.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    gtz avatar 14.4.2013 21:33 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Jenže pokud má jeden plasmoid jen 25MB, co se potom bude dít, když tam budou/jsou události řekněme z dalších 2 let nazpět? Pokud člověk používá KDEPIM tak ta celá zrůdnost roste a bobtná. Nedávno jsem na 4.8.X omylem přidal starší pracovní kalendář (2007-2011) a co se stalo? Ta zrůda rostla snad geometrickou řadou a na T8100 s 4GB to celé bylo málem tuhé.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    xkucf03 avatar 14.4.2013 21:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Tak to musela být nějaká chyba implementace/konfigurace – ne návrhu – MySQL přece nedrží všechna data v paměti, ale ukládá je na disk.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    gtz avatar 15.4.2013 14:20 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    No tehdy jsem to jen zkoušel a tehdy jsem normálně udělal import z Evolutionu a mašina se z toho byla totálně štolverk. No když jsem na té stejné konfiguraci přidal druhý podobný kalendář z googlu tak se celý systém nedal používat. Bylo to na produkční verzi KDE (Suse 12.2). Nyní jsem zkoušel přidat na Suse 12.3 stejný kalendář a proběhlo to celkem rychle a v pohodě (4.10.00).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    14.4.2013 22:52 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    mno, já jsem teď zálohoval komplet ~ neb se jdu přesunout na jiný disk, vyloučil jsem blbiny jako mptrosky, které mám v kopii jinde, promazal jsem virtuální mašiny, a zbylo mi nějakých 22 GB ... což mi bylo dosti divné, neb krom jedné zůstavší virtuální mašiny o velikosti přes 12 GB jsem tam neměl nic, vpodstatě jen pár texťáků a pdf, spolu se zdrojáky qmmp, nečekal bych, že to vezme víc než gigo-dvě ... pak jsem přišel na to, že asi 8 GB má virtuoso.db, OMFG, no tak to se nedivím, že když si na to hrábne, tak mi na tom postarším stroji nestačí 4 GiB RAM a může se uswapovat ...

    btw, virtuoso? - tak doprdele nemůže to aspoň to dementní akonadi využívat taky, musí mít závislost na mysql, aby projistotu byly v systému hned dvě běžící databáze a ne jen jedna?
    Chytrex avatar 15.4.2013 10:39 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    btw, virtuoso? - tak doprdele nemůže to aspoň to dementní akonadi využívat taky, musí mít závislost na mysql, aby projistotu byly v systému hned dvě běžící databáze a ne jen jedna?
    +1 a klidně naopak, když už do háje se mi cpe DB server do systému, nemůže to už aspoň používat celé KDE ten jeden?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    stativ avatar 15.4.2013 17:00 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    btw, virtuoso? - tak doprdele nemůže to aspoň to dementní akonadi využívat taky, musí mít závislost na mysql, aby projistotu byly v systému hned dvě běžící databáze a ne jen jedna?
    Až na to, že virtuoso je RDF databáze, kdežto mysql je relační. Ne, že by nešlo virtuoso použít jako relační databázi, ale vypadá to jako docela pěkný voser. Nehledě na to, že SQL zná kde kdo, kdežto RDF moc lidí nezná.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    16.4.2013 00:09 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Až na to, že virtuoso je RDF databáze, kdežto mysql je relační. Ne, že by nešlo virtuoso použít jako relační databázi, ale vypadá to jako docela pěkný voser.
    ehm, nevím, proč bych na této úrovni abstrakce (= výsledek pro uživatele) měl řešit jestli RDF převádět na relační či naopak - tady mě zajímá tak nanejvýše to, že Nepomuk ukládá podobná data jako Akonadi, čili když může pro Nepomuk fungovat RDF, tak může fungovat i pro Akonadi, et vice versa, když pro Akonadi funguje relační, tak může fungovat i pro Nepomuk ... tj. neřeším převod z jednoho na druhé, nýbrž už od základu použití buď jednoho nebo druhého
    Nehledě na to, že SQL zná kde kdo, kdežto RDF moc lidí nezná.
    a?

    - doprdele tak si měli líp rozmyslet, do čeho těch 17 M€ vrazí ...
    Bedňa avatar 14.4.2013 00:05 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Prepáč, ale už samotné spustenie MySQL v kontexte používania desktopu znie dosť hrozivo :-) Poznám lepšie riešenia, len niesu moc populárne.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Fluttershy, yay! avatar 14.4.2013 00:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Poznám lepšie riešenia, len niesu moc populárne.

    Židi do plynu?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bedňa avatar 14.4.2013 01:06 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    S tým by som si dovolil nesúhlasiť, bolo to zle indexované. ďaleko lepšie sa to dá riešiť pomocou ReiserFS, ale autor zabil manželku, tak neviem čo je lepšie.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    14.4.2013 01:37 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Neni to zadna knihovna. Normalne se pousti mysqld proces se spesl konfiguraci. Dokonce tedka koukam, ze se snad pousti separatni instance mysqld pro kazdyho usera co pusti KDE. Spolecnou databazi si clovek musi nakonfigurovat sam.

    SQLite se nehodi, protoze Akonadi generuje hodne soubeznejch pristupu do databaze.
    pavlix avatar 14.4.2013 14:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Nechci mluvit konkrétně k MySQL. Ani ke konkrétním argumentům, které mi přišly kolikrát dost mimo, i když se dotyční snažili doargumentovat ke stejnému výsledku jako já :)…

    Nechápu, proč všichni tak strašně démonizují :) běžící démony. Režie spojená s dlouhodobým během procesu je naprosto minimální. Kernel je připravený udržovat procesy, které čekají pomocí poll() a příbuzných. V rámci běžného stroje, ať už desktopu nebo serveru nepředstavuje démon ani promili jakéhokoli typu zátěže.

    Tudíž veškerá zátěž a neefektivita je dána tím, jak je ten démon napsaný, popřípadě jak je ta knihovna napsaná. Chápu, že je jednodušší udržet paměť na uzdě s krátkodobě spuštěným kódem než z dlouhodobě spuštěným kódem. Jenže v případě dlouho běžících desktopových aplikací je dlouhodobě spuštěný jak kód démona, tak i kód knihovny.

    Technická rozhodnutí by se měla řídit především technickými důvody, ne nějakým abstraktním náboženstvím a vyháněním démonů ze systému ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 14.4.2013 14:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE

    +1 (tohle jsem se snažil říct, když jsem psal, že je jedno, jestli je to knihovna nebo démon)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 14.4.2013 14:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    SQLite se nehodi, protoze Akonadi generuje hodne soubeznejch pristupu do databaze.
    To věřím. Otázka je, jestli se z toho dá vyvodit, že je nevhodné SQLite nebo že je nevhodné Akonadi.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 14.4.2013 14:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Vhodně poskládat souběžně přicházející požadavky je úloha DBMS.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 14.4.2013 16:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Prázdná věta. Pokud ji budeš brát jako zákon, tak tě to často donutí zvolit horší řešení.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Josef Kufner avatar 14.4.2013 22:54 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Kdysi dávno jsem řešil, jak udělat pořádně PIM, aby to vypadalo k světu a bylo to použitelné. Když jsem o pár měsíců později viděl první představení Akonadi, byl jsem překvapen, jak podobné si ty obrázky byly. Rozhodně to byl krok správným směrem.

    Potíž je, že vývoj jde docela pomalu a celé KDE PIM potřebuje ještě opravdu hodně dozrát. A než dozraje, moc použitelné to nebude.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.4.2013 21:47 B.E.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    chlapi maj pravdu: KDE je opravdu nenasytnej RAMkosaurus obkliceny zbytecnymi daemony, ktere se nedaji ani normalne vypnout. Na klasickem HDD se snad neda ani pouzit - nabehem totiz pripominaji Windows.

    PowerOn - postavit na kafe - prihlaseni v KDM - jit ho zalejt.

    Po 5ti letech jsem presel na SSD a Lubuntu - mel jsem to udelat driv. Ted zas pro zmenu nestiham to kafe ani zapnout.

    Takze KLyDE je pro me zajimava nabidka.
    xkucf03 avatar 15.4.2013 21:57 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE

    Mám KDE minimálně na jednom1 počítači s točivým diskem a nemůžu si stěžovat. S Windows se to nedá srovnávat – když je občas u někoho vidím nabíhat, tak je mi těch lidí fakt líto. A není úplně fér srovnávat Lubuntu na SSD s KDE na HDD.

    [1] na druhém mám hybrid a na třetím SSD

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.4.2013 14:37 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Taky mi KDE přijde pomalé, mám Chakru s KDE 4.10.2 na HDD a po koupi SSD jsem ten systém překopíroval na SSD a je samozřejmě rychlejší než na HDD ale pořád to není úplně ono, hlavně rychlost spuštění systému a start některých programů, třeba Dolphin. Možná to je trochu tím, že je to SSD omezené mojí základní deskou se SATA 3 Gb/s, takže se jeho rychlost nevyužívá naplno. Začal jsem používat Razor qt s KWin místo KDE a hned je nabíhání systému rychlejší.
    16.4.2013 15:39 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    CO je pomalé spouštění Dolphinu? U mě se spustí do 1vteřiny.
    17.4.2013 18:04 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    U mě tak 3-5 vteřin.
    17.4.2013 18:39 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Takhle dlouho se mi spouští jedině, když chce roztočit médium v mechanice.
    16.4.2013 23:31 B.E.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE

    A není úplně fér srovnávat Lubuntu na SSD s KDE na HDD.

    Omlouvám se, myslel jsem to tak, jak už někdo podemnou reagoval... Nepomohlo ani SSD, takže bylo na čase udělat KDE pápá...
    Fluttershy, yay! avatar 15.4.2013 22:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Takže ses zbavil návyku na kafe?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    16.4.2013 23:33 B.E.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KLyDE: minimalistická konfigurace KDE
    Nemám návyk (jenom mi vadí, když mi v těle začne kolovat krev místo ...)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.