abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:22 | Komunita

    Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:00 | Humor

    Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 09:55 | IT novinky

    Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 19:22 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i

    … více »
    bkralik | Komentářů: 3
    včera 05:00 | Nová verze

    Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.11. 23:11 | Zajímavý software

    Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    8.11. 22:44 | IT novinky

    Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.11. 03:44 | Komunita

    V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    8.11. 02:44 | Zajímavý projekt

    Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).

    |🇵🇸 | Komentářů: 4
    7.11. 14:22 | Zajímavý článek

    Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (22%)
     (15%)
     (15%)
    Celkem 337 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    KWin a pozastavené kompozitní efekty

    Phoronix informuje o nové funkci KWinu: „pozastavených kompozitních efektech“. Tato funkce bude nově využita při stisku kláves Alt+Shift+F12 ale především ji budou moci použít aplikace, které chtějí vykreslovat přes OpenGL na celou obrazovku. Z pohledu uživatele tak bude vypínání efektů v takové situaci automatické.

    3.4.2011 21:19 | Nicky726 | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Migi avatar 3.4.2011 21:38 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KWin a pozastavené kompozitní efekty
    to je jako novinka? Já tdle zkratku pro pozastaveni/vypnutí efektů používal už v mandrive 2009.
    Nicky726 avatar 3.4.2011 21:54 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KWin a pozastavené kompozitní efekty
    Novinka není zkratka, ale to, že to namísto vypnutí efektů efekty jen pozastaví a že to budou moct dělat aplikace automaticky. ;-)
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Migi avatar 3.4.2011 21:57 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KWin a pozastavené kompozitní efekty
    jo tak, diky
    3.4.2011 22:06 Pali
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KWin a pozastavené kompozitní efekty
    A doteraz to akoze aplikacie nemohli? Akosi toto nie je ziadna novinka.

    Ficim na KDE4.4 a pozastavenie efektov (rovnako ako cez klavesovu skratku) to ide cez dbus. Pouzivam to vo viacerych skriptov ktore spustaju 3D hry cez wine.
    Pavel Půlpán avatar 3.4.2011 22:08 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KWin a pozastavené kompozitní efekty
    Zběžně jsem ten článek proletěl a nikde mě tam nepraštilo do očí, jaký je rozdíl mezi pozastavením a vypnutím efektů? Víš o tom něco víc?
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    Nicky726 avatar 3.4.2011 22:21 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KWin a pozastavené kompozitní efekty
    Hm, to vypadá, že je to složitější, než jak jsem to pochopil ze článku na phoronixu: viz blog vývojáře.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    stativ avatar 4.4.2011 09:14 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KWin a pozastavené kompozitní efekty
    Pokud jsem ten článek na Phoronixu pochopil správně, tak předchozí „pozastavení“ efektů znamená, že jako takové nepoběží (tj. žádné wobbly windows a podobné kraviny), ale KWin si pořád bude držet GPU kontext. To minimálně na NVidíích není problém, ale u opensource ovladačů možná problém je. Takže teď to při deaktivaci efektů uvolní kontext, který se po ukončení aplikace zase zabere.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    3.4.2011 22:40 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KWin a pozastavené kompozitní efekty
    > Martin is hoping that the user-interface for toggling compositing can be removed in KDE SC 4.8 as manually changing states will no longer be needed. <

    LOL. Uz vidim jak to provedou a lidi si spichnou nejaky plasmoid apod, aby to UI zase vratili ..
    4.4.2011 11:40 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KWin a pozastavené kompozitní efekty
    tak kazdy snad ma pravo doufat v lepsi zitrky :)

    btw. http://kde-look.org/content/show.php/Toggle-Compositing?content=78299
    3.4.2011 23:15 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KWin a pozastavené kompozitní efekty
    A co takto upgradovat problematicke aplikacie, aby regulerne podporovali KWin? Alebo snad Windows "pozastavuje" Aero? Pardon, ja som zabudol... Tento bordel je typickym pre linux. Je to vlastne killer feature ktora ho robi lepsim :)
    Max avatar 3.4.2011 23:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KWin a pozastavené kompozitní efekty
    Ano, windows vypínají Aero při spouštění her a oproti linuxu vypínají Aero i u java aplikací (aspoň u těch, co používám já). Jinak s tou javou je to už možná opraveno, ale nevím to jistě.
    Pokud jde o hry, tak nevím, zda vypínají Aero přímo windows, nebo ty hry.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    3.4.2011 23:41 foo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KWin a pozastavené kompozitní efekty
    Aero vypíná systém, pokud uživatel spustí nekompatibilní (zastaralou) aplikaci.
    clayman avatar 4.4.2011 07:12 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KWin a pozastavené kompozitní efekty
    A hry.
    Jardík avatar 4.4.2011 00:28 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KWin a pozastavené kompozitní efekty
    Mně se u java aplikací aero nevypíná. Používám jenom sem tam netbeans, freerapid downloader a jinak snad nic.
    Věřím v jednoho Boha.
    Max avatar 4.4.2011 07:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KWin a pozastavené kompozitní efekty
    Já jsem nato koukal a mělo by to být opraveno v aktuálním java runtime.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    4.4.2011 03:11 lacko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KWin a pozastavené kompozitní efekty
    lol, ty si trasny tulko :)
    4.4.2011 11:25 Peter Fodrek | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše nie je to kvoli Firefoxu 4.x?
    Ve Firefoxu 4 jsou k dispozici dvě úrovně akcelerace. Ta první zrychluje vykreslování jednotlivých prvků na stránce. Může se jednat o text, obrázky či třeba ohraničení v CSS. Ve Windows je tato akcelerace realizována skrze Direct 2D, v Linuxu se o to stará XRender. (na OS X cez openGL a rozdiel je extremny )

    Druhá úroveň akcelerace pak zajišťuje rychlejší skládání jednotlivých vrstev stránky. Ve Windows je tato část realizována skrze Direct 3D, v Linuxu pak skrze OpenGL http://www.root.cz/clanky/firefox-4-a-novinky-pod-kapotou/

    Je strasne citit rychlost FF4 bez kompoyitnych efektov a s nimi. Mozno ay 2x sa zrychli ak sa na okne FF vypnu... Podla mna toto je cielom
    4.4.2011 16:25 jurasn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KWin a pozastavené kompozitní efekty
    Nevíte někdo má to být automatické, pokud KWin detekuje, že běží něco ve fullscreenu, zaškrtávátko v kde launcherech aplikací, nebo bude muset každá aplikace implementovat nějaké API KDE, kterým to bude vypínat (což už může dnes přes dbus).

    Jinak s vypínáním plně souhlasím (ve fullscreenu je to zbytečná ztráta výkonu - což je i běh celé plasmy - doufám, že v další verzi se bude také pozastavovat).
    Nicky726 avatar 4.4.2011 20:01 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KWin a pozastavené kompozitní efekty
    Aplikace musí cosi implementovat. Jde o to, že ne kvůli všemu ve fulscreenu má smysl pozastavovat efekty (tak se to dělá dnes, jen jinou metodou). Btw. kompoziting není automaticky ztráta výkonu, jen pokud chce nějaká aplikace cosi dělat přes OpenGL. Kompozitní vykreslování normálních oken je prý rychlejší.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.