abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    dnes 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    včera 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    včera 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    13.3. 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1086 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník

    Legální DVD a streamované video v Linuxu

    Má smysl řešit legální přehrávání DVD na Linuxu? Brian Proffitt tvrdí, že online streamování stejně brzy vytlačí fyzická DVD, takže bude potřeba pro Linux zařídit hlavně podporu tohoto typu služeb (které však většinou staví na ošklivém DRM).

    27.4.2010 13:17 | Robert Krátký | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.4.2010 14:00 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Streamované video v Linuxu už dávno umíme (i bez DRM) viz. DLNA.
    27.4.2010 18:34 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Ne, cilem bude to DRm poradne ojebat ...
    27.4.2010 20:36 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Pokud si legalne koupim/stahnu DVD (uz jsem zaplatil formou vypalneho), povazuju za svoje pravo se na ten film podivat. Nikdo mi nema co kecat do toho, na cem a jak si ho budu prehravat. Klidne na deseti linuxech a pozpatku...

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    27.4.2010 22:01 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Víte, pane, co je to důl?
    27.4.2010 22:10 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Jasně. Nechápu, jak to vůbec někdo může vidět jinak.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    27.4.2010 22:43 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Človíčku človíčku…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    28.4.2010 20:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    ..., říká mimozemšťan.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    27.4.2010 22:14 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Odpusťte mi naivní otázku, ale co je v rámci právního řádu České republiky na přehrávání DVD v Linuxu nelegálního?
    Bluebear avatar 27.4.2010 23:34 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Nelegální je to, že používáš prostředek k prolomení "šifry", kterou je DVD chráněno. Použití takových prostředků zákon zakazuje.

    Legálně se dá DVD přehrát jedině za pomoci licencovaného přehrávače (ať už softwarového nebo hardwarového), který má v sobě klíč. Protože takový přehrávač na Linuxu neexistuje, přehráním jakéhokoli DVD na Linuxu porušuješ zákon.

    Že je to diskriminační a pro-monopolistické opatření, ze kterého čiší naprostá idiocie a neznalost techniky? Jistě. Takových bude čím dál víc, dokud nám to celé nespadne na hlavu.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    kotyz avatar 28.4.2010 00:01 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    existuje, je nejaka linuxova verze powerdvd, myslim ze to davali k nejaky mandrive na extra cd, taky tam bylo jeste myslim nero pro linux a par dalsich drobnosti. jinak se da koupit taky na canonical store. to by mel bejt jedinej prehravac kterym by teda melo jit na linuxu legalne prehravat dvd chraneny "ucinnou ochranou css" ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 28.4.2010 00:07 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    druha blbost je ze to porusis prehranim kazdyho dvd, nektery tam ani to css nemaji a nektery sou i region free (ale takovejch bude mensina) ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 28.4.2010 00:14 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    hmm, tak sem koukal na nakej ten mandriva powerpack a powerdvd tam nevidim, misto toho tam maji nejakej fluendo dvd player (kterej je skoro o pulku levnejsi nez ten powerdvd pro linux), takze uz tu mame nejnim dva licencovany dvd prehravace pro linux ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    29.4.2010 07:38 doron | skóre: 21 | blog: Sensors a Ksysguard | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Jeste je tu LinDVD od InterVideo, coz je obdoba WinDVD pro Windows.
    You can't fuck everyone, but you can try to.
    Jendа avatar 28.4.2010 00:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Ten licencovaný přehrávač to taky musí pomocí toho klíče „prolomit“, ne?
    28.4.2010 06:11 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Dyť to Bluebear píše v posledním odstavci, tak co ti ještě není jasný :-D
    28.4.2010 08:40 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Nelegální je to, že používáš prostředek k prolomení "šifry", kterou je DVD chráněno. Použití takových prostředků zákon zakazuje.
    Pokud má to DVD legálně koupeno a pouze si jej přehrává, není to porušení zákona. Podívejte se na celý § 43 AZ.
    28.4.2010 12:09 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    § 43

    (1) Do práva autorského neoprávněně zasahuje ten, kdo obchází účinné technické prostředky ochrany práv podle tohoto zákona.

    (3) decss splňuje definici

    (4) § 30 (kopírování pro osobní potřebu) v seznamu není (30a je něco jiného), tedy dotčen je

    "Autor ... je povinen zpřístupnit své dílo oprávněným uživatelům" - pokud to neudělá, můžete ho leda žalovat

    Ať to čtu jako to čtu, nějak tam tu výjimku pro přehrávání nevidím, naopak vidím dost nekompromisní zákaz obcházení. A i výjimky pro postižené apod. musí realizovat autor, ne svépomoc.
    28.4.2010 12:43 jam001 | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    kdo obchází účinné technické
    Ked si pustim DVD tak ani netusim ci chranene je, alebo nie je. Nieco taka sa hadam neda povazovat za ucinnu ochranu.
    Dalibor Smolík avatar 28.4.2010 13:10 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Já například vůbec, nevím, zda mám třeba nainstalováno libdvdcss, vůbec nevím co to je, prostě si jen pouštím DVD :-), ať mi někdo dokáže opak
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kotyz avatar 28.4.2010 13:13 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    o tom by musel asi rozhodnout soud, ze css neni ucinna ochrana. navic na dvd ktery ho maji, vetsinou bejva uvedeny ze sou "copy protected". ale bez lupy to kolikrat nejde ani precist, je tam miniaturni ikonka a jeste miniaturnejsi text ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 28.4.2010 13:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Příloha:
    v nekterejch zemich uz dokonce soud rozhodnul, ze css neni ucinna ochrana, u nas to ale nebylo.

    tak zpet, casto to tam ani napsany neni a je tam jen ta ikonka. takze clovek to opravdu nema jednoduchy aby zjistil jestli je dvd s css nebo bez ...

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Matelko avatar 29.4.2010 01:20 Matelko | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Myslím si taky, že přehrávání neporušuje zákon. Obcházení ochrany se vztahuje pouze na vytváření kopií. Konec, konců každé varování na drtivé většině filmových DVD ti přesně popíše a upřesní co můžeš se záznamem na DVD dělat a kde ho můžeš použít.
    mirec avatar 28.4.2010 09:23 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Ja chcem tiež mať možnosť prelamovať šifry :'( Sakra sakra sakra, ak do svojej posratej mechaniky strčím šifrované DVD skončí posratým IO errorom, takže musím jak debil sťahovať.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    28.4.2010 14:53 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Nie je to nahodou preto, ze nemas libdvdcss?
    Bluebear avatar 27.4.2010 23:29 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Brian Proffitt je velký optimista (to on bývá :-) )

    Pochybuji, že se podaří posílit infrastrukturu sítí tak, aby unesla paralelní streamování statisíců až milionů přenosů. Zvlášť když všechno půjde přes čím dál víc sledovacích zařízení, analyzátorů, ochran proti teroristům/pedofilům a s čím dál složitějším DRM.

    (Mimo jiné je to taky nebetyčné plýtvání energií, přesouvat pořád tentýž blok jedniček a nul furt dokola - kdyby to někdo řekl ekoteroristům, tak vypukne solidní soda.)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    28.4.2010 06:14 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    A zvláště když Ministerstvo IT bude za vysokorychlostní Internet považovat 256kb/s. http://aplikace.mvcr.cz/archiv2008/micr/scripts/detail.php_id_3157.html
    28.4.2010 08:26 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu

    Bude? Já tam čtu:

    Pro rok 2005 považuje schválený dokument za minimální hranici vysokorychlostního přístupu nominální rychlost 256 kilobitů za sekundu.

    To není "bude", to bylo před pěti lety…

    kotyz avatar 28.4.2010 11:46 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    od ty doby se to ale asi jeste nezaktualizovalo ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    28.4.2010 12:25 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    I kdyby, ta hodnota 256 kb/s coby spodní hranice pro "vysokorychlostní připojení" je tam výslovně vztažena pouze k roku 2005.
    28.4.2010 17:58 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Ano je to z roku 2005, ale už tehdy to bylo úplně mimo a pochybuji, že se uvažování státního aparátu od té doby někam výrazně posunulo.
    28.4.2010 19:43 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Jako spodní hranice to v roce 2005 mimo rozhodně nebylo. Tedy pokud neberete vážně nominální hodnoty uváděné u různých pochybných připojení s astronomickými poměry agregace.
    Kaacz avatar 29.4.2010 00:46 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Nemusi byt vse V.O.D. .. live streamy muzou jit v multicastech (takze jen 1x pro vsechny), az prijde IPv6, tak i zcela jednoduse :-)
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.