Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního InstallFestu.
Byla vydána verze 9.3 open source unixového operačního systému NetBSD (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po 9 měsících od vydání verze 3.4 byla vydána nová verze 3.5 multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy a videi v příspěvku na blogu a na YouTube. Major verze 4.0 se blíží k první betě.
Alexandre Prokoudine publikoval na serveru Libre Arts článek 8+1 audio editorů pro Linux, které nejsou Audacity. Věnuje se editorům: Sweep, mhWaveEdit / gWaveEdit, KWave, ReZound, EKO, Snd, Gtk Wave Cleaner, WaveSurfer a SoX.
Byla vydána verze 8.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána nová verze 1.70 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.70 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Docusaurus byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o generátor statických webových stránek, především stránek s dokumentací. Za vývojem stojí společnost Meta (Facebook).
Údajně jako experiment nahrál italský školák do PyPI repositáře balíčky pojmenované podle nejčastějších překlepů. Jako cíl si vybral balíček "requests". Nahrál tedy do repositáře balíčky s názvy requesys, requesrs, requesr. Do těchto balíčků umístil ransomware. Např. balíček requesys byl stažen 258x. PyPI není jediným cílem podobných snah, ale dost často i npm repositář. Celé počtení na School Kid Uploads Ransomware Scripts to PyPI Repository as 'Fun' Project.
V červnu Google ve spolupráci se Skywater Technologies a Efabless představil iniciativu Open Source Silicon umožňující komukoli navrhnout open source integrovaný obvod a nechat si jej zdarma vyrobit. Při představení byla k dispozici pouze výrobní technologie 130 nm. Před týdnem bylo oznámeno, že společnost Skywater Technologies nabízí už také výrobní technologii 90 nm. Včera se k iniciativě Open Source Silicon připojila společnost GlobalFoundries a nabídla výrobní technologii 180 nm.
Tomáš Matějíček vydal živou distribuci Slax ve verzích 11.4, založené na Debianu „Bullseye“, a 15.0, znovu po 9 letech založené na Slackwaru.
Vyšel Linux 2.6.30. Přináší spoustu novinek v oblasti souborových systémů (např. nový NILFS2, experimentální NFS 4.1 a FS-Cache, který zrychluje práci se síťovými FS), rychlejší boot (díky asynchronní inicializaci), možnost komprese obrazu jádra pomocí bzip2 a lzma, podporu architektury Microblaze atd. Více na kernelnewbies.org.
Tiskni
Sdílej:
A je to tady!
tak a uz len pocalt kedy to bude v archu s defaultne povolenym kms a intel grafika bude lietat ako blesk :D
Jen aby do ní neuhodil.. Ale vážně, opravdu to někomu pomohlo? Na noťasu mám 945 GM a glxgears mi vrací 1899 frames in 5.0 seconds = 379.783 FPS tudíž by mne to dost zajímalo
a na čem ujížděj vývojáři jádra?
hele glxgears je jako benchmark nesmysl. Běžně fps lítá +- ve stovkách. Radši to otestuj v Quake3 Arena, dobře vyladěný open source engine s bohatými možnostmi nastavení a uabudovaným benchmarkem. A ta grafárna odpovídá výkonostně použtému enginu. Já to třeba neotestuji. Q3A má max fps 1000 a moje NV 8800 GT to s přehledem dává.
Q3A jako benchmark? Zajímavé použití
Na testy grafických karet se Q3A jako benchmark používal dokud technologicky nezastaral. Stačí omrknout gamesnické weby.
2.6.29.neco, Xorg 7.4, server 1.6.1.9, ovladac podobny (proste vsechno nejnovejsi veci v Debianu) a grafika GM965 - KMS funguje v pohode (stejne jako UXA).
/etc/default/acpi-support
) jestli se někde nepouští vbetool a kdyby ano, tak to smaž.
Tak jsem přidal i915
do /etc/initramfs-tools/modules
(fbcon už tam byl), v /etc/modprobe.d/
jsem vytvořil soubor i915-kms.conf
a do něj vepsal options i915 modeset=1
, updatnul initramfs pomocí update-initramfs -u -k 2.6.30-rc3
a pořád při bootu vidím hnusně veliká a rozmazaná písmena.
Jádro zavádím v Grubu pomocí kernel /boot/vmlinuz-2.6.30-rc3 root=/dev/sda1 ro i915.modeset=1 quiet
Celé jsem to dělal podle nějakého návodu pro arch, kde je postup trochu jiný, mám debian. Nevěděl by někdo kde je problém? Původně jsem se tím vůbec nechtěl zabývat, ale když už jste mě navedli až sem... =)
modeset=1
musí dát přímo do /etc/initramfs-tools/modules
k i915.
Já si myslím, že initramfs při vytváření ramdisku zjišťuje, co je v modprobe, ale pro jistotu jsem to zkusil přidat i do initramfs-tools/modules
. Bohužel bezvýsledně. No nevadí, STR mi na notebooku funguje někdy od >2.6.18, takže zas nebootuju tak často.
Ako instalovat najnovsie kernely v Debian stable tak aby ich neprepisoval safe-upgrade a ako kontrolovat a spravovat na kernel viazane zavislosti?
apt-get install -t experimental linux-image-2.6.xy-z-arch
experimental případně zaměnit za unstable, dle chuti a potřeb
Pokud chcete kompilovat vlastní, pak následujte instinkt a návod
No, ne že by to byla otázka víc jak deseti minut vlastní činnosti a pak maximálně pár hodin běhu něčeho, čeho si není třeba všímat.
Koho mam vyflambovat ze neschopnost konecne spravit Intel ovladac?
Intel? Kernel? Xserver? alebo cely linux a hotovo.. V ktorom roku to bude opravene, v Ubuntu 12.04 LTS ?
Já si myslím, že spíš distributory, zejména pokud používáte Ubuntu. Proč proboha dávají dohromady kombinaci jádra a ovladače, o které se ví, že způsobuje problémy? Já v tuhle chvíli mám intel 2.7.99 a jádro 2.6.30-rc3 a nemůžu si stěžovat. 2D akcelerace funguje, OpenArena jede plynule v 1280x800, a video je bez tearingu. Dokonce i to KMS jsem teď rozchodil.
Dobře, můžete namítnout, že používám vývojové verze. Ale předtím jsem měl, tuším, jádro 2.6.28 a intel 2.7.x. Tam, pokud si vzpomínám, byly nějaké problémy, tak jsem downgradoval na 2.6.x a pohoda - opět to bylo perfektně stabilní.
Ještě předtím 2.6.26 a 2.4.x a 2.5.x - sice o něco nižší výkon, ale při trochu snížench detailech ta OA také běhala. Navíc se dal použít i810 ovladač, kterému sice chyběly některé moderní funkce, ale byl rychlejší. Opět tedy záleželo pouze na distributorech, jakou kombinaci zvolili.
Já osobně jsem rád, že se Xorg i Intelovký ovladač vyvíjejí takovou rychlostí. Vždyť který jiný ovladač umí DRI2, KMS, GEM a spoustu dalších věcí?
s Intelem to bylo spatny v ubuntu 8.10, je to spatny v 9.04...obycejni uzivatele nebudou cekat ROK az se jim spravi trhani videa...kdo tomu proboha dava smer a urcuje priority? proc se neustale vyviji dalsi zasr*ny temata a efekty kdyz nefunguji zasadni veci? dlouho se vsichni z komunity smali microsoftu a ted je jedna z nejpouzivanejsich distribuci daleko horsi v reakcich na hlavni problemy, s kterymi se uzivatele potykaji..kolik ze ma Intel trzni podil v grafickym segmentu? 30-35%?
Smer a priority urcuju kokoti ktorym sa nechce backportovat do starsieho, prevereneho jadra nove ovladace ak je to nevyhnutne a ak nie, tak zostat pri starom. Artwork team v Ubuntu je banda neschopnych hovad, ktore nevedia ani hovno. Ikony ako 'Erectus' alebo 'Shiki colors' su sto krat krajsie ako Human a tie GTK temy vsetky stoja za hovno, pretoze ani jedna nie je dotiahnuta do konca. Obycajny uzivatelia nebudu cakat a necakaju. Obycasny uzivatelia si za par supek kupia Windows Vista SP2 alebo Windows 7. Ale linux nie je pre obycajnych ludi. Linux je pre ludi co nevedia co s volnym casom a zmyslom ich zivota je prave to neustale ladenie, boj s OS a snaha rozchodit zakladne veci. Nevazia si seba, vlastny volny cas, blizkych, rodinu priatelov a hlavne nie su ochotni za nic platit.
Pro vsechny zoufajici: http://cworth.org/intel/driver_stability/