abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 510 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Linux 3.20 nebo 4.0?

    Před několika dny vyšel Linux 3.19 (zprávička) a bylo otevřeno začleňovací okno pro další verzi. Bude to 3.20 nebo 4.0? Linus Torvalds spustil na Google+ hlasování.

    13.2.2015 17:00 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.2.2015 17:05 mc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    4.0 by měla přijít až po 3.39 ne? :-)
    13.2.2015 17:13 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    ne, mela prijit po 3.19 nebo neco takoveho ;)
    Marián Kyral avatar 13.2.2015 18:37 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Jsem pro 3.99 a následně 3.100 :-D
    Josef Kufner avatar 13.2.2015 22:42 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    … a pak hned 4.0.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.2.2015 17:23 coder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Já jsem pro Linux 10.
    13.2.2015 18:06 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    365
    mirec avatar 13.2.2015 20:03 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Linux ME
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    16.2.2015 07:46 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Je treba byt kreativni, jako treba MS Access...

    1.0->2.0->7.0->97->2000

    ...pak uz jsem to nesledoval.
    Prcek avatar 13.2.2015 17:38 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Kdyby se někomu zdálo, že první volba je stejná jako ta druhá, tak ať si přečte první komentář od Linuse. Chvíli jsem tápal a myslel si, že Linus to chce tak jako tak vydat pod číslem 4.0 :-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    13.2.2015 17:41 lm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Nevim jestli 3.20 nebo 4.00, ale kdbus tam zrejme nebude ;-)
    13.2.2015 23:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Linusovi připadá 3.20 jako velké / dlouhé číslo verze? To by mě zajímalo, co říká na verze flashpluginu - např. 11.2.202.442 apod. :-D
    14.2.2015 00:03 qwertz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    co si pocne, az bude linux 19.19? ackoli mi to pri soucasnem tempu vychazi za 60 let, to uz tu asi linus nebude.
    pavlix avatar 14.2.2015 20:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Třeba už došel k závěru, že tou dobou nebude ani Linux.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Max avatar 13.2.2015 23:28 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Tak to zatím vypadá na 4.0 ...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.2.2015 00:04 qwertz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    14.2.2015 01:00 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Snad v každé kultuře je nějaké nešťastné číslo. To bychom je museli přeskočit všechny :-D
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    17.2.2015 11:19 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    V tom pripade doporucuji prejit na komplexni cisla, protoze ty se do pover nejspis jeste nedostaly :-D (teda, nepocitam povery skolaku ve smyslu "zitra piseme pisemku z XY... to nosi smulu")
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    GeoRW avatar 14.2.2015 08:12 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Ja sa naopak desim verzii, ktore zacinaju velkymi cislami pred desatinnou ciarkou :-) Podla verzie sa to tvari ako intergalakticky genialne vyladeni software, ale castokrat je to horsie ako beta verzia.
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    xkucf03 avatar 14.2.2015 11:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?

    Myslím, že číslo verze samo o sobě nic neznamená – třeba takový less mám ve verzi 458.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 14.2.2015 11:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?

    A co sémantické verzování?

    Given a version number MAJOR.MINOR.PATCH, increment the:

    1. MAJOR version when you make incompatible API changes,
    2. MINOR version when you add functionality in a backwards-compatible manner, and
    3. PATCH version when you make backwards-compatible bug fixes.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.2.2015 11:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    To už není cool… Navíc v případě jádra se "incompatible API changes" objevují prakticky v každé verzi (spíš bych řekl v úplně každé, ale možná by se našla i výjimka).
    xkucf03 avatar 14.2.2015 12:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?

    Tak buď je to tak v pořádku a chceme to, pak se není za co stydět a nevadí, že ta pravda vyjde na povrch i v podobě čísel verzí – nebo se autoři trochu víc zamyslí nad zaváděním nekompatibilních změn.

    Další možnost je nečíslovat jen jádro jako celek, ale verzovat API jednotlivých podsystémů – aplikace/knihovny by pak byly závislé jen na některých komponentách jádra a nevadilo by jim, že v jiných komponentách došlo k nekompatibilním změnám, protože je vůbec nepoužívají.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.2.2015 16:40 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    A jak to vyřeší případ, kdy aplikace bude závislá na komponentě jádra, která se změnila? Nijak, aplikace přestane s novým jádrem fungovat (nebo v horším případě něco rozbije.) Proto se nekompatibilní změny v jádře nedělají a když už ano, tak jenom velmi výjimečně a po dlouhém období, ve kterém jádro hlásí, že to, co aplikace dělá, by se nemělo používat.

    Hádám, že tvrzení v případě jádra se "incompatible API changes" objevují prakticky v každé verzi se týkalo vnitřních API uvnitř jádra, nikoliv mimo něj.
    Quando omni flunkus moritati
    xkucf03 avatar 14.2.2015 18:03 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    A jak to vyřeší případ, kdy aplikace bude závislá na komponentě jádra, která se změnila? Nijak, aplikace přestane s novým jádrem fungovat (nebo v horším případě něco rozbije.)

    Dejme tomu, že máš serverovou aplikaci, která využívá souborový systém a nějaké síťové věci – ale nezajímají ji multimédia. Pak ti může být jedno, že se změnila komponenta související s multimédii a stačí, když si budeš hlídat verze těch komponent týkajících se FS a sítě.

    Je otázka, jak a s jakou granularitou to rozdělit a samostatně verzovat… Ale i kdyby se verzovalo jen jádro jako celek: jistě najdeme verze, které lze libovolně zaměnit a vše bude fungovat, navenek se nic nezměnilo a lze je tedy považovat za kompatibilní. A pak zase verze, na které nejde jen tak upgradovat a u kterých je potřeba změnit i něco mimo jádro.

    Hádám, že tvrzení v případě jádra se "incompatible API changes" objevují prakticky v každé verzi se týkalo vnitřních API uvnitř jádra, nikoliv mimo něj.

    Mně se tohle tvrzení taky moc nezdálo, ale nechtěl jsem to rozpitvávat. U vnitřního API, kde jádro používá samo sebe, v tom není problém, to si musí vyřešit jeho autoři a okolní svět to moc nezajímá – pro ten je důležité to vnější/veřejné API.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.2.2015 19:07 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Hádám, že tvrzení v případě jádra se "incompatible API changes" objevují prakticky v každé verzi se týkalo vnitřních API uvnitř jádra, nikoliv mimo něj.

    Přesně tak. Rozhraní směrem k userspace se naopak zachovává velmi striktně, a to i případech, kdy je všem jasné, že bylo navrženo úplně špatně.

    Mně se tohle tvrzení taky moc nezdálo, ale nechtěl jsem to rozpitvávat. U vnitřního API, kde jádro používá samo sebe, v tom není problém, to si musí vyřešit jeho autoři a okolní svět to moc nezajímá – pro ten je důležité to vnější/veřejné API.

    Záleží na tom, co přesně myslíte okolním světem. Není to problém pro userspace aplikace, ale může to být docela velký problém pro ty, kdo píší nebo používají out-of-tree moduly. To má ale i své výhody, takže je to tak trochu i záměr.

    14.2.2015 13:27 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Tím spíš nechápu proč se Linus brání verzování typu rok.měsíc, to by všechny tyhle žabomyší války Linux 3.11 vyřešilo...
    14.2.2015 16:40 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Nič by to nevyriešilo, pretože je to len ďalšia možnosť označovania verzií (a nie je ničím lepšia, ako tie ostatné).
    14.2.2015 12:25 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Jak definujete kompatibilitu?

    Například i malé a zdánlivě nevinné změny mohou rozbít cizí kód. Třeba když v Javě do třídy přidám soukromou metodu.

    Ideální by bylo, kdyby knihovny měly přesnou specifikaci a cizí kód využíval pouze vlastností, jenž z této specifikace plynou, pak by to bylo jednoduché.
    xkucf03 avatar 14.2.2015 13:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Například i malé a zdánlivě nevinné změny mohou rozbít cizí kód. Třeba když v Javě do třídy přidám soukromou metodu.

    Když přidám soukromou metodu, tak i kdyby v potomcích byla jiná metoda se stejným názvem, tak to ničemu nevadí. A kódu, který tyto třídy používá, to nevadí už vůbec – od toho jsou to soukromé metody, aby je nikdo zvenku nemusel řešit.

    Navíc API by v první řadě mělo být definované pomocí abstrakce tzn. rozhraní – pokud přidám/odeberu/upravím metodu v tomto rozhraní, jedná se o nekompatibilní změnu.

    Pokud chci jen přidávat metody/funkcionalitu, můžu vydat nové rozhraní označené nějakou verzí, které rozšiřuje to staré (interface Interface2 extends Interface1 { … }). Z pohledu klientského kódu, který toto rozhraní používá, je to zpětně kompatibilní (nové rozhraní jen přidává nové funkce, které nemusím využít) a z pohledu implementace rozhraní si musím vybrat, kterou úroveň/verzi budu podporovat/nabízet.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.2.2015 13:54 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Co když je klientský kód závislý na hashi knihovny nebo na tom, zda existuje nějaká privátní metoda (lze zjistit pomocí reflexe)?
    xkucf03 avatar 14.2.2015 14:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    klientský kód závislý na hashi knihovny

    K čemu je to dobré?

    nebo na tom, zda existuje nějaká privátní metoda (lze zjistit pomocí reflexe)?

    To už je jen jeho problém resp. chyba. Privátní metody nikdo nikomu neslíbil, nelze se na ně spoléhat – od toho jsou privátní ;-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.2.2015 16:40 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    K čemu je to dobré?
    Třeba, když si program stahuje knihovnu z internetu, tak potřebuje ověřit, že si ji správně stáhl (tohle dělají některé aplikace na Androidu, jenž nejsou svobodné, ale pro svou práci potřebují svobodné knihovny).
    Privátní metody nikdo nikomu neslíbil, nelze se na ně spoléhat
    Ok, proto se ptám, co přesně je slíbené, jinými slovy, jak je kompatibilita definována?

    Například, kdyby měla knihovna specifikaci a splňovala jí, pak by nová verze knihovny byla kompatibilní se starou verzí právě tehdy, když všechny vlastnosti, jenž jde odvodit ze staré specifikace, jde odvodit i z nové. Důsledkem je, že pokud klient využívá knihovnu pouze dle specifikace, tak lze nahradit starou verzi knihovny kompatibilní novou verzí, aniž by se změnilo chování klienta.

    Problém je, že málokterá knihovna má dostatečně obsáhlou specifikaci, aby ji šlo používat pouze dle specifikace (tj. když ji chcete použít, musíte využít i vlastnost, která není nikde slíbena, ale momentálně platí).
    xkucf03 avatar 14.2.2015 18:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Třeba, když si program stahuje knihovnu z internetu, tak potřebuje ověřit, že si ji správně stáhl (tohle dělají některé aplikace na Androidu, jenž nejsou svobodné, ale pro svou práci potřebují svobodné knihovny).

    Mluvíš o porušování autorského práva?

    Každopádně tenhle přístup je zvrácený sám o sobě 1) program si nemá co stahovat nějaké závislosti – ty má stahovat balíčkovací systém. 2) pokud chceš kontrolovat hash, tak stahuj konkrétní známou verzi třeba foobar-1.1.3.tar.gz a ne foobar-latest.tar.gz. Jednou vydaná a očíslovaná verze by měla být neměnná, binárně shodná. 3) pokud chceš nejnovější kompatibilní verzi knihovny, tak nekontroluj hash ale elektronický podpis proti známému veřejnému klíči (což je lepší tak jako tak).

    Ok, proto se ptám, co přesně je slíbené, jinými slovy, jak je kompatibilita definována? Například, kdyby měla knihovna specifikaci

    Ano, dobrá knihovna by měla mít specifikaci, resp. pokud ten vývoj bereš vážně, tak bys měl udělat specifikaci a k tomu referenční implementaci knihovny/programu. Ale i když nezávislá specifikace není a splývá s (jedinou/referenční) implementací, tak by mělo být zřejmé, co je poskytované API a co jsou interní záležitosti, které se mohou kdykoli bez varování změnit.

    Soukromé metody zcela jistě do veřejného API nepatří. Stejně tak tam nepatří třídy a metody z balíčků (jmenných prostorů), které autoři v dokumentaci (nebo třeba pomocí nějakých anotací či komentářů) označili jako interní. Stejně tak parametry metod – když budeš mít v JavaDocu (nebo jeho obdobě) napsáno, že tenhle parametr nemá být null nebo že má být menší než 1000 nebo kratší text než 256 znaků, tak by ses tím měl řídit – přestože současná implementace může být tolerantnější a poradí si i s jiným vstupem. Kdykoli se to může změnit a je to tvoje chyba – autoři tě jasně varovali.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.2.2015 19:12 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Mluvíš o porušování autorského práva?
    Myslím, že jde spíše o obcházení. Dělají to např. některé programy pro čtení PDF, jenž používají Poppler.
    14.2.2015 23:06 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Když přidám soukromou metodu, tak i kdyby v potomcích byla jiná metoda se stejným názvem, tak to ničemu nevadí.
    Jak je to možné? Pokud vim, metody jsou v Javě by-default virtual (tj. nejsou final, v Javovském žargonu). Očekával bych teda, že přidání metody ovlivní vtable. Nebo Java nepoužívá vtables? Počítám, že nějak musí dynamic dispatch řešit.
    pavlix avatar 14.2.2015 23:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Taky by mě zajímalo, jak souvisí dostupnost metody s přímým nebo nepřímým voláním.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 15.2.2015 02:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    I když ono se to asi aplikuje i u C++, že?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.2.2015 23:42 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Očekával bych teda, že přidání metody ovlivní vtable.
    Ano. vtable však není součástí bajtkódu, ale linker jí vytváří až za běhu programu.
    14.2.2015 23:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Ok, ale i tak, když přidáš metodu, tak se vytvoří jinak ne? Nebo tam jsou ty metody ne podle pořadí, ale podle nějakého klíče?
    15.2.2015 00:01 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Ok, ale i tak, když přidáš metodu, tak se vytvoří jinak ne?
    Ano, vtable bude jiná (někde tam bude ta metoda), ale ničemu to nevadí.
    15.2.2015 18:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Našel jsem o tomhle zajímavej článek, ale stále mi není jasný, jak je ta kompatibilita zachována.

    Dejme tomu, že mám třídy Base a Derived (která dědí Base), které obě obsahují metodu foo(), která je ve vtable na slotu #1. Dejme tomu, že nějaký externí kód používá tyhle dvě třídy v rámci nějaké binárně distribuované knihovny.

    Dejme tomu, že v nové verzi knihovny do třídy Base přidám metodu bar(). Jak se zajistí, aby se metoda bar() nedostala ve vtable na slot #1 (foo() by se dostala na slot #2), a tím pádem se nestalo, že klientský kód zavolá metodu na slotu #1 v domění, že volá foo(), ale ve skutečnosti by zavolal bar()?

    Je možné, že by linker ty indexy dynamicky určoval před spuštěním programu podle jmen metod?
    15.2.2015 18:20 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    v rámci nějaké binárně distribuované knihovny
    vtable není součástí bajtkódu, nýbrž se vytvoří až za běhu programu (a navíc vtable pro Derived se vytvoří až po vtable pro Base).
    15.2.2015 18:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Aha, ok, už chápu, sorry neska mi to nějak nemyslí :-D

    To je ale pro mě docela zajímavé zjištění; TIL: Java je v podstatě skriptovací jazyk :-D
    pavlix avatar 15.2.2015 02:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    A jak má Java řešené ABI, podle jmen?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.2.2015 15:00 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Ano, podle jmen v bajtkódu (binary name).
    14.2.2015 23:55 Jakub Galgonek | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Jen doplním, že na private metody se v Javě dynamic binding nepoužije, protože už při překladu je zřejmé, která metoda se má zavolat, vzhledem k tomu, že privátní metodu není možné v potomkovi překrýt (override). Potomek může obsahovat metodu stejného názvu, ale už nejde o překrytí.
    15.2.2015 14:57 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    na private metody se v Javě dynamic binding nepoužije
    To nejsem schopen potvrdit ani vyvrátit, nicméně v aktuální implementaci OpenJDK 8 se soukromé metody, jenž nejsou final, dávají do vtable.
    15.2.2015 16:44 Jakub Galgonek | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Já do toho také moc nevidím, každopádně privátní metody by se neměly volat pomocí invokevirtual, ale pomocí invokespecial. Tyhle speciální metody nemohou být nikdy překryty (override).
    14.2.2015 21:27 atalax | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    To by se ale verze měnila asi každých 6 minut.
    14.2.2015 16:00 Peter Fodrek | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    kGraft + kpatch = Live Patching

    V únoru 2014 SUSE představilo kGraft (zprávička), řešení pro patchování jádra za běhu systému, jež se na rozdíl od Ksplice (Wikipedia) mělo dostat do upstreamu. O měsíc později představil Red Hat konkurenční kpatch (zprávička). Po roce byla do upstreamu začleněna společná infrastruktura pojmenovaná Live Patching.

    včera 00:33 http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/kgraft-plus-kpatch-live-patching

    Ja viem, ze to bolo poslane, ak boloa Live paching nfrastructure prijata, tak botom je 4.0 v poriadku..

    15.2.2015 18:46 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?

    to by byla i bez nej ... je to jen nic nerikajci cislo co s casem stoupa ...

     

    live patching k tomu doda jen punc neceho vetsiho

    USE="-gnome -kde";turris
    15.2.2015 23:06 RoDiSK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Konečne sa rieši nejaký skutočný problém...
    Vykook avatar 16.2.2015 01:01 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    A co číslo verze vždycky náhodně vygenerovat?
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    xkucf03 avatar 16.2.2015 01:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Proč náhodně – stačí hash z verzovacího systému :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Vykook avatar 16.2.2015 02:02 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    No jo, ale podle toho hashe nadeš ten commit, takže to nebude tak nepřehledné :D
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    xkucf03 avatar 16.2.2015 07:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.20 nebo 4.0?
    Který? Najdeš ten poslední, konec větve stromu verzí, ze kterého to bylo zkompilované. Což bys ale měl najít tak jako tak – při vydání verze by se měl vytvořit štítek (tag) ve verzovacím systému.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.