abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:11 | IT novinky

    Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 00:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:22 | IT novinky

    Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 39
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (16%)
     (14%)
    Celkem 115 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 4.5. 08:25
    Rozcestník

    map1.eu 0.4 alfa

    Vyšla čtvtá alfa verze map1.eu, mapy založené na datech OpenStreetmap. Jedná se o velký skok směrem k první beta verzi, kterou se stane pravděpodobně již příští verze. Bližší informace o nové verzi naleznete na blogu autora.

    13.5.2013 11:02 | bigr | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.5.2013 12:58 xaint
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Uz to vypada docela dost pekne. jsem rad, ze te to nepustilo.
    13.5.2013 13:38 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Houby tomu rozumim, ale ... dokazu se nekde podivat, ktere turisticke trasy nejsou zadane a ktere se "jen" nezobrazuji? Misty nektere konci uprostred lesa. (mam nainstalovany josm z distribuce a moc se s nim nezname... :-) )

    Kdyz vysla minula zpravicka s novou verzi, vsiml sem si u Frystaku nenapojene cesty, takze vyhledavani cesty volilo nejblizsi moznou trasu pres 5km vzdalenou dedinu. (cca zde , ze zastavky smerem dolu kolem potoka (pres pole, ne do dediny) ) Docmaral sem to (snad). Mapove podklady to postupne (radove dny) zapracovaly a kresli to spravne, ale vyhledavac to zvesela dal ignoruje. :-)

    Ehm... u donate ... mas nejaky "normalni" cz bankovni ucet? :-)
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    13.5.2013 14:04 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Co se tyka kontroly dat tak nejlepsi zpusob je pres openstreemap.org, nebo se podivat napriklad na mtbmap.cz.
    13.5.2013 14:30 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    no, tur. znacky na openstreetmap.org nevidim, mtbmap je kresli stejne jak Vy (tedy vetsinou jo a na par mistech chybi). Ale pokud bych je "nekde" chtel dokreslit, asi bych je rad dostal do josm-u.
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    13.5.2013 14:36 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    openstreetmap,org je nevykresluje, ale mate moznost na texh strankach prochazet data. Pokud chcete prispivat do OSM bude to rozhodne zasluzny cin. Nemusite rovnou pouzivat JOSM, pro zacatek staci Potlach, coz je online editor ktery naleznete primo na openstreetmap.org. Co se mapovani turistickych znacek tyce, tak bych doporucuval si neprve precist http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Trasy_K%C4%8CT. A pozor nesmi se opkreslovat z map, je treba trasy znovu projit a nebo vychazet s osobni zkusenosti a vyuzit treba uz nakreslene cesty.
    14.5.2013 09:35 karel.k001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Na zobrazeni tur. tras v JOSMu pouzivam plugin "routes" http://josm.openstreetmap.de/wiki/Plugins
    14.5.2013 10:53 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Dekuji, podivu se na to.
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    16.5.2013 10:02 wizz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Turistické trasy tvořené pomocí relací se celkem rychle (řádově desítky minut) vykreslují i zde: http://waymarkedtrails.org/cs/
    Josef Kufner avatar 13.5.2013 13:53 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Chybí tam čudlík "Nahlásit problém"!
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.5.2013 14:05 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Zatim je v Abut jen odkaz na github. Ale dekuji za pripominku, zvazim.
    Josef Kufner avatar 13.5.2013 21:38 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Jde o to, že pokud vidím na mapě chybu, mělo by být velmi snadné ji ohlásit. Odeslané hlášení by tedy mělo být vázané na právě zobrazené místo na mapě (lat, lon, zoom, velikost okna). A pokud to nebude moc složité, mohlo by být fajn i umožnit nějaké vyznačování oblasti (ale to je drobnost).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.5.2013 23:04 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Pokud chces hlasit chybu v mape jako takovy a ne v provedeni map1, tak bez na web osm a reportni to tam - nemusis se registrovat, da se pridat koment rovnou do mapy (odkaz je vpravo dole).
    Josef Kufner avatar 13.5.2013 23:32 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Samozřejmě, že mluvím o renderování a ne o chybě v datech.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    14.5.2013 00:13 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Bylo by to sice usnadneni a rozumim tomuto pozadavku. Nicmene uz samotne zamysleni se reportera nad tim zda-li se jedna o chybu v datech ci rendereru zabere vice casu nez Ctrl-C a Ctrl-V url mapy do githubu. Kdyby to byla otazka par minut tak bych to implementoval. Ale delat jakysi vlastni bugtracking system je v soucasne dobe nad moje sily. Presto dekuji za dobry napad.
    Josef Kufner avatar 14.5.2013 01:05 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Bugtracking? Ale o tom vůbec není řeč. I kdyby to byl jen jednoduchý formulář, který ti pošle mail, tak to stačí.

    Když máš Github, tak prostě na mapu přidej viditelný čudlík "Nahlásit problém", který povede na adresu https://github.com/bigr/map1/issues/new?body=Hello+World, kde "Hello World" je připravený kus hlášené chyby, například ten odkaz na mapu a možná pár dalších údajů (prohlížeč, velikost okna a podobně).

    A nebo si připrav rovnou celý formulář – viz developer.github.com.

    Pointa je v tom, že čím menší bariéra pro ohlášení chyby, tím lepší zpětnou vazbu dostaneš. I jen zjištění, kam vlastně hlášení poslat je nyní příliš náročné (malý odkaz zakopaný někde uprostřed textu za nezajímavou ikonkou).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    14.5.2013 08:23 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Ja to z tou bariorou chapu a souhlasim s tim. Asi neco takoveho udelam. Jenom to tlactitko nebude porad na ocich. Musi byt uklizene v popup menu, moje filozofie je ze nechci vubec nic coby rusilo mapu. Takovych veci coby "mely byt videt hned na prvni pohled" je hodne, a udrzet mapu cistou je prome klicove. Muzu vsak spravu chyb alespon vyndat z about dialogu a dat ji jako zvlastni polozku menu.

    PS. Stejnou filozofii jsem dodrzel i u donaci, take jsou skryte v menu, i kdyz vim ze by bylo z tohoto pohledu lepsi mit tlacitko porad na ocich.
    14.5.2013 12:59 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    K tomu menu - doporucoval bych tam pridat textove popisky.

    Fakt si nedokazu odvodit co ma byt to eSko (nebo proste vlnka) na zelenem pozadi, co je ten dolar (mam si neco koupit? Nebo si muzu vydelat?), co je hvezdicka netusim doted, A -> B jsem zjistil po chvili premysleni, snad jen ta tiskarna je samovysvetlujici.
    14.5.2013 13:06 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Ano, tooltipy budou pridany.
    Josef Kufner avatar 14.5.2013 18:00 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Ani ne tak tooltipy jako popisky přímo k ikonám (jako tomu bývá např. na toolbarech, když jsou zapnuté).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    14.5.2013 18:22 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    To bych ale budto musel toolbar rozsirit, nebo zvolit mensi font, ktery by nebyl na high DPI zarizenich citelny.
    Josef Kufner avatar 15.5.2013 13:06 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Stejnak se ten toolbar schovává... ničemu to překážet nebude.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.5.2013 13:16 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Ano implicitne ano, ale planujete trasu, nebo si ho zalokujete kliknutim do leveho rohu tak ne. Ja ho opravdu nechci rozsirovat, treba na mobilu by to pak bylo uplne nepouziteny,
    Josef Kufner avatar 15.5.2013 19:47 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Tak zvol menší font, jedno dvě slova pod ikonku. Zařízení s vysokým rozlišením ukážou písmenka větší, pokud velikost udáš ve správných jednotkách (a v takových případech budeš chtít větší i ty ikonky, takže se nic nerozbije).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    16.5.2013 16:03 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    No prave na podelnem zobrazeni smartphonu je toho mista malo, a ja fakt nechci to menu rozsirovat. S tim rozdilnym zobrazazenim pro ruzna DPI zarizeni je to s novou verzi Chrome docvela blby.
    13.5.2013 15:17 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Oprava mapy
    Ahoj,

    moc to sice s tématem nesouvisí, ale vzhledem k tomu, že tu jsou lidi, kteří se o OSM zajímají, snad by mi mohli poradit.

    Jedná se mi o frekventovanou křižovatku U práce v Plzni. Je to křižovatka ulic Klatovská a Americká/Tylova. Pokud zkusím navigovat například z křižovatek ulic Martinská a Americká na křižovatku ulic Tylova a Koperníkova, měla by to být úplně rovná cesta, při které se tahle křižovatka přejede. Ale podle navigací Be-On-Road i Mapfactoru je křižovatka neprůjezdná, protože mě obě navedou úplně nesmyslnou oklikou.

    Snažil jsem se zjistit, co je špatně a opravit to. Jenže jsem na žádný problém nepřišel. Nedokázal by někdo zjistit, co je tam špatně?
    13.5.2013 15:50 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oprava mapy
    Když to zkouším přes:Bike Route Toaster (asi se zobrazí Google Mapy, ale nahoře to lze změnit na OSM), tak to naviguje správně.. Kontroloval jsem přímo i data a také vypadají bez problému.. Není v těch navigacích něco špatně v nastaveních? Nebo to možná už někdo opravil..
    13.5.2013 16:25 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oprava mapy
    To je fakt, tam to naviguje dobře. Tak to by mě zajímalo, co se tam těm navigacím nelíbí. O tom problému už vím tak rok a ani tehdy jsem tam na nic nenarazil. Taky je mi divný, že kdyby to někdo opravil, tak že neodstranil mojí chybovou hlášku.

    Nemáte ještě někdo nějaký nápad, co by tam mohlo být špatně? Nějaký zákaz, blbý napojení, něco. Mě už nic nenapadá.
    13.5.2013 16:32 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oprava mapy
    Když jsem to teď ještě jednou zkoumal, nechal jsem si spočítat tu trasu (tu co jste uváděl výše) přes Mapfactor Navigator, tak jsem zjistil, že to naviguje asi o dvě křižovatky severněji a tam se to člověka nechá otočit (je to křižovatka ulic Klatovská a Prešovská/Palackého).. Rozdíl tam akorát je, že na té křižovatce, přes kterou to nechce navigovat jsou vyznačené semafory a na téhle, kde to nechá člověka otočit nejsou.. Ale jestli tohle je ten problém, to nevím..
    jose17 avatar 13.5.2013 17:18 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oprava mapy
    to, ze to cez toaster funguje by som skor videl v nekompletnej podpore pre turn restrictions v cloudmade routing (ktore toaster vyuziva)
    Ja vim, on vi, ty nano!
    jose17 avatar 13.5.2013 16:59 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oprava mapy
    jedna sa o tento problem, ano?
    Ja vim, on vi, ty nano!
    jose17 avatar 13.5.2013 17:05 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oprava mapy
    ja tam vidim blbo zadanu relaciu. id: 1740918: no_right_turn napriek tomu, ze clenovia (from, via, to) su v jednej linii. imho je tam ta relacia vlastne zbytocne (do jednosmerky osm i tak nenaviguje). alebo to autor relacie chcel dat uplne inak, neviem.
    Ja vim, on vi, ty nano!
    14.5.2013 09:15 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oprava mapy
    jose17> Přesně tohle mám na mysli. Nenapadá mě jediný důvod, proč by to mělo takhle navádět. Na té křižovatce je zákaz odbočení z Klatovské do Tylovy (z obou stran). Tylova je jednosměrná, ale nesmí se (mimo MHD) ve směru na Klatovskou. Tenhle směr je jinak OK, ale vzhledem k zákazům odbočení se do ní dostanu logicky pouze z Americký.
    14.5.2013 09:35 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oprava mapy
    Zkouším pomocí Potlachu nějak zkontrolovat ty zákazy odbočení, ale abych se přiznal, jsem z toho totálně zmatený. Pomocí editoru iD jsem to vůbec nenašel a JOSM teď v práci nespustím...
    jose17 avatar 14.5.2013 10:18 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oprava mapy
    ak chces, mozem to fixnut (vymazat relaciu) a zajtra by sa to malo prejavit na osrm. v mapfactore za 1-2 mesiace (neviem presne ako casto robia updaty)
    Ja vim, on vi, ty nano!
    14.5.2013 14:38 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oprava mapy
    To by bylo fajn. Ale ty zákazy odbočení by tam měly být zachovaný. To znamená, že z Klatovský se nesmí odbočit do Tylovo z ani jednoho směru. To se tam zachová?

    Každopádně bych se ty nástroje rád naučil používat. Jenže nevím, který je opravdu kompletní a navíc mi to vůbec celý nějak nedává smysl. Nemáš nějaký rozumný odkazy, kde se o relacích a podobných věcech něco naučit?
    jose17 avatar 14.5.2013 15:54 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oprava mapy
    ked sa to chces naucit, tak to necham na Teba :-) nejaky studijny material:

    http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM_Relations_and_Turn_Based_Restrictions http://www.youtube.com/watch?v=0SdixDJAED0

    na editaciu odporucam josm. inak relacie nie su nijak narocne na pochopenie a turn restrictions duplom. potrebujes v podstate len 3 prvky (spravidla 2 cesty a jeden uzol) dat do "teamu" (relacie) a kazdemu clenovi urcit rolu (from/via/to). a potom uz len poviem, ci je taketo odbocenie povolene alebo nie.
    Ja vim, on vi, ty nano!
    15.5.2013 10:10 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oprava mapy
    Tady jen dodam jedno celkem zasadni info - pri vyrabeni odbocovacich relaci je dobre obe cesty prerusit tak, aby nesly pres vic krizovatek. (= do relace dat uz jen hotove "fousy"). Proc to? Protoze ani JOSM nezvladne to, ze pokud nekdo nasledne tu cestu rozdeli, vyhodit neprilehajici segment z relace - zustane tam, a pak to dela brikule pri navigaci.

    Takovych veci je v OSM bohuzel pomerne dost, s necim si editory poradit nejak umi, s necim ne (trebas pri zmene smeru jednosmerky vyskakuje upozorneni).
    13.5.2013 17:17 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Tato iniciativa by zasluhovala pozornost poctiveho investora.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    13.5.2013 18:15 Milan Vančura | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Pěknější než minulá verze, to je pravda. Ale z mého pohledu je to mix vylepšení a nových nestandardních značek. Nejdříve problémy/bugy:
    1. nerendruje se (area: yes, highway: pedestrian) např. na náměstí Sv. Čecha v Praze
    2. nerendrují se schody
    3. některé budovy mají hodně divné tagy, jiné než ve skutečných OSM datech - chyba importu?!
      Porovnávám OSM data s údaji na map1.eu ve vyskakovacím okénku vpravo dole:
      • kostel sv. Václava na náměstí Sv. Čecha v Praze - map1.eu ukazuje jen jako (building=yes), tagy pro kostel zmizely
      • ZŠ Karla Čapka v Praze - stejný problém
      • gymnázium Přípotoční v Praze se ukazuje jako Právnická fakulta UK (???!!), tady navíc v mapě je správné jméno
    4. nerendruje se (amenity: school)
    5. nerozlišuje se stadion a hřiště, výsledek je ošklivá slitá plocha, např. stadion Bohemians 1905 v Praze
    6. parkoviště je čistě bílá plocha bez ohraničení, i když má (fenced: yes)
    Divný rendering:
    1. vyplňování patternem, často nevýrazným a obtížně rozluštitelným: dětská hřiště, parkoviště pro zákazníky (tam jsem ani nerozluštil, co je ten pattern) - nezapadá to do grafického stylu mapy jako celku, je to jak kusy olejomalby v čárové grafice
    2. zdi a ploty mají tak výrazné hroty, že vypadají jak hradby minimálně mohutnosti jak na Rábí, navíc ty hroty pak často překrývají okolní objekty nebo s nimi splývají
    3. tunel skrz budovu by mohl lépe vypadat jako v budově, např. průjezdy v ulici Sámova v Praze, srovnej map1.eu a osb.cc
    4. některé cyklostezky jsou označené jen ikonkou chodce(??), např. v Praze mezi ulicemi Petrohradskou a U Vršovického nádraží
    13.5.2013 18:36 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Dekuji za peknou strukturovanou kritiku.

    Ad 1) Ano vim, bude opraveno Ad 2) Mely by se, proverim a pripadne opravim Ad 3) Co se gridinfa tyce tak je to novorozene, a urcite ho jeste budu proverovat, nicmene neni zamerem ukazovat vsechny tagy, ale jen jejich vyber...evidence vsech tagu by znacne zpomalila rendering Ad 4) Adno vim, bude doplneno Ad 5) Ano nerozlisuje, mate pravdu, vylepsim Ad 6) Ano na tag fenced=yes sem jiz narazil a opravim to tak aby se jako ploty kreslely i vsechny arey s timto tagem.

    Ad 1) Z detskym hristem souhlasim, parkoviste pro zakazniky, pokud vim zadny pattern nema. Pokud mate problem i z patternama jako jsou vinice, lesy a dalso tak dejte vedet, me se libi a budu vdecny za jiny pohled. Ad 2) S plotama jsem bojoval, jejich robustni verze vznikla optimalizaci pro high DPI zařízení a tisk. Ale asi ještě dojde k odtučnění Ad 3) Bohuzel sem na dane adrese nenasel tunel skrz budovu (omlouvam se nehledal jsem moc dlouho), nicmeme obecne bych musel testovat prunik cesty a tunelu, coz je vzhledem k poctu budov ponekut komplikace. Ad 4) Zatim neberu implicitne highway=cycleway bicycle=yes, coz opravim

    Jeste jendou dik, super kritika
    13.5.2013 23:33 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Ad info - nema smysl zobrazovat nad budovou, ze je to budova, ale ma smysl tam zobrazit adresu, ktera ty budove je obcas prirazena. Plati zcela obecne - asi stejne postrada smysl zobrazovat, ze jde o silnici /1/2/3 ... kdyz to je zrejmy z obrazku, ale ma smysl vytahnout jeji cislo.

    Jinak me osobne celkem irituje dither, kterej se primo extremne projevuje pri tisku (a i na monitoru to vypada celkem zle).

    Casem by mozna nebylo od veci implementovat multilang = zobrazovani nazvu podle name:xx dle vyberu uzivatele.

    Co se tyce v minulosti hlaseni popisku rek, vypada to temer akceptovatelne, jen by to jeste chtelo poresit prilisne zataceni pisma ... http://alpha.map1.eu/#zoom=15&lat=50.6014&lon=13.87083&layers=BTT

    A samo, klasika na zaver - prerusovany turisticky znaceni ... ;D - mineno to navazovani na krizovatkach. Teda ne ze bych chtel pronikat do taju mapniku (specielne proto, ze sem lehce nahlid ... ;D), ale co takhle vzit vsechny vzajemne navazujicic segmenty patrici k ty trase a vyrenederovat to jako jedinou way? I kdyby sis ty virtualni cesty mel pripravit extra v databazi ... tak by to technicky jit melo, ne? Proste vemes segmenty, skopirujes je, spojis do jediny cesty, lehce posunes (trebas na sever + zapad) a flaknes do mapy. Samo, bylo by treba pri tom brat v potaz, jestli nekde cestou neni v ose jeste jina trasa a tu pak posunout vic nebo opacne.

    Jinak zrovna nad tema turistickema trasama by se dalo zobrazovat spousta informaci - trebas zvyrazeni dvou nejblizsich rozcestniku, info o delce segmentu (rozcestnik-rozcestnik), odkud kam to vede, cislo trasy ... + samo zpusob navigace "turistika", kdy to bude navigovat vyhradne po znacenych trasach.
    14.5.2013 00:09 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Co se tyka gridinfa, tak je zatim v plenkach. Ale informaci ze dany objekt je budova v planu zobrazovat mam stejne jako jine trivialni informace, gridinfo ma totiz slouzit zaroven i jako legenda (i kdyz ta bude k dipozici taky). Zkusim naleznout zpusob jak intuitivne uzivatelsky nastavit ukecanost tohoto infa.

    Multilang je v planu. Kazda zeme bude mit svou poddomenu napr fr.map1.eu a na ni se budou zobrazovat nazvy v prislusnem jazyce. Dane poddomeny se budou tvarit jako nativni narodni mapy.

    Ad trasy, nebo chcete-li zobrazovani linii s offsetem, mapnik je v tomto uplne bezbrany miminko, vlastne to jeste pred nedavnem neumel vubec. Vami navrhovane reseni nemuze fungovat, protoze offset dane znacky se meni v zavislosti na typu silnice/cesty/pesiny (jeji sirky), a predevsim na poctu znacek, proste nekdy je zelena primo u silinice jindy je az za cervenou znackou. Jinak o alespon castecne groupovani se pokousim, ale nema to moc velkej efekt. Bezny postup v gisu jsou funkce jako snap, ktere automaticky pritahuji dane linie k sobe, tim ovsem mapnik nedisonuje (postgis ano). Uz takhle delam spoustu veci stranou mapniku a tohle uz fakt nechci, nakonec by pro me toti mapnik byl uplne zbytecnej. A jak jsem psal na blogu, vlastne bych rad dal dohromady skupinu lidi, kteri by byli ochotni vyvijet lepsi renderer.

    Co se navigace trasami tyka tak o tom vsem sem premejslel, nicmene problem je ze rozcestniky jsou v osm znaceny jako zvlastni nody a povetsinou nejsou spojeny s danymi trasami, dostat z OSM neco pouzitelnyho by byla hotova hrnicina. Ale souhlasim je zde mnoho veci, ktere by bylo dobre udelat, ale ja sem sam a moje hlavni priorita ted uz je jenom dotahnout to nyni k pouzitelnymu zakladu. A pak schanet penize, protoze jinak mi exekuter sebere pocitac a nebude nic. (To je nadsazka, tak spatne to zase neni)
    15.5.2013 14:55 Milan Vančura | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    http://alpha.map1.eu/#zoom=17&lat=50.06712&lon=14.45023&layers=BTT

    Tady by měly být vidět některé chyby, kde jsme si nerozuměli:

    divný rendering, bod 1: vinice se mi zdá dobrá, protože značky (pattern) jsou v dobrém poměru k asi běžným velikostem ploch vinic. U dětských hřišť a soukromých parkovišť to platit spíše nebude, to jsou plochy malé vzhledem k velikosti patternu. Vše je vidět na mapě v příkladu (vinice, hřiště, soukr. parkoviště)

    divný rendering, bod 2: nezávisle na DPI koncového zařízení platí obzvlášť u zdí, že výstupky na jejich značce jsou velké téměř jako menší budovy - např. na severní straně ulice Pod Stupni uvnitř dvora.

    divný rendering, bod 3: tady je ulice Sámova a na její severní straně jsou dva domy s průjezdy. Ty jsou zobrazeny bíle a matou tak, vypadá to jakoby dělily budovu. Lepší by bylo, kdyby byly poloprůhledné, jako na osb.cc nebo třeba v editoru Id.

    divný rendering, bod 4: zmiňovaná cyklostezka je hned na sever od ulice Sámova, má stejné tagy jako jiné cyklostezky kousek na jih a přesto se zobrazuje jen jako stezka pro chodce.

    15.5.2013 15:53 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Ad symboly. Ja vim, souhlasim. Urcite udelam jeste generalku tohoto.

    Ad ploty) Take souhlasim vystupky zmensim, i kdyz se zaroven budu snazit zachovat vyraznost plotu, protoze podle me jen neprekrocitelna bariera a musi byt bna mape vyrazna a v mensich zvetsenich je takovy dlouhy plot dulezitejsi nez budova, protoze budovu obejdete snaze nez kilometr dlouhy plot.

    Ad prujezdy a tunely. pasaze: Zatim jsem toto vubec nemel cas resit. Resil jsem jen dlouhe zeleznicni a silnicni tunely, takze urcite se budu snazit rendering v tomto vylepsit.

    Ad cyklostezka) Cykolstezka kolem botice ma tag foot=yes, kdyby mela bicycle=yes zobrazilo by se tam i kolo. To co doplnim je ze u tagu highway=cycleway budu implicitne predpokladat bicycle=yes.

    stativ avatar 15.5.2013 23:18 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    protoze podle me jen neprekrocitelna bariera a musi byt bna mape vyrazna a v mensich zvetsenich je takovy dlouhy plot dulezitejsi nez budova, protoze budovu obejdete snaze nez kilometr dlouhy plot.
    Na druhou stranu se plot dá často relativně dobře přelézt, což se o většině budově říct nedá.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    15.5.2013 15:01 Milan Vančura | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Ke gridinfu:

    http://alpha.map1.eu/#zoom=17&lat=50.06541&lon=14.45476&layers=BTT

    Nemyslím technickou stránku zobrazování, tam jsou také bugy. Ale teď myslím to, že když kliknu na budovu gymnázia Přípotoční, tak mi to v Gridinfu napíše "Právnická fakulta UK", což je nesmysl, který není v ŽÁDNÉM tagu toho objektu. Takže se domnívám, že jde o nějakou chybu importu.

    Podobně si myslím, že je to tady:

    http://alpha.map1.eu/#zoom=17&lat=50.06941&lon=14.45662&layers=BTT

    Na západnější straně ulice Moskevská jsou vidět dva kostely. Jsou vykreslené s ikonami a v gridinfu mají tagy pro kostel. Oproti tomu kostel sv. Václava na nám. Sv. Čecha ikonu nemá a v gridinfu má jen "building:yes", takže asi jsou ty údaje ztracené opět při importu.
    15.5.2013 15:54 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Proverim.
    15.5.2013 15:16 Milan Vančura | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Předem se omlouvám za to množství kritiky. Máte tu smůlu, že váš projekt vypadá tak dobře a tudíž to vypadá, že má smysl jej pomoci vylepšit :-) (Zatímco na spoustu jiných projektů ani nemá smysl reagovat.)
    Ad 3) Bohuzel sem na dane adrese nenasel tunel skrz budovu (omlouvam se nehledal jsem moc dlouho), nicmeme obecne bych musel testovat prunik cesty a tunelu, coz je vzhledem k poctu budov ponekut komplikace.
    Chápu, že to může být komplikovanější - možná by se dalo inspirovat jinde. Posílal jsem vám soukromě stylový soubor pro mapnik, který na Prahu a Brno použili Svobodní Bednáři. Tam to měli vyřešené. Mimochodem dostal jste ho? Nenašel jsem odpověď... Také by šlo určitě požádat o styl z osb.cc .

    Proč mi to přijde důležité je vidět na

    http://alpha.map1.eu/#zoom=17&lat=50.08115&lon=14.42698&layers=BTT

    Nevím, jestli jste Pražák, ale věřte, že Pražák by v tom Prahu nepoznal a zabloudil by. Velká část těch zdánlivých ulic na tomto výřezu mapy jsou totiž pasáže a ty zvláštní šedé kousky jsou ve skutečnosti části domů, které patří spojit (nad pasážemi).

    Myslím, že nepomůže jen volba méně nápadné barvy. V některých případech si myslím, že by to chtělo kreslit s alpha kanálem, aby se objekty nepřekrývaly (byť světlejší barvou). Na to je další příklad:

    http://alpha.map1.eu/#zoom=17&lat=50.07713&lon=14.43413&layers=BTT

    prostředkem tohoto výřezu jde mnohakolejná železnice překrývající spoustu domů, takže už nejsou ani zřetelné ulice. Přitom v praxi je to železnice v tunelu a tudíž by v mapě neměla překrývat objekty na povrchu. Byť nenápadnou barvou.
    15.5.2013 16:04 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Konstruktivni kritika tohoto typu mi vubec nevadi, jsem za ni velmi rad. Ten mail jsem od vas dostal, mel sem pocit, ze jsem odpovidal, asi jsem na to zapomnel, moc se omlouvam. Konkretne na tunely jsem se nekoukal ale najdu to tam. Jinak jsem Prazak ze Zizkova a problemu se zobrazenim pasazi jsem si vedom, ale proste nemam sanci uplne vsechno vyladit. Uz ted trval prechod od verze 0.3 na 0.4 jeden mesic, a na mapu se skoro zapomnelo. Bodhuzel se ukazuje ze musim o sobe davat vedet porad a to i za cenu ze budou mapy za danou casovou jednotku mene vylepseny. Proto hold musim verze vydavat casteji a radu veci o kterych vim ze sou problem proste odlozit.

    Co se tyka alfa kanalu, tak jsem chtel tunely kreslit alfa kanalem. Ale bohuzel to byla slepa ulicka. Mozna by to slo ve zvetsenich 17+. Ale v mensich je problem s prekryvajicimi se liniemi (dva pruhy dalnice, vice zeleznic). Navic mapnik je (omlouvam se autorum) v podstate jen takove hloupe vektorove kreslitko, kde se zeleznice ci silnice nekresli jako celek, ale nejdriv se nakresli obrys jako tlusta silna cara a prostredek teto cary se prekryje vyplni. Jinou moznost jak kreslit hezky v mapniku silnice nemate. Tento postup vsak defakto znemoznuje pouziti pruhlednosti.
    Josef Kufner avatar 15.5.2013 19:55 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Na mapách se běžně tunely kreslí přerušovaně. Vyznačí se vjezd a výjezd obloučkem, cesta mezi nimi je pak čárkovaně. Nepotřebuješ průhlednost, nedělá to bordel a vypadá to dobře.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Josef Kufner avatar 15.5.2013 19:55 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    ... a pasáže jsou stejný případ, jen bez obloučku.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Josef Kufner avatar 15.5.2013 20:00 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    16.5.2013 08:57 Milan Vančura | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Ano, to je ještě lepší. De facto je to průhlednost - má to čárkovaně jen obrys a vnitřek je průhledný. Ale ruší to ještě méně. Pasáže v domech jsou obdobně: bíle čárkovaný obrys a průhledný ("žádný") vnitřek/výplň.

    Mimochodem, na mapy.cz ta železnice v podzemí pod Vinohrady není nakreslená vůbec. To je taky možná aplikace průhlednosti (maximální) :-)
    16.5.2013 16:08 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Bohužel pánové Mapnik tohle nedokže z důvodů, které jsem již uvedl. Přesně takhle jsem tunely kreslit chtěl. Workaround mě sice napadá, ale těch ohybů již jsem v Map1.eu udělal až moc. Jak jsem psal v blogu. Myslim, že by stálo za to udělat uplně novej renderer.
    16.5.2013 16:50 Milan Vančura | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    http://www.openstreetbrowser.org/W4646804?zoom=18&lat=50.06732&lon=14.45007&basemap=osb&categories=&layers=&overlays=
    17.5.2013 07:46 Milan Vančura | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    A ještě lepší příklad:

    http://www.openstreetbrowser.org/W4646804?zoom=18&lat=50.06732&lon=14.45007&basemap=osb&categories=&layers=&overlays=

    Jedna z obrovských výhod opensource je, že člověk není nucen vynalézat kolo pořád znova dokola :-)
    gtz avatar 13.5.2013 21:55 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Hodně pěkné, jen tak dál.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    14.5.2013 00:10 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Dekuji
    13.5.2013 23:00 Wlado
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    posielam 20 eur!
    14.5.2013 00:10 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Dekuji moc
    14.5.2013 01:11 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Pro české přispívající by se mohlo hodit číslo účtu. Pak by se mohli najít lidi, od kterých by něco káplo každý měsíc.
    14.5.2013 08:25 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Ano. Zvazuji to.
    Ravensun avatar 14.5.2013 08:48 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Přidávám se, nechce se mi platit poplatek paypal, když by mohlo jít o tuzemskou transakci :)
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    14.5.2013 09:25 karel.k001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Pekne, nasel jsem tam 3 drobnosti v renderingu:
    • natural:cliff se renderuje opacne, jako kdyby byl sraz na druhou stranu
    • nestandartni/nezvykla znacka pro turisticky rozcestnik. Pouzita znacka se snadno zameni se znackou pasoveho znaceni turistickych tras, ktera je hodne podobna, jen vetsi. Vic by se mi libilo neco ve stylu co pouziva mtbmap.cz nebo turisticke mapy.cz
    • Pro turisticke trasy ruzneho typu (normalni, mistni, naucna, konska) by se mi vic libilo pouziti ruznych typu car (plna, carkovana, teckovana)
    14.5.2013 09:34 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Dekji za pochvalu.

    Ad 1) Ano vim, bude opraveno Ad 2) Asi mate pravdu, symbol modifikuji Ad 3) V tomto pripade jsem dal (v carkovanosti) prednost znaceni obtiznosti trasy, tak jak se to bezne dela v alpach i tatrach. Vim ze v Cechach nic takoveho nemame.
    14.5.2013 11:50 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Super aktualizace, je fajn, že pokračuješ! :-)

    Pár drobností: 1) přidal bych renderování vyhlídek "tourism=viewpoint"

    2) přemýšlím, jak moc užitečné je u turistické mapy renderovat hranice obcí/krajů. Možná zkusit méně výrazně, nebo alespoň ty obce vynechat?

    3) renderuje se název, i když objekt ne - viz hospoda Alfa v obci Protivanov. Název je vidět, ale není jasné čeho je to název, ikonka hospody není v této nahuštěné oblasti vůbec renderována

    4) renderování soukromých cest je divné (zákaz vjezdu vprostřed cesty). První co mne napadlo bylo, že ten zákaz je až v tom místě, kde se renderuje (uživatel totiž neví, jak ta data vypadají a odkud až je to soukromé)

    5) ty popisky aktivního území pravo dole jsou super nápad (a odkaz na osm, kde je komplet celé území ještě lepší), je/bude to i přeložené? A případně bude i možnost přepínat mezi jazyky?

    6) ehm... podpora kct_COLOR se opravdu nechystá? ;-)
    14.5.2013 16:18 Pff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Můžu se zeptat v čem je to pro mě jako blbýho usera lepší než www.openstreetmap.org? Jde tady jenom o ten rendering a UI, nebo je v tom něco víc?
    14.5.2013 18:21 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Máte absolutni pravdu jde v prvni rade jen o ten rendering, pak dlouho nic a pak to UI. To "jen" je rok moji prace, i kdyz vetsina byla ziskavani know how a bloudeni ve slepych ulickach, ale tak to chodi. Do budoucna planuji navazne sluzby, ktere by meli priudanou hodnotu nad openstreetmap.org jeste zvysit.
    15.5.2013 20:34 Zbyněk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Nedokáži si představit seriózní nabízení komerčních služeb nad nekompletním mapovým podkladem, ať je vyrenderován sebelépe. Bohužel mapy Googlu či Seznamu sice nabízejí méně funkcí, ale jsou kompletní. Aby případné navigování podle vašich map nedopadlo jako s těmi od Apple :-)
    Josef Kufner avatar 15.5.2013 23:42 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Tohle záleží na tom, jak bude služba postavena a jak budou stanovené podmínky. Ono i v mapách od Googlu se občas najdou chyby. Zisk z takových služeb by ale mohl být částečně použit na vylepšování map a tím rychleji zvyšovat kvalitu. Sleva nabídnutá za hlášení chyb by také mohla pomoci.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Marián Kyral avatar 15.5.2013 23:45 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Mapy seznamu jsou možná kompletní, ale to neznamená, že jsou správně. Chyb tam je celkem dost. Hlavně u turistických map. Od věcí typu špatně umístěné objekty, zduplikované objekty, neaktuální vedení turistických značek, chybějící turistické značky až po chybějící jednosměrky a zákazy odbočení.

    Sice existuje možnost chybu ohlásit, ale problémy, které jsem hlásil loni o prázdninách na mapách stále jsou. Prý nestíhají. To se mi u OSM nemůže stát. Tam si to můžu opravit sám.

    No a že by byly mapy Google kompletní jsem si nevšiml. Jsou oblasti, kde je OSM mnohem podrobnější. Jediné plus google maps je street view.
    16.5.2013 16:15 bigr | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: map1.eu 0.4 alfa
    Mapy googlu jsou dobry priklad ze to jde. Pletete se, ze jsou kompletni, jsou mene kompletni nez OpenStreetMap. Ono s tou kompletnosti je to u map vzycky problem. Mapy.cz jsou skvela sluzba, ktera nema v zahranici obdobu a konkurovat ji je velmi slozite a tezke, ale i jejich mapy obsahuji chyby. A kompletni co se tyka cest, pesin a tak podobne take nejsou. Nic jako kompletni mapa neexistuje.

    Na druhou stranu s vami souhlasim, ze OSM muze obsahovat mnoho chyb a granace kvality jsou male. Presto si myslim ze to na rade mist sveta (napriklad Afrika) bude nejlepsi mapovy podklad.

    Kvalita a chcete-li kompletnost OSM dat v Cechach na Slovensku a napriklad v Nemecku je v soucasne dobe vyrazne vetsi nez kvalita a kompletnost dat Googlu. Pokud priznate ze ani google maps nejsou serizozni sluzba, pak jsem ochoten pripustit ze ani ja nemam sanci nic seriozniho poskytnout.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.