abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    7.1. 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.1. 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.1. 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (4%)
     (0%)
     (10%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 298 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 15:35
    Rozcestník

    Masivní výpadek elektrického proudu

    Masivní výpadek elektrického proudu zasáhl velkou část České republiky. Hasiči vyjížděli k většímu počtu lidí uvězněných ve výtazích. Výpadek se týkal zejména severozápadu republiky, dotkl se také Prahy, Středočeského nebo Královéhradeckého kraje. Ochromen byl provoz pražské MHD, linky metra se už podařilo obnovit. Výpadek proudu postihl osm rozvoden přenosové soustavy, pět z nich je nyní opět v provozu. Příčina problémů je však stále neznámá. Po 16. hodině zasedne Ústřední krizový štáb.

    4.7.2025 15:22 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    4.7.2025 16:12 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    HA HA - Green deal v plnem produ, kdyz CR odsekne kabely do zelneho sileneho Nemecka ? ... a CR nebude stavet jaderky a zavre uhelne el. ze ... no to bude sranda ... hele ty uhelne el. hlavne zbourejte - fakt ;-) aby vas nenapadlo je zase rozjet ;-)
    4.7.2025 16:18 jbv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Se mi líbí jak boomeři hned vědí co se stalo. Mezitím ve Francii opět kvůli horku omezují výkon JE, protože je nestíhají chladit. Ale český malý člověk ví všechno nejlíp. Na nás si cizáci nepřijdou :-)
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 4.7.2025 16:39 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše přestat chladit by sme měli předevšim europarlament :D ;D
    Se mi líbí jak boomeři hned vědí co se stalo.

    tak dokavaď se nezačalo ve jmenu zvrácený vod reality vodtržený levičácký ideologie blbnout s oze tak se žádný blackouty neděly, na to nemusiš bejt boomer by si si to pamatoval :P :P :D ;D

    Mezitím ve Francii opět kvůli horku omezují výkon JE, protože je nestíhají chladit

    protože diky umělý a zbytečný bruSSelský fachidiotcký regulaci musiš na chlazení použivat pouze technologickou vodu, heron to tady někde v diskuzi povidal tak si ňák jakoby mezi sebou slaďte komunikační karty :P :P :D ;D

    Glee avatar 4.7.2025 19:15 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: přestat chladit by sme měli předevšim europarlament :D ;D
    ve jmenu zvrácený vod reality vodtržený levičácký ideologie

    ...ve jmenu zvrácený vod reality kaoticky dodíri vedoucí vodtržený levičácký ideologie...

    Ted jsem happy. :-)
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    4.7.2025 23:11 Nositel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: přestat chladit by sme měli předevšim europarlament :D ;D
    Když jsem byl děcko (před revolucí), tak byly výpadky proudu docela často.
    xkucf03 avatar 4.7.2025 23:21 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: přestat chladit by sme měli předevšim europarlament :D ;D
    Však se to tu k tomu socialismu taky vrací. Ani ta svoboda už není, co bývala.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.7.2025 06:50 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: přestat chladit by sme měli předevšim europarlament :D ;D
    V šedesátých letech, pak už ne.
    5.7.2025 18:23 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: přestat chladit by sme měli předevšim europarlament :D ;D
    ha ha ha - moc dobře si pamatuju na psaní domácích úkolů u petrolejky

    nebylo to nějak extra často, ale bylo. pak taky pamatuju uhelné prázdniny a další prima věci

    5.7.2025 06:49 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: přestat chladit by sme měli předevšim europarlament :D ;D
    5.7.2025 20:44 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: přestat chladit by sme měli předevšim europarlament :D ;D
    Pruser jsou regulace. Zkus si postavit trosku vetsi plynovy zdroj v cechach... Slibili zlepseni legislativy, ale zatim nic moc :-( Tento stat a cely sojuz uz je akorat tak k smichu.
    4.7.2025 17:50 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Ano protoze je ve Franmcii horko a vzdy bylo, imho minule leto bylo cele leto zcela studene, tak 16 stupnu max - ale maji pridavne chladice, ale proze chteji byt zeleni, tak je nezapinaji .... same pohadky, ve Francii uz bylo mnohem tepleji a nic nevypinali ;-)
    4.7.2025 17:55 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    A taky odbornnci jsou do duchodu a mnozi se nekompetence, nejaky african inkluzivne vystudeje skolu a pak vi hovno - treba na zapade je to videt v hure placenych pozicich, ti lidi jsou tam uplne k hovnu, jejich support stoji za hovno, vyprodukji mnoho sracek a ja po nich jen chci 2 cisl, ne kupu kecu, chci aby mi rekli co tam nastavili - ONI A JEJICH sytem ... a nebo at na to nesahji, kdyz autentifikace selze, ze to mi to jejich heslo prozradi ... tak ne, oni to po 1. zamitnuti vypnou ... a jak dlouho uz to resime - 2 roky !!!
    4.7.2025 20:11 ing. Čočkin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Oni ti "boomeři" chodili zpravidla do školy ještě v době, kdy se tam mohli něco naučit. Mimo jiné třeba alespoň středoškolskou fyziku. Ti kteří prošli vysokou školou se velmi často seznámili i s fyzikou poněkud náročnější a tak se jim nemůžeš divit, že z vás mají srandu.
    Rozdíl mezi vaší úrovní vzdělání a tou jejich je dnes už propastný. Tak se aspoň snaž se od nich něco naučit.

    Ten dnešní krátký výpadek ale se zelenorudými eurobolševiky nejspíš souvisí jen okrajově, možná vůbec. Ty opravdové problémy teprve přijdou.
    xkucf03 avatar 4.7.2025 22:11 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Ten dnešní krátký výpadek ale se zelenorudými eurobolševiky nejspíš souvisí jen okrajově, možná vůbec. Ty opravdové problémy teprve přijdou.

    Asi tak. Já během té chvíle ani nestihl napsal článek o tom, jak je všechno na hovno. Tak to budu muset psát o víkendu.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 5.7.2025 21:07 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.7.2025 23:24 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu

    Takže ty už jsi koukám vyměkl. Já se držím zásady, že se hajzlům nemá ustupovat, nýbrž oplácet stejnou mincí a s úrokama navrch.

    Kutila z tebe udělaly povodně? Nebo jiná lapálie? Je totiž pěkné, že budeš mít dobitý mobil, jenže když chcípnou BTS, bude ti platný jak Meresjevovi brusle. Přesně to nastalo loni během povodní na severní Moravě. A moje poučení? – Vyser se na počítače. Hlavně se starej, ať máš co jíst a pít. A hlavně čím splachovat záchod. To že nejde šťáva, se totiž na některých místech může projevit i tím, že nepoteče voda – zkušenost onoho kolegy, s nímž jsem se podělil o kafe. Který mimo jiné i proto zůstal v práci, než aby šel v tom parnu domů.

    Udělal dobře. Má prateta si takhle uhnala mrtvici. Byla u doktorky na Palmovce, ale když vypadla z ordinace pralo slunko jak o život a tramvaje nejely. No tak vyrazila nahoru k Bulovce pěšky a než došla, měla ji tam.

    Tohle nebyl první blackout přes půl Prahy, který mne zastihnul v práci. Také blackout v únorové pondělí 2017 mne zastihnul v práci. Ale tenkrát jsme ještě žádnou UPS neměli, takže to bylo jednoduché. V neděli 25. září 2022 k němu nebylo daleko, ale to už jsme centrální UPS měli. Jinak to byla podobná situace jako teď, ale napájení bylo obnoveno asi 5 minut před tím, než došly baterky. Nicméně bez následků se to neobešlo. Dobíjení baterek spustilo požární alarm. Ukázalo se, že použitý typ při nabíjení uvolňoval plyn na který zareagovalo čidlo. Takže se pak musely měnily komplet všechny baterky za jiný typ.

    6.7.2025 08:44 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Já se držím zásady, že se hajzlům nemá ustupovat
    fakt?
    6.7.2025 09:29 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Přečti si to ještě jednou, p-o-m-a-l-u a namáhej při tom mozek. A jestli umíš počítat do tří, tak si dej záležet hlavně při čtení třetí věty ve druhém odstavci.
    6.7.2025 10:04 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    já jsem reagoval na to tvé “neustupování zmrdům”

    6.7.2025 12:07 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Já taky. Zmrde.
    6.7.2025 12:56 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    takže podle tebe je nechávání hoven všude možně důkaz osobní svobody viz:
    Pro někoho je to možná důkaz osobní svobody.
    ?
    

    Tak to vysvětluje hodně, to je fakt
    6.7.2025 13:59 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    U tebe ano.
    6.7.2025 16:47 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    nojo, jenže já jsem jen obyčejné podrtžítko - ale proč to platí i na tebe?
    6.7.2025 17:14 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    To si jenom namlouváš, aby sis nepřipadal jak totální kokot.
    6.7.2025 21:06 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    takže jsme někdy kokoti oba? To je možné - jsou oblasti života, ve kterých se jako ukrutný kokot chovám - třeba když mi volá nadřízený (toto je hodně důležité) toho chudáka co dostal za úkol mi prodat nějaké akcie, nebo dluhopisy.

    V tu chvíli se chovám jako absolutní kokot a dělám všechno pro to, aby mi z té “poradenské” společnosti už nikdo nikdy nezavolal.

    Proč se tak chováš ty tady?
    6.7.2025 21:33 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Je mi líto, ale za kokota jsi tu jen ty. Tak si to užij.
    6.7.2025 21:36 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    myslíš:?
    6.7.2025 23:41 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Nemyslím. Vím.
    7.7.2025 07:49 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Takže podle tebe teda platí, že každý kdo tady mele hovna, lže, nebo je úmyslně mimo, tak že to je kokot?
    7.7.2025 08:02 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Prostě jsi kokot, se stim smiř :-D
    7.7.2025 08:52 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    já věděl že neodoláš :-)
    xkucf03 avatar 6.7.2025 11:05 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Takže ty už jsi koukám vyměkl. Já se držím zásady, že se hajzlům nemá ustupovat, nýbrž oplácet stejnou mincí a s úrokama navrch.
    Jak to souvisí s odkazovaným komentářem? Svůj blog mám už od roku 2007. Chápu, že tady je víc čtenářů, ale na frantovo.cz mi do toho nemůže nikdo zasahovat, patří to mně.
    Kutila z tebe udělaly povodně?
    Kutilem jsem už od dětství.
    Je totiž pěkné, že budeš mít dobitý mobil, jenže když chcípnou BTS
    Nezkoušel jsem telefonovat, ale signál byl, co jsem párkrát kouknul na telefon. Ty BTS mají záložní zdroje a takhle krátký výpadek v pohodě ustojí.
    bude ti platný jak Meresjevovi brusle
    Chápu, kam tím míříš. Osobně taky mobil nepřeceňuji, ale na druhou stranu je to úplné minimum, které můžeš udělat a nic tě to nestojí, může ti to leda pomoci, ale neuškodí ti to. Bavíme se o čase, který jsem trávil čtením knih, psaním na stroji nebo psaním plnícím perem na papír. Tak jsem věnoval asi minutu tomu, že jsem zastrčil mobil do improvizované nabíječky. Kdybych ho náhodou potřeboval a byl vybitý, tak bych si to vyčítal. Že jsem tím strávil minutu času je mi jedno. Člověk promrhá mnohem víc na jiných věcech.
    A moje poučení? – Vyser se na počítače. Hlavně se starej, ať máš co jíst a pít.
    Souhlas. Však tam taky na začátku píši o vodě. Příště bude vhodné udělat zásoby větší, protože to může trvat déle a voda fakt může přestat jít. Stejně tak můžou vypadnout ty mobilní sítě, takže mít vysílačky, rádia a decentralizované WiFi sítě se hodí.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.7.2025 14:14 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu

    Tak u nás na Karláku už chybí jen ten pohotovostní diesel agregát. Kdyby byl, tak jedeme vesele dál, dokud by nedošla nafta. UPS by poskytla pro jeho nahození času dost. No ale upřímně. Nejsme špitál. Za mne to tedy byla jedinečná příležitost si zas po nějakém čase vyzkoušet, co se stane když…

    Bavíme se o čase, který jsem trávil čtením knih, psaním na stroji nebo psaním plnícím perem na papír.

    Rozumím. Však v té mé reakci taky byla značná míra nadsázky. S tím odkazovaným komentářem to souvisí jen tak, že někteří anonymní „přispěvatelé” mají (bohužel oprávěný) pocit, že tu mají svou arénu a děsně se pak diví, když se z lesa ozývá, tak jak do něj volají.

    Upřímně řečeno, mne velmi pozitivně překvapilo, jak to zvládli mobilní operátoři. Bez možnosti zavolat bych to nechal chcípnout a pak čekal co by ožilo. Také musím ocenit tu centrální UPS. Nejde o to, že neměla šanci to tak jako tak udržet, ale o to, že nic neshořelo. Na rozdíl od budovy A, kde to údajně nějaký HW nedal.

    6.7.2025 14:20 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Jak dlouho se dá dnešní b(l)ionafta skladovat?
    xkucf03 avatar 6.7.2025 14:25 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Zásoba nafty - trvanlivost
    Na to bys měl mít ideálně asi vlastní čerpací stanici a průběžně to točit, aby se ti nezkazila.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.7.2025 16:01 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zásoba nafty - trvanlivost
    No právě.

    Mimochodem, měděná těsnění se kvůli biosložce nesmí používat, jenom hliník.
    6.7.2025 16:25 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    A nebylo by jednodušší vyrábět místo bionafty etanol? Ford T na něj jezdil už v roce 1908, proč by to nešlo dnes? Proto, že by se dementi uchlastali? Nebo proto, že je víc zdaněný než ropné produkty?
    6.7.2025 18:24 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Však já jsem kámošovi už před lety říkal, že má místo chlastu vypálit něco na co se dá jezdit :-D

    Jenže Ford T měl kompresní poměr poloviční než dnešní motory, ten by jel snad i na pivo. Dnešní motory by tehdejší benzín moc nebraly, jako DeLorean v Návratu do budoucnosti. Možná tak ještě nějaký starý Žigul, ten měl na rozdělovači oktanový korektor. A nebo ruská vodka...

    Za První republiky se tu jezdilo na lihobenzin, aly byly s tím dost problémy. Podvody na daních a tak.
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 8.7.2025 13:11 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    ethanol se nepouživá páč by ti rozleptal plast a gumy, zkorodoval kovy, uvolnil usazeniny a ucpal motor a navic má menčí vyhřevnost než poctivej benzín takže neni voproti poctivýmu benzínu ekologicky dlouhodobě udržitelnej :P :P :D ;D

    Proto když zelený pančujou benzín ethanolem tak ho malokdy daj víc než 10% ikdyž je ethanol lacinějčí než poctivej benzín. Spalovací motory by totiž vodcházely poctatně dřív a zelený by už kmitali nožičkama vevzduchu jak by za krky viseli z kandelábrů páč by lidem zničili motory. Takle motory vodcházej pomalejc takže si prostej lid ničeho eště nevšim a zelený mužou boužel škodit dál :D :/ :D :/
    xkucf03 avatar 6.7.2025 17:42 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Také musím ocenit tu centrální UPS. Nejde o to, že neměla šanci to tak jako tak udržet, ale o to, že nic neshořelo. Na rozdíl od budovy A, kde to údajně nějaký HW nedal.
    Taky jsem stihl počítače vypnout, dokud to ještě držely UPSky, ale v domácím serveru mi odešel jeden disk – po opětovném startu ho to sice identifikovalo, ale jinak nic – smartctl -i funguje, ale smartctl -H ne:
    SMART Status command failed: scsi error badly formed scsi parameters
    SMART overall-health self-assessment test result: UNKNOWN!
    SMART Status, Attributes and Thresholds cannot be read.
    Možná se připekla hlava k plotně… Každopádně už jsem instaloval nový.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.7.2025 21:35 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Stane se.
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 8.7.2025 12:56 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu

    to je strašně nefér než sem přišla na to že se něco výmečnýho vubec děje tak už bylo skoro po všem :D :/ :D :/

    5.7.2025 06:59 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Z hentěch ynternetů:
    ... rozhovor pěti mladých lidí, kteří se vysmívali zemědělcům a dělali selfíčka na traktorech. Jedna ze dvou dívek tehdy prohlásila: „Já zemědělce nepotřebuju, já brambory nejím. Já chodím na hranolky do Mekáče.“ A ostatní přikyvovali se slovy: „Já taky, brambory jsou k ničemu.“
    7.7.2025 10:04 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Hele u MC Donald bych se vubec nedivil, kdyby mela pravdu ;-) tam uz mozna brambory fakt nejsou ;-) - ale nejaky skrob tam je, takze bud brambory, nebo kukurice - zbytek je chemie
    7.7.2025 10:25 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Je vidět, že neznáš mcdonald. Rustikální hranolky z brambor určitě jsou, maj i šlupku.
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 8.7.2025 12:54 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Ten dnešní krátký výpadek ale se zelenorudými eurobolševiky nejspíš souvisí jen okrajově, možná vůbec.

    myslimže souvisí s rudozelenejma víc než málo, přímý dusledky zelený politiky sou ty že těma drátama se pravidelně tahaj do čechie oze přebytky z polska a reichu noa ikdyž to možná bylo jenom mirně nad toleranci tak stokrát nic umořilo velblouda a ten drát prostě lupnul, možná ani nemusel doslova přehořet, prostě se 'unavil materiál' podstatně dřiv před koncem projektovaný životnosti jak se to několikrát deně furt střidavě žavilo a chladlo. Krajně podezřelý je že eurobolševici vyrazili na vobhajobu oze dřív, než bylo vo tom lupnutí vubec něco známýho, pak je taky votázka proč se sjížděl fialovej krizovej štáb a co x hodin řešil když teda prej jako jenom prask drát :O ;D

    nepřimý přičiny zelenýho eurobolševismu sou drahý energie a zničenej prumysl, na udržování a rozšiřování přenosový soustavy potřebuješ rozvinutej a fungujicí těžškej prumysl kterej je ale vovšem technologicky a energeticky náročnej a tudiž se vylučuje s greendealem. Greendeal prostě prodražuje vyrobu a opravy přenosový soustavy takže neni žádný velký překvapení že se to soudruhům začíná pomaličku rozpadat pod rukama :D ;D

    xkucf03 avatar 8.7.2025 13:15 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Žhavil Béďa, žhavil drát
    To mi připomnělo:
    Žhavil Béďa, žhavil drát
    dřív než milá půjde spát
    Řekla, že se dostaví
    Jen co jí drát nažhaví
    Kde se milá, kde se skrýváš
    Proč se proč se neozýváš o hó, o hó
    
    ...
    
    Žhavil Béďa, žhavil drát
    Už byl žhavý akorát
    Celá potíž byla vtom,
    Že Béďa neměl telefón
    Kde se milá, kde se skrýváš
    Proč se proč se neozýváš o hó, o hó 
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.7.2025 13:54 Ivan2 | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Se mi líbí jak ty hned vis co se deje.

    Ve Francii ekologicti aktivisti prosadili, ze se muze postavit JE, ale BEZ chladicich vezi. A co chteli to dostali.

    Ty JE berou vodu z reky na chlazeni a zase ji vraceji ohratou zpet. Pokud by ale presahli urcitou teplotu, tak by zabili vsechny ryby v rece.

    A proto se odstavuji JE ve Francii. Muze za to demence ze strany ekologickych aktivistu.
    7.7.2025 16:00 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Citation needed. Hlavně to o prosazení.
    1. Francie má i elektrárny s chladícíma věžma a uzavřeným okruhem - stačí se na několik z nich podívat. I ten ale potřebuje dodávat vodu zvenku, největší výpadek ve Francii byl právě kvůli vyschlým řekám. Tohle by sejmulo i Temelín - pokud by byl nedostatek vody ve Hněvkovicích
    2. Uzavřený obvod je ekologičtější, jestli on nebude důvod k těm s otevřeným okruhem spíš menší prostorová náročnost a levnější stavba.
    4.7.2025 16:23 Ross
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Ono tech kabelů do Německa moc nevede, ČR je díky horám kolem sebe spíš samostatný ostrůvek. Viz https://www.entsoe.eu/data/map/
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 4.7.2025 16:39 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Ono tech kabelů do Německa moc nevede

    a vo to víc se proudem žavěj :O ;D

    4.7.2025 18:23 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Jestli jsem to správně pochopil tak do Německa, do Rakouska a do Polska vede po čtyřech 400kV vedeních, na Slovensko pět. https://oenergetice.cz/prenos-elektriny/ceska-prenosova-a-distribucni-soustava-3-dil-vedeni-400-kv

    Vzhledem k průměrnému trvalému exportu 1GW (9,2TWh v roce 2023) nějaké vedení ven být musí.
    4.7.2025 17:14 TrSek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Klausohujeri okamzite prispechaji s tvrzenim ze za vsechno muze greendeal. Mozna si jeste vzpomenou na Gretu ze? No to bude zklamani kdyz zjisti ze to byl upadli kabel.
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 4.7.2025 21:45 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Zamubapu!

    muže za to putin s babišem, babiš držel řebřik a putin skřipačkama střihal kabel :P :P :D ;D

    Glee avatar 4.7.2025 22:11 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamubapu!
    To mi pripomnelo Erste Christmas Ad 2022: #believeinchristmas s Marketou Svetrovou-Ponozkovou v hlavni roli.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 8.7.2025 12:57 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamubapu!
    5.7.2025 20:05 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Ne ty opice, muzou za to statni regulace a zasahy do energetiky! Je spatne, ze to stat reguluje. Je spatne, ze vubec stat nejakou energetickou koncepci prosazuje! Je spatne, ze se k tomu schazi potentati v jakemsi stabu a vyjadruje se k tomu premier. Tento stat neumi alokovat ani kapacity skolek ci skol! Neni schopen realizovat digitalisaci nekolika procesu treba na stavebni urade! Tento stat neni schopen racionalizovat sve procesy a lidske zdroje! A vy byste po nem chteli, aby ridil energetiku? Ne. Stat selhava ze sve definice! Cim dale tim vice pribyva regulaci a prerozdelovani, tim vice vidime, jak to nefunguje! Vzdyt se jiz pomalu blizime centralnimu planovani diky regulacim, legislative a dotacnimu peklu!!! Proberme se, uz neni moc casu.
    4.7.2025 16:20 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Tak hlavně jestli fijalový krizivý štáb vyšetří incident a důrazně upozorní, že za to může russácká rozvědka co ve spolupráci s agentem pávkem, pardon, burešem ...
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 4.7.2025 16:42 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu

    blackout se stal prej zrovna v ten samej vokamžik když v televizi řikali že inflace znova vyletěla přes 3% nóó tak je možný že to ucvak stanjura, koneckonců eletrikářský zdělání by na to měl :D ;D

    4.7.2025 18:25 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    4.7.2025 19:17 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    To už je historie, teď se hledá Myškin a Čepiga.
    5.7.2025 10:55 ing. Čočkin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Já slyšel, že to byli Pičuga a Mišukin. Tak nevím..
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 8.7.2025 13:14 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Bystroushaak avatar 4.7.2025 19:26 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Za mě 9/10, would blackout again.
    4.7.2025 21:36 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Jako já si tady občas rád přečtu v blozích i jiná témata, ale není toto na zprávu trochu off topic? Nebo jak to souvisí s Linuxem?
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 4.7.2025 21:43 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu

    by sme uklidnili kolybáče že se nejedná vo žádnej hackerskej utok mossadu na jeho chladničku plnou bud light :D ;D

    5.7.2025 06:55 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Bez elektriky ani ten Linux nepojede ;-)
    Povídají si Google, Facebook, Wikipedie, internet a elektřina.
    Google říká: "Já všechny najdu!!!"
    Facebook: "Já všechny znám!!!"
    Wikipedie: "Já všechno vím!!!"
    Internet: "Kdyby nebylo mě, tak tu nejste!!!"
    Elektřina: "Tak se všichni uklidníme..."
     
    Ale samozřejmě můžeš mít stejný názor jako onehdy ta německé politička ze strany Zelených:

    "Já elektřinu ani nepotřebuji, na televizi se můžu podívat při svíčkách."
    5.7.2025 07:09 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Ale elektřina na všech podstatných systémech šla z agregátů. Nefungovala jenom rozvodná síť v části republiky. Ale ok. Ten vtip to ozřejmil. :-)
    5.7.2025 11:35 Jenda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    vetsina zpravicek nema s linuxem spolecneho nic, je to hagaruv osobni blogisek a platforma pro prodej reklamy
    5.7.2025 14:24 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Tak to dopada, kdyz se do neceho montuje stat a eurosojuz. Byt to na soukromnikovi, toto by se nestalo. Take by soustava byla decentralizovana a odolnejsi. Ne povinne propojena a umoznujici transit... Proc to asi padlo? Ze by moc foukalo a svitilo na zapade? :-D
    5.7.2025 17:31 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Oni sú české elektrárne vo vlastníctve štátu? Ja že ich pred rokmi kúpili nemčúri.
    5.7.2025 19:57 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Hahaha, vis vubec, do jake miry do vseho zasahuje eru a statni legislativa? Vis, ze propojeni soustav narizuje euro sojuz? Nejde o to, kdo co vlastni, jde o to, kolik je nasilne vymahanych regulaci! Ono totiz soukrome v nasem socialismu ani zdaleka neznamena volnotrzni! Uz jen treba to, jake sracky musis resit, kdyz chces postavit novy zdroj...
    5.7.2025 22:58 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Euro v česku?
    5.7.2025 23:26 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Golis, v čechách udržuje lid v izolaci od svobodného světa koruna. Copak to nevíš?
    6.7.2025 16:05 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Korona, drahý Watson.
    6.7.2025 16:28 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Koronu máš leda za ušima Golis.
    6.7.2025 17:42 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Nad ušami mám niečo iné.
    6.7.2025 17:45 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    5.7.2025 18:30 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Yep, Texas by mohl vyprávět (:
    5.7.2025 19:58 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    V texasu je snad volnotrzni energetika? Ne, neni, i kdyz je patrne mene regulovana nez v socialisticke evrope. Btw ty jsi ten transak/transka?
    5.7.2025 21:34 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    GeoIP blok se již mezi regulace počítá? Public Utility Commission of Texas
    6.7.2025 01:16 jirik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    proč fungoval prodej v TESCU? https://petrabostlova.wordpress.com/2025/07/04/blackout-v-cr-shrnuti/
    6.7.2025 01:48 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Protoze mnoho marketu nema el. propud z rozvodu, nmebot v CR neni dost proudu, tak bezi cioste z diesel agregatu, napr. i v prumyslopve Ostrave jel nekolik let Globus ciste na disel agregaty - dale markety uz nechteji ryskovat, ze kydz padne el. ze jim vypnou mrazaky a vse se jim zkazi - imho mozna jsou soucasti kriticke infra a aspon u nas v zahranici musela mit kazda kriticka infra agregat ;-) - mi kupovali dalsi mega velky do datacentra a dellai jsme testy + svetozvali nadrze.
    6.7.2025 09:50 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    V ČR není dost el. energie a proto je tato země její dlouhodobým čistým vývozcem (v posledních letech prakticky jeden blok Temelína, dříve snad i více), v roce 2023 cca 10% vývozu mířilo do Polska (transitní 400kV vedení do Polska je blízko Ostravy).

    AI Google v tom má taky "jasno". The Czech Republic is a significant net exporter of electricity in the EU, primarily exporting to neighboring countries like Austria, Slovakia, and Germany. In 2023, Czechia was the 10th largest exporter of electricity globally. The main destinations for Czech electricity exports are Germany, Austria, and Slovakia.

    The Czech Republic is a net importer of electricity, meaning it imports more than it exports. In 2023, the country imported $1.23 billion worth of electricity, making it the 20th largest importer globally.
    xkucf03 avatar 6.7.2025 09:59 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Tak to bývalo. Bohužel po zavedení Zelené bídy nás politici a EU uvrhli do stavu, že budeme muset elektřinu dovážet. :-/
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.7.2025 10:55 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Vždyť energii dovážíme již dlouho, jde o rozdíl mezi jejím exportem a importem. Zdá se Vám normální, aby malá země bez vlastních zdrojů energetických surovin byla významným energ. vývozcem (např. v roce 2023 za průměrných 0,12USD/kWh) místo její realizace na místním trhu (pro obě strany za výhodnější ceny) umožňující rozvoj ekonomiky a mírnění inflace (cena energie je součástí nákladů na vše)?
    xkucf03 avatar 6.7.2025 11:41 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Ideál je podle mého lehce předimenzovaná soustava, kde můžeme případné přebytky prodávat do zahraničí (ale v první řadě musí být dost pro domácí spotřebitele).
    místo její realizace na místním trhu (pro obě strany za výhodnější ceny) umožňující rozvoj ekonomiky a mírnění inflace (cena energie je součástí nákladů na vše)?
    Ono to není černobílé. Svým způsobem jde o státní podnikání (které je tedy zase z jiných důvodů problematické), kdy stát skrze vlastnictví ČEZu na tom exportu vydělává. Což znamená, že to pomůže státnímu rozpočtu a stát díky tomu může poskytovat lepší služby občanům, nebo vybírat nižší daně nebo se méně zadlužovat. V praxi sice vidíme, že stát poskytuje mizerné služby, vybírá vysoké daně zadlužuje se víc než kdy dřív… ale kdyby neměl ty příjmy z ČEZu, tak by to bylo ještě horší. Je to vlastně forma daně a zároveň deformace trhu.

    Kdybychom měli levné energie (a ne jen elektřinu, ale i plyn, naftu, benzín…), jejichž cena by nebyla uměle navýšena vysokými daněmi (snaha vylepšit si státní rozpočet na úkor občanů), tak by to mohlo akcelerovat ekonomiku, lidé by se měli líp a ve výsledku by i stát vybral víc peněz na daních (byť procento daňové zátěže by mohlo být nižší a den daňové svobody blíže začátku roku). Obecně je lepší vyvážet hotové výrobky než suroviny – podobné je to s dřevem – vyvážet nábytek a další výrobky by bylo lepší než vyvážet surové dřevo a pak si ty dřevěné výrobky kupovat ze zahraničí.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.7.2025 14:22 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    aby malá země bez vlastních zdrojů energetických surovin byla významným energ. vývozcem
    Však to také odběratelé v té malé zemi tvrdě platí :-D

    www.penize.cz/nakupy/454716-cesi-maji-nejdrazsi-elektrinu-v-eu-ukazuje-nove-porovnani
    7.7.2025 10:20 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Ne v CR neni dost elektriny, hlavne v urcitych mistech - takze ac byl Globus vedle sidliste a clovek by predpokladal, ze jej zapoji snadno, ne nebylo to mozne, nejdrive poiuslovali trafa kvuli vystavbe a Globusu dotahli trafo asi az za 6 let od pozadani - to ze teoreticky je nekde na hlavnich trasach dostatek el. neznamena, ze je vsude a ze ti zapoji fabriku ... a to je supermarket celkem sranda proiti napr. datacentru a nebo nejake strojiren s mega obrabecimi stroji, nebo jeste hure s indukcnimi pecemi napr. na roztaveni hliniku, tam uz jedes veci jaklo ucinnik, regulace, vlastni trafa, komunikace primo se spravcem rozvodu a mas telefon i na elektrarny - hlavne ony na tebe.

    Takze Globus v Ostrave, kde skocila kupa tezkych provozu a clovek by rekl, ze proudu bude dost - tak ani nahodou, v urcictych castech vubec, ten Globus je na okraji Ostravy - ale jak rikam je tam sidliste, podobne to bylo i v Praze ;-) ... btw vetsina Benzinek na dalnici je zcela bez proudu a jsou ciste ostrovni system jedouci na disel agregaty - taky tam neni elektrina ;-)

    A to Ostrava ma aspon techniky na silnoproud, Praha je temer nema a pri kazde vetsi akci se sjizidi elektrikari z cele CR, dokud jely doly tak CEZu a spol pujcovcali elektrikare z dolu a nebo z Vitkovic kteri se silnoproudem meli8 zkusenosti a nespali je 1 vysokonapetova trafo stanice ... ano mozna ma vybudovani vlastni trafo stanice s tech par stovek Kw privodu neco spolecneho s ceskou vystavbou a stavebnimi povolenimi, co ja vim ;-)

    Konec koncu v CR melo byt jedno z obrovskych datacenter od MS a mozna AWS - skoncilo to na tomk, ze nebyli schoipni bez korupce v CR nic postavit a ze jim nebyli schopni dotahnout tech par desitek-mozna stovek MW co potrebovali ;-) - pocitej na racky, kazdy rack myva bezne zapojenych 16kW - ale casto zere jen 6 nebo 8 - treba 1U server dnes bezne zere 200-400W podle zateze - ale takovy blade system si papne 9kW ani nemrkne ;-)

    Takze mnohe datacentra jedou taktez hlavne na disel-kerosin
    6.7.2025 01:46 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Vietnam stavi s Rusama - RTosatomem atomovou el.
    Vitnam zacal uvazovat, ze bude stavet jaderku, minuly rok premylslei kde by ji umistili, udelali nejake geologicke pruzklymy, pred 3 mesici rozhodli ze bude a ze to bude Rusky Rosatom s jejich nejmodernejsim VVR - na pomzeku oz probehly konecne geologicke vyzkumy a Rosatom uz ma hotove plany zakladny a podzemi - uz se tam svazi materila, stavi porvirozrni koleje - v ZARI - myslim tento rok v ZARI uz se zacina stavet - za 4-6 let chteji mit hotove, pocitaji ze za 4 max 5 let uz bude udelana 1. zkouska a do dlasiho max roku ziskkaji vsechny certifkace a zproivizorniho porovozu projedou na plny provoz --- VITNAM - kurna zeme, co o jadernem programu nevi vubec nic - ale strana rekla, ze kdo bude klrast a blokovat bude popraven a tak razem vsechno jde, levne, dostaecne rychle a spolehlive - podotkym ze na Jihu se da stavet jen v noci !!! res den je tam mega vedro i v zime a v lete by tam umreli, museli by je kropit vodou ;-) takze se vzdy roznou mega super ledky od HITACHI a stavi se, ja tam byl a nafotil jsme ji to ...
    6.7.2025 16:37 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vietnam stavi s Rusama - RTosatomem atomovou el.
    To píšete jako varování, nebo jako glorifikaci? Co je na tom překvapujícího, že ve státech kde jednotlivec nemá prakticky žádná práva vůči vládnoucí totalitní moci jdou věci rychleji (neexistuje legální cesta jak přijatá rozhodnutí zpochybnit).
    7.7.2025 10:33 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vietnam stavi s Rusama - RTosatomem atomovou el.
    Ve Vietnamu jsem zil, Vietnamec ma vice prav nez cech - napr. muze podnikat zcela bez registrace a placeni dani ;-) a to i pohostinstvi, neco jako hygienicky urad tam vubec neznaji - btw. Vietnam je takovy skoro ancap - firmy a placeni daniu jej zajima jen velkych firem, co zamestnavaji lidi, ne jen tvoji rodinu.

    Vietnam nemuzmosnuje vyvadeni zisku ;-) ty krute zdani, zato invetsice v zemi te od nich osvbobodi ;-) - neumoznuje zakranicnimu kapitalu skupovat pudu a nemovitosti, diky tomu ma Vietnamec moznost si snadno koupit bydleni i super drahy Saigon mas dum asi za 400.000 kc jinde je to i za 200.000 kc

    Expatum umoznuji si byt pronajmout, nebo docasne jako ze koupit a pak se tohle statem omeze mnostvi vytu prodava jen mezi expaty - cizinci, je o to zajem, tak jim to stat umoznil - ale je to striktne regulovano - btw byt mas na 10 let prodlouzi se to snad az na 20, pak jej musis prodat - ale expati si je prohodi a maji vystarano ;-) na dalsich 10 let.

    Dale na uzmi nikoho si muzes postavit dum bez zakladu, casto neco miren nad zemi, nebo nejakou boudu - chudi tak zcela legalne bez statni buzerace vybuduji takovou osadu, maji tam casto benzinove agregaty casto vyrobene z nejakych skurtuu ci mopedu, jede tam recyklace a opravovani, takze tam previji spalene motory a opravuji agregaty. Elektrina je tam na predplacene karty a hotel ti skolauyduuiji bez napojeni na el. sit - mnoho hotelu ma svoje agregaty - benzin tam stoji tak 20 kc/l a casto je levnejsi si el. vyrobit nez koupit z rozvodne site
    Rezza avatar 6.7.2025 13:40 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    NIMBY by se mělo označit za teroristy.
    xkucf03 avatar 6.7.2025 13:55 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Stát nemá zasahovat do vlastnického práva. Pokud chce odkoupit něčí pozemek, musí nabídnout odpovídající cenu.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.7.2025 16:53 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Dokud bude existovat v zákonech ČR možnost vyvlastnění z jakéhokoliv důvodu, nemámůžeme se oprávněně nazývat demoktratickou zemí.
    6.7.2025 17:21 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Můžete prosím odkázat na konkrétní zákon ČR, který říká že k vyvlastnění může dojít z jakéhokoli důvodu? Listina základních práv a svobod, jež je součástí české ústavy říká, že tak lze učinit pouze ve veřejném zájmu.
    (4) Vyvlastnění nebo nucené omezení vlastnického práva je možné ve veřejném zájmu, a to na základě zákona a za náhradu.
    Můžete jmenovat nějakou zemi, která aparátem "vyvlastněním pro veřejné blaho" (formulace z německého právního řádu) ve svém právním řádu nedisponuje?

    https://is.muni.cz/th/nzgj4/Institut_vyvlastneni_v_CR_a_jinde_v_Evrope_Dalik_s.pdf?lang=cs%2F
    6.7.2025 17:47 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Vtip je v tom, čí zájem se prosadí coby veřejný.
    6.7.2025 19:46 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Jestli máte nějaký příklad, sem s ním. Proč se jen stále bavit obecně.
    7.7.2025 07:39 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    Tak třeba pan Rusnok. Šlo o nějakou přeložku sítě a tím pádem zhodnocení, či naopak znehodnocení jiného pozemku. Detaily už si nepamatuji, protože to byly informace z druhé ruky, na které přišla řeč jen tak mimochodem a je to už delší čas.
    7.7.2025 11:08 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    CR ma zakon o vyvlastneni zcela v poradku, v souladu z EU zemei, btw. nejedna se o vyvlastneni, ale nuceny odkup - problem jsou klasicke ceske svine na uradech, kdy chteji uplatek, aby ti dali normalni cenu - viz jedna pani zemedelkyne, co chtela jiny pozemek, statni pozemek stale jako zemedelska puda, imho bonitnejsi, tedy by na tom dle nejakeho zmrda udajne vydelal, ale stat by nemusel nic platit - a ona se teda dohodla a nekjak svine to pak bojkotovala a jako bonus na ni t5a sama uredni svine zacala hazet spinu v mediich a tim cely problem eskalovala ;-)

    Ale pokud se jedna o zakon, ten je OK, sami jsme statu odpordavali pozemek, stejny problem, uredni svine zacal zavidet a nechtela dat penize - ten pozemek imho nemel velkou cenu, byl to sice les, ale byla tam jedna velka dira a nedalo se tam moc tezit, takze by jsme to prodali i za mene, ale urednik, co nam anbydl super cenu byl nejkak siln ejsi a proste to pres protest jine zavistive kurvy proitlacil, asi to zalozil mezi ostatni schvaleni a tak jsme dostali odhadni cenu - ktera ano byla asi tak 3x vyssi nez realna prave proto, ze to byl pozemek k nicemu ;-) - ale vishcni happy, mi nedelali problemy, urednik co byl fer dal cenu dle tabulek a tedy zakona - nekdop muze spekulovat a muze dostat vice, vzdy zalezi na realne cene - slysny urednik se snazi dat mirne vice, aby byl clovbek spokojeny a bere se to jako odskodne za problemy a nutnost relokace atd.

    Treba Cina ma problem, ze tam vyvlastnit nic nelze ;-) ac se zde keca, jaka je Cina diktatura, v Cine je sice mnoho pozemku v pronajmu, ale tento pronajem nelze zrusit ;-) takze se obcas najde blbec, co dela problemy a tak je videt domek pod dalnici, nebo mega mrakodrapy a uprostred nich nejaky stary domek - ale vetsina Cinanu je normalnich a radeji se prestehuje, nebot nechce byt pod nebo vedle mega dalnice ;-) ... a Cina ti vzdy da mnohem vyhodnejsi pozemek, nebo byt atd.

    Za me je spise problem, ze nejky zmrd z nezikovky je schopne blokovat vystavbu a chcteji rehren miliony na darech pro danou neziskovku - coz je problem CR a pomalych soudu, v D probhene soud do max 3 tydnu a propti tomu se lze jen 1x odvolat - 2x zaminuto = uz nikdy nemuzou tyhle neziskovky neco narokovat ...

    Propto CR vytpila SK i Rakousko, nebot nepostavili prehradu novy horminov a zese jim rupla hraze u Krnova - bohuzel se neziskovkari skryvaji v Praze, rad bych si vzal boxere a dal jim pres drzku tak, ze by aspon 1 rok cucali zradlo brckem a zuby by dostali klapaci, nebot jejich bych jim vymlatil do jednoho a xyxhct zmasakroval tak, ze by tem zmerdum nepomohla ani plasticka chirurgie ;-) - a myslim, ze vsichni, kterym tihle zmrdi znicili byty a baraky by se radi pridali ;-)
    7.7.2025 12:13 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu
    JJ souhlas, čr a naše parodie na soudnictví. Hlavně aby ve všem byl guláš a dalo se tak ze vším nějak vyjebat. Kdo nezná, nebo nenamaže, rychle se spálí. U nás ti vydrží pozemek jen to fikne a nepomůže ani zápis a mapa na katastru. Stačí doložit dobrou víru a neznalost faktu při koupi a seš namydlenej.
    6.7.2025 17:23 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Masivní výpadek elektrického proudu

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.