Editor kódu Zed (Wikipedie) má nově v sobě integrovaný debugger. Podporuje Rust, C/C++, JavaScript, Go, Python a pomocí rozšíření i další programovací jazyky.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované GIFy.
Nejnovější X.Org X server 21.1.18 a Xwayland 24.1.8 řeší další bezpečnostní chybu.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 210. sraz, který proběhne 20. června od 18:00 v Red Hat Labu na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity na adrese Botanická 68A nebo také online.
Byla vydána nová verze 17 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.05.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Nově je implementováno standardizované simulační rozhraní ROS (Robot Operating System) 2.
Nejnovější X.Org X server 21.1.17 a Xwayland 24.1.7 řeší 6 bezpečnostních chyb: CVE-2025-49175, CVE-2025-49176, CVE-2025-49177, CVE-2025-49178, CVE-2025-49179 a CVE-2025-49180. Nils Emmerich je nalezl koncem března a dnes publikoval detaily.
Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.4 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.
UN Open Source Week 2025 probíhá tento týden v sídle Organizace spojených národů v New Yorku. Středeční a čtvrteční jednání bude možné sledovat na UN Web TV.
Byla vydána nová verze 2.50.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 98 vývojářů, z toho 35 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
Firma Uniloc, známá jako patentový troll, zažalovala vývojáře hry MineCraft. Ti ve své hře údajně porušují její patent na ochranu proti kopírování. Bohužel se jim ani nepovedlo napsat název hry správně, prý je to MindCraft.
Tiskni
Sdílej:
Už ani trolové nejsou co bývali, kam ten svět spěje
Bohužel se jim ani nepovedlo napsat název hry správně, prý je to MindCraft.Bohužel...
BTW On má Minecraft v sobě nějakou ochranu proti kopírování?Nevím, ale třeba má Uniloc patentováno nechránění se proti kopírování.
Nechápu jak může někdo schválit běznou praxi jako patent.
Ja myslel ze schvalovani-bezne-praxe-jako-patent je bezna praxeNechápu jak může někdo schválit běznou praxi jako patent.
Ono je v USA situace takova, ze si nejprve neco patentujete a naslednou platnost patentu rozhoduje teprve az soud, pokud nastane nejaky spor. Vidime to v ruznych patentovych (soudnich) sporech, kdy se zalujici strana snazi co nejrychleji z zalovane strany vymlatit vyhruzkami jakekoli vymyslene castky penez, ale pokud se zalovana strana nezalekne likvidacnich poplatku za soudni rizeni, tak zalujici strana casto skonci se zneplatnenimi patenty.
Jako mala pomerne perspektivni firma si ale nemuzete dovolit nechat se tahnout dolu nejakymi soudy a jste nuceni pristoupit na nejake vyderacske podminky.
Asi by se mi libil trend, kdy by ruzne firmy presidlovali do Evropy a jinych casti sveta aby se vyhly patentovym trolum atd. Sliboval bych si od toho vice pozornosti na diskusi o skodlivosti softwareovych patentech.
Hraci z USA by Minecraft mohli hrat a platit i nadale, kdyby se stahli z USA trhu nebo se mylim?
BTW On má Minecraft v sobě nějakou ochranu proti kopírování?Nemá. Ale zprávička je v tomto nepřesná - pokud to dobře chápu, tak je spíš žalují za to, že mají autentizační server.
Na mobilmanii zase vyšel článek, že Uniloc zažaloval i české vývojáře z Madfinger Games, autory Androidí hry Shadowgun.
A teď mi promiňte tu francouzštinu -- narvat jim do p*dele deštník a rozevřít ho.