abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Zajímavý software

    plwm je nový, poměrně minimalistický správce oken pro X11. Podporuje dynamické dláždění okny, plochy, pravidla pro okna atd. Zvláštností je, že je napsaný v logickém programovacím jazyce Prolog. Používá implementaci SWI-Prolog.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 2
    dnes 00:22 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:00 | Zajímavý článek

    Sean Heelan se na svém blogu rozepsal o tom, jak pomocí OpenAI o3 nalezl vzdálenou zranitelnost nultého dne CVE-2025-37899 v Linuxu v implementaci SMB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:00 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann v příspěvku na svém blogu představuje typy, jak lépe chránit své soukromí na mobilním telefonu: "Asi dnes neexistuje způsob, jak se sledování vyhnout úplně. Minimálně ne způsob, který by byl kompatibilní s tím, jak lidé technologie běžně používají. Soukromí ovšem není binární věc, ale škála. Absolutního soukromí je dnes na Internetu dost dobře nedosažitelné, ale jen posun na škále blíže k němu se počítá. Čím méně dat se o vás posbírá, tím nepřesnější budou vaše profily a tím méně budou zneužitelné proti vám."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 00:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 25.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Warbler. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 18:11 | Nová verze

    Multiplatformní open source spouštěč her Heroic Games Launcher byl vydán v nové stabilní verzi 2.17.0 Franky (Mastodon, 𝕏). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 18:00 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 26 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 14:55 | IT novinky

    Klávesnice IBM Enhanced Keyboard, známá také jako Model M, byla poprvé představena v roce 1985, tzn. před 40 lety, s počítači IBM 7531/7532 Industrial Computer a 3161/3163 ASCII Display Station. Výročí připomíná článek na zevrubném sběratelském webu Admiral Shark's Keyboards. Rozložení kláves IBM Enhanced Keyboard se stalo průmyslovým standardem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 6
    23.5. 12:00 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 13 s vylepšenou podporou HiDPI či objektovým Transcriptem. Pharo je programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 3
    23.5. 04:00 | IT novinky

    Java má dnes 30. narozeniny. Veřejnosti byla představena 23. května 1995.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (56%)
     (29%)
     (7%)
     (4%)
     (0%)
     (0%)
     (5%)
    Celkem 105 hlasů
     Komentářů: 8, poslední dnes 15:58
    Rozcestník

    Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk

    V reálném světě smícháním modré a žluté barvy vznikne barva zelená. V grafických editorech tomu ale tak není. Šárka Sochorová z ČVUT prezentovala na konferenci SIGGRAPH Asia 2021 možné řešení (Practical Pigment Mixing for Digital Painting) aneb blackbox Mixbox (online demo) snadno integrovatelný do grafických editorů s implementací modelu Kubelka-Munk. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Licence ale nedovoluje jejich použití v open source grafických editorech. Nemělo by platit Public Money, Public Code?

    27.6.2022 13:11 | Ladislav Hagara | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.6.2022 14:27 jay
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Jaké public money? To, že se na tom podílel někdo z ČVUT neznamená, že to bylo vyvíjené z veřejných peněz.
    27.6.2022 15:03 Ladislav Hagara | skóre: 105 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Paper: This research was supported by the Grant Agency of the Czech Technical University in Prague, grant No. SGS19/179/OHK3/3T/13 (Research of Modern Computer Graphics Methods), and by the Research Center for Informatics, grant No. CZ.02.1.01/0.0/0.0/16_019/0000765.
    Research Center for Informatics: The project RCI (reg. no. CZ.02.1.01/0.0/0.0/16_019/0000765) is supported by EU.
    David Heidelberg avatar 27.6.2022 16:45 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    dobře, co s tím můžeme teď dělat?
    27.6.2022 17:04 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    1. krok: Prestat hromadne platit dane
    2. krok: Problem solved
    27.6.2022 17:29 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Já třeba nechci aby sw vyvinutý z mých daní byl zdarma přístupný. Naopak, chci aby generoval zisk.
    27.6.2022 19:19 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    To se prece nevylucuje ne? To, ze je neco otevrene jeste neznamena, ze to nemuze generovat zisk..
    27.6.2022 19:59 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    asi muze, nicmene kdyz to bude v krite nebo gimpu, mene lidi si koupi komercni sw - takze to bude zisku generovcat mene
    27.6.2022 21:24 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    A kolik máš za licenci třeba na takový Photoshop? :-/

    A nebylo by lepší, kdyby ty prachy místo do Ameriky šly do třeba do české ekonomiky?
    28.6.2022 11:55 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    ceska nebo americka, to je mi jedno, ovlivnuji me obe
    28.6.2022 02:14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Koukám, že podtržítko je 1. Petr; 2. vetší vůl, než jsme čekali. ;-)
    Gréta avatar 29.6.2022 07:35 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk

    mužem jim to šlohnout a udělat gpl a řikat že sme to spočitali jako první :O :D

    28.6.2022 12:06 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Pokud pro splneni staci zdrojaky zverejnit "as is", tak ma hotovo a muze klidne na knihovne zalozit startup, nebo prodat licenci nejake firme. Je potreba tlacit na grantove agentury, aby v podminkach proplaceni byla zminena i svobodna licence vsech vyprodukovanych (= verejne zaplacenych) dat.
    27.6.2022 18:26 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    V odkazovaném repozitáři pravděpodobně žádný zdrojový kód není (kód jsem nečetl). Github o C++ souboru tvrdí 10 MB. Článek potvrzuje, že výpočet by trval 100 ms, kvůli numerickým metodám použitým k řešení převodu mezi barevnými prostory. Proto podle článku implementace obsahuje předpočítané matice pro všechny vstupy, které jsou potom kvantizovány na 8bitovou barevnou hloubku, převedeny do formátu PNG a pro urychlení vyhledávání v PNG uloženy do vyhledávacího stromu. Výsledná binární reprezentace za běhu zabírá vyšší desítky megabajtů. Pěkná inženýrská práce, ale zdrojový kód to opravdu není.
    27.6.2022 19:16 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Nečetl jsi ho, ale víš, že není? WTF?
    28.6.2022 07:54 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Protože 10 MB kódu nenapíše 1 člověk za 2 měsíce.
    27.6.2022 19:59 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    No, nevím ...

    Můj poslední větší projekt začínal tím, že zadání četl po řádcích a interpretoval (což nebylo moc ono, protože chyba někde dál tomu dokázala zavařit a bylo to pomalé a neobratné, ale rychle se to dalo napsat)

    V další iteraci si zadání přečetl a už "přeložené" uločil do dynamicky alokované paměti (výrazně lepší, ale dynamicky alokovat řadu polí na 8-bitovém MCU s malou pamětí taky není zrovna ideál)

    Současná iterace bere to samé zadání, ale při kompilaci z něj vygeneruje zdrojáky pro jednotlivá pole a seznamy (přičemž už zná i počty a rozsahy, takže je tam zadá taky a rozumně to umístí v paměti a propojí) a další překlad z toho udělá binárku, obsahující "magická čísla a seznamy".

    ---

    Tím chci říct, že výše zmíněný "kód" může používat libovolný z přístupů a vzhledem k popisu bych tipoval na něco podobného druhé iteraci - při startu si předpočítá tabulky i když neví, zda a co bude potřebovat a pak už to jen rychle vyhledává.
    28.6.2022 08:01 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Výměně výpočetního času a za paměťový prostor rozumím. To je standardní postup. Ale o vygenerovaném kódu nelze mluvit jako o zdrojácích určených k dalším úpravám člověkem. Což je definice zdrojového kódu.
    28.6.2022 16:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    a co o kodu generujicim generovany kod? ha?
    28.6.2022 23:29 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    V kódu je zdroják. Nicméně součástí zdrojáku je statické LUT pole o cca milionu položek, které jsou zapsány hexa např. 0x474e5089, tedy 10 znaků na položku. Zbytek je cca 75kB.
    27.6.2022 23:44 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Příloha:
    Pokud se v Krita zvoli rezim platna CMYK/Alpha, tak stetec v rezimu Adition se chova zhruba tak jak je popsano (zluta pridana k modre/cyan vytvori zelenou).
    27.6.2022 23:57 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Ano, CMY funguje presne tak, je to subtraktivny model. Preto sa pouziva v tlaciarnach, kde cim viac farieb napchas na seba na biely papier, tym je to "tmavsie".

    Ten model v spravicke ale asi bude zohladnovat aj nejake fyzikalne vlastnosti farieb alebo co, necital som to, ale tipujem, ze to bude nejake take sarlatanstvo.
    28.6.2022 00:36 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    Ten priklad z Krita a pravdepodobne i z dalsich editoru vypada na RGB platno s rozsmudlanim (smudge) dvou dotykajicich oblasti barev (modre a zlute). Verim, ze na malirske palete jim to takto funguje.

    Trochu mi to prijde jako se podivovat, ze z jejich cervene, zelene a modre na malirske palete bila nevznikne.
    Gréta avatar 29.6.2022 07:32 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    hat happens when we mix blue and yellow? Any 5-year-old knows we get green.

    když se ale smíchaj všecky modelíny dohromady tak znikne takovej šedivej maglajz :O :O

    29.6.2022 11:16 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mixbox, míchání barev dle modelu Kubelka-Munk
    To me taky vzdycky fascinovalo, ze modeliny/tempery se nechovaji spektralne (jako kdyz svetlo stinis vrstvou barevnych sklicek), ale divne. Pry je to kvuli tomu, ze barviva pri michani chemicky zreaguji se sebou navzajem a vysledkem je kentus.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.