abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Komunita

    FFmpeg nechal kvůli porušení autorských práv odstranit z GitHubu jeden z repozitářů patřících čínské technologické firmě Rockchip. Důvodem bylo porušení LGPL ze strany Rockchipu. Rockchip byl FFmpegem na porušování LGPL upozorněn již téměř před dvěma roky.

    🇨🇽 | Komentářů: 4
    dnes 15:44 | Zajímavý software

    K dispozici je nový CLI nástroj witr sloužící k analýze běžících procesů. Název je zkratkou slov why-is-this-running, 'proč tohle běží'. Klade si za cíl v 'jediném, lidsky čitelném, výstupu vysvětlit odkud daný spuštěný proces pochází, jak byl spuštěn a jaký řetězec systémů je zodpovědný za to, že tento proces právě teď běží'. Witr je napsán v jazyce Go.

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    dnes 15:33 | Zajímavý software

    Yazi je správce souborů běžící v terminálu. Napsán je v programovacím jazyce Rust. Podporuje asynchronní I/O operace. Vydán byl v nové verzi 25.12.29. Instalovat jej lze také ze Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 18:44 | Komunita

    Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 13:22 | Zajímavý software

    Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.

    🇨🇽 | Komentářů: 7
    26.12. 13:11 | Nová verze

    XLibre Xserver byl 21. prosince vydán ve verzi 25.1.0, 'winter solstice release'. Od založení tohoto forku X.Org serveru se jedná o vůbec první novou minor verzi (inkrementovalo se to druhé číslo v číselném kódu verze).

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    26.12. 03:33 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.3. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.12. 14:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.12. 02:11 | Komunita

    Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    24.12. 02:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (33%)
     (1%)
     (22%)
     (1%)
     (1%)
     (1%)
     (12%)
     (12%)
     (16%)
    Celkem 171 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 24.12. 15:29
    Rozcestník

    Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin

    Komunikátor Pidgin (dříve Gaim) dostal novou webovou prezentaci. Je přehlednější a celkově uhlazenější (původní verze působila velmi spartánsky). „Máme nové jméno, nový vzhled a tunu nových vlastností, ale jsme stále ten starý komunikační klient, co znáte a máte rádi.“

    24.5.2007 21:24 | freshmouse | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    otula avatar 24.5.2007 22:04 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Zrovna včera na OSNews vzpomínali, že Pidgin ukládá hesla v plaintextu :-o
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    24.5.2007 22:59 Foo Bar | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    cezz avatar 24.5.2007 23:01 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Asi spolieha na to, ze subor do ktoreho ich uklada je dostatocne zabezpeceny uzivatelskym heslom v home dire ;-) Pravdou ale je, ze nejaka integracia s gnome keyring-om pripadne jeho obdobou v inych desktopovych prostrediach by bola celkom fajn.

    Ci to ma zmysel - zvlast pri protokoloch, ktore posielaju plaintextom kdec rovno cez internet, je tiez na dlhsiu uvahu. :-)

    Centralizovana sprava hesiel by vsak vseobecne mohla byt zaujimava.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    otula avatar 24.5.2007 23:07 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin

    No zatím to jen okecávají s tím, že je to složité (ale Toyota *), protože Pidgin funguje ve spoustě různých prostředí.

    *) Nic není nemožné ;-)

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    freshmouse avatar 24.5.2007 23:04 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Ukládá je, pokud je uživatel chce ukládat. A není sám, někdo tu včera vzpomínal třeba CenterICQ, které to dělá taky. Ne, že bych to obhajoval...
    otula avatar 24.5.2007 23:20 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    CenterICQ se také může omlouvat tím, že funguje úplně všude :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Marek Bernát avatar 25.5.2007 10:05 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Čo to znamená úplně všude? Funguje aj na mobiloch? Alebo tým myslíte len linux/BSD? To totiž zďaleka nie je všude a nie je to ani nič extra oproti stovke ostatných IM. Detto Pidgin…
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Marek Bernát avatar 25.5.2007 10:09 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Ou a zabudol som ešte na windows. Ale tam tiež chodí všeličo :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    otula avatar 25.5.2007 10:51 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Marek se opět nějak chytá slovíček ;-) Takže opravuji: chodí pouze v Linuxu, FreeBSD, OpenBSD, NetBSD, Sun Solaris, MacOS X/Darwin a Microsoft Windows
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Marek Bernát avatar 25.5.2007 14:41 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Zdala sa mi divna tá argumentácia „beží všade, preto nemusí niečo podporovať”. Tá argumentácia by mala zmysel za a) žiadny iný klient by nefungoval zároveň pod lin/bsd/win (čo zďaleka nie je pravda), alebo za b) CenterICQ/Pidgin funguje doslova všade a to vrátane mobilov, PDA a ja neviem čoho ďalšieho. A to tiež nie je pravda. Nešlo mi (tentokrát) o slovíčka.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    otula avatar 25.5.2007 15:35 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    To byla narážka na to, že v tomto smyslu argumentují tvůrci Pidgina. A bylo to myšleno obrazně, nikoliv doslova.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Marek Bernát avatar 25.5.2007 17:52 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    To som nevedel, že tak argumentujú oni. Tak potom to platí na nich, nie na teba :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    24.5.2007 23:23 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    A čo má byť? Súbor je čitateľný iba pre vlastníka. Keby to heslo aj bolo šifrované, aj tak ho ktokoľvek môže čítať, pretože zdrojáky sú voľne k dispozícii.
    freshmouse avatar 24.5.2007 23:26 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Keby to heslo aj bolo šifrované, aj tak ho ktokoľvek môže čítať, pretože zdrojáky sú voľne k dispozícii.
    Nechápu.
    25.5.2007 08:18 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Nechápu.
    No to máš blbé.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    24.5.2007 23:27 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Co? Hesla se mají ukládat prohnané hašovací funkcí. A kvalita hašovací funkce (a obecně šifrovací algoritmy) nesmí být závislá na znalosti algoritmu.
    freshmouse avatar 24.5.2007 23:31 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Třeba se "ta" šifra provádí tak, že se heslo ukládá "pozpátku". Třeba takto: olseh. To potom ty obavy chápu. :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.5.2007 23:33 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Jenže s tím hashem už se nepřihlásíte k síti.
    24.5.2007 23:35 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    To je pravda. Vhodnější by bylo je symetricky zašifrovat s tím, že vložením klíče (hesla) se dešifrují. Tak jako to dělá KWallet. (alespoň myslím :-))
    otula avatar 24.5.2007 23:36 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Hm, to je pravda. Detail, který nepotěší.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 24.5.2007 23:33 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Tak mi teda řekni, jaké heslo je v těchto 2 šifrách (je stejné, jen jinak šifrované):
    b6f862a53dd00dcc5a24fc2256bd0688
    6236663836326135336464303064636335613234666332323536626430363838
    :-p
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    25.5.2007 08:20 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Hmm, a když mi k tomu dáš zdroják, kterým to rozkodováváš, tak jako pidgin, tak ti to řeknu za chvilku, troubo.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    otula avatar 25.5.2007 09:10 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    To první je obyčejný md5sum, druhý je překódován přes bin2hex. Ale to, co mně nedocvaklo, vystihnul Luboš Doležel o pár příspěvků výše - že totiž takto uložený hash by nebyl použitelný pro ověření hesla přes síť.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    25.5.2007 09:11 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    A faktorizovat dvě *opravdu* obrovské - neznámé - prvočísla z jejich součinu byste neuměl? :-)
    25.5.2007 11:34 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Pro autorizaci pro ICQ není možné použít hash, musíš mít k dispozici plaintext, tedy dodaný program musí být schopen vytvořit plaintext podobu hesla, na to opravdu nepotřebuji faktorizovat dvě *opravdu* obrovské - neznámé - prvočísla z jejich součinu.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    25.5.2007 11:52 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Ano to jsem si uvědomil a uznal (viz. výše). Ale tady se teď bavíme o "dešifrování kódu při znalosti zdrojových textů". A neřvi na mě.
    25.5.2007 13:39 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Vážně? Já myslel, že se tu bavíme o tom, že je úplně jedno jestli u programu Pidgin nebo jakýkéhokoli jiného ICQ clienta má smysl ukládat hesla jinak než v plaintextu a odpověď zní nemá, protože jinak by do toho programu nutně muselo při každém spuštění přicházet něco zvenčí (dešifrovací passfráze) a na to jsou uživatelé příliš líní. Od začátku až dokonce je tohle debata u zprávičky o Pidgin tak si nechte tyhle kecy od cesty.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    Marek Bernát avatar 25.5.2007 14:53 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    a na to jsou uživatelé příliš líní

    Hm, ja by som to takto nezobecňoval. Používatelia sú dostatočne nelenivý na to, aby pri každom spusten počítača zadávali svoje heslo a keď treba zadávali rootovské heslo, atď. Pod linuxom je človek na toto proste zvyknutý. A je to ďalší kúsok ochrany výmenou za kúsok pohodlia, čiže nič nové na svete. Takže zmysel ten keyring má, ale je na každom, aby sa rozhodol, či mu to stoji za to. Odpoveď je samozrejme, že to za to nestojí, muhehe :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    22.11.2007 09:49 Tommy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Je tam "blbec". ;-)
    27.5.2007 10:18 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Co je spatneho na ukladani hesel v plaintextu?

    Porad lepsi nez starsi verze firefoxu, ktera nechtela uzivateli ulozene heslo prozradit a na disku je mela zatemnene pomoci base64
    otula avatar 24.5.2007 22:11 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Jejda, ten jejich tučňák vypadá, jako by měl na hlavě brnění ;-) (Pokud by se z těch mým příspěvků zdálo, že nemám Gaim/Pidgin rád, tak tomu tak není. Dokud jsem používal Gnome, moc rád jsem ho používal)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    24.5.2007 22:40 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Jo, je dobrý. Na windows stanicích instaluji buď "Pidžína" nebo "Gadžíma". ;-) Ale na svých linuxáckých stanicích mám KDE a Kopete. Což se mi teda líbí ze všech klientů nejvíce.
    otula avatar 24.5.2007 22:42 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Také používám Kopete, ačkoliv to není to správné „hardcore“ :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    24.5.2007 22:43 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    podla mna je to holub
    otula avatar 24.5.2007 22:51 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Hm, asi máš pravdu. Mě po odeslání příspěvku napadlo, že to asi tučňák nebude. Hýří to divnými barvami a tučňák by určitě přilbu nenosil :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    kouby avatar 24.5.2007 22:21 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Tato zpravicka se opozdila o nekolik tydnu ne? Novy web byl hned po prejmenovani Gaimu na Pidgin.
    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    24.5.2007 22:32 Kozuch | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    tak tak
    freshmouse avatar 24.5.2007 23:05 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Byla nová doména, ale ne vzhled webu.
    24.5.2007 23:17 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    bol novy aj vzhlad takmer od zaciatku vydania 2.0
    freshmouse avatar 24.5.2007 23:18 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Hmm, to se divím. Byl jsem na jejich webu asi před 14 dny a nový se mi nezdál... Ale to je jedno. Domnívám se, že to pro většinu lidí novinkou je.
    24.5.2007 23:22 Martin Bodlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová webová prezentace komunikátoru Pidgin
    Ano, pravda. A navíc ten nový web je děsně chybový, semtam chybí stránky, a informací je tam taky hodně málo. Snad se to zlepší...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.