O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025 (Stream). Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
OpenSourceStrategies.com v článku Online Music and Open Source Business Models píše o tom, jak postavit výdělečné podnikání na online distribuci hudby. Článek je součástí série An Open Source Business.
Tiskni
Sdílej:
> No, nebyl bych si tak jistý, jestli tohle je jediná strategie k úspěchu.
Jediny samozrejme neni, ale je to myslim jeden z nejdulezitejsich aspektu, ktery hraje velkou roli v podstate ve vsech odvetvich. Dobre si rozpocitat, jakou cenu mam, musim a muzu si dovolit nasadit.
> Asi čekali, že si to bude kupovat aspoň stejně lidí jako při "normálním" prodeji. Naivní to je -- a o tom právě mluvím.
No, ono si to ale klidne stejne lidi koupit mohlo. Tezko rict, ale predpokladam, ze vlastne i vice lidi, jelikoz to bylo cenove dostupnejsi. Naivni a hloupe je ale predpokladat, ze dostanou vic penez. Ten trh neni nafukovaci a at uz jsou nejuspesnejsi kapela v CR, tak porad ta fanouskovska zakladna te kapely je +- stejna. A jelikoz hlavnim problemem byla vysoka cena alb, tak s tou puvodni cenou pocitat nemuzou. Bylo tedy jasne, ze dostanou min penez.
> Já taky jejich hudbu neposlouchám; faktem ale je, že to jsou jedny z nejúspěšnějších kapel, které v ČR jsou. Takže komu by se to mělo v ČR povést, když ne jim...
Klicove slovo je prave ta CR... moc maly a rozsekany trh na takoveto naivni vystrelky.
(ne, spravedlive reseni je opravdu zrusit pausalni oznacovani obcanu jako potencialnich zlodeju a kdo CHCE (to je tam to dulezite), at usetrene penize strka do krku treba dedkovi Jandovi)
(*) - urceno presne podle "zvolte libovolne neprijemne cislo"