abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:11 | Nová verze

    Multiplatformní open source aplikace scrcpy (Wikipedie) pro zrcadlení připojeného zařízení se systémem Android na desktopu a umožňující ovládání tohoto zařízení z desktopu, byla vydána v nové verzi 4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | Pozvánky

    Chybí vám někdo, s kým byste si popovídali o bastlení, technice, počítačích a vědě? Nechcete riskovat debatu o sportu u piva v hospodě? Pak doražte na virtuální pokec u virtuálního piva v rámci Virtuální Bastlírny organizované strahovským MacGyverem již tento čtvrtek. Možná se ptáte, co se tak může probírat? Dají se probrat slavná výročí - kromě 55 let obvodu 555 (což je mimochodem prý andělské číslo) a vzpomínky na firmu Signetics -

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 23:11 | Zajímavý software

    GTK2-NG je komunitní fork GTK 2.24 (aktuální verze je 4.22). Oznámení a diskuse v diskusním fóru Devuanu, forku Debianu bez systemd. Není to jediný fork GTK 2. Ardour je například postaven na vlastním forku GTK 2 s názvem YTK.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Pozvánky

    V neděli 17. května 2026 proběhne v Českých Budějovicích první MobileLinux Hackday zaměřený na Linux v mobilech, embedded platformy a open source hardware. Po sedmi úspěšných měsíčních setkáních v Praze se akce přesouvá také do jižních Čech, aby se komunita mobilního Linuxu mohla potkat i mimo hlavní město. Akce se uskuteční v konferenčním sále Vajgar v Clarion Congress Hotelu (Pražská tř. 2306/14) se zahájením mezi 14:00 až 15:00 a … více »

    lkocman | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Komunita

    Vývojáři Debianu zhruba v polovině vývojového cyklu Debianu 14 s kódovým názvem Forky rozhodli, že Debian musí dodávat reprodukovatelné balíčky, tj. kdokoli si může nezávisle ověřit, že daný binární balíček vznikl překladem a sestavením z konkrétních zdrojových kódů. Aktuálně je reprodukovatelných 98,29 % balíčků.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | Bezpečnostní upozornění

    Německý e-shop Škoda Auto byl hacknut. Útočníci získali přístup k uživatelským údajům (jméno, adresa, e-mail, heslo, telefon, …).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 11:22 | Pozvánky

    Na webu konference Den IPv6 2026, která se uskuteční 4. června v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích, je nyní k dispozici kompletní program této tradiční akce věnované tématům spojeným s protokolem IPv6. Na celodenní pásmo přednášek je třeba se přihlásit a zaplatit účastnický poplatek 242 korun. Registrační formulář najdou zájemci opět na webu akce. Konferenci Den IPv6 2026 organizují i letos společně sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 1
    11.5. 23:33 | Zajímavý software

    Byl představen emulátor terminálu Ratty (GitHub) s podporu 3D grafiky přímo v terminálu. Inspirací byl operační systém TempleOS od Terryho Davise. Ratty je napsán v jazyce Rust. Využívá knihovnu Ratatui pro tvorbu rozhraní a herní engine Bevy pro 3D vykreslování.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    11.5. 17:55 | IT novinky

    Evropské instituce i některé americké státy dál zpřísňují pravidla pro ověřování věku na internetu. Cílem je zabránit dětem v přístupu k obsahu pro dospělé. Úřady ale narážejí na zásadní problém – stále více lidí používá VPN, tedy služby umožňující skrýt identitu i skutečnou polohu na internetu. Právě VPN nyní Evropská parlamentní výzkumná služba (EPRS) označila za „mezeru v legislativě, kterou je potřeba uzavřít“ [Novinky.cz].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 44
    11.5. 17:22 | Nová verze

    Multiplatformní open source aplikace pro psaní poznámek Joplin (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 3.6. Nově lze mít v poznámkách embedovaný externí obsah, např. YouTube videa.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (9%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (7%)
     (3%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 1593 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    OpenOffice.org vs. Google Docs

    Joe Brockmeier na LinuxPlanet srovnává OpenOffice.org a Google Docs jako dva hlavní konkurenty nového balíku MS Office 2010. Který z nich je pro vás (vaši firmu) vhodnější?

    14.5.2010 08:48 | Robert Krátký | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.5.2010 10:08 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org vs. Google Docs
    Google Docs je pro naší firmu naprosto nepoužitelný. Jako každý máme hromadu doců z minulosti. Několik let používáme OOo, máme jednu licenci MSO pro případ problémů s převodem. Většinu doců OOo +- zvládne, sem tam drobná úprava, ale nic zásadního. Teď ale máme jeden dokument, který se dost rozsypal. K našemu úžasu ho OOo 2.0 otevře téměř dobře, v OOo 3.x to je mnohem rozsypanější. Zkusil jsem to natáhnout do Google Docs a to jsem ještě nevidel: prakticky všehno pryč (šířky tabulek, sloupců, odskoky v odrážkách a seznamech, číslované seznamy, ..) a záhlaví stránky to udělalo jen jedno (hned na začátku dokumentu) a zápatí opět jedno úplně na konci a tam hlásí strana 1/35.. (ten origo dokument má 35 stran). Kdyby firma začínala na zelené louce a nekomunikovala s okolím tak Docs možná (na spolupráci na dokumentu super, občas to používám), ale pokud je otázka postavena takto, tak Docs do naší firmy ani omylem.
    gtz avatar 14.5.2010 15:46 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org vs. Google Docs
    No já jsem u zákazníka potřeboval upravit projekt cca 135 stran (návrh infrasruktury SAN), šlo o jednu malou změnu, upravit definici rotace záloh (cca 3 řádky), tak jsem se to pokoušel otevřít u něj (neměl Office) v OOo 3.x a nedopadlo to dobře, formátování, tabulky, obsah, index vše bylo jinak, fonty a vše ostatní rozesraté. Nezbylo mi nic jiného nežto poslat zpět na firmu mailem, aby mi to asistentka doplnila a poslala zase nazpět.

    Když jsem se na to pak doma díval, můj OOo 3.x od Suse s tím neměl problémy, otevřel to na 98% skoro tak jak Widle(měl jen problémy s obsahem ,kde nějak ulétl ), když jsem to zkoušel otevřít v OOo 3.x for Windows od OOo tak to dopadlo stejně jako u zákazníka. Setkal jsem se s tím již vícekrát, kdy OOo od Suse byl lepší (podpora XLSX,DOCX,XLA v době kdy toto OOo nemělo), ale asi je to i tím, že Novell spolupracuje s M$.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 14.5.2010 15:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org vs. Google Docs
    Nemá openSUSE Go-oo? To je o dost lepší. Např. Debian ho má také jako default. Mají i verzi pro okna.
    gtz avatar 14.5.2010 16:07 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org vs. Google Docs
    Ano, je to na něm tuším postavené. Ta podpora souborů a formátů je o hodně lepší. Ale třeba v Writeru není vidět, že se jedná o Go-oo. Stále píše ,že je to verze 3.1.1 , 310m21 ( build 9319). 11.2 již to má jinak než to měla 11.1, 11.1 měla build přímo svůj, který byl tuším velký 350MB oproti 150MB od OOo.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 14.5.2010 16:15 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org vs. Google Docs
    no zkoušel jsem i verzi 3.2.0.99.3-8.1, sice je jen ve Factory, ale je o hodně rychlejší než ta co je Stable.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.5.2010 20:00 Nicco | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org vs. Google Docs
    Ja som riskoval s verziou z Factory, ale mal som problem otvorit niektore stare odt vytvorene stable verziou a tiez v stable je lepsia podpora doc!

    Som teda spat na stable, ale ma to zopar serioznych problemov - vo vacsom dokumente povedzme +10 stran uz uleti posuvnik na pravej strane a nefunguje poriadne posuvanie mysou v dokumente.

    Dalsia vec suvisi s prisposobenim pre Qt, dialog ulozenia/otvorenia suboru samrza na asi 3 sekundy, keym zobrazi obsah cesty. Dalej copyrovanie textu z OOo do externej aplikacie tiez zamrza na asi 3 sekundy - vsetko toto sa deje nie vzdy, ale vacsinou. Aj posledny build opery ma problem s tym zamrzanim. Tak neviem.
    gtz avatar 15.5.2010 21:01 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org vs. Google Docs
    Já jsem šel nazpět na stable jen proto, že factory verze padala při načtení rozsáhlejších dokumentů. Kopírování z Opery nebo Konqueroru do OOo je někdy v pořádku někdy ne. Když jsem potřeboval něco zkopírovat tak, aby se zachovalo formátování pak jsem musel použít FF a stránku pustit v IE-tabu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.5.2010 03:15 Jakub Suchy | skóre: 22 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org vs. Google Docs
    Jen poznamka - zahlavi je v Google Docs VZDY jen jedno. Az pri exportu do PDF/jineho formatu se vygeneruji zahlavi na kazde strance.
    14.5.2010 10:17 PANiKA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org vs. Google Docs
    u nas pouzivame google docs ke sdileni IT dokumentu jako jsou ruzny rozvrhy backupu nebo co je potreba koupit, popripade pri tvorbe kucharek k obsluze programu.tzn my technicky zdatnejsi ocenime moznost otevrit dokument a spolupracovat na nem online kamkoliv vede internet a zbytek nechavame v zajetych kolejich - pouziva klasicky kancelarsky soft..
    Dalibor Smolík avatar 14.5.2010 12:06 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org vs. Google Docs
    Přesně tak, google docs jsou dobré ke sdílení některých dokumentů pro úpravy dat apod., ale základní dokumenty by měly být v klasickém kancelářském programu ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    14.5.2010 13:39 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org vs. Google Docs
    Ano, přesně takto to děláme taky. OOffice pro drtivou většinu dokumentů, GoogleDocs pro spreadsheety, nad kterými současně pracuje více lidí. Obvykle jde o nějaké evidence projektů s komunikací mezi fakturací a platbami, helpdeskem a obchodem, navíc v různých lokalitách.
    Jendа avatar 14.5.2010 15:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org vs. Google Docs
    Jednoznačně OO, Google Docs jsou strašně pomalé (latence 0,5-1 s po každém kliknutí, po chvilce jsem z toho začal téct; Firefox + Sempron 3000+), mají méně funkcí a také nechci mít dokumenty někde v Tramtárii.
    15.5.2010 10:22 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org vs. Google Docs

    Používáme GoogleDocs téměř od začátku práce neziskovky v kanceláři téměř na všechny dokumenty. Jde hlavně o jednoduché dokumenty a tabulky. Účetnictví nám dělá externí firma. Pracovníci pracují přímo ve webovém rozhraní. Důvodem nasazení byla absence notebooků a to, že část pracovníků jsou dobrovolníci a pracují často z domu. Problémem bylo udržet pořádek v dokumentech - kde je jaká verze. Také jsou dokumenty v podstatě na Google zálohovány. Výhodou je také možnost nasdílední dokumentů mezi pracovníky a zároveň možnost vzdálené kontroly správní rady.

    Na lokálních PC máme OpenOffice.org a také jsme koupili jeden MS Office - pro neziskovky se to dá koupit pod 2000 Kč.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.