abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | IT novinky

    Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 05:11 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 22:33 | Nová verze

    Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 254 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    openSUSE 11.0 Alpha 3

    Je tu openSUSE 11.0 Alpha 3 s hned několika velkými změnami. Jako první věci si můžete všimnout nového vzhledu instalátoru, pak může vaše oko upoutat KDE 4.0.2/3.5.9 nebo GNOME 2.22. Funkci jádra plní Linux 2.6.25-rc5 a kompilovat můžete s GCC 4.3. A díky přepracovanému frameworku Zypp je správa balíčků rychlejší.

    20.3.2008 09:54 | Luboš Doležel (Doli) | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Ilfirin avatar 20.3.2008 11:31 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Zypp je správa balíčků rychlejší
    Promítne se to i do Yastu?
    20.3.2008 11:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Mělo by, YaST používá stejný backend jako zypper. Ale zatím jsem se nedostal k tomu, abych to vyzkoušel prakticky.
    Ilfirin avatar 20.3.2008 18:01 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Právě, že já jsem línej to zkoušet :-) . Děkuji za informaci.
    20.3.2008 22:06 ra100 | skóre: 20 | blog: ra100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Tento komentar z diskusie pod oficialnym oznamenim snad hovori za vsetko :-)

    "New zypper: when first time I started it my jaw dropped - it’s freaking fast! So I added some repositories… Then some more… And finally all “comunity repositories”(updates repository still not working!) Shutdown(so no cache remain) and started YaST - and my jaw meets neighbors downstairs! People - You are great! Only thing to do is making YaST little “lighter” - on my Core 2 Duo with 2GB RAM machine freezes for 2-3 sec when startign, but after that everything work ok…"

    Popripade si mozes pozriet rychlost noveho balickovacieho managamentu (zatial v prikazovom riadku)
    Ilfirin avatar 20.3.2008 22:21 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Ahoj.
    Ten zypper už jsem viděl, ale právě jsem nevěděl, jestli se to týká oné aplikace, či databáze balíčků obecně.
    A b) je správně a to jsem velice rád :-) .

    Zřejmě to bude hlavní věcí, na kterou se v 11tce budu těšit, protože současný Yast (jako správce balíčků) musím občas proklínat.
    20.3.2008 11:52 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Kdy můžeme očekávat vydání finální verze se už ví ?
    20.3.2008 11:59 Tommy Angelo | skóre: 2 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    hovorilo sa predtym ze niekedy v juni
    20.3.2008 12:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Proč se nepodíváte do Roadmap?
    20.3.2008 12:16 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Protože se tomu obyčejně moc důvěřovat nedá.
    20.3.2008 12:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Nevím, co myslíte tím "obyčejně", ale zatím všechny alfy vyšly v plánovaném termínu, jen teď Alpha 3 se opozdila o jeden den. U 10.3 to, pokud si vzpomínám, bylo stejné, a to včetně final.
    20.3.2008 12:53 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Neptal jsem se na alfu. Můj dotaz byl na finální verzi a u těch obyčejně k odkladům dochází.
    20.3.2008 15:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Jak už jsem napsal, pokud si dobře vzpomínám, 10.3 vyšla na den přesně podle Roadmap.
    20.3.2008 17:07 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    1) V případě openSUSE k odkladům obyčejně nedochází. To jste si možná popletl s Fedorou nebo Debianem.

    2) Podle čeho jiného se chcete jiných lidí (dlouhodobých uživatelů, kteří vám zde také odpovídali) tázat na odhad vydání konečné verze než podle aktuálního plánu?
    20.3.2008 21:44 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Třeba si myslí, že mu některý z vývojářů, kteří sem chodí řeknou něco o plánovaném mezinárodním spiknutí. :-) A sakra! Já to prozradil... Snad mě něoddělají :D
    20.3.2008 13:38 LipS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Jóžiš, to je brzo! Mně vyhovuje to, co mám teď. Akorát asi u pěti programů bych ocenil novou verzi, musím přesto přejít na novou verzi distribuce nebo je jiný způsob, jak je nainstalovat? Nechci si to rozbít. Vždyť 10.3 vyšla teprve nedávno. Nevím, jestli je rozumné "nutit" uživatele vyměnit sakumprásk úplně vše už po třičtvrtěroce.
    20.3.2008 14:35 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Skus hodit nazvy tych balikov do webpin-u a uvidis, ci k nim existuju backport repozitare
    S tym "nutit" to bol asi vtip? ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    20.3.2008 15:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Půlroční cyklus je u (Open)SuSE tradiční, to jen mezi 10.2 a 10.3 byl (přibližně) rok.
    20.3.2008 15:25 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Nezlobte se za ten dotaz, Suse 10.3 mám zatím jen nainstalované jako zálohu a poznámka výše mě docela zaskočila: v něm se nedají "normálně" updatovat aplikace na vyšší verzi ?
    V Suse vede cesta pouze přes přidání repozitáře Backports, hlavní větev zůstává co se týče verzí softu pořád stejná ?
    20.3.2008 15:53 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Jo, zůstává stejná, nebo chcet-l stabilní. Novější verze se daljí dsotat přes další repozitáře: backports/buildservice... Popravdě se mi to nezdálo, protože si rád vždycky nainstaluju nejnovější verez (ach jak se to na widlích dobře dělá...), ale na notebooku, na kterém Susáka mám mi to nějak nechybí. Ještě aby, když na něm používám KDE aplikace (a updatovat KDE, na to si nevěřím), XMMS a openoffice vždycky oficiální build :) Jo a pak preoprietární soft, který je stejně stár 4 roky:)
    20.3.2008 15:57 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Rozumím, díky za info.
    20.3.2008 21:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Nainstaluj si Factory... Uvažuju nad tím, že bych si doma začal buildit Packmana pro Factory... To bych na něj pak asi i přešel :-)
    20.3.2008 12:25 kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Je vidět z verzí jednotlivých komponent, že openSUSE 11 bude předskokan pro SLED 11. Snad už ve SLEDu 11 bude již OpenOffice 3.
    20.3.2008 12:58 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Zlatej debian... :-) PS: Ale to neni pokus o flame :D
    Pavel Půlpán avatar 20.3.2008 13:45 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Jen aby... :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    Ilfirin avatar 20.3.2008 18:04 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Jj.
    Vyzdvihovat Debian, který nemá ve správci balíčku v 64bitovém systému podporu pro 32bitové aplikace, není nic jiného než provokace.
    20.3.2008 18:21 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Proč by ji měl mít? Je to jiná architektura. Navíc, programy, co nemají 64bitovou verzi, často také mají licenci, která jejich zařazení do distribuce beztak neumožňuje.
    20.3.2008 18:28 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Provokace je vyzdvihovat prasecké cpaní 32bitových aplikací do 64bitového systému. Zlatej Debian.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.3.2008 18:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Na architektuře, jejíž síla spočívá právě ve zpětné kompatibilitě a která se právě díky tomu na rozdíl od Itania dokázala masově prosadit?
    20.3.2008 18:48 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Ba, ba!
    20.3.2008 18:48 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Divná otázka, možná na špatném místě. Jestli patří sem, říkám ano.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.3.2008 18:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Otázka je na správném místě. Zdá se mi divné prohlašovat paušálně za prasáckou instalaci 32-bitových aplikací do 64-bitového systému, bavíme-li se o platformě, jejíž jednou z podstatných předností je právě zpětná kompatibilita, která to umožňuje. Samozřejmě pokud je k dispozici 64-bitová verze, měla by jí být dána přednost. Ale proč si dobrovolně zavírat dveře před těmi aplikacemi, které zatím ve 64-bitové verzi neexistují?
    20.3.2008 19:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Je to můj názor, že "špinit" si systém binárkami pro jinou architekturu je prasárna, proto jsem to napsal. Jediná kompatibilita kterou považuju za prospěšnou je kompatibilita na úrovni zdrojového kódu. Pokud něco nejde zkompilovat na mé platformě, nechci to. Jasně, Opera, Flash player a podobné věci jsou "bordel" tak jako tak, takže je nechci z jiných důvodů než že nemají 64bitovou verzi. Debian mi žádné dveře před ničím nezavírá, ale narozdíl od Novellovských dister, naupřednostňuje krátkozrace krátkodobé pohodlí před dlouhodobou strategií. Nemyslím, že by bylo výhodné, kdyby apt uměl do 64bitového prostředí cpát 32bitové bloby a nestojím o to. Toť můj názor.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.3.2008 19:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Aha, měl jsem se podívat, kdo to píše, věděl bych, co čekat.
    20.3.2008 19:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Přesně tak.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Ilfirin avatar 20.3.2008 21:06 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Skvěle okecaná neschopnost vlastního distra :-D .

    Ale tohle je už ode mě opravdu nájezd na flame.

    A mimochodem, nejsou to jen Novellí distribuce ;-) (a to ani zdaleka, zkrátka je to pro desktopy standard).
    21.3.2008 00:02 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    K flejmu snad nedojde. Prostě nemyslím, že by to u Debianu (například) nebyla neschopnost, ale volba. Kdyby o to někdo stál, tak by to apt uměl. Jenže to je ptákovina, která je dobrá akorát tak na prasení systému binárními bloby, které v 64bitech nejsou k dispozici. V každém případě, pro dnešní desktopy je standard 32bitů, ne 64.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.3.2008 00:10 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    V každém případě, pro dnešní desktopy je standard 32bitů, ne 64.
    To si skoro říká o anketu :-D Hledal jsem "64" v anketách a jsou tam jen dva dotazy na velikost RAM, takže ještě asi nebyla. Nechcete to někdo napsat do návrhů? Já bych to udělal, ale kromě 32 a 64 nevím, jaké jsou vlastně dneska jiné možnosti (vlastně vím, že existovaly osmibity). Ale když to nikdo nezadá, tak se pokusím sám, ale pak si nestěžujte :-D
    21.3.2008 00:20 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Je to v každoroční velké distribuční anketě.
    21.3.2008 00:28 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    No, zdejší hackeři budou 64 bity používat asi docela často, což asi výsledek ankety zkreslí.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.3.2008 01:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3

    Ach jo, koukám, že tu máme nové módní slovo. Co po jeho skutečném významu, hlavně že je "in", že?

    A co se týká toho "standardu", mrkněte se někdy do katalogů na současnou nabídku procesorů. Možná vás čeká překvapení…

    21.3.2008 08:55 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Pokud se snažíte argumentovat tím, že většina procesorů v nabídce je 64bitových, tak to nemá proti tomu co říkám žádnou váhu. Lidé co je kupují minimálně ve třech čtvrtinách případů provozují 32bitový OS (odhaduju na základě zdejší každoroční distribuční ankety). Možná ti s Vistou ne, nevím, protože s tou bez 4GB není dost místa v paměti pro aplikace, ale to mě nezajímá.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.3.2008 22:56 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    "Možná ti s Vistou ne, nevím, protože s tou bez 4GB není dost místa v paměti pro aplikace, ale to mě nezajímá."

    Sice Tě to nezajímá, ale mě zajímá, proč lžeš. I s méně než 4 GB je na Windows Vista dost místa pro aplikace.
    21.3.2008 23:20 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Petře, když napíšu "možná" a "nevím", těžko to můžeš označit za lhaní. Je to jenom spekulativní úvaha. Neřekl jsem o Tvé milované Vistě nic s určitostí. Spíš jsem ji zmínil jaksi mimochodem.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.3.2008 08:47 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    frdrx, (nejen) na hodinách větné syntaxe jsem dával pozor, a proto vím, že se buď neumíš vyjadřovat (mělo by to ten význam, který se tu teď snažíš ospravedlnit, kdybys místo "protože" použil třeba "zda" a "je" místo "není") anebo se teď prostě neumně vytáčíš, že jsi v tom svém tvrzení "Možná ti s Vistou ne(provozují 32bitový systém), nevím (to), protože (tato spojka zdůvodňuje to, co s určitostí víš - anebo ji neumíš používat anebo lžeš) s tou bez 4GB není dost místa v paměti pro aplikace..." nelhal. Stejně tak si vyprošuju, abys psal blbosti o milování, stejně tak jako já nepíšu o tvém milovaném nevímčem. Každopádně se nauč líp psát, aby bylo rozumět, jak to vlastně myslíš, anebo aby ti bylo věřit, žes nelhal.
    22.3.2008 09:09 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Nešil. Musím uznat, že to co jsem napsal není citát vhodný k vytesání do vápencové desky na zdi místa mého skonu, ale nechápu, jak můžeš mluvit o nějakém lhaní. Nevím jak sis vyložil přednášky o větné syntaxi, ale zdá se, že toho víš tolik, až ti to brání pochopit nevyumělkované věty lidí méně obdařených než jsi ty. Víš, extrémní inteligence a znalost jazyka by člověku neměla bránit komunikovat se zbytkem světa, který je povětšinou nalevo od tebe na Hulánově křivce.

    Tak znova: "Možná ti s Vistou ne(provozují 32bitový systém) protože (a sem jsem měl vložit slůvko "možná", abych se vyhnul sporu s tebou) s tou (Vistou) bez 4GB (gigabytů) není dost místa v paměti (RAM) pro aplikace (uživatelské programy)". Pro zdůraznění nejistoty pramenící z nezájmu je do věty vložena vložka ", nevím," (nekamenuj mě, jestli to není vložka v nejryzejším slova smyslu), což se ukázalo býti kontraproduktivní. No nic, doufám, že už se upokojíš.

    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.3.2008 18:30 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Jo dík, že jsi uznal nejednoznačnost. V pohodě, taky jsem leckdy uznal, když jsem napsal něco nejasně. Nemám problém s tím, jak jsi to teď vysvětlil. Každopádně tvrdím, že není pravda, že Vista s méně než 4 GB RAM nemá dostatek místa pro aplikace (a prosím nechytat za slovíčka, když se tam někdo spustí přes 10 náročných aplikací tak tam to místo nebude - já psal o tom, co nyní většina lidí po většinu doby používá). Pro extrémní výjimečné případy se většinou nevyplatí zvyšovat investici do HW, když nastanou jen zřídka.
    22.3.2008 19:33 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Při psaní do fóra se nedá vyhnout nejasnostem. Co se Visty týče, dávám si bacha co píšu, protože jsem zatím neměl tu "čest" stisknout knoflík na něčem, kde by běžela, ale příště se raději jakékoli zmínce o ní vyhnu obloukem.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.3.2008 01:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Mimochodem, pokud si nechcete "prasit systém binárními bloby" (znáte nějaké nebinární? :-) ), to máte nějaký speciální procesor, který dokáže vykonávat přímo céčkový zdroják? Nebo si jen každou aplikaci (tedy kromě překladače a linkeru) před spuštěním přeložíte a pak zase smažete?
    21.3.2008 08:59 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Za binární blob se označuje (i mnou) binárka, ke které není k dizpozici zdrojový kód. Vy se zřejmě domníváte, že CDčko s gNewSense má na sobě velký binární blob, což je, přestože jste si to do teď upřímně myslel, kravina.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.3.2008 10:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Ale kdepak... pro mne je BLOB (Binary Large OBject) označení datového typu v SQL. Tak tomu bylo už dávno předtím, než to slovo lidé jako vy začali zneužívat ve svých výkřicích. Mimochodem, když pro vás je jeden ELF blobem a druhý ne, jak to vlastně poznáte? Jste ze spustitelného souboru poznáte, jestli jsou k němu k dispozici zdrojáky nebo ne? Když budete mít GPL licencovaný program (symbol dobra), okamžikem, kdy se k němu ztratí zdrojáky (třeba při havárii disku, stane se najednou "binárním blobem", symbolem všeho zla?
    21.3.2008 10:31 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    To už se v tom nimráte. Dobrá, máte pravdu, původně ten termín je ze světa SQL a já ho nepoužil nejsprávněji. Víte co jsem tím myslel a já to příště vyjádřím líp. Jestli mám opravdu zdrojáky k těm binárkám, nepoznám a musím věřit distributorovi. Kdybych si opravdu potřeboval být jistý, musel bych si vše kompilovat sám. V každém případě, tahle rozprava už je teď absurdní.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.3.2008 10:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Absurdní je od samého začátku. A je to především vaše zásluha.
    Ilfirin avatar 21.3.2008 07:03 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Takže je správné, aby lidi nekupovali uzavřený binární software (v 90% 32bitový a jak už napsal Michal, na to je amd64 stavěný)?
    A když už, tak aby kvůli němu měli 32bitové distro?

    Nesouhlasím ani s jedním.
    21.3.2008 09:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Ano je správné, aby lidi nekupovali, nepoužívali, nešířili a nepropagovali žádný proprietární software. Samozřejmě, jediným kdo je povinen držet 100% celibát je RMS, protože to je jeho práce. My ostatní občas můžem..., ale nejsme na to nikdy hrdí. A to že nějaké distro aktivně nenapomáhá zatahování 32bitového proprietárního software, nebo jakéhokoli, do 64bitového systému, nebo jakéhokoli, neznamená, že si ho tam nemůžu zatáhnout stejně, když budu chtít nebo muset. I v Debianu to samozřejmě je možné.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Ilfirin avatar 21.3.2008 09:16 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Cha, tak teď se opravdu musím smát.

    Takže jsem si neměl koupit Quake4 a tím podpořit výrobu her pro Linux. Žádně hry pro Linux, tak je to správně, chceme zpátky do pravěku!
    A wine se musí okamžitě zrušit, protože považte, nejen že dovolují spouštění 32bitového softwaru a to dokonce pouze, ale i uzavřeného, no fuj!
    21.3.2008 09:34 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Vždyť jsem psal, že my ostatní můžem... Taky, přiznám se, někdy hřeším... Navíc, dle mého názoru, nemá u her lpění na svobodě smysl. Když vyjdu z toho, že člověk by měl mít plnou kontrolu (aspoň teoreticky) nad nástroji, které používá (používat je k čemukoli, studovat je, měnit je, poskytovat je za stejných podmínek), tak u her to vidím úplně jinak. Hra totiž, aspoň pro mě, není nástroj a nezáleží mi u ní na tom, jestli mám všechny svobody, které jinak vyžaduji.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.3.2008 09:35 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    a navíc ten 32bitový a uzavřený ještě navrch nemusí být ani free ;)
    21.3.2008 09:41 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Ještě k Wine. Nemám problém. Občas ho použiju ke spuštění čehosi "nekalého". K tomu doopravdy je. Wine je skvělá věc, která mi moc pomáhá. Nadával bych, kdyby snahou Wine nebo nějakého distributora bylo pro něj psát svobodný software (jako Novell a jeho Mono), ale to se neděje. Wine je taková berlička, což přiznávají i tvůrci.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.3.2008 10:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Děkuji, že jste nám konečně jasně odhalil, co jste zač. Aspoň si ostatní udělají obrázek, jak vážně mají vaše výkřiky brát.
    21.3.2008 10:33 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    To doufám, že si udělají. Ovšem na lidech vašeho typu mi nesejde a doufám, že jich tu moc není, ikdyž opak je asi pravdou.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.3.2008 10:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Jestli jste si myslel, že tady převažují GNU-fanatici vašeho ražení, kteří stejně jako vy odsuzují existenci veškerého closed source software, pak si troufám tvrdit, že jste se spletl.
    21.3.2008 10:50 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Možná, a je mi to jedno.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.3.2008 10:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Mně by bylo také jedno, že máte takový názor, kdyby ve vás nevzbuzoval potřebu trollovat pod zprávičkou, která je o něčem úplně jiném.
    21.3.2008 11:00 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    S trollováním o Debianu jsem nezačal já. Viz:
    Zlatej debian... :-) PS: Ale to neni pokus o flame :D
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.3.2008 11:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Já vím, nezačal… Ale potom…
    21.3.2008 08:39 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Skvěle okecaná neschopnost vlastního distra :-D .

    Ale tohle je už ode mě opravdu nájezd na flame.
    ano, je to opravdu nechutný flamebait :-( ačkoliv Debian nemám rád, ani já si nemyslím, že by lidé za ním byli tak neschopní, aby to nevyřešili, kdyby o to stáli, tudíž jsem ochoten to považovat za politické rozhodnutí a ne technickou neschopnost
    stativ avatar 21.3.2008 11:22 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3

    S Debianem jsem nějakou dobu pracoval a můžu říct, že z balíčkovacích systému DEB,RPM, a slackových, popř. Archových tar.gz je bezkonkurenčně nejkvalitnější. Jediné co mu schází je obdoba ABS z Archu.

    Mimochodem, celkem bych divil, kdyby 32b binárky nešly do 64b Debianu nějak nějak procpat. Nicméně je to −.

    Ke zbytku co tady fdrx tvrdí se radši nebudu vyjadřovat… Nebo budu – je to fanatismus.

    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    21.3.2008 11:32 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Chce se mi blejt z toho jak tu někteří jedinci nálepkují legitimní názory druhých jenom kvůli tomu, že je nesdílí.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.3.2008 23:01 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Tak se hlavně zamysli nad tím, proč se v tom případě nezbliješ ze sebe.
    21.3.2008 23:21 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Jednoduše protože k tomu nemám důvod.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.3.2008 08:52 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Já a jistě i všichni ostatní, kteří od tebe několikrát jen v této diskusi viděli slova jako prasárna nebo ptákovina na to, co z nějakého důvodu sám nepoužíváš (ale používá mnoho jiných lidí), si myslíme, že důvod k tomu zblití máš.
    22.3.2008 09:13 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Myslím, že určitě ne. Vidím totiž velký rozdíl mezi tím když označím někoho za prase (imaginární příklad; nestal se mi) na základě toho co si myslí a když označím něco za praseckost, protože na to mám takový názor.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Ilfirin avatar 21.3.2008 23:52 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Procpat samozřejmě jdou, ale chce to hodně ruční práce. a po té práci jsou v systému soubory, které unikají balíčkovacímu systému.
    22.3.2008 00:29 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Proč? Vždy%t si člověk můe vytvořit vlastní balíčky a pak nic balíčkovacímu systému neuniká :-)
    Ilfirin avatar 22.3.2008 07:31 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    To jo, ale ty balíčky by asi museli vzniknout suchým zabalením souborů, protože jinak nevím, jak to vybuildit.
    22.3.2008 11:01 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    1. nechjápu proč, jak myslíš, že to dělají ostatní distribuce? :-) 2. i to je balíček a u binárních balíčků se to tak taky dělá, ne? :-)
    Ilfirin avatar 22.3.2008 11:16 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Hech sakra!

    No dobrá tedy :-).
    21.3.2008 08:36 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Na architektuře, jejíž síla spočívá právě ve zpětné kompatibilitě a která se právě díky tomu na rozdíl od Itania dokázala masově prosadit?
    mno, nechci Vám kazit iluze, ale domnívám se, že se ta architektura dokázala oproti Itaniu prosadit především díky ceně ... já jsem se na příchod 64bit do spotřebitelské třídy těšil, ovšem toužil jsem po 64bit systému spíše jako hračička než z nějakých opravdu praktických důvodů, takže můj první 64bit systém byl s Athlonem64 za nějaké 3 nebo 4 kKč, zatímco sestava postavená na IA64 by mě přišla několikanásobně dráž (ono nejde jen o procesor, že ...)

    no a jelikož již tímto byla novinka odsouzena k neúspěchu, výrobci software kompatibilitu s minoritním trhem neřešili, stejně jako neřeší kompatibilitu s Linuxem ...

    opačná příčinnost, že na to nebyl software, proto se to neprodávalo, a protože se to neprodávalo, bylo to drahé, mi přijde jako nepravděpodobná - prodejce přeci musí nasadit rozumnou cenu, je třeba náklady rozpočíst do celého předpokládaného objemu prodeje, nelze říct něco ve stylu že prvních 1000 kusů budeme prodávat za deset tisíc, tím se splatí náklady na vývoj, a další kusy budeme prodávat po tisícovce, protože výrobní náklady jsou stovka a ostatní už máme zaplacené
    21.3.2008 10:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.0 Alpha 3
    Cena samozřejmě hrála (nemalou) roli, ale tento argument platí hlavně u desktopů. Ale ani u serverů ve firemním segmentu se Itanium příliš neprosadilo, zatímco Opterony byly adoptovány prakticky okamžitě.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.