Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Příběh o tom, jak probíhá hledání a opravování chyby v autorovi dosud neznámém kódu, vypráví článek Opravujeme chyby v softwaru: inotify-tools. Krok za krokem stáhneme zdrojové kódy, přeložíme program a najdeme chybu – seznámíme se se základními postupy a nástroji pro diagnostiku chyb (verzovací systém, IDE, GNU Debugger, Kompare).
Tiskni
Sdílej:
vim ~/.emacs
for ( i = 0; i < strlen(string); ++i ) {autoři si s optimalizacemi moc hlavu nedělali. Je to o vyhnutí se dynamické alokaci (o 4kB poli v lokální proměnné nemluvě). Na githubu mají dobrou opravu:
Do not double escape names. Fixes #36
S tou předčasnou optimalizací je trochu vedle. Jak je vidět z
Asi optimalizovali na obsazenou paměť ne na výkon, ale vyústilo to v to, že si paměť nechtěně přepisovali. To už mi snad přijde lepší, když tam bude únik paměti a program je nakonec sestřelen OOM killerem, než aby tam byla potenciálně bezpečnostní díra v podobě přetečení.
Samozřejmě ideál je to napsat tak, aby paměť neunikala, žralo jí to třeba o něco víc, ale konstantně, a bylo to bezpečné.
for ( i = 0; i < strlen(string); ++i ) {
Někdy se iteruje v opačném směru, k nule, což je trochu nezvyk, ale vlastně proč ne (pokud nezáleží na pořadí).
Nebo si klasicky uložit délku do proměnné.
o 4kB poli v lokální proměnné nemluvě
A jak by to mělo být správně? Alokovat dvojnásobek délky vstupu + uvozovky a nulový bajt? (jak navrhuje Kruci pod článkem) Nebo si alokovat nějakou dynamickou strukturu (jakou?) o velikosti tak 120 % vstupu, protože tam se to většinou vejde (a případně se ještě zvětší).
Do not double escape names. Fixes #36
Njn, chyba tam zůstala dál, jen se přestala projevovat.
for ( i = 0; i < strlen(string); ++i ) {Někdy se iteruje v opačném směru, k nule, což je trochu nezvyk, ale vlastně proč ne (pokud nezáleží na pořadí).
Nebo si klasicky uložit délku do proměnné.
Se zapnutými optimalizacemi by měl překladač toereticky uložit výsledek strlen(string)
do neviditelné automatické dočasné proměnné (popř. registru) a tu používat v cyklu, i když osobně bych na to raději nespoléhal - překladač musí mít jistotu, že vrácená hodnota je konstantní po celou dobu cyklu (tj. např. žádná pointerová aritmetika nebo předávání dalším funkcím, pokud není parametr const
), v opačném případě bude volat strlen(string)
při každém průchodu. Když už si někdo nechce zaplácávat zásobník, může proměnné použité k uchování délky řetězce nastavit jako register
a doufat, že to překladač pochopí správně a nebude jí alokovat žádnou paměť.
A i když iterovat "pozadu" je sice z algoritimického hlediska ekvivaltení iterování směrem vpřed, procesor, cache a paměti apod. jsou dělané na to, že se paměť čte směrem dopředu, ne odzadu (viz prefetch),
vsprintf()
, ta zajímavá funkce se jmenuje realloc()
. Na začátku si alokuješ těch 120% a když to nebude stačit, tak jen string = realloc(string, 2 * strlen(string))
a hotovo.
assert, že char *string náhodou nesměřuje někam do csv[]
Jenže pak by nešlo escapovat dvakrát. V tomto programu to asi není potřeba, ale jinak se to hodí (např. když chci někam vložit ukázku, jak vypadá escapovaný kód).
Pro mě má funkce prostě nějaký definiční obor a nějakou návratovou hodnotu a můžu ji zanořit třeba stokrát a pořád by měla fungovat. Proč by měla mít takové omezení jenom kvůli tomu, jaký jazyk jsem si pro implementaci vybral?
Dobré řešení asi je předávat ten buffer zvenku jako parametr a uvnitř nic nealokovat, ale pak to zase není funkce, ale spíš procedura.
Dobré řešení asi je předávat ten buffer zvenku jako parametr a uvnitř nic nealokovat, ale pak to zase není funkce, ale spíš procedura.Hlavne nevis jak velky ho budes potrebovat.
To je pravda – musím znát implementační detaily té funkce (od kterých bych měl normálně abstrahovat), abych určil maximální velikost výstupu. Jak to tedy napsat správně?
Na tom mi nesedí, že se paměť uvolňuje někde jinde, než kde byla alokována, resp. že je za to odpovědný někdo jiný a je to hodně náchylné k chybám. Ale asi je to v C normální…
BTW: dá se to nějak automaticky analyzovat nebo to musí všechno pročítat člověk? Odhalí nějaký nástroj tyhle problémy?