abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.5. 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 542 hlasů
     Komentářů: 23, poslední dnes 07:51
    Rozcestník

    Orange Pi PC

    Rodina jednodeskových počítačů Orange Pi byla rozšířena o Orange Pi PC. Porovnání jednotlivých počítačů Orange Pi mezi sebou a také s Raspberry Pi 2 Model B na LinuxGizmos. Orange Pi PC lze koupit na AliExpress za 15 USD + nejlevnější dopravné 3,69 USD.

    2.9.2015 21:04 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.9.2015 21:15 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    No do prdele... desek mame, ze by se z toho uz dala udelat podlaha, ale software se nikomu delat nechce, za ten nejsou many :-(
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    saly avatar 2.9.2015 22:18 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Co konkrétně vám chybí? Tyhle desky jsou cílené pro kutily, tam si skoro každý udělá co potřebuje sám. A naštěstí spousta těhle lidí zveřejňuje co udělá (stačí se podívat na GitHub kolik je tam RPi projektů). A z pokročilých řešení - Kodi na tom běhá jedna báseň a pro serverové využití lze čerpat z repositářů linuxového softwaru. Taky je mrtě dobrých IoT & automation věcí, které na Pi řekněme i cílí.
    Jendа avatar 2.9.2015 23:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Co konkrétně vám chybí?
    Mně chybí power management. Uzavřené desky se umí uspat na pár mW.
    3.9.2015 12:03 vrah_putin_a_presvedceny_eurokomunista_vjednom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    KODI na tom beha jedna basen?

    Jakoze kdyz preladim kanal tak ze cekam tisic let..

    RPi je k nicemu. Desivy napajeni, houby stabilita, vykon na urovni WifiSD karty.
    saly avatar 3.9.2015 12:11 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Přiznám se, že TV jsem v Kodi nezkoušel - jen přehrávání věcí z NFS share / pluginy jako YouTube, TED, ... Jinak se samozřejmě bavím o RPi 2. RPi 1 je docela pomalé pokud chcete něco po procesoru, ale své využití má. Problémy se stabilitou jsem nezaznamenal a napájení pomocí 5V microUSB konektoru se mi zdá fajn. To, že je třeba tvrdý zdroj, to je prostě rozumný fakt - to, že hodně dnešních nabíječek na telefony jsou šmejdy, to je věc druhá. A pokud se bavíte o napájení USBček, tak to je také vylepšeno v pozdějších verzích než 1.

    Jendа avatar 3.9.2015 12:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    RPi je k nicemu. Desivy napajeni
    Nevšiml jsem si problému.
    houby stabilita
    Uptime mám kolem 150 dní (není tam UPS, jinak by bylo víc).
    vykon na urovni WifiSD karty
    Verze 2 už ne, a i kdyby, tak co? Mám spoustu aplikací kde výkon fakt není potřeba.

    Ale jestli jsi našel něco lepšího, sem s tím, hned přejdu!
    3.9.2015 13:49 M
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Já na tom KODI (s OSMC - dříve raspbmc) provozuju a nemám problém.

    Filmy mám nasdílené přes NFS, napájím to přes USB port z routeru a se stabilitou problémy nemám. Jen s tím výkonem částečně souhlasím, jsou znatelné prodlevy při přechodech v menu, ale není to nic co bych nepřežil.

    Stejně obvykle potřebuju jen pár kliků v menu a pak delší dobu koukám na video, přehrávání videa je už bez problému.
    skunkOS avatar 4.9.2015 08:52 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Takže na tom Orange PI PC bez problému běží OSMC? Přemítám o tom, že bych si nad tím postavil HTPC.
    http://martinrotter.github.io
    3.9.2015 13:02 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Na Raspberry existuje hotova aktivne vyvijana linuxova distribucia a vela SW. Ale s tymito dalsimi cinskymi "ovocnymi" doskami je to podstatne horsie.
    Jendа avatar 3.9.2015 13:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Tady píšou že je to kompatibilní i s originálním Raspbianem (který je tedy zkompilovaný pro starší procesor, takže bych ho asi nepoužíval).
    3.9.2015 16:23 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Problem byva hlavne s kernelom.
    Václav 2.9.2015 21:26 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Mám celkem jednoduchý požadavek. Deska co má ARM, možnost připojit display a umí se uspat do RAM. Z nedávno zmíněných to umí Arietta, Raspi ani náhodou… Je nějaký jiný kandidát?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    saly avatar 2.9.2015 22:13 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Mohu se zeptat k čemu to uspání? (je to nějaká aplikace kritická na spotřebu?)
    Václav 2.9.2015 22:15 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Jo, chci si vyrobit pipboy :) A vážně se mi to nechce pořád vypínat / zapínat v průběhu conu.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    3.9.2015 12:23 AlYoSHA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Myslis nieco take? http://hight3ch.com/wp-content/uploads/2015/06/Fallout_pipboy_3000_prop_by_urlag-d7277x8.jpg Bude to mat nejake prakticke vyuzitie, alebo iba predvadzacka na cone?
    Václav 3.9.2015 12:29 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Chtěl bych tam nacpat i pár užitečnějších čidel (kompas, teploměr, super by byl snímač frekvence tepu pro obrazovku se zdravotním stavem, časem asi i GPS pro jednoduché zobrazení polohy…). Přemýšlím i o levném GSM modulu. Rozhodně nechci aby GUI byla jen slideshow několika obrazovek co nic nedělají, na to bych nepotřeboval ARM.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Bystroushaak avatar 3.9.2015 14:34 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Hustý. Napiš o tom pak blog, to by mě docela zajímalo. Jinak kdybys tam přidal i SDR, tak už se dají dělat i zajímavější věci.
    Václav 3.9.2015 14:41 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Momentálně čekám na display a začínám programovat prototyp (volba padla na QML, ve výsledku asi použiju místo XOrg greenisland)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    mirec avatar 3.9.2015 15:05 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC

    Nie je to náhodou závislé na udev ktorý je závislý na systemd ktorý je závislý na novšom kerneli s pár blbosťami bez ktorých nenaštartuje a ktorý zatiaľ poriadne nefunguje na allwinneroch?

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Václav 3.9.2015 15:19 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Možná? Zatím stavím na Raspi2 a než se dohrabu k menší desce s něčím jiným, čekám že se to vyřeší :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    mirec avatar 3.9.2015 16:21 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC

    Ja som stále zaseknutý na 3.4. V každom prípade rozhranie pre LCD to má luxusné (žiadne DSI na ktoré nezoženiem LCD, alebo drahé LCD s HDMI kontrolérom, alebo analógový s PAL / NTSC). K tomu aby som na tom rozbehal wayland sa chcem už dlho dokopať, ale posledné mesiace mám dosť hnusne nabité.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Václav 3.9.2015 14:48 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    O SDR vím velké nic, ale mrknu se. Hlavní cíl je teď základní GUI, zobrazení výsledků čidel a vyhodnocení kolik ten hardware bude zabírat místa. Sláva Aliexpresu za levné součástky :D Dokonce i prťavý GSM modul se tam dá najít kolem 200,-
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    3.9.2015 15:02 AlYoSHA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Ak by toto fungovalo tak si mi nasadil "brouka do hlavy". Rad si vyjdem do hor - ak toto nahradi GPS + par dalsich features tak by som o tom uvazoval. A ano - tu je dolezite ci sa da zariadenie uspat. Neuvazujes o nejakych "low power rieseniach" ? Taka krabka by mohla vydrzat aspon 2 dni v terene. Idealne viac.
    Václav 3.9.2015 15:18 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Uvažuju zatím o tom jak to všechno nacpat do pipboye a hraju si s komponentama. U GPS prozatím moc neplánuju mapové funkce, spíš jen lokaci, možná měření rychlosti chůze a ušlé vzdálenosti. Zatím na hraní používám provizorně BT GPS od Nokie a asi skončím s nějakým GPS modulem pro quadkoptéry (I když tenhle USB dongle taky nevypadá zle)

    Na dva dny do hor by to ovšem chtělo nějakou desku s funkčním PM. Raspi zas tak dlouho nevydrží.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    3.9.2015 15:43 AlYoSHA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Nejake zlozite mapove veci by snad ani neboli potrebne. GPS by mohol byt primarne tracker. Pre orientaciu kompas celkom staci.
    Václav 3.9.2015 15:25 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Jinak pokud bych šel po nějaké menší GPS na cesty a chtěl si to zbastlit sám, asi sáhnu po Arietta G25 s Xterm displayem a nechám k tomu vyrobit vodotěsné hliníkové pouzdro od SADAMa :) Cenou by tě to ovšem vyšlo mnohem dráž než hotová GPS, takže pokud si nechceš hrát, zrovna úsporná cesta to moc není.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Bystroushaak avatar 3.9.2015 15:25 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Mě se to líbí prostě jen tak, jako hustý projekt.

    Sám bych rád někdy postavil smalltalkový terminál, který by měl právě široké možnosti konektivity. Takže třeba žádnou wifi, ale jen SW implementaci v SDR, žádné GPIO, ale rovnou FPGA a tak. Nedělal bych to ale jako pipboye.
    Jendа avatar 4.9.2015 04:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Mně by se to hodilo pro dohledávání vysílačů v terénu. Mít v jedné ruce anténu, ve druhé notebook a ve třetí řídítka je na prd. Ani bych nepotřeboval nějaký výkon, vlastně by stačilo, kdyby to byl display - notebook můžu mít v batohu.
    Václav 2.9.2015 22:16 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    A obecně je to překážka i pro jiné aplikace (baterií živená fotopast, mobilní telefon…)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    saly avatar 2.9.2015 22:27 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Ach tak. Tak to chápu. Bohužel tohle by využila asi jen malá část lidí, kteří si podobné desky kupují a moc je nezajímá, jestli jim to ze zásuvky bere 2 W nebo méně.
    Václav 2.9.2015 22:39 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Zajímá to asi kohokoliv kdo to chce provozovat na baterie. A nemyslím si že by jich bylo tak málo…
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    saly avatar 2.9.2015 22:41 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Ano, špatně jsem se vyjádřil. Chtěl jsem naznačit, že převažovat budou ti, kteří to hodí k televizi s Kodi, nebo k routeru jako malý domácí serveřík.
    3.9.2015 06:09 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Myslím že kdo si z RPi udělá videopřehrávač nebo (po)malý domácí servřík tak vůbec nepochopil k čemu ta věc je. Těch 20 GPIO tam není proto aby se o ně člověk píchnul do prstu ale aby tím něco ovládal, udělal robota, připojil senzory, kameru, komunikoval s okolím. Nebo to dal dětem na Scratch, rovnou s hrstí LEDek a spínačů. Physical computing. A pevně věřím že lidí kterým z RPi GPIO konektoru vedou nějaké dráty je víc než těch kteří si tam jen trapně pouští video ;)
    3.9.2015 10:47 sonicpp | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Myslim, ze davat do robota ctyrjadro na 1GHz je jeste vetsi kravina ;)
    saly avatar 3.9.2015 10:51 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Ani ne. Jasně, že na řízení motorů a podobné stačí obyčejné Arduino. Když má ale dělat realtime rozpoznávání obrazu a jiné AI věci, tak se to může docela hodit :)
    Ilfirin avatar 3.9.2015 11:26 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Serveřík souhlas, ale právě jako videopřehrávač je geniální, Že to má GPIO je fajn, ale to má koneckonců každej procesor, jen jsou málokdy vyvedené. Uplně vidím, jak když někdo udělá mobil s pár GPIO, budete řádit, že ten kdo to používá na trapné telefonování vůbec neví, k čemu ten přístroj je, bravo.
    3.9.2015 12:28 AlYoSHA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Specialne pokial ide o RPi tak bolo cielene ako prostriedok pre vyuku programovania a nie cumenia do televizora. Takze suhlasim s nazorom ze pouzivat RPi na prehravanie videi je hovadina a nepochopenie k comu to bolo urcene.
    Jendа avatar 3.9.2015 12:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Na druhou stranu když je use-case zobrazovač, tak proč to nepoužít, když jiný HW není.
    3.9.2015 12:57 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Presne tak, my to tiez pouzivame na prehravanie videa na televizoroch. Kym nebolo Raspberry, tak nebola prakticky ziadna moznost, ako nieco taketo urobit jednoducho a lacno. Bud sa tam muselo narvat cele PC alebo pouzit nejaky uzavrety drahy prehravac.
    3.9.2015 15:04 AlYoSHA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Jo to chapem. Ale celkovy vysledok celej snahy je - cela rodina cumi na bednu. Cize v podstate pravy opak toho naco to bolo urcene: Na podporu kreativneho myslenia. Nepride ti to smutne?
    Jendа avatar 2.9.2015 23:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Já chci PDA s Linuem. Konzumní sračky s Androidem jsou k ničemu, N900 je beznadějně zastaralá a N950 bude za půl roku a bude stát 30 kKč.
    3.9.2015 10:05 ynezz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Ja premyslim nad Aquaris E5, myslim si, ze za €200 to je celkem rozumny telefon, navic mam rad Qt/QML a prijde mi to vice otevrenejsi nez Jolla.
    Jendа avatar 3.9.2015 12:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Díky za tip, kouknu na to. Vidím asi klasický problém s izolací basebandu, ale to bych snad překousl když zbytek bude OK.
    3.9.2015 16:05 Georgius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Fúj, to nemá plnou QWERTY klávesnici natož numerickou !
    2.9.2015 23:41 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Cokoliv s i.MX5/6/7 by melo vicemene fungovat.
    3.9.2015 08:55 atalax | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Pokud to nemusí nutně mít Linux, tak třeba STM32L152 má spotřebu v standby pod 1uA. Display se dá připojit přes FSMC.
    Jendа avatar 3.9.2015 12:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Bohužel musí.
    Jendа avatar 2.9.2015 23:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Oproti PRi to má dokonce DDR3 paměť, takže by to mohlo být pro některé úlohy rychlejší.
    3.9.2015 09:00 Operator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    zabudaj zabudaj...
    Jendа avatar 3.9.2015 12:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    A dvojnásobnou frekvenci CPU. Přičemž architektura vypadá přibližně stejně, takže proč ne samé jistoty a prosperita?

    Objednal jsem, uvidíme.
    3.9.2015 07:18 Jirka | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Chtěl jsem nadávat na pomalou síťovku, ale za ty prachy...
    Na streamování kamer a routing všeho možnýho dobrý. :-)
    Dokud to funguje, nešťourej se v tom!...
    3.9.2015 09:07 Pavel Siska | skóre: 17 | blog: Linuxovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Chybí mi nějaká malá deska pro NAS. 1Gbit síťovka a alespoň dva SATA porty. Něco aby na to šel dát třeba FreeNAS.
    Václav 3.9.2015 09:09 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Nedávno tu byl celkem slibně vypadající witi board
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    3.9.2015 11:33 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Mate nekdo zkusenost s ovladanim GPIO na Orange Pi PC z Pythonu?

    Nasel jsem pouze WiringPi, ale maji tam ukazku jenom pro C. Navic odkaz na GitHub uz nefunguje (404).

    Je nejaka moznost, jak na teto desce ovladat GPIO z Pythonu? Aktualne pouzivam Raspberry Pi a tam to funguje skvele. Kvuli nizke cene se mi ale OrangePi libi, jenom se mi o ni poradne nepodarilo nic najit.
    4.9.2015 03:43 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orange Pi PC
    Pokud je v jádře podpora a samotné GPIO se správně nakonfigurují (nevím, jestli se H3 konfiguruje stejně jako Axx přes FEX, nebo už v nových jádrech podporuje i stromy zařízení), tak se v /sys/class/gpio/ objeví soubory, přes které jde GPIO ovládat pomocí běžných souborovýcho operací (open()/read()/write()/close(), případně i select(), pokud příslušný GPIO generuje přerušení) v jakémkoliv jazyce či skriptu. Jen pokud by byla potřeba opravdu vysoká rychlost, je nutné použít přímý přístup přes MMIO, ale to jde stejně rozumně dělat jen z C/C++.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.