abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Zajímavý software

    Cambalache, tj. RAD (rapid application development) nástroj pro GTK 4 a GTK 3, dospěl po pěti letech vývoje do verze 1.0. Instalovat jej lze i z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | Nová verze

    KiCad (Wikipedie), sada svobodných softwarových nástrojů pro počítačový návrh elektronických zařízení (EDA), byl vydán v nové major verzi 10.0.0 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Letošní Turingovou cenu (2025 ACM A.M. Turing Award, Nobelova cena informatiky) získali Charles H. Bennett a Gilles Brassard za základní přínosy do oboru kvantové informatiky, které převrátily pojetí bezpečné neprolomitelné komunikace a výpočetní techniky. Jejich protokol BB84 z roku 1984 umožnil fyzikálně zaručený bezpečný přenos šifrovacích klíčů, zatímco jejich práce o kvantové teleportaci položila teoretické základy pro budoucí kvantový internet. Jejich práce spojila fyziku s informatikou a ovlivnila celou generaci vědců.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:44 | Zajímavý článek

    Firefox 149 dostupný od 24. března přinese bezplatnou vestavěnou VPN s 50 GB přenesených dat měsíčně (s CZ a SK se zatím nepočítá) a zobrazení dvou webových stránek vedle sebe v jednom panelu (split view). Firefox Labs 149 umožní přidat poznámky k panelům (tab notes, videoukázka).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 00:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.9 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 146. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Zajímavý software

    Dle plánu byla vydána Opera GX pro Linux. Ke stažení je .deb i .rpm. V plánu je flatpak. Opera GX je webový prohlížeč zaměřený na hráče počítačových her.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    19.3. 19:22 | Nová verze

    GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.27.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.3. 04:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace (technické detaily) o bezpečnostním problému Snapu. Jedná se o CVE-2026-3888. Neprivilegovaný lokální uživatel může s využitím snap-confine a systemd-tmpfiles získat práva roota.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    19.3. 03:33 | Zajímavý software

    Nightingale je open-source karaoke aplikace, která z jakékoliv písničky lokálního alba (včetně videí) dokáže oddělit vokály, získat text a vše přehrát se synchronizací na úrovni jednotlivých slov a hodnocením intonace. Pro separaci vokálů využívá UVR Karaoke model s Demucs od Mety, texty písní stahuje z lrclib.net (LRCLIB), případně extrahuje pomocí whisperX, který rovněž využívá k načasování slov. V případě audiosouborů aplikace na

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    18.3. 18:22 | Nová verze

    Po půl roce vývoje od vydání verze 49 bylo vydáno GNOME 50 s kódovým názvem Tokyo (Mastodon). Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1120 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník

    Paměťová náročnost Firefoxu

    Mozilla.cz upozorňuje na dva články věnující se paměťové náročnosti Firefoxu. V prvním článku (en) se řeší paměťová náročnost multiprocesové architektury Firefoxu Electrolysis (zkráceně e10s). Větší počet procesů znamená i větší spotřebu paměti, 8 procesů znamená asi dvojnásobné množství paměti oproti jednomu. Ve druhém článku (en) je porovnávaná paměťová náročnost Firefoxu s konkurenčními prohlížeči.

    17.2.2016 11:22 | Ladislav Hagara | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.2.2016 13:40 Kapitalista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    v case ked 4GB RAM stoji 35 euro sa tu natahovat pre par GB RAM...
    17.2.2016 13:59 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    ne vzdycky to jde.
    Jardík avatar 17.2.2016 14:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Ono to není jenom o tom. Čím více se šahá do RAM, tím pomalejší proces je. Firefox je všude v paměti rozlezlej, s mizernou cache locality snad u všeho, samej cache miss a pak to nemá být pomalý jaksuchýho*nocolezezpr*ele. Já dodneska miluju "tagged pointer", to je onanie. Porovnám-li třeba prioritní frontu se stovkou úloh, co se opakují, a naalokuje je hezky na přeskáčku, aby chunky nebyly hezky za sebou. Rychlost přidávání a spuštění/odebírání úloh je !10x! rychlejší, když prioritu budu uchovávat v horních nevyužitých 16 bitech na x86-64, než když ji budu zjišťovat dereferencí v objektu té úlohy, a i více, když to bude virtuální funkce. Z úlohy trvající 10 sekund jste najednou na 1 sekundě a to je kur*a rozdíl.
    Věřím v jednoho Boha.
    k3dAR avatar 17.2.2016 16:08 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    jsou stroje co maji na desce (nebo nelze osadit do slotu vice) 1GB, 2GB ale pritom jde o stale kvalitni pouzitelnej HW kterej neni duvod vyhazovat jen pro to aby se clovek podival na web ;)

    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    pavlix avatar 17.2.2016 16:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Nesmysl. Momentálně by mě i 1GB stál celý nový laptop.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Hans1024 avatar 17.2.2016 16:35 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Hledte pratele, takto se rodi giganticke javascriptove frameworky bezici nad monstroznimi javascriptovymi kompilatory, ktere nas jednou vsechny zahubi :-D
    Veni, vidi, copi
    pavlix avatar 17.2.2016 17:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Nedávno jsem nainstaloval noscript a má to dobrý vliv na teplotu laptopu, výdrž baterie i moje nervy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Hans1024 avatar 17.2.2016 17:42 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Obcas se me lidi ptaji, jak muzu pouzivat web bez javascriptu. Ja zase nechapu, jak nekdo muze pouzivat web s javascriptem. :-D Vazne, proste to nechapu. Casto vidim lidi, jak trpelive cekaji na nacteni ve chvili, kdy ja uz bych mlatil do klavesnice. I na vykonnem modernim pocitaci je prohlizeni znacne casti webu znatelne posekane a lidem to asi pripada normalni. A to ani nemluvim o reklamach (dost lidi ma nastesti aspon adlock). Clovek si asi zvykne na vsechno.
    Veni, vidi, copi
    pavlix avatar 17.2.2016 17:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Ale já nepoužívám web bez javascriptu. Jen si postupně napovoluju, co chci napovolovat. Stejně nejvíc zdržujou externě tahaný hovadiny ze zdrojů, kde nic užitečného není a nebude.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Hans1024 avatar 17.2.2016 18:18 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    S javascriptem je to jako s exkrementy. V malem mnozstvi jenom smrdi. Kdyz ho ale vidis vsude kolem sebe, tak jsi v pr:-D
    Veni, vidi, copi
    18.2.2016 10:27 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Adlock bych moc chtěl, kde se to dá sehnat...?
    17.2.2016 16:35 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Kvoli takymto debilnym uvaham su browsery take rozozrane molochy. Si predstav, ze clovek potrebuje RAM na nejake skutocne aplikacie a pracu - a nie, ze to cele zozerie browser. Nehovoriac o tom, ze do starsich PC viac ako 4 GB nedas.
    17.2.2016 16:38 AlYoSHA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Ak bude takto stupidne uvazovat kazdy vyvojar, tak ani 4GB za 10 centov ti nebudu stacit, pretoze aj blby notepad si potom moze zozrat 1GB. Pride ti to normalne?
    17.2.2016 17:17 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    A jelikož na ni nemám už žádný volný slot, tak si ji zasunu asi do prdele, viď...
    pavlix avatar 17.2.2016 17:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Asi jedině.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.2.2016 10:47 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    jj, at si browser kterej zobrazuje blbej web veme 10GB ... lol a sem zvedav, co budes delat, az si veme 30, protoze vic uz si do toho svyho uberstroje nedas.

    17.2.2016 17:41 jdsulin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Firefox letel kdyz se sekal i pri posunovani Facebooku a novem html5 Twitchi. Jak to nezvlada mych 20 otevrenych oken+, tak to proste leti. Zlata Opera, jenze tam zase zrusili par dulezitych veci.
    17.2.2016 20:57 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Pri vetsim poctu tabu jsou nepouzitelny vsechny browsery, mluvim o radove stovkach. Firefox + session saver v takovy situaci aspon nejak funguje. Proc mit otevrenejch 500 tabu? Proc na taby koukat nejak jinak nez jako na ui, ktery umoznuje menezovat to, co chci prohlizet, proc to oddelovat od favorites - jeden jedinej duvod: Protpze na to browsery nejsou konstruovany a uzivatel rucne musi urcovat, co bude v kesi (naloadovana stranka) a co nebude (bookmark). Tuhle schizofrenii nechapu.
    pavlix avatar 17.2.2016 21:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Dvacet nejsou stovky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.2.2016 21:34 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Mam jinou zkusenost
    pavlix avatar 18.2.2016 00:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Máš zkušenost, že dvacet jsou stovky? To je roztomilé.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.2.2016 00:49 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Trolling level spokojeny linux desktop user
    17.2.2016 22:05 Rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    zalezi na tom, co clovek dela. na bezne cteni 3-4 taby uplne staci. ale kdyz neco delam, tak potrebuji hledat informace: treba online manual pro ruzna prostredi (3-4 taby na jeden tematicky okruh, plus 2-3 podokruhy), 4-5 taby pracovni aplikace a uz jsem kolem dvacitky.

    bezne pouzivam cca 30 tabu (i s mailem) - zatim jsem si na FF nestezoval, spise naopak - uz i proto, jak se da vsechno mozne povypinat. ale se bojim tech zmen, co se chysta. v zaloze jsem mel vzdy operu - ale kdyz ted bude patrit cinanum, nejak nevim ... asi ji prestanu pouzivat. a FF bude megalomanske monstrozne hovado, chrome z principu ne ...

    17.2.2016 22:29 petrfm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    bude potreba portovat internet explorer na linux :)
    18.2.2016 00:02 dutá palice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    A proč přišli s Edge?
    18.2.2016 01:29 jdsulin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Nejsou pouzitelne vsechny browsery, snad mozna v posledni dobe Chromium - ale to je mozna jenom tim, ze kazdy tab = novy proces, takze tuhnuti jednoho neovlivni aplikaci, ale pamatuji si, ze kdysi davno Opera pouzitelna byla, nevim jak to delali, protoze nebyli opensource, ale fungovalo to.
    18.2.2016 11:21 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Otevri 100-200 tabu a povez mi o tom, jak je chromium/chrome pouzitelny.. "dnesni" opera pouziva nejakou dobu uz webkit a imho je to chrome s min featurama, s "kdysi" operou ma pramslo spolecnyho
    23.2.2016 21:15 SuperTukan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Nesmysl. Záložky, popř. v kombinaci s našeptavačem, dělají v obsahu pořádek. Panely se z podstaty věci třídit nedají (respektive se dají seskupovat, jenže kdo to používá, že). Dneska je podle všeho skoro každý uživatel samozvaným bordel zvládajícím avantgardním inteligentem, který pořádek z principu nepotřebuje (vždyť bordel je tak cool). A taky se evidentně spokojí s fejsbukem, instagramem a odkazy z nich, které byl líný zavřít, protože já si nedovedu představit, že bych se stovkami záložek, které používám a potřebuji, probíral v panelech.
    18.2.2016 05:54 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Jo ten twitch je šílenej, ale někde od verze 39 se seká všechno (html5, flash), ale stačí pohnout myší nebo zmáčknout CTRL (na normální klávesy to kupodivu moc nefunguje) a zase se to na chvíli rozjede. Ale jinak ten twitch se mírně zlepšil, před rokem bylo lepší si ty videa stahovat ze záznamu.
    18.2.2016 12:30 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    tohle se ve win nedeje; ff ma liny ui, ktery se s vetsim mnozstvim tabu jeste zpomaluje, ale toto se opravdu nedeje.. vinil bych driver + tri prdele vrstev v ruznym stupni domrdanosti, jak uz to tak na linuxu bejva..
    23.2.2016 21:00 SuperTukan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    20+ záložek je uživatelská zhovadilost. Naučte se používat záložky nebo jejich ekvivalent.
    GeoRW avatar 18.2.2016 08:51 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    V poslednej dobe je Firefox pomaly jak svina. Neviem, co s tym robia, ale je to des.
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    18.2.2016 09:11 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Zkus obnovit profil možná. Mě to taky na Windows zlobilo koncem léta, tak jsem zkoušel tehdejší multiproces verzi (což bylo dobrý), betu a tak. Momentálně mi to jede docela slušně.
    18.2.2016 11:24 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Nepouzivej linux, nainstaluj si neco, kde tvoje graficka karta jede na max..
    18.2.2016 21:27 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    A teď si ve Firefoxu zkuste pustit něco upatlaného v Unity Web Playeru (to je ta JavaScriptová verze Unity3D, která nepotřebuje extra plugin). U mě to naalokuje to 16GB jen to hvízdne. Většinou úplně zbytečně.
    23.2.2016 21:02 SuperTukan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paměťová náročnost Firefoxu
    Zažil jsem, ani tak paměť, ale ten výkon je tragédie. Subjektivně mi přišel svižnější i flash player (a to je jak víme superodpad).

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.