abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:44 | Nová verze

    Tcl/Tk, tj. programovací jazyk Tcl (Tool Command Language) a související GUI toolkit Tk, bylo vydáno v nové major verzi 9.0.0. Po 27 letech od vydání 8.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 20:33 | Komunita

    Mastodon CZ Sraz 2024, tj. druhý ročník srazu uživatelů Mastodonu a Fediverse proběhne 11. října 2024 v Praze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:44 | Komunita

    Projekty Tor a Tails se spojují. Tails bude začleněn do struktury projektu Tor pro snazší spolupráci, lepší udržitelnost, snížení režie, rozšiřování povědomí o větším počtu digitálních hrozeb a lepší ochranu před sledováním a cenzurováním.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 17:11 | Nová verze

    Společnost System76 vydala druhou alfa verzi desktopového prostředí COSMIC Epoch 1 společně s alfa verzí Pop!_OS 24.04 LTS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 16:11 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky

    Společnost Meta Platforms na své dvoudenní konferenci Meta Connect 2024 představuje novinky: brýle Orion (původně Project Nazare) pro rozšířenou realitu (AR, Augmented Reality), nový VR headset Meta Quest 3S, vylepšené chytré brýle Ray-Ban Meta nebo Llama 3.2, tj. nejnovější verzi svého velkého jazykového modelu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:11 | Humor

    Počítačová hra XBill (Wikipedie) oslavila v létě 30 let. V devadesátkách Linuxáci poctivě bránili Billovi v instalaci Windows. Bohužel hry XSteve a XSatya nevznikly. A nemáme ani hru XTim. Proto není Linux na desktopu tak rozšířený ☺. Mimochodem, po 25 letech byl aktualizován XBill pro PalmOS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 11:55 | Zajímavý software

    Počítačová hra Elite (Wikipedie), 3D vesmírní simulátor, byla vydána před 40 lety, 20. září 1984. Při té příležitosti byly zveřejněny další zdrojové kódy Elite pro platformy Apple, Atari, C64, NES a SNES a nedokončené Elite II pro BBC Micro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    24.9. 22:00 | Zajímavý software

    V květnu bylo oznámeno, že dnes budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp. Stalo se tak (𝕏). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Nejedná se ale o svobodný a otevřený software (licence).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    24.9. 13:55 | IT novinky

    Fiala navrhne odvolání Bartoše z postu vicepremiéra pro digitalizaci a ministra pro místní rozvoj ke 30. září. Důvodem je nezvládnutí digitalizace stavebního řízení, podle premiéra ji Bartoš není schopen dotáhnout do konce. „Po projednání analýzy digitálního stavebního řízení na vládě minulou středu a po dnešním ranním rozhovoru s panem vicepremiérem Ivanem Bartošem jsem bohužel nabyl jistoty, že není schopen tuto digitalizaci

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 54
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    17.10.2006 18:08 e | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    A neví se, kdy bude perl6 na světě? Kdysi jsem slyšel něco o polovině roku 2006, ale to už je pasé.

    Trochu se děsím syntaxe perlu6, dát ~ jako zřetězení a "?? !!" jako ternární operátor je hodně odvážné.

    Roman
    JA RAD PORADM KDYZ VIM vic (hebmilo.cz)
    mj41 avatar 17.10.2006 19:23 mj41 | skóre: 17 | blog: mj41 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Trochu to sleduji a připadá mi, že pokud se nenajdou peníze tak to půjde pořád pomalu. Tj. tyto vánoce to nebudou, ale nejdříve ty příští. Každopádně Pugs s tím pohnul velký kus dopředu a Parrot už toho taky dost umí, ale pořád je tam trochu málo lidí na tak velký projekt.

    Syntaxe se vyvíjí opravdu už 5 let, jde o diskusi, kompromisy, Huffmanovo kodovani, ... Myslím, že tohle Larrymu vždycky šlo.
    . a ~ bylo nutne oddelit:
    my $a = 10.1; $a;  # 10.1
    my $a = 10.1; ~$a;  # "10.1"
    my $a = 10.1; $a ~= '12'; +$a; # 10.112
    
    . se používá pro volání metod místo ->, což je určitě plus
    .= operator does inplace modification of the object on the left
    my $var = Bar.new; # $var se muze zmenit, $var = Cat.new;
    my Bar $var .= new; # "my Bar $var = $var.new", tj. $var ma typ Bar
    
    ? a : ma take lepsi vyuziti, takze se nabizi ?? a ::, jenze :: ma lepsi vyuziti
    'foo::bar::blahh'
    'my ::blubb $x'
    'my &foo ::= sub (*@_) { print @_ }; # binding at compile time')
    
    , takze zbylo ?? a !! :-)

    Ja se desim toho, ze ostatni dynamicke jazyky zaniknou :-).
    17.10.2006 19:39 e | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Díky za vysvětlení... Čekání na šestku se docela protahuje a jak jsem si všiml, pár lidí přechází z pětky na ruby...
    JA RAD PORADM KDYZ VIM vic (hebmilo.cz)
    17.10.2006 21:07 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Ja se desim toho, ze ostatni dynamicke jazyky zaniknou :-).
    Ano, možná všechny pokosí záchvat smíchu, až uvidí novou syntaxi Perlu ;-)

    BTW: škoda, že se Larry držel tak při zemi. V unicode je tolik hezkých znaků a on pořád trvá na ASCII. Takový paralel Lisp má alfa a beta, tak proč Perl nemá aspoň klingonské znaky?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    mj41 avatar 18.10.2006 09:25 mj41 | skóre: 17 | blog: mj41 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Ty unicode znaky je samozřejmě možné použít, např. * «...» k ASCII ekvivalentum << ... >> * zip has an infix synonym, the Unicode operator ¥, and its ASCII equivalent Y. * For example, the Set module may define union and intersection operators using the usual mathematical symbols

    Syntaxe se mi libi. Da se pomoci ni jednoduse napsat mnoho veci a celkem dobre se to cte. A perl 6 zustava porad perlem, coz je asi nejvetsi plus. Krome toho nelze srovnavat syntaxi cecka, shellu nebo php s perlem 6, jsou to trochu jine kategorie :-).
    Mikos avatar 18.10.2006 12:41 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Já bych tu novou syntaxi shrnul větou: ještě větší bordel, než jsme doufali ;-)
    Ja se desim toho, ze ostatni dynamicke jazyky zaniknou :-).
    Tak ten byl dobrej :-D
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    18.10.2006 12:50 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    nová syntax nie je bordel, je to len súbor chýbajúcich obmedzení :-)
    mj41 avatar 18.10.2006 13:01 mj41 | skóre: 17 | blog: mj41 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Tusim, ze vsichni "great programmers" se budou citit nesvi z jazyka jez se z "uvodu pro zelenace" nenauci cely. Ale nebojte se, kdyz programujete v perlu tak rostete. I kdyz znate jen par slov, jako male deti, tak toho dokazete rict hodne.

    Krome toho ten kdo vi jak se projekt vyviji, ze perl stale patri a bude patrit mezi nejrozsirenejsi skriptovaci jazyky pro univerzalni pouziti, ze na zacatku byly RFC dokumenty, ze mnoho lidi okolo projektu ma obrovske zkusenosti, tak ten musi byt optimista.

    Cetl by nekdo blog nebo serial o Perlu 6? Mozna se na to vrhnu, nechce se nekdo pridat?
    Mikos avatar 18.10.2006 13:06 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Moje averze k Perlu je tak silná, že to abych v něm programoval a "rostl" (do země ;-)) rozhodně nehrozí ;-) Proti Perlu je z mého pohledu i takové PHP naprostá nádhera (i když k jeho škodě je na něm často docela znát, že z Perlu pochází :-)). S jazyky jako Python nebo Ruby nehodlám Perl ani srovnávat, to by byla jejich urážka ;-)

    Btw. nesnažím se vyvolat flejm, pouze tu prezentuji svůj pohled na věc :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    mj41 avatar 18.10.2006 13:42 mj41 | skóre: 17 | blog: mj41 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Tak tomu nerozumim. Cim se Perl 5 tak vyrazne lisi od ostatnich dynamickych programovacich jazyku? Chapu ze Python a Ruby jsou na tom objektove a "cistosti syntaxe" (pokud neco takoveho existuje, ja se s tim zatim nesetkal) lepe, ale posledni rok me zivi hlavne PHP a muzu rict, ze jazyk bez kontextu, baliku a moznosti pouzit use strict jiz nikdy vice.

    Jinak pokud se bavime o Perlu, tak je nutne rozlisovat verzi 5 a planovanou 6, ktere nejsou na urovni zdrojaku kompatibilni. Rozdily jsou opravdu velke a sestka (az bude implementovana pod Parrotem) bude mit navrch oproti Pythonu a Ruby.

    A tenhle o Perlu 6 znate?

    Z ceho vase averze prameni? Jak dlouho jste v Perlu programoval a co konkretne vam vadi? :-)
    Marek Bernát avatar 18.10.2006 15:01 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Jeho averzia očividne pramení z neznalosti. Ale keď ho tak baví diskutovať o niečom, čomu vôbec nerozumie…
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Mikos avatar 18.10.2006 17:21 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Jeho averzia očividne pramení z neznalosti. Ale keď ho tak baví diskutovať o niečom, čomu vôbec nerozumie…
    Aaa, pán je génius který zcela jistě umí číst myšlenky :-P

    S Perlem sem si nějaký ten čas hrál a viděl sem hodně Perlových zdrojáků. A jeho syntaxe (a filosofie "mnoha způsobů jak udělat jednu věc") se mi prostě a jednoduše hnusí. Python nebo Ruby se mi líbí nesrovnatelně více (i když v Ruby bohužel pár perlismů také přebývá). Je to zkrátka můj názor a pohled na věc...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Marek Bernát avatar 18.10.2006 17:52 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Je rozdiel medzi hraním si s niečím a naučením sa poriadne programovať v tom (rozdiel je tam pár dní vs. pár rokov). Ale ok, ja ti neberiem, že máš radšej Python, to je v pohode. Mne sa len nepáči, keď na ten jazyk kydáš a pritom o ňom nič nevieš. Proste je rozdiel prezentovať svoj názor "Perl sa mi nepáči, lebo má xxx a chýba mu yyy a po zzz rokoch skúseností môžem odborne povedať, že to nie je dobrý jazyk." a rozdiel povedať "Perl je odporný jazyk a v živote by som ho na nič nepoužil. Bodka". Ak tam ten rozdiel nevidíš a neuvedomuješ si, že o tom jazyku nič nevieš (toľko slušnosti snáď máš, aby si uznal, že niečo, čomu si venoval pár dní svojho života, zrejme poriadne nepoznáš), tak nemám čo dodať.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Mikos avatar 18.10.2006 19:24 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Promiň, ale na to abych mohl říct že se mi nelíbí syntaxe nemusím s tím jazykem X let dělat. To že má Perl velice "květnatou" (či já nevím jak to jinak slušně nazvat) syntaxi a vyznává filosofii "mnoha způsobů jak dělat jednu věc" je prostě fakt a mě tato filosofie zkrátka absolutně nevyhovuje (a ta syntaxe se mi opravdu hnusí, tak to prostě je, s tím nic nenadělám... i "závorkové peklo" Lispu se mi líbí víc). To o čem mluvím (syntaxe a filosofie jazyka) jsem poznal myslím si že dobře a to je také to co hodnotím, nic jiného sem nehodnotil...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Marek Bernát avatar 18.10.2006 19:39 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    To, že si niekde prečítaš, že motto pythonu je "there's only one way to do it" a motto perlu "there are more ways to do it" vôbec neznamená, že rozumieš filozofii toho jazyka a pekne to ilustruje, že o ňom naozaj nič podstatnejšie nevieš. Holt, ľudia sa ľahko uspokoja jednoduchými heslami, hlavne keď už nemusia viac premýšľať. Proste majú vo veci jasno, poznajú predsa motto… Ale nechajme to tak, pokúsim sa na tvoju aroganciu zvyknúť.

    Btw, nenapísal si, že sa ti nepáči syntax perlu, na to by som rozhodne nereagoval. Napísal si kopu tupých hlášok typu "ještě větší bordel, než jsme doufali". Ale hovorím, ak ti nedochádza, akým stupidným spôsobom prezentuješ svoje názory, tak sa ťažko o niečom baviť.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Mikos avatar 18.10.2006 22:29 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Pokud někdo výše píše že Perl 6 dá zaniknout všem ostatním dynamickým jazykům, tak nevidím důvod proč bych nemohl psát to co píšu zas já ;-)

    Navíc to "ještě větší bordel, než jsme doufali" se _týká_ syntaxe (a bylo to myšleno s nadsázkou, né jako flejmbajt, proto taky smajlík). Viz na co sem s tím reagoval - příspěvek o tom že mohou být používány různé unicode znaky jako operátory...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Marek Bernát avatar 19.10.2006 17:37 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Ak niekto skočí do studne, tak zrejme tiež nevidíš dôvod, prečo by si tam nemal skákať, však? :-)

    Ale dobre, ak mám teda brať všetky tvoje komentáre ako nadsázku, tak som schopný to stráviť. Síce majú nulovú informačnú hodnotu, ale aspoň sú zrejme myslené zo srandy. Tak to budem brať.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Mikos avatar 20.10.2006 02:22 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Sranda to nebyla, byla to nadsázka, v tom je rozdíl ;-) A to že se mi syntaxe a filosofie Perlu hnusí je prostý fakt :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Marek Bernát avatar 20.10.2006 09:53 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Nemusí tam byť rozdiel, lebo nadsázka môže byť myslená zo srandy a tak tomu bolo aj teraz. Ale takéto právnicke dohady ma fakt nezaujímaju :-)

    No veď dobre, potom máš dve možnosti: buď si to nechať pre seba, alebo to vyjadriť. Mne sa zasa hnusí tvoje vyjadrovanie. Tiež mám dve možnosti. Volil som podobne ako ty. Takže sme si kvit :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    mj41 avatar 20.10.2006 10:12 mj41 | skóre: 17 | blog: mj41 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Celkem se bavím při čtení tohodle vlákna :-). Je mi líto, že se vám hnusí Perl, ale na druhou stranu mě se hnusí to odsazování Pythonu, takže jsme na tom skoro stejně. Pokecáme za 15 nebo 30 let, až se ty naše fakta zcela fakticky změní :-). A hlavně až budou Python, Ruby, JavaScript a Perl 1..5 vzpomínkou na staré časy předšestkové éry :-).
    18.10.2006 13:35 e | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    O perlu 6 bych si rozhodně rád něco přečetl... Nevím, zda bych byl s to nějak pomoci, snad jen s překladys stávajících textů.
    JA RAD PORADM KDYZ VIM vic (hebmilo.cz)
    18.10.2006 13:59 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    čítať by čítal, možno i by sa i pridal (na to však musí dokončiť práve rozpísanú vec) :-D
    18.10.2006 14:40 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Da se pomoci ni jednoduse napsat mnoho veci a celkem dobre se to cte.
    Ano, pokud děláš 5 let v Perlu a znáš všechny jeho vychytávky. Pokud ne, nemáš šanci zjistit, co ten smajlík, který před sebou vidíš, dělá co.

    Osobně tíhnu k jazykům s minimalistickou syntaxí, takže Perl (jako jeden ze syntakticky nejsložitějších jazyků na světě) mě příliš neimponuje. Navíc si ta šílená barokní syntaxe vybírá daň v podobě složitého a pomalého (jde to ruku v ruce) parseru. Což se koneckonců projevuje i tak, že vývoj trvá 5 let.
    Rozdily jsou opravdu velke a sestka (az bude implementovana pod Parrotem) bude mit navrch oproti Pythonu a Ruby.
    Mohl bys napsat více? Čistě příklady toho, co umí (by měl umět) Perl6 a Ruby/Python ne?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Marek Bernát avatar 18.10.2006 15:13 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Ano, pokud děláš 5 let v Perlu a znáš všechny jeho vychytávky. Pokud ne, nemáš šanci zjistit, co ten smajlík, který před sebou vidíš, dělá co.

    IMHO začiatočník, ktorý uvidí advanced STL a nerobil s ním pár rokov bude na tom podobne. Rozdiel je len v tom, že ide o sémantiku a nie o syntax, takže ťažko odsudzovať jazyk len na základe toho, že začiatočník ho nepochopí. Je zrejmé, že poriadny softvér robia profesionáli a tí začiatočníci prinajlepšom napíšu pár jednoduchých skriptov a potom kydajú v diskusii na všetko, čomu nerozumejú (toto sa netýka teba).

    Osobně tíhnu k jazykům s minimalistickou syntaxí, takže Perl (jako jeden ze syntakticky nejsložitějších jazyků na světě) mě příliš neimponuje. Navíc si ta šílená barokní syntaxe vybírá daň v podobě složitého a pomalého (jde to ruku v ruce) parseru. Což se koneckonců projevuje i tak, že vývoj trvá 5 let.

    Toto je samozrejme pravda, ale opäť, zložitejšia syntax môže umožniť jednoduchšie vyjadrenie niektorých konštrukcií. Common Lisp a Scheme (R5RS) sú dobrým príkladom. Je to len o osobných preferenciách. V konečnom dôsledku, ak je niekto naozaj schopný, tak mu ide o to, čo mu jazyk dovolí a nie to, ako rýchlo sa ho naučí, alebo aký je čistý (hoci čistota jazyka sa nevylučuje s jeho kvalitou).

    Mohl bys napsat více? Čistě příklady toho, co umí (by měl umět) Perl6 a Ruby/Python ne?

    Toto by zaujímalo aj mňa.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    18.10.2006 15:18 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    z hľadiska programu ?
    toto napr ušetrí zopár písmen a zvýši čitateľnosť (podľa mňa):
    if 1 < $min <= $max < 100 {
      say "ok";
    }
    
    popr tá (až) alchýmia s pozičnými a pomenovanými parametrami sa môže ukázať v dobrom svetle. Niektoré nové veci som však nepochopil, napr. dôvod zmeny operátora ?: popr. zavedenie operátora //.

    priznám sa, perl6 poznám zatiaľ len z dokumentácií :-)

    mj41 avatar 18.10.2006 15:59 mj41 | skóre: 17 | blog: mj41 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Duvody okolo změny ? : na ?? !! jsem se snažil popsat výše. Možná jsem měl dodat, že jde o to, aby syntaxi šlo formalizovat a napsat rychlý parser. Tj., aby parser neměl moc práce a nemusel se vracet hodně zpět, ale v tomhle odborník nejsem (zatím :-).
    $msg // say 'undefined value'; # nebo err misto //
    
    # pres google code search jsem nasel jeste tohle:
    return $message.:msg_key ~ ': ' ~ $message.:msg_vars.pairs.sort.map:{ .key~'='~(.value // '') }.join( ', ' );
    
    18.10.2006 16:08 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    no ved uvidime :-)
    so sľubovanými vlastnosťami by som si mal byť schopný upraviť ten jazyk "k obrazu svojmu" :-))
    18.10.2006 16:16 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    OK, tohle se mi taky líbí ale Pythoní
    if 1 < min <= max < 100:  print "ok"
    
    zase tak moc jiné není ;-). Skutečně mě nenapadá nic (snad až na zabudovanou podporu pro regexpy), v čem je taková výhoda mít na každou věc speciální syntaxi.

    BTW: pojmenované parametry jsou perfektní věc. Zvyšuje to čitelnost programu, zvlášť, když má nějaká funkce parametrů více (volitelných) parametrů, tak jsou k nezaplacení.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    mj41 avatar 18.10.2006 16:14 mj41 | skóre: 17 | blog: mj41 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Barokni syntaxe? Larry je lingvista a každá prkotina má většinou dobrý důvod. V Perlu 6 z tohoto seznamu důvodů odpadne důvod "zpětná kompatibilita". Jinak s rychlostí parseru mám dobré zkušenosti. Tuším, že patří k nejrychlejším. Alespň pro hello word je podle The Computer Language Shootout Benchmarks 4.5x rychlejší než Python a 1.7x než Ryby. Ale dál jsem po tom nepátral :-).

    Ono vývoj PHP a vývoj Perlu 6 nelze srovnávat, to doufám uznáte. A Perl 5 tady je, funguje a tak je lepší to udělat pořádně. Ono taky to bude jazyk pro minimálně dalších 20 let.

    Hmm, příklady, to je problém, protože úplná implementace neexistuje a také proto, že zatím nemám čas. Možná v nějakém článku. Každopádně je určitě najdete pří čtení článků a dokomentace.
    18.10.2006 16:26 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    No, předpokládám, že ani Perl nepřekračuje sílu Turingovsky vyčíslitelných jazyků, takže pokud se v jiném jazyce obejdu bez složité syntaxe, zvolím si raději ten.

    Perl6 a PHP opravdu nesrovnávám (jinak, prosím o tykání, pokud s tím není problém), to byl Mikos :-D

    Hello world není zrovna nejlepší příklad na benchmark parseru, protože se toho na print "Hello world" tolik neotestuje ;-).

    Prostě a jednoduše, Perl není (z mnoha důvodů) jazyk pro mě.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    mj41 avatar 18.10.2006 16:54 mj41 | skóre: 17 | blog: mj41 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    No je to o tom kolik jeden řádek kódu vykoná instrukcí a kolik z nich není pro správnou funkci potřeba :-). Tj. volby jsou pro me jasne assembler, C a Perl. Do te posledni skupiny se da zaradit a doporucit Python a Haskell, mozna i Ruby.

    Ahoj, ja jsem Michal nebo mj [em-džej]. Jestli jsem ti tykal, tak omylem :-).

    Jasne Hello word je prkotina. Ja jen nemel cas hledat neco jineho. Na druhou stranu ten parser predem nevi co bude parsovat, takze neco malo to vypovida.

    Perl je lepidlo, ktere drzi pohromade Internet a pouziva spicate zavorky a ne pythonovske odsazovani, takze je to dynamicky jazyk pro mne.
    mj41 avatar 20.10.2006 09:57 mj41 | skóre: 17 | blog: mj41 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Audrey bude mít prezentaci někde v Intelu. Slidy (pdf) jsou celkem podařené.
    Marek Bernát avatar 20.10.2006 10:17 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Fakt to vyzerá dobre. Vidím to tak, že to budiem musieť skúsiť :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    mj41 avatar 20.10.2006 10:25 mj41 | skóre: 17 | blog: mj41 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Perl 6 a Pugs 6.2.13
    Nov 23
    1st commit from Larry
    (still waiting for Guido ☺)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.