abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    6.2. 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    6.2. 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 70 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.2. 04:22 | Komunita

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 216. sraz, který proběhne v pátek 20. února od 18:00 v Red Hat Labu (místnost Q304) na Fakultě informačních technologií VUT v Brně na ulici Božetěchova 1/2. Tématem srazu bude komunitní komunikační síť MeshCore. Jindřich Skácel představí, co je to MeshCore, předvede nejrůznější klientské zařízení a ukáže, jak v praxi vypadá nasazení vlastního repeateru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (29%)
    Celkem 802 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    Phoronix informuje, že vývojáři FFmpegu začnou pracovat na podpoře Blu-ray, protože týden po uveřejnění rozhovoru vývojářům různé společnosti nabídly optické mechaniky podporující Blu-ray a BD média. V současnosti je podpora Blu-ray na Linuxu bídná, což by se mohlo dost zlepšit, protože se diskutuje i o podpoře AACS dešifrování (tj. DRM na BD), což je součást demultiplexování BD, přímo ve FFmpegu.

    17.3.2009 15:15 | David Watzke | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.3.2009 15:48 cenda | skóre: 24 | blog: dedalebedanebohurvajs | Planá nad Lužnicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    To by bylo moc dobré.

    d.f.h avatar 17.3.2009 16:30 d.f.h | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    Ne. To by byla absolutní bomba a ušetřilo by mi to spoustu času! :-)

    17.3.2009 16:42 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    To bude zas pekna kachnicka. Alespon to desifrovani urcite, tim by cely DRM ztratilo smysl.
    David Watzke avatar 17.3.2009 16:48 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    Jedna věc je tu ochranu cracknout a jiná je dešifrování legálně koupených BD...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.3.2009 17:31 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    O tom, ale mluvim. Pro desifrovani BD je potreba klic. Pokud by tento klic byl volne k dispozici a je jiz jedno jestli primo jako soubor bytu nebo napriklad v blobu vcetne desifrovacich funkci, tak by to znamenalo moznost v jakemkoliv systemu, kde jde zkompilovat FFmpeg dumpnout dekodovany stream. O to je pochopitelne nezadouci stav pro majitele prav a rusi puvodni smysl DRM.
    17.3.2009 19:03 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    Pro majitele prav je hlavne nezadouci jakakoliv moznost prehrati ci shlednuti clovekem, naopak vyraznou spokojenost jim zpusobuje placeni, takze finalni zadany stav je kontinualni placeni a zaroven neposkytovani zadneho obsahu.

     

    Nicky726 avatar 17.3.2009 19:46 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    Ano, také mívám někdy takový pocit.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    17.3.2009 16:53 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    DRM žádný smysl nemá. DRM je nesmysl vymyšlený za účelem generování umělé zaměstnanosti.

    17.3.2009 17:33 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    Tak to jste mimo. Smysl ma a je jedno, ze v konecnem dusledku je to nesmysl :-)
    17.3.2009 18:03 Tosuja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    Přesně tak, DRM je vhodná a rozumná myšlenka, ale ty chabé pokusy o realizaci jsou trapné. Konečně, stejně je ti i s komunismem.

    17.3.2009 18:08 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    No nerekl bych, ze je to vhodna a rozumna myslenka, ale uspesna 100% realizace by velmi napomohla nezavisla tvorbe, jak software tak audiovizualnim dilum. Skoda, ze svet neni dokonaly a ty ochrany lze tak snadno obejit :-)
    18.3.2009 03:41 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    Spíš by nezávislou tvorbu úplně zabila. Jeden z důvodů, proč se k ní dnes lidé obracejí, je právě to, že zpravidla „funguje“, na čem člověk chce, na rozdíl od software/hudby/filmů, které jsou chráněné nějakým DRM, které má jediný efekt – otravuje lidi, kteří si to legálně koupili. Ti, kteří si to cracknou/ripnou se pak jen smějou.

    To je tak. Koupil jsem si audio CD. Nešlo přehrát standardním způsobem v PC mechanice. Jiný způsob přehrávání nepoužívám. Tak jsem CD ripnul pomocí nějakého ExactAudioCopy či co to tenkrát bylo. V té samé PC mechanice, ve které to CD nešlo standardním způsobem přehrát. Blbý vtip.
    18.3.2009 07:31 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    Proc by ji DRM melo zabit? Vzdyt pisete i duvod proc by posilila. Diky dokonalemu DRM by to jeste vice "nefungovalo" a lide by vice zadali ne-DRM veci, namisto toho si to dnes stahnou/cracknou/ripnou a tim to neprimo podporuji. S dokonalym DRM by bud museli platit a nebo podporovat alternativy.
    18.3.2009 11:09 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    Ach tak, já to pochopil tak, že by ta nezávislá tvorba měla být chráněná tím vysněným dokonalým DRM.

    Nicméně obrat „platit a nebo podporovat alternativy“ se mi nelíbí…
    18.3.2009 12:21 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    Jasne taky by mohli jen platit :-D
    18.3.2009 09:44 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    Přesně tak, DRM je vhodná a rozumná myšlenka, ale ty chabé pokusy o realizaci jsou trapné. Konečně, stejně je ti i s komunismem.

    Naopak. Ryzí komunizmus jsou právě představy o tom, že zatočíme s krevelačnými kapitalisty z gramofonových firem, všichni budou moct svobodně kopírovat všechno a tím zachráníme utlačované umělce a všichni budeme společně hrozně happy.
    18.3.2009 11:06 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    No jo, jsem hrozný komunista, když si chci bez obštrukcí přehrát třeba DVD zakoupené v jiném regionu.
    17.3.2009 19:49 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    Ale jak tak koukam, oni chteji implementovat jen desifrovaci algoritmus (coz bude nejspis taky o hubu, protoze patenty) a klice proste nechat na uzivateli at si je sezene kde chce.
    Grunt avatar 17.3.2009 19:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    coz bude nejspis taky o hubu, protoze patenty
      --enable-shared          build shared libraries [no]
      --enable-gpl             allow use of GPL code, the resulting libs
                               and binaries will be under GPL [no]
      --enable-nonfree         allow use of nonfree code, the resulting libs
    and binaries will be unredistributable [no]
    --disable-ffmpeg disable ffmpeg build
    a klice proste nechat na uzivateli at si je sezene kde chce.

    V čem je problém? Mnohem lepší než kdyby do toho implementovali nějaký blob. To by zase bylo křiku.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.3.2009 19:59 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    Nevidim to jako problem, alespon ne u nas :-)
    Grunt avatar 17.3.2009 20:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    Zatím.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.3.2009 09:10 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    coz bude nejspis taky o hubu, protoze patenty
    Softwarové patenty naštěstí ffmpeg odjakživa ignoruje.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Grunt avatar 18.3.2009 13:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    Škoda, že v podobných stopách nekráčí i více projektů.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 17.3.2009 18:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    No to jsem zvědav jak se to bude dumpovat bez pomoci VDPAU. Kdyby radši konečně dodělali podporu VDPAU. Chyby jsem jim poslal, ale zcela bez jakékoliv reakce.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.3.2009 06:55 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    VDPAU k čemu? o_O
    Jardík avatar 18.3.2009 11:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    K HW akceleraci videa?
    Věřím v jednoho Boha.
    18.3.2009 11:07 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    No jo, ale k čemu, když Grunt mluví o nějakém dumpování…? :)
    Grunt avatar 18.3.2009 13:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    Moje chyba. Oprava: Převedení toho zašuměného(u VDPAU se dokonce zapnout HW akcelerovaný čistící filtr - sice to není nic moc, ale lepší než nic) bazmeku o datovém toku 54Mbps do něčeho rozumnějšího.

    BTW: Nedá se snížit počet bloků a MV bez převádění(převádění by mi nevadilo, spíš jsem myslel bez další kvantizace)?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.3.2009 18:09 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    Zašuměného? Copak pánovu oku nelahodí umělecký záměr v podobě filmového zrna? :D

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.