abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 578 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Podrobná správa o výpadku jabber.sk

    Správci servera jabber.sk uverejnili sľúbenú detailnú správu o poslednom neplánovanom výpadku z konca augusta. Správci sa verejne hlásia k zodpovednosti za výpadok.

    9.9.2009 21:43 | skupko | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.9.2009 22:42 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    sorry, ale ten text vyzera, ako keby ho pisalo 13 rocne decko. bez urazky.
    9.9.2009 22:58 David M.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk

    Dost šíleně vypadá to "-eho, -teho"

    9.9.2009 23:44 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    ano, presne :) kazdy normalny clovek by to napisal tak, ako sa to spravne spisovne pise: 28. (cita sa presne 'dvadsiateho osmeho')
    10.9.2009 00:11 skupko | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    ???

    Radové číslovky: Označujú poradie počítaných osôb a vecí v aritmetickom rade. Tieto číslovky určujú jedinú osobu alebo vec podľa toho, na ktorom mieste v rade stojí. Príklady: prvý, druhý, tretí, štvrtý, piaty, šiesty, siedmy, stý, tisíci...Keď ich píšeme číslicami, dávame za nimi bodku alebo pri číslovkách od 6 vyššie pádovú príponu, a to po spojovníku. Príklady: 1. (prvý), 2., 3.,...50. atď.;6- y, 7-eho, 10- emu. Keď je číslovka za podstatným menom, vtedy sa bodka za číslovkou nepíše (strana 16, ročník 25). Radové číslovky 21- 29, 31- 39 sa píšu osobitne (dvadsiaty štvrtý, štyridsiaty ôsmy...), pretože sa každá časť aj osobitne skloňuje (štyridsiateho tretieho...).

    ;-)
    10.9.2009 00:21 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    ty si v zivote nevidel napisany datum ? napriklad: 28.8.2009 . za domacu ulohy mas naucit sa to citat.
    9.9.2009 23:03 /bin/laden
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk

    No kto vie...

     

    saly avatar 9.9.2009 22:56 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk

    A nechcete si ty Vaše zprávy o výpadku nechávat na jabber.sk a nedělat tady, na abclinuxu.cz export každé novinky?

    10.9.2009 00:33 q
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk

    :) +1

    10.9.2009 03:40 jipík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk

    prosimtě co blbneš ... to by sem už nikdo nesměl nic psát čeče

    10.9.2009 09:09 qaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk

    Správca je vzor hrdina, nie chlap, pretože končí na 'a'. Takže:

    hrdina - správca

    hrdinovia - správcovia

    Heron avatar 10.9.2009 09:12 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    Výpadku takéhoto rozsahu sa pravdepodobne dalo predísť inou konfiguráciou sieťových rozhraní servera.

    No to ani omylem. U takového přesunu musí být vždy někdo, kdo ví jak to zapojit správně. Redukce zapojených kabelů z počtu 10 na 8 tomu nijak nepomůže.

    Co je to za poskytovatele, že po přesunu fyzického serveru nezkontroluje služby na serveru?

    10.9.2009 09:57 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk

    no, vypadak klidne. Ale tri dny? :-P

    10.9.2009 10:56 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    To víš i poskytovatel má otvírací hodiny a přes víkend mají asi zavřeno :-)
    10.9.2009 09:58 sefat0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk

    Nejvtipnejsi na tom je, ze si vypadku vsimli 'nahodou' a ze druhy administrator [ktery nakonec prd udelal] o tom musel byt informovany. Pouziva Jabber.sk tym svuj vlastni server?

    Ale tak nikdo si nestezuje ze to nebezelo, asi uz jsou vsichni u google ;)

    Heron avatar 10.9.2009 10:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    Tak nahození dalšího jabber serveru je otázkou 10minut. Nejede mi jeden? Nahodím si druhý. O co jde? Přesně k tomuto účelu byl XMPP vytvořen, pro tisíce malých serverů. Nikoliv jeden moloch někde za mořem. Takže ano, je možné že si výpadku nikdo nevšiml, protože uživatelé jsou na několika serverech.
    10.9.2009 10:06 sefat0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk

    Muj server spadnul a ja sem si toho nevsimnul? Server ktery ja spravuju spadnul a ja o tom nevim? To ti prijde v poradku?

    XMPP pro tisice malych serveru je v podstate nefunkcni model. Zeptej se chlapcu z ejabberdu jak je to super udrzovat tisice S2S spojeni ..

    10.9.2009 10:49 skupko | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    Nie to, ze sme na vypadok prisli az po mojej nahodnej kontrole urcite nie je v poriadku. Mame obmedzene casove a financne moznosti - robime co sa da. Uz davno planujeme sprevadzkovat si SMS notifikaciu pri podobnych situaciach, chce to vsak cas. Ked to vezmes z druhej strany, ze projektu obetujeme svoj volny cas, tak to moze byt aspon ciastocnym ospravedlnenim. V kazdom pripade pouzivatelia urcite ocenia, ze nase problemy neskryvame a pravdivo ich informujeme.

    XMPP dizajn je dobry. Nejde tu o pocet serverov, ide o to, ze cela siet je otvorena a decentralizovana. A pri XMPP server neudrziava spojenia na vsetky XMPP servery na internete. Jednoducho sa S2S spojenie otvara pri odoslani/prijimani spravy a nasledne sa zavrie.

    Vela ludom XMPP pripomina SMTP. Samozrejme, ze su medzi nimi rozdiely, ale funguje na podobnom principe.
    Heron avatar 10.9.2009 10:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    To ti prijde v poradku?

    To přijde na to, jak je postavená smlouva mezi mnou jako provozovatelem a uživatelem. Pokud je to "na dobré slovo" (free registrace kohokoliv) pak ano, ze třídenního výpadku bych neměl žádný stres.

    Zeptej se chlapcu z ejabberdu jak je to super udrzovat tisice S2S spojeni ..

    Proč tisíce? Čím více serverů, tím méně spojení. 1 server per user znamená max. tolik spojení kolik má kontaktů. To nejsou tisíce.

    Na mém serveru jsou dva uživatelé, mající dohromady 61 kontaktů a počet S2S spojení je 5. To snad snese i ejabberd.

    10.9.2009 11:32 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    Těch pět spojení máš hlavně díky tomu, že těch 61 kontaktů je na pár serverech a ne každý na svém. ;)
    Heron avatar 10.9.2009 12:26 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    Různých serverů je to rozhodně více než 5. Ale pořád to nejsou tisíce.
    10.9.2009 13:41 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    Ano, protože nemáš v rosterech na serveru tisíce kontaktů z tisiců různých serverů. D'OH

    Ještě něco?
    10.9.2009 11:37 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    Oh, by the way… XMPP pro S2S potřebuje 2 TCP spojení. Sice se neaktivní spojení zavírají, ale vzhledem k tomu, že pořád chodí třeba presence…
    ze třídenního výpadku bych neměl žádný stres
    Zajímavé, jak se někteří můžou potentovat z několikaminutového výpadku Jabbimu. :)
    10.9.2009 11:50 skupko | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    Sice se neaktivní spojení zavírají, ale vzhledem k tomu, že pořád chodí třeba presence…

    Chces tym naznacit, ze si mal na serveri problemy s nedostatkom volnych portov pre otvorenie dalsieho spojenia? Ma tu niekto skusenost s riesenim tohto problemu?

    Musim sa priznat, ze ja som sa s tym zatial nestretol.
    Heron avatar 10.9.2009 12:25 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    Zajímavé, jak se někteří můžou potentovat z několikaminutového výpadku Jabbimu.

    Což je dáno především arogancí jeho představitelů.

    10.9.2009 13:40 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    LOL
    10.9.2009 13:58 sefat0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk

     Jo tak, smlouva mezi uzivatelem a provozovatelem na jabbimu je jina nez smlouva mezi uzivatelem a provozovatelem na jabber.sk? [na obou serverech se muze kazdej zadaco registrovat prece]. Kdyby na tri dny vypadl gtalk tak by se o tom asi taky nepsalo. Rozumim, nekdy staci pet minut. Jindy je rozdil mezi dnem a tremi dny zanedbatelny..

    Ja mam doma taky dva metry.

    10.9.2009 14:08 sefat0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk

     To je ale docela smutne ze si nemaji s kym povidat. Muj roster ma kontakty snad z dvaceti ruznych serveru. Za domaci ukol si spocitej kolik takovych rosteru musis na serveru mit aby ses dostal pres tisic. Pokud bys mel malo tak jeste dopocitej kolik ruznych serveru [a S2S spojeni] by takovy roster vygeneroval, kdyby 80% kontaktu nebylo na jednom serveru ale kazdy na svem.

     

    Heron avatar 10.9.2009 15:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    1 server/user. Co ti na to není jasného?
    10.9.2009 15:29 sefat0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk

     Neni mi jasne jak to bude provozovat Spajkova teta ;)

    10.9.2009 11:11 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    druhy administrator [ktery nakonec prd udelal] o tom musel byt informovany
    Jakto „prd“? Přece investigoval problém. Když jsem v textu na tohle slovo narazil poprvé, vzpomněl jsem si na cimrmanovské: „A kdo ti to udělal?“
    10.9.2009 14:00 sefat0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk

     Jo pardon, nez to stihnul doinvestigovat [to je teprve slovo!] tak byl kabel v dire a vsechno ficelo ;)

    10.9.2009 14:40 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk

    Ty vole tak to je husté. Ak som to spravne pochopil:

    1. Hocikto hocikedy moze ten server vypnut, "previedli vypnutie servera vypnutím vypínacieho tlačidla"

    2. Admin je na dovolenke a nieje zanho ziadna nahrada.

    3 Vypnutie jedneho kablika "nezapojili jednu sieťovú kartu" INVESTGOVALI tri dni

    Este ze pouzvam na IM sluzby enterprise riesenia Microsoft Live a IBM Lotus Sometime.

    10.9.2009 14:50 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    Hocikto hocikedy moze ten server vypnut
    To už tak v housingových centrech bývá, že technik toho centra může vypnout kterýkoli počítač. Jestli jste si nevšiml, pokračovalo to fyzickým přemístěním serveru – a těžko počítač zabezpečíte tak, aby jej někdo mohl fyzicky přesouvat, a přitom jej nemohl vypnout.
    10.9.2009 15:07 skupko | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    No videl som v ponuke jedneho poskytovatela moznost uzamknutia servera do skrinky, ale predpokladam, ze aj v tom pripade jedna kopia kluca ostava u poskytovatela.
    10.9.2009 15:09 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    Hlavně u poskytovatele zůstává druhý konec napájecího kabelu…
    Heron avatar 10.9.2009 15:12 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    Se dvěma zdroji to není problém. To už je odzkoušeno :-)
    11.9.2009 09:27 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    Pokud je jeden zdroj napájen od jednoho poskytovatele, a druhý od druhého, pak možná ano. Ovšem to by bylo řešení opravdu až pro hodně důležité systémy, a v takovém případě se nebude řešit dvojitý zdroj, ale rovnou dvojitý (či vícenásobný) server v odlišných geografických lokalitách. Ostatně, i při tom zdvojeném napájení lze ten počítač při nejhorším vypnout tím, že se třeba „omylem“ přepne klimatizace na topení nebo na server „omylem“ spadne strop ;-)
    10.9.2009 16:48 skupko | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podrobná správa o výpadku jabber.sk
    Ad 2 - nahrada administratora bola zabezpecena

    Ad 3 - urcite nie tri dni (vid. uverejnena sprava), ale je pravda, ze nas najprv nenapadlo, ze by problem mohol byt v niecom takom

    V kazdom pripade su Tebou spomenute technologie od IBM a Microsoft jednou z moznych volieb pre IM. Kazdy si vyberie co mu vyhovuje, ale horsie IM riesenie ako Microsoft Office Communications Server som este nevidel. ;-)

    BTW jedno z enterprise rieseni je aj Jabber XCP - a dufam, ze vies kto kupil Jabber Inc. ;-)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.