abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:44 | IT novinky

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal Zprávu o stavu kybernetické bezpečnosti ČR za rok 2024 (pdf). V loňském roce NÚKIB evidoval dosud nejvíce kybernetických bezpečnostních incidentů s celkovým počtem 268. Oproti roku 2023 se však jedná pouze o drobný nárůst a závažnost dopadů evidovaných incidentů klesá již třetím rokem v řadě. V minulém roce NÚKIB evidoval pouze jeden velmi významný incident a významných incidentů bylo zaznamenáno 18, což oproti roku 2023 představuje pokles o více než polovinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:55 | Komunita

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované obrázky APNG a WebP.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | IT novinky

    Na chytré telefony a počítačové tablety v Rusku bude od začátku příštího měsíce povinné předinstalovávat státem podporovanou komunikační aplikaci MAX, která konkuruje aplikaci WhatsApp americké společnosti Meta Platforms. Oznámila to dnes ruská vláda. Ta by podle kritiků mohla aplikaci MAX používat ke sledování uživatelů. Ruská státní média obvinění ze špehování pomocí aplikace MAX popírají. Tvrdí, že MAX má méně oprávnění k přístupu k údajům o uživatelích než konkurenční aplikace WhatsApp a Telegram.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    včera 04:22 | IT novinky

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu srpnový souhrn novinek. Kvůli nedostatečnému zájmu byla ukončena výroba telefonů PinePhone Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    21.8. 22:22 | Nová verze

    Po pěti měsících vývoje byla vydána nová verze 0.15.1 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Verze 0.15.0 byla přeskočena. Přispělo 162 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.8. 21:55 | Komunita

    Před sedmi lety společnost Valve představila fork projektu Wine s názvem Proton umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát počítačové hry do té doby běžící pouze ve Windows. Aktuální přehled podporovaných her na stránkách ProtonDB

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.8. 14:55 | IT novinky

    Společnost DuckDuckGo rozšířila svůj AI chat Duck.ai o GPT-5 mini (𝕏). Duck.ai umožňuje anonymní přístup bez vytváření účtů k několika modelům umělé inteligence. Aktuálně k GPT-4o mini, GPT-5 mini, Llama 4 Scout, Claude Haiku 3.5 a Mistral Small 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    21.8. 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    Marek Tóth v příspěvku DOM-based Extension Clickjacking: Data ve správcích hesel v ohrožení na svém blogu popsal novou clickjacking techniku s několika variantami útoků a otestoval ji proti 11 správcům hesel. Výsledkem bylo nalezení několika 0-day zranitelností, které mohly ovlivnit uložená data desítek milionů uživatelů. Jedno kliknutí kdekoliv na webové stránce kontrolované útočníkem umožňovalo ukrást uživatelská data ze

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    20.8. 21:11 | IT novinky

    Na dnešní akci Made by Google 2025 (YouTube) byly představeny telefony Pixel 10 s novým čipem Google Tensor G5 a novými AI funkcemi, hodinky Pixel Watch 4 a sluchátka Pixel Buds 2a.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    20.8. 14:11 | Nová verze

    The Document Foundation oznámila vydání nové major verze 25.8 svobodného kancelářského balíku LibreOffice. Podrobný přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání (cs) a také na Youtube a PeerTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (75%)
     (10%)
     (4%)
     (4%)
     (6%)
     (0%)
    Celkem 48 hlasů
     Komentářů: 6, poslední 21.8. 13:35
    Rozcestník

    Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu

    Poté, co projekt Chromium vytvořil fork WebKitu pod názvem Blink, řešili vývojáři Qt otázku, který z těchto enginů by se měl používat v Qt. Nakonec se rozhodli pro Blink, který bude v Qt k dispozici pod názvem Qt WebEngine.

    12.9.2013 14:27 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jakub Lucký avatar 12.9.2013 14:50 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Takže Google udělal fork Webkitu a všichni teď přejdeme na Blink a necháme Webkit umřít?
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Rezza avatar 12.9.2013 15:53 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Pak se zase pripoji Apple a budou na zacatku ;-).
    12.9.2013 16:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    s/Apple/KDE e.V./
    Rezza avatar 13.9.2013 09:14 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Myslim ted Apple - je to o tom, ze Apple s Google spolecne na WebKitu nedokazou spolupracovat (a chvili jsem byl ve WebKit security teamu). Ale rozumim tve KDE historii.
    12.9.2013 16:42 Anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Kdyby radši ty idioti přispěli k fungování Gecka pod Qt...
    jiri.one avatar 12.9.2013 20:17 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Přesně tak, to bych taky ocenil.
    www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
    13.9.2013 15:34 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    V KDE3 byla Gecko KPart, mozna by stacilo to ozivit.
    Jardík avatar 12.9.2013 16:46 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Webkit je naho*no, vždyť webkit ani nemá api na správu ssl certifikátů a používá to systémové certifikáty (tuším) přes curl a je to hardcodovaný a nejde to změnit.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 12.9.2013 16:47 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    BTW chromium používá webkit1, který není multiproces a řeší si multiproces po svým, webkit má 2 api, webkit1 a webkit2, webkit2 je multiproces a async api, znamená to, že blink bude jen jedno sync api a bude zdržovat?
    Věřím v jednoho Boha.
    14.9.2013 12:12 Vladimír Čunát | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Možnost zvolit odkud se berou systémové certifikáty? To zní spíš jako otázka pro tvůrce balíčků.
    Jardík avatar 15.9.2013 21:37 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Co má s tím společného tvůrce balíčků? Ano, čte se to ze systémového adresáře, jde to změnit pro celý systém, ale to je prd platné uživateli, který systémové certifikáty nepovažuje za důvěryhodné a chce si to nastavit pro sebe jinak.
    Věřím v jednoho Boha.
    16.9.2013 11:41 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Používání nativní správy certifikátů v systému je jediná správná možnost. Na ten nespravovatelný mrdník zcela mimo systém, co si vyrobila Mozilla, opravdu není nikdo příčetný zvědavý.
    Jardík avatar 16.9.2013 12:25 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Proč by to měla být jediná správná možnost? Proč by měl správce systému nutit uživatele věřit nějaké CA, které nevěří? Např. taková NSA by ráda, abyste věřili Google CA, zaplatí např. Frantovi Vopršálkovi, aby dával na svoje systémy Google CA certifikáty, aby mohli MITM Jardíka, který pracuje na tom systému. Ano?

    Navíc, pokud mi program umožňuje přidat výjimku a věřit tak certifikátu (to webkit dělá), proč mi neumožní přidat výjimku a nevěřit CA? Jediný důvod je, aby byl usnadněn MITM, protože důvěřováním každému certifikátu přidáním výjimky si o MITM říkáte, ale odebíráním důvěry o MITM přicházíte.
    Věřím v jednoho Boha.
    16.9.2013 17:29 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Ano, a Mozilla je ráda, když budeš věřit soudruhům z CNNIC. Jak již bylo napsáno výše, pokud tvoje distribuce neumí konfigurovat certifikáty pro jednotlivé uživatelské účty, běž si zafňukat ke správcům balíčků.
    Jardík avatar 16.9.2013 19:04 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    To není o tom, že to neumí distribuce, ale o tom, že je v nějakým openssl či gnutls hardcódovaná jedna cesta na systémový adresář a vůbec se to nedívá na konfiguraci uživatele. Pak se to řeší hackama v aplikacích typu "ignorovat rozhodnutí openssl/gnutls a přijmout certifikát". Chyba není v distribuci, ale již v samotných knihovnách.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 16.9.2013 19:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    ... a pak tedy taky v té aplikaci, co dané knihovny používá, přesto že to její vývojář ví a nezvolí lepší alternativu (napsat si to sám :-))
    Věřím v jednoho Boha.
    16.9.2013 19:26 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    No nevím jak u gnutls, ale v openssl to evidentně hardcodované není:
    jerry@tom ~ $ OPENSSL_CONF=/pokus.cnf openssl
    WARNING: can't open config file: /pokus.cnf
    OpenSSL> ^C
    
    (testováno na aktuálním Gentoo)
    Jardík avatar 16.9.2013 20:07 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Hmm, urobil jsem tedy ~/.config/ssl/openssl.cnf, pak ~/.config/ssl/certs, zkopíroval jsem do .config/ssl skript update-ca-certificates, změnil v něm cesty, aby generoval do .config/ssl/certs a četl nastavení z .config/ssl/ca-certificates.conf, nechal na zkoušku jeden CA, spustil update-ca-certificates, vygenerovalo mi to příslušné soubory v .config/ssl/certs, v openssl.cnf mám nastavenu cestu do toho adresáře.

    A teď hlaví problém ... jak přesvědčím třeba Qupzillu, co používá QtWebKit, co používa Qt, co používá OpenSSL pro SSL ... aby četla z .config/ssl/openssl.cnf. OPENSSL_CONF to ignoruje.
    Věřím v jednoho Boha.
    16.9.2013 21:02 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Jo, tak v tomhle vám neporadím, reklamace byla na hardcodované cesty v openssl. V tomhle případě to vypadá spíš na hardcodované cesty v Qt (ani přejmenování systémového openssl.cnf to nerozhází), takže bych dotaz směroval spíš tam. Nebo zkusit prošťourat zdrojáky a zjistit, jestli se to v konfiguráku Qt nedá nějak přepsat...
    16.9.2013 21:18 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Uau! :-(
    $ cat qt-everywhere-opensource-src-4.8.4/src/network/ssl/qsslsocket.cpp
    
    ...
    QList<QByteArray> QSslSocketPrivate::unixRootCertDirectories()
    {
        return QList<QByteArray>() <<  "/etc/ssl/certs/" // (K)ubuntu, OpenSUSE, Mandriva, MeeGo ...
                                   << "/usr/lib/ssl/certs/" // Gentoo, Mandrake
                                   << "/usr/share/ssl/" // Centos, Redhat, SuSE
                                   << "/usr/local/ssl/" // Normal OpenSSL Tarball
                                   << "/var/ssl/certs/" // AIX
                                   << "/usr/local/ssl/certs/" // Solaris
                                   << "/var/certmgr/web/user_trusted/" // BlackBerry
                                   << "/opt/openssl/certs/"; // HP-UX
    }
    ...
    
    16.9.2013 21:28 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    No, co na to říct...

    :-D ??? :-( ??? Dafuq???
    Jardík avatar 16.9.2013 21:46 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    No jsem slepej. V Qupzille jsem to pořešil. Zrušil jsem systémové certifikáty, vytvořil je v uživatelském profilu sestry, nastavil jsem jí v Qupzille v Preferences - Privacy - Certificate manager, záložka Settings a tam je tlačítko na přidání adresáře, kde to má hledat certifikáty. Bohužel nejdou blacklistovat systémové, takže to musím udělat takto. Firefox jí fungovat bude, ten si to tahá s sebou extra built-in v libnss, stejně jako thunderbird pro s/mime (asi stejně nepoužívá).

    Pro sebe si whitelist dělat nemusím a ve Firefoxu to můžu blacklistovat všechno.

    Kdyby tak v Qupzille bylo zaškrtávátko "nenačítat certifikáty ze systémovejch (čti hardcódovaných) adresářů.

    Bohužel zatím sestře nebude fungovat akregator, pokud tam má nějaký https (jestli o vůbec používá), nebo něco jiný, co čte certifikáty jen z hardcódovaných adresářů.
    Věřím v jednoho Boha.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.