abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Komunita

    Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    12.5. 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.5. 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    10.5. 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 602 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse

    John Sullivan z Free Software Foundation odpovídá na kritiku Flashe, kterou nedávno přednesl Steve Jobs. Sullivan argumentuje, že Jobs uživatelům ve skutečnosti nenabízí volnost, ale pouze výběr mezi proprietárním softwarem Adobe a oplocenou zahrádkou Apple.

    3.5.2010 18:17 | Robert Krátký | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vain avatar 3.5.2010 18:22 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Sullivan tomu evidentně ho*no rozumí, jen Jobs nejlépe ví, co ostatní potřebují ve svém systému =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    4.5.2010 07:43 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Presne tak, Stomilionu uzivatelu od cervna 2007 jsou jasnej dukaz.
    hmm
    vain avatar 4.5.2010 07:58 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Uživatelů čeho?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    clayman avatar 4.5.2010 08:11 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Že by iPhone? :-)
    vain avatar 4.5.2010 08:13 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Mě ani tak nešlo, o to, kolik oveček si nechá nakukat, co má používat, spíš o princip, co má kdo kecat do toho, co si na OS za své prachy zakoupený nainstaluju.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    default avatar 4.5.2010 10:10 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    na OS za své prachy zakoupený
    Jenže v případě iPhone, iPod a iPad si žádný OS nekupuješ. Kupuješ si zařízení a služby. A když se ti to zařízení a/nebo služby nelíbí, tak si buď to zařízení nekupuj, prodej nebo vyhoď. :-)
    vain avatar 4.5.2010 11:41 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Pravda, ale pokud mi není dovoleno na toto zařízení nainstalovat něco, co pro něj oficiálně existuje (donedávna například Opera), tak je něco špatně.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    default avatar 4.5.2010 11:45 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    A když se ti to zařízení a/nebo služby nelíbí, tak si buď to zařízení nekupuj, prodej nebo vyhoď.
    vain avatar 4.5.2010 11:48 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    To přece není argument k blokování konkurenčního SW.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    4.5.2010 11:55 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Zkus na iPhone, iPad, iPod kouknout jako na produkt, jeden, ne dva hw a sw, pak ti to mozna dojde a jestli ne tak si to nekupuj, no.
    hmm
    vain avatar 4.5.2010 12:00 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Ať se na to dívám, jak se na to dívám, tak je to produkt, do kterého jde instalovat Software, který mi musí "dovolit" Jobs.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    default avatar 4.5.2010 12:07 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Takové jsou možnosti služeb těchto zařízení. Pakliže se ti to nelíbí, tak si to nekupuj, prodej nebo vyhoď. To je tak těžké to pochopit?
    vain avatar 4.5.2010 12:09 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Jo je, proč by někdo úmyslně omezoval svůj produkt? Dokonce i u Sony a Playstationu s instalací Linuxu to je odůvodněné, ale tady ne.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    default avatar 4.5.2010 12:18 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    A proč by jako nemohl? Každý omezuje. GNU/Linux třeba omezuje neexistencí komerčního software. A taky to jde a spousta lidí jsou spokojenými uživateli.
    vain avatar 4.5.2010 12:36 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    A tohle si napsal jako úplně se zdravým rozumem a ničím neovlivněným jo? Jako hulení chlast nebo něco takového.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    default avatar 4.5.2010 12:50 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Ááá. K tématu nic nemáme, tak aspoň z oponenta uděláme vožralýho drogaře. :-D Jak typické. :-D
    vain avatar 4.5.2010 12:55 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Já předpokládal, že taková kravina ti dojde, hned jak si ten komentář po sobě přečteš, evidentně ne, tak vysvětlím. Vezmeme si opět modelový příklad, Opera, ta pro iPhone je a byla, ovšem Jobsovi se nelíbila z nějakého důvodu, tak jí zatopil, GNU/Linux je a byl, každý pro něj software psát může, že to nedělá, neznamená, že GNU/Linux ovlivňuje něco nějak, ale že vývojáři ten svůj super truper soft pro něj nenapíšou, takže GNU/Linux nikoho a nic neomezuje, vývojáři komerčního software omezují jej.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    default avatar 4.5.2010 13:12 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Už jsem tady několikrát vysvětloval, že tomu nutně tak být nemusí. Projdi si diskuze na téma kompatibility balíčkovacích systémů, počtu repozitářů distribucí, Gnome vs. KDE či ovladačů od NVidie.
    vain avatar 4.5.2010 13:17 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Takže Google dokáže dělat univerzální RPM a DEB balíčky a ostatní komerční firmy to nedokáží? Opera také? Nero? a další? Ale prostě někdo to nedokáže? Tomu sám nevěříš.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    default avatar 4.5.2010 16:30 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Dobrá, o tomhle se bavit nebudu. Já to tenkrát vysvětlil jasně a znovu to podstupovat nebudu.

    Prostě Apple má podmínky takový jaký má, ať se ti to líbí nebo ne. Jsou lidi, kterým podmínky vyhovují. Jsou lidi, kterým ne. Tak se s tím holt musíme smířit. Akorát nechápu, proč se o tak jednoznačný věci musej vést takovýhle diskuze. Já taky nevedu diskuzi na téma, proč barák, ve kterym bydlim, má žlutou fasádu a že zelenomodrá by mi víc vyhovovala. Možná proto, že barák je prostě žlutej a já to akceptoval, že to tak je.
    vain avatar 4.5.2010 16:44 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    To mi chcete fakt říct, že nikdo není schopen vysvětlit, z jakého důvodu blokuje Apple konkurenční aplikace pro svá zařízení? Nejde o to, jestli se mi to líbí nebo ne, popravdě je mi to úplně fuk, jen mě zajímá odpověď na tak jednoduchou otázku, kterou evidentně nejen že nevím já, ale neví ji nikdo, dokonce ani ti, co to blokování aplikací zastávají, tak to je mi teprve sranda.

    To jsou uživatelé Applu tak "otupělí" jejich politikou, že nejen neví, proč určitá zařízení mají všelijaké restrikce, ale dokonce si myslí, že to je normální a "musí" to tak být? No ty vole... to je výplach mozku nebo nevím jak to nazvat.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    default avatar 4.5.2010 16:47 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Třeba v případě toho prohlížeče může být Opera konkurencí. A tu Apple nechce. Taky nechce porno a špatně napsaný aplikace nebo aplikace se závadným obsahem. Už je to jasnější?
    vain avatar 4.5.2010 17:02 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Konkurenci nechce asi nikdo ne? =) Porno, špatně napsané aplikace, s prominutím se to dá přeložit jako bla bla bla. V Safari opravdu nejde prohlížet porno - co takhle rovnou blokovat Google? Špatně napsaná aplikace? Jaké je pro to měřítko, opravdu do této kategorie spadá Opera? Tohle si nemyslím, že byly důvody původního odmítnutí Opery =) (mluvím jen o Opeře, ale tak to je asi nejlepší příklad, nějaké paskvily s malwarem samozřejmě pouštět nemusejí =)).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    default avatar 4.5.2010 20:21 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Porno — odmítnutá aplikace s lechtivým obsahem.

    Opera — konkurenční prohlížeč.

    Jasnější?

    A dost. "Akademických" diskuzí se zpřesňovateli, jak je tady zvykem, se bavit nehodlám. Buď máš selský rozum a víš, co mám na mysli, nebo si zpřesňuj s tebou rovnými. Nic osobního, ale já opravdu nevidím důvod zasírat databázi Ábíčka vysvětlováním pojmů, co jsem myslel výrokem A a co výrokem B. ;-)
    vain avatar 5.5.2010 07:52 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Takže se nakonec shodnem, že když Applu přijde aplikace, a oni se shodnou, že je lepší, než ta, co mají oni, tak ji nepustí. Ať si jejich uživatel juchne, dobrý.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    default avatar 5.5.2010 15:06 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Neshodneme. Protože aplikace nepouští pouze z důvodu, že je lepší. Těch kritérií je mnohem více.
    vain avatar 5.5.2010 15:27 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Tak jaký byl ten důvod toho odmítnutí Opery?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    default avatar 5.5.2010 16:24 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Nevím. Konkurenční boj? Možná. Ale to jsou jen dohady. Napiš do Applu a uvidíš. ;-)
    vain avatar 5.5.2010 17:12 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Pochybuji, že by odepsali, a pokud náhodou ano, určitě nic kloudného =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    default avatar 5.5.2010 20:50 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Tak to zkus. Pak naříkej. :-D

    Abych řekl pravdu, mně je iPod, iPad, iPhone a další úplně ukradený. Vůbec to nesleduju. Pro mě to není. Ale zase na druhou stranu na to nenadávám. Prodává se to jak svině. Takže cílovou skupinu to má. Jsem si dělal z kolegů srandu, že maj víc Applích produktů než já. :-) Možná jsem zticha i proto, že sám nic tak revolučního, co dokáže tak zfanatizovat skoro úplně všechny, vymyslet nedokážu. Ale to je jiná stórka…
    vain avatar 6.5.2010 06:21 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Já nenaříkám =) Nejsem cílová skupina Apple produktů, jen jsou věci kolem těchto zařízení, které mi nejdou do hlavy. Apple produkty kolem sebe mám (matka iPhone, kamarádka iPhone a nějaký ten Apple notebook). Ale například, když jsem se snažil matce dát jako vyzvánění melodii z jejího starého mobilu, tak jsem fakt nepřišel na to, jak to udělat, u jejího starého Sony Ericssonu to byla pohoda, připojil k PC, nahrál song a bylo, u iPhonu? Pro mě neřešitelný úkol =) (dost že jsem musel sehnat PC s Woknama, abych jí ten mobil zaprvé aktivoval a zadruhé updatnul firmware - ale u toho firmwaru jsem to ještě pochopil, s tím aktivováním mobilu už moc ne, navíc.. povinná položka telefonní číslo, které se odeslalo kdo ví kam).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    belisarivs avatar 4.5.2010 13:43 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Ja jenom dodam, ze treba ovladace Nvidia (a nejspis i ATI) si distribuce bali samy.

    Prosim, zkus pro zmenu vytahnout nejake rozumne argumenty a nesrovnavej hrusky s jabkama. Pro diskuzi to bude velmi prospesne.

    Diky.
    IRC is just multiplayer notepad.
    4.5.2010 12:19 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Hele omezenej ses tady jedine ty, ja se pri pouzivani iPhone omezen necitim, navic ta slavna opera co ted je i pro iphone je peknej srac a vetsinu lidi co znam se po par minutach vratili k safari.
    hmm
    vain avatar 4.5.2010 12:37 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Přesně, o tom jé má pointa, uživatel se může rozhodnout, jestli je Opera sračka nebo ne, nerozhoduje to za něj nějakej Jobs.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    4.5.2010 13:42 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Bavíte se jeden o voze a druhý o koze. Přitom máte oba v zásadě pravdu.

    Apple si může na svých zařízeních blokovat co chce a jak chce. Je to jeho volba a jelikož nemá dominantní postavení, neporušuje tím žádné zákony. Pokud si někdo myslí, že je Flash potřebný, může přijít s tabletem/telefonem s jiným OS (Android, MeeGo, Windows) a s Flashem a uvidí se, co se bude líp prodávat.

    Mně se ale může chování Applu nelíbit a můžu nadávat na Jobse, že je to grázl a že uživatelé Apple produtků jsou hloupý ovce, když přistoupí na jeho pravidla hry. Apple fanboys často tvrdí, že vlastně neexistence základních funkcí je výhodou, což svědčí o vymytí mozku solidní úrovně. Apple se prostě chová tak (stejně jako každá jiná firma), aby co nejvíc vydělal. Nabídne tedy co nejmíň za co nejvíc peněz.
    4.5.2010 14:10 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    no vidis a z pohledu applistu musej bejt linuxari vypatlanci, protoze na linuxu nejsou zakladni funkce bezne a funkcni k mani, bud musi clovek hodiny hledat na netu a pak nekde neco dodelavat a nebo to proste neexistuje. Jenze to uz jsme na urovni ideologie, placenej a kvalitni versus free, open, a nekvalitni.
    hmm
    vain avatar 4.5.2010 14:13 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Tyhle výkřiky do tmy tady netahej prosím, nemusíš zase z té diskuse dělat náboženskou přestřelku, taky tady nevytahuji, jak MS Outlook neumí vyexportovat a naimportovat skupiny kontaktů a to i přes to, že to je "placenej kvalitní" software, jak ty tvrdíš. Takže se prosím drž alespoň tématu.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    vain avatar 4.5.2010 14:11 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Mě ani tak nejde o to, jestli může nebo nemůže Apple něco ve svých výrobcích blokovat, to je mi de facto jedno a jak mi taky pánové radí, vadí ti to, nekupuj to. V tom s nimi souhlasím, jen nechápu logický důvod, proč, když to tam funguje, to tam člověk nemůže mít?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    4.5.2010 14:31 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Jo a pokud mas stale problem s iPhonem tak si udelej toto, jednoduseji to uz asi ani nejde a zvldnes to snad i ty. kkkkkkk
    hmm
    vain avatar 4.5.2010 14:44 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Zůstane záruka?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    default avatar 4.5.2010 16:37 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    jen nechápu logický důvod, proč, když to tam funguje, to tam člověk nemůže mít?
    To není věc k chápání. To je věc k akceptování nebo neakceptování. Ber, nebo nech. Já taky akceptoval, že Gimp nepodporuje CMYK a Pantone. Prostě to nepoužívám.
    vain avatar 4.5.2010 18:18 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Já taky akceptoval, že Gimp nepodporuje CMYK a Pantone. Prostě to nepoužívám.
    To je opět a zas špatné porovnání, pokud to GIMP neumí, tak to neumí, ale iPhone to umí (myslím například opět a zas tu blbou Operu), ale jiní rozhodli, že to uživatelé "nepotřebují", za toho uživatele.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    4.5.2010 16:39 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Vždyť jsem to vysvětloval. Applu jde hlavně o zisk. Z programů prodávaných přes svůj Store mají hodně slušnou provizi. Za vývojové prostředí si také nechávají pořádně platit, proto blokují konkurenci (například v podobě Adobe). Prostě Apple se snaží (jako každá jiná firma) maximalizovat zisk. Že to je silně na úkor jejich zákazníků, je nemusí trápit do té doby, dokud jim to jejich zákazníci promíjejí a ještě to někteří poblouzenci prezentují jako výhodu.
    zoul avatar 4.5.2010 18:08 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Za vývojové prostředí si také nechávají pořádně platit, …
    Vývojářské prostředí je zadarmo ke stažení. Pokud chce někdo prodávat své aplikace v App Storu, musí platit tuším sto dolarů ročně. „Pořádně platit“ vypadá jinak.
    5.5.2010 00:12 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Já tedy pokládám $99 USD a $299 za rok za poměrně dost peněz. Jako jednorázový poplatek to ještě pochopím, ale ročně to pro studenta, který to má třeba jako hobby, rozhodně není přívětivá cena.

    Z aplikací prodaných přes App Store si dál Apple bere 30%, 70% jde tvůrci. Podle mě to je pro Apple dost slušnej vejvar, málokterej prodejce má takovou marži.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 5.5.2010 10:43 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Takze kdyz chce za support zaplatit jakakoliv jina firma, je to OK a kdyz to chce Apple, je to zlo? To si myslis, ze jedina vyhoda placeneho programu je moznost prodavat pres App Store? Navic u studenta nejde o zadnych $299, to je cena za enterprise program s inhouse distribuci aplikaci...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Daniel Kvasnička ml. avatar 5.5.2010 10:37 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    neexistence základních funkcí
    Treba...?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    4.5.2010 14:44 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Když jdu do bazénu plavat, tak se taky musím smířit, že tam nemohu být v potápěčský výstroji. I když je bazén s tou výstrojí kompatibilní. Musel by mi to někdo povolit.
    vain avatar 4.5.2010 14:47 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Co takhle se bavit o bazénu, co máš koupený a postavený na zahradě? Taky se někoho musíš ptát? Kdyby si měl půjčený iPhone od Jobse, taky by si mu tam asi nic bez dovolení neinstaloval (pokud nejsi idiot).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    4.5.2010 15:10 Aldagautr | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    jobs pouziva nokii
    o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
    zoul avatar 4.5.2010 07:56 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Daniel Kvasnička ml. avatar 4.5.2010 09:13 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Naprosto dokonaly clanek. Az me ten nejlepsi odstavec inspiroval k nove paticce :-D
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    4.5.2010 10:22 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Hm.. clanok primitivny, nepresny a tupy (a to si FSF fanatikoch myslim svoje). Ale vidiet, ze kazda minca ma dve strany a zaslepeni fanatici su tam aj tam.
    zoul avatar 4.5.2010 10:58 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Hm.. clanok primitivny, nepresny a tupy
    Argumenty dorazí později?
    default avatar 4.5.2010 11:21 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Myslíš ty nadávky uživatelům produktů Applu? :-D
    4.5.2010 12:33 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce FSF na kritiku Flashe od Steva Jobse
    Napriklad.

    1. Odkedy FSF = OSS komunita?

    2. "...damning Apple and Adobe alike for not adopting the One True Faith of Open Source Software." - vytrhnute z kontextu a zamerne manipulativne prekrutene, ten povodny clanok bol o uplne niecom inom, co pre istotu nespomenul (porovnanie licencii...)

    3. Porovnavanie predajnosti iPadu so zastupeni Linuxu na desktope je opat na smiech (porovnavat predaj hw so zastupenim serveroveho OS na desktopoch, ktore sa dodavaju takmer takmer vyhradne s Windows) - ale podme porovnavat a porovnajme aspon porovnatelne - aky podiel ma MacOS a Windows na desktopoch? No pekna bieda pre MacOS. :)

    4. etc

    Clanok je sikovne napisany (z pohladu manipulacie, prekrucovania a bulvarizacie a nebyt toho primitivneho tonu a ovciarskeho fanatizmu (Steve povedal, ze ked mam Mac, tak som cool), mohol by aj vtipny(z pohladu situacie Linux desktopu)). Zial takto je to dalsi vyblitok fanatikov, len z opacnej strany barikady.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.