abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:44 | Komunita

    Sovereign Tech Agency (Wikipedie), tj. agentura zabezpečující financování svobodného a otevřeného softwaru německou vládou, podpoří GFortran částkou 360 000 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | IT novinky

    Microsoft hodlá zrušit zhruba tři procenta pracovních míst. Microsoft na konci loňského června zaměstnával kolem 228.000 lidí. Tři procenta z tohoto počtu představují téměř 7000 pracovních míst.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 13:33 | IT novinky

    V říjnu loňského roku provedl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) místní šetření u společnosti Seznam.cz. Krajský soud v Brně tento týden konstatoval, že toto šetření bylo nezákonné.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    13.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.5. 14:22 | Komunita

    Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    13.5. 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    12.5. 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.5. 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 611 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Red Hat Enterprise Linux 6.0

    Vyšel Red Hat Enterprise Linux 6.0. Nabízí GCC 4.4, open source ovladač Nouveau, vylepšení virtualizace KVM, lepší správu výkonu a další novinky.

    11.11.2010 07:25 | Luboš Doležel (Doli) | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Heron avatar 11.11.2010 07:53 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Popis novinek.

    Pro mě je důležitý stavový IPv6 firewall, XFS v produkčním stavu, bootování z iSCSI, možná cgroups, KVM s migrací, nové databáze (i když pojedu na PostgreSQL 9.0, místo na distribuční 8.4) atd, pro každého je tam toho nepočítaně.

    Prostě bomba, nemohu se dočkat na CentOS 6.

    vain avatar 11.11.2010 08:00 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Prostě bomba, nemohu se dočkat na CentOS 6.
    Lépe bych to nenapsal =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    11.11.2010 08:26 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    ten vyjde akorat pod stromek
    11.11.2010 08:30 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Kéž bys měl pravdu. S ohledem na historii vydání to sice vypadá pravděpodobně, ale raději nepředbíhejme.
    11.11.2010 08:39 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    no zalezi jak moc ta tabulka keca, nebo nekeca, u 5.3 a 5.4 urcite keca, nevysli stejny den, tak nejkratsi doba CentOS byla tri dny po vydani RHEL - 4.1.
    Heron avatar 11.11.2010 08:40 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Podle mailling listu je nová grafika (výměna loga, artworků apod) pro CentOS již hotová (což je to podstatné, zbavit se trademarků RedHatu) a teď mají nažhaveno 6 buildovacích strojů, takže by to mohlo jít hodně rychle. Snad zase měsíc nebudou řešit rozdělení balíčků na dvě DVD.

    Trošičku to může zdržet příprava CentOS 5.6, RHEL 5.6 je již v beta fázi.
    11.11.2010 09:23 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    kolik lidi dela aktivne pro CentOS? Nema nekdo tucha?
    vain avatar 11.11.2010 08:42 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    To já vydržím, doma jsem předevčírem stejně nahodil Fedoru 14 a v práci mám ještě Fedoru 13 a ta taky ještě chvíli zůstane, nebyl by stejně čas reinstalovat na CentOS, takže pokud jde o mě, nespěchá to, jen se těším ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Pavel Stárek avatar 12.11.2010 14:06 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Musím říct (napsat), že Fedora 14 mně mile překvapila. Zatím jsem v ní nenarazil na zásadní poinstalační chybu, jako třeba ve F13, kde padal nějaký zobrazovátor rozložení klávesnice v Gnome. To úplně nesnáším, když nechodí takovéhle elementární věci. Úplně mně to přišlo, jako že to snad nikdo ani nenabootoval, ale datum vydání bylo splněno. A samozřejmě v bugzille hromada ABRT reportů.

    Ale F14 je supr, akorát to výchozí ikonkové schéma ... ikonky dobré, ale tzv. stock icons (navigace vpřed, vzad, různé šipečky se tedy moc nepovedly, takové divné, šedivé nemastné neslané). A ještě je tam jakýsi problém s obrázky (některými - asi animované GIFy nejspíš) ve Firefoxu, místo animace spíš jen blikají (bůh ví proč?). Ale jinak je to povedené sudé vydání, ty sudé Fedory mě přišly vždy lepší :-)
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Pavel Stárek avatar 12.11.2010 14:07 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Á, tak animované GIFy jsou buď problém na straně Mozilly, nebo knihovny cairo, jak je vidno z bugzilly.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    vain avatar 13.11.2010 16:00 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    No mé postřehy jsou zatím taky pozitivní (ale to jsou už někdy od Fedory 7). Až na jednu celkem podstatnou věc, že v Chromiu jsou rozmazané fonty při stejném nastavení v systému/chromiu jako jsem měl ve Fedoře 13. Přitom v Opeře, kterou teď zkouším to je ok. No musím zkusit pohledat, jestli se s tím už někdo nesetkal, protože popravdě nemám páru, co s tím.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Pavel Stárek avatar 15.11.2010 10:08 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    No, pokud používáš Chromium z tohoto repozitáře, tak zkus poslat nějaký bugreport osobě Tom 'spot' Callaway - ten dělá buildy Chromia obsažené v tomto oficiálně neofociálním repozitáři :-)
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    11.11.2010 12:25 vlastagf | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    +1
    11.11.2010 08:28 Ondar | skóre: 25 | blog: Linux_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Jojo, ja se tesim hlavne na cgroups a taky me zajima, co tam vyvedli s upstartem - asi zadny zazrak. Uz to taham....
    11.11.2010 10:18 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Prostě bomba, nemohu se dočkat na CentOS 6.
    LOL, i ty jeden ... mazej si koupit nějaké subskribce (fuj to je slovo) a podpořit nebohé vývojáře, co se i kvůli tobě dřeli ;-)
    vain avatar 11.11.2010 10:20 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Popravdě nad tím bych možná uvažoval. Na kolik to tak vychází? Myslím pro jednoho člověka na desktop, podpora nebo tak netřeba, jen licence.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    11.11.2010 10:34 Tojaj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    vain avatar 11.11.2010 10:51 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    No tam jsem se samozřejmě už díval ;-) Co mě víc zajímá je třeba rozdíl mezi Desktop a Workstation, z toho jejich popisu jsem si tedy moc nevybral a ta roční licence Self-support Subscription. To znamená že po roce již nebudou chodit updaty a musím prodloužit nebo jak? Jsou to asi dost debilní dotazy, ale blíže o Red Hat jsem se zajímal ještě v dobách verze 8 nebo kolik to bylo =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Heron avatar 11.11.2010 10:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    To znamená že po roce již nebudou chodit updaty a musím prodloužit nebo jak?

    Ano.

    vain avatar 11.11.2010 12:11 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Supr, to je jedna věc. Druhá je ten Desktop a Workstation, cenový rozdíl je poměrně velký ale jaký je v tom rozdíl jako v softwaru prostě stále nechápu...
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Heron avatar 11.11.2010 12:38 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0

    Nevím, tyto licence nekupujeme, ale z toho popisu:

    Desktop

    Designed for task workers. Typically requires a limited set of applications. End user has limited administrative control over the system. System administrators need to be able to pre-configure and remotely manage consistent images across a large number of systems.

    Primary applications in use are productivity applications like Firefox, Evolution/Thunderbird, OpenOffice, Planner/TaskJuggler. Primary services in use would be network file systems like SMB/CIFS, NFS, printing services, IM.

    Workstation

    Workstations are designed for advanced Linux users. In addition to the tools provided in the Desktop variant, the Workstation variant supports a stand-alone development environment. End users are expected to have local super-user privileges or select super-user privileges.

    mi tak nějak plyne, že support pro desktop se týká výhradně uživatelských aplikací zatímco u workstation i pro roota, tedy administraci toho systému (což na desktopu dělá správce).

    11.11.2010 16:22 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    rozdil neni zadny, rozdil je v supportu ;-))

    To mas stejne, ajek AS, ES etc ... rikaji, ze je tam poprorovano vice CPU a RAM, ale neni to pravda ;-)) akorat pro korektni support by jste si to meli koupit prave v te edici ;-))
    Ruža Becelin avatar 11.11.2010 16:35 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    V RHEL5 chybi v Desktop dost baliku pro vyvoj, ty jsou prave ve Workstation...
    michich avatar 11.11.2010 19:30 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    podpora == support, takže jaképak "není pravda"?
    11.11.2010 10:35 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Ja mam predplaceno, testuji a reportuji bugy ve Fedore a pak pouzivam CentOS. Zda se mi to fer.
    11.11.2010 11:27 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    ja pouzivam centos, ale kdyz jsem delal dva servery pro jednu firmu, dotlacil jsem jim tam RHEL, takze taky neco ze me meli.
    Heron avatar 11.11.2010 10:45 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Licencí na RH máme víc než dost a budou další. Tedy na nebohé vývojáře svoji troškou přispíváme.

    Doma pro mě ale nemá význam si připlácet za podporu, kterou nevyužiji. Tam se s problémem raději popasuji sám a něco se naučím.
    Ruža Becelin avatar 11.11.2010 11:20 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Souhlasim.
    11.11.2010 12:16 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Doma pro mě ale nemá význam si připlácet za podporu, kterou nevyužiji. Tam se s problémem raději popasuji sám a něco se naučím.
    hm, v tom případě bych ovšem tak nějak očekával spíš Fedoru než CentOS
    Heron avatar 11.11.2010 12:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Na server?
    11.11.2010 19:41 e.xitu.s
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Je to snad nereálné? :)
    11.11.2010 20:17 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Naznačím, že se připravuje spin Fedory pro server.
    11.11.2010 21:03 píča
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Fedoru nasazuju na desktopy a pozoruji jednu zvláštní vlastnost Fedory - neobvykle vysoký počet releasů, co nějak nefungují. S touto zkušeností bych ji na aspoň trochu významnější server nedával. Takže na servery spíš ten CentOS (v případě potřeby lehce kombinovaný s EPEL).
    12.11.2010 21:08 kocour
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    To bude asi tim nickem :-)
    11.11.2010 22:51 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Na server?
    doma?
    Heron avatar 12.11.2010 07:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    No jistě. Ty doma nepracuješ?
    12.11.2010 08:10 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    práce? - pro tu ale máš ten RHEL, ne?

    jinak já si domů servery nenosím, to musí být děsně nepraktické, už jenom ten notebook je občas celkem opruz :-)
    Heron avatar 12.11.2010 08:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Boha jeho, kavol :-D

    Ano, v práci mám pro práci rhel. Doma mám pro svoji práci CentOS. Nikam to nepřenáším, váží to přes 20kg.
    Grunt avatar 12.11.2010 14:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    KVM s migrací
    Jakože doteď KVM (alias Qemu) migrovat neumělo?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.11.2010 09:10 pytlicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    jedna z novinek je taky openvz kernel 2.6.32 :)
    tomboytom-deviant avatar 11.11.2010 13:09 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Dobrý den, často slýchávám, jak jsme (my ubunťáci) špatní, že používáme U, když RH dává tolik peněz na vývoj (což určitě pravda je) a zlý C s Markem S to akorát kradou.

    Ptám se, jaký je rozdíl mezi ubunťákem a cenťákem?
    Heron avatar 11.11.2010 14:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Ubuntu vychází z Debianu (nikoliv z RHELu). Ubuntu si z Debianu vybírá ty nejlepší kousky (proč ne, od toho je to opensource) tyto balíčky dál upravuje ale nic zpět do debianu, případně autorovi, obecně upstreamu, nevrací.

    Myslím, že nikdo nenadává přímo uživatelům Ubuntu. Ale Canonicalu a celkem oprávněně. V OpenSource by měla být spolupráce, přece jen Canonical používá a upravuje si software, který není jeho. Což mu samozřejmě licence dovoluje. Spoluprací přímo z autorem daného programu by pomohli všem. Ne jen sobě.

    CentOS vychází z RHELu a de facto jej přebírá kompletně jako celek (proč ne, je to opensource). CentOS kromě odstranění trademark grafiky a některých komponent žádné úpravy nedělá.

    Uživatelé CentOSu (nekritické vývojové servery, domácí stroje) jsou velmi často rovněž uživatelé RHELu (na hostingu, u zákazníků, na ostrých serverech). Přechod je neviditelný, to prostředí je úplně stejné. Takže CentOS přináší možnost si vyzkoušel RHEL v plné palbě (Fedora na to opravdu nestačí) a potom jej zakoupit. Dále je zde velmi početná komunita, která řeší problémy na fórech a řešení těchto problémů je zcela stejné i pro RHEL.
    vain avatar 11.11.2010 14:19 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Moc hezká odpověď, to by asi zvládl málokdo.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    11.11.2010 15:06 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Ak majú pre teba väčší kredit obyčajní odstraňovači loga a trademarkov (=nulová tvorba niečoho nového) pred Canonicalom tak toto sa už nedá nazvať inak ako úplná zaslepenosť :-/

    Ak si Canonical zoberie software od Debianu tak to je zle ale keď to isté urobí CentOS so software od RHEL tak je to dobre...

    PS: Práve napríklad jedna z noviniek v novom RHEL-u je upstart ktorý vymyslel ten nenávidený a ničím neprispievajúci Canonical pre Ubuntu...

    11.11.2010 17:42 píča
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0

    Prosím vás, vy jste to nepochopil. Ubuntu (nebo bych měl použít teploušský výraz Bubuntu?) je prostě pro jistou sortu lidí špatné a nemá cenu vůbec argumentovat. Je prostě špatné, ba dokonce nejhorší, a kdokoli, kdo to nepotvrzuje, je ve své podstatě idiot.

    Zde je přehled i dalších distribucí. Snadno zjistíte, jaká distribuce je ideologicky dobrá a na kterou máte plivat:

    - Bubuntu, Blbuntu atd. - špatná!!!!
    - Mandriva - dobrá, pokud uškodí Bubuntu
    - RHEL - dobrá, hlavně v očích lidí, kteří si myslí, že RH je charita nebo co
    - SUSE a odrůdy - dobrá, pokud ideopolicie nezmíní, že v ní je to zlé Mono
    - Arch Linux - nejprímovější, ty vole
    - Debian - dobrá, protože je stará

    Vidíte, názor si podle přehledu uděláte snadno.

    11.11.2010 23:15 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Ak si Canonical zoberie software od Debianu tak to je zle ale keď to isté urobí CentOS so software od RHEL tak je to dobre...
    mno, ono to celé bylo trošku jinak, ale proč nevložit někomu do úst něco, co vůbec neřekl, ba se proti tomu dvakrát přímo ohradil ...

    Ubuntu si z Debianu vybírá ty nejlepší kousky (proč ne, od toho je to opensource)

    ... přece jen Canonical používá a upravuje si software, který není jeho. Což mu samozřejmě licence dovoluje.

    no ale kdybychom to měli takto zjednodušené, tak což potom takový drobný rozdíl, že Canonical jakožto ta zlá firma bere Debianu jakožto té hodné komunitě, zatímco CentOS jakožto ta hodná komunita bere Red Hatu jakožto té zlé firmě?
    11.11.2010 17:47 píča
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    První cena ze šíření nesmyslů a polopravd je vaše. Napiště druhý takový příspěvek, a máte i cenu za celoživotní dílo.
    11.11.2010 20:33 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    A čo konkrétne je nezmysel a polopravda?
    11.11.2010 20:56 píča
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Např. že nic nevrací do upstreamu. Tato fáma vznikla, když měl Launchpad nějakou dobu rozbitý ten jejich přiblblý nástroj na překlady a ty nebyly commitovány do upstreamu...

    Pár lidí taky sere, že si Canonical vyvinul vlastní nástroje (které ale dal k dispozici i ostatním) pro správu atd. a nepoužívá jiné. Tedy je Canonical obviněn, že si "hraje na vlastním písečku" a "nepřispívá dos upstreamu (jiných projektů)".

    Ubuntu je prostě možné obvinit z čehokoli - hlavně, když to jsou lži. Případně je možné použít směšné údaje ukazující nečinnost Canonicalu. Např. počet commitů (tato statistika je sama o sobě k ničemu, ale navíc se ukázalo, že třeba RH v některých případech bránil Canonicalu commitování). A to úplně pomíjím, že i kdyby Canonical nepřispěl nikdy nikam, tak je tom všem houby.
    11.11.2010 22:03 klíča
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    No mistře píčo, ano jste ;) Sice čteme spoustu informací z celého světa, ale jste se svou pravdou zaručeně první a hlavně - máte pravdu. Jen uz prosím ty zvé blitky házejte do té bílé keramické věci, ale prosím, prosím - neházejte je sem. I kdybyste je sem napsal ještě 999-krát, pravdou se nestanou. Díky
    11.11.2010 22:59 píča
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Jestli mi někdo někdy zadá napsání nonsens textu, použiju vás jako subdodavatele.
    11.11.2010 22:14 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Např. že nic nevrací do upstreamu. Tato fáma vznikla, když
    ... když Ubuntu nevracelo nic do upstramu. Třeba co se jádra týče, tak si hooodně dlouho hráli na vlastním písečku a nepřispívali nic.

    Quando omni flunkus moritati
    11.11.2010 22:57 píča
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    když Ubuntu nevracelo nic do upstramu.
    Souhlasím. Ale vy i já jsme použili minulý čas - na rozdíl od Herona, který použil přítomný. To je kardinální rozdíl. Ta chyba byla tuším mezi dvěma releasy Ubuntu, tj. (maximálně) půl roku.
    Třeba co se jádra týče, tak si hooodně dlouho hráli na vlastním písečku a nepřispívali nic.
    Co se týče jádra - můžete nějak blíže popsat to hraní si na vlastním písečku? Že Canonical není nejvýznamnějším přispěvatelem do jádra (ani jistě nepatří do top 5), to je prostě fakt. Druhá věc je, že lidé z RH nebo Novellu toto "dokazují" naprosto směšnou statistikou.
    11.11.2010 23:06 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    ale navíc se ukázalo, že třeba RH v některých případech bránil Canonicalu commitování
    [Citation needed]
    11.11.2010 23:15 píča
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Já to čekal, ale nedám, sorry, nestojí mi to za to hledat. Jednalo se mj. o odkaz, který jsem našel pod nějakou zprávičkou o zveřejnění té statistiky commitů - kdyby to někdo hledal, tohle je docela dobré vodítko.
    12.11.2010 11:54 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Jo, sQely, blato hozeno a muzete se snazit ... Bleeeeeeeee!
    12.11.2010 08:07 daneel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    No jo, no jo... Nevím jestli máte, pravdu, ale aspoň uvedl nějaké argumenty. Jaké jsou ty vaše. Konkrétně.
    12.11.2010 12:04 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Hezke, ale ne zcela presne. Viz repo centosplus, contrib a extras - vlastni tvorba vyvojaru a useru CentOSu, tj. to, co komu v RHELu schazelo a nemel moznost to protlacit u RH.
    12.11.2010 16:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    tj. to, co komu v RHELu schazelo a nemel moznost to protlacit u RH.
    jsem myslel, že na tohlento je EPEL ...
    11.11.2010 13:24 trillo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Nevite nekdo jak to bude s certifikacemi RHCT a RHCE? Slysel jsem neco, ze RHCT zrusi. Popr. jak dlouho bude mozne se certifikovat na RHEL 5? Dily.
    11.11.2010 13:45 maros
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Nezrusi. Zmeni sa struktura a premenuje sa na System Adminstrator. Vid: http://www.redhat.com/certification/rhcsa/
    11.11.2010 17:09 Pavel Siska | skóre: 17 | blog: Linuxovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Dočetl jsem se tu, že CentOS je vlastně RHEL bez podpory.
    K čemu je tedy dobré zakoupit úplně základní verzi server Self-support Subscription, když tam vlastně také žádná podpora není?

    Dále bych se chtěl zeptat, jak je to s multimédii ve variantě desktop/workstation. Jsou tam kodeky pro přehrávání audio/video obsahu k dispozici a jsou legální?
    Díky
    11.11.2010 18:30 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    tak on uplne stejny neni, starsi verze se lisily instalatorem yum/up2date, dostanete aktualizace dříve, nevim jestli nejde pouzit RHN, pouziva se jine kompilační prostředí.
    11.11.2010 22:17 Harold
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Tak za tech 73czk/mes nemusite predelavat loga a trademarky (resp to udela CentOS, ale jak znamo 100% bezchybnost neexistuje, tedy riskujete dalsi potenc chybu).
    Opravu dostanete o par tydnu drive (typicky 3-8, coz muze byt u serveru ke kteremu pristupuji uz desitky uzivatelu pomerne zajimave).
    A take se s Vami bude nekdo o pripadnych problemech bavit (u CentOSu leda tak dobrovolnik na foru).
    Z meho pohledu je to take prispevek vyvojarum, kteri se snazi neco vytvorit a ne jen zmenit loga/informace, ale skutecne udelat lepsi SW no a ty lidi take musi nekdo platit, no a 73czk/mesic - to je krabka tabakovych tycek - za ten komfort mi to opravdu stoji.
    11.11.2010 19:41 Peter Fodrek | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    h;avna vyhoda je znaik MRG realtime ako doplnku a jeho integracia do systemu
    11.11.2010 23:47 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Chlapi ja fakt neviem co na tom posratom linuxe vydite.

    Aj keby som ho chcel pouzivat ako defaultny OS nemozem, hromada veci tam nefunguje poriadne. Naposledy ma vytocilo jedno video ktore mi v Ubuntu 10.10 islo bez zvuku, jak v Toteme tak vo VLC aj keby to malo podla vsetkeho ist.

    Vo Windows 7 ziadny problem, btw. to MKV-cko malo FLAC audio 2.0ch
    12.11.2010 08:07 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0
    Chlape, já fakt nevim, co na těch posranej woknech vidíš.

    I kdybychom je chtěli používat jako defaultní OS, nemůžem, hromada věcí tam nefunguje pořádně. Naposled přítulku vytočil program Winvet, který ve Windows XP měla spuštěný a najednou zničehonic zmizel, prostě skončil aniž by ho explicitně zavřela nebo aby zahlásil chybu.

    V linuxu žádný problém, když mi něco spadne, tak to odchytí DrKonqi nebo abrt, můžu poslat vývojářům backtrace a oni to třeba opraví.
    14.11.2010 20:09 pán tě vidí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat Enterprise Linux 6.0

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.