abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    8.1. 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    8.1. 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 13
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (2%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (53%)
    Celkem 316 hlasů
     Komentářů: 7, poslední 8.1. 15:35
    Rozcestník

    Richard Stallman o Ubuntu

    Server Muktware zveřejnil na YouTube šestiminutové video s Richardem Stallmanem. Richard Stallman mluví o Ubuntu, špehování uživatelů, nesvobodném softwaru...

    18.2.2013 09:24 | Ladislav Hagara | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.2.2013 09:31 triSvisti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    Vubec se mi to nechce cist, o ce to je?
    18.2.2013 09:35 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    Toz ja bych si to i precetl, kdyby to nebylo video :/
    18.2.2013 09:34 Radog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    O tom jak je Ubuntu zlé a bude zlejší.
    18.2.2013 10:16 rodney
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    Ač se Stallmanem nesouhlasím, jsem rád, že takový člověk je a může mluvit. Absolutní svobodu mají v Somálsku absolutní nesvobodu v Severní Korei. Ani na jednom míste bych nechtěl žít - kde je ten optimalní prostor mezi se taky nedá jednoduše říct a každý člověk by ho odhadl jinde. Pro je dobře, že je tu Stallman na jedné straně, a třeba Zuckerberg na straně druhé. Společně by mohli vést zajímavou diskusi. Bohužel taková diskuse se většinou strhne v iracionální osočování. Proto nám nezbývá, než si vyslechnout jednoho, druhého, oběma poděkovat a udělat si vlastní názor.
    Nikola Ciprich avatar 18.2.2013 12:00 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    kdyby tady bylo tlačítko +1, tak ho zmáčknu. pod toto bych se podepsal..
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    18.2.2013 14:37 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    Jojo, s tím příměrem taky souhlasím. Přesně tak, ani jedno bych tu mít nechtěl.
    little.owl avatar 18.2.2013 13:34 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    +1
    A former Red Hat freeloader.
    18.2.2013 10:42 jackdown
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    Tak nám řekl ze to posila data amazonu,ze se to da vypnout,ale jak jsou zlý ze to není vypnutí defaultne. Ano hrůza,musím přidávat do papírku víc matrose,abych byl taky trochu paranoidní.
    18.2.2013 13:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    Myslim si, že na tohle paranoiu v podstatě nepotřebuješ. Pokud OS posílá lokální vyhledávání kamsi do cloudu, tak to prostě je špatně už z principu.

    V mnoha ohledech mi RMS připadá příliš fundamentalistický, zejména co se týče GNU/Linux naming, ale tady má naprosto pravdu bez nějaké kontroverze, jeho názor v tomhle videu mi přijde dost univerzálně akceptovatelný.

    Je dobře, že to říká, chtělo by to Canonical trochu nakopnout za tenhle podraz.
    18.2.2013 20:02 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    Zas mě přijde, že to docela řeší: http://www.omgubuntu.co.uk/2013/02/ubuntu-dash-to-add-private-incognito-mode-add-legal-notice-to-installer (a pro 12.10 po tom, co to prvně nahráli, taky dost pružně reagovali.
    little.owl avatar 18.2.2013 13:46 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    Tadu jde o pristup. Tech veci posilajicich data tretim stranam, ktere byste mohl vypnout, kdybyste o nich vedel, lze naimplementovat stovky. Je to stejne nesmyslny pristup, jako idea, ze o otevru v instalaci defaultne na vsechny porty, s tim ze komu se to nelibi si je muze sam uzavrit.

    Ubuntu je v tomto smeru zlo.
    A former Red Hat freeloader.
    18.2.2013 18:38 aasdfdsf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    lol, to mi teda rekni jak otevru vsechny porty :-D myslis jako ze na kazdym z nich spustit nejakou sluzbu? nebo myslis ze se porty jen tak oteviraji/zaviraji pro srandu? :-D
    18.2.2013 19:20 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    Ty si asi nikdy neslyšel o firewallu, ale musíš nás svojí neznalostí poctít v diskuzi, co? :)
    18.2.2013 19:58 aasdfdsf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    firewall nema nic do cineni s "otevrenyma portama".
    18.2.2013 21:34 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    Ale má, protože se obecně místo "přístup na tenhle je port je na firewallu povolený" řekne, že ten port je otevřenej z venku.
    19.2.2013 02:09 mrv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    co si predstavujes pod pojmem "port otevreny z venku"?
    19.2.2013 09:43 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    že je na fw povolený bez nějakých restrikcí a může přes něj komunikovat každej..
    little.owl avatar 19.2.2013 10:10 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    See.
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 19.2.2013 12:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    To je taková pochybná terminologie. Teda v kontextu firewallu až tak pochybná není, ale v kontextu celého systému je to trochu horší.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 18.2.2013 20:20 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    Ve výchozím stavu na těch portech nic nenaslouchá, takže ani není nutný ten firewall. Někdy ani nestačí nainstalovat balíček (třeba omylem) a je potřeba server/démona ještě povolit v konfiguraci. Obecně je v GNU/Linuxu trend, aby to bylo ve výchozím stavu bezpečné.

    (BTW: taky patřím k paranoidnější, takže zapínám firewall a zakazuji veškerou příchozí komunikaci až na výjimky, i když mi tu žádné serverové programy neběží)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    little.owl avatar 18.2.2013 20:32 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    takže zapínám firewall a zakazuji veškerou příchozí komunikaci až na výjimky, i když mi tu žádné serverové programy neběží
    +1

    Pokud jste na siti je treba byt paranoidni, vsichni po vas jdou! ;-)
    A former Red Hat freeloader.
    little.owl avatar 18.2.2013 19:35 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    Ne. Mel jsem na mysli defaultni nastaveni firewallu, kdy teoreticky mohu povolit nejbeznejsi sluzby a porusit princip denied-by-default. Prekvapenich, kdy si lide nainstalovali FTP server a presto se nemohli pripojit a netusili proc, je na forech plno. Jak bychom jim ulehcili zivot!
    A former Red Hat freeloader.
    18.2.2013 19:59 aasdfdsf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    Tak o tom se pak muzeme bavit :-). Na desktopu mas pravdu ze deny by default je rozumny kvuli uzivatelum. Na serveru si nedokazu predstavit ze bych nainstaloval OS a on by mi spustil firewall. To bych autorum ruky ustrelil.
    little.owl avatar 18.2.2013 20:30 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    Na serveru si nedokazu predstavit ze bych nainstaloval OS a on by mi spustil firewall.
    Hadam, ze pokud budete klikat next, next, next, skocite take s defaultne nastavenym firewallem i u serverovych distribuci a pokud to nechcete nebo vam to nesedi, musite si to vypnout/nastavit.
    To bych autorum ruky ustrelil.
    Denied-by-default, nevidim duvod, proc by server mel byt vyjimka.
    A former Red Hat freeloader.
    18.2.2013 21:36 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    > Denied-by-default, nevidim duvod, proc by server mel byt vyjimka.
    Zrovna na tohle jsou serverové windowsy docela vtipné. Defaultně tam firewall je a je i nějak takto nastaven. Ale spousta služeb po instalaci (IIS, FTP server, ...) přidá firewall a otevře ho odevšaď :)
    little.owl avatar 18.2.2013 23:12 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    A former Red Hat freeloader.
    18.2.2013 14:05 psc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    tu se primhouri oko, tam se primhouri oko, tohle se trochu zbagatelizuje a ... pak je tu najednou o poradny krajic svobody min. neprecenuju co dela canonical, jde spis o obecny princip.
    18.2.2013 14:35 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    Skutečná/důležitá svoboda je na pořadu dne někde úplně jinde než v tom, co tropí nebo netropí Ubuntu, Gentoo nebo GNewSense.
    18.2.2013 19:01 Keson
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    Připoměl jste mi staré "Se svobodou projevu u nás problém není, horší to pak je se svobodu po projevu".

    Ale jinak v tomto s RMS souhlasím, můj počítač (či jiná škatule) by neměl bez mého vědomi nikomu nic posílat. Ať se mě zeptá, když to chce dělat. Třeba mi výhody z toho plynoucí přijdou větší než moje paranoia a povolím to :-)
    Petr Tomášek avatar 19.2.2013 22:58 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Richard Stallman o Ubuntu
    BTW, ARD zveřejnila reportáž o tom, jaké sviňárny provádí Amazon na „námezdních dělnících“...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.