abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 551 hlasů
     Komentářů: 26, poslední dnes 09:58
    Rozcestník

    ROS, Robot Operating System, slaví 8 let

    ROS, Robot Operating System (Wikipedie), slaví 8 let. Při této příležitosti bylo na Vimeo zveřejněno video s ukázkami robotů využívajících tento operační systém. K dispozici jsou také prezentace a videozáznamy přednášek z konference ROSCon 2015 konané v říjnu v Hamburku.

    13.12.2015 02:00 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.12.2015 11:48 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Tento system muze pomoci ke zlevneni vyroby robotu, z cehoz muze tezit vojenstvi a take muze dojit k nahrazeni zbytecnych lidskych zdroju ve vyrobe. Za mne dobre. ;-)
    kyknos avatar 13.12.2015 13:13 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    cimz bude mozno zajistit kazdemu slusny zakladni prijem
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.12.2015 13:26 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Kdepak. Vlastnici firem budou mit opravnene vyssi zisky diky tomu, ze na lidskych zdrojich usetri spoustu penez, ci pripadne tyto penize mohou dale investovat. Zamestnanci si bud sezenou jinou praci, nebo zemrou hlady, je to jejich vec.

    Zakladni prijem je samozrejme naivni hloupost. Zkus si za domaci ukol alespon predstavit, co by asi zakladni prijem (plosna socialni davka pro vsechny) udelala s cenami. ;-) Hodnota penez ti razem klesne, koupis si za ne proste mene sluzeb. Ten tvuj zakladni prijem, ktery mozna svou vysi postacoval k preziti ve vychozi cenove hladine, po svem zavedeni razem stacit nebude. To, co to udela s napetim ve spolecnosti a demotivaci lidi, radeji ani nerikam.
    kyknos avatar 13.12.2015 13:29 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    to jsou kecy :)

    ve svete plnem robotu netreba pracovat - s vyjimkou kreativnich cinnosti - ale ty se v korporacich beztak neprovadeji
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.12.2015 13:32 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    To nejsou kecy.
    ve svete plnem robotu netreba pracovat
    Tak a ted se zamysli. Myslis si, ze firmy vyuzivajici roboty ti budou zivit zbytecnou armadu darmozroutu? Nebudou. Kdyz neni potreba prace tech lidi, nema jejich zivot z trzniho hlediska smysl, protoze konzumovat nabidku stejne nemohou, kdyz nemaji za co.
    kyknos avatar 13.12.2015 13:33 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    jake firmy? zadne nebudou potreba

    korporace je jen horsi verze statniho uradu - je stejne zbytecna a stejne neefektivni
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.12.2015 13:43 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Kdepak. Firmy (spolecnosti) jsou a budou potreba. Jedna se o zakladni spolecenskou jednotku, ktera je skoro tak dulezita, jako je rodina.

    Nektere firmy jsou mimoradne flexibilni, ale mas pravdu, ze nektere jsou zbytecne zbytnele a neefektivni. Na rozdil od uradu te to vsak nemusi vubec trapit, jelikoz firma nezije z tvych penez a nikdo te nenuti vyuzivat jejich sluzeb.
    kyknos avatar 13.12.2015 13:44 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    ktera je skoro tak dulezita, jako je rodina.
    s tim bych i souhlasil, pokud mas na mysli tzv "tradicni rodinu" :D
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.12.2015 13:58 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Jisteze mam na mysli tradicni rodinu. Pro mne je to velmi dulezita vec. ;-)
    kyknos avatar 13.12.2015 14:00 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    to uz jsi rikal nekolikrat, ze jsi zkazena konzerva z 19. století
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.12.2015 14:18 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Naopak. Jsem clovek vyznavajici opravdove a spravne hodnoty! ;-)
    kyknos avatar 13.12.2015 14:29 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    ano, takove pekne hnede :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.12.2015 15:25 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Zase ad hominem. Nu, uz aby ti zavedli poradne skolne, abys mel jine starosti.
    kyknos avatar 13.12.2015 15:27 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    tu? :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.12.2015 15:36 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    ?
    kyknos avatar 13.12.2015 15:38 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    premyslim, o ktery rozpocet to mas starost
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.12.2015 15:51 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    O rozpocet svuj, sve manzelky a sve rodiny. Take o rozpocet rodinne firmicky. A take o urcity rozpocet ve firme, ktery si mne najala na jistou pozici. Vidis? Nic statniho v tom neni. ;-)
    kyknos avatar 13.12.2015 15:59 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    ten myslim s mym soucsnym studiem nema nic spolecneho .)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.12.2015 16:11 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Ma. Cast penez, ktere vydelam, odvadim jako dane, ze kterych je tve zbytecne studium financovano.
    kyknos avatar 13.12.2015 16:15 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    takze jsi uz ekonomicky odmigroval do cal?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.12.2015 16:21 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Dej mi pokoj. ;-) Koncim diskusi, jdu se radeji projet ve svem vozidle s nechutnymi emisemi. Dobrou noc.
    Bystroushaak avatar 13.12.2015 13:47 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Kdepak. Firmy (spolecnosti) jsou a budou potreba. Jedna se o zakladni spolecenskou jednotku, ktera je skoro tak dulezita, jako je rodina.
    Naprostou většinu lidské historie nic takového neexistovalo. Spoléhat, že vydrží navždy je imho naivní.
    13.12.2015 14:19 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Spolecnost se vyviji a je mozne, ze trh dojde k necemu novemu. Nechme se prekvapit. ;-)
    Václav 13.12.2015 18:54 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    A kdo bude ve světě s plně automatizovanou výrobou všeho živit ty firmy? Lidi bez práce a základního příjmu?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Bystroushaak avatar 13.12.2015 13:46 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Tak a ted se zamysli. Myslis si, ze firmy vyuzivajici roboty ti budou zivit zbytecnou armadu darmozroutu? Nebudou. Kdyz neni potreba prace tech lidi, nema jejich zivot z trzniho hlediska smysl, protoze konzumovat nabidku stejne nemohou, kdyz nemaji za co.
    Což skončí tak, že tyhle firmy budou zdaněny až na hranici únosnosti, čímž bude dosaženo ekvilibria.
    Kdyz neni potreba prace tech lidi, nema jejich zivot z trzniho hlediska smysl, protoze konzumovat nabidku stejne nemohou, kdyz nemaji za co.
    A ty firmy snad budou mít smysl ve světě, kde si skoro nikdo nemůže koupit jejich výrobky, protože na ně nemá? Robotizace nezvyšuje jen kvalitu, ale především kvantitu. K čemu ti je firma, která vyrobí miliardu luxusních sportovních triček za měsíc, když máš trh jen na milion kusů?

    Problém těhle úvah o budoucnosti je, že počítáme s ekonomickým systémem jako s nějakým jasně daným pravidlem, které se nebude měnit. Přitom peníze defakto neexistují - je to jen vyjádření lidského přání provádět mezi sebou ekonomické transakce. Tohle přání rozhodně nezmizí, i kdyby většina peněz byla alokována nadnárodními společnostmi a všichni ostatní měli hovno. Místo toho dojde k ohnutí systému, protože to je jen nástroj, ne fyzikální pravidlo.
    13.12.2015 14:38 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Tady možná taky chybí druhá derivace. Kdo bude výrobky vyráběné těmi roboty kupovat, když veškeré finance budou mít jen majitelé těch robotů? Kdy dojde k tomu že ani majitelé nebudou třeba, protože firmou bude moci disponovat i každá dostatečně silná AI (která nakonec převezme vlastnictví firmy protože bude mnohem efektivnější)? Myslet si že automatizace veškeré práce bude fungovat s klasickým ekonomickým zřízením je IMHO stejně naivní jako si myslet že plošným rozdáváním nějakých papírků mezi lidi dosáhneme nějakého dobra.
    13.12.2015 15:24 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Toto uz je jen mlaceni prazdne slamy. Nechme to na trhu, on to vyresi za nas. ;-)
    13.12.2015 23:21 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Takhle trh nefunguje, Václave.
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    13.12.2015 23:27 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Nejsem Vaclav, bohuzel, ale vezte, ze trh funguje a vzdy si najde cestu!
    14.12.2015 07:33 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Ano, cestu si najde vždy. Třeba pozabíjením určitého množství lidí v podobě války a zničením stávající infrastruktury, aby měl pak znovu z čeho růst.
    Ve své primitivní neregulované formě v podobě, jaká vám by se líbila, se hodí do říše zvířat a nikoliv do společnosti inteligentních bytostí.
    Ostatně mě někdy napadá, že libertariánatví je projevem nižší formy života...
    Mimochodem, před chvílí jsem přijel autem s těmi odpornými emisemi a moc se mně ta cesta líbila. Ekoterorista a ultralevičák z Brusele(slovo Brusel skloňujeme podle vzoru pr.el) tedy fakt nejsem.
    Rezza avatar 14.12.2015 12:03 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Jako ono ke zniceni te infrastruktury a novem zacatku samozrejme dojde. Tak proc se tomu branit?
    14.12.2015 14:13 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Invalid argument. K vraždám bude taky vždy docházet, ale to neznamená, že jim policie a soudy přestanou bránit.
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    Rezza avatar 14.12.2015 14:50 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Ale tady se da ocekavat, ze jednou zacnou vrazdit vsichni do jednoho. A takovy pripad uz nema reseni.
    14.12.2015 15:32 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Nemyslím si, že něco takového se stane. Možná tak jaderná válka, ale to je pořád nejistá věc.
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    14.12.2015 14:14 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    To byla narážka na Klause, nevadí. :-D
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    14.12.2015 17:20 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    To jsem pochopil. Vzdyt pisi, ze bohuzel. ;)
    14.12.2015 14:18 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Trh si samozřejmě ne vždy najde cestu. Vznikají monopoly a kartely, které škodí hospodářskému zájmu státu i občanů - čili neoptimální ekonomický systém v ten moment. Naprosto neregulovaný kapitalismus je historicky prokazatelně nefunkční (stejně jako plánovaná ekonomika atd.), takže vážně nechápu, proč se ho dnes stále někdo drží.

    Trh je velmi velmi dobrý sluha, ale zlý pán.
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    Bedňa avatar 14.12.2015 00:12 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Na každého asociála môžu makať dvaja roboty :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    13.12.2015 18:08 biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    To je teda pěkný operační systém. Nemá filesystém, nemá procesy, nemá vlákna, nemá zavaděč programů resp dynamický linker, nemá oddělení uživatelů, nemá mechanizmus práv, nic. Zdá se (nejde to v tom pořádně přečíst), že umí vzdálené volání a má v nějakém smyslu HAL. Prý má balíčkovač, ale nevím k čemu, distra mají vlastní a lepší.
    13.12.2015 18:40 Buddhus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    on to není operační systém, to jen Hagarta rozočil svůj bulvární tlmapač - jak ostatně sám odkazuje:
    Robot Operating System (ROS) is a collection of software frameworks for robot software development, providing operating system-like functionalit
    15.12.2015 00:20 Ladislav Hagara | skóre: 105 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ROS, Robot Operating System, slaví 8 let
    Zájemcům o tento operační systém :-) lze doporučit také přednášku ROS - operační systém pro roboty na letošní konferenci OpenAlt.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.