abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 575 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies

    Soudní dvůr Evropské unie rozhodl (tisková zpráva) ve věci C-673/17: Ukládání souborů cookies vyžaduje aktivní souhlas internetových uživatelů. Informace, které musí poskytovatel služeb poskytnout uživateli, zahrnují dobu funkčnosti souborů cookies, jakož i možnost, aby k těmto souborům cookies měly přístup třetí osoby.

    2.10.2019 05:55 | Ladislav Hagara | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.10.2019 07:55 _ _ _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    A kde přesně se ptá ábíčko na souhlas pro ty jejich trackovací cookies? Kam se to dá naprášit?
    2.10.2019 08:07 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Tak abc porusuje gdpr dlouhodobe, viz guugli captcha = aniz bys s tim souhlasil, posilaji tvoje osobni udaje guuglu. A nejen pri ty captche, ze ...

    Pricemz nejsou pochopitelne zdaleka sami. Vubec nejvic legracni je totiz to, ze prakticky nikdo jeste nepochopil, ze ten souhlas neplati, pokud je vyzadovan (takovy ty kecy jako ze browsanim souhlasis) a ze i bez toho souhlasu jsou ti povini umoznit pouzivat naprosto cokoli, co muzou ti co souhlas daji. Dokonce ze nesouhlas musi byt vychozi volbou.
    2.10.2019 08:21 Omaha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Ja dodnes nechapu na co jim ty cookiny jsou, kazdeho jenom otravuji, ja bych je zakazal. Je 10 jinych zpusobu jak fingerprintovat uzivatele, tak proc nas serou ukladanim cookies ?
    2.10.2019 10:07 franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Ostatní způsoby finger printování uživatelů budou taktéž porušovat GDPR. Pokud lze údaje použít k identifikaci konkrétní osoby, tak se jedná o osobní údaj a je třeba souhlasu. Samozřejmě by souhlas měl býť doplněn i informační povinností - tedy informovat uživatele o tom jaká má práva a kde se jich může domáhat. Pokud děláte návrh systémů, tak si prostě GDPR přečtěte, když se přeskočí preambule, tak se nejedná o moc dlouhý dokument.

    Jedná se tedy jen o určité použití cookie.
    xkucf03 avatar 2.10.2019 08:46 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Přílohy:

    Mně se ten dotaz na uložení cookies zobrazuje. Třeba máš jen špatný prohlížeč.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    2.10.2019 08:54 Jacob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    :-)
    ⧠ A = 0 avatar 2.10.2019 09:37 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    +1
    Nevolte zmrdy.
    2.10.2019 11:01 Qaxi | skóre: 14 | blog: Qaxi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Borec!!!
    2.10.2019 14:07 Harvie.CZ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Popravde jsem silne presvedceny, ze by povolovani/zakazovani cookies mel resit prohlizec a ne web. Duvody:

    1.) Je to hrozne otravny, na strane prohlizece se to da udelat min otravny (prohlizec ma vetsi UX team nez prumernej web) a hlavne sjednoceny napric ruznejma strankama.

    2.) Web muze kecat, rekne ze je zakaze, ale pak je stejne posle. Navic je muze poslat jen cilene. Takze napriklad budou chodit jen cilovy skupine zakazniku, ale ip adresam soudu zadny cookies neprijdou.
    http://wiki.spoje.net/
    2.10.2019 14:09 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    ale ip adresam soudu zadny cookies neprijdou.
    Dukazni prostredky pro civilni rizeni ale neobstarava soud, ten je pouze analyzuje a vyklada...
    2.10.2019 14:12 Harvie.CZ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    To byl zjednodusenej priklad. Proste muzu u 1% uzivatelu cookies posilat i kdyz zakliknou ze si je neprejou a bude trvat docela dlouho nez si to nekdo vsimne.

    Kdysi jsem delal podobnej experiment. Dal jsem do fora s memy odkaz na php skript. 9/10 uzivatelu to vratilo vtipny obrazek, ktery dostaval lajky. 1/10 uzivatelu to zobrazovalo nejakou extremne odpornou NSFW vec. At dislajkovali sebevic, nemeli sanci prehlasovat zbytek.
    http://wiki.spoje.net/
    2.10.2019 14:14 Harvie.CZ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    (slo o nejaky modulo ip adresy, nebo tak neco...)
    http://wiki.spoje.net/
    2.10.2019 20:53 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Az na ten detail, ze v tomhle pripade je dukazni bremeno na tobe, takze naopak ty musis dokazovat, ze nic takovyho nedelas.
    xkucf03 avatar 2.10.2019 14:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies

    Vždyť ony to prohlížeče dřív taky běžně řešily… Souhlas.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    2.10.2019 15:24 M. Ponkrác | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Dnešní webový prohlížeč je trojský kůň v počítači, který je možné ovládat vzdáleným serverem.

    Co mě překvapuje, že dříve měly webové prohléžeče poměrně detailní nastavení, co webové stránky smí a co nesmí. A jak se postupně zdokonalovaly webové prohlížeče a uměly toho více a více, tak překvapivě tato bezpečnostní nastavení mizela.

    Můj závěr je jednoduchý. Počítač, na kterém je webový browser je nebezpečný sám o sobě. Bezpečný počítač s moderním webovým browserem je oxymoron.
    k3dAR avatar 3.10.2019 22:18 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    nejsem si jistej, ale myslim ze v minulem stoleti sem toho v prohlizeci u nastaveni pro webovou stranku mel mene nez mam ted ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    4.10.2019 17:43 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Příloha:
    To je ale spíš tím, že přibyly nové „API“ (kamera, MIDI, audio vstup, USB, …). Například Firefox to má také. Podívejte se na SeaMonkey nebo Konqueror, kde jsou detailnější nastavení (blokování skriptů, obrázků, nešifrovaného spojení, …). Dnes to musím (u Firefoxu) lovit v about:config. Na druhou stranu dnes existují rozšíření pro podrobnější blokování (pro síť se dá použít uMatrix).
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    cezz avatar 2.10.2019 17:58 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    V zasade by som s tebou suhlasil, ale problem je ze to neriesi podstatu veci. Cookies same o sebe nie su problem a pokial ich nepouzivas na identifikaciu pouzivatela, tak nemusis ziadat o ziadne povolenie. Napriklad duckduckgo.com tak moze ulozit nastavenia typu vzhlad alebo preferovane jednotky,.. a pritom nemusi ziadat ziadne povolenie. e-shop moze ukladat obsah kosika a tak dalej.

    O co v skutocnosti ziadas je povolenie pouzivatela sledovat. Aj to sa prehliadace snazili riesit pomocou DNT hlavicky, ale bohuzial to je dost zle implementovane, kedze je to browser-wide a nie per-site. Nejaka alternativa tej hlavicky ktora by bola per-site by urcite bola lepsim riesenim, ale obavam sa, ze by to vacsina stranok aj tak ignorovala a implementovali si nieco vlastne, lebo tam mozu pouzit prave tie dark patterns, co ludom tak lezu na nervy.

    Dobry priklad su notifikacie, kedy stranky casto ziadaju o suhlas najskor pomocou ich in-site UI a az ked pouzivatel suhlasi, tak zobrazia to realne browser-based povolenie. Dovod je jednoduchy, cez prehliadac si to vie clovek jednoducho zakazat, ale ked mu tam najskor zobrazia svoj dialog, tak mozu to odmietnutie trochu skryt, zobrazit dialog viac cez zvysok obsahu, aby mal clovek instinkt to "odkliknut" a hlavne mozu po negativnej odpovedi skusit to iste o nejaku dobu znova.

    TL/DR: Pre pouzivatela by browser-side povolenie urcite bolo lepsie, ale vacsina webstranok by aj tak pouziva nejaku javascript sialenost, lebo tak maju viac moznosti ako pouzivatela prinutit ten suhlas dat.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    2.10.2019 18:44 M. Ponkrác | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Já bych daleko více ocenil, kdyby současné browsery měli velice bohaté a detailní nastavení, co generálně všechny stránky, a pak jednotlivé weby smějí a nesmějí.

    Zatím to vypadá tak, že browsery nedovolují nastavit a omezit prakticky vůbec nic. Browser je zřejmě myšlen jako jenom trojský kůň, a uživatel jej zřejmě nemá mít moc ovládat.

    k3dAR avatar 3.10.2019 22:20 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    viz
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    2.10.2019 20:58 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    No vidis, a presne proto vzniklo gdpr, protoze presne to co pises delat nesmis, a pokud delat budes, muzes za to dostat 4% celosvetovyho obratu flastr.

    Dokonce se da z GDPR dovodit, ze pokud nekdo tu DNT hlavicku posila, ses povinen ji respektovat bez dalsiho (tzn i za dotaz muzes dostat flastr). Jednoduse proto, ze ten dotycnej zcela zjevne svoji vuli (nastavenim prohlizece) projevil.

    Tvle ja du delat byrokrata co vybira tyhle flastry, za mesic vyberu statni rozpocet na pristich 100 let.
    2.10.2019 21:04 M. Ponkrác | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Já bych dával flastry výrobcům browserů, co posílají hlavičku DNT, a pak ukládají poctivě všechny cookies a další věci, co jim web pošle. Za to bych dával velké flastry. Myslím, že Mozilla a Google by zkrachovali jako první.
    2.10.2019 21:23 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    RFC nic takoveho pro User Agenta nenarizuje.
    2.10.2019 22:39 M. Ponkrác | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    RFC nenařizuje ani GDPR a spousty dalších věcí. RFC dokonce nenařizuje ani podobu HTML.
    3.10.2019 08:10 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    DNT je ale definovano v RFC, nikoli v GDPR. GDPR user-agentum take nic nenarizuje, narizuje zpracovatelum udaju; ty se bud maji dohodnout s user-agenty, nebo se zaridit jinak.
    2.10.2019 21:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    No minimalne UOOU na GDPR masivne kasle i kdyz si explicitne ztezujes; musel jsem se odvolavat aby spolecnost ktera zjevne GDPR porusila dostala alespon "nejaky" flastr, predpokladam ze ten minimalni...
    3.10.2019 20:42 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Proto je lepsi si stezovat v cizine, je to evropska legislativa, takze flastr muze doputovat klidne odkudkoli z EU. Cesky socialistiky byrokrati resej jen to, kde se muzou sami nakapsovat. Trebas kdyz jim nekdo vyplaci premie podle vyse nezakonne zabaveny castky, a pak jeste tvrdi, ze se to nedeje a nedeje, a ze to pravda neni a neni.

    Ostatne, fizlocajti taky dostavaj podle vybranych pokut, proto stojej zcela vzdy na miste, kde naprosto zadny riziko nehrozi (a tudiz de fakto ani de jure nejde o prestupek) ale dobre se tam vybira. Pred nakou blbou skolou nikoho nestopnou, ze ... jo a kdyz si te stopne jen tak v civilnim aute, to to prej taky neni ani prestupek, bude pouze pokaran (= "ty debile, proc ses nechal natocit").
    Jendа avatar 2.10.2019 11:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    To je nějaká kachna, za to přece nemůže EU, ta okýnka (vyžadující javascript a cookies(!)) přece vyžaduje Google.
    2.10.2019 17:24 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Zeby dalsi z tech, co to vubec nepochopil?

    Tu vopicarnu totiz opravdu chce akorat guugl. Ta vopicarna je totiz v rozporu s unijni legislativou, za coz guugl zaplati par miliard, a pak mu to dojde.

    Cookies jako technologie vubec problem nejsou, a pokud je nepouzivas jakozto identifikatory osob, tak se na ne nikoho ptat nemusis. Presne tohle chce ale guugl, pokud ty chces na svym webu jeho reklamni system, kterej tam ale mit nesmis, pokud s tim navstevnik nesouhlasi - prave proto, ze guugl se snazi identifikovat konkretni osoby. A ten souhlas musi byt explicitni. Pricemz ani pri nesouhlasu nesmis navstevnikovi branit browsat dal(a zadny udaje o nem ukladat nesmis, natoz je posilat tretim stranam - trebas prave tomu guuglu).

    Jinak receno, pokud napriklad pouzijes cookie jako uloziste pro obsah kosiku ... je to OK, a na nic se ptat nemusis. Je to technicky aspekt pouzivani toho webu, jehoz vyuziti aktivoval uzivatel svoji cinnosti. Pokud ale hned po nacteni mainpage ukladas cookie s UID, tak to nesmis vubec, protoze nejdriv si musis vyzadat !INFORMOVANY! souhlas, coz znamena, ze musis uzivatele infomovat jak s tou infomaci nakladas, komu ji pripadne predavas, a taky ho musis informovat o tom, ze souhlasit nemusi, a kam se ma pripadne obratit, pokud bude chtit svuj souhlas odvolat. Souhlas pak nesmi byt ani bydefault volbou.

    A pozor, musis mu umoznit to vse resit stejnym kanalem, kterym ziskavas souhlas, takze pindy ze musis nekam poslat notarsky overenou zadost automaticky znamenaji, ze zadny souhlas nemas.

    Pricemz tohle vse se pochopitelne tyce vsech aspektu, nikoli jen cookie (html store dtto, ale i logy serveru atd). Protoze ... stejny soud mimo jine jednoznacne rozhodl, ze IP je nadevsi pochybnost a zcela vzdy osobnim udajem.

    A zase, plati, ze pokud se k nejakym udajum (IP) dostavas z principu fungovani, tak nemusis zadat souhlas, ale ty udaje nesmis naprosto nijak krome prave a pouze tech technikalii (navazani spojeni a komunikace) vyuzivat. Natoz abys je predaval tretim stranam (kazdy hosting je v souladu s GDPR zpracovatelem osobnich udaju, a kazdy provozovatel webu by mel mit na to tema s hostingem smlouvu - to pro pripad, ze hostingu nekde utecou trebas prave ty logy, proto ze je v souladu se zakonem nezabezpecil).

    Jinak receno cely GDPR je naprosto primitivne jednoduchy, jen ho proste firmy dodrzovat nechteji, protoze s udaji uzivatelu se dobre obchoduje a proto, ze by musely dodrzovat aspon naprosto minimalni bezpecnostni pravidla (coze? Heslo, no dobre, 1 pismeno staci ne?).

    Pokud totiz eshop chce nekomu neco dodat, potrebuje na to adresu (uz nikoli email nebo telefon), a tu adresu tudiz muze, po omezenou dobu danou prave dorucovacim procesem, zpracovavat. Na tohle zadny extra souhlas netreba. Samozrejme, pokud zakaznik chce byt informovat trebas na email, tak mu nic nebrani jej predat, ale nesmi to byt vyzadovano jako poviny udaj. V okamziku kdy je dorucovani ukonceno, dodavatel zadne udaje jiz nepotrebuje, a je tutiz povinen je obratem zlikvidovat.

    Pochopitelne je tu stale moznost (se souhlasem) si ty udaje nechat. Cimz si ale provozovatel sere do vlastniho, protoze pak prave musi zajistit bezpecnost tech dat, a ma spoustu dalsich povinosti.

    A pozor, i nick nebo nejaky ID je osobni udaj. Tim je defakto naprosto cokoli, co muze identifikovat. A je uplne jedno, ze to neumi drzitel tech dat. Protoze z RC taky nikdo od pohledu nevi, ci je, ale da se to zjistit. Opet, rozhodnuti stejnyho soudu (na zaklade tohodle rozhod o ty IP adrese). Aneb, pokud existuje libovolny zpusob (klidne za pomoci policie a soudu) jak z nejakych udaju urcit osobu, jde zcela vzdy o osobni udaje.

    Fak sem zvedav, jak budou vsichni obhajovat to, ze ty fonty vazne musej nacitat z guuglich serveru, scripty od microsoftu a stylopisy vibuh odkud ... ;D, protoze nemaj ani nejmensi sanci. Protoze na tomhle budou ubiti hned 2x. Poprvy tim, ze to samo osobe je nebezpecny a tudiz nezajistuji bezpecnost v souladu s pozadavky, a zadruhy na tom, ze predavaji osobni udaje tretim stranam.

    2.10.2019 17:41 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Apropos, jeste vic sem zvedav, jak bude provozovatel (trebas abicko) resit pozadavek na informaci o zpracovavanych osobnich udajich (jak to vypaci z toho guuglu) a jeste radostnejsi to bude s jejich odstranovanim, coz je prave ten duvod, proc se na to uzaviraji pisemne smlouvy.

    Za to vse odpovida prave provozovatel te primarni stranky. Mam tu na to tema nekolik smluv s korporacema ... vsude je ze vsechny udaje musi byt ihned po zpracovani zakazky likvidovany ... ;D.
    2.10.2019 14:02 M. Ponkrác | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Musím tvrdě protestovat!

    Měl by se zobrazovat souhlas nejen s cookies, ale také by měl uživatel odosuhlasit předání IP adresy serveru, použití HTTP protokolu, použití TCP a IP protokolů. Dále by měl uživatel odsouhlasit JavaScript, CSS, HTML.

    A hlavně by měl uživatel odsouhlasit reklamy: "Budou se vám zobrazovat reklamy? Souhlasíte ANO/NE?"
    2.10.2019 14:09 Harvie.CZ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    To jsou technikalie. Ale co kdyz prohlizec pak nebohymu uzivateli bez souhlasu zobrazi nazory se kterejma nesouhlasi... To by ho mohlo trvale poznamenat a nikdo to neresi.
    http://wiki.spoje.net/
    2.10.2019 14:46 M. Ponkrác | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    V Číně už to mají vyřešeno. EU a OSN na řešení zatím intenzivně pracuje.
    2.10.2019 17:33 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Ale jo, resi, to sou prece ty fakenews, takze jejich siritele, jako trebas CT nebo Cro nejvic krici, ze je treba je honem zakazat, teda samo ty, ktery sirej opak nez tihle ....

    Zrovna tuhle blabol maxim ... Cro ... ze prej henten prechod na DVB-T2 je nutny proto, aby slo vysilat hento HD ...

    Coz je jednoznacna sprosta lez. Navic hned nekolikanasobna, protoze jednak to neni pravda technicky, druhak se snazi (opet lzive) presdvedcit obecenstvo (tech 80% retardu), ze za ty miliardy ktery utratej za vymenu a nakup krabek, neco navic dostanou.
    2.10.2019 17:29 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Viz vejs ponkrac, kdybys zvladnul precist tech mozna 10 odstavcu textu, protoze GDPR delsi nebude, tak bys to vedel.
    2.10.2019 17:54 M. Ponkrác | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Hele, abyses j ještě hodně nedivil:

    1) Úchylné a nelogické věci zavádí stát.

    2) Mnohem úchylnější a nelogičtější věci zavádí Evropská unie.

    3) Úchylnější, horší věci a svinstva, tisíckrát horší než ad 1) a ad 2), zavádí korporace.

    4) A ty nejúchylnější věci na světě pak zavádějí aktivisté a neziskovky.

    Nikdy neříkej nikdy, protože žádná blbost není dostatečně blbá, aby jí nějaká korporace nezavedla. Když je to blbé málo, může jí zavést EU nebo stát.
    Conscript89 avatar 2.10.2019 22:40 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Ja teda zatim ty nejuchylnejsi veci videl v tedle diskusi :/
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    2.10.2019 22:42 M. Ponkrác | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Tak to raději ani nechoď ven, nebo se strachy potentuješ, co tam uvidíš.
    3.10.2019 12:42 8===D
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    jn, samej zloděj a podvodník, co pomocí lží a pseudovědy okrádá lidi
    2.10.2019 16:02 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Já si myslím, že každá webová stránka by měla povinně informovat o zvyšující se uhlíkové stopě, a nutnosti snižování uhlíkové stopy.
    Gilhad avatar 2.10.2019 17:18 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    To vyresis jednoduse - napis o tom traktat na A3 (samozrejme bezuhlikovou tuzkou) a prilep si ho prez cely monitor (samozrejme bezuhlikovym lepidlem) - a vsichni budou spokojeni
    2.10.2019 19:03 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    To by nevyřešilo zbytečné pálení fosilních paliv ostatními lidmi.
    Gilhad avatar 2.10.2019 19:56 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Nekde se zacit musi a tohle by vyresilo hned nekolik veci naraz - kdykoli bys pohlednul na monitor, tak bys to varovani videl - ani bys ho kvyuli tomu nemusel zapinat, cimz bys usetril spoustu energie vytvarene spalovanim fosilnich paliv - ani bys mebohl psat kraviny na net, cimz bys usetril spoustu casu ostatnim lidem Prote sama pozitiva a socialni jistoty.
    2.10.2019 20:51 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Je potřeba vzdělávat druhé, jinak půjde klima do háje. Já už pro klima dělám maximum, ale ostatní je třeba poučovat. Sám to nezachráním. Máme posledních 12 let!
    Gilhad avatar 3.10.2019 00:00 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    ostatne jeko vzdycky.
    3.10.2019 02:35 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Posledních 12 let na co? Než tobě a ostatním Greténům skončí mamahotel a budeš se muset živit na vlastní pěst a zjistíš, že nějaká ekologie fakt není problém na prvním místě?
    2.10.2019 18:47 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    On si niekto v európskom súdnom dvore všimol že v európskom práve nefunguje pasívny súhlas?

    Gratulki, toto bol ten humorný dôvod prečo bola tá smernica takmer všetkým stránkam na smiech. Zvyšné stránky jednoducho zobrazili plachtu cez celú obrazovku, a človek bez jej odkliknutia na nej nič nevidel. A buď súhlasil, alebo z tej stránky odišiel.
    msk avatar 10.10.2019 15:04 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Ja by som naopak vsetkych tych potratov v EU dal za tie cookies popravit. V jednom kuse na mna zo vsetkych webov vyskakuju picoviny ktore ma absolutne nezaujimaju a ja namiesto toho aby som sa venoval obsahu stranky musim furt klikat po nezmyselnych akceptaciach a kravinach. Pokial nechcem aby ma (cez cookies) niekdo sledoval, zapnem porno mod. Vo vacsine pripadov je mi to ale tazko u prdele.
    10.10.2019 17:12 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozsudek Soudního dvora ve věci C-673/17 – Cookies
    Oni to tie weby schválne implementovali inak, ako nariaďovala daná smernica. Tá umožňuje uchovávať a zdieľať sušienky len ak s tým užívateľ/konzument súhlasí. A nariaďuje aby bol ten web prístupný aj bez tých sledovacích sušienok. Tú druhú časť weby schválne neimplementovali aby ľudia nadávali na byrokraciu a nie na weby ktoré to nariadenie porušujú.

    Spinka sa pýta: Mysleli ste Inkognito mód?

    PS: Jedno je pravda, byrokracia zlyhala. Nie však vydaním daného nariadenia. Byrokracia zlyhala tým, že nerieši sankcie za nedodržiavanie daného nariadenia v plnej miere.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.