abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (61%)
     (13%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 428 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Sčítání lidu, domů a bytů 2021

    Dnes bylo spuštěno Sčítání lidu, domů a bytů 2021. Do 9. 4. 2021 se lze sečíst prostřednictvím elektronického sčítacího formuláře. Ten je ale z preventivních důvodů dočasně nedostupný.

    27.3.2021 12:22 | Ladislav Hagara | Humor


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.3.2021 12:57 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Stihl se někdo už sečíst?
    27.3.2021 13:01 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Údajně se někdo úspěšně sčítal už po půlnoci – potíže byly až později ráno.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    27.3.2021 21:30 PAXY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Která firma vyrobila ten bastl?
    27.3.2021 13:02 omg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Jakmile je v kódu čeština, je jasný že na tom dělali idioti.

    Salamek avatar 27.3.2021 19:04 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Souhlas...
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Jardík avatar 27.3.2021 21:15 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Hlavně by mohli vědět, že by měly dát meta tag s kódováním před podělaný title tag, aby se ten titulek dobře zobrazil hned a né tam být rozsypaný čaj dokud se nenačte meta tag s tím kódováním... ty stránky dělal fakt někdo, kdo tomu nerozumí. Tohle už jsem věděl v první třídě základní školy, když nejrychlejší internet byl dial-up. Dneska je to samej gigabit a ani si pak takovýhle věci nevšimnou ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 27.3.2021 21:26 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Poslal jsem jim e-mail, ať si to opraví. Je to přeci jen důležitější než funkčnost sčítacího formuláře.
    Věřím v jednoho Boha.
    27.3.2021 13:02 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Zatím jsem nedostal žádnou oficiální výzvu k sečtení. To někdo čeká, že si aktivně budu hledat jakou zábavu si pro mě stát připraví? Nebo jste někdo něco obdržel?
    27.3.2021 13:48 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Však v pohodě, nic elektronicky vplňovat nemusíte. Po čtrnácti dnech těm, co to nevyplní, pošlou klasicky formuláře papírově a budete vyplňovat propiskou ;).
    27.3.2021 23:16 Aleš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Těžko něco pošlou, nemají mou adresu.
    27.3.2021 13:22 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Včera jsem tam studoval ten jejich web a bylo tam něco ve smyslu "je to na serveru xxx které by měly vydržet vysoké vytížení". Teď se musím smát. BTW neví někdo jak vyplnit položku, kde žuji? Nevím teď přesně, jak to tam bylo formulováno, ale možnosti v návodu psaly něco jako "žiju v bytě v osobním vlastnictví" a "žiju v bytě ve vlastnicví osoby, která tam něžije". Jde o to, že žiju v bytě, která je ve vlastnictví osoby, co tam žije, a takovou možnost jsem tam neviděl.
    27.3.2021 13:24 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Tak nic, je tam "Jiný důvod užívání bytu", tak to bude ono.
    27.3.2021 22:51 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    BTW neví někdo jak vyplnit položku, kde žuji?

    No typicky v jídelně, restauraci, doma v kuchyni, ale popravdě musím říct, že už není vůbec žádná štábní kultura a většinou v homekanclu u počítače.

    Ovšem lidi co jsou do žuvaček to maj blbější, ti úplně všude. Nevím, jestli se jim to do kolonky vejde.

    Jendа avatar 27.3.2021 15:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Na webu Google Analytics, data z formuláře do Azure. Jenom NSA Litoměřice tentokrát ostrouhala :(.
    Heron avatar 27.3.2021 16:37 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    A ve formuláři visualstudio. Tohle mi řval ráno FF, když se teda ještě dalo přihlásit:

    Cross-Origin Request Blocked: The Same Origin Policy disallows reading the remote resource at https://dc.services.visualstudio.com/v2/track. (Reason: CORS request did not succeed).

    Podle hlídače státu to stálo cca 70M.
    Jardík avatar 27.3.2021 21:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    CORS, miluji to. Užívat si s tím lze nejlépe, když něco chcete otestovat z lokálního filesystému (file protokol). Kvůli týhle sra*ce nemůžete bez hacku ani načíst js modul. Někdy se to však asi hodí (jako v uvedeném případě sledování).
    Věřím v jednoho Boha.
    27.3.2021 15:44 m.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Zbytecne to resite, pokuta za nenechani se secist je naprosto nevymahatelna. Ja mam svedka, ze jsem jim to poslal postou, a jestli se chteji se mnou bavit o tom, jak ztratili me osobni udaje, tak prosim ;-)
    27.3.2021 19:14 yxcv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    On k tobě případně přijde komisař a zdvořile tě požádá.. :)
    27.3.2021 22:16 M.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    No to mi formulář předá, ale zpět se odevzdává na poště a nebo se může hodit do poštovní schránky.
    Jardík avatar 27.3.2021 21:35 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Prej to už nějak funguje. Schválně, jak dlouho :)
    Věřím v jednoho Boha.
    27.3.2021 22:18 M.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Celý mi to připomíná slunce, seno, nevím co, jak tam koupili počítač a scitali králíci.
    27.3.2021 22:20 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Pokud to hodlate vyplnovat, tak pritom vzpomente na vysledek scitani pred ~90 lety.
    Max avatar 27.3.2021 23:52 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Prý našeptávací modul pro vyhledávání adres zahltil db. Už by to mělo být opraveno. Dobrý, že napsali, kde ten problém byl, blbý, že zrovna v takové blbosti.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    28.3.2021 00:24 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Vzpomínáte si někdo taky, jak sčítání lidu před deseti lety bylo poslední, že příště už si to úřad zjistí sám?
    Quando omni flunkus moritati
    Max avatar 28.3.2021 11:37 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Ano, to bylo první, co mě napadlo, když to vyhlásili.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jendа avatar 28.3.2021 18:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Ano, podle mě je tohle phishing. Jednak jak píšete - nemělo být; dále je to na nějakých náhodných doménách i když stát říkal, že bude provozovat oficiální služby na subdoménách gov.cz. Dále ty sledovací kódy od Googlu a Microsoftu a obecně nic moc technické provedení. Ten celodenní výpadek kvůli zvýšené návštěvnosti by také odpovídal tomu, že je to hostované na nějakém nespolehlivém zahraničním botnetu. Jednoznačně phishing. Nezadávejte tam svá data, zneužijí je.
    28.3.2021 19:54 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    A byl byste raději, kdyby si úřad všechny údaje, na které se ptá, dokázal zjistit sám?
    29.3.2021 00:08 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    A co takhle že by se na to neptali...?
    Quando omni flunkus moritati
    29.3.2021 02:29 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Jednak jsem se už sečetl, ale jinak nejsem tak negativní vůči tomu sčítání. Staták chce v podstatě vědět v jak velkém objektu bydlím a k osobě něco o vzdělání něco o práci a dopravě do práce. A i rozumím, proč to chce vědět. Primárně proto, že dodá pak statistiky jak se co na daném uzemí vyvíjí a očekává se jak se bude vyvíjet. A vzhledem k tomu, že např postavit novou školu trvá od záměru k přestřižení pásky tak 8-10 let tak se musí začít dříve než se narodí děti, které do té školy budou chodit, a žádný úředník si nelajsne start bez podložených dat, protože by ho někdo mohl obvinit z vyhazování peněz za něco, co je zbytečné. takže když staták spočte, že v území bude za 10-15 let potřeba škola po 400 dětí tak se může začít, ale bez dat to nejde.
    JiK avatar 29.3.2021 04:56 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Není trochu problém v tom, ze něco postavit trvá 3-6 měsíců stavebních prací a 7-9 let byrokracie? Není to samo o sobě zcela zjevným důkazem spektakularniho selhání?
    Heron avatar 29.3.2021 09:19 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Mě na sčítání vadí, že je brutálně drahé (celkem podle hlídače státu 70M) a ve výsledku se vlastně na nic neptali a ještě navíc si některé údaje mohou zjistit jinak - evidentně je to napojené na list vlastnictví v katastru (veřejně dostupná informace), tj. to má info o domě a obytné ploše. Tj. když už to ví, kde bydlím, což ví, protože to nabídlo LV, tak se mě na to nemusí ptát. Takže prakticky jedinou informaci, na kterou se mě to zeptalo a kterou asi z veřejných zdrojů nezjistí, je zda mám v bytě plyn a čím se v domě topí (i když toto je otázka, u které bych fakt chtěl vědět, jak odpoví ostatní, protože je to dost technické). Zbývají nepovinné otázky.
    Primárně proto, že dodá pak statistiky jak se co na daném uzemí vyvíjí a očekává se jak se bude vyvíjet.
    Tak jednak stát už má další zdroje informací, kolik lidí a jakého věku zde žije (registr obyvatel, matriky) a taky na tom území funguje samospráva. Tj městská část, která se stará o pár desítek tisíc lidí max. Ti by snad mohli vědět, jaké problémy dané území trápí a kdo tam tak asi žije.

    Na výstavbu školek, škol a domovů důchodců fakt nepotřebují celostátní sčítání.
    Max avatar 29.3.2021 09:47 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Také mě překvapilo, na jak málo věcí se ptali :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    29.3.2021 10:03 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Tak jednak stát už má další zdroje informací, kolik lidí a jakého věku zde žije (registr obyvatel, matriky)
    Přesně, ne všichni sice bydlí na adrese svého trvalého bydliště, ale to se většinou týká mladých lidí, co nemají děti, takže pro účely budování infrastruktury by existující registry měly bohatě dostačovat. Jenže to by se do nich musel někdo podívat, u škol to obvykle funguje tak, že samospráva začne řešit budování nové školy ve chvíli, kdy ta stará začne praskat ve švech, protože do první třídy nastupují děti husákovo vnoučat.
    Quando omni flunkus moritati
    29.3.2021 12:26 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    No myslím si, že kdo kde bydlí neví. Jednak proto, že mnoho lidi nebydlí ve svém, nebydlí ani v místě formálního trvalého bydliště, a na druhé straně jsou tací, kteří mají více bytů/domů ve vlastnictví, o mne kde bydlím z LV nezjistí.
    Tj městská část, která se stará o pár desítek tisíc lidí max. Ti by snad mohli vědět, jaké problémy dané území trápí a kdo tam tak asi žije.
    No to tě mohu stoprocentně ujistit, že samospráva většího města nebo městské části to neví. A nemá jak to zjistit. V městské části Prahy, kde bydlím je tak 70 000 lidí s trvalým bydlištěm a odhaduje se tak 20-40 000 lidí, kteří zde bydlí a trvalé bydliště mají jinde a z úrovně úředníka městské části nezjistíš víc. Jedině mohu chodit po ulicích a ptát se lidí, ale to je sice také důležité, ale objektivní data to nenahradí.

    Navíc přesně od tohoto je Staták. Úředník třeba zjistí info, že se Franta Novák odstěhoval, ale naprosto nemá šanci vytvořit jakákoli agregovaná data. Jakékoliv informace, které městská část potřebuje se získávají ze statáku a okamžitá data z matrik, ale to jsou okamžitá data, bez jakékoliv predikce. Staťák jakožto, sice státem zřízená, ale nezávislá instituce, je tu od toho, aby s primárních dat vytvořila smysluplné statistiky.

    Problém úplně jiný je, že vláda se chová, jak se chová a nedokáže smysluplně info ze stáťáku využívat. (No drahé 70M je cca pětina ceny jedné základní školy se 4 třídami v ročníku)
    29.3.2021 12:33 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Mě na sčítání vadí, že je brutálně drahé (celkem podle hlídače státu 70M)
    Já tedy četl něco o 2G celkem, jen 1G je pošta:

    https://www.hlidacstatu.cz/Detail/10911432
    Heron avatar 29.3.2021 13:24 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Na celkový součet si asi budeme muset ještě počkat. Bláha na FB dává odkaz výběru smluv. A potom ještě výběr smluv jen pro online část.

    Asi to ještě zpracovávají. (Uváděl jsem info ze soboty ráno.)

    Jako co jsem se koukal do některých z nich, tak tam se neřeší jen jedna věc a jen pro sčítání, takže ten úřad se potom může vymlouvat na to, že přesnou částku nelze spočítat, protože ty firmy dělají i jiné věci.

    Jinak je to naprosto šílené, to by vycházelo v pesimistické variantě na 200Kč per občan.
    Heron avatar 31.3.2021 12:49 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Další upřesnění. Tentokrát celkem 112M, ale část z toho opět kombinace online / offline sčítání.
    30.3.2021 10:39 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Letáčiky s týmito vlhkými sme si našli vylepené po vchodoch aj u nás v SR (u nás budeme mať sčítanie hotové čo nevidieť).

    Podľa mňa sa tieto dáta nevyužijú na nič prínosné občanom. Využiť takéto dáta si vyžaduje dlhodobé schopnosti plánovať, a ako vieme, politici vedia plánovať iba 4 roky dopredu. A úradníci neplánujú už vôbec, lebo to by musel niekto pohnúť rozumom a to je nad ich sily.

    Toto sú veci, ktoré treba dynamicky sledovať neustále, mesto predsa z matrík musí vedieť, koľko sa kde narodilo detí. A treba štatistiky aplikovať lokálne (trebárs stav sktívnejšie sledovať na nejakom novom sídlisku/mestskej časti). Na to ale nepotrebujeme globálne zozbierané štatistiky (povinne) od všetkých raz za desať rokov (totálne neefektívna vec vyžadujúca veľmi dôkladné plánovanie).

    28.3.2021 13:12 zdenek2008 | skóre: 26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    VELKE SCITANI METADAT Z POCITADEL/MOBILU POPULACE :-)
    Max avatar 28.3.2021 13:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    "Děkujeme za Váš zájem o sčítání. V tuto chvíli vyplňuje sčítací formulář najednou přes 150 tisíc osob. Abyste se sečetli v pořádku, zkuste se prosím přihlásit později. Děkujeme za pochopení."

    Hmm. Kdo by to byl řekl.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    28.3.2021 18:57 mc
    Rozbalit Rozbalit vše Sčítání lidu - komu posíláte data při online sčítání ČR?
    To opravdu nikomu nevadí, že český stát sčítá své osoby na serverech patřícím zahraniční komerční společnosti a které jsou umístěny v zahraničí?

    To nikomu nevadí, že 10 milinonu lidí má poslat svá rodná čísla, rodinné vazby, informace o svém bydlení do zahraničí?

    Stát nás neumí sečíst tady doma?

    $ host www.onlinescitani.cz www.onlinescitani.cz is an alias for csu-prod.azurefd.net. csu-prod.azurefd.net is an alias for star-azurefd-prod.trafficmanager.net. star-azurefd-prod.trafficmanager.net is an alias for dual.t-0009.t-msedge.net. dual.t-0009.t-msedge.net is an alias for t-0009.t-msedge.net. t-0009.t-msedge.net is an alias for Edge-Prod-PRG01r3.ctrl.t-0009.t-msedge.net. Edge-Prod-PRG01r3.ctrl.t-0009.t-msedge.net is an alias for standard.t-0009.t-msedge.net. standard.t-0009.t-msedge.net has address 13.107.246.19 standard.t-0009.t-msedge.net has address 13.107.213.19 standard.t-0009.t-msedge.net has IPv6 address 2620:1ec:bdf::19 standard.t-0009.t-msedge.net has IPv6 address 2620:1ec:46::19

    $ whois 13.107.246.19 NetRange: 13.64.0.0 - 13.107.255.255 .... Organization: Microsoft Corporation (MSFT) ... OrgName: Microsoft Corporation OrgId: MSFT Address: One Microsoft Way City: Redmond StateProv: WA PostalCode: 98052 Country: US ...

    $ geoiplookup 13.107.246.19 GeoIP Country Edition: US, United States

    ip2location.com hlásí "Netherlands", ale rozhodně se nezdá, že by to bylo realizováno v rámci ČR.
    Jendа avatar 28.3.2021 19:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu - komu posíláte data při online sčítání ČR?
    Vadí, ale co má dělat?
    Jardík avatar 28.3.2021 21:27 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu - komu posíláte data při online sčítání ČR?
    Pošlou to do US, a tam to ukradne NSA, jednoduché.
    Věřím v jednoho Boha.
    28.3.2021 21:27 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu - komu posíláte data při online sčítání ČR?
    Nechat se sečíst za čtrnáct dnů papírově?
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    Jendа avatar 28.3.2021 21:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu - komu posíláte data při online sčítání ČR?
    S tím se stane to, že ten papírový formulář někdo přepíše do úplně té stejné databáze u MS, ne?
    29.3.2021 21:12 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu - komu posíláte data při online sčítání ČR?
    Aha, to mi nedošlo.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    29.3.2021 02:05 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu - komu posíláte data při online sčítání ČR?
    Není možné, aby server byl mimo Prahu, protože by se to časově nedalo stihnout. Ping z Cesnetu z Prahy je jen lehce přes 1ms.
    ping www.onlinescitani.cz
    PING www.onlinescitani.cz(2620:1ec:46::19 (2620:1ec:46::19)) 56 data bytes
    64 bytes from 2620:1ec:46::19 (2620:1ec:46::19): icmp_seq=1 ttl=54 time=1.51 ms
    64 bytes from 2620:1ec:46::19 (2620:1ec:46::19): icmp_seq=2 ttl=54 time=1.43 ms
    64 bytes from 2620:1ec:46::19 (2620:1ec:46::19): icmp_seq=3 ttl=54 time=1.44 ms
    64 bytes from 2620:1ec:46::19 (2620:1ec:46::19): icmp_seq=4 ttl=54 time=1.29 ms
    64 bytes from 2620:1ec:46::19 (2620:1ec:46::19): icmp_seq=5 ttl=54 time=1.28 ms
    
    Přičemž nix.cz je tak stejně daleko.
    ping www.nix.cz          
    PING www.nix.cz(2a02:38:2::171 (2a02:38:2::171)) 56 data bytes
    64 bytes from 2a02:38:2::171 (2a02:38:2::171): icmp_seq=1 ttl=55 time=1.67 ms
    64 bytes from 2a02:38:2::171 (2a02:38:2::171): icmp_seq=2 ttl=55 time=1.44 ms
    64 bytes from 2a02:38:2::171 (2a02:38:2::171): icmp_seq=3 ttl=55 time=1.41 ms
    Ale určitě je na MS serverech, z nixu to odcházi portem do microsoftu.
    29.3.2021 07:23 mc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu - komu posíláte data při online sčítání ČR?
    Nechal jsem zjistit ping na tu ipv4 13.107.246.19 z jedné univerzity co je na CESNET a dělalo to průměrně ~5.3 ms.

    Je také otázka, zda na ping odpovídá finální zařízení s webovou službou, nebo něco kus předtím. Tedy odpověď na ping nemusí být z toho finálního zařízení, ale z nějakého zařízení blíže - nicméně to jsem neanalyzoval, jelikož se mi zatím vůbec nechce lézt na ten jejich web.
    29.3.2021 12:39 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu - komu posíláte data při online sčítání ČR?
    Pokud ta univerzita byly v Brně tak to odpovídá, Praha-Brno na Cesnetu je cca 4ms
    ping www.muni.cz
    PING www.muni.cz (147.251.5.237) 56(84) bytes of data.
    64 bytes from www.muni.cz (147.251.5.237): icmp_seq=1 ttl=118 time=4.85 ms
    64 bytes from www.muni.cz (147.251.5.237): icmp_seq=1 ttl=118 time=4.89 ms (DUP!)
    64 bytes from www.muni.cz (147.251.5.237): icmp_seq=1 ttl=118 time=4.90 ms (DUP!)
    64 bytes from www.muni.cz (147.251.5.237): icmp_seq=1 ttl=118 time=5.01 ms (DUP!)
    64 bytes from www.muni.cz (147.251.5.237): icmp_seq=1 ttl=118 time=7.18 ms (DUP!)
    64 bytes from www.muni.cz (147.251.5.237): icmp_seq=2 ttl=118 time=4.76 ms
    64 bytes from www.muni.cz (147.251.5.237): icmp_seq=2 ttl=118 time=4.79 ms (DUP!)
    64 bytes from www.muni.cz (147.251.5.237): icmp_seq=2 ttl=118 time=4.88 ms (DUP!)
    64 bytes from www.muni.cz (147.251.5.237): icmp_seq=2 ttl=118 time=4.96 ms (DUP!)
    64 bytes from www.muni.cz (147.251.5.237): icmp_seq=2 ttl=118 time=6.25 ms (DUP!)
    
    z Prahy je na IP opět 1ms
    ping 13.107.246.19 
    PING 13.107.246.19 (13.107.246.19) 56(84) bytes of data.
    64 bytes from 13.107.246.19: icmp_seq=1 ttl=118 time=1.61 ms
    64 bytes from 13.107.246.19: icmp_seq=2 ttl=118 time=1.33 ms
    64 bytes from 13.107.246.19: icmp_seq=3 ttl=118 time=1.44 ms
    ^C
    --- 13.107.246.19 ping statistics ---
    3 packets transmitted, 3 received, 0% packet loss, time 5ms
    rtt min/avg/max/mdev = 1.325/1.460/1.614/0.118 ms
    
    Stačí si uvědomit, že rychlost světla ve skle je cca 200 000 km/s, paket letí tam a zpět, takže 1ms je max 100 km optického vlákna. Protože není položeno přesně vzdušnou čarou mezi body a nějaké zpoždění na routerech tak mě dlouhodobě vychází 1ms je cca 50-80 km vzdálenosti.
    Jendа avatar 29.3.2021 12:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu - komu posíláte data při online sčítání ČR?
    Já mám na 13.107.246.19 z maftyzu v Praze dokonce 0.98ms. Ale to je prostě vstupní bod jejich CDN/loadbalanceru a pak se data pošlou kdo ví kam jinam.
    29.3.2021 13:26 mc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu - komu posíláte data při online sčítání ČR?
    Nerozporoval jsem, že ping dává krátkou odezvu. Beru Vaši informaci, že z Prahy je průměrně ~1.5 ms (minimum ~1.3 ms). Říkám však, že ten ping nemusí být odpověď toho stroje, kde je web a kde se zpracovává formulář. Tedy na ten ping může odpovídat nějaký stroj nacházející se ještě v ČR, ale web může být dál - nevím jak to je uvnitř.

    Pokud je stroj zpracovávající formuláře skutečně v ČR, je pak otázka, zda je zajištěno, že to v ČR zůstává a jak to má technicky stát řešeno. IP patří americkému Microsoft a já v nich důvěru nemám.
    29.3.2021 20:06 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu - komu posíláte data při online sčítání ČR?
    To že je to služby MS je samozřejmě vidět, a jakou smlouvu má staťák s MS o přístupu a zabezpečení dat je na nich, asi to půjde najít ve veřejném registru smluv, ale hledat se mi to tedy nechce.
    28.3.2021 19:43 adsf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Lol, tady to scitani Zidu, domu a bytu je dobrej oser.
    Jardík avatar 28.3.2021 21:28 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Nenašel jsem tam na výběr své pohlaví ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Max avatar 29.3.2021 09:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Asi nechtěli mást zbytek obyvatelstva jen kvůli tobě, tak ho tam nezařadili. Z toho si nic nedělej :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    29.3.2021 18:00 galileo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    1cm vyplň jako "Jiné"
    30.3.2021 10:42 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Dúfam, že kolonku o náboženstve všetci z tradície vyplňujete ako "Rytier rádu Jedi". Osobne plánujem o ďalších desať rokov napísať "Sithský lord", aby bolo badať nejaký progres.
    Fluttershy, yay! avatar 30.3.2021 10:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Náš nevěřící se mezitím rozmýšlí, jestli napsat vyznání pastafarián, jedi nebo neodpovědět vůbec. Pokusím se teď proto vysvětlit (a snad i pár nerozhodnutých přesvědčit), že je poměrně rozumné brát sčítání lidu vážně a nevyhnout se odpovědi “bez náboženské víry”.

    Nejprve se ale podívejme na to, čím se situace u nás a na Slovensku liší.

    V první řadě jde na Slovensku boj o peníze. Církve tam totiž dostávají příspěvky podle počtu věřících. Úbytek stoupenců znamená tedy pro slovenskou římskokatolickou církev stále hrozbu a občané jej mohou použít i jako určitou formu “trestu” za nepřípustné chování.

    Církve a kněží v České republice jsou v naprosto jiné pozici. Státní příspěvek na financování církví podle Zákona č. 428/2012 Sb. Zákon o majetkovém vyrovnání s církvemi a náboženskými společnostmi a o změně některých zákonů (zákon o majetkovém vyrovnání s církvemi a náboženskými společnostmi) § 17 Příspěvek na podporu činnosti dotčených církví a náboženských společností

    Zároveň se splácením částky, kterou v rámci přijetí tohoto zákona politici zavázali občany uhradit církvím (tzv. církevní restituce), tedy klesá částka, kterou stát církve podporuje. Ta je pevně vázaná ke stavu v roce 2011. Finančně tedy pokles věřících u nás církvím opravdu neublíží.

    Smutnou skutečností je, že naše média veřejné služby, ale ani zpravodajské servery nepůjdou proti názoru, který budou považovat za většinový. To, že nemalou část jejich vysílání tvoří náboženská propaganda, není omyl. Prostě se snaží přizpůsobit předpokládaným divákům a posluchačům.

    Jenže český veřejný prostor je z velké části naplněn iluzemi o tom, jak naše společnost funguje. A církve jsou v takovém prostředí skutečnými “vládci iluzí”. Proto také popud k vyškrtnutí otázky po konfesi vyšel právě z pražského arcibiskupství.

    To, co skutečně vadí nám, je pozice arbitra, kterou ve společnosti církevní představitelé mají, a to jak z pozice morálky, tak z pozice zastupované skupiny. Zastoupení církevních organizací například v mediálních radách je přitom naprosto disproporční vůči počtu lidí, které reálně zastupují.

    Ateisté ČR: Bez náboženské víry – sčítání 2021 je boj o veřejný prostor
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    30.3.2021 14:40 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu, domů a bytů 2021
    Napísať tam "Jedi" a "bez vyznania" je v tomto kontexte to isté. Ale pri prvej z týchto možností tým dáš najavo, že si zo sčítania robíš srandu.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.