Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.
Byla vydána nová verze 10.1 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Uživatel je nově varován, když se nepoužívá postkvantovou výměnu klíčů.
Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy z konference LinuxDays 2025.
Na konferenci LinuxDays 2025 byl oficiálně představen nový router Turris Omnia NG.
Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2025, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách FIT ČVUT. Na programu je spousta zajímavých přednášek.
V únoru loňského roku Úřad pro ochranu osobních údajů pravomocně uložil společnosti Avast Software pokutu 351 mil. Kč za porušení GDPR. Městský soud v Praze tuto pokutu na úterním jednání zrušil. Potvrdil ale, že společnost Avast porušila zákon, když skrze svůj zdarma dostupný antivirový program sledovala, které weby jeho uživatelé navštěvují, a tyto informace předávala dceřiné společnosti Jumpshot. Úřad pro ochranu osobních údajů
… více »V katalogu distribuční platformy Steam je k dispozici již 1800 her pro SteamOS a Linux. Dle aktuálního přehledu o softwarovém a hardwarovém vybavení uživatelů služby Steam ale podíl Linuxu klesá a aktuálně činí 0,96 %.
Tiskni
Sdílej:
Příjde jen mě, že Steam by potřeboval pro ty své konzole hry jako má Xbox své "Sports" a "Forza"?
A kdyby měl i ovladač něco jako kinect a dal se na tom pařit "Dance", prostě něco kolektivnějšího, tak že by spíš uspěl?
Na miesto forzy je pre linux Grid Autosport. Podporuje aj splitscreen hranie aj ked zatial som to nejak neskusal. V plane bol aj port Project Cars, ale netusim ako dopadol ten.
Problem steam machines je kazdopadne inde -- zatial to je nedorobene. HW uz celkom maju, ale SW je mile daleko za konzolami.
1.) Pri hrani napr. Trine 3 so steam controllerom to vypisuje veci ako 'Press Button 16', moc neverim tomu, ze ludia si pamataju, ktory je prave ten Button 16 na ich ovladaci. Toto by chcelo pravdepodobne dokopat vyrobcov k lepsej podpore steam ovladaca, nieco ako ma xbox ovladac.
2.) Chybaju automaticke profily a pod. veci pre steam ovladac. Kopa hier vyzaduje nastavenie ovladaca pred pouzitim a aj tak to casto nie je uplny ideal. Keby na to zamestnalo Valve jedneho cloveka na nejaky ten mesiac-dva, tak to ma aspon zbezne pokryte svojimi default profilmi pre aspon vacsie hry..
3.) Vsetko casto pada, ci uz ide o hry alebo priamo o steam. Zas musim priznat, ze kvoli steam ovladacu pouzivam podla odporucani Valve Steam Beta.
4.) Hry sa neprisposobuju HW -- maju default niekedy moc vysoko, niekedy moc nizko. Niektore novsie hry uz pouzivaju na toto auto-detekciu, co aspon trocha pomaha, ale casto ziadna slava. Zaujimavo ma toto vyriesene Android, kde nastavenia urovne detailov prebiehaju transparentne na pozadi, aj ked to zavisi skor od podporovanej urovne OpenGLES nez cohokolvek ineho.
Cize celkovo clovek v dnesnej dobe robi skor testera pre buducu hernu platformu nez cokolvek ine a to je aj najvacsi problem steam os. Ak si z neho vela ludi odnesie to, ze je to komplikovane, nestabilne a pod., tak sa nepresadi podla mna nikdy.