Knihovna libpng, tj. oficiální referenční knihovna grafického formátu PNG (Portable Network Graphics), byla vydána ve verzi 1.6.51. Opraveny jsou 4 bezpečnostní chyby obsaženy ve verzích 1.6.0 (vydána 14. února 2013) až 1.6.50. Nejvážnější z chyb CVE-2025-65018 může vést ke spuštění libovolného kódu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 159 (pdf).
Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.
Virtualizační software Xen (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 4.21. Podrobnosti v poznámkách k vydání a přehledu nových vlastností.
Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).
Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »V katalogu distribuční platformy Steam je k dispozici již 1800 her pro SteamOS a Linux. Dle aktuálního přehledu o softwarovém a hardwarovém vybavení uživatelů služby Steam ale podíl Linuxu klesá a aktuálně činí 0,96 %.
Tiskni
Sdílej:
A jinak vezte, ze steam machines opravdu moc uspesne nebudou a to i kdyz budou levne.
Příjde jen mě, že Steam by potřeboval pro ty své konzole hry jako má Xbox své "Sports" a "Forza"?
A kdyby měl i ovladač něco jako kinect a dal se na tom pařit "Dance", prostě něco kolektivnějšího, tak že by spíš uspěl?
Na miesto forzy je pre linux Grid Autosport. Podporuje aj splitscreen hranie aj ked zatial som to nejak neskusal. V plane bol aj port Project Cars, ale netusim ako dopadol ten.
Problem steam machines je kazdopadne inde -- zatial to je nedorobene. HW uz celkom maju, ale SW je mile daleko za konzolami.
1.) Pri hrani napr. Trine 3 so steam controllerom to vypisuje veci ako 'Press Button 16', moc neverim tomu, ze ludia si pamataju, ktory je prave ten Button 16 na ich ovladaci. Toto by chcelo pravdepodobne dokopat vyrobcov k lepsej podpore steam ovladaca, nieco ako ma xbox ovladac.
2.) Chybaju automaticke profily a pod. veci pre steam ovladac. Kopa hier vyzaduje nastavenie ovladaca pred pouzitim a aj tak to casto nie je uplny ideal. Keby na to zamestnalo Valve jedneho cloveka na nejaky ten mesiac-dva, tak to ma aspon zbezne pokryte svojimi default profilmi pre aspon vacsie hry..
3.) Vsetko casto pada, ci uz ide o hry alebo priamo o steam. Zas musim priznat, ze kvoli steam ovladacu pouzivam podla odporucani Valve Steam Beta.
4.) Hry sa neprisposobuju HW -- maju default niekedy moc vysoko, niekedy moc nizko. Niektore novsie hry uz pouzivaju na toto auto-detekciu, co aspon trocha pomaha, ale casto ziadna slava. Zaujimavo ma toto vyriesene Android, kde nastavenia urovne detailov prebiehaju transparentne na pozadi, aj ked to zavisi skor od podporovanej urovne OpenGLES nez cohokolvek ineho.
Cize celkovo clovek v dnesnej dobe robi skor testera pre buducu hernu platformu nez cokolvek ine a to je aj najvacsi problem steam os. Ak si z neho vela ludi odnesie to, ze je to komplikovane, nestabilne a pod., tak sa nepresadi podla mna nikdy.