Byla vydána nová verze 5.12 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi a zpracování digitálních fotografií primárně ve formátů RAW RawTherapee (Wikipedie). Vedle zdrojových kódů je k dispozici také balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za květen (YouTube).
Byly publikovány informace (txt) o zranitelnostech CVE-2025-5054 v Apport a CVE-2025-4598 v systemd-coredump. Lokální uživatel se může dostat k výpisu paměti programu (core dump) s SUID a přečíst si tak například /etc/shadow.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,69 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 30,95 %. Procesor AMD používá 68,77 % hráčů na Linuxu.
Byla vydána verze 4.0 open source programu na kreslení grafů Veusz (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Proběhla portace na Qt 6.
Dibuja je jednoduchý kreslící program inspirovaný programy Paintbrush pro macOS a Malování pro Windows. Vydána byla verze 0.26.0.
Byla vydána nová verze 9.13 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Byla vydána nová stabilní verze 3.22.0, tj. první z nové řady 3.22, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici
… více »V katalogu distribuční platformy Steam je k dispozici již 1800 her pro SteamOS a Linux. Dle aktuálního přehledu o softwarovém a hardwarovém vybavení uživatelů služby Steam ale podíl Linuxu klesá a aktuálně činí 0,96 %.
Tiskni
Sdílej:
Příjde jen mě, že Steam by potřeboval pro ty své konzole hry jako má Xbox své "Sports" a "Forza"?
A kdyby měl i ovladač něco jako kinect a dal se na tom pařit "Dance", prostě něco kolektivnějšího, tak že by spíš uspěl?
Na miesto forzy je pre linux Grid Autosport. Podporuje aj splitscreen hranie aj ked zatial som to nejak neskusal. V plane bol aj port Project Cars, ale netusim ako dopadol ten.
Problem steam machines je kazdopadne inde -- zatial to je nedorobene. HW uz celkom maju, ale SW je mile daleko za konzolami.
1.) Pri hrani napr. Trine 3 so steam controllerom to vypisuje veci ako 'Press Button 16', moc neverim tomu, ze ludia si pamataju, ktory je prave ten Button 16 na ich ovladaci. Toto by chcelo pravdepodobne dokopat vyrobcov k lepsej podpore steam ovladaca, nieco ako ma xbox ovladac.
2.) Chybaju automaticke profily a pod. veci pre steam ovladac. Kopa hier vyzaduje nastavenie ovladaca pred pouzitim a aj tak to casto nie je uplny ideal. Keby na to zamestnalo Valve jedneho cloveka na nejaky ten mesiac-dva, tak to ma aspon zbezne pokryte svojimi default profilmi pre aspon vacsie hry..
3.) Vsetko casto pada, ci uz ide o hry alebo priamo o steam. Zas musim priznat, ze kvoli steam ovladacu pouzivam podla odporucani Valve Steam Beta.
4.) Hry sa neprisposobuju HW -- maju default niekedy moc vysoko, niekedy moc nizko. Niektore novsie hry uz pouzivaju na toto auto-detekciu, co aspon trocha pomaha, ale casto ziadna slava. Zaujimavo ma toto vyriesene Android, kde nastavenia urovne detailov prebiehaju transparentne na pozadi, aj ked to zavisi skor od podporovanej urovne OpenGLES nez cohokolvek ineho.
Cize celkovo clovek v dnesnej dobe robi skor testera pre buducu hernu platformu nez cokolvek ine a to je aj najvacsi problem steam os. Ak si z neho vela ludi odnesie to, ze je to komplikovane, nestabilne a pod., tak sa nepresadi podla mna nikdy.