Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).
Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia AI asistenta Lumo.
Amazon koupil společnost Bee zaměřenou na nositelnou osobní AI aktuálně nabízející náramek Pioneer (YouTube) s mikrofony zaznamenávající vše kolem [𝕏, LinkedIn].
Společnost Teufel nedávno představila svůj první open source Bluetooth reproduktor MYND.
Byla vydána verze 4.2 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Anton Carniaux, právní zástupce Microsoft France, pod přísahou: Microsoft nemůže garantovat, že data z EU nepředá do USA bez EU souhlasu, musí dodržovat americké zákony.
Byl vydán Mozilla Firefox 141.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Lokální AI umí uspořádat podobné panely do skupin. Firefox na Linuxu využívá méně paměti. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 141 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.
Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.
V katalogu distribuční platformy Steam je k dispozici již 1800 her pro SteamOS a Linux. Dle aktuálního přehledu o softwarovém a hardwarovém vybavení uživatelů služby Steam ale podíl Linuxu klesá a aktuálně činí 0,96 %.
Tiskni
Sdílej:
Příjde jen mě, že Steam by potřeboval pro ty své konzole hry jako má Xbox své "Sports" a "Forza"?
A kdyby měl i ovladač něco jako kinect a dal se na tom pařit "Dance", prostě něco kolektivnějšího, tak že by spíš uspěl?
Na miesto forzy je pre linux Grid Autosport. Podporuje aj splitscreen hranie aj ked zatial som to nejak neskusal. V plane bol aj port Project Cars, ale netusim ako dopadol ten.
Problem steam machines je kazdopadne inde -- zatial to je nedorobene. HW uz celkom maju, ale SW je mile daleko za konzolami.
1.) Pri hrani napr. Trine 3 so steam controllerom to vypisuje veci ako 'Press Button 16', moc neverim tomu, ze ludia si pamataju, ktory je prave ten Button 16 na ich ovladaci. Toto by chcelo pravdepodobne dokopat vyrobcov k lepsej podpore steam ovladaca, nieco ako ma xbox ovladac.
2.) Chybaju automaticke profily a pod. veci pre steam ovladac. Kopa hier vyzaduje nastavenie ovladaca pred pouzitim a aj tak to casto nie je uplny ideal. Keby na to zamestnalo Valve jedneho cloveka na nejaky ten mesiac-dva, tak to ma aspon zbezne pokryte svojimi default profilmi pre aspon vacsie hry..
3.) Vsetko casto pada, ci uz ide o hry alebo priamo o steam. Zas musim priznat, ze kvoli steam ovladacu pouzivam podla odporucani Valve Steam Beta.
4.) Hry sa neprisposobuju HW -- maju default niekedy moc vysoko, niekedy moc nizko. Niektore novsie hry uz pouzivaju na toto auto-detekciu, co aspon trocha pomaha, ale casto ziadna slava. Zaujimavo ma toto vyriesene Android, kde nastavenia urovne detailov prebiehaju transparentne na pozadi, aj ked to zavisi skor od podporovanej urovne OpenGLES nez cohokolvek ineho.
Cize celkovo clovek v dnesnej dobe robi skor testera pre buducu hernu platformu nez cokolvek ine a to je aj najvacsi problem steam os. Ak si z neho vela ludi odnesie to, ze je to komplikovane, nestabilne a pod., tak sa nepresadi podla mna nikdy.