abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.5. 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 594 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    STX Linux 1.0final

    A do třetice všeho dobrého, byla vydána finální verze STX Linuxu. Ten je určen na starší počítače, má kontrolní centrum a schopnost využívat balíčky pro Slackware. Přehled. (obsahuje např. Gimp 2.3.6)

    10.1.2006 17:53 | black - aka pol | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.1.2006 18:03 black - aka pol | skóre: 19 | blog: Ze_sveta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: STX Linux 1.0final
    Zhruba by se dalo říci, že na čem běžely Windows 98 svižně na tom by měl jet i STX Linux zhruba stejně tak.

    Jo, v této verzi má už konečně i vlastní gcc ;))

    Nespíš než vymyslí Fedoru6, budu mít spoustu času si zase něco vyzkoušet, takže proč ne STX?
    10.1.2006 18:09 black - aka pol | skóre: 19 | blog: Ze_sveta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: STX Linux 1.0final
    Využít OO.o v STX může být velice dobrý nápad - máte-li alespoň PIII, zde je tedy odkaz. (Ze Slackware repository)
    10.1.2006 19:24 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: STX Linux 1.0final
    Ňam ňam, už sa teším ako to nainštalujem :)
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    10.1.2006 20:22 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: STX Linux 1.0final
    neboli dalsi trosku predkonfigurovane Slackware (se stejnou narocnosti na spravu systemu) jako je treba ten Pocketlinux, co jsem zkousel. No, nic proti nadseni, ale narazit na tohle jako na prvni Linux bych radeji nechtel :(
    10.1.2006 20:41 black - aka pol | skóre: 19 | blog: Ze_sveta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: STX Linux 1.0final
    Spíš ne, doufejme. Žádná aktuální recence nikde není, ale nic nenaznačuje podobné problémy.
    10.1.2006 20:54 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: STX Linux 1.0final
    Spíš ne, doufejme. Žádná aktuální recence nikde není, ale nic nenaznačuje podobné problémy.
    Nejde ani tak o problemy (ze neni tak mlade distro vychytane, se da ocekavat a vyslovene "problemy" v Pocketlinuxu nebyly), ale o skutecnost, ze to, co se "prodava" pod nejakou nalepkou, je porad stary (dobry) Slackware - vcetne naroku na administraci.

    Pak sahnou po takove "small, fast and easy" distribuci lidi, co by si na Slackware jinak netroufli a mozna velice budou prekvapeni, az dojde na instalaci novych programu a zavislosti balicku. Podle me budou mit takove upravovane distribuce prakticky smysl, az prinesou oproti materske distribuci neco navic, ne jen individualni upravu.

    Ne, nejsem proti, aby se s tim dal lidi patlali, treba se z toho neco kloudneho vylihne, ale mam potrebu to objektivne kriticky poznamenat. STejne jako ten Pocketlinux, tak ani STX, co tak zbezne koukam, moc nevaruje, ze jde o distro zatim spis pro zkusenejsi uzivatele (administratory), coz mi prijde malinko nefer.
    11.1.2006 12:10 Petr Ježek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: STX Linux 1.0final
    Nebo mohou sáhnout po Archu (ovšem jen s 686). Překvapuje mne, jak je Arch aktuální a jak vzniká nový instalátor a řada pomocníků v jinak klasické testové konfiguraci. Noodle 7.1 je čersvě venku i se svým ISO...
    10.1.2006 23:07 jirka d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: STX Linux 1.0final
    Wow! To GUI vypada vcelku dobre... http://ede.sourceforge.net/

    Je to takove jednoduche, trochu (hodne moc) Windows like, nicmene to neni preplneny desktop. Simply clever ;-)
    10.1.2006 23:27 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: STX Linux 1.0final
    nicmene to neni preplneny desktop. Simply clever ;-)
    "preplneny desktop" - to znamena co? Vice panelu, vice ikon, gkrellm nebo superkaramba? Aneb to vsechno, co si muzete kdykoliv v temer kazdem desktopovem prostredi povypinat a pozapinat (pridelat) podle libosti? Naklikat KDE do podobne formy netrva ani dve minuty (a kdyz si najdete patricne Thema, muze to vypadat snad uplne stejne).

    Myslim, ze posuzovat desktopova prostredi podle nejakeho defaultniho nastaveni (panelu, ikon na plose, pozadi apod.) je nejak divne. Zajimavejsi jsou prave moznosti konfigurace, odezva, hw-narocnost, snadnost ovladani apod., tj. presne to, co se ze screenshotu vycist prilis neda.
    12.1.2006 00:07 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: STX Linux 1.0final
    Myslim, ze posuzovat desktopova prostredi podle nejakeho defaultniho nastaveni (panelu, ikon na plose, pozadi apod.) je nejak divne. Zajimavejsi jsou prave moznosti konfigurace, odezva, hw-narocnost, snadnost ovladani apod., tj. presne to, co se ze screenshotu vycist prilis neda.
    Nesouhlasím s Vámi v tom, že "je nějak divné" posuzovat prostředí podle defaultního vzhledu. Naopak, je to pro normálního uživatele docela přirozené. Počítač (respektive uživatelské prostředí) by měl(o) ušetřit co nejvíce času při práci, a tedy být nej* už při standardním nastavení. Můj názor je takový, že ačkoli asi pro všechny WM existují středně kvalitní až krásné motivy, téměř nikdy se takové motivy neobjeví v prvotním nastavení. Když budu ohromen prvním dojmem, jistě si rád s prostředím i pohraji. Ale když ne? Pak mne ani nejasná vidina pěkných motivů na Internetu nepřinutí trápit se s konfigurací ... Znám i argumenty podobné tomuto : "na co pěkný grafický WM, když v *nixech je podstatná jen konzole ". Ano, je samozřejmě pravdou, že terminály jsou nedílnou součástí *nixů. I já osobně používám skoro desítku konzolí najednou, ale nemohu se zříci toho, že můj svět je barevný, je plný obrazů a symbolů. Budoucnost *nixů (mluvím pořád o desktopech) vidím v dokonalé symbióze grafických a konzolových aplikací. V designu, který se snaží pohlížet do budoucnosti, stejně jako se počítače stále zdokonalují a zdokonalují. V rychlých, ale přesto graficky zdařilých prostředích. Bohužel moji vizi snad žádný OS, žádná distribuce nenaplňuje ... grafické motivy bývají často veškeré žádné, barvy neladící, grafická prostředí okopírována od úspěšnějších kolegů i OS. Vydavatelům distribucí bych doporučil vzít některé zajímavé grafické motivy z Internetu a vyměnit je za současné. To by byl ale jen první krůček ...


    end of myšlenkoběh na téma
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    12.1.2006 16:42 jirka d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: STX Linux 1.0final
    Přeplněný desktop je subjektivně pro mně výchozí nastavení GNOME, KDE. Nepotřebuji KPanel, který se pro uživatele trochu špatně ovládá - zjednodušeně: je to moc konfigurovatelné a to je ten problém. Už dlouho jsem hledal něco, co připomíná Windows-like shell a nemá to funkce navíc. Prostě Start menu, hodiny, taskbar, a finíto. Uživatelům strašně krkolomně vysvětlím klikni na tohle a tohle, když mají GUI překopané. Daleko snadněji jim vysvětlím klikni na Start, programy, Firefox (blbej příklad, já vím :-) ) než, hele v tom tvym super vylepšenym GUI někde najdi ikonku Firefoxe, teda jestli náhodou voje icon-theme nemá defaultně nastavenou jinou ikonku pro Firefox... trochu odbíhám od původního tématu, ale doufám, že sem to vysvětlil jednoznačně. TOhle GUI se mi subjektivně prostě líbí, není přeplácané a funkční. Tečka.
    12.1.2006 16:43 jirka d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: STX Linux 1.0final
    Přeplněný desktop je subjektivně pro mně výchozí nastavení GNOME, KDE. Nepotřebuji KPanel, který se pro uživatele trochu špatně ovládá - zjednodušeně: je to moc konfigurovatelné a to je ten problém. Už dlouho jsem hledal něco, co připomíná Windows-like shell a nemá to funkce navíc. Prostě Start menu, hodiny, taskbar, a finíto. Uživatelům strašně krkolomně vysvětlím klikni na tohle a tohle, když mají GUI překopané. Daleko snadněji jim vysvětlím klikni na Start, programy, Firefox (blbej příklad, já vím :-) ) než, hele v tom tvym super vylepšenym GUI někde najdi ikonku Firefoxe, teda jestli náhodou voje icon-theme nemá defaultně nastavenou jinou ikonku pro Firefox... trochu odbíhám od původního tématu, ale doufám, že sem to vysvětlil jednoznačně. TOhle GUI se mi subjektivně prostě líbí, není přeplácané a funkční. Tečka.
    13.1.2006 02:08 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: STX Linux 1.0final
    Přeplněný desktop je subjektivně pro mně výchozí nastavení GNOME, KDE. Nepotřebuji KPanel, který se pro uživatele trochu špatně ovládá ... Prostě Start menu, hodiny, taskbar, a finíto.
    Jelikoz nikdy moc dlouho u defaultniho vzhledu KDE nevydrzim, tak se mozna pletu... ale tyhle dve vety si nejak protireci, mam dojem, ze ve vychozim nastaveni KDE toho neni vic nez ve slavnych Windows XP: start menu, hodiny, taskbar - ale na rozdil od ruznych jinych prostredi se to da v KDE vsechno rychle vypnout a muzete mit treba celou cernou plochu (az po kliknuti se vam otevre menu - nebo taky ne) a aplikace spoustet pomoci Alt+F2 (a napsani treba "firefox" - coz muzete vysvetlit skutecne kazdemu :P).

    Ze defaultni vzhledy byvaji vetsinou priserne nevkusne a neprakticke, s tim souhlasim... mam podezreni, ze to tak delaji proto, aby donutili lidi upravit si to podle sveho.

    Jinak bych podle reci vyse charakterizoval vasi "analyzu" idealniho desktopu jako proste srovnani s vasim subjektivnim pocitem, kdyz se vam to libi a jste na to zvykly, je to "simply clever", kdyz to momentalne vasim pocitum neodpovida, je to "preplacane". Nic proti, jen me zajimalo, jestli se dozvim nejakou obecne platnejsi definici "preplacanosti". Nedozvedel ;)
    11.1.2006 17:27 black - aka pol | skóre: 19 | blog: Ze_sveta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: STX Linux 1.0final
    Tak a jde se na to!
    "ze jde o distro zatim spis pro zkusenejsi uzivatele (administratory), coz mi prijde malinko nefer."
    To záleží na tom, řekl bych, co na tom chceš dělat. Je to hodně předkonfigurované a upravené Slackware zaměřené na snadnou správu - používá nástroje z Debiana, takže až pocaď jednoduché. Pokud jsi "power user" můžeš využít možnosti cokoliv, kdekoliv přidat ze Slackware repositories. Pokud ale jsi power user, předpokládá se, že už se vyznáš ;)
    tj. presne to, co se ze screenshotu vycist prilis neda.
    Ano přesně tak, ale pokud je ze screenshotu vidět filozofie systému tak to pomůže. (Což tady je)

    Nebo mohou sáhnout po Archu
    ...no jo, ale ten mi v, teď už předposlední verzi, při instalaci zkolaboval, Slackware taky, ovšem STX neměl ještě tu čest :D
    12.1.2006 07:29 Thr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: STX Linux 1.0final
    No nevím, na můj stroj (P166, 48 RAM) je to moc náročné. Zůstanu u Slackware+FluxBox.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.