abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 549 hlasů
     Komentářů: 25, poslední včera 20:12
    Rozcestník

    Tears of Steel v rozlišení 4K

    Nadace Blenderu představila v září 2012 svůj čtvrtý open-source film Tears of Steel. Konsorcium CineGrid Amsterdam přispělo v lednu 2013 na vyrendrování filmu v rozlišení 4K. Potřebný monitor s rozlišením 4K si vývojáři sestavili ze 4 full HD monitorů. Film byl dokončen — na YouTube je k dispozici verze 4K převedená do HD, porovnat ji můžete s původní HD verzí.

    8.6.2013 22:41 | Ladislav Hagara | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.6.2013 00:22 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Jak hodně jsou tyhle filmy opensource? Je někde ke stažení ten Blender project nebo nějaké assety? Nikde jsem to neviděl ke stažení. Díky.
    9.6.2013 01:48 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    U big bunnyho byly modely, texturt atd. soucasti DVD
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    9.6.2013 01:58 ponocný
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Stejně tak i u Sintel. Snad v té tradici tedy budou pokračovat i u ToS.
    9.6.2013 02:21 Ladislav Hagara | skóre: 105 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    mirec avatar 9.6.2013 08:50 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Sintel má dostupné kompletné zdrojové súbory (114GB dát). Pre Tears of Steel som zatiaľ nič také nevidel.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    9.6.2013 10:34 Pff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Když budeš hledat (mně se fakt nechce) tak tady najdeš zprávičku s linkem na FTP server kde se dá všechno stáhnout.
    9.6.2013 02:04 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    No, na yt toho asi moc neporovnáme, vzhledem k tomu, jakej kvalitativní posun upload čehokoli do toho černýho mraku přináší.
    xkucf03 avatar 9.6.2013 10:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Asi tak, hlavně „verze 4K převedená do HD“ zní fakt úsměvně.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.6.2013 12:59 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    „verze 4K převedená do HD“
    Vpodstate to je antialiasing
    9.6.2013 13:38 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    No právě já bych čekla, že tenhle nerealtimový render bude mít už docela dobrý antialiasing i tak. Asi když se to vyrenderuje 4k a pak hodí do HD, tak to bude o něco lepší, ale bude to vůbec poznat?
    9.6.2013 17:39 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Ne když se to prožene youtubem, to je jisté. Nehledě už na tom, že kromě šílené komprese taky nemáte zaručeno, že jejich skritpy použijou ke kompresi srovantelná nastavení. A jestli vám to servíruje webm (nevím, jestli to vyžaduje nějakou freetardovskou vlastní iniciativu, heh), tak to už vůbec. Nedávno jsem zkoušel srovnávat libvpx s x264 na nenízké bitrate, a co z toho lezlo - blé.
    10.6.2013 10:05 koudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Co je freetardovska iniciativa? :D

    Jinak html5 a webm se zapina na YT tady http://www.youtube.com/html5
    Grunt avatar 10.6.2013 12:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Co je freetardovska iniciativa?
    Iniciativa retarda co nedostatečně pochopil význam slova „free as beer“?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xkucf03 avatar 9.6.2013 17:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    To by ale IMHO mělo vést jen k horšímu výsledku – když vyrenderuješ video pro vysoké rozlišení, můžou v něm být i detaily, které při nižších rozlišeních nedávají smysl – a rozlišení následně snížíš nástrojem, který neví nic o těch detailech a modelu, jsou to pro něj jen pixely. Lepšího výsledku by se mělo dosáhnout, když renderovač zná cílové rozlišení, a tak může podle něj třeba vypustit nebo zjednodušit nějaké detaily (zná 3D model).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.6.2013 18:16 Ladislav Hagara | skóre: 105 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Nadace Blenderu udělala to, co dělá například Sony. V rubrice Píšeme jinde se objevuje odkaz na článek Sony přivádí Blu-ray "Mastered in 4K" do Česka.
    Nemám 4K televizi, abych mohl posoudit výsledek. :-)
    9.6.2013 18:31 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    To je neco jineho. Blender vyrenderoval 4k video a nasledne ho supne do 1080p. Sony ma 1080p video a nasledne ho prevede a upravi do 4k. Ve vysledku ma sony obraz naprosto stejny jako 1080p, ale hrany jsou ostrejsi. U blenderu se diky prevodu naopak detaily ztrati.
    Grunt avatar 9.6.2013 20:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    To je neco jineho
    Není to nic jiného. Je to úplně stejné. Marketingový bůlšit. Škálovací filtr je v podstatě low-pass filtr, nic jiného. Klidně si něco převeď Fourierem do frekvenční domény a škáluj si a uvidíš výsledek.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.6.2013 20:41 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Tak nevím, ale myslím že to chápete přesně opačně. Sony má 4K master, ale z něho pořídí 1080p video pro bluray. Důvod je ten, že Bluray vyšší rozlišení neumožňuje. Stejná situace byla například u DVD, která byla masterovaná v HD pro vyšší kvalitu...
    10.6.2013 07:55 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    To asi neumis moc cist ... protoze jde o to, ze original (v tomhle pripade trebas scan z filmu) se zpracuje jako 4k ... a az ve finale se prevede do 1080p. Az pripadne bude existovat placka pro 4k ... tak to vydaj znova jako 4k ... ;D.
    Grunt avatar 9.6.2013 20:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    V rubrice Píšeme jinde
    Tak nevím proč jinde píšete krávoviny. Prostě je nepište.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 9.6.2013 20:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Pokud vyrenderuješ video do 4,096 × 2,304 a pak ho zmenšíš do rozlišení 1,920 × 1,080 a následně to porovnáš s videem v rozlišení v 1,920 × 1,080 tak by měly obě obsahovat úplně to samé. Lišit se můžou jen použitou interpolací (škálovacím filtrem) či maximálně nějakými implementačními detaily paprsků raytraceru. Jinak musí být stejné. Dá se to matematicky dokázat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 9.6.2013 20:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Jinak musí být stejné.
    A to do posledního bitu a posledního pixelu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.6.2013 20:46 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Matematicky dokazatelné, do posledního bitu? To zní dost silně. Kór když to říkáte paušálně na všechny druhy renderingu.

    A hlavně to "můžou se lišit použitou interpolací" je tam kurevsky důležité - právě že každá interpolace má určité účinky. Která bude ta interpolace, pro kterou to chcete matematicky dokázat? Záleží na použitém algoritmu, na barevném prostoru, který interpolátor předpokládá, etc...

    A navíc ten rendering se taky může chovat různě, takže, hmm.
    Grunt avatar 9.6.2013 21:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    A hlavně to "můžou se lišit použitou interpolací" je tam kurevsky důležité - právě že každá interpolace má určité účinky
    Interpolace nemá žádné účinky. Jsou to jen techické detaily. Dokonce existuje cosi jako ideální resamplovací filtr a nebo aspoň existovat teoreticky může. Tak či tak je omezen matematickými limity. Dle Shannova teorému se dá dostat do omezeného rozlišení jen přesně omezené množství dat. Už jsem o tom psal.
    Záleží na použitém algoritmu, na barevném prostoru, který interpolátor předpokládá, etc..
    Už stačí dodat jen „Na všem záleží“ a můžeme si založit agenturu.
    A navíc ten rendering se taky může chovat různě, takže, hmm.
    V ideálním případě by neměl. Ale ostatně to se dá lehce vyzkoušet a nahlásit jako bug, že?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.6.2013 23:43 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Tak váš ideální resamplovací filtr, ten zní pěkně.

    Můžu vědět nějaký soft, který ho umí? Ty šity co používám mají hafo nějakých bazmeků který každý dopadá jinak (hromady variací na bicubic s různými koeficienty, lanczos, spliny v avisynth, jinc v madvr...)

    Netřeba odpovídat, protože jdu teď pracovat nebo číst nějakou vypláchlou mangu a mezitím snad na tenhle thread zapomenu.
    Grunt avatar 9.6.2013 23:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Můžu vědět nějaký soft, který ho umí?
    Huh? Vždyť je tam přímo link.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    10.6.2013 02:09 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    A můžu se v tom případě optat, proč má v tom případě Imagemagick nějaké další algoritmy? Když už tam má ten "ideální"... Proč Nicolas Robidoux zkouší všechny možné experimentální škálovací algoritmy (hezká dlouhá diskuse proběhla například s vývojářem MadVR, když se snažili vylepšit algoritmus jinc a metodu na potlačení ringingu při škálování)... Když už tam má ten ideální?

    Jak beru, že máte možná odněkud nějakou teorii, na základě které tady píšete tyhle věci. Neznám, necchi znát a nebudu soudit. Ale v praxi to vypadá tak, že je padesát (no, nejen - třeba v avisynth si můžete kutit s těmi koeficienty u bicubiců, například) škálovacích algoritmů, a každý má různě jiné efekty (různá míra aliasingu, ringingu a rozmazávání). A to je prostě fakt.

    Tenhle odkaz, co jste sem dal, jste podle mě vůbec nepochopil - jestli si myslíte, že ten bod uprostřed toho grafu je ideál, tak to sorry. To je jen prostředek toho grafu, na kterém jsou vynesené různé efekty škálování. Možná se dá říct, že je to z toho pohledu neutrální algoritmus, ale... BTW, Mitchel-Netravalli je IIRC jen určitá konfigurace bikubického škálování. Myslím, že skoro každý se shodne na tom, že se dá škálovat líp než to.

    Stačí ostatně sjet o kousek dál do sekce "Summary of Resize Filters" a tam se vám říká, přesně v tom duchu, co jsem tady já mektal, že různé filtry mají různý efekt a pro různé účely mohou být různě vhodné - některé třeba trochu redukují aliasing, ale taky způsobují rozmazání (blur). Jiné jsou ostré, ale zase způsobují ringing. A pak mají různá slabá místa, například extrémně ostrý digitální obraz, věci se sklonem k moire a tak.
    elenril avatar 10.6.2013 06:59 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    A hlavně to "můžou se lišit použitou interpolací" je tam kurevsky důležité - právě že každá interpolace má určité účinky
    Interpolace nemá žádné účinky. Jsou to jen techické detaily.
    Not sure if troll...

    Interpolace že nemá žádné účinky? No to je teda úžasné. A proč pak teda existuje tolik interpolačních algoritmů, když se to dá dělat nějakým dokonale správným způsobem?
    Dokonce existuje cosi jako ideální resamplovací filtr a nebo aspoň existovat teoreticky může. Tak či tak je omezen matematickými limity. Dle Shannova teorému se dá dostat do omezeného rozlišení jen přesně omezené množství dat. Už jsem o tom psal.
    A kdepak jsi přišel na to, že zrovna Fourierovský rozklad je tady ten nejlepší? Mimochodem filtr v tom tvém odkaze nahoře nic takového nedělá, vypadá jen jako jakási variace na spliny.
    xkucf03 avatar 9.6.2013 21:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K

    Proč by nemělo jít vykreslit lepší obraz, když máš informaci typu „toto je jeden objekt a toto už je jiný objekt v určité vzdálenosti od prvního a mají nějaké textury a další vlastnosti“, než když tuto informaci nemáš a je to pro tebe jen 2D matice obrazových bodů?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Grunt avatar 9.6.2013 21:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Protože když ten obrázek zmenšuješ tak tyto informace zahazuješ. Což děláš i v případě, že renderuješ v nižším rozlišení.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.6.2013 22:31 Petr Svoboda | skóre: 13 | blog: * | Příbram
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Tvrdit tohle obecně bych si tedy skutečně netroufl. Vyrábět menší rozlišení přeškálovaním z vyššího je jen ta nejprimitivnější metoda jak to udělat. Netvrdím, že tvé tvrzení neplatí pro celou aktualní produkci videa, ale ty se oháníš matematickým důkazem.

    Tak co třeba protipříklad. Zkus si škálovaní třeba na mapě. Asi se moc dobrých výsledků nedobereš. Podobně "neškálovatelné" mohou být i fonty v malém rozlišení.
    Grunt avatar 9.6.2013 22:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Tvrdit tohle obecně bych si tedy skutečně netroufl.
    Nigga, get an education! Ale, ne, vážně je to možné matematicky dokázat. A bavím se o interpolačních filtrech. Mapy samozřejmě vždycky text znova po každém zoomu vyrendrují, ne?
    Netvrdím, že tvé tvrzení neplatí pro celou aktualní produkci videa
    To má ovšem úplně jiný důvod.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.6.2013 23:26 Petr Svoboda | skóre: 13 | blog: * | Příbram
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Tvrdit tohle obecně bych si tedy skutečně netroufl.
    Nigga, get an education! Ale, ne, vážně je to možné matematicky dokázat. A bavím se o interpolačních filtrech.
    Regoval jsi snad na #12, ne? Tedy se bavíme o tom, že rendr videa ve vysokém rozlišení je po přeškálování na nižší rozlišení ekvivalentní s přímým renderem do nižšího rozlišení.

    Já jen říkám (stejně jako xkucf03), že své tvrzení příliš zobecňuješ. To co říkáš platí pouze u primitivního rendereru, který nevyužívá informace o cílovém rozlišení.

    Třeba stébla trávy mohou být v nižším rozlišení relativně širší, než ve vysokém rozlišení, aby byla vůbec vidět.
    Mapy samozřejmě vždycky text znova po každém zoomu vyrendrují, ne?
    Ne, u map o text vůbec nejde, primárně jde o generalizaci. U fontů pak jde o hinting.

    Grunt avatar 9.6.2013 23:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    No raytracing se obecně snaží simulovat opravdové chování paprsků světla, ne? (v této oblasti nejsem odborník) Pak tedy pro něj musí platit stejné pravidla. Neříkám, že je, ale že by měl.
    Třeba stébla trávy mohou být v nižším rozlišení relativně širší, než ve vysokém rozlišení, aby byla vůbec vidět.
    Nemůžou. Musí být právě tak široké jak by byly v renderu ve vyšším rozlišení mínus škálování.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.6.2013 23:53 Petr Svoboda | skóre: 13 | blog: * | Příbram
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    No raytracing se obecně snaží simulovat opravdové chování paprsků světla, ne? (v této oblasti nejsem odborník) Pak tedy pro něj musí platit stejné pravidla. Neříkám, že je, ale že by měl.
    Odborník nejsem ani já, ale souhlasím s tebou, že raytracer už s tím už asi mnoho nenadělá.
    Třeba stébla trávy mohou být v nižším rozlišení relativně širší, než ve vysokém rozlišení, aby byla vůbec vidět.
    Nemůžou. Musí být právě tak široké jak by byly v renderu ve vyšším rozlišení mínus škálování.
    Záleží, na jaký model budu ty paprsky vrhat. AFAIK ty 3D modely nejsou celé dělané ručně. A zrovna tráva může být v modelu generovaná nějakým algoritmem, který dokáže 3D model uzpůsobit cílovému rozlišení. To samé ale může platit i pro textury.
    9.6.2013 23:40 Petr Svoboda | skóre: 13 | blog: * | Příbram
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Netvrdím, že tvé tvrzení neplatí pro celou aktualní produkci videa
    To má ovšem úplně jiný důvod.
    Tvá odpověd mi nějak nedává smyl - možná jsi neporozumněl mé větě - dle mého názoru by měla vyjadřovat, že pro veškerou současnou tvorbu může být tvé tvrzení pravdivé, neb všichi používají primitivní renderer. :-D

    Ach, jak jen náš jazyk krásný. ;-)
    10.6.2013 07:48 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Ano, čeština je krásný jazyk. Použita matematiky (informatiky) nadělá o několik řádů menší škody než použita právníky.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    xkucf03 avatar 9.6.2013 23:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Mapy samozřejmě vždycky text znova po každém zoomu vyrendrují, ne?
    A totéž může platit pro 3D objekty, ne?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Grunt avatar 10.6.2013 00:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Jakože ve vyšším rozlišení bude mít třeba NURBS víc polygonů? No ale to je také pouze interpolační mechanismus, který se musí řídit naprosto stejnými pravidly. A i kdyby, znova je to jen o implementaci.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    10.6.2013 07:58 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Mno ... to prave neni pravda. Uvedom si, ze pracujes se ztratovym kodekem. Pokud mu predhodis 1:1 rozliseni ve kterym bude vysledek, tak proste nejak zjisti co kde vypustit a to vypusti. Pokud mu tech dat das 4x vic, tak budou ta rozhodnuti presnejsi => melo by to vypadat ponekud (ne o omoc) lip.
    Grunt avatar 10.6.2013 09:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Ježíšmarjá, ukončete to trápení už prosím.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.6.2013 16:30 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    Dá se to matematicky dokázat.
    Da se to dokazat mozna z predpokladu, ktere nemusi nutne souviset s realitou. Uz jen frekvencni interpretace tech rasterovych dat je neco, co dava smysl u zvuku, ale dost mene u obrazu, zvlaste pak u obrazu s podstatne nizsim rozlisenim nez je 'prenosova soustava' oka, ci u obrazu, kde jsou ostre zmeny, jejichz hrany mohou byt silne korelovane s 'mrizkou stinitka' (coz muze byt bezne u renderovane grafiky, zatimco u snimaneho videa to nehrozi). Konkretne v druhem pripade muze mit interpolace, ktera je optimalni z hlediska frekvencni interpretace, dost spatny vysledek, zatimco takova, ktera je optimalni z hlediska spatialni interpretace (napr. bez low-pass filteru) muze davat o dost lepsi vysledek.

    Lze naopak snadno dokazat, ze to, co tvrdis, neplati. Staci si predstavit vektorove popsanou sachovnici o rozmerech (v stridavych ctverich) presne 1920x1080, jejiz hrany jsou presne zarovnane s hranami stinitka. Pri presnem raytracingu na stinitku v rozliseni 1920x1080 bude vysledkem bitmapa se stridajicimi se cernymi a bilymi pixely. Pri renderingu do 4096x2304 a naslednem downsamplingu z toho cernobilou sachovnici prakticky nemam sanci dostat.
    10.6.2013 13:56 Martin Prokeš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tears of Steel v rozlišení 4K
    A proč to nenechali ve 4K? Na youtube přece jde dávat 4K videa!

    Stačí vyhledat frázi "4k" a pak vybrat "Quality - original"

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.