abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 572 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz

    V rámci únorové konference DevConf.cz v Brně proběhne uživatelské testování použitelnosti přepracovaného instalátoru Anaconda, který přináší Fedora 18. Testování by měly provádět tři skupiny testerů (linuxový začátečníci, pokročilí uživatelé a zkušení správci). V současné chvíli hledáme dobrovolníky, kteří by se chtěli podílet na vylepšení Fedory a stát se testery na DevConf. Další informace na blogu.

    2.2.2013 20:19 | Filip Kosík | Pozvánky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.2.2013 20:41 zmrd737
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    vcera jsem instaloval f18ku a ten novej instalator je des.

    obvzlast rucni rozdeleni disku je tam velice spatne vyresene
    2.2.2013 20:51 Fero
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Rucne rozdelenie disku nie je doriesene, je prilis komplikovanie. Instalacia by sa dala urcite zjednodusit, ale je to len otazka casu. Drzim palce!!!
    2.2.2013 21:36 Fedora608
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Nomen omen.
    3.2.2013 11:55 mr.sandman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Měl jsem v plánu provést upgrade na F18, po vyzkoušení instalátoru ve virtuálu zatím zůstávám u F16. Na to nemám nervy, je to běs, je to běs... :D
    vain avatar 3.2.2013 12:50 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Zrovna FedUp, nástroj pro upgrade, byl u mě bezproblémů pochopitelný =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    little.owl avatar 3.2.2013 22:51 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    To je fakt, FedUp se jim povedl.
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 3.2.2013 15:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Při upgradu se instalátoru vyhneš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.2.2013 19:19 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Ja mel pocit, ze FedUp jde az z F17 nebo se mylim?
    vain avatar 3.2.2013 19:27 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    No z 16 na 17 se jde pře PreUpgrade (opět se vyhneš instalátoru z Fedory 18 - respektive pokud jde o upgrade, vždy se mu vyhneš). Čeká jen ty odvážlivce, kteří chtějí čistou instalaci Fedory 18.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    little.owl avatar 3.2.2013 22:52 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    velice spatne vyresene
    Slovo vyresene bych v tomto kontextu nikdy nepouzival.
    A former Red Hat freeloader.
    2.2.2013 23:11 Lojsa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    ten instalátor je opravdu otřesný ...
    vain avatar 3.2.2013 08:10 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Nový instalátor se mi relativně líbí, jen rozdělení disků byl porod a celkem mi chybí možnost "vyklikat" a naklikat aplikace při výběru instalace prostředí. Zbytečně se stahuje a instaluje třeba Firefox, Cheese, GNOME Boxes, Rhythmbox, Totem a další (+tuna závislostí, které si ty aplikace přitáhnou) při zvolení prostředí GNOME Shell, když jako první, co po instalaci udělám, je že tyto aplikace smažu a nahradím těmi, které používám. U starého instalátorů šla množina instalovaných aplikací ještě upravit, teď bohužel ne :-/
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    3.2.2013 13:06 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Právě jste popsal typickou vlastnost komplexně pojaté klikací distribuce zaměřené na tuctové uživatele. Kdo tohle pochopí, neexperimentuje a změní distribuci umožňující rozsáhlou ruční konfoguraci včetně první instalační volby.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    3.2.2013 13:48 liborr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    To si nemyslím. Instalátor má být co nejjednodušší pro lamy, ale uživatel by měl mít jednoduchou možnost přepnout do pokročilejšího režimu nastavení. Klidně by mohly být 3 levely - zcela automatické nastavení s minimem možností, pak možnosti zasahovat do výběru partišnů a filesystémů a dalších základních věcí a třetí level vyloženě pro experty. Jen kvůli instalátoru, který použiji jednou před instalací přeci nebudu měnit distro, které mi jinak vyhovuje. Jinak teď zkouším v virtuálu opensuse a dost se mi zamlouvá jeho koncepce instalátoru a samozřejmě yast...
    3.2.2013 14:51 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    3.2.2013 21:01 tydýt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    hm, a v češtině prosím něco nemáte? já engliš neumět :-(
    3.2.2013 23:50 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Tak se ji nauč.
    little.owl avatar 4.2.2013 00:01 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Teach Yourself English in 21 Days ... mate ?
    A former Red Hat freeloader.
    5.2.2013 18:41 tydýt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    ajem lazy
    vain avatar 3.2.2013 16:28 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    To promiň, ale přesně naopak, změna distribuce je pro mě až moc velký experiment. Jsem už moc "starý" na to, abych migroval tolik zařízení na jinou distribuci, respektive migrace samotná je jedna věc, ale učit se jiné principy a filozofii jiné distribuce... na to už fakt nemám nervy, to raději těch pár aplikací navíc jednou za čas (zas tak často čistou instalaci nedělám) pomažu ručně, to bude menší ztráta času, než piplání se s jinou distribucí. Ale jo, proti gustu, někomu to vyhovovat může, měnit distribuci kvůli každé prkotině, co se mu znelíbí. Já už ale s Fedorou asi umřu ;-) Tak či onak, fajn návrh, ale s díky odmítám =).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    3.2.2013 16:43 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    WTF? Nestudoval jsem tedy zatím, co se stalo s Kickstartem, ale pro větší množství konkrétně nastavených instalací je toto správné řešení, nikoli klikošení při instalaci. Pokud opečovávám pár počítačů, tak instalaci dělám (narozdíl od upgrade) jednou za uherský rok a pokaždé, když vidím instalátor, tak vypadá úplně jinak, takže to je asi jedno. Pro situace něco mezi jsem už i lusery naučil yum install $(< soubor-se-seznamem-mých-oblíbených-programů) a analogicky lze snadno provést odstranění neoblíbených -- opět namísto klikošení při instalaci.
    vain avatar 3.2.2013 16:55 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    U toho odstraňování to není tak jednoduché, pokud se chceš zbavit i závislostí neoblíbených programů (samozřejmě těch, kterých se zbavit dá a nezávisí na nich i jiný program). Příkladem budiž yum remove cheese-libs, který sebou vezme, mimo jiné, i gnome-shell ;-) Takže bacha, když chceš smazat cheese, tak rozhodně ne yum remove cheese* =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    3.2.2013 17:00 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    To je pravda, odstraňování nejde dělat úplně kladivem. Na druhé straně normální lidi nemají moc potřebu hloubkového čištění knihoven (z nichž se půlka stejně časem vrátí zadními vrátky jako závislost něčeho jiného).
    vain avatar 3.2.2013 17:08 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    No já to nakonec neřešil a odstranil fakt jen ty aplikace, ale tak nějak mi to vadí (ne že by to faktickyu něčemu vadilo, ale z principu ;-)). Snad se možnost úpravy množiny aplikací v novějších verzí Anacondy vrátí. Ale rozhodně kvůli tomu nebudu měnit distribuci.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    3.2.2013 17:20 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Pár věcí vykopávám pořádněji -- hlavně Aibwordy, Gnumericy a podobné, co se instalují s XFce spinem, ale ono těch závislostí, které se instalují jen kvůli nim, zase tak moc není.
    little.owl avatar 4.2.2013 00:05 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    distribuce zaměřené na tuctové uživatele.
    To mate pravdu. Treba Arch - amater - tuctovy uzivatel - by mel problemy s tim vecnym rozbijenim distribuce pri updatech.

    To chce skutecneho machra, jako vy!
    A former Red Hat freeloader.
    4.2.2013 05:14 failer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Tak mi prozraď, proč takovou pitomost uměly Win95?
    pavlix avatar 4.2.2013 11:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Instalátor Win95 byl dost nešťastný. To bych trochu doufal, že jsme v roce 2013 o kousek dál :). Bohužel by to ale chtělo instalátor plně funkční.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.2.2013 09:51 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Neviem, ci nestastny, ale odvtedy je to u M$ stale len horsie...
    Rezza avatar 3.2.2013 14:27 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Panove - idealni prilezitost prijet - a projit testem ;-)
    Petr Tomášek avatar 3.2.2013 16:48 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Nasrat! :-)

    Už jsem definitivně přešel na Debian...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    3.2.2013 21:45 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Přesně tak, nasrat. Co se jednou dostane do Prna, to je na odpis.
    little.owl avatar 3.2.2013 22:54 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Mam vam poprat uprimnou soustrast?
    A former Red Hat freeloader.
    3.2.2013 19:16 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    A nestacilo by si vyplnit ten dotaznik, pridat komentar a poslat mailem? Trmacet se nekam do Stadtlu se mi nechce :-)
    Ravensun avatar 3.2.2013 23:18 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Přijel bych, kdyby to jen nebylo těch 200km do Brna :(...
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    Sešívaný avatar 5.2.2013 06:43 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Kdyby to cetli lidi, kteri tam jedou treba az z Australie :-)
    Ravensun avatar 5.2.2013 08:05 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Tak jestli si to platí z vlastního, tak to musí být sakra nadšení pro tuto distribuci či linux celkově :)
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    Rezza avatar 5.2.2013 08:50 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Podobnych blaznu je spousta - trebas ja ;-)
    Ravensun avatar 5.2.2013 09:02 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Já na to nemám prachy :) Jsem obyčejný zaměstnanec, který je rád, když nějakou tu kačku pošle na oblíbené OS projekty (Sabayon, Gnome, atd.) :)
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    pavlix avatar 5.2.2013 12:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Všiml jsem si :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Rezza avatar 6.2.2013 07:31 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Muzeme si podat ruce, co? ;-)
    pavlix avatar 6.2.2013 12:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Ale jo :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 5.2.2013 09:42 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Tak pokud tam nekoho takoveho mate, ktery jen kvuli tomu priletel, tak to tam snad priletim taky, jen abych si ho mohl vyfotit a ulozit do sbirky :-).
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 5.2.2013 12:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Tak právě proto je to asi v Brně, že tam spousta lidí dorazí kvůli konferenci. A co jsem koukal, tak bude docela dost zajímavých přednášek a docela dost zajímavých lidí nejen z redhatu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Sešívaný avatar 5.2.2013 12:45 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Tak samozřejmě jenom kvůli testování Anacondy tam nikdo nejede. Ostatně to nikdo po nikom ani nechce. Myslím, že na konferenci je dostatečně zajímavý obsah a budou tam zajímaví lidi na to, aby člověk zvážil i delší cestu. Jeden přednášející z Austrálie tam je. Myslím, že jenom mezi přednášejícími máme asi 17 národností. Co se týče lidí, kteří tam jedou, aniž by jim to platil zaměstnavatel, vím o takových, kteří jedou z Německa, Švýcarska, Itálie, nebo Ruska. Mimochodem loni jsme tam měli slečnu z Peru, která si původně bookla letenku do Bernu místo do Brna. Jen díky náhodě nakonec neskončila v hlavním městě Švýcarska :-)
    pavlix avatar 5.2.2013 14:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Musím říct, že se na to těším víc jak na FOSDEM.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.2.2013 10:09 Franta Hanzlík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Instalátor ve F18 je nepoužitelný, doufám že se to na DevConf-u (znovu) potvrdí. Doporučuji návrat k původnímu F17-.
    little.owl avatar 4.2.2013 12:02 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Puvodni mel take plno much, zejmena na UEFI. Doporucuji to dodelat, ted je to ve stavu, kdy se mohlo zacit premyslet o nahrazeni predesle Anacondy.
    A former Red Hat freeloader.
    3.2.2013 20:57 EZV
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Instalátor F18 považuji za zcela nešťastný a vzhledem i k jiným mouchám F18 dávám teď doma na jeden nový stroj F17.

    A nebudu, alespoň zatím, dělat ani upgrady F17 -> F18. Počkám na F19 a pak se rozhodnu, zda můžu u Fedory setrvat, nebo zda mám zvolit jinou distribuci.

    Píšu tohle nerad, Fedoru a dříve RedHat jedu od doby RedHat 4.2 nebo tak nějak...
    little.owl avatar 3.2.2013 22:55 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    i k jiným mouchám F18
    Co jsou pro vas klicove dalsi mouchy?
    A former Red Hat freeloader.
    3.2.2013 23:58 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    nejde na tom photoshop a catia
    little.owl avatar 4.2.2013 00:21 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Vzhledem k tomu, ze pouziva Red Hat od verze 4.2, bych ho nepodezdrival.
    A former Red Hat freeloader.
    Pavel Stárek avatar 5.2.2013 12:09 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Klíčové mouchy? Třeba to, že po čisté instalaci do dvou různých virtualboxů (jeden běžel ve Windows, druhý doma ve Fedoře 16) jsem se nemohl po úspěšné instalaci k Fedoře 18 přihlásit ani pod rootem, ani pod běžným uživatelem, ani z GDM a ani v konzoli v textovém režimu. Ještě jednou zdůrazňuji že šlo o čistou instalaci na mnou vybrané partyšny (nakonec jsem tu Anacondu udolal, aby si nechala říct). Takže se obávám, že se nepůjde přihlásit ani po čisté instalaci na reálném stroji. Takže za mne F18 zatím ne, F16 si přeinstaluji na F17 a počkám, co bude dělat F19.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    little.owl avatar 5.2.2013 12:19 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Pokud k tomu doslo, je to nejspis problem Anacondy, ale ja se ptal na to ostatni. Nareportoval jste to?
    A former Red Hat freeloader.
    Pavel Stárek avatar 5.2.2013 14:50 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Aha, tak jsem provedl další výzkum a zdá se, že parametr selinux=0 podvržený Anacondě na začátku instalace, který vždy bezpečně vypnul ten SElinux nesmysl už nefunguje. A proto se nejde přihlásit (odnikud, ani přes SSH, chybová hláška je Unable to get context for user XXXX). Soudruzi "inovátoři" děkujeme, odejděte. Opravdu je potřeba rýpat do věcí, které léta fungovaly.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    pavlix avatar 5.2.2013 14:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    vypnul ten SElinux nesmysl už nefunguje
    Toto vyjádření už samo o sobě ukazuje na od začátku nesprávný přístup.
    A proto se nejde přihlásit (odnikud, ani přes SSH, chybová hláška je Unable to get context for user XXXX).
    Účelem selinuxu není, aby se nešlo přihlásit. Hláška je sice fajn, ale radši bych odkaz na smysluplný bugreport. Já osobně selinux vypínám pouze kvůli vývoji (když dělám na systémové službě změnu nekompatibilní s aktuální politikou nebo cokoli jiného, čemu by selinux mohl vadit).
    Soudruzi "inovátoři" děkujeme, odejděte. Opravdu je potřeba rýpat do věcí, které léta fungovaly.
    V tomto případě je velká pravděpodobnost, že se mýlíš. Takže by bylo záhodno přidat:

    a) Zřetelné vyjádření vývojářů, že se jedná o úmyslný krok.

    b) Odkaz na bug report.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Pavel Stárek avatar 5.2.2013 15:08 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Ale ta volba selinux=0 při bootu Anacondy skutečně vždy SElinux vypnula (alespoň do Fedory 16). Nevidím na tom nic nesprávného si SElinux vypnout, ušetřil jsem si tím na desktopu (a na pár intranetových servírcích) spoustu problémů.

    Pokud účelem SElinuxu není aby se nešlo přihlásit, tak proč to tedy nešlo, dokud jsem v /etc/sysconfig/selinux ten selinux nezakázal? Kdo za to tedy mohl, že se nešlo přihlásit? PolicyKit? GDM? SSH server?
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Pavel Stárek avatar 5.2.2013 15:18 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    pavlix avatar 5.2.2013 15:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Díky. A to enforcing=0 funguje či nikoliv?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 5.2.2013 15:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Mimochodem, podle toho, co píše Michal Schmidt, tak pustit instalaci bez selinuxu a následný systém provozovat se selinuxem je svým způsobem nesmysl. Na druhou stranu pokud už se tak ta instalace rozběhne, tak by na to měla nějak reagovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Pavel Stárek avatar 5.2.2013 15:50 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    No, jenže já bych očekával chování že pustím instalaci bez selinuxu (selinux=0) a očekávám, že anaconda rovněž propasíruje toto nastavení do instalovaného systému, což se bohužel neděje.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    pavlix avatar 5.2.2013 15:56 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Nejsem si jistý, zda to očekávání je správné či nikoliv.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Pavel Stárek avatar 5.2.2013 16:07 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Tak pravda, očekávat můžu co chci :-) Inu každopádně se to vyřešilo, tak snad budu moci tu F18 nainstalovat do reálného počítače.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    pavlix avatar 5.2.2013 16:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Gratuluju.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Filip Kosík avatar 4.2.2013 01:30 Filip Kosík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz

    Musím uznat, že pár komentářů je tu docela podnětných... Pokud ovšem máte možnost přijet "zanadávat" si na instalátor Fedory do Brna a věnovat během DevConfu 30 minut provedení testu použitelnosti, budu jen rád - můžete tak pomoci vychytat zmiňované (ale i další) mouchy, podělit se o názor a taky mi pomůžete získat cenná data pro mou diplomku. Díky a těším se na Vás na DevConfu.

    4.2.2013 02:17 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    A opravdu nestaci vyplnit ten formular, pripsat nazory a postrehy a poslat mailem? Chapu, ze to nebude stejne hodnotne jako primo na miste, ale preci jen plahocit se do Brna kvuli pul hodince, to se mi moc nechce.... A moji Alma Mater jsem videl na podzim a byla nejaka rozborena :-)
    Filip Kosík avatar 4.2.2013 11:29 Filip Kosík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz

    Názory a postřehy jsou samozřejmě taktéž nezanedbatelnými zdroji informací (pokud mi je pošlete mailem - 208245@mail.muni.cz - nebudou opomenuty a vezmu je při vyhodnocování v potaz). Jakákoliv zpětná vazba je určitě přínosem, ale bohužel není to totéž co testování použitelnosti, které není založeno jen na subjektivních dojmech, ale je potřeba pro něj získat například data o chování uživatele během určitého úkolu.

    Pokud by testování použitelnosti někoho zajímalo více, mohu doporučit zajímavou literaturu, také bych jej chtěl časem přiblížil nějakým článkem (alespoň na svém blogu) a nakonec ve své DP :-)

    little.owl avatar 4.2.2013 12:40 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Na jezdeni do Brna se vam vetsina lidi vykasle a tak to limituje okruh lidi, co vam pomohou. Navic, mam pocit, ze volite spatny vzorek testeru. Minimalne byste to mel rozdelit do dvou skupin - (a) radovy uzivatel, (b) profesional (administrator).

    Radovym uzivatelem myslim cloveka, treba jako vas otec [bez urazky, spekuluji] - zadny pocitacovy analfabet, ale rozhodne ne expert co resi veci typu LVM. Tihle lide jsou s prehledem schopni nainstalovat Ubuntu, aniz by si podelali Windows a to je jeden z duvodu jeho uspechu. Ze soucasne Anacondy by byli na vetvi a prisli o data.

    Druha skupinu, "profesionalove", bude zajimat deleni disku, kickstart, remote instalace, moznost volby repository a podobne veci. Ty mozna najdete zde, ale i tak pokriveny vzorek, spise bude jednat o technicke hracicky.
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 4.2.2013 14:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Tak zas já trochu předpokládám, že jeho hlavním cílem je proplout diplomkou, ne udělat relevantní průzkum. A na to bude to brno docela stačit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 4.2.2013 15:41 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    hlavním cílem je proplout diplomkou
    Pak ano.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 5.2.2013 08:52 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Pavlix, hodne krivdis lidem co delaji u nas diplomku. Ano, par jich obcas jen propluje, ale o tech pak neuslysis. Naopak ti co meli dobrou jsou ted tvi kolegove a jako vedouci - ver mi, ze spousta z nich byla fakt hodne dobrych. Zrovna Filip se mi hodne libi, jak se perfektni zapojil a jak je aktivni.
    pavlix avatar 5.2.2013 12:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Pavlix, hodne krivdis lidem co delaji u nas diplomku.
    To špatně chápeš, nevyjadřoval jsem se vůbec obecně. Přecijen mám na akademickou sféru stále ještě dost vazeb :).
    Zrovna Filip se mi hodne libi, jak se perfektni zapojil a jak je aktivni.
    Ani s tím nemám problém. Nicméně nevnímám tento typ diplomky obecně jako věc, která má velkou šanci přinést reálné výsledky. A když už, tak bych tomu možná věřil, pokud by mě to sebralo ve chvíli, kdy mě (nás) Filip s tou diplomkou seznámil, což se nestalo.

    A popravdě řečeno ani to slovo proplout nevnímám zdaleka tak negativně jako ty. Mezi studenty jsem se v posledních letech pohyboval docela dost.

    Už vůbec nevidím implikaci mezi tím proplutím a tím, že o tom člověku pak neuslyšíš nebo nějakou zásadní souvislost s tím, jakou pak odvádí práci.

    V tomhle se hodně míjíme.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Filip Kosík avatar 4.2.2013 16:04 Filip Kosík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz

    Rozdělení je dokonce na tři skupiny a podle úrovně znalostí Linuxu (potažmo Fedory) se liší i testovací scénáře. Takže Váš komentář více méně odpovídá realitě (a zmiňuji to i na svém blogu, podrobněji např. v příspěvku Testování na DevConf.cz 2013).

    A zde se samozřejmě snažím oslovit právě vzorek pokročilejších, technicky zdatných uživatelů a správců (na které, jak doufám, mám šanci tady narazit). Uživatele, jako je můj otec, hledám jinou formou :)

    pavlix avatar 4.2.2013 16:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Na devconfu je hodně vývojářů, kteří vidí do toho, jak software vnitřně funguje. Takoví lidé v podstatě tvoří čtvrtou samostatnou skupinu, protože se na věci dívají úplně jinak.

    A pak je tu ještě dost skupin lidí, kteří mají zkušenosti jako s vývojem, tak s administrací a to v různé míře. Takže na takové práci nejsou v podstatě zajímavá data, ale nějaká zajímavá interpretace s poznámkami o konkrétních reakcích.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 4.2.2013 16:19 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    +1

    Vyhodnocovat by se melo u primarnich uzivatelu RHEL/CentOS.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 5.2.2013 08:53 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Proc u RHEL a CentOS, kdyz se tady bavime o Fedore? ;-)
    little.owl avatar 5.2.2013 09:48 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Jako by tam nebyla zadna souvislost. ;-)

    Tech lidi, kteri na Fedoru poradne nesahnou a pritom spravuji RHEL a pri kazdym upgradu verze notoricky drzkuji, co jste to zase udelali znam nekolik. Neco mi rika ze u RHEL 7 si poradne zadrzkuji :-D.
    A former Red Hat freeloader.
    4.2.2013 09:16 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    vychytat zmiňované (ale i další) mouchy
    mno, já myslím, že největšími mouchami jsou Mo a nejmíň polovina týmu GNOME, což jenom tak nevychytáš ... jestliže si myslí, že uživatelé jsou nesvéprávní idioti co neví co chtějí(*) a je nutné jim ořezávat funkcionalitu a cpát rozhraní, o kterém někdo rozhodl vpodstatě od zeleného stolu, tak se to nezlepší, dokud tito požírači šalamounových exkrementů budou táhnout vývoj

    (*) to sice jsou a neví, ale to neznamená, že je jejich názor bezcenný, zvlášť pokud je ta ignorace založena především na tom, že, krom toho že se ten názor liší od filozofie vývojářského týmu, tak uživatel neměl čas sledovat a účastnit se vývoje každé píčoviny, která se na něj chystá(**), eventuelně neměl čas a prostředky jezdit po nějakých konferencích, kde by to vývojářům vytmavil ... viz výše, proč ne mailem?

    (**) do F18 bylo asi 60 featur, kdyby měl uživatel každé věnovat hodinku (těch tvých 30 minut na test plus nějaká režie okolo ... už jen ta doprava na DevConf bude v průměru dýl než 15 minut tam a 15 minut zpátky domů), tak to je skoro polovina pracovního měsíce, Fedora vychází dvakrát do roka, do F19 je featur ještě víc, tak to jako má chudák uživatel strávit každý rok celý jeden pracovní měsíc zpětnou vazbou na Fedoří featury? a kde na to doprdele má brát čas?? ještě navrch když po připočtění věcí, které nejsou explicitně jako featury ve Fedoře ale mění se v upstreamu, a tedy dalšího testování a zpětné vazby v upstreamu, je to tak nejmíň na další pracovní měsíc???
    little.owl avatar 4.2.2013 12:25 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    a je nutné jim ořezávat funkcionalitu a cpát rozhraní, o kterém někdo rozhodl vpodstatě od zeleného stolu,
    Vsak oni poslouchaji ... ;-) Opravit tlacitko Power Off jim trvalo jen tri releasy!
    že uživatelé jsou nesvéprávní idioti co neví co chtějí(*) ... (*) to sice jsou a neví, ale to neznamená, že je jejich názor bezcenný,
    :-D
    do F18 bylo asi 60 featur,
    Jenze polovina byla typu upgrade gcc na novejsi verzi.
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 4.2.2013 14:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Vsak oni poslouchaji ... ;-) Opravit tlacitko Power Off jim trvalo jen tri releasy!
    Oni už opravili tlačítko Power Off zas na něco jiného? Protože mě pak zajímá koho poslouchali a nepamatuju si, že by byly nějaké velké hlasy žádající odstranění tlačítka Suspend.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 4.2.2013 15:40 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    To je neco jineho. To zase rozbili. Pockej si tri release.
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 4.2.2013 16:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Nějakej maník na fosdemu, Vincent Untz, měl přednášku v lennartovském stylu, kde promítal seznam mýtů, které kolují o Gnome, a každý z nich strašně umělecky okecával a pak se chválil za to, jak daný mýtus vyvrátil.

    A právě na tom nahrazení tlačítka suspend za tlačítko shut down ilustroval vyvrácení mýtu, že Gnomáci nevnímají feedback. Bylo to dost trapné.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 4.2.2013 16:15 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    A právě na tom nahrazení tlačítka suspend za tlačítko shut down ilustroval vyvrácení mýtu, že Gnomáci nevnímají feedback. Bylo to dost trapné.
    Marne premyslim, jestli vlastne mohl vubec uvest neco jineho. A nic me nenapade.
    A former Red Hat freeloader.
    4.2.2013 13:02 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    že uživatelé jsou nesvéprávní idioti co neví co chtějí(*) a
    (*) to sice jsou a neví,
    Ehm, tady bych si dovolil trosicku nesouhlasit - uzivatele obvykle vi uplne presne co chteji, jestli to co chteji je v jejich zajmu, a jestli to je nejlepsi zpusob jak neco dosahnout, jsou dve sice souvisejici, ale podstatne rozdilne otazky :-) Coz to je zasadni vec kterou by gnome tym mel konecne pochopit...
    Sešívaný avatar 5.2.2013 06:58 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Anaconda je jedna z nejzasadnejsich zmen za poslednich x releasu. Argumentaci, ze by kazde feature mel uzivatel venovat stejne casu a tudiz na to nema cas, moc nerozumim.
    5.2.2013 10:41 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    no, to (že nerozumíš) bude tím, že se neshodneme náhledem na to, co je "zásadní" :-)

    a co jen my dva ... těch různých uživatelských potřeb a náhledů jsou tuny

    mě třeba Anaconda příliš netrápí, systém ne(re)instaluju, nýbrž upgraduju (takže jsem věnoval tu svoji "hodinku" testování Mirkovi), a ten můj jeden usecase, dostat F18 do virtuálky, prošel i s novým instalátorem (byť tedy u pár bugů jsem se přidal na CC, neb již byly nahlášeny - a do releasu nespraveny!)

    ale třeba takové PulseAudio, s tím jsem si opravdu užil a dodnes užívám (FYI, udržuju několik balíčků co mají co do činění se zvukem, a zrovna v pátek jsem posílal upstreamu Lingot patch na to abych mohl PA dát jako default, protože s Alsou to má ve Fedoře problémy - od dob, co nám Fedora nacpala PA, předtím to fungovalo a na Gentoo mi to s čistou Alsou v pohodě chodí doteď ... jo a až zas někde budu nadávat na PA a lidi se budou divit proč, tak například pro toto - jde o vývojovou verzi Lingot, v poslední vydané podpora PA není, takže už to máme dva roky rozbité jen proto, že si nějaký Lennart usmyslel, že se bez PA prostě nikdo neobejde, a že každý vývojář na světě má povinnost ztrácet čas přidáváním rozhraní pro tu jeho píčovinu)

    no a argumentace, že čím je featura méně důležitá, tím méně jí lze věnovat času (míň než Anacondě), tak úplně nefunguje - vono trvá minimálně pár minut už jen než si člověk vůbec nastuduje tu feature page ... potom nainstalovat rawhide/prerelease (což není třeba pro každou featuru zvlášť, ale ...) ... hm ... ta hodinka bude ještě nakonec silně podhodnocená (předpokládám, že na Devconf testeři ušetří čas tím, že přijdou k připravenému prostředí, jinak nevidím šanci za půl hodiny něco reálně zvládnout ...)
    little.owl avatar 5.2.2013 12:22 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    ale třeba takové PulseAudio, s tím jsem si opravdu užil a dodnes užívám
    S netrivialnimi vecmi, neustale pod vyvojem, budou stale problemy, stejne jako treba s kernelem ;-).

    A former Red Hat freeloader.
    Filip Kosík avatar 5.2.2013 14:00 Filip Kosík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    předpokládám, že na Devconf testeři ušetří čas tím, že přijdou k připravenému prostředí, jinak nevidím šanci za půl hodiny něco reálně zvládnout...

    Pravdu díš. Prostředí budou připravena tak, aby účastník testů mohl testování stihnout, navíc k provedení dostane jeden specifický úkol. Program konference DevConf je bohužel značně nabytý a čas pro testování je tedy omezený.

    A jak zde někteří správně podotkli, nepředpokládám, že na DevConf někdo pojede 200 km pouze kvůli provedení 30min testu. A proto (mj.) testování probíhá v rámci konference, jejíž program by mohl zaujmout i lecčím dalším ;-)

    pavlix avatar 5.2.2013 12:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Anaconda je jedna z nejzasadnejsich zmen za poslednich x releasu.
    Problém je v tom, že Anaconda je skutečně zásadní v tom, co se může rozbít a v tom, co lze pokazit v UI oblasti. Oproti bych rád viděl, v čem je to zásadní změna v oblasti funkcionality.

    Zrovna já rozhodně neříkám špatně, že je potřeba pracovat na věcech, které nepřinášejí novou funkcionalitu uživatelům, když sám pracuju na NetworkManageru na refaktoringu a testovatelnosti.

    Vtipné je, že když my vydáme nový release nebo nové fedoří balíčky, ve kterých se něco rozsype, tak budou řvát všichni včetně vývojářů Anacondy.

    A co víc, budu to řvaní naprosto chápat, protože z dlouhodobého hlediska by mělo být naším cílem chyby ve stávající funkcionalitě spíše eliminovat a umět rychle reagovat na hlášení nových chyb. Faktem je, že narozdíl od Anacondy nás k tomu tlačí i hromada downstream distribucí.

    A já naprosto chápu, že jsou uživatelé spíše ochotni věnovat čas něčemu, co skutečně používají, ne něčemu, co použijí výjimečně, když potřebují udělat novou instalaci.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.2.2013 13:06 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Nikomu neprijde fascinujici, ze se novy instalator testuje po vydani ?

    Jaky ma smysl ted neco testovat, budou se snad delat nove F18 instalacni image ? Prt budou...
    vain avatar 4.2.2013 13:21 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Ne, instalaci Fedory 18 už nic nezachrání, ale bylo by smutné, kdyby byl stejný problém u Fedory 19.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    4.2.2013 13:26 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Ne, instalaci Fedory 18 už nic nezachrání,
    No prave...
    ale bylo by smutné, kdyby byl stejný problém u Fedory 19.
    Ehm... jenomze ta je daleko, spousta casu "vylepsit" instalator...
    vain avatar 4.2.2013 14:02 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    To si říkali po vydání Fedory 17 taky, a jak to dopadlo ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Filip Kosík avatar 4.2.2013 16:17 Filip Kosík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Ne, instalaci Fedory 18 už nic nezachrání,

    Cílem skutečně není měnit instalátor F18, ale mou snahou je odhalit problémy a navrhnout vylepšení pro další verze tak, aby sklidil (doufejme) lepší kritiku než je tomu u F18.

    Na druhou stranu uznávám, že techniky zohledňující použitelnost by měly být prostoupeny celým vývojem a nikoliv jen post-testováním hotového produktu. Do toho na kolik tomu tak (ne)bylo ovšem já nevidím...

    Rezza avatar 5.2.2013 08:55 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    No pred vydanim nebylo moc casu, nebylo moc co testovat (je to smutne, je to tak, jak pise vain - udelat F19 lepsi je ted cil) - a co je hlavni - je to bezny pristup open source. Release early, release often. A cekejte na krmeni zezadu (feedback). Reakci je - ano, asi neco musime delat a tak se dela usability testovani (planovane uz pred releasem, kdy si lidi zacali stezovat).
    5.2.2013 09:56 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Bezny pristup??? Len tak pre zaujimavost skuste zabludit k postgresql, glassfish, atd atd. Keby kernel fungoval stylom ako popisujete tak co si mam predstavit -- aha mame tu bug v ext4, obcas pridete o data ale ved o mesiac vydame nove jadro (Release early, release often) potom si mozete naistalovat vsetko znova. Neni skor problem v riadeni vydania? Strasne by ma zaujimala diskuzia kde niekto odsuhlasil, ze teda ano, vydame to aj ked instalator je viac menej beta a vyzera ako prva 4 verzia KDE. Dost dobre mi nie je jasne preco sa proste vydanie znova neodlozilo napr o mesiac. Malo toto nejake personalne dosledky? Nechce sa mi totiz verit, ze len tak sa zahrnulo do vydanie nieco co je v takomto stave.
    5.2.2013 10:50 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    byť jsme s tou kritikou na jedné lodi, ohledně těch "personálních důsledků" se musím vedení Fedory zastat - oni byli v těžké situaci, kvůli jedné komponentě zdržovat celý release taky není úplně oukej, šlo tam i o jiné featury ... spíš bych haněl předchozí vedení (pravda, pár tváří společných :-)) z toho, že vůbec schválili něco, co má takovýto Contingency plan (= žádný, když se nám bude chtít, tak to tam prostě nacpem a není cesty zpět) ... poté, co se zjistilo, že NewUI je katastrofa, se mělo couvnout a posunout to do F19 - jenže anaonďáci couvat odmítli a za to by měli viset za koule a jiné tělesné části v průvanu
    pavlix avatar 5.2.2013 12:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    poté, co se zjistilo, že NewUI je katastrofa, se mělo couvnout a posunout to do F19 - jenže anaonďáci couvat odmítli a za to by měli viset za koule a jiné tělesné části v průvanu
    Po bitvě je každý generál, přesto dávám +1.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.2.2013 14:51 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    ehm, ehm, toto opravdu není "po bitvě" - to pravidlo, že každá nová feature musí mít contingency plan, bylo schváleno dávno pradávno

    kdyby ses mě na to zeptal "před bitvou", mohl jsem ti říci to samé -

    Q: co budeme dělat pokud budou zásadní problémy s touto featurou?

    A: to co je popsáno v contingency planu

    Q: co má být v contingency planu?

    A: záleží na povaze featury, typicky odklad (nezařazení do současné verze) v případě nového software, anebo návrat ke staré verzi v případě změny stávajícího software

    Q: máme (my FESCO) odsouhlasit featuru, kde contingency plan říká "I do not have a good idea of what the contingency plan for this point will be."?

    A: proboha ne!

    tak si to někam poznamenej, a až se tu za půl roku budeme podobně bavit o nějaké blbosti v F19, a já budu říkat to samé, že se ta featura měla z F19 zrušit (resp. předně se tam v takovém stavu ani neměla dostat), tak si na to vzpomeň, že jsem to říkal již "před bitvou" ;-)
    pavlix avatar 5.2.2013 14:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    ehm, ehm, toto opravdu není "po bitvě" - to pravidlo, že každá nová feature musí mít contingency plan, bylo schváleno dávno pradávno
    Taky tě za to nekritizuju a dávám +1 (v mém případě skutečně po bitvě, protože před bitvou jsem žádnou zradu netušil).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.2.2013 17:12 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    tož, že nemáš křišťálovou kouli si přeci nelze vyčítat :-) ... já jsem to "po bitvě" pochopil tak, že je něco řečeno až na základě právě nabytých zkušeností, což není tento případ
    Rezza avatar 5.2.2013 22:53 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Kazdy vi, ze ten Contingency plan byl * (bohuzel to proslo predtim, nez jsem byl ja Feature Wrangler), ale taky ze proste nebyla moznost v danou chvili vzit starou Anacondu a ani lidi.
    4.2.2013 14:12 Mirek Š.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Nový instalátor v F18 je naprosto skvělí. Z 90% mě vyhovuje. Těch 10% v instalátoru bude chtít doladit.
    pavlix avatar 4.2.2013 14:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    90% je u instalátoru ukrutně málo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.2.2013 15:17 Mirek Š.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Nemyslím si že je 90% málo. Instalátor je kompletně předělaný a spíše to považuji za úspěch. Nic není dokonalý a všechno se musí zlepšovat.
    pavlix avatar 4.2.2013 15:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testování použitelnosti Fedora 18 na DevConf.cz
    Holt se neshodneme.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.