abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:22 | Nová verze

    HollowByte je zranitelnost typu Denial of Service (DoS) v kryptografické knihovně OpenSSL. Útočník může odesíláním škodlivého payloadu o velikosti pouhých 11 bajtů zaplnit paměť serveru. OpenSSL před ověřením dat vyhradí nepřiměřený blok paměti (až 131 KB). Server pak čeká na data, která nepřišla. Zranitelnost je opravena ve verzích OpenSSL 4.0.1, 3.6.3, 3.5.7, 3.4.6 a 3.0.21.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Komunita

    Ve španělské A Coruñě probíhá GUADEC 2026, tj. letošní konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí GNOME. Videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Komunita

    Společnost Collabora ve spolupráci s Valve vyvíjí Holo Core, tj. port Arch Linuxu pro ARM64 procesory (AArch64), který bude pohánět VR headset Steam Frame. Pro testování Arch Linuxu pro AArch64 jsou k dispozici binární balíčky, zdrojové kódy i kontejner pro Docker nebo Podman.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:00 | IT novinky

    Mikroprocesor Zilog Z80 byl oficiálně uveden na trh před 50 lety, tj. v červenci 1976. Výroba mikroprocesoru skončila v roce 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:55 | Bezpečnostní upozornění

    Výzkumníci ze společnosti ESET objevili 11 zapomenutých UEFI shim zavaděčů, které byly podepsány společností Microsoft, a které umožňují útočníkům obejít ochranu UEFI Secure Boot na většině zařízení. Microsoft je zneplatnil (přidal jejich hash do databáze dbx) v rámci aktualizace Patch Tuesday dne 9. června 2026. Uživatelé Linuxu mohou databází aktualizovat pomocí LVFS. Ověřit zneplatnění zavaděčů lze pomocí skriptu uefi-dbx-audit. Jedná se o CVE-2026-8863 a CVE-2026-10797.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.7. 16:55 | Zajímavý software

    pico-usb-wifi je open source firmware pro Raspberry Pi Pico W, který jej promění v USB Wi-Fi adaptér. Po připojení k počítači se objeví jako zařízení USB CDC-NCM.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.7. 16:00 | IT novinky

    Americká společnost Google ze skupiny Alphabet bude muset podle nových požadavků Evropské unie umožnit společnosti OpenAI i dalším konkurentům v oblasti umělé inteligence (AI) a internetových vyhledávačů přístup ke svým službám. Ve svém rozhodnutí o tom včera informovala Evropská komise (EK). Opatření má zajistit dodržování pravidel, jejichž cílem je omezit v EU tržní sílu velkých technologických firem. Google s tím nesouhlasí.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.7. 04:55 | Komunita

    Nové verze webových prohlížečů Chrome a Firefox jsou vydávány každé 4 týdny. Aktuální verze Chrome je 150. Aktuální verze Firefoxu je 152. V březnu bylo oznámeno, že od září přejde Chrome na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. To by znamenalo, že Chrome v číslování verzí Firefox brzy přeskočí. Vývojáři Firefoxu proto také od září přecházejí na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. :-)

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    17.7. 00:22 | Zajímavý software

    Microsoft Comic Chat (Wikipedie), tj. grafický IRC klient z devadesátek, který převáděl konverzace na IRC do podoby komiksových panelů, a který zpopularizoval font Comic Sans, je dnešním dnem open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    16.7. 19:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 26.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 26.7 je Xenial Xenops. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (30%)
     (5%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (24%)
    Celkem 2174 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému

    Phoronix provedl několik testů vlivu SELinuxu na výkonnost systému v různých aplikacích. Celkově se výkonnostní dopady zapnutého SELinuxu neprojevily; výjimkou je Apache a PostMark, kde jsou dopady minimální.

    5.6.2011 14:51 | Nicky726 | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.6.2011 15:34 Anonymous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Má cenu odkazovat na každý nový test Phoronixu, když ani nic moc objevného neříká?
    Kamil Páral avatar 5.6.2011 15:40 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému

    Opravdu nic nového neříká? Já si třeba myslel, že SELinux zpomaluje dost. (Ale ocenil bych, kdyby tam otestovali i rychlost bootu systému.)

    michich avatar 5.6.2011 15:58 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    U mně je to opačně. U toho Apache je zpomalení o víc, než jsem čekal.

    Boot trvá déle kvůli nutnosti načíst policy a kvůli stupidnímu chování funkce selabel_open(), která bude doufám brzo opravena (RHBZ#709014).
    Tomáš Bžatek avatar 5.6.2011 19:07 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    No jesteze to mam vsechno vyple :-)
    Koupim litajiciho tucnaka
    5.6.2011 18:17 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Bezpečnost a zabezpečení málokdy mají takový drastický efekt na rychlost jak se obvykle říká.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    5.6.2011 18:19 a.syntsow
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Nevedel som ze Selinux ma nieco spolocne s proaktivnou bezpecnostou.
    pit0 avatar 6.6.2011 08:57 pit0 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    zacina uhorkova sezona, niet sa co cudovat :-D
    cezz avatar 6.6.2011 13:11 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    U mna sa SELinux sice neprejavoval na vykonnosti systemu, ale na mojej vykonnosti rozhodne. Podchvilou ma otravoval nejakym zablokovanym pristupom ako sa snazili aplikacie uplne normalne fungovat.. (Pravda, bola to Fedora 15 beta, to vela vysvetluje, ale vseobecne mam skusenost, ze to zatial viac problemov prinasa, ako riesi)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    6.6.2011 13:57 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Tak já mám se SELinuxem jenom dobré zkušenosti. Je to výborný systém, a když člověk pochopí základní jednoduchý princip, na kterém to funguje tak zjistí že to není vůbec složité.
    6.6.2011 15:51 lib | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    +1
    vain avatar 6.6.2011 15:12 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    O jaké aplikace se jedná například? Vím osobně jen o Skype a o Dropboxu (na 64bitu). Stačilo vygenerovat pravidla a bylo. Ještě jsem tedy nezažil problém s aplikací z repositářů (to by bylo na bug report).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    cezz avatar 7.6.2011 13:51 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Co si spominam tak openvpn nevedel pristupovat ku konfigurakom v /etc/openvpn/, dalej mi koli tomu padal nejaky telepathy backend (to je uz tusim fixnute) V minulosti si spominam, ze s tym mal problem tcpdump. Ale vravim, ze to bola este beta - to je normalne, nestazujem sa.

    Ja netvrdim, ze je to zle, alebo zlozite. Len sa mi to zda zbytocne. (minimalne na desktope) Dobre nastaveny firewall a pravidelne aktualizacie zvycajne stacia. (Pripadne este nieco ako fail2ban) Pravda, neprevadzkujem systemy, kde spustam kod tretich stran ktoremu nemozem doverovat a tak podobne.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    7.6.2011 18:51 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Pravda, neprevadzkujem systemy, kde spustam kod tretich stran ktoremu nemozem doverovat a tak podobne.

    Chodíte na web, se zapnutým javascriptem, flashem, a podobně?
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    cezz avatar 7.6.2011 19:00 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Pravda, neprevadzkujem systemy, kde spustam kod tretich stran ktoremu nemozem doverovat a tak podobne.

    Chodíte na web, se zapnutým javascriptem, flashem, a podobně?
    To samozrejme chodim, ale neviem si predstavit, ako by som obmedzil napriklad takemu Firefoxu pristup k comukolvek, aby to malo nejaky ucinok a zaroven ma neobmedzovalo v praci. Tym kodom tretich stran som myslel napr. PHP kod, ktory neuploadujem ja sam a podobne. Aby to tak nevyznelo, ze si myslim, ze SELinux je zbytocny. Ja chapem, ze to ludia potrebuju, len si nemyslim, ze medzi nich patrim. `urcite by to o malicko bezpecnost zvysilo aj u mna, ale nie je to worth the trouble.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    7.6.2011 20:32 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    To samozrejme chodim, ale neviem si predstavit, ako by som obmedzil napriklad takemu Firefoxu pristup k comukolvek, aby to malo nejaky ucinok a zaroven ma neobmedzovalo v praci.
    Tak např. se asi shodneme, že přístup firefoxu k soukromým klíčům pro ssh je nežádoucí.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    cezz avatar 9.6.2011 17:37 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Tak např. se asi shodneme, že přístup firefoxu k soukromým klíčům pro ssh je nežádoucí.
    Povedzme ze ano, vo vacsine pripadov - nech uz su tie kluce ulozene kdekolvek. Problem je, ze takych suborov a pristupov je neskutocne vela. Je tazke (alebo skor nemozne) osetrit vsetky taketo pripady a priliz uzke obmedzenia by ma asi brzdili v praci. Aktualny a pravidelne updatovany Firefox mi pride ako lepsie riesenie co sa pomeru cena/vykon tyka.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    10.6.2011 07:50 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Problem je, ze takych suborov a pristupov je neskutocne vela. Je tazke (alebo skor nemozne) osetrit vsetky taketo pripady a priliz uzke obmedzenia by ma asi brzdili v praci.
    Proto se používá princip "co není povoleno je zakázáno" a pokud je povolení hodně tak se hledají cesty jak to zjednodušit.
    Aktualny a pravidelne updatovany Firefox mi pride ako lepsie riesenie co sa pomeru cena/vykon tyka.
    Bohužel tohle není principielně dobré řešení protože updaty budou vždy o krok (nebo dva) pozadu. Proto jsou řešení typu selinux, apparmor, uac, které předpokládají děravý browser a snaží se omezit dopad na okolí.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    cezz avatar 10.6.2011 17:22 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Proto se používá princip "co není povoleno je zakázáno" a pokud je povolení hodně tak se hledají cesty jak to zjednodušit.
    To samozrejme viem, problem je, ze Firefox tak IMHO obmedzit nejde. Resp. ide, ale pouzivat by som to nechcel..
    Bohužel tohle není principielně dobré řešení protože updaty budou vždy o krok (nebo dva) pozadu. Proto jsou řešení typu selinux, apparmor, uac, které předpokládají děravý browser a snaží se omezit dopad na okolí.
    Podla mna je to otazkou priorit. Mne osobne to za tie komplikacie nestoji, povazujem v tomto smere Firefox za dostatocne bezpecny.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    10.6.2011 18:19 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    problem je, ze Firefox tak IMHO obmedzit nejde
    Já myslím že defaultní politika v selinuxu, apparmoru i nastavení UAC ve windows je v tomto směru postačující. Funguje to out of the box, a zabrání to nejhoršímu.

    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    cezz avatar 11.6.2011 11:56 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Ked ti to tak vyhovuje, ja s tym problem nemam. ;-) Moja skusenost na desktope je taka, ze od vypnutia selinuxu v podstate nemam problem.
    Computers are not intelligent. They only think they are.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.