Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje sektorové šetření v oblasti mobilních telekomunikačních služeb poskytovaných domácnostem v České republice. Z poznatků získaných na základě prvotní analýzy provedené ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) ÚOHS zjistil, že vzájemné vztahy mezi operátory je zapotřebí detailněji prověřit kvůli možné nefunkčnosti některých aspektů konkurence na trzích, na nichž roste tržní podíl klíčových hráčů a naopak klesá význam nezávislých virtuálních operátorů.
Různé audity bezpečnostních systémů pařížského muzea Louvre odhalily závažné problémy v oblasti kybernetické bezpečnosti a tyto problémy přetrvávaly déle než deset let. Jeden z těchto auditů, který v roce 2014 provedla francouzská národní agentura pro kybernetickou bezpečnost, například ukázal, že heslo do kamerového systému muzea bylo „Louvre“. 😀
Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Byl publikován plán na odstranění XSLT z webových prohlížečů Chrome a Chromium. S odstraněním XSLT souhlasí také vývojáři Firefoxu a WebKit. Důvodem jsou bezpečnostní rizika a klesající využití v moderním webovém vývoji.
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.3.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Organizace Open Container Initiative (OCI) (Wikipedie), projekt nadace Linux Foundation, vydala Runtime Specification 1.3 (pdf), tj. novou verzi specifikace kontejnerového běhového prostředí. Hlavní novinkou je podpora FreeBSD.
Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.
Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co
… více »The Linux Foundation získala dalšího zlatého člena. Je jím japonský výrobce automobilů Toyota. Ta říká, že jí Linux nabízí flexibilitu a technologickou vyspělost potřebnou pro vývoj komunikačních a jiných systémů ve vozidlech. Projektový ředitel Keniči Murata k tomu dodal, že The Linux Foundation poskytuje neutrální fórum, kde mohou spolupracovat s ostatními společnostmi na otevřených inovacích.
Tiskni
Sdílej:
pobavilo 
.
Nemám žádné inside informace. Podle mediální prezentace to věcně vypadalo, že svěřili pedál plynu a brzdy nějaké řídící jednotce (drive by wire + brake by wire), která představovala "single point of failure" a její architektura jí dovolovala kousnout se takovým způsobem, že navazující "jednotka řízení trakce" zůstala viset v posledním dochovaném stavu, tj. například "akceleruj". A v několika ojedinělých případech se to opravdu přihodilo. Nebo se jenom porouchal potenciometr? Jenom považte, ta panika - auto pořád zrychluje a nejde chcípnout/zabrzdit... Moc by mě zajímalo, nakolik mediální obraz odpovídá technické realitě
Ono u hybrida asi opravdu není jiné cesty, než sloučit akceleraci a brždění pod palec jedné elektronické řídící jednotky, pokud má při lehčím brždění fungovat rekuperace apod. (Ono těch režimů a kombinací bude mnohem víc.) Ale žeby tam nebyla žádná záchranná brzda, žádné zdvojení, žádný watchdog?
Někde v divočině na internetu jsem četl anonymní povzdech údajného insidera (= jedna paní povídala) že při kvalitě vývoje firmwaru v dnešním automobilovém průmyslu a při daném tlaku na termíny je kupodivu, že se to stalo až teď ("nějaký Ind na tom dělá, má to hotové tak z 75%, a ono už se to má zítra začít naostro prodávat"). Když si musím v novém autě nechat přehrát firmware v továrně dodávaném rádiu, protože si nerozumí s továrně dodávaným displejem a ovládacími prvky (vlastní zkušenost) tak mě to tolik nerozhodí. Ale bugy v jednotce "drive+brake by wire", to zni dost hrozně. Hehehe - žeby v Toyotě chtěli otevřít veřejnosti release engineering a bugtracking pro Linux na tomhle hardwaru?
.
, takže u Toyoty je to statisticky jako by se nic nestalo
.
Taktak - zaseklý plyn, to se stávalo odjakživa u všelijakých vehiklů, co měly od plynu lanko (bowden) ke karburátoru
Třeba u orezlého fichtla nebo embéčka.
Občas se mi v autě stane, že nechám kvalt a jenom zpomaluju a zpomaluju, brzdím motorem a nebo i trochu přibrzdím (a zapomenu že tam mám kvalt) a on si volnoběh "přidá sám"
Nepříjemný pocit. Stačí hamtnout na spojku a/nebo na brzdu. Udávit normální auto normální nezávislou brzdou s posilovačem je hračka. A normální auto má klíček, který ve skříňce pod volantem cosi natvrdo vypne.
Dík za vysvětlení té statistiky zaseklých pedálů. Taky jsem měl pocit, že těch pár případů by poukazovalo na velmi slušnou kvalitu snímačů. Nad Vaší zmínkou o "přirozené selekci blbců" jsem chvíli uvažoval, jestli nemáte na mysli blbce, co si koupí hyperinteligentního Priuse a připadají si děsně ekologičtí, když podobné hodnoty průměrné spotřeby má kdejaká dieselová Oktávka z poslední doby...

