Wayback byl vydán ve verzi 0.3. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.
Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.
Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
The Linux Foundation získala dalšího zlatého člena. Je jím japonský výrobce automobilů Toyota. Ta říká, že jí Linux nabízí flexibilitu a technologickou vyspělost potřebnou pro vývoj komunikačních a jiných systémů ve vozidlech. Projektový ředitel Keniči Murata k tomu dodal, že The Linux Foundation poskytuje neutrální fórum, kde mohou spolupracovat s ostatními společnostmi na otevřených inovacích.
Tiskni
Sdílej:
pobavilo 
.
Nemám žádné inside informace. Podle mediální prezentace to věcně vypadalo, že svěřili pedál plynu a brzdy nějaké řídící jednotce (drive by wire + brake by wire), která představovala "single point of failure" a její architektura jí dovolovala kousnout se takovým způsobem, že navazující "jednotka řízení trakce" zůstala viset v posledním dochovaném stavu, tj. například "akceleruj". A v několika ojedinělých případech se to opravdu přihodilo. Nebo se jenom porouchal potenciometr? Jenom považte, ta panika - auto pořád zrychluje a nejde chcípnout/zabrzdit... Moc by mě zajímalo, nakolik mediální obraz odpovídá technické realitě
Ono u hybrida asi opravdu není jiné cesty, než sloučit akceleraci a brždění pod palec jedné elektronické řídící jednotky, pokud má při lehčím brždění fungovat rekuperace apod. (Ono těch režimů a kombinací bude mnohem víc.) Ale žeby tam nebyla žádná záchranná brzda, žádné zdvojení, žádný watchdog?
Někde v divočině na internetu jsem četl anonymní povzdech údajného insidera (= jedna paní povídala) že při kvalitě vývoje firmwaru v dnešním automobilovém průmyslu a při daném tlaku na termíny je kupodivu, že se to stalo až teď ("nějaký Ind na tom dělá, má to hotové tak z 75%, a ono už se to má zítra začít naostro prodávat"). Když si musím v novém autě nechat přehrát firmware v továrně dodávaném rádiu, protože si nerozumí s továrně dodávaným displejem a ovládacími prvky (vlastní zkušenost) tak mě to tolik nerozhodí. Ale bugy v jednotce "drive+brake by wire", to zni dost hrozně. Hehehe - žeby v Toyotě chtěli otevřít veřejnosti release engineering a bugtracking pro Linux na tomhle hardwaru?
.
, takže u Toyoty je to statisticky jako by se nic nestalo
.
Taktak - zaseklý plyn, to se stávalo odjakživa u všelijakých vehiklů, co měly od plynu lanko (bowden) ke karburátoru
Třeba u orezlého fichtla nebo embéčka.
Občas se mi v autě stane, že nechám kvalt a jenom zpomaluju a zpomaluju, brzdím motorem a nebo i trochu přibrzdím (a zapomenu že tam mám kvalt) a on si volnoběh "přidá sám"
Nepříjemný pocit. Stačí hamtnout na spojku a/nebo na brzdu. Udávit normální auto normální nezávislou brzdou s posilovačem je hračka. A normální auto má klíček, který ve skříňce pod volantem cosi natvrdo vypne.
Dík za vysvětlení té statistiky zaseklých pedálů. Taky jsem měl pocit, že těch pár případů by poukazovalo na velmi slušnou kvalitu snímačů. Nad Vaší zmínkou o "přirozené selekci blbců" jsem chvíli uvažoval, jestli nemáte na mysli blbce, co si koupí hyperinteligentního Priuse a připadají si děsně ekologičtí, když podobné hodnoty průměrné spotřeby má kdejaká dieselová Oktávka z poslední doby...

