abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    dnes 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    včera 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    včera 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    13.3. 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1084 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník

    Ubuntu 11.10 nebude obsahovat Synaptic

    Na launchpadu se objevil changelog, ze kterého je zřejmé, že výchozí instalace nadcházejícího Ubuntu 11.10 Oneiric Ocelot nebude obsahovat grafického správce balíčků Synaptic. Nadále zůstane dostupný v repozitáři.

    24.6.2011 18:06 | Migi | Upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    pepe_ avatar 24.6.2011 18:21 pepe_ | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 nebude obsahovat Synaptic

    No poteš koště , doufam že ho neodstraní i z repa jinak bude následovat útěk k debianu ...

    yac avatar 24.6.2011 19:47 yac | skóre: 8 | blog: srckbin | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 nebude obsahovat Synaptic

    útěk k debianu ...

    Neboli upgrade ;)

    Není důvod odstraňovat funkční svobodný SW z repozitářů dokud se o něj někdo stará a zrovna o Synaptic bych se nebál.

    srck! Linux smrdí. Méně.
    24.6.2011 23:02 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 nebude obsahovat Synaptic
    Sice většinu softu instaluji přes apt, ale pokud bych měl porovnat Centrum softwaru a Synaptic tak je to +- to samé. Proč tedy kvůli takové prkotině měnit distro? Centrum sw mi příjde pro začátečníky přehlednější a ti ostatní si najdou svou cestu. :-)
    Migi avatar 24.6.2011 23:16 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 nebude obsahovat Synaptic
    souhlas, ostatní si prostě najdou cestu k debianu :D
    25.6.2011 00:21 vasek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 nebude obsahovat Synaptic
    ... ale až bude mít repozitář newsoftware
    25.6.2011 14:14 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 nebude obsahovat Synaptic
    Zaslechl jsem něco o tom, že snad by měl mít Debian v budoucnu jednu větev zaměřenou na desktop a dokonce i s aktuálním softwarem :-D
    25.6.2011 16:53 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 nebude obsahovat Synaptic
    Debian backports?
    26.6.2011 18:43 dejf | skóre: 3 | blog: dejf | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 nebude obsahovat Synaptic
    Já k debianu utek v březnu (Linux používám od února a právě ubuntu byla moje 1. špatná zkušenost s Linuxem) a musim říct že to byla MOC DOBRÁ volba.

    Centrum SW je čím dál pomalejší (aj na debianu) Synapic rulezz.

    Každopádně pokud si nechceš trhat vlasy s tim "proč to kur*a nefunguje?" tak přejdi na debian hned.
    Windows nezastavíš... Jejich bluescreeny jsou svoji kvalitou nedostižitelné. :)
    25.6.2011 08:26 Rover623
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 nebude obsahovat Synaptic
    Trochu mě zaráží, že s tím odstraněním se rozhodli až teď, když vlastně Ubuntu udržuje momentálně dva instalační programy. Centrum SW sice neumí pár základních věcí (vynutit verzi nebo odstranit i konfigurační soubory), ale třeba to tam Canonical časem doplní a pokud ne, Synaptic bude pořád v repu, takže nebude problém si ho doinstalovat. Obecně si myslím, že Canonical tohle dělá aby se mu to distro pořád vlezlo na CD. Alpha1 se totiž na CD opět nevejde, ISO je větší o 5Mb i se zapnutým přeplňováním, možná by bylo lepší (při ceně DVD-Rom 350,- CZK) vykašlat se na CD a dávat to už na DVD. Jsem totiž zvědav co všechno bude nutné vyhodit ve verzi 12.04LTS, od verze 10.04 se totiž nedělá nic jiného než, že se ze základní instalace odstraňuje SW aby se to vešlo na CD
    Ravensun avatar 25.6.2011 09:30 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 nebude obsahovat Synaptic
    Jak pořád říkám,

    stačilo by, kdyby po instalaci bylo nainstalováno jen základní grafické prostředí s tím, že v menu by byly jen odkazy na programy, na které když by se stisklo, tak by se doinstalovaly a spustily... ostatní nepoužívané by se chovaly podobně jako třeba ve windows, kde by nějaký deamon kontroloval četnost používání těchto "ikon" a nepotřebné by navrhl k odstranění.

    Samozřejmě po instalaci by základní soft jako web-browser a nějaký multimediální přehrávač by byl hned k dispozici.

    No uvidíme jak to půjde dál.
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    25.6.2011 10:22 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 nebude obsahovat Synaptic
    ne, hlasky o nevyuzivanych ikonach ne, jen to proboha ne :-D
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    25.6.2011 14:04 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 nebude obsahovat Synaptic
    Souhlas to že nějaký program nepoužívám každý den neznamená, že mi ho má někdo někam schovávat :-). Mimochodem často používané programy spouštím přes Alt-F2, ty co použiji jednou do měsíce pak spíš najdu podle ikony než podle názvu na který si člověk nemusí hned vzpomenout.
    Ravensun avatar 27.6.2011 08:54 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 nebude obsahovat Synaptic
    Vy jste mě asi nepochopil, páč jsem se asi dobře nevyjádřil. Sice pochybuju, že tímto příspěvkem se vyjádřím lépe, pokud se mi to nepodařilo předtím, ale zkusím to.

    - Vy mluvíte o už nainstalovaných programech.

    - Já mluvil o ikonách programů možných k instalaci. Něco jako "click, install and run" A pokud této ikony uživatel nevyužije. Systém je nabídne k odstranění.

    Proč instalovat na CD všechno? Pak se nelze divit, že je CD malé, když tam chtějí distribuce vše

    Proč mít na CD jen Grafické rozhraní a nedat uživatelům "informaci" co všechno může použít k práci? Když by stačilo jen přidat do prázdného menu "aplikace" odkazy na stažení a instalaci....

    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    25.6.2011 21:13 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 nebude obsahovat Synaptic
    25.6.2011 14:09 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 nebude obsahovat Synaptic
    Pokud k onomu DVD bude i nějaký netinstall obraz proč ne. Minule jsem kvůli neexistenci CD obrazu nahodil radši Debian z netinstallu než Linux Mint. Ale má zvědavost (na Mint) jaksi nebyla ukojena :-)
    26.6.2011 18:47 dejf | skóre: 3 | blog: dejf | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 nebude obsahovat Synaptic
    a co udělá takovej BFU kterej není schopnej napsat do komandlajny apt-get install synaptic a má Lubuntu kde nejni centrum SW?
    Windows nezastavíš... Jejich bluescreeny jsou svoji kvalitou nedostižitelné. :)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.