Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Článek Vyzkoušejte PipeWire v roli zvukového serveru na MojeFedora.cz informuje o aktuálním stavu multimediálního serveru PipeWire (Wikipedie) zprostředkujícího aplikacím na Linuxu jednotný přístup k audiu a videu. PipeWire je už součástí Fedora Workstation několik vydání jako video server. Používá se například na sdílení obrazovky na Waylandu. Jeho ambicí je ale také stát se výchozím zvukovým serverem a nahradit PulseAudio. Dle plánu se tak stane ve Fedoře 34.
Tiskni
Sdílej:
+1 Pokud se to udělá správně, tak to bude plnohodnotná náhrada současných implementací. Pokud ne, tak to bude jen Xté alternativní API pro práci se zvukem, kdy všechny implementace emulují API těch ostatních, aby se na ně mohl napojit libovolný program.
JACK má „nedostatek“ pouze v tom, že pracuje s jednou zvukovou kartou. Což se dá pochopit u profesionálního audia (kvůli časování). Zatímco na takové to domácí spotřební přehrávání se to moc nehodí – tam člověk spíš ocení, že může připojit třeba USB zvukovku a nasměrovat do ní zvukové proudy z právě hrajících programů – i za cenu kolísající kvality. A po vytrhnutí zvukovky z USB se to samo přesměruje do zvukovky na desce nebo třeba do monitoru přes HDMI (podle určeného pořadí), takže to pořád hraje, aniž by uživatel musel něco dělat.
Do JACKu lze připojit více zvukovek, ale jedna je vždy primární. Tohle by se asi muselo upravit, aby se ta primární mohla měnit a nebylo potřeba znovu napojovat běžící programy. Jinak je to ale všechno už jen otázka přívětivého GUI a výchozího nastavení. Klidně se tedy mohlo celou dobu stavět na JACKu a PulseAudio tu vůbec nemuselo být…
Přijde mi, že na té odkazované stránce jenom používají JACK, jako by to byla (virtuální) zvukovka, ale ten JACK je napojen na jednu fyzickou zvukovku.
Nicméně na stránkách JACKu je popsáno, jak ho používat s více zvukovkami: How can I use multiple soundcards with JACK? Ale žádná z těch možností asi nenahradí úplně PulseAudio (v tom scénáři, který jsem popisoval v předchozím komentáři, kde uživatel dynamicky připojuje a odpojuje zvukovky a přesměrovává zvuk). Rozšířit JACK tak, aby vyhovoval i potřebám toho spotřebního audia, by ale nemělo být až tak těžké – a pak už je to jen o tom GUI a výchozím nastavení.
Pokud se to udělá správně, tak to bude plnohodnotná náhrada současných implementací.No nevím, dle FAQ (které už neexistuje tam kde bylo) nebo teď tady, Pipewire nemá za cíl nahrazovat.