Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
Jaké (nejbližší) rozlišení používáte pro běžnou práci?
1024 x 768 |
|
15% (450) |
1280 x 800 |
|
15% (443) |
1280 x 1024 |
|
35% (1053) |
1440 x 900 |
|
9% (259) |
1600 x 1200 |
|
6% (172) |
1680 x 1050 |
|
16% (477) |
1920 x 1200 |
|
5% (145) |
Celkem 2999 hlasů
Vytvořeno: 24.3.2008 20:22
Tiskni Sdílej:
Na noťasu 1024x768, v práci 1280x1024 - vzhledem k Oraclovským databázím a jejich klientům, které více neuplatní, tak je to skoro jedno.
Tohle má žena na noťasu, 1680x1050, dost dobré rozlišení. Na editování dvou dokumentů vedle sebe akorát.
16:10 je daleko blíže ke zlatému řezu než 4:3 ...mno, mě tedy coby ideál spíše než zlatý řez vyhovuje 3:2, takže 4:3 mi po odříznutí horního a dolního pruhu panelů celkem sedí - tedy pokud nejde o čtení textu, to si plochu dokumentu zužuju kvůli délce řádků každopádně 16:10 považuju za rozumný kompromis, módní blbečky, pro které je i 16:9 ještě příliš úzké, bych nejraději nakopal někam (ať si používají co chtějí, ale když to začnou nutit i jiným s tím, že musíme mít televizi jak v tej slavnej emérice apod., to je na ránu :-/)
každopádně 16:10 považuju za rozumný kompromis,16:10 považuju za rozumný kompromis od rozlišení 1440x900, 1280x800 připadá subjektivně ještě menší než 1024x768.
módní blbečky, pro které je i 16:9 ještě příliš úzké, bych nejraději nakopal někamJo, takové rozlišení 1366x768 jsem taky doteď nepochopil...
1280x800 připadá subjektivně ještě menší než 1024x768.To je opravdu subjektivní. Mně např. první jmenované připadá mnohem lepší a pracuje se mi na něm lépe. Skoro vždy pak preferuji oříznutí nahoře a dole než po stranách.
každopádně 16:10 považuju za rozumný kompromis, módní blbečky, pro které je i 16:9 ještě příliš úzké, bych nejraději nakopal někamTo myslíš jak, neměl si v té větě na mysli spíš "málo úzké"? Jinak mi to nedává moc smysl Nicméně 16:9 považuji také za dobrý poměr stran (je to dáno prostě historií filmového průmyslu), z mého pohledu rozhodně lepší než 4:3.
Bohužel ale průmysl rozhodl ...ano, tohle je věc, která mě dohání k nepříčetnosti - a nejen u monitorů ... já bych si za výrobek lépe vyhovující mým potřebám klidně připlatil, třeba i dvojnásobek ceny mainstreamové varianty, ale ono to v nabídce prostě není
To myslíš jak, neměl si v té větě na mysli spíš "málo úzké"?to myslím vertikálně, "málo úzké" by tam sedlo, kdybych to myslel horizontálně
Nicméně 16:9 považuji také za dobrý poměr stran (je to dáno prostě historií filmového průmyslu)ovšem sledování filmů má s prací prachmálo společného, až na zanedbatelný počet vyjímek :-p
deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
Na linuxu po tom ani moc nepátrám, jak to zprovoznit.Velice jednoduše:
xrandr -o left
Já to používám běžně. Na internet je to IMHO lepší, než na šířku, protože stejně všechny stránky jsou úzké a vysoké a dělají se tak, aby byly dobře zobrazené i na 1024x768.
Taky mi vyhovuje programování na výšku. Psát široké řádky je prasárna a takhle vidím víc řádků.
s wuxga rozlisenimProsimte uz se na tyhle zkratky vykasli, myslis ze tim nekoho oslnis? akorat to mate
Takt této ankety se nemohu zúčastnit, protože tam nejsou checkboxy. Když nejsem zrovna na cestě nebo ve škole, používám svůj notebook (1024x768) v dual head konfiguraci s externím displayem (1680x1050) ve „svislé“ poloze. Není nadto vidět naráz cca 100 řádků kódu a zároveň nasísat vedle do dokumentace. Kdybych se naučil šilhat, byl by to už dokonalý paralelismus.
Hm, tak 1600x1200. Na krásnom monitore. Keď tak na to pozerám, mal by vraj zvládnuť aj viac - ako ho k tomu donútiť?
A vie mi niekto vysvetliť, čo to znamená optimalizovať stránku pre nejaké rozlíšenie?