abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 580 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    Limoto avatar 28.8.2006 13:22 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    kdybych si toho všiml dří tak první - 3. :-(
    28.8.2006 13:28 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    FUP? :-) co to je? :-)
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    28.8.2006 13:30 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Fair Use Policy :-)

    Většinou je tak označováno snížení rychlosti down/uploadu kvůli překročení stanoveného limitu pro přenos dat (za měsíc).
    28.8.2006 13:33 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Já vím... Tož nejsu blbý ne? :-) Jen jsem tím chtěl říct, že mám skvělého providera. ;-)
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    29.8.2006 01:03 grigg | skóre: 12 | blog: grigg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Hmm, kdo by nechtel sedet na buku. :-) LOL hezky dvojsmysl.
    Pockej, ale neni tam 30GB? Nebo se mi to zda?
    Mikos avatar 28.8.2006 14:25 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Výstižnější název je Fucking User Policy. Spolu s NATem největší zlo současného internetu ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    m1c4a1 avatar 28.8.2006 15:27 m1c4a1 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Mno... NAT považuju pro běžné uživatele i trochu za ochranu před krutým světem za bránou...
    Mikos avatar 28.8.2006 16:06 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Booože, kolikrát už jsem slyšel tenhle rozšířený omyl. NAT _není_ firewall a ani k tomuto účelu nemá sloužit (a "bezpečnost" kterou "zaručuje" je pouze iluzí). Od toho je tu právě firewall, aby člověka bránil před útoky z venku.

    Připojení za NATem je proti základním zásadám Internetu, prostě a jednoduše to není připojení do Internetu, ale jen do jakési vnitřní sítě s velmi omezenou možností "nakouknutí" do skutečného světa (Internetu). NAT je zlo a musí být eliminován, už aby tu byla IPv6...

    Btw. ta věta "NAT považuju pro běžné uživatele i trochu za ochranu před krutým světem za bránou" je už ve své podstatě odporná. To je jako bys člověka zamknul do jeho bytu a nepouštěl ho ven, s tím že je to pro něj bezpečnější, protože venku by se mu mohlo něco stát.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    28.8.2006 20:17 nardew | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    a ako chces teda riesit pripojenie LAN sieti k netu cez server s natom ked sa ti tak nepaci?
    the best way of Memtest is emerge qt kde-meta
    Mikos avatar 28.8.2006 20:50 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Řešení existuje už dlouho - IPv6. Bohužel ho provideři zatím moc nenasazují (jen někde experimentálně). Ale budoucnost má IPv6 jasnou, už na něj pokud víc přechází i státní správa USA.

    Dle specifikace IPv6 má každý koncový zákazník dostat 64 bitový prefix (což činí 1,8 x 10^19 IPv6 adres!). Já už jeden takový třeba vlastním ;-) Tudíž každý počítač v LAN má pak veřejnou IPv6 adresu. A žádnou bezpečností dírou to není, firma může mít samozřejme centrální firewall, to nemá s NATem nic společného.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    28.8.2006 22:28 nardew | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    no ja dobre poznam ipv6, ale jeho masove(celosvetove) rozsirenie je este bohuzial daleko v nedohladne, takze v sucastnosti by som NATko tak neodsudzoval
    the best way of Memtest is emerge qt kde-meta
    28.8.2006 23:58 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    To, ze neni IPv6 rozsireny, neznamena, ze nekdo nemuze NAT odsuzovat.
    29.8.2006 17:36 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    V problematice IPv6 se moc neorientuju. Ale v soucasnosti si poskytovatel necha za kazdou verejnou IP adresu zaplatit. Jak je to s přidělováním těch prefixů? Zdarma to asi nebude.

    Pak nevidim v pouziti NAT pro domaci, nebo malou sousedskou sit problem. Tedy pokud to neni primo z principu pro uzivatele prekazkou.

    Pro mensi firmy (rekneme do 10 pocitacu) take neni zrovna lukrativni kupovat pro kazdy pocitac verejnou IP adresu.

    Proto se tedy ptam jak je to u IPv6?
    Mikos avatar 29.8.2006 18:40 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    No já např. mam celý 64 bitový prefix zdarma už teď, a může ho mít zdarma kdokoliv - viz. třeba SixXS a další tunnelbrokeři. Nevidím žádný důvod, proč by za to měl poskytovatel vybírat peníze. V současnosti to ještě pochopitelné je, protože IPv4 adres je nedostatek, ale pro IPv6 toto omezení neplatí, tam je dost adres i kdybychom zalidnili celou Sluneční soustavu a svojí vlastní IP adresu měl každý spotřebič v domácnosti ;-)

    A mimochodem to že má každý koncový zákazník dostat celý 64 bitový prefix je myslím uvedeno přímo ve standardu.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    29.8.2006 20:29 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Pokud si dobre pamatuji, tak 48b, aby si mohl stavet svoje site a na kazde mit 64b na autokonfiguraci. (Navic i ISP bude rad, protoze cim kratsi prefix, tim mensi routovaci tabulka.)
    Mikos avatar 29.8.2006 20:59 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Aha, to je mozne, asi si to uz nepamatuju uplne presne ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Brabi avatar 30.8.2006 21:23 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Ve firmách se stejně bude po zavedení ipv6 NAPovat ostošest. Já vám dám celou LAN přístupnou z netu, to by se vám líbilo, krakeři jedni ;-) !
    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.
    29.8.2006 12:30 mhepp | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    ...uz aby tu byla IPv6... AAAch jooo... Dalsi nepouceny "nadsenec". Vis ty k cemu IPv6 ma primarne slouzit? Ke sledovani -- vsechno bude mit svoji adresu -- tvuj mobil, tvoje hodsinky, tvuj podkozni cip, kalkulacka, notas, televize... proste vsechno. Takze bude velmi jednoduche sledovat co delas, kam jdes, s kym mluvis a co rikas... Vsak kdyz se presunes do jine site, adresa ti zustane a jeste se zaznamena cesta kudy jsi sel (pres jake site a routery) a vysvetluji to tim, ze ti chcou abys byl porad pripojeny bez problemu, abys mel dostatek adres pro sva zarizeni...

    Samozrejme, je to trochu nadsazene, ale v podstate to k tomu smeruje. Asi mi neveris, ale to je tvoje vec, rozjed si IPv6 a uzivej si "svobody".
    msk avatar 29.8.2006 12:59 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Co to tu rozpravas za nezmysly?! Mozes mi prosim Ta vysvetlit, ako masove nasadenie ipv6 na routeroch internetovych providerov ovplyvni moj telefon Nokia 3100? A keby aj moja telka, video, dvd, pc, chladnicka, osvetlenie v byte, radiatory a neviem co este malo ip adresu, tak by som bol len rad. Konecne by som to mohol ovladat nejak centralizovane z jedneho miesta, mohol si to programovat a proste "uzivat si slobody". Samozrejme, ze by som takyto ip traffic neroutoval do sveta, ale to asi pochopil kazdy trosku rozmyslajuci jedinec.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.8.2006 13:01 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Tak tohle je opravdu stupidní...

    Jako by snad telefon neměl svoje trvalé telefonní číslo, které lze sledovat. O kalkulačkách, podkožních čipech, hodinkách a jiných zařízeních s IP adresou jsem ještě neslyšel - navíc pokud po vás "stát" opravdu půjde, tak už je jim asi celkem jedno jestli máte veřejnou IP nebo ne.
    29.8.2006 15:18 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Hmmm... Jako by teď snad bylo na internetu nějaké absolutní soukromí... :-D Ale jinak jsem zatím s IPv4 docela spokojen a překlad adres mi nevadí, když si jej dělám sám a můžu si jej nastavit tak, jak potřebuji. :-)
    Mikos avatar 29.8.2006 15:23 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Muhehe, vy umíte člověka dobře pobavit :-D
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    29.8.2006 20:31 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    ..uz aby tu byla IPv6... AAAch jooo...
    ..uz aby tu byla IPv6... AAAAch jooo...
    cooler avatar 31.8.2006 00:11 cooler | skóre: 19 | Medzilaborce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Ste na velkom omyle pane. Pomocou NATu ten clovek ma pristup do sveta, ale svet nema pristup k nemu. Neviem co je na tom odporne, ked to ten clovek nepotrebuje.
    28.8.2006 15:56 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    nejen za měsíc... ...já asi FUP nemam, když měsíčně mojí síťrovkou proteče kolem 80GB, co?
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    29.8.2006 11:02 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    A nemáš to přenosy z PC v obyváku do PC v kuchyni? :-)
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    29.8.2006 14:06 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Zda jsou servery se kterýmy komunikuji umístěny v kuchyni opravdu netuším, tak nemohu přesně odpovědět :-(
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    31.8.2006 09:41 prudic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    kdyz si koupim 2Mb, tak chci 2Mb a ne po dvou dnech 64 Kb. Takze synchronni pevna linka od poradneho poskytovatele.
    30.8.2006 14:46 Voidless
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    FUP je IMHO zkratka pro Fest Utazeny Pripojeni, akorat to provideri v ramci PR veseni buliky na zakaznikuv nos maskuji anglickym, krasne znejicim Fair User Policy...
    rincewind avatar 28.8.2006 13:29 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    S GPRS se behem mesice k hranici pro FUP ani nedostanu :D
    Jiří Němec avatar 28.8.2006 13:38 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Já jednou zvládl přenést za měsíc něco přes 6GB. Kolik je ta hranice? Mimochodem bylo to na eurotel síti a na dost nestabilním telefonu, kdybych se snažil, tak bych dnes asi zvládl přenést víc.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    rincewind avatar 28.8.2006 14:43 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Tusim, ze hranice je 1,5 GB, ja pretaham tak kolem 600MB - kazdej den nechavam aktualizovat Debian.
    28.8.2006 13:33 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Naštěstí se mě toto omezení netýká. Když si jednou za dlouho spustím DC, nechci být omezován.
    28.8.2006 13:50 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Ta anketa nie je ergonomicky navrhnuta. Ked niekto nevie co je to FUP precita prvu moznost a da blbost, az potom zbada ze posledna moznost je ze nevie co to je.
    Martin Ždila avatar 28.8.2006 13:58 Martin Ždila | skóre: 10 | Košice, Slovensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    28.8.2006 17:29 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    No vidis to, to ja to pochopil uuuplne spatne :-). Ja chtel dat nikdy (jelikoz mam nej nej nej providera ;-) ), ale pak jsem si rikal, ze to posledni ma byt defakto to same jako to prvni, akorat, ze s trochou vtipu, takze jsem dal to :-/.

    No nic.. priste...
    28.8.2006 14:05 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    porad, tzv. hardware fup v podobe spatneho signalu;)
    28.8.2006 14:17 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Protože jsem sám sobě ISP, tak mě žádné FUP nezajímá ;-) (stejně jako všechny ostatní členy naší komunitní sítě ).
    David Watzke avatar 28.8.2006 14:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Skoro pokaždý, ale až koncem toho období, takže mě často zpomalej jen na pár hodin.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2006 14:30 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    No FUP tu není, takže neuplatňuje :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    28.8.2006 14:33 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Uplatňuje, ale jsem rád :-)

    Podle smlouvy totiž zaručuje 128kbps, ale std. jedu 2Mbps... Jen když stahuju dlouhé věci, tak mě po nějakých cca 80-100MB v kuse umravní na těch 128kbps a když nepřetržitý tok přestane, tak za cca 5-10 min. mám zase zlaté 2Mbps. Pro apt-get upgarade je to v poho. Za těch 300,- měsíčně si nestěžuju.

    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    28.8.2006 14:47 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    no sice by mel, ale neuplatnuje -- mam pripojeni od telekomiky ou ou, se zpomalenim po 1GB, ale uz jsem tento mesic stahl 5GB a nic -- kazdopadne instalovat debian pres adsl je hodne blby napad...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Vojta Drbohlav avatar 28.8.2006 15:03 Vojta Drbohlav | skóre: 26 | blog: Blog | Strahov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Taky taky, maj to nějaký podělaný ;-) ... ne, že by mi to vadilo :-D
    28.8.2006 15:05 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    mi ma odpichnout po osmi giga, ale ted uz mam 17 gb a furt nic :-(

    v tomhle state uz nefunguje ani to blby FUP :-D
    Vojta Drbohlav avatar 28.8.2006 16:33 Vojta Drbohlav | skóre: 26 | blog: Blog | Strahov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Já mám staženo 10GB a má chcípnout už po 1GB :-)
    brozkeff avatar 28.8.2006 23:18 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Tohle vypnutí FUPu u Telecomu (žlutá krysa, O2 téléfounika,...) je údajně jen prázdninová záležitost, přechodem v září na "novou značku" se IMHO začne o5 FUPovat o100šest...
    31.8.2006 11:33 DNA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    co je s instalací Debianu přes adsl? Nevim, jestli je to blbý nápad, tak jsem asi blbec, instaluji Debian přes adsl běžně a nenarazil jsem na žádné nebezpečí, které by z adsl pro Debian vyplývalo...
    31.8.2006 11:54 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    zadne nebezpeci z toho nehrozi... ale je to taaaaaaak pomale
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    28.8.2006 15:12 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Hm, vim ja, co je u CDMAcka FUP a co normalni dementni pomalost jejich site?
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    28.8.2006 16:32 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Já sice mám psáno že mám FUP ale nikde není kolik a i zatím mě nikdo neomezoval.

    Spíše je to pro to aby v případě že bude nějakej problém s linkou mohly omezit ty co tahají 24h deně z p2p sítí nelegální obsah.
    28.8.2006 16:54 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Neřek bych, že tolik lidí tahá dětský péčko. Nebo máš namysli ještě něco jiného?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    stativ avatar 29.8.2006 09:20 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Warez a ripy filmu taky nejsou legalni...
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Mikos avatar 29.8.2006 15:22 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Stahování filmů a hudby _je_ zcela legální (a dle mého názoru i zcela morální). Jediné co je nelegální je upload (bohužel)...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    29.8.2006 15:41 narg | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Podle nového autorského zákona (pokud se nemýlím) je nelegální i držení :-D
    MySQL is same as excel. Same features, same stability, same speed. simply... same.
    Mikos avatar 29.8.2006 15:54 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Pokud je řeč o hudbě a filmu, tak nemáte pravdu, to nelegální rozhodně není.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    fredy.cruger avatar 28.8.2006 16:35 fredy.cruger | skóre: 3 | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Nikdy, zatim nemel duvod. v praci mam neomezene, tak doma jen surfuju.
    ... kill all Win
    xxx avatar 28.8.2006 17:24 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše FUP je zlo

    FUP je berlička pro poskytovatele co se bojej říct, že si koupili nedostatečnou konktivitu. Když jsem vybíral připojení, tak jsem rovnou všechny nabídky s FUPem vyškrtnul. Přeci jen nechci aby mě někdo omezoval, když si bude chtít najednou stáhnout nějaké DVD s distribucema, něco přes p2p a koukat třeba nonstop na ct24 po netu.

    Podle mě by mnohem férovější bylo, kdyby řekli že pokud člověk nepřetáhne x GB, tak bude zaplatí třeba o stovku míň.

    Mimochodem zdá se mi to, nebo se FUP objevil v době kdy v nabídkách byly definované jak maximální, tak garantované rychlosti?

    Please rise for the Futurama theme song.
    28.8.2006 18:10 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FUP je zlo
    ono s cenou konektivity to neni jak to byvalo driv... ceny jsou snad 100x nizsi nez pred peti lety, konektivita do nixu je u vetsi providru de facto zadarmo. spis vidim fup jako obranu providru, proti lidem co by chteli mit nonstop spustene p2p klienty... protoze preci jen tyto blbustky generuji vcelku intenzivni traffic at uz na uploadu nebo na downloadu a hlavne generuji ho dlouhodobe.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Mikos avatar 28.8.2006 18:48 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FUP je zlo
    Když si pořídím nějaké připojení, mám právo ho používat naplno. I kdybych ten traffic generoval třeba z /dev/urandom, do toho nikomu nic není. Prostě tu rychlost kterou jsem si zaplatil bych si měl mít právo vytížit jak chci. Pokud provider nabízí nějakou rychlost a jeho linky takovou rychlost nezvládají, je to jeho problém a jeho chyba (nemá jí nabízet).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    28.8.2006 18:58 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FUP je zlo
    v tom vam nikdo nebrani -- pokud chcete generovat traffic poridte si variantu bez FUP...

    btw. omezovani rychlosti v zavislosti na cene je taky formou FUP...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.8.2006 13:03 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FUP je zlo
    P2P už prakticky nepoužívám a i tak se můj měsíční traffic pohybuje mezi 100 - 180 GB. Nevidím nic špatného na využívání zakoupené linky.
    29.8.2006 13:38 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FUP je zlo
    probuh a co na tom provozujete? muze jeden clovek vubec vstrebat tolik dat?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    David Watzke avatar 29.8.2006 13:53 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FUP je zlo
    muze jeden clovek vubec vstrebat tolik dat?
    V klidu. Nemít limit, tak si během pár dnů prohlížím net offline ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.8.2006 01:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FUP je zlo
    Všechno možný ;-)

    Aktuální zátěž linky:
    Download: 130 kB/s
    Upload: 735 kB/s
    28.8.2006 18:43 i.fish | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše psychologie
    Nemyslím si o sobě, že bych byl člověk co si nechá pro korunu vrtat koleno. Vlastně nejsem vůbec materiálně založen. :) Ale vždycky, když mi do vynulování trafficu schází třeba týden a zároveň vidím, že mám ještě nějaký ten GB, mám takovou divnou tendenci v tom týdnu stahovat kdejakou pi....... Asi je to tím, že ten Telecom prostě žeru. :)))
    28.8.2006 19:32 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: psychologie
    Asi je to tím, že ten Telecom prostě žeru

    To já na Telecom zase s*ru.Měl jsem možnost rok používat jejich internet.Platil jsem papírově 512,ale skutečnost byla 408.FUP který nasadili je naprosto nehorázný..No řekněte sami:1GB na měsíc..Jenom aktualizase Ubuntu sežere 200 MB..Pryč od Telekomu..

    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.8.2006 02:12 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: psychologie
    V ČB bych ti doporučil SmartBox.
    30.8.2006 19:14 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: psychologie
    No já bohužel nebydlím přímo v ČB,ale spíš kousek od ČB..a tam zatím nic kromě ČT,Eurotelu nechytíme..Teď se tam připravuje wi-fi od fy. Necoss (Zlivnet) tak sem zvědav.
    31.8.2006 09:52 prudic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: psychologie
    pan jeste nic neslysel o tom, ze pomoci si ma sam? navod je na czfree.net . Uz mas 5 let zpozdeni
    31.8.2006 17:47 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: psychologie
    ???Konkrétně?Co bych měl hledat..
    31.8.2006 18:00 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: psychologie
    Aha..Už sem si to pročet a chápu to.. :-D
    28.8.2006 19:45 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    hm, otázka zní "Uplatňuje na vás ISP často FUP?, ale odpověď "často" nějak nevidím ... popravdě třetí odpověď mi nějak nedává smysl - jak se dá někomu nechat bajt?
    29.8.2006 00:47 Elvis | blog: ItsNowOrNever
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?

    Třeba nenechám ani bajt nevyužitý?

    Elvis to byl král :-)
    28.8.2006 21:43 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    v poslednej dobe sa mi deje to, ze adresy odkial som hodne stahoval a niektore torrent vyhladavace (mininova) ked zadam do vyhladavaca tak nenajde. Ked ale zadam do vyhladavaca ip adresu zistenu pomocou pingu tak najde. Myslyte ze je to fup?
    28.8.2006 23:01 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Spíš bych to viděl na mimozemšťany..Na FUP bych to nesváděl.. ;-)
    29.8.2006 00:47 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Dá se to nazvat FUP? Omezení ze strany rychlosti ani dat není (tedy snad..), ale síť často nefunguje (samotná wifi ano, ale jen po gateway), někdy příšerné výpadky - člověk se kolikrát sotva dostane na IRC, ovšem wifi LAN jede naprosto v pohodě, 2-5% packet loss, i méně, ale prostě kabelová cesta "do Internetu" od GW poměrně často nefunguje.., pokud někdo na síti stahuje, jsou ostatní .. víte kde..
    O zabezpečení 64-bit WEPem nemluvě ..
    Takže FUP je i není :-D
    29.8.2006 08:21 kabakov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    to mne jeste ISP rychlost omezit nemusel, mam limit 30 GB a do toho se vzdy vejdu (ackoliv pri sosani nekterych serialu jsem s limitem ke konci mesice na hrane). Snazim se hlidat a nechavam si vzdy nejaky ten rezervni limit, protoze nikdy nevim kdy budu potrebovat co rychle sosnout a sosat neco velkeho rychlosti 64 kbps je dost nepredstavitelne
    29.8.2006 10:13 frantiskovo | skóre: 2 | blog: FG | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    S GPRS i když stahuji tak 8GB měsíčně jsem ještě problémy neměl :-)
    29.8.2006 10:40 Jack Raven | skóre: 8 | blog: RavenBlog | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Telecom se nedá voblbnout - aspoň mě se to teda zatim nepovedlo :( Típne mě vždycky.
    Časem zjistíš, že mít něco není tak příjemné jako toužit po tom.
    29.8.2006 11:07 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Hm, jsem u telecomu a v uživatelském účtu je červený nápis "FUP aktivní" a pořád jedu rychlostí 512/128kbps (vlastně spíš tak 420kbps:-) ). Objem stažených dat je pro tuto chvíli 3,776GB a limit je 1GB. I like it!
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    29.8.2006 11:15 fastsnail
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Taky jsem měl rok Telecom, je to hnus. Teď mám 10 000 kbps s limitem 10 000 MB měsíčně za 300 kč :-)
    29.8.2006 11:48 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    A kde to jsi, asi bych mněl zájem.
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    29.8.2006 12:02 fastsnail
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    V Mostě. 10 Mega to jede ale jenom ráno, večer to klesne asi k 4 Mbps ojediněle až k 1 Mbps. Ale za tu cenu si nestěžuju, navíc za posledních 7 let internet vypadl jenom jednou.
    29.8.2006 17:59 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    10 Mega to jede ale jenom ráno, večer to klesne asi k 4 Mbps ojediněle až k 1 Mbps.
    To je jak předpověď počasí :-)
    29.8.2006 15:39 Jabbak | skóre: 1 | blog: Jeden tučňák povídal... | Velké Přílepy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Taky by me zajimalo kde a kdo ti to poskytuje.
    29.8.2006 16:02 fastsnail
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    http://www.cisnet.cz/data/internet/tarif.php
    29.8.2006 18:09 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    No na prvni pohled je to docela lakave, ale tech 10 000 MiB (predpokladam, ze to nejsou MB) je "pouhych" (me by to teda stacilo, ackoliv mam linku bez limitu) 9,76 GiB. A pokud jsem se nekde nesekl, tak ten objem stahnete touto rychlosti za 2,27 hodiny.

    Co se stane, pokud ten limit prekrocite? Zaplatite 100 Kc za kazdy dalsi GiB, pricemz nejmene lze nacit cele 3 GiB (jak se to kdysi delalo :-))?
    30.8.2006 10:06 fastsnail
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Paušální poplatky: (ceny včetně DPH) 340,- Kč/měsíc 10.000 MB 680,- Kč/měsíc 20.000 MB 1.360,- Kč/měsíc 30.000 MB 2.720,- Kč/měsíc 40.000 MB 5.440,- Kč/měsíc 50.000 MB Mě tedy stačí těch 10 000MB za 340, rychlost je 10Mbps.
    31.8.2006 09:59 prudic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    tak to je maras. mnoha lidem to sice staci, ale riziko tam je vysoke, ze zaplatite obrovskou sumu. semtam nejaky vir :-)
    31.8.2006 11:30 fastsnail
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Riziko podle mě není žádné, nejvíc jsem zatim stáhnul 7 GB. Jaký vir?? to jsem nepochopil...
    30.8.2006 10:08 fastsnail
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Co to je MiB a GiB ? To vidím poprvé.
    David Watzke avatar 30.8.2006 10:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Totéž co MB a GB... Viz wiki.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    msk avatar 30.8.2006 10:29 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    To su nejake nezmyselne oznacenia megabyte a gigabyte "odbornikmi", ktori s IT sferou nemaju nic spolocne. Mozno to ma suvis s podvodnikmi a gaunermi, vyrabajucimi pevne disky, ktori za MB povazuju 10^6 namiesto 2^20. Nasledne sa do toho zacali starat rozni pseudoodbornici majuci na starosti tieto jednotky a usudili, ze je nemozne, aby sa v IT sfere pouzivalo slovo mega inak ako v ostatnom svete. Takze z desiatky rokov pouzivaneho megabajtu sa zrazu stalo milion bajtov, a skutocny megabajt sa zacal oznacovat ako MiB. Osobne ma kontakt s touto jednotkou privadza do varu ( co je asi jasne z tohoto zapisku ) a ludom, co to presadili, by som dolamal ruky-nohy. Tot vsjo.
    30.8.2006 11:58 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    meles z hladu, nez zacnes lamat ruky nohy, nech si spravit kebuli. pevny disk neni zadny dvourozmerny pole, kde by se meli brat nejaky 2na20. a jestli ti to vadi, tak bud zacni pouzivat nejaky filesystem neplytvajici s mistem nebo si zacni vyrabet vlastni disky s jednotkama treba blablaB!!!!!!!!!!!!!!!
    msk avatar 30.8.2006 14:55 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    pevny disk neni zadny dvourozmerny pole, kde by se meli brat nejaky 2na20

    Ani po niekolkonasobnom precitani som tuto vetu nepochopil. Nech robim, co robim, nerozumiem ...
    Mikos avatar 30.8.2006 15:02 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Autor ti šlápl na kuří oko? :-P Náhodou má pravdu, jen to podal trošku víc expresivně ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    msk avatar 30.8.2006 15:08 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Ehm, nedokazem z threadu urcit, ci reagujes na mna, alebo na koffr-a.
    Mikos avatar 30.8.2006 15:23 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Na koffra a jeho "veleinteligentní" příspěvek s mnoha vykřičníky ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    msk avatar 30.8.2006 15:29 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Je pravda, ze ja som sa tiez prejavil az priliz emotivne, ale nic to nemeni na veci, ze nechapem, o akom rozmere diskov sa bavime a aky to ma suvis s prefixom jednotiek.
    Mikos avatar 30.8.2006 15:40 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    To já taky nevím, to si prostě koffr vycucal z prstu ;-) Data v IT se odjakživa měřila v binární soustavě a používat na jejich měření desítkovou soustavu je prostě a jednoduše stupidita na n-tou :-) Bohužel se tomu někde tak děje :-(
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    31.8.2006 10:08 prudic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    ze jsou debilove nejen v IT, ale i v normalnim zivote svedci to, ze me deti se ve skole uci vyroky typu "Pepa ma 5x mene jablek nez Lojza". Tento vyrok nema v realnem svete reseni. A ja uz ho slycham i v televizi od hlasatelu. Kebuli bych jim rozmlatil o nejblizsi patnik, ale pry se to nesmi.
    msk avatar 31.8.2006 10:28 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Mozes to nejak rozviest? Ja som to nejak nepochopil.
    31.8.2006 10:45 tom112233 | skóre: 21 | blog: tpikalek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Mě napadla jenom reklama na Telecom (Telefonika, nebo jak se to jmenuje) - "Až 10x rychlejší připojení". A 10x rychlejší než co? Stejně tam platí - celkem rychlé, až do doby, než překročíte limit.

    ADLS jsem již měl a vzhledem k tomu, že 2Mb/s připojení bylo věčně spadnuté na 400kb/s, rychlost pingu byla dost špatná, limit pár GB a cena strašná, přešel jsem na WiFi, kde mám za 400Kč 512kb/s připojení (většinou má ale tak 350kb/s) bez limitu.
    stativ avatar 30.8.2006 14:27 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    ...a puvodnimu megabajtu (2^20) se melo zacit rikat mebibajt...
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    30.8.2006 16:05 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    To je mi lito, ze vas toto oznaceni privadi do varu. A z tohoto zapisu je asi toho jasne tolik jako kdyz laik zacne plest kB, KB a kb dohromady. Me to je jasne, pouzivam tyto jednotky z mojich vlastnich duvodu, ketre tady odmitam prezentovat. To jestli ti z toho pukne hlava je mi uplne jedno, stejne tak tvoje velkohube vykrikovani o odbornicich, ketri s "IT" nemaji nic spolecneho.
    msk avatar 30.8.2006 16:29 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    kdyz laik zacne plest kB, KB a kb dohromady

    Ano, mate pravdu. Kilobajt, Komercni Banka a kilobit su dost odlisne veci.

    pouzivam tyto jednotky z mojich vlastnich duvodu

    Potom sa ale necudujte, ked Vam ludia nebudu rozumiet.
    30.8.2006 23:07 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Kdysi se lidé pokusili zavést úzus, že binární kilo bude velkým písmenkem. Jak je vidět, asi se to neujalo, když už se na to zapomnělo... :-D
    30.8.2006 23:41 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Prave kvuli tomu zacali ti "odbornici na IT", jak trefne podotkl kolega, razit KiB, MiB, GiB ..., protoze kB a KB odlisite na papire, ale nikoliv pri rozhovoru. Samozrejme se da vzdycky nejak domluvit.
    30.8.2006 23:46 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Jo takhle přijít a říct, že to je asi padesát mebibajtů. No, to bych toho dotyčného nejspíš zabil :-)
    Copak toho není dost?
    30.8.2006 23:47 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    ad 1) kdysi se razilo, ze k bude pro prefixy desitkove soustavy a K pro binarni prefixy. Tohle ale tezko odlisite pri rozhovoru, proto ti "odbornici", jak je nazyvate, vymysleli, ze by se mohly pouzivat ty jednotky, ktere vam tak vadi.

    ad 2) Ja jsem ale k tomu, ze ty jednotky neznal, nemel zadny pohorsujici komentar. Koneckoncu ja jsem taky nevedel o co jde, kdyz jsem toto znaceni poprve videl. To jen vy jste se k tomu vyjadril dost emotivne. (a na hruby pytel hruba zaplata jsem se pak stejne emotivne vyjadril i ja, za coz se omlouvam - nemam to ve zvyku a nemam ani nic proti vam).
    30.8.2006 10:31 ghost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Přeci Men in Black... a to druhý nevím. :-D
    David Watzke avatar 30.8.2006 10:45 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Ghosts in Black :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    29.8.2006 12:54 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Telecom se nedá voblbnout Ale dá..Stačí ke konci datového limitu stahovat třeba 2 dny v kuse.FUP má časovou prodlevu než načte všechna stažená data.A když stahujete v kuse,nemá kdy ty data načíst.Jedno období jsem zkoušel stahovat 7 dní v kuse a pak jsem dokonce mohl internet odpojit na 1 den a až do konce měsíce jsem jel bez FUPu..
    29.8.2006 13:32 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    a neni to spis tim, ze telekomika uz treti nebo ctvrty mesic prakticky neuplatnuje FUP, protoze s tim ma technicke problemy? nekde na lupe jsou k tomu podrobnosti, vcetne vyjadreni mluvciho...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    29.8.2006 14:37 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    ee.enhle měsíc na mě třeba FUP už uplatnili..A 23.srpna zase zrušili..Tenhle fígl jsem testoval někdy kolem února
    29.8.2006 17:55 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    No tak ja teda zadne FUP ani jine limity nemam. Denne si ctu novinky a clanky na abicku, rootu atp. Obcas si pustim radio. Na televizi se divam na DVB-T tuneru. Jednou tydne si stahnu serial. Aktualizace systemu me v soucasnosti moc netrapi, protoze pouzivam stabilni verze programu a ty zas tak casto nevychazi. A rozhodne nejsem uchylak, ktery by si jen tak stahoval nove verze svych oblibenych distribuci na DVD (jak tu nekdo psal, zarazilo me ale mnozne cislo :-), protoze ja mam rad jenom Slackware a Debian, pricemz Slacka uz docela dlouho nepouzivam).

    Takze! Rad bych vedel, jak muze jeden clovek vygenerovat traffic 180 GiB/mesic, jak tu nekdo psal. To ten nekdo musi asi vsechny ty DVD svych oblibenych distribuci mirrorovat, stejne tak veskere serialy a filmy, ktere stahne. Nebo tu televizi streamuje pro celou severni moravu?

    A nevykladejte mi, ze to je internetovym radiem! :-)

    Jedine co me napada je vytvareni sbirky vsech porno filmu, co byly kdy natoceny. Protoze ani na kolejni siti se mi nepodarilo najit tolik dat, ktere by me zajimaly, abych tim zaplnil jeden 180 GiB disk/mesic. :-)
    Mikos avatar 29.8.2006 18:44 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    To že vy si to neumíte představit neznamená, že někdo těch 180 GB za měsíc nevyužije. Já bych to třeba asi v současnosti nevyužil (i když takových 60 GB bych využil v pohodě, v současnosti mam limit 30 GB a i těch 60 GB bych zvládal krásně dát ;-)). Ale narozdíl od vás chápu, že někdo to prostě využije. Žádné datové limity by prostě a jednoduše neměly existovat :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    29.8.2006 22:36 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Ja chapu, ze to nekdo vyuzije. Kdyby nevyuzil, tak bych se na nad tim nepozastavoval, ze jo. :-)

    Jen bych rad vedel, co vsechno bych mohl na internetu udelat, abych stahnul 180 GiB a stahoval bych to s přirozenou potřebou. Tzn., nikoliv způsobem "Dnes jsem se krásně vyspal, tak si stáhnu 180 GiB dat.". Jsem pripojeny od 1999, takze nedostatkem predstavivosti si myslim netrpim. Ale 180 GiB je neco pres 180 filmu komprimovanych na 1 CD. Kdysi se rikalo, ze na 1 CD se vleze v prumeru 6-7 alb v MP3 (co teprve dneska OGG a podobne formaty), tj. 7*(180-200) CDcek s hudbou, atd. (cisla jsem hrube odhadnul, takze me nechytejte za slovo)

    Jak uz jsem rikal, mam neomezene pripojeni k internetu. Takze bych se rad dozvedel, co bych s nim mohl delat, abych tech 180 - nebo klidne i tech 60 - GiB za mesic dal.

    Neberte to tak, ze se pohorsuju nad tim, jak muze nekdo stahnout 180 GiB/mesic. Ja bych jen rad vedel co stahujete?
    29.8.2006 23:27 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Ve dvě odpoledne jsem si pustil DCčko, vypnul jsem ho ve dvě ráno, ke mně přiteklo 1 GB a ode mě vyteklo 7 GB. Je to málo? :-)
    30.8.2006 15:57 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Traffic generovany P2P sitemi je velky, ale ten clovek co tu mluvil o 180 GiB trafficu psal: "P2P uz prakticky nepouzivam". Takze co stahujete, kydz nepouzivate P2P site, takoveho, ze to ad za mesic 180 GiB dat?
    Mikos avatar 30.8.2006 16:07 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Já hlavně nechápu, co je vám všem do toho. Traffic by měl být neomezený a nikdo by neměl zkoumat jak ho kdo využívá, to je každého soukromá věc, nikdo se nikomu nemusí ospravedlňovat.

    Ale pokud jste prostě jen zvědavý, tak ok, proti tomu nic nemám... jen mě dostává když tu slyším od různých lidí ten povýšený moralistický tón, jako že jim stačí pár GB, tak to musí stačit každému a komu to nestačí, ten je určitě hrozný pirát a warezák. Třikrát fuj takovým blbcům!
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    msk avatar 30.8.2006 16:31 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    +1. A ked provider nema na nakup konektivity $, nech pripojenie neprezentuje ako 5M, ale ako 64k s moznostou obcas az do 5M, podla "pocasia".
    30.8.2006 17:14 i.fish | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    k tomuto příspěvku se chci připojit a vyjádřit naprostý souhlas s autorem
    30.8.2006 18:20 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    souhlasim s vami traffic by mel byt neomezeny, stejne tak jako je elektrina nebo pitna voda.... ale ani jedna z tech "surovin" neroste na strome a proto dodavatele stanovuji kvoty na odber - at uz omezenim prutoku nebo omezenim spotreby (napr. zpoplatnenim)

    spousta lidi si poridi nejlevnejsi tarif a pak remca na fup, ale ono je potreba diferenciovat mezi uzivateli... (bohuzel spousta lidi si to nepripousti -- vsichni chcou vsechno a pokud mozno co nejlevneji) ale proc by ti co nevyuziji moc trafficu meli platit stejne, jak ti co generuji stovky GB?

    dejme tomu, ze si z nejakeho duvodu poridite na zahradku kilometr kolejnic a k tomu elektrickou lokomotivu a budete nadavat, ze vam CEZ/E.ON nedovoli delat takovy odber jak byste chtel i presto, ze si se svymi zasuvkami v obyvaku muzete delat co chcete a za elektrinu si platite... je to spravne? ne! ale je to normalni? ano!
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    30.8.2006 22:03 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    ehm, obávám se, že to srovnání trošku kulhá - reálnější by bylo, kdyby ČEZ řekl, že z té zásuvky v obýváku můžete napájet lokomotivu za půlhalíř per kilowatthodina, a když to pak někdo zkusí, tak ho zařízne s odůvodněním, že napájení sousedčina radiobudíku je podstatně důležitější, a že smí odebrat jenom energii odpovídající měsíční platbě a ceně deset korun za kilowatthodinu ... tož asi tak
    30.8.2006 23:54 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Uz jsem tu nekolikrat psal, ze ja osobne mam neomezeny traffic. Stejne tak zastavam nazor, ze by mel byt neomezeny. Uznavam taky, ze to je kazdeho soukroma vec.

    Jen jsem chtel pouze ze zvedavosti vedet, jak ostatni tento traffic pouzivaji. Ne z duvodu, ze bych to nekomu zavidel, nebo snad odsuzoval stahovace. Tak proc porad citim tak utocny ton. Nechci, aby se mi kdokoliv ospravedlnoval, proboha!

    Pokud se nikdo pochlubit nechce, tak fajn. Uz se ptat nebudu. Jen jsem chtel sakra vedet, jak se da (podle toho prizpevku ve ketrem jsem to cetl) beznym pouzivanim (bez P2P siti) vygenerovat traffic 180 GiB. Nemyslim to nijak zle.
    30.8.2006 18:51 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Dovedu si představit třeba přenos videa pro střih z domácího počítače do práce a zpět.
    30.8.2006 23:57 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    No, to je ovsem trochu krkolomne vyuziti :-). Uz jste to nekdy zkousel?
    31.8.2006 11:33 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Ani ne, doma bych nic nepostříhal. :-) Ale pokud by stačilo přenášet data přes noc, tak by to jít mohlo.
    29.8.2006 21:15 tom112233 | skóre: 21 | blog: tpikalek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    FUP na mě ještě nikdy neuplatnili, protože taky podle smlouvy žádný není. Maximálně jsem za měsíc stáhnul asi 6GB, ale to je spíše vyjímečný případ, většinou tak kolem 2GB. Ale i tak mě poskytovatel celkem štve, protože je 512kbps připojení permanentně spadený na nějakých 300kbps. Možná je to i špatným sygnálem - mezi anténou a vysílačem jsou stromy. Bohužel je to ale v okolí jediný poskytovatel WiFi...
    genius2000.log avatar 29.8.2006 22:16 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    To ne, ale uz jsem jednou platil 2000. Mel jsem platit 4500, ale ze kdyz prestoupim na 128kbps tak ze nic platit nebudu. 2000 me jako nic neprijde. Ku*vy.
    djhanz.cz - music is my life.
    30.8.2006 07:15 camlost | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    mno, adsl od telefoniky o-s-dvojkou, aktualizuju debian, arch a slack. (btw. debian jsem instaloval z toho net installeru, takze to jde).

    limit by mel byt udajne nekde kolem 12 gb/mesic, ale pokud si vzpominam, nikdy jsem ho neprekrocil.

    p2p nepouzivam a tech par for, ktera procitam, se mi do limitu zrejme bez problemu vejdou.

    ten udaj se 180 gb me taky zaujal, ale dovedu si celkem snadno predstavit nejakeho p2p klienta, skrz ktereho odtece ven jiste zajimave mnozstvi nelegalnich dat. ;-)

    ps: jsem liny psat velka pismena
    A slow biker.
    Pavel Beníšek avatar 30.8.2006 11:48 Pavel Beníšek | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Proc jsou "vsichni" presvedceni ze velky traffic = nelegalni data? Vzdyt se muzou pres VPN pripojovat uzivatele z intenetu dovnitr a stahovat si napr. firemni databaze na lokal nebo originaly obrazku pro grafiky. Vyuziti je mnoho. To pak 180gb neni az tak moc.

    Vsimnete si ze upload byl vetsi nez download, takze predpokladam ze na onom serveru bezi sluzby typu postovniho serveru nebo treba www (s vetsim objemem odesilanych nez prijimanych dat).

    180gb/mesic = 6gb/den = cca 250MB/hodinu

    I kdyz beru v potaz ze se pulku casu snizi tok neni to az tak hrozne. Me JEN posta bere asi 30 gb mesicne a mam jen par desitek uctu.
    checking for chicken... must have egg first
    stativ avatar 30.8.2006 14:34 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Doli ma myslim doma vlastni server.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    David Watzke avatar 30.8.2006 14:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Jak si na tohle přišel?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.8.2006 14:42 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Charakterem služeb, co tam běží (jen co si teď vybavuju: SMTP, IMAP, HTTP, FTP) by se to tak dalo popsat :-)
    David Watzke avatar 30.8.2006 15:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    To by byl potom server každej druhej kompík :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.8.2006 15:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Tak to si nemsylím :-)
    30.8.2006 16:14 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Ale jo, SMTP server se instaluje prakticky všude (myslím) aniž by o tom někdo věděl, HTTP používá víc věcí, nemusí jít jenom o web server přímo na portu 80 (443), IMAP se taky hodí i když je to po většinu času jenom pro jeden počítač. FTP je středověk, neprovozuju :-)
    Copak toho není dost?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.8.2006 14:44 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Jinak já P2P (už) nepoužívám.
    31.8.2006 03:52 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Poskytovatele zcela bez FUP nechapu
    Nemit FUP tak uz mam davno AP na baraku a nabizim pripojeni za tretinove ceny nez ted. Lidi by byli spokojeni, ja bych byl spokojeny...jenze bych nebyl sam a nedovedu si predstavit kam by to slo.
    Kdyz si chcu neco stahnout od toho je noc, kdy mohu tahat kolik se me zlibi.
    31.8.2006 09:48 Krígl | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Vždy, když čtu o dobrodružstvích s různými ISP, s vděčností vzpomenu toho svého - kolejní připojení bez jakýchkoliv limitů na objem, téměř zdarma a na pár stovek připojených, kteří si většinou jen kontrolujou poštu a brousí po webu připadá 22 Mbps. Takhle kolem půlnoci nebo o víkendu mám lajnu téměř pro sebe, rekord byl tuším upload velkého souboru rychlostí 3666 kB/s. Akorát nemáme veřejné IP.

    Co já budu proboha dělat, až vypadnu z téhle reservace do "tržního" prostředí?
    David Watzke avatar 31.8.2006 10:08 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    K čemu ti je takovej mazec bez veřejný IP?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    xxx avatar 31.8.2006 12:49 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Obávám se, že na koleji veřejnou IP adresu měl. Minimálně celej SH ji má.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Max avatar 31.8.2006 16:34 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Ty zase hned myslíš na DC, co?Ach jo, trošku si rozšiř přehled ;-). Pak poznáš, že i kdyby měl např 100Mbit bez věřejný IP, tak ho plně využije ;-).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    David Watzke avatar 31.8.2006 17:33 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Jaký DC? 100 Mbit bez veřejný je jako Porsche bez kol...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Max avatar 31.8.2006 16:31 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    Ani pomalu nevím, kdo provozuje dnes FUP, jak na něj všichni rychle přešli, tak rychle od něj zase mizí, telecom, volný, tiscali apod., žádný fup. Jsou vidět jen limity dat + případné placení přenesených dat navíc, nebo agregovaný spoje, ale fup, kdežpak ...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    31.8.2006 21:13 Adam23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uplatňuje na vás ISP často FUP?
    No osobně už jedu 2 dni 64kbit, díky bratrovi, co má rád seriály :-/ (UPC)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.