Guarantee business interface. stickfish.com
abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz 64bit.eu 64bit.eu abcprace.cz AbcPráce.cz Raydesk Raydesk
Sledujte AbcLinuxu.cz na:
facebook favicon logo  Facebooku twitter favicon logo  Twitteru,   identi.ca favicon logo  Identi.ca,   rss logo  RSS
Rozšířené hledání
×
včera 22:04 | Upozornění
Firma Valve, tvůrce online herní platformy Steam, hledá vývojáře pro portování her z Windows na Linux. Nedávno sice Valve dementovala zvěsti o chystaném linuxovém klientu Steam, ale třeba se blýská na lepší časy.
Robert Krátký | Komentářů: 9
včera 21:50 | Zajímavý software
Tvůrci Open-Xchange, open source groupwarového softwaru, oznámili, že vyvinuli migrační nástroj pro převod dat z Microsoft Outlooku na Open-Xchange. Nástroj podporuje přesun e-mailů, kontaktů, událostí a úkolů na Open-Xchange Server. Mohou jej použít jak individuální uživatelé, kteří používali Outlook jako samostatný poštovní klient, tak ti, kdo ho používali v kombinaci s Exchange Serverem.
Robert Krátký | Komentářů: 0
včera 21:40 | IT novinky
IBM představila dosud nejrychlejší mikroprocesor: 5,2 GHz a stojí tisíce dolarů. Jmenuje se z196 a bude dodáván s mainframy řady Z. z196 obsahuje 1,4 miliard tranzistorů na čipu, který měří 512 čtverečních milimetrů a je vyroben 45nm technologií. Na trh se dostane během září.
Robert Krátký | Komentářů: 3
včera 16:24 | Pozvánky
Konference LinuxAlt se koná o víkendu 6. a 7. listopadu 2010 na půdě FIT VUT v Brně — Králově poli. Pořádá ji společnost Red Hat, FIT VUT a Liberix, o.p.s., a hlavním tématem jsou opět open-source software a otevřené technologie. … více »
Vlastimil Ott | Komentářů: 0
včera 09:57 | IT novinky
Firma Archos oznámila pětici nových tabletů s Androidem 2.2 (Froyo). Zařízení budou od kapesní velikosti (displej 2,8", 3,2" a 4,3") až po iPadovsky velké tablety (displej 7" a 10,1"). Malé verze budou v prodeji již z září, ostatní přijdou během podzimu. Nejmenší a nejlevnější bude stát 99 USD, největší a nejdražší bude za 349 USD.
Robert Krátký | Komentářů: 6
včera 09:49 | Zajímavý článek
Čím se bude odlišovat Mozilla Firefox 4 od verze 3.x? Ubuntu.ka připravil přehled nových funkcí Firefoxu 4 včetně screenshotů srovnávajících příslušné vlastnosti ve verzích 3 a 4.
Robert Krátký | Komentářů: 14
včera 09:43 | Zajímavý software
Ruská firma Unigine připravuje nativní linuxovoou real-time strategickou hru OilRush. Cílem hry bude rozšiřovat, bránit a dobývat vrtné plošiny v moři. Hra používá engine Unigine a renderovat bude pomocí OpenGL 3.x/4.x. K dispozici je docela působivá video ukázka. Informuje Phoronix.
Robert Krátký | Komentářů: 11
včera 09:20 | Zajímavý software
KSplice, kód, který umožňuje patchování jádra za běhu (bez restartu), bude k dispozici pro uživatele Fedory zadarmo (kromě toho existuje placená 'enterprise' verze). Mimo Fedory je bezplatná verze k mání i pro Ubuntu.
Robert Krátký | Komentářů: 6
1.9. 19:47 | Zajímavý software
Firma Fotolab (sběrny Fotolab a FotoStar) vydala své programy pro objednávání tisku digitálních fotografií, fotoknih apod. i ve verzích pro Linux. Ze stránek si můžete stáhnout archiv s perlovským skriptem, který po odsouhlasení EULA dostahuje potřebné aplikační soubory.
Robert Krátký | Komentářů: 21
1.9. 18:47 | Humor
Koncem srpna byl Microsoftu schválen patent na vypínání operačního systému. Patent má výstižný název "Operating system shut down" a ve výtažku se mimo jiné píše: "Uživatelské rozhraní a schéma poskytnuté pro umožnění vypnutí operačního systému". Vypnutí operačního systému prostě není žádná legrace. Patent uvádí pět "vynálezců". … více »
Robert Krátký | Komentářů: 94
Používáte domácí účetnictví?
 (5%)
 (6%)
 (9%)
 (80%)
Celkem 586 hlasů
 Komentářů: 26, poslední 1.9. 19:15
IBM Smartplanet logo Pojďte s námi budovat chytřejší planetu
    Rozcestník
    Doporučujeme

    Náměty pro Českou Televizi

    18.12.2007 09:54 | Přečteno: 1274×

    Česká Televize spustila novou službu, videopůjčovnu. Bohužel, na Linuxu i Mac OS X máte smůlu, vyžaduje MS implementaci DRM. Křiku o tom, že je to špatně je dost. Pojďme se společně zamyslet nad tím jaké existují pro ČT alternativy?

    Nečekejte, že se je dozvíte v mém blogpostu. Rád bych jen nastartoval diskusi na toto téma. Proto prosím všechny, jejichž příspěvky by pouze konstatovali, že DRM (obzvláště to MS) je špatně, aby je publikovali jinde. Naopak zde přivítám diskuzi všech, kteří by měli návod, jak zamezit nelegálnímu šíření díla a přitom neomezovat uživatele proprietárními technologiemi. Díky za příspěvky.        

    Hodnocení: 58 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.12.2007 09:57 Jiří Jakeš | skóre: 21 | blog: Linuxovna_JJ | Krupka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Když už je to nakousnuto, nezkoušel někdo FreeMe2? Nemohu najít žádné zadrmované video…
    Je to vůbec tmel?
    otula avatar 18.12.2007 11:21 otula | skóre: 41 | blog: otakar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Zkusil jsem si ho teď zkompilovat, našel jsem i jakousi ukázku http://atlas.topfun.cz/clanky/jsem-tady-poprve, ale při pokusu o použití to po mně chtělo nějaký SID - nevím, co to je (a uráží mne to;-))
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 18.12.2007 11:46 otula | skóre: 41 | blog: otakar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Tak už se prokousal dál, sehnal drmdbg.exe, ten potřebuje WMP10, který ale při pokusu ve Wine řve, že nemá Windows Media, nebo kýho šlaka. Trochu moc komplikací kvůli nějakému DRM.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Archer avatar 18.12.2007 17:03 Archer | skóre: 70 | blog: Dotazovací blog | Samotíšky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Zrovna dneska jsem četl, že SID je něco jako UID, ale v MS Windows. Takže ID položky v databázi uživatelů?
    otula avatar 18.12.2007 18:54 otula | skóre: 41 | blog: otakar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    On by to číslo SID (a ještě nějaký KID) měl vypreparovat ten prográmek drmdbg, který ale potřebuje ke své činnosti WMP10. No, zatím mne to netrápí, jen jsem to chtěl zkusit, když tu o tom byla řeč. A doufám, že mi to ještě dlouho chybět nebude :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    28.9.2008 18:04 Katerina hola
    Rozbalit Rozbalit vše autonehoda v chomutove ve strebu na ulici palackeho
    Proc jste neprijely do chomutova kdyz se stala nehoda. odpolene tam srazily na prechode pani a ted ji i vyhrozuji to jste televize?
    Xeelee avatar 18.12.2007 20:22 Xeelee | skóre: 8 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Jedno DRM video je ve videopůjčovně na nova.cz na zkoušku.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    18.12.2007 10:13 Michal Vyskočil | skóre: 59 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Jediné, co má oficiální podporu pro Linux a OS X je snad jenom Real. A ten myslím DRM má.
    Ilfirin avatar 18.12.2007 10:33 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    +1
    18.12.2007 13:47 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Jste si jisti, ze real ma skutecne DRM? Zkoumam stranku http://www.realnetworks.com/products/security/index.html a podle popisu to na DRM nevypada.

    Shodou nahod jsem dostal poptavku na reseni takovehoto problemu pro linux, ale moc nevim, co bude mozne nabidnout. Zvlaste pro plosne nasazeni, vetsi firma tezko muze doporucit, patchnete si wine a do nej si dejte wmp11. Ono uz to reseni pro windows je za hranicemi zvladnutelnosti beznym uzivatelem. Minimalne co jsem se dival, tak to zapisuje do adresaru, ktere nejsou bez admin prav pristupne.

    Zase na druhou stranu stavet v roce 2008 nove reseni na necem jinem nez MPEG4/x264 je celkem trestuhodne a pritom windows x264 neprehraji.

    V zasade vlastnici prav neco chteji, kdyz to nebude DRM, tak neco jineho. Mate nekde nejakou ideu? Co byste rikali na watermarking, ktery by umoznil identifikovat ktera kopie utekla do obehu. To je taky desnej hnus, ale zase potom to video bez problemu pustime v mplayeru, xine, proste v cemkoliv. Samozrejme watermark neresi dobu pujceni, ale to by holt muselo byt tak, ze film na tri dny pro windows stal XX a film na libovolny pocet spusteni s podporou vsech platforem vcetne PSP a podobne by stal treba 5 * XX.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    Ilfirin avatar 18.12.2007 14:34 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Pravda, na DRM odborní nejsem. Tudíž mis tačilo vidět "Helix DRM" a byl jsem spokojen. Ovšem po kliknutí na to, to skutečně vede na, vámi již napsaný, odkaz, který toho moc neříká, pravda.

    Ale hned vedle je 3minutová videoprezentace (v real media, překvapivě :-) ), kde tam týpek o nějakém DRM mluví, ale nezaručuji, že je to to, co hledáte.
    18.12.2007 16:26 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Poslal jsem tam poptavku, tak uvidim co odpovi.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    Shadow avatar 18.12.2007 11:00 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    ...jak zamezit nelegálnímu šíření díla a přitom neomezovat uživatele proprietárními technologiemi.
    Obávám se, že toto již z principu není možné, neboť oba požadavky stojí proti sobě. Respektive, celý princip DRM spočívá v utajení (alespoň klíčových) detailů implementace.

    A de facto ani není možné zamezit nelegálnímu šíření díla jako takovému (AFAIK se to ještě nikomu nepovedlo; vždycky je jen otázkou času, než se i ta nejúčinnější ochrana prolomí).

    Čili. Buď chcete svobodnou technologii, pak ale nemůže být řeč o DRM, nebo chcete DRM, ale pak nemůže být řeč o svobodě (resp. svobodné technologii). Nemůžete mít obojí zároveň.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    18.12.2007 11:08 Michal Vyskočil | skóre: 59 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    No, způsob, který by byl neodstranitelný z OSS aplikací, naznačil Filip Jirsák v tomto příspěvku.
    Shadow avatar 18.12.2007 11:18 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Problém je v tom, že takové DRM nebude účinné. Co zabrání klientovi příslušný obsah dešifrovat a dále neoprávněně šířit?
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    18.12.2007 11:21 Michal Vyskočil | skóre: 59 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Já svojí munici už vystřílel v oné diskusi a nechci se zůčastňovat další :-). Navíc tu nechci vystupovat jako obhájce OSS DRM, jenom jsem postnul link na protinázor.
    satanatas avatar 18.12.2007 11:45 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Problém je v tom, že takové DRM nebude účinné. Co zabrání klientovi příslušný obsah dešifrovat a dále neoprávněně šířit?
    nebude účinné, nic tomu nezabrání. ale to je obecná vlastnost DRM a ne toho potencionálního linuxového.:+)
    frdrx avatar 18.12.2007 11:52 frdrx | skóre: 22 | blog: frdrx | Líšnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Přesně tak.
    Kdo měl pravdu se nakonec stejně ukáže.
    Shadow avatar 18.12.2007 13:03 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Samozřejmě. Jenomže v tomto případě, s otevřenou specifikací implementace, by to bylo nepoměrně jednodušší (řekl bych až triviálně jednoduché). Prolomit proprietární DRM je IMO mnohem složitější.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    18.12.2007 18:53 Petr Dlouhý
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Než to, co je v uvedeném příspěvku by už bylo lepší do videa nějakým způsobem přidat vodotisk se zákazníkovým číslem/jinou identifikací tak, aby to nešlo jednoduše odstranit (ani při konverzi formátu). Mohlo by to být např. tak, že by to číslo bylo o jednu barevnou hodnotu světlejší/tmavší než originál (tedy téměř neviditelné), a cestovalo by po obrazovce (ale myslím, že existují dokonalejší algoritmy). Hlavní výhoda tohoto způsobu by byla, že by to bylo nezávislé na přehrávači, uživatel by si s tím videem mohl dělat co by chtěl.
    18.12.2007 19:01 Petr Dlouhý
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Hm, tak jsem si nevšiml, že už to někdo dole zmínil.
    18.12.2007 20:06 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    frdrx avatar 18.12.2007 11:09 frdrx | skóre: 22 | blog: frdrx | Líšnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Proto prosím všechny, jejichž příspěvky by pouze konstatovali, že DRM (obzvláště to MS) je špatně, aby je publikovali jinde.
    Vyjímečně poslechnu. Když ale řeknu, že DRM nefunguje a neplní dobře svůj účel, není to v rozporu této prosby, že?
    Naopak zde přivítám diskuzi všech, kteří by měli návod, jak zamezit nelegálnímu šíření díla a přitom neomezovat uživatele proprietárními technologiemi.
    Jsem přesvědčen, že takový návod neexistuje a že DRM v takovém rozsahu jako ve Windows nelze v v GNU s Linuxem aplikovat.
    Kdo měl pravdu se nakonec stejně ukáže.
    18.12.2007 11:18 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Jestli ona chyba nebude nekde jinde. Tuhle jsem videl nejakej clanek, ze predstavitel Harryho Pottera, Daniel Radcliffe, ma na uctu (asi, ted uz nevim presne) 30 milionu liber.

    Nevim sice, jak dlouho se natacely jednotlivy dily Harryho Pottera, ale tipuju, ze vetsina lidi by tuhle castku nemela na utcu ani za cely zivot, natoz ve veku 18 let.

    Kdyz pak jeste k tehle castce pribydou dalsi skvele castky pro dalsi herce, nejaky pekny kousek kolace si pak shrabne i filmova spolecnost a distribucni spolecnost, tak se nedivim, ze se jim cena vysplha tak nahoru. Az budou tyhle dila volne pristupny za rozumnou cenu, tak nebudou zadny ochrany potreba.
    Bluebear avatar 18.12.2007 11:36 Bluebear | skóre: 26 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Řešení je prosté a dávno známé: nastavit ceny tak, aby je lidé akceptovali jako přijatelné a tudíž nikdo neměl potřebu filmy nelegálně kopírovat. Například staré české filmy jsou dnes k mání za 40 Kč nebo jako doplněk k nějakému časopisu - myslím, že takové nikdo nekopíruje - leda pro svou vlastní potřebu, třeba aby je mohl mít pohromadě na jednom disku v domácím kině (a to by mělo být legální).
    You live long enough to hear the sound of guns / Long enough to find yourself screaming every night...
    18.12.2007 12:00 Ra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Ne, řešení je ještě jednodušší: vůbec takové věci nenatáčet, nijak se na nich nepodílet, pak nebude potřeba provozovaty "půjčovnu". Opravdu nevím, proč by se za moje peníze měly točit přihlouplé seriály. ČT by měla vysílat pouze vzdělávací pořady, zpravodajství a obsah pro menšiny (věci, které jiné televize nevysílají). Na to by jí měl stačit jeden kanál, zbytek ať ponechá pro komerční využití. Ostatně televize je prý stejně na ústupu.
    Marek Stopka avatar 18.12.2007 16:24 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | Helsinki, Finland
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Proč by měla ČT vysílat cokoli jiného, než zpravodajství v krizových situacích je mi záhadou...
    rADOn avatar 18.12.2007 11:48 rADOn | skóre: 23 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše scifi
    Tohle cele je scifi. Zadna existujici forma DRM nidky nefungovala a diky otevrenosti PC ani nebude. Tim se nechci nijak vyjadrovat k tomu jestli se mi drm libi nebo ne, jen rikam ze je to technicky nerealizovatelne. Verim ze by se dal najit zpusob jak dopravit odmenu z bodu A (moje srajtofle) do bodu B (umelcova srajtofle) ale to by vyzadovalo zmenu ve filozofii - predevsim akceptovat konecne fakt ze se uz nepujcuji media a ekonomicky model na tom zalozeny je zastaraly. Coz je krok ktereho vlastnici vetsiny soucasneho obsahu proste nejsou schopni. Takze nezalezi na tom co tu vymyslime - stejne se nenajde nikdo ochotny/schopny to zrealizovat. CT je jedna z mala organizaci ktera ma v tomhle docela dlouhou paku ale myslim ze v dohledne dobe ani CT s veci nepohne. By woko bych rekl ze veci se zacnou hybat az k nam dorazi neoklestene itunes nebo neco podobne uspesneho.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    18.12.2007 12:36 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Duvod, proc je to jenom na woknech je ten, ze na Linuxu nejde zabezpecit DRM, kdezto na woknech (si oni mysli, ze) ano. A oni musi DRM zabezpecit proto, aby je nesezrali autori tech poradu.

    Lze se k tomu postavit ctyrmi zpusoby: - Cracknout aplikaci a portovat ji na Linux (viz DVD zabezpeceni) - Cracknout aplikaci a zacit sirit filmy z ni (cimz bude dokazano, ze to DRM nejde udelat ani na woknech), coz neni uplne kosher - Vymyslet system DRM pro linux a dokazat, ze je stejne bezpecny, jako pro wokna (takze to na zacatku bude chtit programatory klikacich rozhranni a na konci lidi, co dokazou vykecat diru do hlavy) - Vysrat se na to (to bude moje volba - nevim o zadnem poradu z CT, ktery by mi stal za tu namahu)

    Vzhledem k tomu, ze lidi se zaplacenymi koncesionarskymi poplatky nebudou chtit znovu platit za neco za co uz zaplatili (ja vim, nezaplatili - prava byla koupena jen k vysilani, ale kdyby si to byli byvali nahrali rovnou z televize, tak to meli zadarmo), tak lze predpokladat, ze o tuto sluzbu nebude prilis velky zajem, coz casem vyusti bud v jeji konec, nebo ve zmenu koncepce. Zmenu koncepce samozrejme nemuze udelat CT, ale autori, nicmene az sami autori uvidi statistiky stahovanosti, patrne dojde k nejakemu nazorovemu posunu alespon casti z nich.
    kyknos avatar 18.12.2007 14:40 kyknos | skóre: 16 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Já bych měl pro ČT jeden návrh: zrušte se.

    Televize patří tam, kam parní lokomotiva. Pokud ji chce někdo provozovat, nechť tak čini za své.
    I've sat and I've watched an ice-age thaw Are you the one that I've been waiting for?
    18.12.2007 14:55 Michal Vyskočil | skóre: 59 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    A to mi rodiče nabízeli, že mi na Vánoce přispějí na parní lokomotivu .. teda, chci říct televizi - protože chudinka v Praze žádnou nemá? :-D
    18.12.2007 20:39 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Tipuju, že to kyknos myslel trochu jinak. Ono je "mít televizi" a "mít televizi". Železný Vláďa by o tom mohl vyprávět :-)
    18.12.2007 22:05 Michal Kubeček | skóre: 65 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    To mi připomíná ten vtip o arabském studentovi, který si stěžoval otci, že si připadá hloupě, když jezdí do školy autem, zatímco všichni ostatní autobusem… :-)
    18.12.2007 22:29 Honza Jaroš | skóre: 3 | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    "Posílám peníze, kup si taky šalinu, ať nám neděláš ostudu"...? :-)
    Archer avatar 18.12.2007 22:33 Archer | skóre: 70 | blog: Dotazovací blog | Samotíšky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    18.12.2007 23:45 Michal Kubeček | skóre: 65 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Případně z podobného soudku v Cestě do Ameriky: "Ale ty tomu nerozumíš, on má svoje vlastní peníze!"
    18.12.2007 23:24 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Ano, taky jsem si na něj při psaní výše uvedeného komentáře vzpomněl :-D
    19.12.2007 09:37 Michal Vyskočil | skóre: 59 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    No pravděpodobně myslel, ale napsal televize patří tam, co parní lokomotiva a parní lokomotiva je předmět, nikoli služba, stejně, jako je televizní přijímač předmět a televizní vysílání je služba. Ve druhém případě se to ovšem označuje stejným slovem, takže vznikají tyhle krásné dvojsmysly ;-) Ovšem já psal o televizi jako parní lokomotivě, takže o předmětu.
    kyknos avatar 19.12.2007 09:44 kyknos | skóre: 16 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Vzhledem k tomu, že předmět a služba jsou na sobě závislé, není to rozlišení v této souvisloti vůbec nutné.
    I've sat and I've watched an ice-age thaw Are you the one that I've been waiting for?
    19.12.2007 11:23 Michal Vyskočil | skóre: 59 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    No to řekni těm nahoře, kteří z toho vyvodili, že si chci koupit televizi ve smyslu televizní stanici :-D
    19.12.2007 13:24 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Proboha, proč to tak sáhodlouze řešíte? Prostě chtěl říct, že televize patří tam kam České Dráhy - do hajzlu a spláchnout. Tečka.
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    18.12.2007 14:44 Lumpík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Tak zrovna v tomhle případě není žádné "100%" DRM potřeba, protože jde jen o obsah, který je vysílán v televizi a případný pirát se k němu snadno dostane i jinak. Stačí taková ochrana, kterou neobejde každý jouda (připustíme, že nějakých pár procent ho obcházet bude), na což podle mě stačí zde zmiňované DRM od RealNetworks.
    18.12.2007 14:58 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Většina se zda soustřeďujete na DRM, ale zkuste se na to podívat šířeji. IMHO vodoznak není DRM, ale autora docela dobře chrání. ČT je asi jedno, zda se technologie jmenuje DRM nebo watermarking, pokud to splní svůj účel, Co takhle logo stanice, také má svůj význam, nešlo by prostě místo loga stanice uvádět něco, co rozhodně nebude chtít nikdo pouštět dále a co by dotyčného identifikovalo?
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    18.12.2007 15:54 jozka | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Mno, zrovna logo asi moc velky problem nebude...

    Ale nikdy jsem to nezkousel, takze nevim.
    18.12.2007 17:08 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Smaznuti loga mam vyzkousene, to je absolutne bezproblemova oprace a kdo nevi ze ma diru po logu hledat, nema nejmensi sanci poznat, ze tam nekdy nejake logo bylo.

    Watermark ucel asi splni, jeden dva procesy s lidmi, jejich kopie unikla do P2P bude k vydeseni ostatnich spolehlive stacit. Takovy proces probehne za masivniho zajmu medii, padne v nem exemplarni trest, umelci budou posilat soudu petice zadajici trest smrti pro toho hnusneho pirata, ktery by jiste prznil deti, kdyby jen trochu mohl. Prave tahle atmosfera strachu, kterou vyvolava a sledovatelnost/personalizovanost kazde kopie videa me dost vadi. To se da snadno zneuzit. Aby se potom clovek nemusel rozmyslet, jestli si radeji bude kupovat filmy a nebo kritizovat Paroubka/Topolanka.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    18.12.2007 17:34 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Možná by nebyla od věci kombinace obého. Ten, kdo by logo odstranil by si trest zasloužil (watermark by zůstal). Ten, kdo dílo vysdílel nevědomky i se svým logem by mohl být kýmkoliv upozorněn. Navíc by stahovač okamžitě poznal, že se jedná o personalizovanou kopii a pokud by i navzdory prohlášení na začátku díla dílo sdílel dál, mohl by se na něm shojit i ten nešťastník, co si neumí zabezpečit počítač. Samozřejmě to jsou ochrany na jiné úrovni než DRM, ale IMHO přátelštějsí v každém ohledu.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    18.12.2007 20:03 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Watermark bude zřejmě opět nějak pracovat na principu - přidáme do obsahu něco, co druhá strana nedokáže odstranit, protože neví, jak vypadá obsah bez watermarku (tj. neví, co tím watermarkem vlastně je). Co když budu mít totožný obsah ve více exemplářích (s rozdílnými watermarky)? Může watermark (teoreticky) odolat při porovnání jednotlivých exemplářů? Nebo co když se víc exemplářů s různými watermarky smíchá dohromady (čímž by se smíchaly části těch watermarků)?
    18.12.2007 21:07 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Podstatou digitálního vodoznaku je to, že už jen odhalit jeho přítomnost je velmi obtížné. Tedy nejen, že nevíte, co je vodoznakem, vy ani nevíte zda tam ten vodoznak je. Logicky platí, že je tím obtížnější vodoznak odhalit, čím je vyšší poměr velikost souboru / velikost vodoznaku. U obrázků je to obtížné, u audia ještě obtížnější, no a u videa dobře umístěný vodoznak prostě neodhalíte, jinak byste nediskutoval na ABC :-). Samozřejmě u kvalitního vodoznaku platí, že když smíchám dva soubory s různými vodoznaky, dostanu soubor se dvěma vodoznaky.

    Prostě, bystré hlavy našly způsoby jak učinit digitální vodoznak odolný proti uvedeným útokům. Samozřejmě vždy záleží na scénáři užití. Mrkněte na http://www.digitalwatermarkingalliance.org/
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    18.12.2007 21:14 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Díky za odkaz.
    David Jaša avatar 19.12.2007 09:40 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog | Šalingrad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Zůstane tam ten vodoznak, když to video překóduju mencoderem?
    VÁLKA JE MÍR / SVOBODA JE OTROCTVÍ / NEVĚDOMOST JE SÍLA / MONITOR MÁ 96 DPI
    19.12.2007 11:29 Michal Vyskočil | skóre: 59 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Vodoznak, který by nebyl odolný oproti transformacím média, by byl k ničemu ;-)
    18.12.2007 19:36 Quest
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Poděkovat jim můžete zde, čím víc lidí jim napíše, tím lépe... Videopůjčovna ČT
    19.12.2007 08:33 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Tusim ze BBC vyresila podobny problem pomoci Flashe. Video je mozne stahnout s DRM nebo si ho prehrat v prohlizeci ve Flashi.
    Jendа avatar 19.12.2007 10:56 Jendа | skóre: 53 | blog: Výlevníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    A nebojí se, že to půjde nějak vytáhnout? (z cache prohlížeče, rozšířením UnPlug, nebo prostě sledovat Wiresharkem, kam se ten flash připojuje a pak to stáhnout?)
    „Ty jsi paranoidní!“ „Ne, nejsem.“ „A co tu teda děláš?“ „Prohlížím zubní pastu, jestli v ní není kamera.“
    19.12.2007 12:01 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náměty pro Českou Televizi
    Z videa se DRM taky da odstranit. Jde jenom o to, aby sireni vypujcenych videi nebylo trivialni.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   Powered by 64bit.eu   64bit.eu logo
    © 1999-2010 Stickfish, s. r. o. Všechna práva vyhrazena.