Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.
Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
U mnoha uživatelů neustále narážím na stejný problém - naprostý chaos v poště. Ve složce s příchozí poštou mají někteří lidé typicky tisíce až desetitisíce zpráv a až několik stovek nepřečtených mailů. Osobně jsem nikdy nepochopil, jak se v tom může někdo vyznat.
Pokud pomineme, že se ve schránce, která čítá desítky tisíc zpráv, obecně špatně orientuje, je velmi obtížné v takové schránce vůbec najít novou poštu. Představte si situaci, kdy vám z adresy zakaznik@bohata-firma.cz přijde poptávka na váš produkt, ale vy o tom nevíte, protože pan Zákazník má v počítači špatně nastavené datum a pošle vám v červnu poštu s dubnovým datem. Ve schránce s desítkami tisíc zpráv takovou poštu nikdy nenajdete, protože vás nenapadne hledat novou poštu mezi zprávami dva měsíce starými. Pokud vám pan Zákazník z Bohaté firmy nezavolá: "Dostali jste můj mail?", přišli jste díky chaosu ve své poště o zakázku!
Velmi často se mi stává, že lidé s podobně chaotickou poštovní schránkou volají, že poštovní systém špatně funguje a že se jim ztracejí zprávy. Při osobní inspekci pak obvykle zjistím, že jediným kliknutím do záhlaví seznamu se zprávami se jim podařilo setřídit zprávy například podle velikosti a dnešní zprávy se tím pádem ocitly někde v půlce seznamu, kde je nenajde ani počítačový čmuchací pes. Půlhodina, kterou mohli dva lidé a jedno cvičené čmuchací zvíře věnovat užitečnější práci, je nenávratně ztracená kvůli jedinému kliknutí a kvůli chaosu v poštovní schránce.
Mnoha lidem chodí poštou různé příspěvky do konferencí, reklamní materiály, bankovní výpisy, informace o virech a další důležité, ne však zcela urgentní informace. Zařidte se tak, abyste se touto poštu zabývali, až když vy sami chcete, nikoli v momentě, kdy vám taková pošta přijde do schránky.
Tiskni Sdílej:
Ve schránce s desítkami tisíc zpráv takovou poštu nikdy nenajdete, protože vás nenapadne hledat novou poštu mezi zprávami dva měsíce starými.
? Který poštovní klient neumí iterovat přes nepřečtené zprávy?
Zákazník z Bohaté firmy nezavolá: "Dostali jste můj mail?", přišli jste díky chaosu ve své poště o zakázku!
Email nemusí vůbec dojít. Nikde to není zaručeno, nedá se ani ověřit (emailovým systémem), zda došel a v době spamových filtrů teprve ne. Důležité věci by se tedy neměly posílat emailem.
Několik stovek nepřečtených zpráv? Za jak dlouho? To někdo asi poštu moc často nekontroluje...
V každém případě mně se celkem osvědčilo mít několik složek (v mém případě 4), které jednoduše nazvu Priorita 1 až Priorita 4 a do nich maily padají podle pravidel. Takže např. od šéfa automaticky pošta padá do Priorita 1, věci ze školy (nikdy nehoří tak, aby bylo nutné je ihned zpracovat) do Priorita 3 atd. Složky pak procházím podle priority, 1 sleduji téměč neustále, většinou ihned po příchodu mailu, 2 několikrát denně (3x popř. když je čas a nový e-mail), 3 večer když přijdu z práce a 4 podle nálady.
Stačí pár subskribcí k high traffic mailing listům a stovky zpráv se vám do mailu hrnou během relativně krátké doby. Ale na tohle jsou právě ty filtry (a složky/labely), stovky zpráv denně v inboxu nemájí co dělat.Několik stovek nepřečtených zpráv? Za jak dlouho? To někdo asi poštu moc často nekontroluje...
Pravda, gmail je v tomhle směru dost nepoužitelný, páč pokud máte víc labelů tak jich větší část nevidíte a nevíte, že v nich něco je (mimochodem jeden z důvodů, proč nepoužívám googlí webmail, ale desktop klienta).Koľko je viac? Momentálne sa mi ich tam zobrazuje asi 15 a predpokladám, že ich môže byť aj výrazne viac (bez toho by bola funkcia "Vnorené menovky" nepoužiteľná).
U mnoha uživatelů neustále narážím na stejný problém - naprostý chaos v poště.Amigapower neustál naráží na stejný problém - naprostý chaos v celém počítači.
ani po 3. kdyz jsem si to precetl, jsem z toho nechapal
Já osobně používám filtry se složkami s tím, že si sám odznačím kdy je přečtená, mám tedy pořád na očích vidět nevyřízené věci ať jsou kde jsou.
Já osobně používám filtry se složkamiJá osobně používám filtry ze zavírání (poklopu) krabičky od cigaret, pěkně si tam udělám "Z" a stočim okolo