Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »120 km/h, je to pohodlnéKdybys napsal 180 km/h, tak bych ti možná uvěřil, ale 120 km/h? Vždyť to je samé motání se mezi kamiony, co je jedou 105 km/h vpravo a snaha trefit se do mezery mezy auty v levém pruhu, co sviští 200 km/h...
Takových aut je menšina, proto u pumpy je většinou volný ten správný stojan.Tak nevím, ale pro mně je správným stojanem kterýkoliv volný. Ještě se mi nestalo, že bych s hadicí nedosáhl, jen je občas potřeba trochu síly. Ale nic, kvůli čemu bych se měl omezovat, kde budu tankovat...
Tolik asi k tomu, čím v Citroenu přemýšleli.Co bys od žabožroutů chtěl.
Jinak ještě k poznámkám na kvalitu, výdrž, apod. - prakticky všechny značky na trhu už mají srovnatelnou úroveň, jinak by si nemohli třeba Korejci dovolit 7-leté záruky
Podle mých zkušeností to mnohem víc záleží na tom, jak se k tomu autu člověk chová a jak se o něj stará, než na značce.
Já se kdysi s autem převrátil po defektu pneumatiky a příjemný to teda nebyloZlaté duše. Tu když píchneš tak se začne vypouštět a plášť ji drží. Nic příjemného ale určitě ne na převrácení.
Moje zkušenosti - aspoň ty s bezdušovými pneumatikami - jsou podobné. Nejextrémnější zážitek byla pneumatika, která podle všeho opravdu praskla (Michelin, letní, najeto skoro 80000 km). Prázdná, bok pláště byl na proužky, ale dokud jsem nevystoupil a neviděl ji, nedošlo mi, co se vlastně stalo, ze začátku jsem jen slyšel podivný hluk a auto "netáhlo", ke konci už zepředu šel kouř. Asi nejvíc mne zpětně překvapilo, že přes to, jak dopadla ta pneumatika (šlo o pravou přední), auto vůbec netáho do strany.
Jinak třikrát zaražený šroub, dvakrát kolmo do kontaktní plochy, jednou šikmo na rozhraní kontaktní plochy a bokem pláště. Ve všech třech případech se to projevovalo jen tím, že pneumatika nedržela tlak, takže se na ní sice dalo ujet 50 km, ale když pak auto stálo, za den nebo dva byla prázdná.
a na cestě s tím vůbec nic nenadělášVyměnit? Zalepit? Alespoň na kole mi to přijde mnohem jednodušší než se sr*t s knotem (o tom jsem jenom četl, tak možná je to v praxi jednodušší než to vypadá).
no a můj kolega bude nadosmrti kulhat protože seděl na zadním sedadle bez zapnutého pásu
Záleží samozřejmě na konkrétní situaci, ale při čelním nárazu ve většině případů pás na zadním sedadle chrání především toho, kdo sedí před vámi. Ono takové lidské tělo vymrštěné při nárazu vpřed rychlostí podobnou typické rychlosti auta je zatraceně nebezpečná zbraň.
Každý zná někoho kdo zná někoho kdo slyšel o někom co někde slyšel o někom kdo se zachránil díky tomu že si nezapnul pás.
Já znám zcela konkrétně svou manželku, která to má potvrzené odborným posudkem. A přesto trvám na tom, aby si pás zapínala, a ona s tím nemá problém.
Když se někdo nezapíná a rozšmelcuje si hrudník o volant, jeho volba.
Vzhledem k tomu, že auta be airbagu řidiče už jsou čím dál méně častá, rozšmelcovaný hrudník nebude asi typický výsledek. Spíš je to na hod korunou mezi okamžitou smrtí a ochrnutím.
...ve většině případů pás na zadním sedadle chrání především toho, kdo sedí před vámi.Pokud se me nekdo pta, jestli se musi u mne vzadu pripasat, vzdycky odpovidam, ze ne, ale ze je prosim aby nerozpazovali, az poleti dopredu, at mi neurazi hlavu. Pripne se skoro kazdy
závodníci přežívají v pásech nehody ve vysokých rychlostech
Závodní auta ale AFAIK mají pásy dost odlišné od tříbodových pásů z běžných osobních aut (a tím spíš od těch, které se používají na zadních sedadlech). Na druhou stranu, ty situace, kdy by bezpečnostní pás způsobil smrtelné zranění, se týkají spíš až nehod typu čelní srážky ve 100 km/h, ne nějakého nárazu v 50-60 km/h, tam je to s pásem jednoznačně lepší.
Tiskni
Sdílej: