abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.4. 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.4. 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    15.4. 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.4. 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.4. 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (62%)
     (13%)
     (2%)
     (23%)
    Celkem 444 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Мiriam avatar 17.8.2012 23:55 Мiriam | skóre: 3 | blog: rychlovarna_konvice | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    MS-CHAPv2 jiz neni bezpecny ): dukaz, ze jsem skutecna osoba ;-)
    18.8.2012 19:58 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Mno. A včul je "Přečteno: 898×". Tak to pánovi kpt. Mgr. Crhonekovi nezávidím :-D
    Bystroushaak avatar 18.8.2012 00:08 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Bylo by možné to reupnout na složitější URL? Ne že bych žádal šíření "nelegálního" sw, ale umírám touhou vidět co by se stalo, kdyby ta url byla delší než jednu stránku. Zmenšili by písmo? Použili více stránek? QR kód? Base64?
    Fluttershy, yay! avatar 18.8.2012 00:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Použili by zkracovátko. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bystroushaak avatar 18.8.2012 00:25 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    To mě napadlo, jenže a) zkracovátka provozuje někdo, kdo už za měsíc nemusí, b) adresa zkracovátka není adresou "závadného" souboru a zítra může ukazovat někam jinam.
    Fluttershy, yay! avatar 18.8.2012 00:29 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Bavíme se o chlupatých. ~,^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Мiriam avatar 18.8.2012 00:31 Мiriam | skóre: 3 | blog: rychlovarna_konvice | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Kdo jsou chlupati? <_<
    MS-CHAPv2 jiz neni bezpecny ): dukaz, ze jsem skutecna osoba ;-)
    18.8.2012 00:33 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Tudy, prosím...
    Jendа avatar 18.8.2012 00:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Nebyla v nějakém RFC nastavená maximální délka?
    Bystroushaak avatar 18.8.2012 00:57 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Heh, poté co jsem implementoval vlastního http klienta jsem o RFC ztratil mnohé iluze.

    Jinak:
    The max length in Firefox and Safari seems to be unlimited, although instability occurs with URLs reaching around 65,000 characters.
    -- http://stackoverflow.com/questions/417142/what-is-the-maximum-length-of-a-url
    21.8.2012 12:32 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    To musí bejt paradox když má URL třeba 60k znaků a stránka jen pár k :D
    xkucf03 avatar 21.8.2012 13:00 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    A co teprve když v URL bude klíč k dešifrování obsahu na stránce :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    21.8.2012 15:41 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Taky máme třeba URL schéma data
    xkucf03 avatar 21.8.2012 15:59 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Už vidím policajta, jak hledá provozovatele serveru image a chystá se mu nahlásit, že ve složce png má nějaký závadný obsah a ať ho odstraní.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.8.2012 02:35 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Ideální (a paradoxní) kdyby obsah stránky byl přímo v URL :-D.

    BTW Odpověď je jednoduchá, co dělá MS word/psací stroj při přetečení řádku?
    18.8.2012 00:20 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Hmm, tady je původní dotaz, kde je ta příloha vložená. Jinak je to docela zajímavé, nenapadlo by mně, že když sem nahraji nějakou html stránku jako přílohu, bude ji pak webserver abíčka normálně nabízet dál - spíš bych čekal, zobrazí jen zdroják. Spravit tohle by bylo rozhodně rozumější než tu přílohu mazat ...

    There is no point in being so cool in a cold world.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.8.2012 00:31 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    To je pravda, hlavně kvůli XSS (na které se tu obecně nikdy moc nemyslelo). Teď by to mělo být lepší.
    Jendа avatar 18.8.2012 00:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Díky.

    Teď jsem si teprve všimnul, že většina kódu té věci je zabase64ovaný obrázek :).
    18.8.2012 02:49 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Hlavně na to klikejte, blbouni! Ať máme na krku bezpečnost práce.
    Nemohlo mě to neasociovat :-D.
    18.8.2012 10:38 dsdsdsd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Chudák Pepe_ zabásnou ho, pújde bručet...
    Jendа avatar 18.8.2012 00:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    jak se to liší od AB?
    Tak, že ab je asi tisíckrát účinnější. Kolik lidí by asi muselo JavaScriptem loadovat obrázky, aby se na Ministerstvu vnitra zahltil modem? :-)

    Ale neříkejte jim to, nebo začnou sundavat mirrory apache-utils a linuxových distribucí. A pak všem z klávesnice odborně odstraní klávesu F5.
    IP adresy u příspěvků neuchováváme déle než 30 dnů (upload je starý téměř 2 roky), tudíž jim toho moc nepovíme
    Měli byste okamžitě začít trackovat nahrávajícího, nebo nejlépe rovnou přeposílat všechny požadavky na AbcL (HTTPS až po dešifrování) na příslušná místa. Tady jde o závažnou trestnou činnost, takže žerty stranou!
    podáme stížnost proti skutečnosti, že nám byla žádost zaslána Českou poštou namísto datovou schránkou, jak to Orgánům veřejné moci nakazuje zasílat zákon č. 300/2008 o elektronických úkonech a aut. konverzi dokumentů, § 17, odstavec 1;

    podáme stížnost na chování policisty, který nám na základě upozornění na předchozí bod arogantně sdělil, "že jej nemáme poučovat".
    Trololololo lolo lo lolo lo…

    No ale jinak by se mohlo _nějak_ fixnout, aby sem nešly nahrávat HTML stránky s JS, nebo člověka alespoň upozornit/znásilnit same-origin policy (hrozí pestrá paleta XSS a CSRF, ukradení session a další lahůdky).

    NoScript bohužel neumožňuje selektivní povolování skriptů, takže pro Abc musím JS zase zakázat globálně.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.8.2012 00:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    NoScript bohužel neumožňuje selektivní povolování skriptů, takže pro Abc musím JS zase zakázat globálně.
    Můžeš to zase povolit. Nyní jsou všechny .htm(l) soubory servírovány jako text/plain. Jak jsem psal, na Abc se XSS nikdy moc neřešilo, teprve až když někdo ukázal, že to je skutečný problém :-( Spoustu problémům by přitom zamezilo správné používání POST, kdykoliv se to má dělat.
    Jendа avatar 18.8.2012 00:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Můžeš to zase povolit.
    JJ, už jsem viděl nahoře. Díky.
    Spoustu problémům by přitom zamezilo správné používání POST, kdykoliv se to má dělat.
    Spoustu problémů by hlavně vyřešilo, kdyby se na dnešním webu nemixovala aplikační a obsahová vrstva v jednom velkém HTML blobu ;-). Samozřejmě to není chyba Abc, ale stavu technologií jako takového.
    Bystroushaak avatar 18.8.2012 00:59 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Spoustu problémů by hlavně vyřešilo, kdyby se na dnešním webu nemixovala aplikační a obsahová vrstva v jednom velkém HTML blobu ;-).
    +1
    Dalibor Smolík avatar 18.8.2012 01:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    pak všem z klávesnice odborně odstraní klávesu F5.
    POZOR! Poslouchání cizího rozhlasu a používání klávesy F5 se trestá smrtí. :-/
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    18.8.2012 00:39 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    podáme stížnost proti skutečnosti, že nám byla žádost zaslána Českou poštou namísto datovou schránkou, jak to Orgánům veřejné moci nakazuje zasílat zákon č. 300/2008 o elektronických úkonech a aut. konverzi dokumentů, § 17, odstavec 1;
    Odevšad to slyším... A přijde mi, že datové schránky používají snad jen soukromníci a státní instituce vůbec :)
    tudíž jim toho moc nepovíme;
    Minimálně to je login a mail, což by PaCh mohlo stačit. Jen se trochu děsím toho, že onen autor to sice asi nepostnul s úmyslem někoho DDoSovat, ale tipuju že se mu budou snažit něco přišít. A děsím se toho, že se bude za stořádkový javascript odsuzovat.

    A nakonec - vypadá to, že ten LOIC tady je dost populární, viz statistika přístupů na psp.cz
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 18.8.2012 00:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Minimálně to je login a mail, což by PaCh mohlo stačit.
    Nicméně mají povinnost jim tyto informace jen tak na dopis vysypat?
    A děsím se toho, že se bude za stořádkový javascript odsuzovat.
    Tak kdyby tam byla nějaká URL cíle předvyplněná a samo se to spustilo, nepřekvapilo by mě, že by se to někomu hodně nelíbilo (hlavně pro „správná“ URL). Obdobně třeba kdybys JavaScriptem vyXSSoval třeba někomu internetbanking nebo webový interface k Tokamaku (to fakt existuje), taky by to mohlo vyvolat nečekanou odezvu :).
    18.8.2012 01:10 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Nicméně mají povinnost jim tyto informace jen tak na dopis vysypat?
    IMO jo. Viz §8 odst. 1 trestního řádu:
    Státní orgány, právnické a fyzické osoby jsou povinny bez zbytečného odkladu, a nestanoví-li zvláštní předpis jinak, i bez úplaty vyhovovat dožádáním orgánů činných v trestním řízení při plnění jejich úkolů. Státní orgány jsou dále povinny neprodleně oznamovat státnímu zástupci nebo policejním orgánům skutečnosti nasvědčující tomu, že byl spáchán trestný čin.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 18.8.2012 14:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Hmm, a když v této souvislosti chce státní orgán něco naprosto nesmyslného (například kdyby chtěl vypnout AbcLinuxu při vyšetřování nějakého z autorů), tak se mu předpokládám má vyhovět a následně zpětně vymáhat škodu (která se vyčíslí dost těžko)?
    19.8.2012 09:06 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Někde jinde je ještě požadavek přiměřenosti. Naše soudy zatím neslyší, jinak by totiž půlka zákonů přestala platit. Podrobnosti asi na DFENSovi. Například, když uděláš přestupek kde je pokuta řekněmě do 2000, tak ti policajt nemůže zabavit auto, protože 2000 je ve zjevném nepoměru k hodnotě auta, ale stejně si do telefonu ulož číslo na generální inspekci.
    20.8.2012 09:15 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    V tomhle pripade ovsem prave existuje ten "zvlastni predpis" a to v podobe zakona na ochranu osobnich udaju (coz trebas email je) tudiz bez soudniho prikazu bych je (ve vlastnim zajmu) poslal do haje, protoze by me obratem mohla zalovat (uspesne) dotycna osoba.
    18.8.2012 22:18 tipec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    urobili ste blbost, vidno ze v tom neviete chodit. pre buducnost je spravny postup nasledovny: 1. pride k vam postacka a donesie vam list od policie, poviete jej, nech to necha na poste pretoze sef ktory to moze prevziat tu nie je; 2. nechate dobu na vyzdvihnutie vyexpirovat, vrati sa to policii; 3. ak policia nejakom case bude znovu buzerovat, goto 1; 4. policajti vam poslu list datovou schrankou (bingo!) kde vam napisu ze ste sa dopustil precinu podla paragrafu (doplnit aspon desat paragrafov); 5. laskavo im odpoviete, ze ste nic nedostali a pokial si myslia ze ano tak nech vam laskavo sdelia id datovej spravy; 6. ste vysmiaty, pretoze podla zakona ste nic nedostali...

    policajti mozu zacat dalsie kolecko odznova, tu ich mozete buzerovat na presvihnutych terminoch...
    Jendа avatar 18.8.2012 22:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    2. nechate dobu na vyzdvihnutie vyexpirovat, vrati sa to policii;
    Nedoručí se to fikcí?
    19.8.2012 21:33 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    U právnické osoby, která má ze zákona datovou schránku ne (stejně jako u libovolné jiné osoby, která má datovou schránku dobrovolně).
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.8.2012 22:33 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Po druhym pokusu o doručení následuje vhození do schránky a dopis je branej jako doručenej. (nebo tak nějak)
    bambas avatar 20.8.2012 11:05 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Miriam, kurva, nez neco placnes, zamysli se, presti si prislusny zakon. U PRAVNICKE OSOBY toto neplati.
    Мiriam avatar 20.8.2012 11:29 Мiriam | skóre: 3 | blog: rychlovarna_konvice | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    To jsem nepsala ja! Ty polodementi opice z KU se za me vydavaji!
    MS-CHAPv2 jiz neni bezpecny ): dukaz, ze jsem skutecna osoba ;-)
    Luk avatar 20.8.2012 11:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    A dost amatérsky. AmigaPower se ani neobtěžoval změnit si název blogu a patičku ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.8.2012 13:36 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    ...to víš že jo, pak to zas přemrdávat zpátky...
    Dalibor Smolík avatar 20.8.2012 13:58 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Fluttershy, yay! avatar 20.8.2012 11:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Ty budeš asi retardovaná jako většina zdejší verbeže.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    otula avatar 20.8.2012 17:44 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Nedráždi hada bosou nohou, nebo se zde objeví ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Мiriam avatar 20.8.2012 17:48 Мiriam | skóre: 3 | blog: rychlovarna_konvice | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    mne se po petovi a jeho buznablozich styska :-(
    MS-CHAPv2 jiz neni bezpecny ): dukaz, ze jsem skutecna osoba ;-)
    otula avatar 20.8.2012 17:54 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    buznablozich
    ROFL :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Мiriam avatar 20.8.2012 17:59 Мiriam | skóre: 3 | blog: rychlovarna_konvice | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    ty of FF take nebyly spatne, ale buznablogy byly rulezni ;-)
    MS-CHAPv2 jiz neni bezpecny ): dukaz, ze jsem skutecna osoba ;-)
    otula avatar 20.8.2012 18:51 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Já myslím, že nejlepší na světě je číst si buznablog ve Firefoxu ;)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.8.2012 13:35 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Já asi kurva po večerech studuju zákony woe... ty seš hroznej bimbas...
    bambas avatar 21.8.2012 14:10 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Nikdo nechce, abys kurva studoval zakony po vecerech. Ale nez kurva neco placnes, tak si kurva zjisti fakta, aby kurva vedel, o cem kurva mluvis.
    Luk avatar 19.8.2012 00:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Použití běžné pošty místo datové schránky nebude mít vliv na právní účinky, přinejmenší v případě, že byla zásilka převzata. Ústavní soud se totiž už podobnou věcí zabýval (IV.ÚS 3807/11) a tvrdí toto:

    Stěžovateli lze přisvědčit v námitce, že usnesení exekutora mu mělo být primárně doručováno do jeho datové schránky. Avšak to, že mu usnesení exekutora bylo doručeno prostřednictvím poštovního doručovatele, nepovažuje Ústavní soud rozhodně za takové pochybení, které by mohlo mít za následek porušení ústavně zaručených práv stěžovatele. Podstatné je, že usnesení exekutora (obsahující poučení o možnosti podat odvolání) bylo stěžovateli doručeno, resp. stěžovatel si je osobně převzal a mohl se s ním tudíž seznámit a zvolit další procesní postup.

    Sice se jednalo o doručení usnesení exekutora, ale to na věci nic nemění. Je jen otazné - a z výroku ÚS to jednoznačně nevyplývá - zda by se při nepřevzetí zásilky uplatnila fikce doručení.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.8.2012 09:40 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    A děsím se toho, že se bude za stořádkový javascript odsuzovat.
    odsuzuje se uz i za panacky na semaforech a tykadla na billboardech. nepekne se nam to tady kurvi.
    Člověk z Horní Dolní avatar 18.8.2012 01:06 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    podáme stížnost na chování policisty, který nám na základě upozornění na předchozí bod arogantně sdělil, "že jej nemáme poučovat"
    Podle mě ztráta času a zbytečné hrocení kvůli prkotině.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.8.2012 01:10 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Od policie bych očekával profesionální přístup. Zatím předvedli 1) plýtvání prostředky 2) plýtvání naším časem, protože chození na poštu pro nás není úplně časově jednoduché.
    18.8.2012 01:14 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Já to taky vidím tak, že je takovými stížnostmi v podstatě buzerujete.

    Pokud to nemá nějaký jiný důvod, tak proč to dělat? Na druhém konci drátu jsou taky lidi, kterým to znepříjemňuje život. Státní zaměstnanec není nějaká krysa, kterou je třeba nekrmit a hubit nebo co.
    18.8.2012 01:22 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Pokud to nemá nějaký jiný důvod, tak proč to dělat? Na druhém konci drátu jsou taky lidi, kterým to znepříjemňuje život
    Lidi placení z našich daní. Lidi, kteří od Doliho (resp. Argonitu) něco chtějí a nejsou schopni to udělat pořádně.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    18.8.2012 02:23 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    A co takhle trošku přemýšlet a třeba se i vcítit (malá inspirace: výška platů)?

    Ale když vidím, jak máte tyhle pitomé stereotypy (co, slizké!) zažité, tak asi marná lásky snaha.
    Bystroushaak avatar 18.8.2012 02:53 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    A co takhle trošku přemýšlet a třeba se i vcítit (malá inspirace: výška platů)?
    Chceš tím snad naznačit, rozsáhlou konspiraci nutící je tam pracovat?
    Ale když vidím, jak máte tyhle pitomé stereotypy (co, slizké!) zažité, tak asi marná lásky snaha.
    Můžu říct to samé a taky budu mít pravdu.
    stativ avatar 18.8.2012 09:27 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Ale když vidím, jak máte tyhle pitomé stereotypy (co, slizké!) zažité, tak asi marná lásky snaha.
    S tímhle nemám žádný problém. Ale vzhledem k tomu, že daný soubor byl uploadován čistě kvůli technické diskusi a vzhledem k arogantní odpovědi na regulérní stížnost, mi přijde chování policie poněkud neprofesionální.

    Nebo jsem něco zaspal a už je trestné mít nástroje, které jdou potenciálně zneužít?
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    18.8.2012 09:55 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    daný soubor byl uploadován čistě kvůli technické diskusi
    Blbé je, že tohle není bez dohledání té diskuse zřejmé a to, že server abíčka tu stránku přímo nabízel jako vlastní obsah (takže by pak v logu mohlo být uvedené přímo abíčko jako referer) tomu zrovna nepomáhá. Tím ovšem nechci říct, že by chování policie v tomto případě nebylo arogantní.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    19.8.2012 21:35 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    A co třeba snaha se trochu vcítit, bydlím v zahraničí a když mi blbeček něco pošle poštou, tak to je pro mě hodně práce si to vyzvednout, nebo tam musím poslat pár vyvolených, kterým jsem dal plnou moc. V datovce si to přečtu hned.
    bambas avatar 20.8.2012 11:10 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Co sem pletes vysky platu? Ma porad moznost vyberu, at jde delat neco jinyho! Do prdele, tohle me dokaze vzdycky nasrat. Kazdej svyho stesti strujcem!
    brk avatar 18.8.2012 08:26 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Lidi placení z našich daní.
    Přesně. :o)
    USE="-qt -kde"
    18.8.2012 11:28 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Bylo by lepší, kdyby se tláskali v autě koblihama? Chtěl bych tě vidět, jak by ses hryzal nudou na nějaké okresce během hurá akce Kryštof ty.
    20.8.2012 09:47 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    bylo by lepsi, kdyby jejich pocty byly vyrazne snizeny. zjevne nemaji co delat, a tak lezou po internetu a hledaji, jak lidem otravit zivot. meni se nam to tady na policejni stat.
    Člověk z Horní Dolní avatar 18.8.2012 12:02 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Kdybych byl policajt taky bych si zapinkal, nevidim na tom nic spatnyho. Je mou povinnosti 8 hodin v kuse pracovat?
    Fluttershy, yay! avatar 18.8.2012 12:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Od zavedení povinné pauzy na oběd nikoliv.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 18.8.2012 15:28 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Tak zrovna tohle je taková nevinná zábava a nikoho tím neobtěžují ani neškodí. Samozřejmě, pokud by měli něco užitečnějšího na práci, tak se měli věnovat tomu, ale pokud měli nějaký prostoj, na něco čekali, tak si prostě jen zkrátili dlouhou chvíli. Ano, mohli ji využít ke studiu zákonů, nacvičování chvatů nebo třeba zlepšování fyzické kondice… což vlastně tohle je :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    brk avatar 18.8.2012 18:43 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Přesně dle hesla: "kdo nic nedělá, ten nic nezkazí a kdo nic nezkazí, zaslouží pochvalu". :o)
    USE="-qt -kde"
    19.8.2012 13:36 Karel Benák | skóre: 8 | blog: benyho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Tímhle se řídí kandidát na prezidenta ČR Fišer, proto byl taky nejoblíbenější premiér, ačkoliv co mohl, to pohnojil. A jako případný premiér půjde na ruku svým "skutečným zaměstnavatelům", nikoliv občanům ČR.
    Láska je jako prd, když hodně tlačiš tak z toho bude ...
    20.8.2012 09:48 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Ja tady snad nekdo, kdo by se domnival, ze u ostatnich kandidatu je to jinak?
    Bystroushaak avatar 18.8.2012 01:28 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Já to taky vidím tak, že je takovými stížnostmi v podstatě buzerujete.
    :D
    Státní zaměstnanec není nějaká krysa, kterou je třeba nekrmit a hubit nebo co.
    Od kdy?
    Pokud to nemá nějaký jiný důvod, tak proč to dělat?
    Jistě, správný přístup by bylo se ohnout, soubor smazat a ještě vydat provozní a lokalizační údaje, že?
    Člověk z Horní Dolní avatar 18.8.2012 01:49 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Velmi pochybuju, že nějaké formální stížnosti budou efektivnější než slušné požádání. Stížnost je poměrně agresivní tah. Ti policajti to možná začnou brát jako takovou malou válku s otravným občanem, kde je cílem vyhrát přičemž podstatu sporu nejde.

    Ten soubor bych smazal a napsal jim, že identifikační údaje už jsou smazané (i kdyby to nebyla pravda). Vlk se nažere, koza zůstane celá a všichni ušetří spoustu času.
    Bystroushaak avatar 18.8.2012 02:50 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Ti policajti to možná začnou brát jako takovou malou válku s otravným občanem, kde je cílem vyhrát přičemž podstatu sporu nejde.
    A tohle ti přijde normální?
    Ten soubor bych smazal a napsal jim, že identifikační údaje už jsou smazané (i kdyby to nebyla pravda). Vlk se nažere, koza zůstane celá a všichni ušetří spoustu času.
    Typicky .. české.
    Člověk z Horní Dolní avatar 18.8.2012 03:45 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Je to neprofesionalni, ale lidske.

    Nerekl bych ze to je typicky ceske, je to pragmaticke reseni. Lepsi nez z toho delat velkou aferu, je to naprosta prkotina.
    pol128 avatar 18.8.2012 08:10 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Myslíš, že keď to bude abclinuxu riešiť 'ľudsky', tak ten fízel sa bude nabudúce tiež správať ľudsky, keď bude opruzovať nejakého normálneho občana?
    18.8.2012 19:53 CryptoKid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    "Expecting the world to treat you fairly because you are good is like expecting the bull not to charge because you are a vegetarian."

    -Dennis Wholey
    19.8.2012 05:54 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Na druhou stranu, když vidíš, jak jsou tady všichni celý žhavý okolo toho dělat nepříjemnosti, stavět se na zadní, a srát na zákon, tak se nemůžeš divit, že ta druhá strana nemá moc vůle nastavovat nějakou laskavou tvář. Asi proto, že s takovýma chytrákama musí jednat dnes a denně. Čili, jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá.
    xkucf03 avatar 19.8.2012 09:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    1. Stejně to funguje i z druhé strany – pokud má někdo špatné zkušenosti s policajty, úředníky, politiky… tak se mu nelze divit, že jim nevěří, není k nim vstřícný a dělá jen to, co vyloženě musí.
    2. Pokud by měl být někdo velkorysý a udělat ten první vstřícný krok k vystoupení z tohoto bludného kruhu nedůvěry, tak je to stát.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.8.2012 02:58 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    že identifikační údaje už jsou smazané (i kdyby to nebyla pravda)
    Kolikátej to je příklad v tom nedávno odkazovaným videu?
    xkucf03 avatar 18.8.2012 15:35 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Ti policajti to možná začnou brát jako takovou malou válku s otravným občanem
    Otravný občan, který stát ničím neobtěžuje, podniká a platí daně? A válku, kterou si policie sama začala?
    Ten soubor bych smazal a napsal jim, že identifikační údaje už jsou smazané (i kdyby to nebyla pravda). Vlk se nažere, koza zůstane celá a všichni ušetří spoustu času.
    To by byl nebezpečný precedent a Policie by si zvykla, že jí stačí písknout a vaporizují se informace z Internetu a používalo by se to jako na běžícím páse k mazání nepohodlných* informací. Toto nesmíme podporovat.

    *) pro stát, zájmové skupiny, politické strany, firmy nebo samotné policisty
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.8.2012 10:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    To opravdu nemůžu po odboru _informační_ kriminality chtít, aby dodržovali zákon a ten počítač k zaslání zprávy použili, a to 4 roky po uvedení zákona?
    18.8.2012 14:48 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Zvlášť když zařízení DS je povinné, stálo to prachy a i opensource komunita do toho vložila dost prostředků (upozorňovaní na chyby multiplatformní knihovny). A nakonec to pošlou poštou :-D.
    18.8.2012 11:56 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Statni zamestnanec vetsinou JE krysa, ktere je nutne buzeraci vracet plnou silou.
    Svoji praci si vybrali dobrovolne..
    18.8.2012 17:11 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Nebuť labuť. Lidi berou za vděk mizerně placeným džobem, spousta je jich donucená jet na švarcku nebo v zaměstnání porušovat zákon. Tak si nemaluj, že do státních služeb se hrnou zvrhlý typy. Jsou rádi, že mají práci.
    Jendа avatar 18.8.2012 17:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Nebuť labuť. Lidi berou za vděk mizerně placeným džobem, spousta je jich donucená jet na švarcku nebo v zaměstnání porušovat zákon. Tak si nemaluj, že nájemní vrazi jsou zvrhlý typy. Jsou rádi, že mají práci.
    xkucf03 avatar 18.8.2012 15:22 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Když si stát ty datové schránky vymyslel a financoval je z peněz, které ukradl občanům, tak ať laskavě aspoň dodržuje svoje pravidla, ne?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    bambas avatar 20.8.2012 11:09 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Statni zamestnanec a v tomto pripade PaCh se ma chovat dle zakona. V zakone ma dokonce to slusny chovani predepsany. Navic, pokud se dopustit prestupku, tak je pivinnen te seznamit s pragarafem odmintnuit podani vysvetleni (§12 zákona č. 283/1991). Navic ja ho platim z dani, tudiz jsem jeho ZAMESTNAVATEL, tak at se podle toho chova. Rozhodne netreba si nechat od statnich zamestnancu nechat srat na hlavu. To mozna delaj ovce. Pak to taky na tech uradech tak vypada.
    Bedňa avatar 18.8.2012 08:50 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Ja tú sťažnosť hodnotím veľmi kladne, pretože ten policajt to dostane do záznamu a môže to ovplyvniť jeho ďalší postup.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    18.8.2012 11:54 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    U fyzickych osob je to jednoduche. Jak mate datovou schranku, tak muzete postu uplne ignorovat, protoze maji povinnost ds pouzit.
    Vyborne to funguje u pokut.
    Jendа avatar 18.8.2012 13:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    A co dokumenty, jejichž povaha poslání DS neumožňuje?

    Ta fikce doručení je super!
    19.8.2012 10:49 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Jako treba?
    Jendа avatar 19.8.2012 13:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Dvoumetrová mapa z katastru.
    19.8.2012 16:27 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Jasne, takze zadne predvolani, exekuce, rozsudek nebo neco podobneho..
    Jendа avatar 19.8.2012 17:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    20.8.2012 09:18 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Katastr je v elektronicke podobe (uz peknych par let)
    18.8.2012 05:38 maddoxik | skóre: 9 | blog: maddoxikovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Nic nemazat, nic nedávat.

    Do datové schránky nic nepřišlo, dopis bych ignoroval.

    Na stížnost bych se vykašlal, páč se dotyčný příště poučí a pošle to datovkou a už budeš muset řešit.
    18.8.2012 09:29 radicalcut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Do datové schránky nic nepřišlo, dopis bych ignoroval.
    To už jde jaksi dost těžko, když je daný dopis součástí tohohle blogu, že ano.
    18.8.2012 15:16 maddoxik | skóre: 9 | blog: maddoxikovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Dopis je neplatný, nepřišel datovkou.

    ---

    Trestní řád

    § 62 Obecné ustanovení

    (1) Nebyla-li písemnost doručena při úkonu trestního řízení, doručuje ji orgán činný v trestním řízení do datové schránky

    ---

    Zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů

    § 17 Doručování dokumentů orgánů veřejné moci prostřednictvím datové schránky (1) Umožňuje-li to povaha dokumentu, orgán veřejné moci jej doručuje jinému orgánu veřejné moci prostřednictvím datové schránky, pokud se nedoručuje na místě. Umožňuje-li to povaha dokumentu a má-li fyzická osoba, podnikající fyzická osoba nebo právnická osoba zpřístupněnu svou datovou schránku, orgán veřejné moci doručuje dokument této osobě prostřednictvím datové schránky, pokud se nedoručuje veřejnou vyhláškou nebo na místě. Doručuje-li se způsobem podle tohoto zákona, ustanovení jiných právních předpisů upravující způsob doručení se NEPOUŽIJÍ.
    kouzer avatar 18.8.2012 07:41 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR

    Když jsem viděl jméno toho policisty, tak jsem v první chvíli myslel, že je to Heron. :-D Nebo je to jeho příbuzný? :-D

    Linux user #448944.
    AsciiWolf avatar 18.8.2012 13:54 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    +1 :-D
    18.8.2012 14:50 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    +1 :-D i když Heron by asi měl příbuzné poučené o IT :-D.
    Heron avatar 19.8.2012 09:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Shoda jmen, neni to ani vzdaleny pribuzny.

    Jinak policie se ted celkem cini. Nas (QCM) kontaktovali jiz nekolikrat a chteli logy webserveru (resp. Chteli to po nasem zakaznikovi, kteremu hostujeme weby, my jsme primo s policii nekomunikovali.). Nevim k cemu, nevim, co tam chteji najit. Ale dostali 6GB access log za 3mesice, at si poctou. :) Muze to i souviset s zadosti na Doliho, prece jen lioc strili na kde co (jakoby ab nestacil).

    kouzer avatar 19.8.2012 11:18 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR

    Mě je jasný, že je to shoda jmen. :-) Dělal jsem si srandu. :-)

    Škoda, že nevíš po čem pátrali...

    Linux user #448944.
    Heron avatar 19.8.2012 11:36 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR

    Nevíme, ale máme dvě podezření.

    Buď se to týká DDOS útoků na různé weby různých organizací. Pro mnoho lidí začíná být jednodušší podat trestní oznámení, než se zamyslet nad tím, proč poměrně významný počet lidí pro nim protestuje (DDOS pomocí LOIC považuji za zcela legitimní proces, stejně jako demonstraci před ministerstvem). Odkaz na LOIC skript je na stejné úrovni jako odkaz na man ab.

    Druhá je směrování domény www.kokoti.cz, která vede čas od času na různé weby různých organizací. Jedna z nich nás žádala, zda se s tím nedá něco dělat. Opět to považuji za neškodný protest. Teď jak koukám vede na ministerstvo dopravy.

    =^..^= AmigaPower® avatar 19.8.2012 11:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    DDOS útok považuješ za normální formu protestu? Co raketovej útok? :-D
    xkucf03 avatar 19.8.2012 11:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Poklidná demonstrace/stávka vs. vymlácení výloh dlažebními kostkami?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.8.2012 09:22 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    DDOS je naprosto totez jako ted sraz gayu v praglu - ddosli prazskou dopravu, trebas. Rozhodne nejde o "zavaznou kriminalitu", je to totez, jako kdyby soudce povoloval domovni prohlidky kvuli cmajznuty zmrzline ... => poslat do haje v kazdym pripade.
    Luk avatar 19.8.2012 14:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Podle mě je mezi ab a tímhle jeden zásadní rozdíl. U LIOC je zmínka o DDOS. Sice si osobně pod pojmem DDOS představím něco jiného (tedy koordinovaný útok z více míst - ne to, že si někdo otevře nějaký web a jeho prostřednictvím útočí v náhodný okamžik na náhodně vybraný cíl). Nicméně to označení může být právě rozhodující.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bystroushaak avatar 19.8.2012 15:26 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Jenže ono to není ani zdaleka tak náhodné. Ty lidi se na tom většinou dopředu domluví :)
    Heron avatar 19.8.2012 16:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    To se mohou domluvit i při použití jiného skriptíku. Z technického hlediska to nic neznamená. Když se domluví banda retardů, že budou zuřivě mačkat F5, tak je efekt podobný jako u loic, ab, nebo třeba programu sestaveného z examplů na sockety.
    Bystroushaak avatar 20.8.2012 15:31 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Mě šlo spíš o to, že to může být účinné i přes zdánlivou neúčinnost toho scriptu.
    18.8.2012 09:31 mairim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR

    Vážený pane kpt. Mgr.,

    tímto Vám, v souladu, poskytuji požadované informace k WWW stránkám:

    jedna se o javascriptovy LOIC na DDOS utoky

    1. vytvori obrazok

    2. nastavi mu src=http://nejakastranka.com/?id=nahodnecislo&msg=nejaka sprava, napr. DIE nejakastranka.com

    3. browser sa pokusi nacitat obrazok (nemoze tusit ci je obrazok platny dokial ho nenacita takze to skusi)

    4. goto 1

    a tímto zejména informace o vkladateli této internetové (proč už ne WWW?) stránky:

    má přezdívku pepe_ a linux používá od roku 2007, zdá se, že Ubuntu.

    Veškeré kroky k odstranění nebo znepřístupnění jejího obsahu neprodleně učiním, ale až se, v souladu, dozvím o protiprávní povaze obsahu PROKAZATELNĚ, jak praví Vámi uváděné ustanovení.

    S pozdravem

    _epep

    18.8.2012 10:11 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Nic bych nerikal, i kdych neco jen tusil. Policatum je srdecne jedno koho skripnou, staci jim ze se najde prvni kdo neco rekne. Nejlepsi je poradit se s pravnikem a pak delat blbyho. Cim vic toho reknes tim hur pro tebe. Jestli si nekdo v tomhle state mysli, ze se mu nemuze nic stat jenom proto, ze nic neproved, tak je hrozne naivni.

    To ze budes delat chytryho a budes je poucovat jak funguje nejaky expliot, tak tim jim nepomuzes(protoze je to nezajima) a sobe muzes jenom uskodit.
    18.8.2012 11:30 mairim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR

    To byl jen pokus o ftip, zde máš nápovědu:

    přečti si dopis od pčr, původní dotaz, profil autora toho dotazu a první reakci na ten dotaz

    pak možná pochopíš... a když ne - "hloupého trkni"
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.8.2012 10:20 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Když na ně uděláš takovýhle bubububu, tak je akorát nasereš. Podle toho dopisu bych řek, že jim nejde o nic jinýho než "pomáhat a chránit". Nejsem zrovna IT specialista a navíc mam kocovinu jak hovado, takže problematice až tak moc nerozumim, ale DDoS útoky na něčí firemní majetek vidim stejně jako poškozování cizího majetku v reálu....
    vencour avatar 18.8.2012 10:24 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Nejsem si jistej, jak moc to maj policajti organizovaný, když něco řešej, jestli to chtěj jen odfajfkovat jako splněný a chtěj mít klid, čili zda je to zajímá víc nebo ne.
    V tomhle případě to vidim jako boj jednotlivce s organizovaným násilím. Násilí zavedlo pravidla ... a plní je jen někdy? To přece nejde.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jendа avatar 18.8.2012 14:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Podle toho dopisu bych řek, že jim nejde o nic jinýho než "pomáhat a chránit".
    To je hezké, ale jde i o to naprosto špatným způsobem. Chtějí po provozovateli AbcLinuxu odstranit nějakou naprosto nesouvisející stránku a vyklopit identifikační informace nějakého uživatele, který s útokem nemá vůbec nic společného.
    18.8.2012 19:59 CryptoKid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Aj ked teraz Pepe_mu tazko dokazovat umysel, ze to chcel aby sa to spustalo z abccka, nie?
    xkucf03 avatar 18.8.2012 15:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    DDoS útoky na něčí firemní majetek vidim stejně jako poškozování cizího majetku v reálu
    A jak vidíš třeba případ, kdy X protestujících vleze do nějakého obchodu, nic neničí, po jejich odchodu zůstane vše jak bylo, jen si nic nekoupí a po tu dobu tam asi ani nevleze moc normálních zákazníků. Protestovat můžou třeba proti tomu, že firma zneužívá dětskou práci, zvířata nebo třeba korumpuje místní vládu… Protestující ani nemusí mít žádné transparenty nebo provolávat nějaká hesla – prostě se tam budou jen procházet nebo postávat a bude jich hodně.

    Přesně tohle je DDoS útok. Má tam naběhnout policie, ty lidi seřezat pendrekama, zavřít je nebo jim aspoň dát pokutu?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 18.8.2012 16:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Má tam naběhnout policie, ty lidi seřezat pendrekama, zavřít je nebo jim aspoň dát pokutu?
    Přijde na to, ale jednoznačnou odpověď „Ne“ bych tady rozhodně neviděl. Očividně tu někdo úmyslně poškozuje cizí zájmy. Naběhnutí není v tomto případě dobré z toho důvodu, že se v tom obchodě můžou nacházet i nesouvisející lidé.
    Bystroushaak avatar 18.8.2012 18:03 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Očividně tu někdo úmyslně poškozuje cizí zájmy.
    S tímhle přístupem by jsme se imho nedokázali zbavit monarchie, nebo vůbec celkově cokoliv změnit.
    Jendа avatar 18.8.2012 18:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    ?
    Fluttershy, yay! avatar 18.8.2012 18:36 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Hint: poškozování cizích zájmů nemusí být nutně špatně.
    Deter the tyrant!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 18.8.2012 22:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Dobře, a jak má policie rozhodnout, jestli má zakročit, když ti někdo začne rozebírat barák, nebo jestli si to zasloužíš?
    Мiriam avatar 18.8.2012 22:33 Мiriam | skóre: 3 | blog: rychlovarna_konvice | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Slysela jsem, ze ma barak z klavesnic, pokud je tomu skutecne tak, zaslouzi si to! ;-)
    MS-CHAPv2 jiz neni bezpecny ): dukaz, ze jsem skutecna osoba ;-)
    18.8.2012 23:09 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    nejen klavesnic, ale klavesnic a chapadel, to je rozdil, GSM silence!
    Baník pyčo!
    18.8.2012 23:51 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    GSM silence!
    ?
    18.8.2012 17:14 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Když na ně uděláš takovýhle bubububu, tak je akorát nasereš. Podle toho dopisu bych řek, že jim nejde o nic jinýho než "pomáhat a chránit". Nejsem zrovna IT specialista a navíc mam kocovinu jak hovado, takže problematice až tak moc nerozumim, ale DDoS útoky na něčí firemní majetek vidim stejně jako poškozování cizího majetku v reálu....
    + 1
    Jendа avatar 18.8.2012 17:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    V tomhle má Amiga pravdu, bohužel policie chce po provozovateli portálu nesmysl (autor příspěvku s tím nemá nic společného, mazat zdroják… wtf?)
    TARGET=fff.ggg for i in `seq 1000000`; do wget $TARGET -O /dev/null; done
    18.8.2012 18:13 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    TARGET=fff.ggg for i in `seq 1000000`; do wget $TARGET -O /dev/null; done
    Teroristo!
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    18.8.2012 20:00 CryptoKid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    co to urobi, bojim sa to spustit :-D
    20.8.2012 13:14 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Tohle nic moc strašnýho, ale když místo posledního středníku dáš & (plus nějaká ta mezera), tak se začnou dít věci.
    Luk avatar 20.8.2012 13:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Začne se to chovat jako ab s vhodně zvolenými parametry. S tím rozdílem, že systémy s menší fyzickou pamětí a bez nastavených limitů to ovšem nemusí ustát (a mohou se zabetonovat ve výpadcích stránek nebo dokonce nastoupí OOM killer).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.8.2012 16:21 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Máš na mysli cíl, nebo stroj, na kterém to poběží? Je to skoro soutěž, který toho vydrží víc :-)
    Luk avatar 20.8.2012 18:05 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Mám na mysli stroj, na kterém to poběží. Není to tak drtivé jako fork-bomba, ale i tak to může dát mašině dost zabrat (hlavně pokud má méně fyzické paměti). Jak moc to dopadne na cíl, to záleží na propustnosti trasy mezi stroji.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.8.2012 20:58 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Jo, s tim to slušně zamávalo. Taky jsem psal, že se budou dít věci, ale ne jaký :-)
    20.8.2012 13:44 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Jo, vytuhne mi pc :-D.
    Baník pyčo!
    20.8.2012 16:18 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Já nespecifikoval, co se bude dít :-)
    Jendа avatar 18.8.2012 22:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Teď by měl přijít požadavek na odstranění, ne?
    20.8.2012 09:57 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    aha, takze si od fizlu mame nechat srat na hlavu? nejses nahodou jeden z nich?
    18.8.2012 10:53 O LOLOLO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Já vyžaduji trest! Já vyžaduji nejvyšší trest! Já vyžaduji trest smrti!!!
    18.8.2012 12:01 Jinan Dvoulalocny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Hrajete si s ohněm. Ale mám vás za to rád. Díky.
    18.8.2012 12:49 anonymator | skóre: 3 | blog: anonymator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Ja tam žiaden oheň nevidím. Iba nejakú arogantnú kancelársku krysu.
    mess avatar 18.8.2012 14:51 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Krysu možná. Ale ta krysa ti mlže pěkně zatopit, když se nasere.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    18.8.2012 15:56 anonymator | skóre: 3 | blog: anonymator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Pokiaľ nejde o vygumovaného, testosterónom a adrenalínom napumpovaného bezmozgového kukláča na nejakom veledôležitom zásahu v disko klube (tam je fakt lepšie tých kokotov neprovokovať a nechať si bez odporu rozmlátiť hlavu), tak zatopí akurát tak sam sebe.
    tsLnox avatar 18.8.2012 23:48 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    A už je tu oheň. :-)
    18.8.2012 14:37 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Docela by mě zajímalo vyjádření nějakého odborníka/právníka na datové schránky fyzických osob. V našem městě se třemi tisíci obyvateli mají DS pouze dva občané (jeden z nich jsem já).

    DS používám jako živnostník pro komunikaci zejména s finančákem. Co mě sere je, že já do nich DS a oni do mě dopisama. Stejně tak třeba nezaplatit hypotetickou pokutu za parkování, jen protože poslali dopis a ne datovku? Aby pak za pět let přišel nějaký exekutorský ksindl a chtěl 100násobek pokuty? Jak to pak budu dokazovat???

    Každopádně stát je zlo a už se těším, až v pětatřiceti nastoupím do milionářkého důchodu a budu si někde na nějakém opuštěném finském jezeru celý léto rybařit a nepotkám ani jednoho člověka! Fuck the system.
    Jardík avatar 18.8.2012 14:44 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Pokud stát poruší (svůj) zákon zasláním dopisu, žaluj ho (?).
    Věřím v jednoho Boha.
    18.8.2012 14:51 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Beztak by mi pak ze soudu posílali dopisy a ne DS.
    Jardík avatar 18.8.2012 15:28 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Njn, příklad jejich nadlidskosti. Podlidi nemůžou nic, musí je poslouchat na slovo a nadlidi můžou vše, neplatí pro ně zákony a nedej Bože kdybyste jim chtěl vzdorovat. Ukážou vám, jak jste malý otrok a že oni jsou nadlidi. Přitom nejsou nic než blob atomů.
    Věřím v jednoho Boha.
    18.8.2012 16:07 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Hm to je právě ono. Kdybych paní z finančáku i jen přátelsky upozornil, tak tu mám do měsíce buzerační kontrolu.
    vencour avatar 18.8.2012 16:11 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Noo dobrá. Kdyby takových bylo deset, měl by FÚ na to zdroje, aby každýho buzeroval?
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    xkucf03 avatar 18.8.2012 17:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    A ty snad nemáš všechno v pořádku? :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    vain avatar 18.8.2012 18:25 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Tam jde spíš o to, že se těm kravám musíš věnovat, tedy svůj drahocenný čas.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Jendа avatar 18.8.2012 18:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Tak tak.

    (nedej bože, když si lidi kolem začnou šuškat „o toho se zajímá finančák/policie“)
    18.8.2012 22:49 tipec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    blbost.

    slusne im napises, ze sa im budes rad venovat ale v case ked ti napisali, ze sa mozu venovat oni nemozes pretoze si v tom termine (doplnit miesto na opacnom konci planety) a uz to mas zaplatene. ale ak na tom budu trvat nech ti to preplatia. cuvnu, ver tomu. zozeru termin o pol roka posunuty ani neceknu. zatial ti to prejde daniar, zalepis diery.
    vain avatar 19.8.2012 08:08 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    To je geniální řešení problému. Tady se nikdo nebavil o "lepení děr", ale o tom, že se jim musíš věnovat, a jestli si myslíš, že oddálení problému je řešení (a věř, že si ten čas udělají dřív než za půl roku, na takové výmluvy tam jsou zvyklí), tak máš dost zkreslené představy o kontrolách z finančáku.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    19.8.2012 13:09 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    A čistě hypoteticky, když mi přijde poštou oznámení o kontrole, můžu to teda beztrestně ignorovat, když mám datovku?
    Jendа avatar 19.8.2012 13:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    No ale nesmíš to převzít…
    Luk avatar 19.8.2012 14:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Když to převezmeš v listinné podobě, tak už s tím nic nenaděláš - viz rozhodnutí ÚS, které cituji výše. Při nepřevzetí je situace nejistá, protože k tomu se ÚS v citovaném výroku jednoznačně nevyjádřil (a jiné rozhodnutí zatím neexistuje).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.8.2012 15:44 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    A když to po uplynutí lhůty hoděj do schránky? Je tam fikce doručení?
    Luk avatar 19.8.2012 18:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    No to je právě to, co není úplně jasné.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.8.2012 22:53 tipec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    je to jasne, nepouzije sa - vid. spravny rad.

    ak ma niekto datovku a pride mu nieco listom, neprevziat. aby tam postak nenapisal nieco v zmysle "odmietol prevziat" treba postakoviu povedat, ze sa mi niekde zapatrosila obcianka a nech mi to necha na poste, ze si po to pridem. podla odosielatela viem kto posiela, zavolam tam a spytam sa voc gou. list samo sebou nepreberiem. sudy maju elektronicke nastenky, staci sledovat (jednoduchy skript). a pri prvom pripadnom preliceni lahodne zaseverit obzalobe do uska "a cislo datovej spravy ktorou ste mi to posielali by ste mi neprezradili?...". to nie je z mojej hlavy, to mi poradil pravnik, vraj to tak funguje a este nejaku dobu bude kym statny uradnici neobjavia krasu ds.
    Jendа avatar 19.8.2012 23:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    ze sa mi niekde zapatrosila obcianka a nech mi to necha na poste
    Mně byli schopni dát bez občanky doporučený balíček na osobu stejného příjmení opačného pohlaví.
    xkucf03 avatar 19.8.2012 23:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Doporučený asi jo, ale kdyby byl do vlastních rukou, tak by neměli.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Luk avatar 19.8.2012 23:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Doporučený dopis/balíček vydají komukoliv na dané adrese, pokud potvrdí převzetí (viz čl. 13 Poštovních podmínek). Pokud je to "do vlastních rukou", vydají to adresátovi nebo zmocněnci či zákonnému zástupci (čl. 18). Zásilku "do vlastních rukou výhradně jen adresáta" vydají jen adresátovi (čl. 19). Tedy pokud všechno funguje, jak má.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.8.2012 07:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    To protože celou plochu přepážky zabralo tvý poprsí :-D
    20.8.2012 11:18 מִרְיָם
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    /\/\1Я1/-\/\/\ z Prahy, je potřeba se nejdřív ujistit, jestli nemáme sklon ke stihomamu, než začneme vytváret paranoidní situace. Mohly(i) bychom samy(i) zešílet.
    Luk avatar 19.8.2012 23:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    je to jasne, nepouzije sa - vid. spravny rad.
    Ne, jasné to není. Nevíme totiž, jak by se k tomu postavil Ústavní soud, pokud by se to k němu dostalo. Z logiky věci vyplývá, že by to tak být mělo, v první řadě je ovšem otázka, zda je vůbec jakákoli fikce doručení (tedy i příjemci, který nemá datovou schránku) v souladu s ústavou. Podle mě není.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.9.2012 16:58 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Ale zrada je v tom že když to na poště přebíráš tak často nevíš od koho to je, takže bys musel odmítat všechny doporučené dopisy.
    19.8.2012 22:49 tipec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    oni si ten cas urobia, ja nie. realna skusenost z 3 kontrol z (ceskeho) financaku - mam zivnostak. v prvom pripade chceli prist na kontrolu za 15 dni, povedal som im za dva mesiace. druhy krat za 10 dni, povedal som im dva mesiace. treti krat (minuly rok) chceli prist zas za 15 dni, povedal som im (opat samozrejme pisomne), ze za pol roka. ano, vzdy sa zlostili ale druha strana ma pravo navrhnut iny termin ako urceny financakom. ide len o to, ci budes mat objektivne dovody. pokial by mi financak musel platit vzniknutu skodu keby trvali na svojom tak si to sakra rozmyslia - moj cd programatora stoji 8tis + cesta zo zahranicia do cr a zpatky (navyse oproti planu) a chceli sa u mna zdrzat 4 dni. myslis, ze ti financak cvakne cca 40 litrov ked im napises, ze samozrejme im vyhovies ale mas taketo a taketo dovody a ak na tom trvaju nech laskavo poukazu na tvoj ucet tolko a tolko bubakov?

    jasne, ja si mozem dovolit pravnika a daniara a nezruinuje ma to. ale jeden z navodov ako na statne krysy to je - nenechat sa vysierat. pripomina mi to kamarata ktoremu tiez chceli prist do firmy na kontrolu. prevadzkuje web hosting, cca 12.000 klientov, cca 10tis faktur vydanych mesacne. napisali mu, ze za 14 dni pridu. on vsetky faktury vytlacil, narval do sanonov a v dvoch dodavkach im to na financak doniesol. na podatelni si nechal podpisat prevzatie. este ten isty den mal telefonat, nech si to "okazite odnese". znova prisiel, odniesol. za 14 dni prisli a och poslal do kelu s tym, ze ucto im uz dodal a nechceli ho. vztekali sa, to je jasne, ze sa vztekali, oni chceli predsa na vylet, kaficko, pohodicka a niekoho pri tom buzerovat. inu tato kontrola pre finacak dopadla tak, ze nic neskontrolovali. znova ho chceli kontrolovat za pol roka, to im zavolal a veselo im zastebotal, ze oproti minule to je o tri prepravky viac, kam im to ma zlozit. mysli si niekto, ze prisli?

    podstatne je nenechat si srat na hlavu. ako do hory tak z lesa...
    20.8.2012 09:37 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Muzu jen potvrdit - ucetni bejvele kolegince vynadal, kdyz mu predlozila setridene sanony, rikal ze priste chce prepravku s hromadkou - ze pry kdyz to uvidi kontrola z financaku, tak znechucene odejdou ... ;D. Museli by si to totiz nejsdriv sami pretridit.

    Dtto delam pro firmu, ktera generuje desitky tisic faktur mesicne. Kdyz chteli z financaku predlozit pul roku, tak jim vzkazali, at si poslou kamion, ze jim tech 5 palet nalozej ... (ve skladu maj +- 60 palet ucetnictvi ... ;D )
    20.8.2012 09:28 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    To se pletes, ty ji predlozis hromadu (idealne chaotickou hromadu) uctu, faktur, ... a oni si v tom musi najit co chteji. Tim si poskytl veskerou potrebnou soucinnost, protoze si jim prece dal k dispozici cele ucto - po 10ti minutach je to omrzi a zabalej to (videl sem).
    Dalibor Smolík avatar 20.8.2012 09:42 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Nezabalej. Už jsem viděl kontrolu v pěti lidech, která trvala 6 týdnů. Naštěstí jsem to nezažil osobně a ani po těch 6 týdnech nic nenašli závadného. Ale prověřili každou účtenku na tužku.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Luk avatar 20.8.2012 11:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Fakt to nezabalí. Nebo jak kde, jak kdo. Znám lidi, u kterých trvala kontrola i několik měsíců.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.8.2012 17:54 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Vzpomněl jsem si na jeden díl Comebacku :-D.
    Luk avatar 20.8.2012 18:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    To mi nic neřekne, Comeback nesleduji.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.8.2012 19:10 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    No já bych linknul ale mám takovej dojem, že Nova svůj archív zpoplatnila.

    Znevtipněný děj (velmi stručně a nepřesně): Majiteli obchodu nefungoval účetnický soft, který stejně schválně zaznamenával prodané věci špatně a tak se musel kontrolor probírat záznamy na neuvěřitelných nosičích, kde byly transakce zaznamenány opileckým metalistickým bratrem majitele obchodu, jako furta od dveří, drak uvízlý na vn stožáru a tuším něco jako toaleťák použitý jako filtr do překapávače kafe (prý). Nakonec jim ale dokonce část peněz vrátil.

    [konec superneftipného spoileru alt="vidíš Novo, kdybys nezpoplatnila archív, tak se to nemuselo stát :-D"]
    Luk avatar 20.8.2012 20:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.8.2012 14:39 Karel Benák | skóre: 8 | blog: benyho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Tuším že přeplatek činil kolem osmi korun a mohli si o něj zažádat složenkou. Faktem je, že Norbert Lichý tomu svým flegmatickým zjevem a hlasem dal opravdové grády, protože jinak by to bylo relativně suché. Někdy je méně (výrazu) doopravdy více a tenhle díl považujeme s kolegou za jeden z nejlepších.
    Láska je jako prd, když hodně tlačiš tak z toho bude ...
    19.8.2012 13:01 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Áno, kdo se chová slušně, nemá se čeho bát. Tady na abc bych to nečekal :(
    xkucf03 avatar 19.8.2012 13:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Příště místo smajlíka přidám asi ještě nějakou značku pro ironii.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    19.8.2012 13:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    20.8.2012 09:38 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Naivo ...
    19.8.2012 14:01 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    No on to je vlastně takovej DDOS kdy FU zahlti uzivatele nesmyslnyma pozadavkama a ten se pak nemuze venovat svy cinnosti.
    Luk avatar 19.8.2012 14:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    DOS (i když v tomto případě nikoli DDOS) na úřad vypadá takhle ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.8.2012 14:56 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Páni, on fakt vyhrál :-O.
    AsciiWolf avatar 19.8.2012 18:29 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    lol :-D
    18.8.2012 19:44 johniez | skóre: 17 | blog: xyz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Ale to razítko se statusem 200 je pěkný :)
    18.8.2012 19:56 CryptoKid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Neviem ako postupovat, ale treba si na fizlov davat pozor aby jedneho dna nedosli so sudnym prikazom a nezhabali server na ktorom (aj ked tusim iba virtualne - ale fizlom je to fuk) abclinuxu bezi. Vid pripad hysteria.sk a NBU....
    xkucf03 avatar 18.8.2012 20:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Cloud sice zrovna nemusím, ale v tomhle případě by to mělo své výhody – jméno ani heslo nevydáš, nebudeš vypovídat a oni se budou muset dohadovat s nějakým poskytovatelem v nějaké vzdálené zemi (těžko si představit, že by PČR šla zabavovat servery Amazonu :-).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 19.8.2012 13:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    To by byla docela legrace :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 19.8.2012 20:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Hmm, jenže co by tam zjistili? Teď mám potvrzeno, že je správné logy neuchovávat. A weby bych přesunul k PRQ.se nebo někam úplně jinam.
    20.8.2012 09:40 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Toho bych se moc nebal, oni maji celkem prdel v loji z toho, aby nekomu nezpusobili skodu, ktera by v tomhle pripade byla naprosto evidentni, snadno prokazatelna a ve stovkach tisic Kc. Uz totiz takhle prakrat slapli do peknyho hovna.
    Dreit avatar 18.8.2012 20:02 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR

    A že čp. je zrovna 158 :-D

    Mimochodem, jaká je jejich WWW adresa? Google mi moc neporadil.

    Nope
    Dreit avatar 18.8.2012 20:06 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Nope
    Dreit avatar 18.8.2012 20:17 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR

    Takže ABClinuxu si z nás dělá srandu? Vytisklo a zmačkalo si žádost od PČR (v datovce nic není), kde samo po sobě chce sdělení údajů, které už dávno neuchovává? :-)  Zajímá mě jak to dopadne ;-)

    Nope
    gtz avatar 18.8.2012 21:52 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Také jsem zvědav jak to dopadne. Určitě budou chtít info i o tom kdo upload udělal.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.8.2012 02:39 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Ač mě současný vývoj zákonů na omezování svobody slova, komunikací a špehování lidí velmi znepokojuje, tak si myslím, že má nad emocemi vítězit slušnost a profesionalita. A zrovna v tomto případě, se mi zdá, že má policie pravdu. ABC Linuxu udělalo bezpečnostní chybu, přílohy mohou být snadno zneužity i proti jeho uživatelům. Oprava zobrazení HTML v příloze jako plain textu, nebo default odkazu pro HTML nastavit na save, je asi nejlepší možné řešení, i když je možné, že se tím přijde o snadné zobrazení užitečného obsahu přidaného jako HTML příloha. Určitě je však u fragmentů kódů je dobré zajistit zobrazení, které blokuje interpretaci v prohlížeči. Případně by šlo z textového zobrazení přidat i odkaz na raw zobrazení nebo spíš interpretované zobrazení.

    Obecně bych tedy v tomto konkrétním případě byl pro to, napsat policii, že bylo provedeno opatření k ochraně uživatelů a zamezení tohoto druhu zneužití diskuzních stránek. Co se týče autora příspěvku, tak právě přílohu vložil s dobrým úmyslem kvůli analýze podezřelého kódu a souhrou okolností vznikla problematická situace.

    Takže doporučuji vstřícnost ať i policie vidí, že komunitě jde o lepší a bezpečnější Internet. Naopak při zlovůli a nesmyslných požadavcích lze se pak lze o to tvrději bránit a poukázat i na to, že při oprávněných požadavcích bylo provedeno opatření rychle a správně, to je nemazat, ale zajistit, že nelze zneužít.
    19.8.2012 07:06 MichalekII
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    A nehledě na to, že se policista vlastně zachoval velice vstřícně. Kdyby chtěl dělat problémy tak místo upozornění a žádosti také dost dobře mohl zabavit server použitý k páchání "závažné trestné činnosti".

    A dočkal se jen útoku vůči své osobě, zde by bylo skutečně na místě zamyslet se nad tím čí chování je ve skutečnosti arogantní a sebestředné.
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.8.2012 11:35 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Vidim to podobně, když pominu fakt, že "nám" jde o stejnou věc, tj. boj proti cyberkriminalitě (zloději filmů a muziky položte ty kameny, když nemáte lis na CD a tiskárnu na obaly, tak o vás mi nejde) tak musíte pochopit základní věc, když udělá někdo bebíčko vám, policie je vám dobrá a taky vás serou různý "nevyzvedávači pošty", jiný zdržovači a problémisti, díky kterejm se váš případ nesmyslně táhne i když je na oko všechno jasný a dávno vyřešený...
    19.8.2012 11:49 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Ale bacha, kdyz vam nekdo zkusi udelat bebicko, a vy se ubranite, tak v zadnem pripade policii nevolejte! Jeste byste si to mohli odsedet.
    Tyhle kecy o uzitecnosti policie miluju. Kdyz me okradli, tak se mi pomalu vysmali. Dobri jsou tak k buzerovani na silnicich.
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.8.2012 12:20 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    No jasně, jak jinak, stává se z toho spíš téma do hospody...
    19.8.2012 13:23 anonymator | skóre: 3 | blog: anonymator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR

    Teda neviem, každý človek má trocha inak nastavené hranice, ale 19%-tná objasnenosť pre majetkovú kriminalitu mi nepríde ako téme len do hospody.

    Možno sa však stal obeťou lúpeže, kde je objasnenosť neuveriteľne vysokých 46%.

    Zdroj: Zpráva o situaci v oblasti vnitřní bezpečnosti a veřejného pořádku na území České republiky v roce 2011, str. 26 a str. 38

    19.8.2012 14:20 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Naše zkušenost není zase až tak černá. Třikrát nám bylo po roce 90 ukradeno/vykradeno auto (jedná se za ty roky o tři různá) a dvakrát nás policie informovala, kde se našlo a chovali se vstřícně. Jednou se našlo v zóně se zákazem parkování, kdy ho odvezli na odtahové parkoviště, ale vzhledem k nahlášené ztrátě jsme odtah platit nemuseli.

    Nebudu tvrdit, že je situace skvělá, nakonec když auto opravdu zmizelo a zloději ho po vykradení neodložili, tak ho policie nenašla. Ale chování bylo vždy rozumné. I před 89 jsem se setkal spíš s pomocí (např. při hledání nemocnice v městě, které jsem neznal, při starosti o kroupami potlučený dětský tábor, atd.).

    Přitom nějaká arbitrace dodržování pořádku a pravidel je potřeba. Pokud tedy nenabízí{me|te} energii a prostředky pro pro vytvoření něčeho lepšího, tak má smysl v dobrých věcech s policií spolupracovat. Ve špatných se pak nebát razantně (ale slušně) odporovat a demonstrovat názor a jeho širší podporu.
    19.8.2012 16:41 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Upozornuju, ze cesti policajti nenajdou ani ukradene auto zaparkovane pred fizlarnou. Prisli na nej az pri uklidu ulic..
    Auto vykradene 2x, skore policie: 0.
    20.8.2012 09:47 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Sestrenka si nasla ukradene auto - narazila na nej nahodou na ulici. Jeji nejvetsi chyba - zavolala k tomu policajty. A byla dalsi 3 mesice bez auta, ktery stalo u fizlu na dvore, protoze "hledali stopy".
    20.8.2012 09:45 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Znama si nasla ukradene sperky sama (fizli nebyli schopni objet ani prekupniky v okoli) a musela na ne do telefonu sproste rvat (byl sem u toho osobne) aby laskave prijeli a ty sperky sebrali. Takze naprostej souhlas.
    Jendа avatar 19.8.2012 13:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    A nehledě na to, že se policista vlastně zachoval velice vstřícně. Kdyby chtěl dělat problémy tak místo upozornění a žádosti také dost dobře mohl zabavit server použitý k páchání "závažné trestné činnosti".
    A taky mohl Doliho zatknout! To je vstřícnost?

    Osobně bych to viděl na to, že nerozumí internetům, a nepochopil, co je referrer.
    20.8.2012 09:43 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Tady nekao nema ani potuchy - p[olicajt asmozrejme nic zabavovat nemuze, na to by musel mit soudni povoleni, a soudce by mu jiste s radosti povolit shabat server v nejaky hostingovy firme, aby tim zpusobil statisicovy skody ...
    23.8.2012 11:14 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    § 21 Oprávnenie zaistiť vec

    (1) Policajt je oprávnený zaistiť na vykonanie potrebných úkonov vec, ak má podozrenie, že tá súvisí so spáchaním trestného činu alebo priestupku a jej zaistenie je potrebné na zistenie skutkového stavu veci alebo na rozhodnutie orgánu činného v trestnom konaní, alebo na rozhodnutie orgánu v konaní o priestupku alebo ak ide o vec, po ktorej pátra polícia iného štátu. Policajt neodkladne vydá osobe, ktorej bola vec zaistená, potvrdenie o zaistení veci s presným opisom veci, ktorý umožní zaistenú vec identifikovať. Zaistenie veci môže trvať najviac 90 dní; ak tento zákon neustanovuje inak.
    V Česku je to inak?
    19.8.2012 11:29 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Souhlas.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pavlix avatar 19.8.2012 13:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Sice v rámci dopisu nevidím žádné poučení, ale rozhodně bych po poradě s právníkem neuveřejňoval. A nejspíš bych se snažil od dotyčného komisaře nejprve zjistit jeho záměr.

    Klidně se mohlo stát, že byla celá věc špatně pochopena. Ale to se nedozvíme, dokud dotyčný vrchní komisař neupřesní, o co mu vlastně jde. Rozhodně nepovažuju za moudrý krok žádat vlastníky webů o odstranění čehokoli bez patřičného zdůvodnění.

    Abych byl konkrétní (zcela laicky):
    § 5 Odpovědnost poskytovatele služby za ukládání obsahu informací poskytovaných uživatelem

    (1) Poskytovatel služby, jež spočívá v ukládání informací poskytnutých uživatelem, odpovídá za obsah informací uložených na žádost uživatele, jen a) mohl-li vzhledem k předmětu své činnosti a okolnostem a povaze případu vědět, že obsah ukládaných informací nebo jednání uživatele jsou protiprávní, nebo
    Toto asi nepůjde aplikovat na ne zcela očekávaný příspěvek v poradně.
    b) dozvěděl-li se prokazatelně o protiprávní povaze obsahu ukládaných informací nebo o protiprávním jednání uživatele a neprodleně neučinil veškeré kroky, které lze po něm požadovat, k odstranění nebo znepřístupnění takovýchto informací.
    Tak na tu prokazatelně protiprávní povahu si budeme muset počkat. Akorát by mě docela zajímalo, jak může mít informace prokazatelně protiprávní povahu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 19.8.2012 13:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    s/po poradě/bez porady/
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    vencour avatar 19.8.2012 14:45 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Jj, taky jsem zvědavej, co se z toho vyvrbí.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    19.8.2012 16:46 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    U nas muze mit informace protipravni povahu celkem jednoduse. Staci napsat, ze zidu v koncentracich neumrelo 6 milionu.
    Timto nevyjadruji souhlas ani nesouhlas s clankem!
    pavlix avatar 19.8.2012 21:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Tuhle kauzu znám. Ovšem otázkou nebyla protiprávní povaha informace, ale protiprávní povaha činu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.8.2012 22:24 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Ja reagoval na "Akorát by mě docela zajímalo, jak může mít informace prokazatelně protiprávní povahu."
    pavlix avatar 20.8.2012 00:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    V pořádku.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.8.2012 20:08 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Kód jsem nestudoval, ale pokud je problém v tom, že různě po webu jsou rozeseté iframy, které odkazují na inkriminovaný dokument, což má za následek, že cíl útoku vyhodnotí jako zdroj Ábíčko, tak by stálo za uvážení sledovat požadavky na dokument. Především zdrojovou adresu a hlavičku Referer. Takové údaje by pomohly odhalit skutečného útočníka. Pokud totiž vyčistíte Ábíčko, tak útočník si brzy najde jiný webhosting.
    21.8.2012 20:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Proč by Abc mělo něco takovýho dělat, je snad policejním orgánem? Imho ne. Útok probíhá ze stroje útočníka na cílový stroj, který má jistě svoje záznamy o tom, kdo se na něj připojil. Ábíčko s tím nemá vůbec nic společního, krom toho, že si z něj útočník stáhl software, což je to samé, jako by ho stáhl z jakéhokoli jiného stahovacího sreveru, kterých jsou po netu mraky (a to zcela legálně).
    21.8.2012 21:59 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Hlavně Abíčko očividně není původní zdroj a smyslem dotazu s největší pravděpodobností nebylo páchání nekalostí, nýbrž zjištění co to vlastně dělá. Samotný kód se povaluje i na jiných strojích porůznu po webu, co jsem si teď vyzkoušel, stačí předhodit Googlu dotaz na JS LOIC a vypadne (mimo ABC Linuxu) jak výše odkazovaná stránka na Wikipedii, tak odkazy na další funkční zdroje včetně SourceForge...
    21.8.2012 22:05 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    I když jak tak koukám, ten odkaz na Wikipedii a na verze na SourceForge už je o level dál, už nejde o JavaScript, nýbrž o C# kód, který se původním JS LOIC nechal inspirovat. Nicméně i původní funkční verze JS LOIC je dohledatelná, (momentálně) třeba hned druhý odkaz...
    22.8.2012 23:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Afaik to je obráceně, ten .net loic byl první... Nicméně afaik většina anounymousáků teď preferuje slowloris.
    22.8.2012 07:09 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Ale tady vůbec nejde o to, kde je ten kód umístěn. Že se Policie zaměřila na jeho odstranění, vypovídá jen o tom, že zvolila cestu nejmenší námahy. Zveřejnění škodlivého kódu u nás snad stále ještě není trestné. Trestné je jeho použití. Tudíž cesta, kudy by se mělo ubírat vyšetřování, je dopadnout osobu, která jej (úmyslně) spouští. To jest toho, kdo rozesívá iframy stahující tento kód. A to jsem navrhoval.
    22.8.2012 12:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    Jasně, ale to vyšetřování by měla provést policie, ne Abc.
    Jendа avatar 22.8.2012 14:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ábíčko: Žádost Policie ČR
    To jest toho, kdo rozesívá iframy stahující tento kód.
    A jde to opravdu framovat? Na té stránce se musí zadat hostname a další parametry a kliknout na tlačítko.

    Tohle bude spíš akce někoho, kdo na tu stránku normálně přišel a spustil to.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.