abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (75%)
     (6%)
     (10%)
     (9%)
    Celkem 306 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    25.6.2008 18:51 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Další kdo neslyšel o staticky linkovaných binárkách?
    vencour avatar 25.6.2008 18:53 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?

    Taky bych to tak viděl, když je jedno jádro, tak nad tim musí jít spustit něco na různých distribucích a tom jednom jádře.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Grunt avatar 25.6.2008 22:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Tak ani to ne. Záleží na verzích kernel-headers(ale ty se moc často nemění…naposledy myslím u 2.6.9) a glibc(jehož ABI se mění snad každý čtvrtrok a to nemluvím o distrech používajících uClibc). A také pokud jde aplikace normálně pro používání do repositáře, tak je ješte doporučováno kompilovat celý systém společnou verzí GCC protože se mění vnitřní binární struktury(zažil jsem i systém, který se na toto doporučení vykašlal).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 25.6.2008 20:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    A to opravdu není myšleno ironicky?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.6.2008 22:18 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Můj komentář? ne
    Grunt avatar 25.6.2008 23:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    A to je myšleno opravdu zcela vážně?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.6.2008 10:23 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Obávám se že to myšleno vážně bylo. Autor je fakt tak blbej.

    A: Tyhle silnice jsou špatné, protože každá z nich potřebuje automobil vyrobený na míru!
    B: Už jsi slyšel o tom, že po silnici můžeš chodit pěšky?

    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    25.6.2008 18:51 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    He? Jak extrahovat ISO? Proste a jednoduse "mount moje.iso /kampak -o loop" a mas to.
    25.6.2008 19:04 mmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    -t iso9660 ;)
    extender avatar 25.6.2008 19:17 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    boot.img toho ISO souboru. O ISO souboru tady nikdo nemluví
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 07:34 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    a ked to takto skopuirujem, ostane to bootovatelne?
    extender avatar 26.6.2008 07:37 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    ne ;-)
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    25.6.2008 18:55 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Hmm?
    David Ježek avatar 25.6.2008 18:58 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Mě nežádej. Já nesedím ve woknech, protože by mě to těšilo, ale protože musím (a věř mi, že mě to SERE opravdu hodně, viz můj blog)
    extender avatar 25.6.2008 19:21 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Jan Drábek avatar 25.6.2008 19:04 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    K čemu jednu binární verzi, stačí uvolnit zdrojáky a přeložíte to téměř všude.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.6.2008 19:31 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Tak ted uz jen zbyva, aby to vsude prelozeno bylo. Ja si na rozdil od autora na nedostatek SW nestezuju, ale jednotny balickovaci system by distribucim prospel.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    25.6.2008 19:36 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    build service? ;-)
    25.6.2008 19:40 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Neprospěl.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.6.2008 19:49 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    A duvod? (jiny nez ohrany "competition drives innovation", ktery je sice fajn a ve sve podstate pravidivy, ale ne samospasny -- v tom to pripade je na druhe misce vam prilis mnoho)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    25.6.2008 19:54 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Tak především by to beztak k ničemu moc nebylo, protože "jednotný balíčkovací systém" sám obecně nemůže zaručit, že ti jeden balíček bude fungovat v každém distru. Musel bys stejně dělat balíček pro oS 10.3, oS 11.0, Debian atd. Jisté ulehčení to asi je, ale dost malé, se mi zdá.
    THIS IS SPARTA!
    Grunt avatar 25.6.2008 21:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Tak především by to beztak k ničemu moc nebylo, protože "jednotný balíčkovací systém" sám obecně nemůže zaručit, že ti jeden balíček bude fungovat v každém distru.
    Jednotný balíkovací systém nerovná se jen YAPS, ale právě toto odstranění diferencí mezi distribucemi tak aby mohl tento balíkovací systém vzniknout. V případě, že se OSS vydal cestou evoluce, tak věřím, že toto je další krok v evoluci a pokud se i OSS nadále bude vyvíjet, tak k němu prostě jednou dojde.
    Jisté ulehčení to asi je, ale dost malé, se mi zdá.
    Tak to jsem potom zcela opačného názoru.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.6.2008 22:20 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Jenže potom můžeme všechny ostatní distribuce zrušit. Jakmile nejsou mezi distribucemi diference není důvod mít více distribucí.
    Grunt avatar 25.6.2008 23:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Jenže potom můžeme všechny ostatní distribuce zrušit.
    Dobrá, špatně jsem se vyjádřil. Myslel jsem administrativní diference distribucí. Sloučit distribuce je nemožné a myslím si, že o to ani nikdo moc nestojí.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 26.6.2008 00:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Omlouvám se, že jsem snížil spamrate, ale zrovna jsem byl vyrušen mým otcem. A náramně se mi to hodí do krámku, takže se prostě musím podělit, also:

    Při cestě do sklepa mě zastavil otec. Zrovna si sebral z bazaru nefunkční GeForce5200, vyměnil dva nafouklé kondenzátory a měl urputné nutkání se někomu pochlubit jaký je king(Udělal si z toho koníček. Problém je jen v tom, že "funkční" krámy nevyhazuje, ale skladuje) a bohužel ten někdo jsem byl já. Blábolil něco o tom, že v nouzovém režimu to jede, ale v normálním režimu…bla,bla,bla,bla…a nějak se mu to podařilo spustit i v normálním režimu a abych vyzkoušel jestli to všechno "jede". Odbyl jsem ho s tím(dobře, přiznávám, neodbyl, ale rovnou jsem to na něj zařval), že pokud vidí zelenou louku, modré nebe a tlačítko Start, tak to asi dle rozumu každého sedláka "jede" a odporoučel se dále pokračovat ve spamování na ABC. Po chvilce mi začal nějak blikat pokojík a tak jsem se šel mrknout na balkon jak sa nad Tatrou blýská a jak divo hromy bijú. Po cestě zpět jsem spatřil otce zápasícího s Ubuntu(LiveCD). To on běžně nedělá, jelikož čehokoliv jiného než Windows se štítí stejně tak jako se štítí klávesnice a té se štíti stejně jako se štítí… No po nějaké době jsem z toho drmolení pochopil, že mu tuhne počítač už u startovací obrazovky XPček a tak v zoufalství zkouší i to Ubuntu a to mu překvapivě jede a teď hledá Správce hardware aby se přesvědčil, že vše jede tak jak má. No v tom jsem přece toho nebožáka nemohl nechat a tak jsem se jal <strike>otěží</strike> klávesnice. Usoudil jsem, že "nv" driver jede asi protože nevyužívá veškerou funkčnost karty a on za každou cenu prostě chtěl vidět ty 3 točící se ozubená kolečka. Tedy cíl jasný, nainstalovat binární nvidia driver. Hbitě jsem zapojil kostku cukru(RJ-45) do síťové karty, sesynchronizoval repositáře, spustil Synaptic, nainstaloval nvidia-glx-new(a závislosti, jestli teda nějaké byly), sudo modprobe nvidia, FATAL: Could not open '/lib/modules/2.6.24-16-generic/volatile/nvidia.ko': No such file or directory, #$@$%WTF zas?, ls /lib/linux-restricted-modules/2.6.24-16-generic a přitom na mě Ubuntu blikalo, že už JEN stačí restartovat počítač aby se projevily změny a nvidia drivery se rozjely. V tu chvíli jsem si vzpomněl jak by bylo vše nádherné, kdyby to všichni patlali tak kam to patří(do /lib/modules), ale budiž. Vzpomněl jsem si jak Marek říkal, že mám radši stahovat od OpenSuSE Instal-DVD než Live-CD, právě protože už obsahuje binární drivery. Takže boot, modprobe nvidia, FATAL: Module nvidia not found.…k extrahování driveru z rpm balíčku už nedošlo, protože mě z celé té katastrofy zachránila matka se slovy "Vypněte ty krámy, jdu spát.". Po cestě jsem si ještě ve dveřích zanadával na to, že jsem krom té hory různých dister nestáhl i Mandrivu 2008(u které vím, že má binární drivery integrované už na CD) a samozřejmě na…

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.6.2008 01:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Vzpomněl jsem si jak Marek říkal, že mám radši stahovat od OpenSuSE Instal-DVD než Live-CD, právě protože už obsahuje binární drivery. Takže boot, modprobe nvidia, FATAL: Module nvidia not found.…
    Až na to, že Marek říkal, že obsahuje programy jako je Java, Flash plugin,... :-p
    Grunt avatar 26.6.2008 13:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Máš recht. Nvidia binary drivers jsem si domyslel pod těmi třemi tečkami, takže se omlouvám.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 26.6.2008 09:20 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Zadnou sterilizaci tady nikdo nenavrhuje. Zdroje (materialni, casove), ktere se musi v dnesnim svete Linuxu spotrebovavat kvuli tomu, ze prakticky co distro a jeho verze to jiny balicek, jsou obrovske. Navrhni tedy jiny system, jak to zmenit -- zmenit se to musi.

    Souhlasim s Gruntem, ze tomu systemu by melo predchazet taky nejake dalsi sladeni chovani dister, prip. knihoven apod. Oh, ja zapomnel, to by to zas nebyla ta spravna "svoboda"....
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    extender avatar 26.6.2008 09:25 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Přesně tak. 1000 lidí dělá naprosto zbytečně totéž. Místo aby to udělal jeden a pro všechny.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 14:28 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    nech tých 1000 ľudí robí každý po svojom rovnakú špecifikáciu (s definovanou doprednou a rozšíriteľnou kompatibilitou).

    niekomu vyhovuje file open dialog z gtk+, inému qt, inému niečo iné. To je OK. Čo nie je ok, že:
    - existujú snahy "jeden dialog pre všetkých"
    - užívateľ si nemôže zvoliť svoju preferovanú verziu

    vyriešme druhé a prestane nás trápiť prvé

    26.6.2008 14:39 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Nedělá. To si fakt myslíš, že když dělám na něco balíček a nejde mi to vybuildit s určitou verzí GCC tak se nepodívám do Portage od Gentoo, do balíků od debianu,...?
    Grunt avatar 26.6.2008 21:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Nedělá. To si fakt myslíš, že když dělám na něco balíček a nejde mi to vybuildit s určitou verzí GCC tak se nepodívám do Portage od Gentoo, do balíků od debianu,...?
    Ty do repositářů OpenSuSE pereš balíky překonvertované alienem z Debianu?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.6.2008 21:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Ne, ale pokud mám nějaký problém s tím, že mi balíček nejde vybuildit tak se podívám, jestli stejný problém neřešili i kolegové odvedle. Máš problém s porozuměním psanému textu?
    26.6.2008 09:56 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    "Jsou obrovské"? To jsou ty věci, co jsou pravda jenom proto, že to člověk řekne? :-) To bych chtěl taky umět... :-D
    Daniel Kvasnička ml. avatar 26.6.2008 10:19 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Pripadne ti veskery HW potrebny na buildy a repozitare a cas lidi, kteri delaji v podstate vsichni totez, jako zanedbatelny? Kdyby se tak ti lide mohli venovat vecem, ktere jsou opravdu potreba, jako vyvoj driveru, prace na desktopovych prostredich, podpora pro uzivatele...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    26.6.2008 10:37 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Nejsem si jistý, že balíčkáři různých distribucí dělají totéž. A vývoj driverů, práci na desktopových prostředích a podporu pro uživatele nedělají balíčkáři.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 26.6.2008 10:48 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Nejsem si jistý, že balíčkáři různých distribucí dělají totéž.
    V principu ano.
    A vývoj driverů, práci na desktopových prostředích a podporu pro uživatele nedělají balíčkáři.
    Ale mohli by, kdyby na to meli cas.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    26.6.2008 11:09 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    V principu ano.
    Pokud tím principem máte na mysli to, že všichni balíkáři znají balíčkovací pravidla své distribuce a umějí je aplikovat na tarbally, pak nepochybně ano. To ale ještě neznamená, že všichni dělají přesně totéž. A už vůbec to nemusí nutně znamenat, že by jeden člověk dokázal udělat deset balíků pro pět různých distribucí za stejný počet člověkohodin, jako pět specialistů, co každý zná dobře vlastní distribuci.
    Ale mohli by, kdyby na to meli cas.
    No tak to je vyložená hovadina. Když mají silničáři volný čas, protože nesněží, jdou stavět komíny?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 26.6.2008 20:37 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Na mysli jsem mel proste a jednoduse to, ze by se znatelne snizil pocet balicku, ktere by bylo potreba udelat a tim padem by se uvolnily zdroje. Co je na tom tak tezkeho k pochopeni?...
    No tak to je vyložená hovadina. Když mají silničáři volný čas, protože nesněží, jdou stavět komíny?
    Myslel jsem to tak, ze nekteri lide, kteri dneska sve zdroje venuji na tvorbu balicku, by to pak uz nemuseli delat vubec a mohli by se preorientovat na jinou potrebnou praci. Tzn. ne, ze by si odskocili hackovat jadro a pak zase k balickum...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Grunt avatar 25.6.2008 21:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Už jsem se nemohl dočkat, až zase budu moci rýpat do Stopky, tak tedy
    Neprospěl.
    Proč?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.6.2008 22:20 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Protože Ignorův post.
    Grunt avatar 26.6.2008 00:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    No ještě, že tu ten Ignor byl.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.6.2008 01:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    ?? Něco podobného (stejná myšlenka, jiná slova) jsem již psal v mnoha jiných diskusích, tak nevím co to plácáš. :-)
    25.6.2008 20:27 beach boi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    > ale jednotny balickovaci system by distribucim prospel.

    A
    configure
    make
    make install
    ti nepripada dostatecne jednotne???
    25.6.2008 20:28 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Ne. :-) Ne všichni mají ./ v PATH :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.6.2008 20:30 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Projekty už od autotools utíkají, takže tohle jednotné není.
    25.6.2008 20:33 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Nevím jestli se mám radovat, nebo brečet. :-)
    Grunt avatar 25.6.2008 21:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Další věc která by měla být do jednotného balíkovacího systému zahrnuta. Zdrojáky. Samotný princip OSS je většině odepřen kvůli složitosti(nebo spíš pohodlnosti). Nic proti autotools, ale jeho čas se už pomalu chýlí ke konci.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.6.2008 08:31 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    ti nepripada dostatecne jednotne???
    Když zapomeneš na ant/maven, cmake, nmake, scons, setup.py, rake, ruby gems, a kdoví, co ještě, tak máš zcela pravdu. Nicméně kdyby bylo aspoň to Berlin API, tak by všechny tyhle věci se mohly při instalaci hezky začít chovat podobně jako balíček.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    pools avatar 25.6.2008 22:36 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Taky nechápu, proč všeci nepřejdou na Portage. Svět by byl o tolik krásnější... ;-)
    Vivre libre ou mourir!
    Grunt avatar 25.6.2008 23:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Protože Portage není v (K/Edu/X)Ubuntu, Fedoře, OpenSuSE, Mandrivě, LinuxOSu, Debianě, CentOSu, RHELu, Slaxu, Archu, KNOPPIXu, Xandrosu,&hellip(těm na které jsem zapomněl se omlouvám). Kdyby existovalo distro s ebuildy a zároveň s deb/rpm/porty/čímkoliv co by obsahovalo binární balíčky, které by spolupracovali, tak ani minutu neváhám.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.6.2008 23:20 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Hlavně portage není součástí LSB. :-)
    Grunt avatar 26.6.2008 00:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    To nějak nechápu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.6.2008 01:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    LSb, víš to je takový ten dokument, který se snaží sjednotit LSB kompatibilní linuxové distribuce jehož součástí je i to, že taková LSB kompatibilní distribuce by měla obsahovat určitý balíčkovací systém jménem RPM (třeba debianí balíček rpm-lsb, proč ho asi mají? :D ). Kdyby si každý aktivista za "sjednocení linuxu" jako jsi ty přečetl o čem to LSB je, tak bychom možná nemuseli po N-té podstupovat tuhle hloupou diskusi.
    Grunt avatar 26.6.2008 15:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    LSb, víš to je takový ten dokument, který se snaží sjednotit LSB kompatibilní linuxové distribuce
    Aneb společenstvo RPM prstenů s mírným pokrokem v mezích zákona.(viz)
    jehož součástí je i to, že taková LSB kompatibilní distribuce by měla obsahovat určitý balíčkovací systém jménem RPM (třeba debianí balíček rpm-lsb, proč ho asi mají? :D ).
    Co jsem pochopil, tak RPM jako klasický balíkovací systém, LSB Package API pro ISV a autotools pro zdrojáky…chápu správně? Plus
    The LSB does not specify the interface to the tools used to manipulate LSB-conformant packages. Each conforming implementation shall provide documentation for installing LSB packages.
    This specification does not require the implementation to use RPM as the package manager;
    Ale přece jen je tu LSB teprve chvilku a ani Linus nenapsal Linux přes noc, takže ještě zmírním a počkám co se z toho ve výsledku vykrystalizuje.
    Kdyby si každý aktivista za "sjednocení linuxu" jako jsi ty přečetl o čem to LSB je, tak bychom možná nemuseli po N-té podstupovat tuhle hloupou diskusi.
    Jestli ťe to nebaví, tak klidně můžeš přestat reagovat. Já tě snad do ničeho nenutím nebo jo?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.6.2008 16:12 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    LSB je proste to po cem ty tak rves - ale na rozdil od tebe ti vyvojari jen nebreci ale neco s tim delaji. Dokonce jednotlive distribuce musi byt beze sebou _binarne_ komatibilni - do detailu jsem to neresil, ale koukni treba na LSB-desktop modul. Ale ja osobne fandim vic autotools(spis teda cmake) + buildservice.
    26.6.2008 08:47 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    skôr by prospel jednotný systém závislostí, niečo na úrovni configure, rozširovateľné príklad:
    A závisí na B (min-max version)
    debian-A-bin na A a debian-C-bin
    debian-A-devel na A a debian-C-devel

    Grunt avatar 25.6.2008 20:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    stačí uvolnit zdrojáky
    Tak, teď už jenom zajistit to uvolnění zdrojáků.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.6.2008 19:10 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Podľa názvu príspevku som si myslel, že napíšem niečo ako: Skype, Firefox... sa dajú bez problémov spustiť v rôznych distribúciách. Samotný obsah príspevku je ale o niečom inom, takže veľký zmysel to asi nemá (ale tentoraz aspoň nebolo v názve použité "l337 speak"). :)
    25.6.2008 19:18 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Potřeboval jsem přidat jeden adresář. Logicky to chtělo extrahovat boot image disku a uložit jej do nového obrazu. ... Po hodině googlení jsem to vzdal,
    To by Te zrejme melo utvrdit ne v tom, ze je malo sw, ale ze absolutne neumis hledat.

    1] otevrit Synaptic 2] tlacitko Hledat 3] napsat "iso image" 4] najit napriklad aplikaci isomaster, ktera toto umi. 5] nainstalovat Disclaimer: Postup se lisit podle distribuce, zde nechutne lamerske a klikaci Ubuntu.

    Mel jsem to hotove za necele ctyri minuty od chvile, co jsem docetl Tvuj post bez jakekoliv znalosti takovych SW (nevypaluju).
    25.6.2008 19:19 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Hm a ja si misto skoly hledani na netu dam skoleni psani prehlednych prispevku na abclinuxu.
    xxx avatar 25.6.2008 19:35 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?

    No asi takhle, ja nedavne potreboval ziskat RAW data ze souboru a ulozit je do jineho jako C pole. To na co v Linuxu staci hexdump a trochu laborovani se sedem jsem delal asi hodinu.

    Stahnul jsem asi deset utulit ktere tvrdili, ze umi zobrazit hex obsah souboru. Chyba lavky zobrazit umi, ale neumi z nej kopirovat (omg), nebo sice kopirovat umi, ale jen to co je zrovna na obrazovce (nedej boze aby to bylo delsi), a tak by se dalo pokracovat

    To ze si za pulku toho sw co byl sharware autori uctovali cca. 20$ radsi nebudu komentovat.

    Podobne vykriky o tom jak je to pod Windows snadne, a jaky je tam super sw, atd. me uz nechavaji nejaky cas chladnym, protoze podobnych prihod mam vic.

    Please rise for the Futurama theme song.
    25.6.2008 19:51 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    OMG, měl sis stáhnout VIM pro Windows, v něm můžeš soubor otevřít a pak jedním příkazem překonvertovat do hex, udělat změny, překonvertovat zpátky. Nebo to v tom ježibabím zobrazení uložit jako soubor, nebo překopírovat, jak chceš.
    THIS IS SPARTA!
    xxx avatar 25.6.2008 20:05 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    No ja chtel zkusit tu typickou opevovanou Windows tm cestu. :-)
    Please rise for the Futurama theme song.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.6.2008 19:58 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Nemožnost vytvořit jednu binární verzi „pro Linux” je současná největší brzda rozvoje trhu se softwarem pro Linux a také brzda rozšíření Linuxu na desktopu obecně.

    Je rok 2008 a já má pocit, že jsme se nepohli ani o píď. Ach jo.
    Opravdu už v roce 2006 jsem udělal tar.bz2 balík s programem (na bázi Qt4) pro Linux, který jede na x86 a x86-64. Co je na tom tak extra?
    25.6.2008 20:22 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    25.6.2008 20:29 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Jo, byl tam přesný popis tvého problému s třema řešeníma a tak!
    Grunt avatar 25.6.2008 21:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    YAPS
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.6.2008 08:40 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Ono to není úplně pravda. Myslím, že je to určené pro situace, kdy zadám python setup.py install a distutils namísto zběsilého kopírování souborů zavolají Berlin API a po takové akci se mi ve výpisu rpm -qa/dpkg -l objeví nový balíček se soubory, které by se jinak někam prostě nakopírovaly. Nicméně hlavní finta je v tom, že se to pro zbytek systému bude tvářit jako nativní balíček.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    25.6.2008 20:45 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    man dd
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    pol128 avatar 25.6.2008 20:46 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Keby som chcel to isté spraviť vo win, tak by som na googli našiel sw, nainštaloval, otvoril iso, zistil, že 20USD, odinštaloval sw a goto 1...
    Grunt avatar 25.6.2008 20:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Tak na tento flame jsem se už nějakou dobu těšil.
    Nemožnost vytvořit jednu binární verzi „pro Linux” je současná největší brzda rozvoje trhu se softwarem pro Linux a také brzda rozšíření Linuxu na desktopu obecně.
    Tak pod to si musím přidat svoje +1. I když se to netýká jen binárek.
    Obávám se, že pokud se komunita aspoň trošku neshodne, situace se nezmění.
    Myslím si, že to nemá s komunitou nic společného. Tím by se měl zabývat někdo jiný.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.6.2008 20:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Tak pod to si musím přidat svoje +1. I když se to netýká jen binárek.
    A můžeš mi říct, co je tam za problém? Protože já na něj nenarazil.
    25.6.2008 22:22 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Myslím si, že to nemá s komunitou nic společného. Tím by se měl zabývat někdo jiný.
    Předpokládám, že nějaký volený eurokomisař, že? :-)
    25.6.2008 21:02 jimi | skóre: 14 | blog: linuxnazs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Souhlasím s autorem blogu. Moje přítelkyně používá linux a umí si nainstalovat jen to co najde v repozitáři. Ale pokud si to má zkompilovat, tak to je konec. Vám všem to připadá strašně jednoduché, jenže uvědomte si, že máte IQ aspoň 130, kdežto průměrný až podprůměrný člověk má smůlu. Buď se Linux v tomto ohledu zjednoduší (jakože není nic jednoduššího to nainstalovat přes repo, ale tam není taky vše), nebo bude jen pro inteligentní hračičky.
    25.6.2008 21:09 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Pokud člověk používá nějakou normální distribuci, stejně téměř veškerý software určený normálním lidem v repozitářích najde. Co vlastně nebývá dostupné běžně jako balík, kromě komerčního software bez zdrojáků, kernelových modulů a commandlinových utilitek?

    Distribuce s rozumnou komunitou a infrastrukturou mívají v repozitářích všechno, na co jsem si v poslední době vzpomněla - nemyslím, že to musí být špatná cesta :-)
    ^D
    thingie avatar 25.6.2008 21:19 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Ve Fedoře neni ltris, musim si ho balíčkovat sám. :-/
    Růžové lži.
    25.6.2008 22:23 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    A zkoušel si dát request?
    thingie avatar 25.6.2008 22:26 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Request kam? Do bugzilly? Někomu z rhatu říct? Si to za pět minut napackaguju sám, neřešit :-)
    Růžové lži.
    michich avatar 26.6.2008 09:52 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Request kam?
    Třeba na seznam přání pro baliče. Nebo to můžeš zkusit nadhodit na IRC na Freenode na některém z Fedora kanálů, třeba #fedora. Možná to někoho zaujme.
    Někomu z rhatu říct?
    Víš, že Fedoru netvoří zdaleka jenom lidi z Red Hatu?
    Si to za pět minut napackaguju sám, neřešit :-)
    A neuvažoval jsi o tom, že bys to do Fedory dostal ty sám?
    thingie avatar 26.6.2008 12:00 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Musel bych ten balík trochu zkvalitnit :-) Ale možná, až se budu moc nudit.
    Růžové lži.
    Grunt avatar 26.6.2008 01:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Pokud člověk používá nějakou normální distribuci, stejně téměř veškerý software určený normálním lidem v repozitářích najde.
    Mé oblíbené trampoty s Fedorou. Úkol - jednoduchý: přehrát WMV v totemu

    Nenalezen kodek -> Bylo mi doporučeno odinstalovat GStreamer a nainstalovat Xine, no budiž -> Video hraje, ale je to takové nijaké protože je zpomalené a 50% obrazu tvoří artefakty -> Xine asi nebyla ta správná cesta, takže zpět k GStreameru(vždyť v Ubuntu to jede bez problémů) -> Instalace snad všeho co má v názvu gsteramer -> Pořád nic -> Přidání Livna RPM repositáře -> Třikrát hurá, už to jede…Update systému?Vždyť ten jsem dělal nedávno, ale co…vždyť update ještě nikoho nezabil -> Nvidia: Unknown symbole in… -> #$%!

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    michich avatar 26.6.2008 09:45 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Přidání Livna RPM repositáře
    Ano, tím to chtělo začít. Příště už budeš vědět. Fedora tě na něj přímo odkazovat nesmí ze známých důvodů.
    Nvidia: Unknown symbole in...
    Proprietární driver se všemi jeho problémy.
    25.6.2008 21:16 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Vám všem to připadá strašně jednoduché, jenže uvědomte si, že máte IQ aspoň 130, kdežto průměrný až podprůměrný člověk má smůlu. Buď se Linux v tomto ohledu zjednoduší ... nebo bude jen pro inteligentní hračičky.
    Mozna to bude znit jako rouhani, ale mysleno ciste sobecky, je pro nas, inteligentni hracicky s IQ nad 130, opravdu tim ultimativnim cilem dovest Linux do stavu, kdy ho bude moci pouzivat kazdy s IQ tykve?

    BTW: Tato otazka je mnohem komplikovanjesi, nez se na prvni pohled zda ...
    25.6.2008 23:28 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    inteligentni hracicky s IQ nad 130, opravdu tim ultimativnim cilem dovest Linux do stavu, kdy ho bude moci pouzivat kazdy s IQ tykve

    Myslím si, že určitě je, důvod je prostý. Lidí s IQ tykve je daleko víc, ergo mají i velkou ekonomickou sílu. Čím víc uživatel, tím víc lidí (těch šikovnějších - tedy těch, o jejichž zájmu mluvíme) se uživí hackováním pro Linux. Udělej distribuci pro nešiky a rázem máš padesátkrát větší trh než předtím... a jednodušší práci - chytřejší lidi si většinu podpory, na které asi jediné můžeš něco vydělat, udělají sami, takže na Tebe zbude jen neco málo opravdových chuťovek.
    ^D
    25.6.2008 23:33 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    zbude jen neco málo opravdových chuťovek.
    Ani nevím, jestli si chci představovat ty opravdové chuťovky. :-)
    25.6.2008 21:02 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Na tomto příkladu jsem si uvědomil, jaký propastný rozdíl zeje mezi jednotným světem Windows a roztříštěným Linuxem... Obávám se, že pokud se komunita aspoň trošku neshodne, situace se nezmění.
    Jasne, Jednotna distribuce, Jednotny Instalator, Jednotne binarni ovladace, Jednotne standardni knihovny, Jednotne ABI jadra ... brrr, to mi az prilis mnoho pripomina "Jeden prsten vladne vsem ..." a "Ein Volk, ein Reich ...". Ja nechci, aby Linux dopadl jako Windows. Ani nechci, aby vyhral, pokud se kvuli tomu bude muset zmenit ve Windows. Doufam, ze vyhraje, protoze bude lepsi, ne proto, ze bude stejny.
    25.6.2008 21:29 grob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Proč pořád jako Windows?

    Co třeba takový Mac OS X? To je živoucí důkaz, že se na unixovém základě dá udělat user friendly OS. Neexistuje důvod, proč by to samé nešlo udělat s Linuxem (a pro všechny, nejen pro zákazníky jednoho konkrétního dodavatele HW).
    Bluebear avatar 25.6.2008 21:35 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    MacOSX je zhruba stejně (ne)svobodný jako Windows. Ovládá ho jedna firma, neexistují žádné distribuce. V takovém prostředí je jednoduché držet jediný balíčkovací systém. Zase to má jiné nevýhody.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    25.6.2008 21:37 grob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Ano, naprostý souhlas. Nicméně, právě proto by to měla být pro Linux výzva a nikoliv tabu.

    Jde o uvědomění si faktu, že to jde i jinak než jen jako ve Windows.
    Bluebear avatar 25.6.2008 21:17 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Odpovědí je jeden jediný link :-)

    http://www.linuxfoundation.org/en/LSB
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    26.6.2008 00:28 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Já nerad hraju na kluby. Popřel bych to, co tvrdím pořád. Každý si musí uvědomit, co mu víc vyhovuje. Ale to, že pro Windows je o několik řádů více aplikací, což v drtivé většině případů (od začátečníků po pokročilé uživatele) poskytuje lepší výběr a možnosti, nikdo nemůže popřít.
    26.6.2008 02:24 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Zdravím

    Isomaster je super apps...

    tomolc
    pocasienahorach.sk
    extender avatar 26.6.2008 06:54 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Jo. Už mi ho tu někdo doporučoval. konečně jsem udělal co jsem chtel.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Pavel Vymetálek avatar 26.6.2008 07:21 Pavel Vymetálek | skóre: 15 | Náchod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Nic proti autorovi blogu, ale myslím, že zkrátka nepochopil GNU/Linux, GNU obecně nebo jak to mám napsat vše dohromady. Je mi záhadou, že tolik lidí na tyto stesky vůbec reaguje. Včetně mě.
    26.6.2008 10:25 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Tak jsi ještě kromě plácnutí o tom, jak někdo něco nepochopil, mohl napsat, co nepochopil nebo jak to chápeš ty. Takhle je to zbytečný a nepřínosný příspěvěk.
    26.6.2008 10:37 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Vzdyt nastroj na real-time prohlizeni takovychto obrazu CD je prakticky v kazde distribuci, a je jim mount. Nepotrebujete nic vic, pokud si chcete sestavit kompletne nove iso, staci pouzit nastroj mkisofs .. Tohle neni o nedostatku softwaru, ale o neznalosti uzivatelu.
    ZeX/OS - http://zexos.org
    extender avatar 26.6.2008 13:45 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Jste asi 20 Ychtyl, co mi tady nadava misto aby si precetl, co vlastne chci. Gratuluji. Tematicky jste se zcela netrefil.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 14:50 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    je fakt hezky kdyz debilek co nedokaze analyzovat problem a vyvozuje uplne zcestne dusledky (a navic se jeste sere do neceho o cem vubec nic nevi) nekoho oznacuje za ychtala
    26.6.2008 19:23 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Ale vždyť má naprostou pravdu. Akorát autor problém trochu zatemnil, takže to skutečně vypadalo že potřebuje extrahovat SOUBORY z .ISO image, a přitom potřeboval el-torito boot image. To že KAŽDÁ distribuce k tomu obashuje nástroj zůstává v platnosti, akorát to není mount, ale dd bs=2k count=1
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    26.6.2008 20:33 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Uff, od kdy má El Torito boot image 2 KB? Já myslel, že z definice musí mít velikost některé z moderních disket (typicky 1440 KB).
    26.6.2008 20:40 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Aha, tak teď koukám, že tam je ještě možnost "No Emulation" a "Hard Disk". Ale i tak, to znamená, že se člověk musí rozhodovat podle konkrétního typu, ne?
    27.6.2008 15:23 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Asi jo, ale já už dlouho nic jinýho než "No Emulation, 4 sectors" neviděl. Akorát zjistit počáteční sektor není úplně triviální, takže nějakej klikací nástroj se fakt hodí.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    otasomil avatar 26.6.2008 21:36 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Mozna se mnou mnozi nebudou souhlasit, ale GNU/LInux je precejenom "akademicky" system vhodny pro zvidave lidi schopne se neco naucit a ti si poradi jak ctu zde na abicku snad se vsim - tak co resit.
    Otazka je proc je nutne aby byl GNU/Linux co nejvic rozsirovan - dulezite je ze si muzem vybrat a je na kazdem pro jakou platformu se rozhodne.
    S jednotnosti binarek by doslo jednou k tomu ze se "vyplati" vytvaret viry a spyware i pro tuto platformu a to jiste nikdo nechceme.
    Budme radi za roztristenost GNU/Linuxu a vazme si svobody volby.
    Jednou jsem nekde cet ze Linux (nikoli GNU/Linux - skutecne tam bylo psano Linux) je rakovinou softwaroveho prumyslu a pvni me napadlo - s rakovinou se blizi konec zivota.....
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Grunt avatar 26.6.2008 21:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Otazka je proc je nutne aby byl GNU/Linux co nejvic rozsirovan
    Jak už jsem několikrát psal, tak o nějaké rozšiřování(dobře, tak možná trošičku) mi nejde a současný stav, teda alespoň co se rozšíření týče, mi více než vyhovuje. Ale nenasere po několikátém make něco ve smyslu include/deda_lebeda.h: File not found a že kvůli takovým podobným doslova administračním prkotinám se s něčím musí člověk srát celý den?
    S jednotnosti binarek by doslo jednou k tomu ze se "vyplati" vytvaret viry a spyware i pro tuto platformu a to jiste nikdo nechceme.
    A není to náhodou "security by obscurity" nebo jak se to jmenuje? Dokud svobodné operační systémy budou používat lidé jako je používají doposud, tak bych se nějakých "virů" nebál, protože osobně neznám blázna co by si na počítač dobrovolně nainstalovat antivir(nebo nedejbože zaplatil).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    frEon avatar 27.6.2008 02:25 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    Ale nenasere po několikátém make něco ve smyslu include/deda_lebeda.h: File not found a že kvůli takovým podobným doslova administračním prkotinám se s něčím musí člověk srát celý den?
    To samozrejme nasere, ale vetsinou mi pomuze apt-file.
    A není to náhodou "security by obscurity" nebo jak se to jmenuje? Dokud svobodné operační systémy budou používat lidé jako je používají doposud, tak bych se nějakých "virů" nebál, protože osobně neznám blázna co by si na počítač dobrovolně nainstalovat antivir(nebo nedejbože zaplatil).
    Myslim si, ze neni. Chtel bych dodat, ze security by obscurity nemusi byt vzdy spatne. Autentifikace heslem, nebo klicem je take v principu security by obscurity (spoleham na to, ze utocnik me heslo nezna).
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Grunt avatar 27.6.2008 19:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    To samozrejme nasere, ale vetsinou mi pomuze apt-file.
    Díky moc, já doposud používal http://www.debian.org/distrib/packages a závislosti už radši ani většinou nečtu. Ale toto by měla být automatizovaná akce a nepotěšilo by prostě zkompilování balíčku balickovaci_manazer install neco-src?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    1.7.2008 14:25 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dočkáme se aspoň trochu jednotného Linuxu?
    apt-src

    dpkg-buildpackage

    v ubuntu mame jeste navic prevu

    ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.