abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (76%)
     (5%)
     (10%)
     (8%)
    Celkem 342 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    -

    14.1.2008 13:05 | Přečteno: 1462× | Smazané zápisky | poslední úprava: 2.9.2009 08:27

     

    Tento zápisek byl redakcí smazán.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

           

    Hodnocení: 77 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Jídlo z jídelen na základní škole bylo vesměs:
     (23 %)
     (33 %)
     (14 %)
     (20 %)
     (2 %)
     (8 %)
    Celkem 143 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luk avatar 14.1.2008 13:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Přece jen mám ze školní jídelny trochu lepší zážitky. Jídlo tedy stálo za bačkoru (především pondělní kolínka s rajskou), ale jinak to nebylo tak strašné. Učitelský dozor sice v jídelně býval, ale vyčerpával veškerou pozornost na to, aby se nepředbíhalo ve frontě (velmi oblíbená činnost - tedy to předbíhání). Nikdo dojídat nemusel (kdo vrátil maso, sice si občas vyslechl o okénka různé poznámky o plýtvání, ale to bylo všechno), ani si brát polévku (byla až za výdejním okénkem a kdo nechtěl, k polévce nepokračoval).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 14.1.2008 13:36 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    U nás kolínka s rajsou vařili výjimečně, možná právě proto byla tak oblíbená (a občas nezbývala! :-/). :-)
    cubas avatar 14.1.2008 13:18 cubas | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Tak jsem si vzpoměl jak jsem odmítal na zš. chodit na obědy kdy jídelna smrděla přes půl budovy. Ještě Bych doplnil že k stravování na zš. patří ještě klasické rozvařené brambory, maso se šlachou a tzv. UHO(univerzální hnědá/hnusná omáčka).
    freshmouse avatar 14.1.2008 13:35 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Maso se šlachou je kapitola sama pro sebe. Fuj :'( Ale UHO mi nikdy moc nevadilo (čti: lepší než dušená zeleniny s bramborami).
    14.1.2008 13:43 xavier | skóre: 10 | blog: borkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Ještě jsi zapomněl na UČO(univerzální červená omáčka).
    freshmouse avatar 14.1.2008 13:45 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    V čem to spočívalo?
    14.1.2008 13:49 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    čistě estetická záležitost - místo hnědé byla použitá červená barva

    jinak tohle nebyla jen doména školních kuchyní - kdo byl na vojně, většinou taky nemůže zapomenout
    freshmouse avatar 14.1.2008 13:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    čistě estetická záležitost - místo hnědé byla použitá červená barva
    Ahá. No, třeba se jen kuchařka při krájení řízla do prstu... :-)
    Dalibor Smolík avatar 14.1.2008 14:01 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    To je hloupost. Krev při vaření stejně zhnědne, takže to strávník ani nepozná, pokud nevyloví lžicí ten prst.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    freshmouse avatar 14.1.2008 14:03 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Pokud zhnědne, tak jsme vysvětlili alespoň UHO. :-)
    Dalibor Smolík avatar 14.1.2008 13:46 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Já jsem to znal jako UHO (univerzální hnědá omáčka). Hodila se snad ke všemu, s výjimkou bavorských vdolečků :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    14.1.2008 17:18 lacik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    My jsme tomu říkal Kralupská omáčka - v Kralupech byla (je?) rafinérie, kde se vyrábí petrolej a z odpadu té výroby vyráběli UHO.
    14.1.2008 17:23 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Kdysi mi jedna kamarádka chvíli věřila, že to potrubí, co vede od té chemičky přes řeku do Unileveru v Nelahozevsi, se používá na transport ropy, ze které pak dělají Ramu & spol. :-)
    Dalibor Smolík avatar 14.1.2008 17:31 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    A nedělají? :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Bluebear avatar 14.1.2008 17:35 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Pravděpodobně ne; mám dojem, že v té konkrétní fabrice dělají spíš mýdla nebo pleťové krémy.

    Ale myslím, že čistě teoreticky by mohli; nebo pokud ne, chybí nám k tomu už jen pár krůčků technologického vývoje.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Dalibor Smolík avatar 14.1.2008 17:43 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Umělý chléb namažeme Ramou z rafinérky, hodíme do sebe dvě tablety piva - desítky a půjdeme spát :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Bluebear avatar 15.1.2008 00:09 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Kdepak pivo v tabletách - je známo, že pivo bylo všelidovým hlasováním zrušeno tuším kolem r. 2160; od té doby se dělá pivo doma kvašením šlupek z amarounů. :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    15.1.2008 14:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    To je jenom sci-fi. V Čechách dokonce spíš jenon -fi.
    Quando omni flunkus moritati
    14.1.2008 18:15 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Delaj tam mejdla i Ramu i tatarku... Mimochodem ta tatarka je delana pro kazdy trh z jine receptury. Ta polska obsahuje i HCl ;-)
    14.1.2008 22:50 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Jak už tady psali jiní, dělali tam mýdla i margaríny. V půlce devadesátých let tam dělala kamarádka a svého přítele občas zdravila "hera rama, sáhibe". ;-)
    14.1.2008 18:13 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Ne, ropa vede pode dnem reky, tam vede etylbenzen, C4frakce a filtrovana ricni voda. Puvodne to bylo staveno pro struskovod :-)
    14.1.2008 13:22 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    jo jo... skolni jidelny... Trihodinovy trest odneti svobody, ktery me mel donutit tu zeleninovou polivku snist... nebo o dost let pozdeji rizoto na intru... a v nem asi trinact druhu zeleniny vcetne cibule a kvetaku...
    14.1.2008 13:28 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Nuž pár mesiacov dozadu som mal tú česť vidieť jedálny lístok istej základnej školy na jeden týždeň. Z piatich pracovných dní boli jeden deň hranolky, jeden deň pizza a jeden deň špagety. Človek by si myslel, že škola je tá čo dbá na správnu výživu a má nejaké predpisy na zloženie stravy ... opak bol pravdou.

    Pripadalo mi to, ako keď ide rozmaznané dieťa s prepracovanými rodičmi do reštaurácie a tí mu objednajú hranolky/pizzu/špagety - len aby mali od neho chvíľu pokoj, pretože si myslia, že zdravú stravu dostáva dieťa v škole. Proste svet naruby. Tragické.
    freshmouse avatar 14.1.2008 13:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    To je druhý, a velmi málo častý, extrém. Na druhou stranu bych se vsadil, že děti z této školní jídelny mají kladný vztah k ovoci a zelenině, protože pořád jíst jen hranolky a smažená jídla nikoho nebaví. (Mimochodem, špagety osobně považuju za celkem zdravé; samozřejmě záleží na omáčce k nim.)
    14.1.2008 14:16 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Z piatich pracovných dní boli jeden deň hranolky, jeden deň pizza a jeden deň špagety.
    Dal bych si ;-) Ale zdravé to asi opravdu nebude.
    Quando omni flunkus moritati
    Bluebear avatar 14.1.2008 17:28 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Ale zdravé to asi opravdu nebude.

    Nebude. Jenže zdravé není nic. Opravdu zdravá strava by musela zaručit konzumentovi věčný, nebo alespoň výrazně delší život. Což bohužel není pravda.

    Moc bych za to nedal, že kdyby se provedla opravdu široká statistika, ukázalo by se, že se započítáním všech plusů a minusů za stravu, geny, prostředí, stres, povolání, sport, atd. atp. by vyšlo, že všichni umřeme plus mínus stejně a odchylky jsou zcela náhodné.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    freshmouse avatar 14.1.2008 17:45 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    No, ony ty hranolky, picy atd. mohou být jen lákadlem a falešným sobem. Třeba v menze Technická na to lákají furt, jenže to brzy dojde, takže tam člověk jde a pak si dá něco zdravějšího. A taky dobrého. ;-) Takže nevěřte jídelníčkům. :-)
    15.1.2008 08:31 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Až na tú drobnosť, že ja som písal o základnej škole, kde nie je na výber a kde nie je veľká šanca na uvedomelosť stravníkov. :-(
    lankvil avatar 14.1.2008 13:31 lankvil | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Díky, že jsi mi připoměl staré dobré časy ve školní jídelně. Koprovku nemůžu ani cejtit dodnes, stějně tak jako třeba játra s rejží. Nějak mě teď přešla chuť na svačinku, je mi na zvracení.
    Já mám taky blog
    freshmouse avatar 14.1.2008 13:34 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    :-) Tak zrovna koprovku mám rád, a zrovna (pokud byla s knedlíky) tu tam dělali relativně dobře. Játra mám taky rád, i když ve škole byla všelijaká. Zvláštní je, že je vařili tak často, přičemž podle mě není dobré jíst tak často vnitřnosti (zejména velkých a dlouho žijících zvířat).
    lankvil avatar 14.1.2008 14:00 lankvil | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Tak to jste měli buď nějakou dobrou jídelnu, nebo je moje nesnášenlivost těchto jídel založena na nějakém hlubším principu. Podle mě to taky není doré, zvlášť játra a ledviny kde se skladují všechny jedy, které to zvíře nachytalo.
    Já mám taky blog
    freshmouse avatar 14.1.2008 14:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Mno, koprovka (a kopr) relativně velkému množství nechutná bez ohledu na školní výkrmnu.
    xxx avatar 14.1.2008 13:38 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?

    V jistém okamžiku jsme zjstili, že během obědové pauzy je lepší zakoupit lahváče, rohlíky a klobásu a jít se rozvalit na Petřín.

    Jinak mě v jídelně ani tak nevadila kvalita jídla (většinou), ale to, že jsem stejně musel jít z jídelny ještě do sámošky pro něco dalšího k snědku a pití (protože ten čaj v jídelně, no humus).

    Stejně to teď vidím i v menze. Prostě trocha masa a kopec rejže. Ne že by byl problém v kvalitě přílohy, ale nahrazovat množství přílohy množství masa? Si raději zajdu do bufáče. Třeba v číně, toho masa tam moc není, ale alespoň má člověk k té rejži dost omáčky.

    Please rise for the Futurama theme song.
    freshmouse avatar 14.1.2008 13:41 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Sladký školní čaj! :-D

    Jinak, v menze (Technická) jsem si teď dal nějaké tabákové kuře (tak nějak se to fakt jmenovalo!), což byla kuřecí čtvrtka, kuřecí stehno a rýže. Asi za pětatřicet korun. :-) A osobně bych si zrovna dal víc rýže a míň masa. :-)
    lankvil avatar 14.1.2008 13:57 lankvil | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Dr. Zoidberg by nepohrdl žádným jídlem.
    Já mám taky blog
    14.1.2008 19:04 lacik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Kdysi, když jsem ještě studoval, jsem v Akademické menze ve Spálené žral dva roky třikrát týdně vepřové, knedlík a zelí (ostatní jídla byla rozdaná půl hodiny po otevření menzy, nebo si je různé VIP osobnosti ze seznamu personálu rozebraly ještě dřív, než se dostaly k okýnku. Uzenářství na rohu Myslíkovy nebo hospoda U Čížků na Karláku bylo nad moji kapsu). Dodneška prasečí s knedlozelo jím jen z donucení nejvýše jednou do roka.
    Luk avatar 15.1.2008 00:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    ostatní jídla byla rozdaná půl hodiny po otevření menzy, nebo si je různé VIP osobnosti ze seznamu personálu rozebraly ještě dřív, než se dostaly k okýnku
    Stejné to bylo v menze (tedy spíš výdejně) na Karláku (bývalá dílna na dvoře areálu). Speciálně když byl řízek, byl do 5 minut pryč - zbývající cca 2 hodiny už se vydávalo jen to druhé jídlo.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.1.2008 21:02 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    A nebylo ono to spíš na dvojité utopence a dva kousky do Kavárny? :-) Jinak souhlasím s tím, že naše gymplácká jídelna byla vcelku přijatelné kvality, a dokonce když člověk udělal vtěrku slušňáka, tak dostal větší porci, akorát teda musel počítat, že navíc dostane "zbytkový matroš", teda třeba patky knedlíků, a maso navíc nedostal, ale omáčky mu trochu přilili.

    Jinak menzy v okolí matfyzu trpí podobným nedostatkem, jako u vás u FELu, přijatelná kvalita, ale množství tak ke druhé svačině.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    freshmouse avatar 14.1.2008 13:38 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Mno, dámy a pánové, mám hlad jako vlk a jdu si dát špagety. ;-)
    Dalibor Smolík avatar 14.1.2008 13:45 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Já jsem měl to štěstí, že vařila babička, takže jsem do školní jídelny vůbec nemusel. Do jídelny jsem začal chodit až na střední škole (gymnázium Přípotoční) a tam nevařili nijak špatně. Alespoň si nevzpomínám, že bych musel jídlo pro špatnou chuť nechat.
    V menze v Opletalově ulici vařili o něco hůře, ale bylo víc jidel na výběr. Tedy ne, že by vařili špatně, ale stačilo mi to tak na předkrm :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    David Ježek avatar 14.1.2008 13:55 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    na střední pamatuju doby, kdy jsem místo oběda seděl doma u PC a tankoval 2l Pepsi :-D
    mess avatar 14.1.2008 13:56 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    No, tak ze školky mám stále v živé paměti, jak jsem se pozvracel, když mi učitelka (mimochodem, to byla kapitola sama pro sebe) lila do pusy krupicovou kaši. Od té doby ji nejím. A co se školní jídelny týče - tam se to taky nedá jíst, ale aspoň nám to nikdo nenutí. A školní specialitou jsou u nás zelené fazolky s vajíčkem na tvrdo a bramborama s konzistencí zmrzliny (aby se jich dalo natlačit co nejvíc do várnice - obědy dovážíme). Silné vzpomínky ve mě zanechalo taky filé, které teklo.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    frEon avatar 14.1.2008 15:47 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    tekute file jsem taky ve skolni jidelne nejednou zazil. ble
    Talking about music is like dancing to architecture.
    freshmouse avatar 14.1.2008 17:53 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Tak krupicová kaše byla zrovna jídlo, na které se čekalo jako na smilování. Nebylo na něm totiž co zkazit a většina obyvatelstva ho má v oblibě.

    Zelené fazolky vždycky vyprodukovaly při vaření takový smrad, že hodně lidí na ten oběd ani nešlo. A ono ani nebylo pro co jít.

    Rozbředlé filé bylo sice prazvláštní, ale i tak patřilo k tomu lepšímu, co naše kuchařky vytvořily. :-D
    14.1.2008 14:04 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Těch jídel v nejrůznějších jídelnách bylo tolik.. Není divu, že když se mezi nimi objevil nějaký výjimečný gastronomický zážitek, spojený s kulturou stravování hodnou velkokapacitního vepřína tak vás poznamenal nadosmrti.

    Pokud jde o kvalitu stravy, tak nejlíp jsme se měli tak cca prvního čtvrt roku na vojně. Pak nějaký vykuk přišel se skvělou demokratickou vymožeností - voják si bude moct vybrat ze dvou jídel! V praxi se to provedlo tak, že to co jsme předtím dostávali k žrádlu v rámci jednoho jídla, rozdělili na jídla dvě. Dříve jsme mívali kromě polévky a hlavního jídla také ovoce, zákusek a sváču. Celý tenhle výmysl pak vedl k tomu, že atraktivnější jídlo bylo většinou sežrané dříve než se k němu poslední roty dostaly, takže se vojíni holt museli docpat chlebem.

    Nejlepší služba byla v "humusu". Člověk se však musel obratně vyhnout svážení zbytků z okolních vývařoven pro vojenský prasečák - to se rovnalo umrznutí na korbě slizského pomyjemi pobryndaného valníku. Pokud to však dokázal, získal přístup k vysoce kvalitním potravinám, prakticky v neomezeném množství a koupeli ve dřezu plném teplé vody (pro 90% ostatních vojínů nedostupný luxus). Také si mohl patřičně vybít agresivitu vrháním táců s nádobím - následek oblíbené činnosti odcházejících strávníků zahltit okýnko humusáků nádobím.
    Dalibor Smolík avatar 14.1.2008 14:09 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    No jo - na vojně, já jsem sloužil u provianťáků. Takže jsem měl od jídla všeho, co jsem su umanul, zejména po místní zabijačce. A také denně teplou sprchu v kuchyňském koutě, zatímco ostatní vojáci se myli 6 měsíců ve studené vodě, protože za tu dobu nikdo nespravil kotel na rotě :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    14.1.2008 14:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Taky jste měli ve škole špenát potom co se vždy posekal trávník? :-)
    freshmouse avatar 14.1.2008 14:08 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Ne, ne, my trávník neměli, ale zase jsme měli jídla, co připomínala hroudu hlíny. :-)
    freshmouse avatar 14.1.2008 14:11 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Ad špenát -- já jsem od dob školních měl za to, že špenát je prostě hnus a že se mu budu vyhýbat obloukem do konce života, nicméně asi před dvěma lety jsem zjistil, že to je vynikající jídlo (nesmí být rozmělněn na kaši, musí být pořád tak trochu "listový").
    Dalibor Smolík avatar 14.1.2008 14:12 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Nic pánové, jdu se najíst. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    14.1.2008 14:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    No mě se špenát znechutil tím, že mě ho každý cpal s tím, že je v něm hodně železa.
    Dent avatar 14.1.2008 15:18 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Tak to mi připomíná finální scénu z Jedna ruka netleská :))
    frEon avatar 14.1.2008 15:50 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    jojo, spenat, dokud je jeste spenatem je moc luxusni pochutina, skoda ze skoro kazdy zna jenom tu sra*ku, co se z toho da vyrobit.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    14.1.2008 20:22 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Sním téměř cokoli a chutná mi spousta "nepopulárních" jídel, ale ten špenátový průjem ve školních jídelnách byl moc i na mě... :/
    14.1.2008 14:12 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Ja mam ze zakladni skoly uplne opacne zkusenosti. Varili vyborne, pokud nekomu nestacilo, tak klidne pridali a navic na obed chodil skoro kazdy, takze se vubec neresilo jestli si obed zaplatil.
    freshmouse avatar 14.1.2008 14:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    U nás taky přidávali, jenže nikdo moc přidávat nechtěl. :-D
    mess avatar 14.1.2008 16:18 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    U nás si někdy chodí "přidávat" ti, co nemají koupené obědy :-). Je to taková symbióza - ti, co nemají oběd se nají a ti, co jim poskytnou nádobí aby si mohli "přidat" ho nemusí špinavé odnášet. Sice to není moc hygienické, ale myslím si, že to není nic proti tomu, co se děje v kuchyni za rohem, kam není z okýnka vidět.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    14.1.2008 14:13 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Na základce ... no přesně jak popisuješ, jídlo hnusné, kuchařky protivné. Na střední to bylo podstatně lepší, nejenem dobré jídlo, ale i milé kuchařky.
    Quando omni flunkus moritati
    freshmouse avatar 14.1.2008 14:24 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Střední byla lepší. Sice polívky byly někdy stylem "osolená voda", ale hlavní jídlo ušlo a hlavně si šlo vybrat ze dvou jídel + salátu. Jelikož to bylo elektronicky, nebyl ani problém s odhlášením obědů.
    frEon avatar 14.1.2008 15:52 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    tak to mi meli polivky lepsi. nam ji jeste trochu omasitli (radci nechci vedet cim ;-) )
    Talking about music is like dancing to architecture.
    14.1.2008 14:26 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Ozivil jsi me vzpominky na zakladni skolu. Na stredni jsem uz na obedy chodit prestal, radsi jsem si koupil neco k jidlu v pekarne pres ulici. Jinak zdrava strava u nas spocivala v jednom listu zelneho salatu, ktery byl utopen v hnede omacce. Mnamka. Jakysi pravzor dnesnich obloh.
    14.1.2008 15:40 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Ve školní jídelně jsem jedl jen jednou v životě. O nic jsem snad nepřišel :-)
    Jan Drábek avatar 14.1.2008 17:34 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Těstovinové sáláty jsou fajn, pokud je nemáte vyrobeny z nesolených těstovin, nedovařeného hrášku, velmi pochybného masa, u kterého máte pocit, že by mohlo být ze školních krys...

    Na základce jsem narazil na dozor ve smyslu vracení ke stolům jen jednou, dozor mě sice vrátil ke stolům, ale já jsem takticky vyčkával až odejde... Dneska bych se s takovým člověkem velmi rád pohádal (často argumentují, že to přeci platí rodiče... jenže zrovna školní obědy jsem kdysi prodiskutovali...)

    Veškeré snahy o chutnou stravu téměř vždy ztrozkotají (především i kdyby školní jídelna (v našem případě zcela legitimní vývařovna na Novobranský) vařila stejně jako hospoda, kterou máme hned vedle gymnázia, pořád bude to školní jídlo nejhorší :D )
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Jan Drábek avatar 14.1.2008 17:37 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Ještě "milé" kuchařky - sestra šla na oběd do školní jídelny, kde měli zrovna játra a když zjistila, že oběd nějakou shodou náhod nemá začala jásat... značně tím kuchařky překvapila :D
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    14.1.2008 17:36 decumanus | skóre: 12 | blog: Clusium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Krásné téma. Dva typické zážitky ze ŠJ:
    - do hrnce s polévkou se zásadně házely žvejky a mejdla z mycích potřeb
    - za ŠJ byla po každém dešti přetékající jímka na nedojedené zbytky. Již v tekutém skupenství:-)
    A kvalita jídel? Cože, panáčku?
    14.1.2008 17:40 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    vzpomínky :-) Školní jídelna dost hnus. Maso typu šláška s kůžičkou,již zmíněná UHO a polévky? Rafinovaný mučící nástroj,dozorčí dbající na to aby každý měl plný talíř a všechno snědl. Na internátě jsme na obědy chodili do normální závodky takže to šlo.Snídaně a večeře byly veselejší,nebylo žádným tajemstvím že kuchařka ukradne všechen kvalitnější materiál.Však to na ní taky bylo vidět.Běžný zápasník sumo by asi v panice prchnul,když řeknu že nemohla projít dveřma tak mi věřte.Opravdu ani trochu nepřeháním.Vajíčka asi nevymažu z paměti nikdy.Míchaná měla asi takovou konzistenci jako obvykle mívá polévka a barvu asi jako pozadí tohohle okna co do něj píšu. Vařená byla přímo křehká a žloutek měl barvu německého tanku.Na vojně to kupodivu šlo.V Olomouci snesitelné bez výraznějších abstrakcí,pak v Hradci Králové dost slušné.Možná to bylo zčásti tím že ze stejné kuchyně se stravoval i pozemní letecký personál.Vyjímkou bylo období kdy se opravovala kotelna a tak párou vyhřívané kotle v kuchyni nevařily.Dotáhly se polní kuchyně a vařilo se venku.Jenže nějaký trulant přišel na to že topení naftou je neekonomické a tak se kotle překompilovaly na provoz na tuhá paliva. Bohužel polní kuchyň na odpadní dřevo moc nefunguje,ten krátký komínek málo táhne a tak bylo jídlo většinou nedovařené.Těstoviny to vařilo tak že ty dole v kotli byly na lepidlo a ty nahoře křupaly.
    Bluebear avatar 15.1.2008 00:11 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    dozorčí dbající na to aby každý měl plný talíř a všechno snědl.

    Už několikrát mě napadlo, jaká škoda je, že jsem tehdy neměl ty zkušenosti a drzost, co mám dnes. To bych totiž věděl, že dozorčí má podstatně více povinností a méně času než školní dítko, takže v souboji trpělivosti je předem odsouzen k porážce. :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    elenril avatar 14.1.2008 18:28 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    No teda, koukám že jsem byl šťastné dítě - na základce i gymplu byly obědy povětšinou dobré/poživatelné a když ne tak za to mohla moje vybíravost protože zbytek třídy si nestěžoval :)

    Až tady na mff si občas říkám že jsem si měl uvařit sám
    Bluebear avatar 15.1.2008 00:16 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Nebo jste měli všichni výjimečně zdravý apetit :-D

    Já jsem byl v dětském věku pěkně žravý, ale některé klenoty školních jídelen jsem nemohl (vystřídal jsem několik škol a jídelen, některé lepší, některé fakt hnusné). Řekl bych, že v té době patřila k nejobávanějším jídlům koprovka, křenová a rajská (vše se stejným tvrdým šlachovitým hovězím; koprovka a křenovka obvykle šedé, rajská vodová). Ironií je, že všechna tahle jídla se dají udělat i velice dobrá, jak jsem se později přesvědčil, ale asi nejsou vhodná k hromadnému vyvařování.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    15.1.2008 09:27 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nadlábnout se dosyta, či věřit rybce?
    Ja mam nekdy pocit, ze se strava ve skolnich jidelnach stala mestskou legendou. Takze kazde ditko uz jsde do techto hromadnych stravovacich zarizeni s tim, ze mu nebude chutnat. Ja si nikdy nestezoval, ale to je tim, ze jsem vsezravec. Na zakladce jsem mel problem snad jen s polevkou. Ne ze by byly spatne, ale nebyl jsem z domova zvykly mit dva chody. Takze jsem to dozorujici ucitelce rekl a ona mi je nenutila. A pak jsme pomohli odnest ciste tacy na vydejni misto a dostali jsme bonbon nebo cekuladu.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.