abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | IT novinky

    Mezinárodní nezisková organizace Women Who Code (WWCode, Wikipedie) založena v roce 2011 s cílem usnadnit ženám vstup do světa informačních technologií nečekaně skončila. Došly finance.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 571 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    10.10.2009 22:07 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    co to je za toho chlapa s tema chlupatejma rukama ??
    Jendа avatar 10.10.2009 22:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Heron možná vytvoří něco jako avatary s lidmi z ABC, takže ti to neprozradím ;-)
    11.10.2009 06:27 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Poslete mi vas login, kdoz jste tam byli. At muzeme pripravit prekvapeni ctenarum.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Heron avatar 11.10.2009 09:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Avataři nebudou. Dostal jsem souhlas od čtyř lidí (resp. neřekli nic ;-)), z toho tři jsou provaření a teď je tu jméno a identifikace na fotce i čtvrtého. Ostatní se nechtěli zúčastnit a jeden mě požádal o vymazání jeho fotografie. Takže není co avatařit.
    vencour avatar 11.10.2009 09:12 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu

    Udělat jen dvoubarevnej obrys (například) by nešlo, jako ústupek?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    11.10.2009 09:15 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Smím se zeptat, který paranoik požádal o vymazání fotky? :-)
    Heron avatar 11.10.2009 09:16 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Můžeš. :-D
    11.10.2009 09:28 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Který paranoik požádal o vymazání fotky? :-D
    Heron avatar 11.10.2009 09:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    okias
    11.10.2009 09:42 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Hmm tam byl okias, jo? :D
    David Watzke avatar 11.10.2009 11:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    +1, taky jsem to nevěděl.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Jendа avatar 11.10.2009 11:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    xkucf03 avatar 11.10.2009 11:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Jeden stůl, jedno ABC…
    Příště by to chtělo sedět u jednoho stolu – tebe jsem tam taky jenom zahlídnul a nestihli jsme pokecat.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 11.10.2009 11:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    U fotky toho čtvrtého není uvedeno jméno.

    A co avatary bez výsledků, případně s výsledky v podobě SHA512 jejich jména? Případně zkuste navrhnout nějaké jiné řešení odolné proti bruteforce (SHA512 jejich jména + 1MB binárního souboru? :-P).
    Heron avatar 11.10.2009 11:29 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    A k čemu by to bylo dobré? ;-) Avatary bez jména máš ve své galerce. Dělat druhý zápisek s v podstatě stejnými snímky a s otázkou "Kdo je kdo?" nemá smysl. To může proběhnout i zde. V dalším zápisku může dojít ke svázání fotografie s profilem a stručným komentářem co dotyčný kdy (a komu) udělal.
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.10.2009 11:33 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Nebo můžete volit MISSáka experti... :-D :-D :-D
    xkucf03 avatar 11.10.2009 11:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    BTW: až bude zase nějaký sraz, mohl bys přijít a převést nám nějakou svoji kočku :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    11.10.2009 12:29 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    můj bojový pes by ji roztrhal
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.10.2009 12:37 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Můj bojový Kotyz by mu nedal šanci... :-D
    kotyz avatar 11.10.2009 16:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    kotyzovi by na nej upadlo telo a bylo by po coklovi :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.10.2009 17:24 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    ...věděl jsem to! Kotyz rulez! Na kotyze je spoleh!
    xkucf03 avatar 11.10.2009 11:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Fotky
    Moji fotku klidně zveřejni, stejně je jich na webu hodně. Rád bych se na ty fotky podíval (ne na ty svoje, na ostatní) :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Darth Phantom avatar 11.10.2009 08:45 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu

    To bude nejspíš Yetti z Himalájí :-). Mě by spíš zajímalo jako Kolibáčova fanouška, jestli je Kolibáč ten chlapec v tričku s dr. Housem, nebo někdo jiný. Taky musim skouknout Kolibáčovo blog, jestli se Kolibáč už myje a jak se naučil biologii :-D

    Jinak ta hospoda je zajímavé zařízení s těmi autonomními pípami a samozavlažovacím systémem. Asi to ušetří pinglům práci, jenom jestli pak nejsou problémy s opilci, kteří si točí dál a dál :-)
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    11.10.2009 08:50 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Ne, kolibáč není ten s tím housem, kolibáč je ten s tím trikem ABCLinuxu na téhle fotce.
    11.10.2009 11:35 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Znám dva PUBy v Plzni a ty autonomní pípy jsou dost děsivé zařízení. Člověk je celej hin z toho, jak si sám točí pivo, jakkoliv to umí nebo neumí, a zapomíná na to, co pije. Nejhorší Plzeň v Plzni – The PUB. Uff, víckrát ne, doufám, že v Praze jste na tom líp :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    vencour avatar 10.10.2009 22:29 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu

    Stálo to za to. Tak ještě zaplatit, vlastně dodat text ...

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Max avatar 10.10.2009 23:11 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Tak jako Leoš, Robert (myslím, že tam je i jeho žena, estli se nepletu :) ), Dejv W, Luboš, ti jsou jasný :D. Herona jsem v životě neviděl, ale myslím, že je na těch fotkách velmi dobře poznat :)
    Zbytek moc netuším, ale jestli tam byl i Jirsák, na něj mám taky tip :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.10.2009 00:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Kde je Faun?
    Heron avatar 11.10.2009 08:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Kde jsi byl ty? :-D
    Darth Phantom avatar 11.10.2009 08:30 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Amigatower chlastá jinou ligu, to neni nic pro něj voe :-)
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.10.2009 10:36 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Já byl v lihu, oslava narozenin - vzal sem si tam šest piv, protože jsem se chtěl vracet poslednim metrem, když jsem dopil pivo, řekli mi že o víkendeu metro jezdí do 3:00, tak jsem si řek že mam trochu času a hurá na vodku, kolem pátý došla i vodka, tak jsem se přestavil na punč a domu jsem dorazil asi v 7-8. :-D
    Darth Phantom avatar 11.10.2009 08:28 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu

    Faun tam není, to by se muselo jednat o sjezd politických komisařů a ideově-osvětových pracovníků. Krom toho nejspíš Faun nepije ani příliš pivo, podobně jako Führer und Reichskanzler Adolf. Fauna bys měl spíš hledat v jiných fotogaleriích.

    Jinak koukám, že se ti nějak stýská po Faunovi. Já to plně chápu, mě také. Srdce se mi plní zármutkem a žalem při tak dlouhé Faunově odmlce, kdy Faun přestává plnit politické úkoly z komisariátu. Už se těším, až Faun opět nastartuje svůj flašinet a začne opět mlít o EU komisařích a o konečném řešení pirátské otázky, jak bojovat a vypořádat se somálskými piráty a jak efektivně bojovat proti nafukovacím gumovým člunům, ve kterých ti černoušci přepadávají nic netušící americká a jiná plavidla.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    11.10.2009 08:56 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Upřímně, taky bys mohl na nějakou dobu zmizet. :-) Rovnováha blbosti je už dlouho dobu nebezpečně nakloněna na jednu stranu (na tu levorudou, přirozeně).
    xkucf03 avatar 11.10.2009 10:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Členové KVH Victoria Nord zásadně odmítájí jakýkoliv extrémismus a jeho projevy či podporu. Jedná se pouze o studium historie.
    Už je ti to jasné? Studium historie, voe :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    11.10.2009 01:35 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    No já nevím jestli tam byl ještě někdo z Ostravy, ale tenhle Ostravák odjížděl o něco dřív s Marcelou a Robertem zavzpomínat do jednoho nejmenovaného bytu na Chodově na jedno období svého života, kurva! :-(
    Heron avatar 11.10.2009 08:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Tenhle Ostravák mohl alespoň o svém odchodu informovat spolucestovatele nebo poslat SMS ;-)
    11.10.2009 06:15 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    bych jen rád poznamenal, že ty fotografie lžou, protože na nich vypadám jako idiot, přičemž v reálu jsem chytrý a zejména krásný.

    Dále pípa na stole č. 1 obsahovala pivní leak, který spočíval v absenci účtování poté, co organizátoři uzavřeli volnou konzumaci. Tato hrubě zneužitá chyba v kombinaci s domácím mikro uřvancem mi způsobila tolik milované parádní stavy monstrózní kocoviny. A to děkujeme.

    Bylo to krásné.

    Někteří lidé jsou opravdu archetypem geeka. Se všemi klišé, která si běžná populace o IT představuje.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    Isah avatar 11.10.2009 07:36 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu

    To nevím, jestli lžou, ale ten můj se tam moc pěkně usmívá a přišel domů po dlouhé době odpočatý a spokojený. Takže díky.

    Jaký je archetyp geeka?

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    11.10.2009 10:53 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    to je ten na ty fotografii 34-36 ? hmm, to Vam nezavidim ...
    Isah avatar 11.10.2009 12:08 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu

    Ne, Dade, ani jeden z nich to není. A nenavážej se do lidí, jak vypadají, je to samolibé a hloupé. Zvlášť když nevíme, jak vypadáš ty. Oni pro Ábíčko dost makají, co děláš ty? Jen kritizuješ :-(

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    11.10.2009 13:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Quando omni flunkus moritati
    11.10.2009 17:25 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Dada nesmíte brát vážně, Isah. I když je to někdy těžké, to je fakt. :-)
    Isah avatar 11.10.2009 18:15 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu

    Já vím, on rejpe. Usměrnit se občas musí. No, i tací jsou mezi námi. Martine, nevykej mi, prosím, není mi 80. Díky. :-)

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    11.10.2009 21:38 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Věř tomu, že je mu vždycky určitě moc líto, když se mu nějaký vtípek nepovede, nesmíme na něj být tak tvrdí. :-) Kór když je to poslední dobou trochu častěji, než tomu bývalo dříve.

    Vykáním jsem neměl na mysli nic zlého. Ani nevím proč, ale patřila jsi k několika málo lidem tady, kterým jsem tak nějak přirozeně snad odjakživa vykal. :-) Obvykle to nedělám, takže je to spíš čest, hehe. :-P
    Isah avatar 12.10.2009 03:36 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu

    Jj, přesně. Taky mi připadá, že se poslední dobou moc nechytá :-) Jinak děkuju za projevenou čest, nijak zle to neberu, ale fakt prosím o tykání, geronto věk se blíží :-), ale ještě nenastal :-)

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    12.10.2009 10:24 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    problem je, ze tu hozenou rukavici musi taky obcas nekdo zvednout. Legraci nemuze delat porad jenom jeden. Ja mam spise ten dojem, ze vetsina lidi zde ztraci humor, jsou starsi a zacinaji brat zivot nejak 'vazne'.

    Ja jsem ochoten akceptovat, ze mam obdobi s horsimi vtipky, ale presto bych rad upozornil, ze problem muze byt i na druhe strane.
    12.10.2009 18:05 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Ba, ostatně asi před dvěma týdny jsem tady někam napsal, že jsem velmi rád, že sem přispíváte. I když přiznávám, že trvalo velmi dlouhou dobu, než jsem vaše dílo dokázal ocenit. :-) Lidé, kteří čeří stojatou vodu jsou v každé společnosti velice potřeba.
    11.10.2009 10:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Ona ta pípa obsahovala víc zajímavých fíčur včetně automatického zapínání sprchy na mytí půllitrů, ovšem bez přiloženého půllitru. Důsledkem bylo vícevláknové, paralelní a hlavně vydatné osprchování mnoha živých tvorů (čtyři u stolu a pes) u sprchy přítomných.
    Quando omni flunkus moritati
    vencour avatar 11.10.2009 10:51 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu

    Joj, já věřil, že by to fungovalo a radši jsem to, snad u trojky, nezkoušel :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.10.2009 11:22 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    (čtyři u stolu a pes)
    Tank zůstal zaparkovanej před hospodou...
    Jendа avatar 11.10.2009 11:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Také jsem byl trochu osprchován - u devítky, vodou z jedničky!
    progdan avatar 11.10.2009 20:22 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Důležité je říct, že tentokrát jsi za to nemohl ty :-)

    Mě před nedobrovolným koupáním naštěstí ochránila pípa
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    11.10.2009 12:51 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Psssst, jeste to dopriste opravi!
    otasomil avatar 11.10.2009 07:48 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu

    To je dobre ze se zadarilo zorganizovat sraz. Kladne hodnotim.

    Abych si mohl prohlednout fotografie tak jsem musel napred pouzit wget pak rm a konecne gqview.

    Na serveru jsou velmi kvalitni 2048x1535 snimky. Fotogalerie je vsak zohavi na male neohrabane ctverecky velikosti dopisni obalky - a to v tom lepsim pripade. Procpak to ?

    Mj pro chlapka s pruhovanym trikem v odstinech sedi -  nezabyvate se i fotodokumentaci radiotelevizniho vysilaciho zarizeni, studii apod ?

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Jendа avatar 11.10.2009 11:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Předpokládal jsem, že si nikdo nebude chtít prohlížet fotografie všechny a klikne si jen na ty, které ho podle náhledu zaujaly... Zkusím napsat nějakou funkci pro jednodušší hromadné stažení.
    Jendа avatar 11.10.2009 12:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Je to tam. (nenávidím CGI!)
    Jendа avatar 11.10.2009 12:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Přímo tar tam být nemůže, protože lighttpd má tendenci nejdřív celý cgi skript vykonat, stdout si držet v paměti a až potom ho poslat klientovi. Nemám tolik paměti, aby to nevadilo ani u rozsáhlejších galerií.
    otasomil avatar 11.10.2009 12:24 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu

    >>>Předpokládal jsem, že si nikdo nebude chtít prohlížet fotografie všechny.

    Pri dnesni konektivite by nahledy mohly byt podstatne vetsi (klidne 640x480 s vetsi kompresi - velikost cca 20 -50 kB) a original jako prosty odkaz pod kazdym nahledem (bud v novem okne (panelu) a nebo v tom samem). Je to jednoduche. funkcni, spolehlive, uzitecne...

    >>>Zkusím napsat nějakou funkci pro jednodušší hromadné stažení.

    Staci vsechny fotky dat do archivu a nekde do galerky dal odkaz. Pripadne URLlist k jednotlivym fotkam.

    Takto se pouzije wget a nezabere to (narozdil od archivu fotek) zadne dalsi misto na serveru.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Grunt avatar 11.10.2009 12:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    klidne 640x480 s vetsi kompresi - velikost cca 20 -50 kB
    Fuj.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otasomil avatar 11.10.2009 13:21 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu

    No co jako miniatury cili nahledy dobry ne.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Grunt avatar 11.10.2009 13:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Zmenšení rozlišení a kompresního poměru rozhodně není ekvivalentní zvětšení rozlišení a kompresního poměru. Už jsem se tu o tom zmiňoval. Já dokonce zažil mamlase co fotky z nějakých 8Mpix zmenšil jednou, pak je prohnal JPEGem(a to samozřejmě při dané velikosti dost drsně, aby to nebylo velké jak kráva) a celé to jako náhled vyškáloval na nějakých těch 135x… pomocí HTML atributu. Fakt špicové.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 11.10.2009 13:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Lepší je náhledy udělat menší, uložit třeba jako PNG a pak je klidně zase jednou zvětšit. Zas taková ztráta informace oproti velkému náhledu to není ale rozhodně se tím ušetří spousty bytů a procesorových cyklů.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otasomil avatar 11.10.2009 14:08 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu

    Samozrejme to chce trochu citu. Spis sem chtel rict ze nahledy velikosti fotky na obcanku nejsou opravdu nic moc. Atribut velikosti obrazku (v html dokumentu) ma odpovidat skutecnym rozmerum obrazku a nikoliv pomoci nej obrazky zmensovat tak jak se to casto dela.

    Mam obrazek: a ten ma nahled takovyto: a nebo poradny, ale zabirajici jen  zanedbatelne vice KB. Ovsem orientace v tech vetsich nahledech je nesrovnatelne lepsi. Spouste lidi bude stacit si prohlidnout galerii s nahledy  obrazku o sirce 640 pixelu narozdil od galerie s obrazky sirky 128 pixelu. Nahledy samozrejme mohou odkazovat na obrazky o velikosti klidne 4000x3000  majici nekolik MB.

    Tak ted nevim co je teda lepsi ......

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Grunt avatar 11.10.2009 14:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Jo tak. To je narážka jen na velikost. Tak to jo. Sám dávám, mini(128), small(1024) a original(3072 nebo ještě větší hrůza).

    Jinak okraje se nestrkají přímo do obrázku, ale jako HTML atributy. V případě JPEGu to platí 2x.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 11.10.2009 15:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Jinak okraje se nestrkají přímo do obrázku, ale jako HTML atributy. V případě JPEGu to platí 2x.
    Ale jinak přiznávám, že to sám s oblibou dělám.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 11.10.2009 08:07 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    včera 22:01

    Njn, někdo nepije. :-D

    11.10.2009 08:22 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    A někdo si říká, že Pivo + Zlatá Tequila + Bíle víno + Červené víno není zrovna ideální kombinace na jeden večer. :-)
    David Watzke avatar 11.10.2009 08:28 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    :-) Bylo to tam bezva... dík za reportáž.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    11.10.2009 10:34 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Klient má rovněž možnost vyslat požadavek na jídlo. Jestli potom jídlo rovněž vyteče z nepojmenované roury (což by šlo praktikovat například u bramborové kaše), nebo ho někdo přinese externím kanálem, se mi nepodařilo zjistit, protože rozhraní klienta je velmi špatně dokumentováno, a tudíž jsem nevěděl, jak jídlo objednat
    To rozhraní je velmi intuitivní, ale bohužel přinejmenším terminál č.1 byl bugnutý, tudíž bylo možné pouze se na něj hladově koukat; žádné jídlo se objednat nedalo.
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 11.10.2009 11:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    To rozhraní je velmi intuitivní
    Tak to byl terminál 9 také bugnutý, nebo máme každý jiný pohled na intuitivitu :-). (po mlsném zmáčknutí + v menu pro objednání jídel se nic nedělo)
    xkucf03 avatar 11.10.2009 11:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    No upřímně, objednávat si jídlo přes ten terminál mi přijde dost asociální, vhodné tak pro BLEKa :-) Takže mi ani moc nevadilo, že to nefunguje. Technicky je to možná zajímavé, ale prostě mi to přijde zbytečné, když tam stejně kolem pořád pobíhá obsluha.

    BTW: jak jsme se bavili o těch trhaných animacích. V čem bys to napsal, kdyby to mělo být kompletně FOSS?

    Šlo by to udělat třeba v Javě (FX, Swing) nebo v Qt, ale to je dost programování. Případně v HTML + JS, to by zvládl i průměrný kodér – přes AJAX by se tahaly aktualizace, kolik toho který stůl vypil a přes JS by se posouvaly ty řádky.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    vencour avatar 11.10.2009 11:59 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu

    Hm, já si u číšníka per huba objednal pečený koleno a taky to šlo ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jendа avatar 11.10.2009 12:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Případně v HTML + JS, to by zvládl i průměrný kodér – přes AJAX by se tahaly aktualizace, kolik toho který stůl vypil a přes JS by se posouvaly ty řádky.
    Ano, přesně tak. Spíš bych viděl problém na klientech - v sehnání průtokoměru s driverem pro Linux :-). Ale třeba je to jen připojené přes RS-232 a po každých deseti mililitrech to pošle tečku :-).
    Fluttershy, yay! avatar 11.10.2009 12:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Tož tak dobré to bylo. Něco jsem ještě chtěl, ale nepamatuji si. oč šlo. A fakt to chtělo jeden stůl.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Grunt avatar 11.10.2009 12:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Wow, a po kolika pivech bylo toto napsáno? Jinak zdá se mi to nebo ty náhledy nahoře jsou v JPEGu?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 11.10.2009 12:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Po nula. Já umím bulvár i bez pomoci chemie.

    Ano, všechny. A v čem by měly být?
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.10.2009 12:58 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    ...no přece v BMP. ;-)
    Grunt avatar 11.10.2009 13:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    A v čem by měly být?
    PNG,GIF,TIF,BMP,RAW…to je jedno, hlavně něco nedestruktivního. Od toho jsou to náhledy(hlavně když jsou takto mrňavé tak vypadají drsně).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.10.2009 13:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    ...hele, ábíčko už couvá čas nebo co? Nebo jsem sám komu to píše u příspěvku 13 hodin, když je 14 hodin?! :-D
    kotyz avatar 11.10.2009 17:01 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    PGF, IFF, PICT, ... ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 11.10.2009 17:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    A? Samozřejmě nejlepší by bylo PNG, ale jak jsem řekl: Mně na tom nezáleží. Co prohlížeč neumí a co bude chtít Hrach použít, to si v Bugzille vydupu. Teda pokud to bude opodstatněné použití formátu samozřejmě.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 11.10.2009 17:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    PGF ma naslapnuto nahradit jpeg i png. Digikam uz ho implementovat ve verzi 1.0.0 beta.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 11.10.2009 17:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Díky moc za zajímavé informace. Spíš to vypadá jako Open/Free JPEG2000. Ale nedělal bych si moc naděje. Ani s tím JPEG2000 to není nijak slavné (sám jsem chtěl po tom co bych si založil blog tady udělat trochu osvětu, no bohužel se na to nedostalo) a pochybuju, že s PGF to nějak moc bude. Vždyť má dokonce horší kompresní poměry než JPEG2000 – a i ten v objektivním srovnání nevychází s klasickým JPEGem moc dobře. A ještě mu oproti JPEG2000 chybí některé funkce. S implementací to asi nebude o moc lepší. Vždyť samotný bug implementace JPEG2000 trčí v Mozillí Bugzille pomalu deset let. A nahradit PNG? To určitě ne. Ale ještě jednou dík.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 11.10.2009 18:40 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    tak v urcity oblasti by moh (ikdyz fotky do png asi nikdo neuklada). ale na grafy a spol. je png urcite lepsi, jak tam sou velky plochy jedny barvy. ja tyhlety kul progresivni veci co se o nich malo vi a jeste min se pouzivaji zeru (pr. metalink, xdelta, djvu, pgf, mkv (ale to uz se docela hodne rozsilo a v jistych kruzich je to uz standard) a dalsi).
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 11.10.2009 18:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    tak v urcity oblasti by moh
    Samozřejmě, že mohl(a tím myslím jak JPEG200, tak PGF), kdyby…
    ikdyz fotky do png asi nikdo neuklada
    Malé náhledy?
    mkv (ale to uz se docela hodne rozsilo a v jistych kruzich je to uz standard)
    NUT kontejner. Za návrhem stojí tým Mplayeru/FFMpegu (libavcodec) a pokud existuje nějaký parametr, který oba zvládnou tak se dá určitě nastavit i v NUTu. A ještě jsem nezažil formát, který by nepřehrál. No a známý a používaný? Kdo o něm ví a nebo ho nedejbože používá, tak nech zvedne ruku.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.10.2009 19:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    A nahradit PNG? To určitě ne.

    Zvlášť když u windowsáků samotný PNG stále ještě nedokázal nahradit GIF…

    Grunt avatar 11.10.2009 19:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Spíš nedokázal nahradit BMP(včera mému otci strýc poslal link jako screenshot celé jeho obrazovky v BMP). Ale jinak se v některých případech(malé rozlišení, pár až dvě barvy) hodí víc, takže bych ho zas tak nezatracoval.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.10.2009 20:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    BMP používají jen ignoranti, GIF dodnes bohužel i většina "expertů".
    xkucf03 avatar 11.10.2009 21:11 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Schránka
    On je vůbec úspěch, že to neposlal ve Wordu.

    Práce se schránkou ve Windows je opravdu idiotská, pro získání screenshotu je potřeba zmáčknout PrintScrn. spustit si „Malování“ do něj obrázek vložit* a uložit jako soubor – tady člověk ještě musí hledat v roletovém menu PNG, pokud nechce používat to přihlouplé a neefektivní BMP. Když zmáčknu PrintScrn v Linuxu v KDE 4, tak… to je úplně jiná liga :-)

    *) pokud jsme ofotili např. jen dialogové okno, musíme předtím ještě zmenšit velikost plátna, abychom tam neměli zbytečné bílé plochy.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Grunt avatar 11.10.2009 21:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schránka
    Pamatuju doby kdy v Malování PNG nebývalo a na výběr bylo mezi pár x-bitovýma variantama BMP a JPG s dopředu nastaveným QP. Jo to fak bývala lahůdka.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.10.2009 22:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schránka
    On ani ten JPEG tam určitě není odjakživa…
    Fluttershy, yay! avatar 11.10.2009 21:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schránka
    V MS Windows nefunguje Alt + PrintScrn?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    11.10.2009 21:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schránka
    Funguje na screenshotování jednoho okna, ale to plátno v malování se nenaškáluje na velikost toho co máš ve schránce, takže pokud máš plátno větší, než je to okno, musíš to plátno ručně zmenšit, aby se při vložení toho objektu ze schránky zvětšilo :)
    13.10.2009 00:11 sheeryjay | skóre: 13 | Nové Město na Moravě
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Schránka
    Proto je lepší mít v Malování by default plátno cca 5x5 pixelů .. protože stejně slouží převážně k vkládání printscreenů :).
    Grunt avatar 11.10.2009 19:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    S implementací to asi nebude o moc lepší. Vždyť samotný bug implementace JPEG2000 trčí v Mozillí Bugzille pomalu deset let.
    Teda tady trošičku křivdím zase FLOSS. Krom toho, že existují už dvě otevřené implementace JPEG2000 v knihovnách, kupa konverzních CLI programů je už implementován i v GTK+ samotném, Eye of GNOME a jiných GNOMáckých aplikacích, tak také kupě dalších KDE programů(DigiKam,…). Už zbývá jen jediná aplikace. Je docela ironické, že GIMP zobrazí náhled j2k(skrze GTK+) ale samotný obrázek neotevře. Teda v této době už spíš neotevřel.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xkucf03 avatar 11.10.2009 21:43 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Do toho Gimpu je plugin. Zkoušel jsem ho teď instalovat, Gimp ho teď nabízí v seznamu formátů k otevření, ale neotevře:
    $ gimp
    : fatal error: Segmentation fault
    Gimp nespadne, jen se tohle objeví v konsoli při pokusu o otevření a Gimp zahlásí: „Procedure 'gimp-jp2-load' returned no return values“. A jindy zase:
    Zásuvný modul spadl: "jp2"
    (/usr/lib/gimp/2.0/plug-ins/jp2)
    
    Během svého ukončení mohl modul narušit vnitřní stav GIMPu.
    K opětovnému dosažení bezpečného stavu je vhodné 
    uložit obrázky a restartovat GIMP.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Grunt avatar 11.10.2009 21:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Mám pocit, že JPEG2000 byl velmi nedávno do GIMPu přímo implementován a jediná věc, které stačí je dostat ho do mého repositáře.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 11.10.2009 13:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Příloha:
    Schválně.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 11.10.2009 13:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Tak jsem to dotvořil. Pro porovnání:
    • v gifu, velikost náhledu ~11kB
    • v jpg, velikost náhledu ~33kB
    • v png, velikost náhledu ~80kB
    Všechno generováno pomocí Imagemagicku.

    Asi zůstanu u toho gifu…
    Grunt avatar 11.10.2009 13:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    A určitě si tomu PNG nacpal -quality 95? V GIMPu můžeš zvolit přímo úroveň komprese číslo 9 a ještě z toho vystříhat všechny nepotřebnosti jako jsou datum vzniku,…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 11.10.2009 13:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Příloha:
    No očividně ne. Jinak ti furt do toho nechci kecat, ale tím GIFem si zase moc u fotek nepomůžeš(Teda krom velikosti samozřejmě). Schválně je srovnej a jestli si všimneš něčeho divného.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.10.2009 18:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    S některými novějšími ImageMagicku verzemi člověk navíc nesmí zapomínat ani na -depth 8, jinak mu to automaticky generuje 16-bitové PNG.
    otasomil avatar 11.10.2009 14:22 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu

    Nahled o velikosti 30 - 80 kB mohl mit klidne nekolikrat vetsi pocet pixelu.

    Proc tedy tak malinke nahledy ?

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Grunt avatar 11.10.2009 14:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Ne, ne. Nechal bych to tak. Ti kteří vědí, že budou stejně procházet celé album sekvenčně(a nebo vybírají přímo některé specifické fotky) a hledat každý detail ocení rychlost načtení a velikost té náhledové stránky. Max. bych tam udělal nějaké tlačítko, které je přepne na ty větší náhledy pro ty, kteří to chtějí v rychlosti proletět očima. A navíc pro 640xpoměr je 30 - 80kB žalostně málo. Muselo by to mít trošičku víc(aspoň přes 100kB) a to by zase jen obtěžovalo ty co stejně půjdou na originál. Něco mezi by bylo přepnutí na progressive JPEG, ale to zas by mohlo obtěžovat to načítání jednotlivých vrstev.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 11.10.2009 15:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Ježiš. A proč ne JPEG? Asi jsem našel adepta na vítěze ceny za nejdebilnější použití JPEGu, které jsem kdy viděl. Osobně bych si typl, že to prošlo konverzi originál → JPEG → GIF → JPEG → GIF → JPEG(progressive, 4:2:0 a ještě asi i s pořádně velkým QP).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xkucf03 avatar 11.10.2009 13:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Fotoalbum

    Do toho fotoalba bys mohl doplnit informaci o kódování.

    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />

    ať zase někdo neremcá, že ani v roce 2009 nefunguje diakritika (přitom funguje).

    Jinak díky za fotky a hlavně díky Ábíčku za uspořádání akce :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 11.10.2009 13:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotoalbum
    Hmm, já myslel, že to posílám v HTTP hlavičce... Pracuje se na tom, hned po převedení náhledů do bezztrátového formátu :-).
    xkucf03 avatar 11.10.2009 13:33 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotoalbum
    Nejlépe RAWu :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 11.10.2009 13:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotoalbum
    To by musel můj aparát umět :-).
    otasomil avatar 11.10.2009 14:19 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotoalbum
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    11.10.2009 13:34 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotoalbum
    A co tohle? :)
    xkucf03 avatar 11.10.2009 13:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše HTTP vs. HTML hlavičky

    jj, to beru, posílat informaci o kódování v HTTP hlavičkách je lepší. Ale:

    • přidat řádek do HTML dá autorovi méně práce než měnit nastavení webového serveru (pokud se jedná o statickou stránku)
    • když si uložím stránku na disk (tady to asi nehrozí), bude mi tam kódování chybět (jasně, budou tam chybět i jiné věci)

    Asi nejlepší by bylo použít XHTML, protože u XML se implicitně předpokládá kódování UTF-8, takže není nutné ho uvádět.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    vencour avatar 12.10.2009 08:30 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu

    Já bych měl osobní poznámky, nevim kam s nima jinam ... mluvíval jsem kdysi hodně rychle a lidi mi zřejmě nerozuměli, tak jsem se to snažil zmírnit. Nejsem sám ;-) Setkání bylo zřejmě spíše pracovní. To asi většina čekala. Měl jsem jedno okno při řeči. Pak že nejsem utahanej/whatever, omlouvam se za to. Kdybych si to připustil, že se mi to může stát, tak bych aspoň řek "o čem že to mluvim?" Bylo fajn vidět ty, co zřejmě budou psát historii našeho národa. Kdyby se tam někdy ukázal Dag, Pavel Kysilka a další, rád bych zjistil, co jsou zač. Kdyby to bylo delší, Palba.cz dělá minimálně s jednim přespánim srazy, taky by to mohlo být fajn. Než se rozpovídam a rozkoukam, je konec. Jak se zdá, všichni chodí včas. Taky pěkný.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    12.10.2009 09:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Pavel Kysilka
    Kdybys přišel včas, tak jsi ho potkal. ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    12.10.2009 09:23 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Jo jo, člověk čeká bitku a oni si podaj ruce, nuda :D
    12.10.2009 09:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    O co vlastně šlo?
    Quando omni flunkus moritati
    12.10.2009 10:12 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Wrestlingový duel Kolibáč vs. Kysilka? Tipuju, nebyl jsem tam. :-)
    Fluttershy, yay! avatar 12.10.2009 14:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Přesně tak, ale na bitku nedošlo -- kvůli Polákům tam bylo plno chlupatých.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    12.10.2009 17:23 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    A copak jste si provedli, že jste chtěli bitkovat?
    Quando omni flunkus moritati
    Fluttershy, yay! avatar 12.10.2009 17:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Nějaké kydy tady v diskuzích -- jemu navíc hrozně vadí dad a nějak si ho nepochopitelně spojuje se mnou.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 12.10.2009 19:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Fluttershy, yay! avatar 12.10.2009 19:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Tož tak to jasně, ale předcházely tomu nějaké dřisty, kvůli nimž k tomu vůbec došlo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.10.2009 07:26 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    Svoje fotky jsem dal na Facebook a v plné kvalitě na web (pozor, 212 MB).
    14.10.2009 15:01 quanti | skóre: 16 | blog: ch1x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Report: Sraz (i budoucích) autorů AbcLinuxu
    sorry, že jsem tentokrát nedorazila, něco se o mě pokoušelo, tak jsem místo studeného piva radši doma v teple užívala horký čaj :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.