abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 510 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Kategorie zápisků
    Aktuální zápisy

    Policie a slaboši

    1.5.2006 22:22 | Přečteno: 1968× | Ze života

    Když jsem před rokem psal tohle, ještě jsem nevěděl, že o rok později se něco podobného zopakuje. Dnes přinesly sdělovací prostředky informaci o brutálním zákroku proti Kateřině Jacques, kandidátce do sněmovny za Stranu zelených. Pokud se to odehrálo aspoň přibližně tak, jak o tom informují média, jde o bezprecedentní ukázku nesmírného slabošství přítomných policistů.

    Přestože nemám o celém případu dostatek objektivních informací, jedno je jisté. Někteří příslušníci Policie ČR (a zde pravděpodobně celá skupina) považují za normální řešit věci použitím násilí. To je něco, co nemá v bezpečnostních složkách civilizovaného státu co pohledávat. Použití donucovacích prostředků v takovémto rozsahu by bylo ospravedlnitelné u útočníka s ocelovou tyčí nebo u agresivního opilce s láhví v ruce, a ne u neozbrojené ženy (ať už uposlechla jejich pokynů nebo ne).

    Proto, pokud se prokáže, že se to skutečně odehrálo uvedeným způsobem, by měla být přijata náležitá opatření. "Bijec" by měl být postaven před soud (a odsouzen) za zneužití pravomoci veřejného činitele. A jeho "přicmrdávající" kolegové (kteří sice sami paní Jacques nebili, nicméně se ukázali jako totální slaboši, protože bití nezabránili a naopak ho podporovali), stejně jako i policisté s odstraněným nebo zakrytým služebním číslem (což je jedna z nejpodlejších věcí, které se může policista dopustit), by měli být od policie bleskurychle vyraženi. Případně i se svým nadřízeným (resp. dalšími, až nahoru), pokud by tento měl tendenci "poklesky" svých mužů krýt.

    Rok se s rokem sešel, a policejní násilí je to opět (to na CzechTeku nepočítám). Jak příznačné, že zrovna na 1. máje - jako mělo by strašidlo dob minulých reálnou podobu, která nám stále připomíná, že praktiky tehdejší doby jsou tu pořád s námi.

           

    Hodnocení: 69 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    prometeus avatar 1.5.2006 22:28 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Strasidlo doby minulej? Niektore veci su takpovediac nadcasove a vracaju sa v inom kabate. Inak suhlas ;-)
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    1.5.2006 22:28 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    No jo, narušitele klidného pochodu neonacistů přece Policie nemůže nechat bez povšimnutí…

    Tak to začíná vypadat, že strana, která nemá zmláceného kandidáta jako by neexistovala :-).
    1.5.2006 22:30 vagojan | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    A co když to bylo trochu jinak?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 1.5.2006 23:03 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    A co kdyz o to tady vubec nejde?

    To, co se stalo, je jen dalsi dukaz zalostne personalni urovne ceske policie a jeji sokujici naklonosti nacistickym prasatum. A to bez ohledu na to, jestli ta dama porusila nejake predpisy ci ne.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    2.5.2006 00:19 vagojan | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Prohlédnul jsem si to video, dle všeho zcela legální zásah. Ona dáma řvala pěkně a kvalitně.. hlavně když byla v obraze. V okamžiku kdy pacifikovali jiného člověka a kamera jí nezabírala se povážlivě uklidnila a seděla v autě aniž by jí v něm někdo násilím držel.

    Jinak řečeno, je otázkou tak 5-10 minut vyprovokovat policajty k tomu, aby tě zadrželi a předvedli podat vysvětlení na služebnu. Mají k tomu právo. Útok na veřejného činitele může být i jen slovní...

    Rozhodě nejednali jako profíci, co se týče jejich reakcí na natáčení, ale to že tento záznam existuje znamená že nebylo užito nepřiměřeného násilí.

    Pravda, zítra se najde někdo se zlomenou nohou, rukou nosem... (o kom se dnes ještě neví). Pravděpodobně dnes nikdo nebude mrtvý...

    Je to hra, policajti jsou blbci co to nezvládli.. tj projevili se při zcela legitimním zásahu jak blbci...

    Jinak tímto se zelenými definitivně končím.. jako se stranou.. metody nepříliš vzdálene KSČ v době převratu. (toho poválečného..)

    zbývají balbínovci. točí aspoň dobré pivo a mají slušné kapely

    P.S.: Mám hodně nerad nácky.. či blbečky co jsou jimi okouzleni, ale mají jednu výhodu... jako klidná síla mají psychologickou výhodu.
    Luk avatar 2.5.2006 00:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    zbývají balbínovci. točí aspoň dobré pivo a mají slušné kapely
    Balbínovci, kteří používají slušně řečeno "nečisté metody" v kampani proti ostatním stranám (billboardy "Kalousek - nejčestnější muž ve státě" apod.). Ne, že by to jiné strany nedělaly (viz "ODS mínus" v podání ČSSD, KSČSSD z pera ODS atd.), ale rozhodně nelze balbínovce považovat za andělsky čistou stranu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.5.2006 01:33 vagojan | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    ale rozhodně nelze balbínovce považovat za andělsky čistou stranu.
    Ale lze je spolehlivě považovat za stranu která se nedostane do parlamentu.

    Tj toto není projev preferece balbínovcům.. to je projev zhnusení nad naší politickou scénou.

    A jejími praktikami.

    Možná dám hlas někomu jinému... až kdo mi příjde do schránky na kandidátce. Nelze volit strany... tak snad aspoň lidi.

    P.S.: Politika není politikou bez politických metod, bez nich je jen snílkovstvím... A všechny politické metody jsou nečisté.
    Luk avatar 1.5.2006 23:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Vždycky je všechno jinak. Ale tohle je každopádně pořádné svinstvo - to mohu říct už na základě toho, co jsem viděl. A kdybych chtěl být jako Paroubek, tak řeknu, že za to může ČSSD (ale tady by to byla pravda, protože ČSSD řídí vnitro a potažmo PČR už 8 let - a kdyby byla co k čemu, tak už tam "mlátičky" dávno nepracují).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    prometeus avatar 1.5.2006 23:28 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Myslim ze je uplne jedno, ci vladne pravica alebo lavica, zijeme proste v dobe, kedy je tolerancia k brutalnym zasahom represivnych zloziek ovela vyssia ako povedzme pred 15. rokmi, svedcia o tom brutalne zasahy strazcov zakona u nas v case, ked tu bol na navsteve U.S. prezident, a to je nasa vlada pravicova ;-)
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    1.5.2006 22:34 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Tady je video, názor si udělejte sami.
    1.5.2006 22:43 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    To jsem nevěděl, že k policii berou i lidi, kteří si neví rady ani s tím, když je někdo začne natáčet.
    1.5.2006 22:49 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    To samé video, ale přímo ke stažení... http://wolf.n.cz/photo/20060501-kj/p5010300.avi
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    1.5.2006 23:47 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Maj příslušníci štěstí, že proti nim není dost důkazů, že to byli oni a že překračovali zákon. Stejně jako na CzechTeku, že?
    Quando omni flunkus moritati
    2.5.2006 00:00 vagojan | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Díky, tento už šel prohlédnout...
    2.5.2006 09:19 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Je to urcite to same? Na idnesu jsou fotky i z toho, co bylo predtim. Tady je jen jak odvazej toho s kamerou, a pak si to radeji rozmyslej.

    http://zpravy.idnes.cz/policista-zbil-kandidatku-zelenych-d6e-/domaci.asp?c=A060501_163752_domaci_ad
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    1.5.2006 22:49 .li | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Sice z toho není jasné, jak indicent vznikl, ale zdá se mi, že je to docela pěkná ženská, což s tím ale nesouvisí...
    Zajímavé je na tom videu však něco jiného, jedna osoba tam tvrdí, že může na veřejnosti kohokoliv bez souhlasu dotyčné osoby fotografovat, policista nesouhlasí a osobu odváží autem na stanici. Kdysi jsem se o tomhle bavil s jedním právníkem a podle něj se opravdu fotit lidi bez jejich souhlasu nesmí (i když teď si nejsem jist, jestli to platí i na policajty ve službě), pokud nemáte papír, že jste novinář, protože občanský zákoník a nějaká ochrana osobnosti. Případně to závisí na rozhodnutí soudce, zda bylo záměrem vyfotit policistu, nebo třeba demonstraci jako celek, což je legální.
    1.5.2006 22:52 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Nemůžeš fotit lidi na jejich dvorku, v okně a podobně, ale na ulici můžeš fotit každého. Jen ty fotografie nesmíš použít například pro reklamu bez souhlasu fotografovaného případně nesmíš fotografovaného zesměšňovat. Kde bysme to byli, kdyby lidi nemohli fotit policajty při demonstraci?
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Luk avatar 1.5.2006 23:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Cituji z Listiny základních práv a svobod:
    Čl.17

    (1) Svoboda projevu a právo na informace jsou zaručeny.

    (2) Každý má právo vyjadřovat své názory slovem, písmem, tiskem, obrazem nebo jiným způsobem, jakož i svobodně vyhledávat, přijímat a rozšiřovat ideje a informace bez ohledu na hranice státu.
    Dále občanský zákoník (§12):
    (3) Podobizny, obrazové snímky a obrazové a zvukové záznamy se mohou bez svolení fyzické osoby pořídit nebo použít přiměřeným způsobem též pro vědecké a umělecké účely a pro tiskové, filmové, rozhlasové a televizní zpravodajství. Ani takové použití však nesmí být v rozporu s oprávněnými zájmy fyzické osoby.
    Nic jako "papír, že jste novinář" pochopitelně neexistuje (a byl by nesmysl, kdyby existovalo). Novinář je buď zaměstnanec média, nebo (a to velice často) funguje naprosto samostatně a poskytuje svá díla jednomu nebo více médiím. Na to není potřeba žádný papír, na to má právo každý a děje se to podle autorského zákona.

    Jinak v uvedeném případě by se podle mého názoru jednalo navíc o krajní nouzi (§14 TrZ), protože cílem natáčení zjevně bylo zdokumentovat trestný čin zneužití pravomoci veřejného činitele (ale o tom by samozřejmě rozhodoval soud) a přispět k jeho objasnění a potrestání.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.5.2006 23:31 .li | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Jo, to s tím novinářem opravdu nevím, jak se mi vloudilo do hlavy,třeba jsem to úplně pomotal. V tomhle případě asi skutečně nemá smysl to řešit, ale jenom to tvrzení, že si "může na veřejnosti fotit koho chce" mi připomnělo příhodu, kdy si jeden kluk vyfotil v na Smíchově autobus i s řidičem, který na té fotce skoro nebyl viděl a pochopitelně to ani nebylo záměrem, jenže řidič toho kluka celkem surově zadržel, zavolal policii a ta kupodivu požadovala vymazání té sporné fotky, nakonec se to vyřešilo domluvou, ale poučení z toho bylo, že u případného soudu je to tak 50/50, podle toho, jak se soudce vyspí.
    Luk avatar 1.5.2006 23:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    u případného soudu je to tak 50/50, podle toho, jak se soudce vyspí.
    Spíš podle toho, kdo bude mít lepšího právníka :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.5.2006 08:25 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Nic jako "papír, že jste novinář" pochopitelně neexistuje

    IANAL. Možno, že tu nie. Ale v USA bol nedávno rozruch okolo otázky, či blogger má mať rovnaké práva ako novinár - napr. neprezradiť svoj zdroj.
    Luk avatar 2.5.2006 09:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Už se to tu jednou řešilo. Záleží na definici toho kterého sdělovacího prostředku (kam blogy v naprosté většině případů nepatří). Ale to se týká média samotného, nikoli toho, kdo tomuto médiu příslušné informace poskytuje (což může být kdokoliv a žádný papír na to mít nemusí).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.5.2006 23:09 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    IANAL, ale na veřejném prostoru nás může skutenčně natáčet kdokoliv. Vždyť právě policie kontroluje největší množství kamer, které nás natáčejí :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    David Watzke avatar 2.5.2006 06:36 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Ty jo. Někteří policajti jsou ještě větší kreténi, než bych čekal :-(
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    elviin avatar 1.5.2006 23:09 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Policejni nasili tu bylo, je a bude. Jelikoz policie stoji na principu nasili a natlaku, neni se cemu divit, ze se lidi bijou. To, ze mezi policajtama jsou idioti, to vi asi kazdej. Od toho je krucek ke zneuziti nebo neprimerenymu pouziti jejich prostredku. Problem je, ze policajti jsou kryty ze shora, to je problem. Kdyz se vezu nacerno tramvaji, tak ocekavam implicitne trest. Policajt ocekava implicitne kryti.
    Prcek avatar 1.5.2006 23:41 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Ale zase na druhou stranu, kdyz se policajti budou chovat ke vsem jako v rukavickach, tak si koledujou, ze si na ne bude kazdej dovolovat a myslet si, ze mu to jen tak projde... Nerikam, ze tohle byl zrovna dobrej priklad, ale nejakej respekt by mit meli.

    btw ta zenska se tam chovala dost hystericky - mozna kdyby tak nevyvadela, tak ji nebudou dloubat obuskem...
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    1.5.2006 23:45 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Ať vyváděla jak chtěla, oni nejenom že neměli právo do ní mlátit obuškem, oni ji dokonce neměli právo ani zadržet.
    Quando omni flunkus moritati
    Prcek avatar 1.5.2006 23:47 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Ja myslim, ze zadrzet muzou koho chteji, ne? Od toho jsou to policajti... Prece se nebudou s kazdym dohadovat, jestli ho muzou zadrzet nebo ne...
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    1.5.2006 23:51 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Nemysli. Maminka mi říkávala, že myslet znamená h..o vědět. Zadžet tě mohou pouze při důvodném podezření, že jsi spáchal nějaký zločin (nebo přestupek).
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Prcek avatar 1.5.2006 23:54 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Mne to rikava tatinek ;-). Tak az me budou chtit sebrat, tak se jim nejak vymluvim :-D
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Heron avatar 2.5.2006 00:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Protože jsem člověk laskavý a přející, tak ti z celého srdce přeji, aby tě nejlépe hned zítra zadrželi policajti, dali ti přes držku, na stanici tě přivázali k radiátoru, 8h ti nedali napít a celou noc nenechali spát protože tě budou vyslýchat. Zkrátka přeji ti, aby se ti splnil tvůj sen.

    Teď vážně, přečti si ještě jednou, co ji to napsal za hloupost.
    Prcek avatar 2.5.2006 00:09 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    No mozna je to hloupost, ale kdyz vas proste budou chtit sebrat, tak se s nima asi tezko domluvite, i kdyz treba nebudou v pravu - je to slovo proti slovu (a na jejich strane je preci jen ta autorita)... Jedine ze je pak zazalujete nebo neco, ale stejne by to nejak zahrali do autu, takze to nema cenu ;-)
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Luk avatar 2.5.2006 00:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    a na jejich strane je preci jen ta autorita
    Omyl, na jejich straně není autorita (tu si musejí získat), nýbrž zákon, který jim přisuzuje výhodnější podmínky. Člověku většinou nezbývá, než se bránit až následně (např. odůvodněnému příkazu na prokázání totožnosti musí vyhovět, a až teprve potom může řešit to, jestli to bylo zákonné nebo ne).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Prcek avatar 2.5.2006 00:23 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Tak obecne je na jejich strane zakon, ale u me maji jeste k tomu taky autoritu - kdyby se mnou neco resili, tak bych si asi moc nevyskakoval, pac jsem slusne vychovanej a nerad si delam zbytecny problemy...
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    2.5.2006 00:43 .li | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Dokud mě poprvé nepředvolali, tak jsem se k nim taky choval slušně :-), sebrali mě tajný benga přímo na pracovišti a já vůl se nebránil, odvezli mě, nechali 20 minut vyklepat s nějakým soplákem za mřížema (pod záminkou, že pro mě musí najít židly na výslech) a to nejlepší na konec, chtěli po mně, abych se přiznal, že jsem si sám ukradl vlastní věci, potom jsem tu krádež nahlásil a ještě jsem měl s vlastní sobě ukradenou občankou udělat nějakej úvěrovej podvod... no docela mě tam duslili a skoro jsem se přiznal, i když jsem to samozřejmě neudělal... :-), šílená komedie, nakonec mě z toho dostala nějaká svědkyně toho činu, ale už jsem se fakt viděl za mřížema. Takže na policii opravdu bacha, nic pozitivního od nich čekat nelze, bohužel.
    2.5.2006 13:57 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Nekteri jsou fakt paka. Jednou mne legitimovali, protoze jsem sel rychle po ulici. Pry nekdo na druhym konci Brna vykradl samosku. Ptal jsem se, jestli mi byl podobny a oni, ze nevi jak vypadal. Tak jim rikam, ze tudiz nemohou mit duvodne podezreni a at daji pokoj. Pak mne poprosili. Byl jsem z toho tak paf, ze jsem jim tu obcanku ukazal a rekl jim, ze se na ne sice zlobim, ale chapu, ze bez toho legitimovani toho zlodeje prece nemuzou chytit.

    Bohuzel jsem polici zazil i pred 89 a pamatuju si na ty chudaky vymastence. A to uz ve me zustane. Autoritu si policista musi vybudovat slusnym chovanim, ne hranim si na kovboje.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Luk avatar 2.5.2006 14:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    V roce 1997 nás nelegálně kontrolovali nedaleko Staromáku. Kamarád vyprávěl vtip o policajtech, inspirován skupinou asi 10 strážců zákona jdoucích po druhé straně ulice. V okamžiku kdy zaslechli slovo "policajt", změnili směr, přešli ulici a chtěli abychom prokázali totožnost - celá parta, ne jen ten, který vyprávěl (navíc jako kdyby na tom bylo něco nelegálního). A jejich odůvodnění kontroly - jaké asi? ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 1.5.2006 23:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Správný postup se často označuje jako "ocelová pěst v sametové rukavičce". Policisté mají postupovat tvrdě, nekompromisně, ale klidně a hlavně v souladu se zákonem. Jen tím si mohou vybudovat respekt a autoritu. Nezískají ji hysterickým řevem, šviháním tonfou na všechny strany, ostentativní perlustrací všech okolo, zuřivým bojem s fotografy a kameramany apod. Takové dětinské chování je projevem přinejmenším hrubého amatérismu, ale ještě spíš absolutně nepochopené úlohy policie ve společnosti.

    Nějaké problematické případy tu budou vždy. Ale pokud už jednotlivec selže, jeho kolegové by měli situaci profesionálně vyřešit, a ne to ještě dále eskalovat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    elviin avatar 2.5.2006 16:08 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši

    Osobne si myslim, ze na vyvolani poradku (stavu v souladu se zakonem) by stacil jeden policista. Ostatni ho musi respektovat nebo se soudit. Tak by to melo byt, zakony na to jsou.

    Kdyz bychom udelali pruzkum, kdo a zakolik jde k policajtum delat, tak to asi nedopadne nejak priznive. Ocekavam, ze u policistu delaji, (vzhledem k nabizene odmene) lide, kteri nemaji ani v zivote moc prirozeneho respektu, natoz v uniforme.

    Heron avatar 1.5.2006 23:30 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Proč by z zemi, kde policie pracovala pro ministra vnitra, posléze premiéra nemohli policajti mlátit členku opoziční strany?

    Vždyť mlátili lidi na CzechTeku, mířili nabitou devítkou na hlavu jednomu tanečníkovi, vyvedli narušitele pokojné demonstrace hnutí potlačujícího lidská práva, vraždy zametali pod koberec jako sebevraždy, nechali uniknout člověka podezřelého z několika trestných činů, nezákoně perlustrovali na demonstracích k čemukoliv atd. Dneska ráno se pokojně procházeli s fašisty, no a pak jim nějaká holka zkazí náladu, to by jednoho naštvalo, no ne?
    1.5.2006 23:33 geecz | skóre: 4 | blog: herostratos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Proč mám ten dojem, že zde dnes nedojde k založení fan clubu PČR? :-) :-)
    1.5.2006 23:38 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Ale pořád s tím CzechTekem. Bublan tehdy nevěděl, že má Paroubek potíže s gramatikou a když mu přišla smska, "technari pojedou na Czechtek, nech je bit", tak si to jednoduše vyložil špatně :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Heron avatar 1.5.2006 23:40 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    :-D

    Ať tak či onak, měl odstoupit.
    1.5.2006 23:41 geecz | skóre: 4 | blog: herostratos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    To jen proto, že funkcionáři RaJ jsou čtvrtí nejhorší v gramatice :-)
    2.5.2006 09:40 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    tak to je skvely vtip na dnesne rano :)
    Polívčička byla..
    Luk avatar 1.5.2006 23:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    nezákoně perlustrovali na demonstracích k čemukoliv
    Na tom videu, co je na iDnes, je zrovna vidět nezákonná kontrola totožnosti (odůvodnění "připomínáte hledanou osobu" - to je ovšem tak gumové, že se proti tomu nelze bránit).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.5.2006 23:43 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
       Dyť jí ani nic moc neudělali. Gzycht má celej a děti jsou taky nevodřený. Nedostala pořádnou ránu do dr*ky, tak co křičí?
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Prcek avatar 1.5.2006 23:46 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    To s tema detma jsem taky nepochopil - jestli je tam opravdu mela, tak je pekne pitoma... brat decka na demonstraci, kde se muze kdykoliv neco semlet :-/
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    1.5.2006 23:48 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
       Třeba jen chce vychovávat děti, ale drží se moderního pravidla že děti se mlátit nemají. Tak to chtěla nechat na jinejch. Škoda, příště.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    2.5.2006 00:00 geecz | skóre: 4 | blog: herostratos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Spíš byla potřeba získat hlasy u mladých levicových voličů a zároveň ukázat jakousi odpovědnost. Vezmou se děti a tradá s nějakým veselým plakátkem mávat náckům. Buď ji dají do držky oni - pak je mučednice, nebo jí poslouží nějaký policejní trouba (jak se stalo) - a je oběť policejní brutality. No každopádně je to jízdenka do sněmovny. A tady je každej tak vzrušenej, je holt jaro ...
    1.5.2006 23:54 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Jindro, až se setkáš s nějakou extremistickou frakcí linuksáků a dostaneš na budku, tak mi vůbec nebude vadit až ti někdo řekne to samé.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    2.5.2006 15:25 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Ty vedes detsky oddil? Boze! Dobry priklad pro decka, dejte si pozor na benga, jsou to psychopati. Zmlati bezbranou mladou zenskou. Jsem si blbec zase jednou zkontroloval jestli ti to nedocvaklo. Bohuzel, nedocvaklo. Uz to vickrat neudelam.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    2.5.2006 19:04 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
       Nic ti nebrání v tom, založit si vlastní oddíl, postavit si vlastní chalupu, postavit si vlastní stodolu, vybudovat vlastní tábořiště, připravovat pro děti vlastní program, učit je a zároveň se s nimi bavit a maximálně dobře tak jak ty si představuješ že to dobře je, aby všechny děti, které jsou podle tvého názoru mnou špatně vychovávány, přešli k tobě. Nebo jen kecat jak já to dělám špatně.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    3.5.2006 00:24 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Tabor poradam na vlastnim taboristi jednou rocne. Jak souvisi tato cinnost s chalupou netusim. Ale ... pravo kritizovat policii nemerim tim, jestli mi nekdo nahodou nezmrzacil decka. Dle meho jses psychopat. Jako dite jsem jich par v roli vedoucich potkal. Dokonce daleko vice nez cinil bezny prumer ve spolecnosti, takze to, ze mas vlastni oddil je pro mne spise potvrzenim meho neblaheho tuseni. Sbohem.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    3.5.2006 00:33 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
       Jsem psychopat, řežu malej dětem ručičky a důchodcům podkopávám berličky. Taky v zimě sypu ptáčkům do krmítek sádru kočičky suším v mikrovlnce a pejsky peču na otevřeným ohni bez receptu. SSSSSSBBBBBOOOOHHHEEM.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    2.5.2006 15:54 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Souhlas. To video ukazuje, ze se vubec nic nestalo a jen se to snazi zpolitizovat.
    1.5.2006 23:53 ABCLinuxuIsAlive | skóre: 12 | blog: Cubix | Nodnol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    No zrovna dneska jsem videl, jak dva cerni sheriffove (s prominutim) buzerovali bezdomovce na nadrazi. Hned kdyz k nemu prisli, tak jeden svihnul rukou a facku zastavil az tesne u jeho obliceje :-(.
    Zkoncilo to tak, ze mu vyhodili vsechny jeho veci (vcetne bundy) do odpadkoveho kose.
    Zkratka uz se nemuzu dockat, az tenhle stat konecne opustim (pokud ovsem jinde nebudou (nekteri) policiste stejni z****)
    Nejsem povinen byt takový, jaký bych podle ostatních měl být. Je to jejich omyl, ne moje selhaní.
    1.5.2006 23:56 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    S bezdomovcema a žebrákama je to těžké, ale nádraží není noclehárna.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Luk avatar 2.5.2006 00:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    To nicméně není důvod k tomu někoho takového umlátit k smrti, jak to činili jedni městští strážníci.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.5.2006 00:06 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    S tím souhlasím, ale nerozumím proč na můj komentář takhle reaguješ. Nebo to mělo být jen tak aby řeč nestála?
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Luk avatar 2.5.2006 00:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Už mám dneska takovou náladu :-D Když mě prostě něco nas..., tak už reaguji prakticky na všechno.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.5.2006 00:04 ABCLinuxuIsAlive | skóre: 12 | blog: Cubix | Nodnol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    to je mi jasne .. taky mi to prijde nechutne .. ale stejne se mi ten jejich pristup docela hnusil
    Nejsem povinen byt takový, jaký bych podle ostatních měl být. Je to jejich omyl, ne moje selhaní.
    2.5.2006 00:09 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Ozval ses? Zastal ses jich? Chodím skoro všude s foťákem a když něco podobného vidím tak na ně houknu ať chviličku podržej, že si je vyfotím. Vždy přestanou a jdou si po svých (někteří duševně slabší jdou i po mě, ale s tím problémy nemívám).

    Nedávno jsem takhle fotil policajty na letné, stáli uprostřed světelné křižovatky asi 5 minut a kecali z okna do okna. Když jsem si stoupl před ně a vyfotil je tak aby mě viděli, tak okamžitě jeli pryč :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    2.5.2006 00:25 ABCLinuxuIsAlive | skóre: 12 | blog: Cubix | Nodnol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    tyo .. mel jsem na sobe bile maskace, cervenou mikinu a v ruce Jo (cca 120 cm dlouha tyc), ktere jsem si vezl na nedelni seminar :) myslim, ze jsem nebyl ten pravy, kdo by jim mohl neco rict :-D
    Nejsem povinen byt takový, jaký bych podle ostatních měl být. Je to jejich omyl, ne moje selhaní.
    2.5.2006 14:57 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    No co ty víš. Třeba právě jo. Možná by se lekli. ;o)

    (btw: zdravím bývalýho gympláka :o))
    2.5.2006 09:11 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Vsimnete si, jak ten druhej policajt co ridil moc dobre vedel, ze nejsou v pravu. Takze ujel jen pres jednu ulici, aby mel jeho kolega cas se zklidnit, a pak ho pustili. Tedy bez jakehokoliv duvodu nalozili cloveka do auta a nekam ho odvezli, pak ho vysadili a neni o tom nikde zadny oficialni zaznam.

    Bohuzel plati, ze policie je nepostihnutelna. Tzn. ze klidne prekroci sve pravomoci a nemusi mit obavy, ze by za to byla hnana k odpovednosti. Kdyby byl moc velky humbuk, tak se seberou premie, da dutka, a tim to zkonci.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    2.5.2006 09:46 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Jseš si jistý? Podle toho kde ho vykládali ho odvezli na nejbližší služebnu Policie.
    2.5.2006 10:18 eXEden | skóre: 13 | blog: Plkoviny | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Jojo, tipoval bych, že k Botanický zahradě pod Karlákem - tam, kde vyhořeli :-)
    2.5.2006 19:15 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Já sice nevím, kde to bylo, ale taky bych řekl, že ho přivezli na služebnu.
    2.5.2006 20:09 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Je to tak, odváželi ho z Karlova Náměstí dolu na služebnu přímo naproti Botanický zahradě.
    Luk avatar 2.5.2006 20:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Samozřejmě. A tady je (rukou zadrženého) popsáno, co se tam dělo.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Pavel Stárek avatar 2.5.2006 21:11 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    No nevím proč se pán podivuje v závěru jeho popisu, že (cituji):
    že jsem byl zadržen pro "podezření ze spáchání přestupku neuposlechnutí výzvy" (?).
    Tento přestupek samozřejmě v zákoně o přestupcích (zákon 200/1990 Sb.) existuje - §47 odstavec 1 a. A v takovéhle situaci musí počítat s tím, že bude (třeba) předveden k podání vysvětlení. Nakonec ho pustili ale mohli mu ještě napařit pokutu až 1000Kč. Hrozně rád mám takovéhle pisálky co se strašně podivují.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Luk avatar 2.5.2006 21:32 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Jenže ono to vůbec není tak jednoznačné. Pokud cílem jeho jednání bylo zabránit páchání trestného činu zneužití pravomoci veřejného činitele (případně dalších trestných činů a přestupků), potom ani neuposlechnutí výzvy není přestupkem (§2 odst. 2 zákona 200/1990 Sb.).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.5.2006 10:00 mivrap | blog: Mirkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Proč tam ten fízl mává při tom zatýkání toho kluka tou bouchačkou???
    2.5.2006 19:24 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Protože je to přece drsnej fízl. Teď bude moc chlapům vykládat, jak byl připravenej zastřelit diverzanta, ale nakonec to nezmáčk.

    To byl fakt hnus no...beztak ani ti cajti netušili, koho to mlátěj. Přeskočilo jim a říkali si, že si "trochu užijou ňáký tý akce". A teď, když se zjistilo, že to byla kandidátka Strany zelených, radši choděj po Praze kanálama.
    Luk avatar 2.5.2006 20:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    A teď, když se zjistilo, že to byla kandidátka Strany zelených, radši choděj po Praze kanálama.
    Ona to není jen kandidátka Strany zelených, ale také ředitelka Sekce pro lidská práva a rovné příležitosti Úřadu vlády ČR. Ale to není podstatné z hlediska toho, co se stalo.

    Jinak je zajímavé vidět, jak reagovali politici, hlavně ministr Bublan a premiér Paroubek. Čin odsoudili, bijec bude nejspíš odstraněn a jede se dál - "bylo to selhání jednotlivce", proto se žádná další opatření (ke zlepšení práce policie) přijímat nebudou. Ke smůle všech občanů ČR.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.5.2006 08:16 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Ona to není jen kandidátka Strany zelených, ale také ředitelka Sekce pro lidská práva a rovné příležitosti Úřadu vlády ČR.
    Jo, ja vím. Nechtěl jsem se ohánět funkcema té paní, abych náhodou neplácnul nějakou hloupost :o)
    Jinak je zajímavé vidět, jak reagovali politici, hlavně ministr Bublan a premiér Paroubek. Čin odsoudili, bijec bude nejspíš odstraněn a jede se dál - "bylo to selhání jednotlivce", proto se žádná další opatření (ke zlepšení práce policie) přijímat nebudou. Ke smůle všech občanů ČR.
    Jasně, ale jaká opatření bys chtěl zavést. Tohle by se mohlo stát naprosto kdykoliv. V každé skupině lidí se najdou takoví, kteří rádi násilí. A kde jinde by se mohli vyžít lépe než u policie (těch několik, zdůrazňuju __několik__ grázlů na CzechTeku nebo teď při napadení paní Jacques) nebo u armády (týrání muslimských vězňů). Je to opravdu hrozné, ale úplně zabránit tomu prostě nejde. Proto si nemyslím, že je to Paroubkova chyba nebo kohokoliv jiného. Stejně jako není chyba ODS, že někdo praštil Dolejše :o)

    Přemýšlím, jak by tomu šlo zabránit. Hmmmmm...jediný, co mě napadá, jsou nějaký jiný nebo přísnější psychologický testy. Ale myslím si, že by to tomu moc nezabránilo. Ale je fakt, že na tohle odbrník nejsem :o) Isah? Pane Jílku? ;o)
    Luk avatar 3.5.2006 12:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Řešení není jednoduché (jednoduché a efektní je vyhodit jednoho člověka a všechno na něj svést).

    Ale pro začátek by stačila zásadní změna celé filosofie policie (šířená shora dolů) - z dnešního zažitého (ještě z předlistopadových dob) "všechno je zakázáno, něco je povoleno" na "všechno je povoleno, něco je zakázáno". Takto je to totiž podle Listiny základních práv a svobod, ale mnozí policisté to zjevně chápou opačně ("nepovolená demonstrace", "nepovolené fotografování" apod.). Dokud nebude v celé policii důsledně vyžadováno ctít tuto zásadu, velice těžko půjde dělat něco dalšího.

    Dále tu máme inspekci MV a také systém kázeňských postihů policistů. Inspekce je dlouhodobě zcela nedůvěryhodná (již od okamžiku nástupu M. Tomina, zapleteného mj. do Zemanovy kufříkové aféry, na místo ředitele) a mám silný pocit, že se v řadě případů nesnaží zjišťovat pravdu, natož pak uplatnit nějaké sankce. Systém sankcí za provinění policistů by měl být přísnější, "mlátičky" by měly být po činu okamžitě vyloučeny absolutně bez nároku na odstupné (ani když odejdou ještě před skončením procesu).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.5.2006 14:06 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    To mne spis zaujal ten zaber, jak kraci pochod nacku v cele se skupinou policajtu. Uznavam, ze v demokracii je bohuzel nelze zakazat jen proto, ze jejich prapory maji stejne barvy jako nacisticke, ale bohuzel musime cekat az zacnou hajlovat nebo je nekdo uvidi kreslit hakenkreiz... Budiz, ale napadlo mne, kde je hranice mezi temi policajty, kteri je udajne "hlidali", a kde jsou ti nacci, co jdou v pruvodu.

    Nicmene aby nekdo nenabyl dojmu, ze sympatizuju s anarchisty: Osobne by mne zajimalo, kolik lidi z toho pruvodu (na obou stranach) prislo z jineho duvodu, nez si vybit energii v poradne rvacce... :-(
    θηριον ειμι
    Pavel Stárek avatar 2.5.2006 21:20 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Je až s podivem, kolik lidí vidí při takovýchto akcích jen ty "nácky". To že na "druhé straně barikády" stojí radikální ultralevicová a anarchistická organizace ČSAF to už nikdo nevidí.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    3.5.2006 00:31 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Nekteri lide si ty nacky nepochopitelne spojuji s obrazky z nejhorsi a nejodpornejsi reze v lidskych dejinach. A nekterym ani toto nestaci, holt nejaky defekt asociativniho mysleni.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    3.5.2006 10:46 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Myslim, ze sis neprecetl ten druhy odstavec, co jsem psal... Rikam, ze je to vsechno stejna verbez -- obe strany vidi svet cerno-bile (v pripade nacku je to doslovne ;-)), obe se tam prisly (vetsinou) jen poprat a obe jsou radikalni, coz je z principu nebezpecne.

    Na ty policajty v cele neonacistickeho pruvodu jsem upozornil proto, ze mne ten zaber opravdu dostal. Vypadalo to, jako by tam neprisli pracovne...
    θηριον ειμι
    prometeus avatar 2.5.2006 20:13 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Mna zaujal zostrih tej udalosti na STV.

    Najprv zaber na neonacistov, ktorych sprevadzali kludni policajti, potom zaber na anarchistov, kde lietali flasky s vodou, alebo niecim podobnym - policajti v klude, este ten ich dostojnik povedal do kamery, ze sa nic nedeje. Napokon zaber na kludne namestie, kde to masti nejaky 5 centimetrovy chlap v uniforme do bezbrannej zeny... :)))
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    2.5.2006 22:52 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    skutečně 5 centimetrů? :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    prometeus avatar 2.5.2006 23:23 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Nemeral som ho, ale zo zaberu mi tak pripadal :) Je to zapricinene asi aj tym, ze chlapi, co mlatia zeny, sa mi zdaju nejaki mensi ;-)
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    Dalibor Smolík avatar 3.5.2006 09:14 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    A když vezmu v potaz, že ten člověk - mlátička byl v předlistopadovém útvaru nasazení, tak k tomu není co dodat. To už jeden neví, zda je v Kocourkově nebo v civilizované zemi. Ještě že to pan Bradavičník veřejně odsoudil (nevím, zda by to udělal, kdyby nešlo o veřejně známou osobnost a nebylo před volbami)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    3.5.2006 10:40 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policie a slaboši
    Spíš je problémem jiný metr na zmlácení technaře (nejsou důkazy) a za zmlácení veřejně známé osoby. V jednom případě se politici policie zastávají a ve druhém už hrozí postihy a tresty. Naivně se domnívám, že by zákony měli platit pro každého stejně.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.