Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
AMD is in the process of pushing new high-end features into their Linux driver -- such as Multi-GPU CrossFire support -- and with the ATI Radeon HD 4850 they have even begun showing off Tux, the Linux mascot, on their product packaging and providing Linux drivers on their product CDs!inu mám tu dvě retail balení 4850 a ani v jednom nejsou linuxové drivery a CD. a za druhé "in the process" neznamená "dokončili a je to plně a bezchybně funkční". v tomto ohledu nadále zastávám tento názor: dokud neosadím 2x4850 v CF, nenainstaluji ubuntu a nepustím nějakou 3D hru, pak to nepovažuji za hotové. totéž platí i pro ostatní věci (samozřejmě strašně rád napíšu třeba za půl roku, že to amd zmákla a nv se může jít zahrabat
2D EXA akceleracia 3D OpenGL TexturedVideo hibernacia KDE4 :DPS. s najnovsim fglrx asi tazko rozchodis na R7000. Je to karta ktoru uz AMD/ATI nepodporuje vo svojich ovladacoch (pouzivat treba OSS radeon) rovnako ako nepodporuje stare dobre TNT-Geforce2 nvidia v svojich aktualnych ovladacoch :D
nakonec jsem zrusil dual head (lcd, tv) a pouzil single head (clone mod na tvout) a je to v pohode, system uz zas funguje jak ma.Zajistit, že systém přestane padat, tím, že se vypnou některé vlastnosti, není "funguje, jak má."
v poslednim odstavci kapitoly "Micro stuttering" je preklepDík, opraveno.
mplayer -vo gl:yuv=4:lscale=1
Výkon je s tímto nastavením velice dobrý, na AMD Athlon X2 4850e (2,5 GHz) zvládám přehrávat Full HD (1080p) videa v H264 bez jediného trhnutí (pravda je potřeba trochu upravit nastavení dekódéru (volba MPlayeru -vfm ffmpeg -lavdopts lowres=0:fast:skiploopfilter=all
).
Výkon je s tímto nastavením velice dobrý, na AMD Athlon X2 4850e (2,5 GHz) zvládám přehrávat Full HD (1080p) videa v H264 bez jediného trhnutí (pravda je potřeba trochu upravit nastavení dekódéru (volba MPlayeru -vfm ffmpeg -lavdopts lowres=0:fast:skiploopfilter=all
).
Když už jsme u toho přehrávání FullHD h.264. Nevím co poslední dobou udělali, ale SVN verze Mplayeru(škoda jen, že revize 27573 zrovna nejde přeložit) s použitým demuxerem lavf dovede přehrát právě FullHD h.264 video na mém šrotu(Intel(R) Celeron(R) CPU 2.66GHz s GeForce FX 5200), u kterého normálně předběhne obraz zvuk u zkušebního vzorku o 25 sekund, tak že doběhne obraz se zvukem do konce současně. Teda samozřejmě s -vfm ffmpeg -lavdopts lowres=0:fast:skiploopfilter=all
, ale toho si nejde běžným okem všimnout. Zvláště ještě když se škáluje. V akčnějších scénách je sice vidět jak obraz dobíhá, ale něco takového jsem si nepředstavoval ani v nejdivočejších snech.
další server , který jde do kytek.Další server, kde neocenili tvé detektivní kvality?
Coreboot byl přesně kvůli takovýmto věcem zamýšlen.
Nevím kdo plánuje simulovat každé zrnko písku během výbuchu, těch pár (max. desítech) dnes interagujících objektů zvládne i Athlon.Že by výrobci her?
porovnavate hrusky s jabkam ..... ony gpu maji vykon okolo 1TFLOPS ale v jednoduche presnosti , zatimco u cpu se udava vykon ve dvojite presnosti ....To v tomhle případě klidně můžu, protože pro zmíněné výpočty fyziky ve hrách je jednoduchá přesnost dostačující. Co je mi platné, že CPU zvládne přesnější výpočty, když je nepotřebuju přesně, ale rychle.
+ grafika je silna diky masivne paralelnim vypoctum .....(mnoho "jednoduchych" vypocetnich jednotek) a cpu jedna ...ale velmi komplexni a univerzalni vypocetni jednotka ( u multicore ..2,3,4... atd )Ano, to vím. Nicméně v kontextu této diskuze - no a?
Nyní se již ví i o novém TMPGEnc 4.0 Xpress a do budoucna budou podobné nástroje přibývat.Zrovna včera jsem si v novém
libschroedinger
ovi všiml volby --with-cuda=PATH
. Už jen jak ten bazmek dotunit aby mi nedával tak příšerné výsledky.
Jejich karty jsou nicméně zaměřeny na jiný trh :)a přesně proto jsem je nezmínil
Z té doby také pocházejí rekordní prodeje raket ATI...
nemelo by to byt jinak?
Tiskni
Sdílej: