abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | Pozvánky

    Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    3.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 526 hlasů
     Komentářů: 22, poslední včera 10:06
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    18.5.2012 00:54 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše jak funguje ten lcd pres usb?
    tusi nekdo, jak tahle vec funguje? (a funguje vubec v linuxu?) pres ktery modul se do toho "husti" ten signal? pokud grafiku pocita gpu, jak se vystup presmeruje do usb?

    na tech strankach pisou jen "The e2251Fwu USB Monitor is compatible with PC as well as Mac using the DisplayLink driver.", o cemz jaksi nevim, co si myslet... :-(

    diky! (ano, hledal jsem)
    18.5.2012 02:19 spodinasociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak funguje ten lcd pres usb?
    DispayLink jede přes virtuální (sw) grafiku. Pro připojení je třeba driver - pokud vím, tak DisplyLink má ovly jenom pro masox a Windows.
    18.5.2012 14:36 Marconi | skóre: 3 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak funguje ten lcd pres usb?
    18.5.2012 19:04 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak funguje ten lcd pres usb?
    dík, málem jsem se to jal hledat také...
    18.5.2012 19:48 spodinasociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak funguje ten lcd pres usb?
    To je komunitní, takže ne přímá podpora. Ale nevěděl jsem, že už je to v použitelném stavu...
    pavlix avatar 19.5.2012 13:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak funguje ten lcd pres usb?
    DisplayLink Releases Linux Source Code For Its USB Graphics Processors

    Open source drivery jsou mnohem užitečnější než closed source.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.5.2012 03:03 přehazovačkasociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak funguje ten lcd pres usb?
    Ale klidně, ale nic jsem koneckonců neříkal o closed-source. Jenom že tu podporu negarantuje výrobce.
    pavlix avatar 20.5.2012 10:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak funguje ten lcd pres usb?
    Jenom že tu podporu negarantuje výrobce.
    Ano. Všechen hardware (USB ethernet, USB SATA/IDE), co jsem za poslední měsíce koupil, měl na krabici napsanou verzi kernelu, od které je podporovaný. To je samozřejmě ideální. Žádná nesmyslná CD nebo drivery na mass storage.

    Ale tak na druhé místo řadím produkty, na jejichž krabici to napsáno není a přesto fungují. Pokud je potřeba instalovat drivery, zavání to průserem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.5.2012 01:59 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    Urcite zajimave cteni, ale nedosel jsem na konec. Neslo by trochu ucesat to vyrazivo? Prijde mi to jako prepis nejake hospodske debaty. Vyrazy "podělal sračku zprasili" mi k abclinuxu moc nesedi
    18.5.2012 02:21 spodinasociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    Co se týče toho "zprasili" (tedy že japonci špatně namazali ten Liquid Pro), tak z čeho tak autor usuzuje? V patlání se nějak extra nevyznám - je na tom jejich obrázku něco špatně, nebo co?
    18.5.2012 07:39 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    Taky se divím. Kterákoli pasta vypadá nehezky, poté co chladič odlepíte (vrstvička se potrhá, část zbyde na chladiči a část na CPU). A pokud tohle konkrétní "médium" má navíc sklon k tekutosti, tak holt při demontáži vyteklo, no... Mimochodem mi v tom případě LiquidPro nepřipadá až tak úžasná. Pasta by měla především držet tam, kam ji napatláte. Osobně bych použil asi spíš Ceramique - vodí asi trochu míň, než tekutý kov, ale mezi klasickými pastami je jedna z nejlepších, a neteče. A taky přemejšlím, když už bych měl heat-spreader sundaný, jestli bych ho potom dával zpátky. Proč nenavázat čip přímo na chladič?
    [:wq]
    18.5.2012 10:01 Zbynek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    LiguidPro se nanáší trochu jinou metodou než obyčejná pasta viz: komentář odWifta.

    Nandání chladiče přímo na křemík není tak jednoduché, patice ani deska k tomu není přizpůsobena viz: diskuzní vlákno.
    19.5.2012 21:05 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    Díky za vysvětlení a za link :-)
    [:wq]
    19.5.2012 21:26 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    Jo a ještě jsem našel pravděpodobné chemické složení (cca příspěvek 32 a další).
    [:wq]
    18.5.2012 02:49 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    Jehovisti jsou jako mormoni? Taky nemluví sprostě?
    18.5.2012 03:12 přehazovačkasociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    jenže má pravdu. Není to blog, nýbrž článek, takže by to mělo mít trošku štábní kulturu. Samozřejmě, když řekne, že se z toho udělá konvence, tak prosím.

    Ale problém právěže je, že doposud (myslím) ta konvence byla psát +-neutrálně spisovně.
    18.5.2012 08:22 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    Rozčilovat se nad jazykovou úrovní nemá na abclinuxu smysl. Tady jde o obsah a ne o formu :(
    18.5.2012 08:28 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    Souhlasím. Navíc jsou v článku i faktické chyby, autor napíše „osobně bych to viděl na druhou jmenovanou variantu“, ale myslí tím první variantu… Řekl bych, že tentokrát se článek moc nepovedl.
    18.5.2012 08:56 machy | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    To asi špatně čteš. Autor popisuje tři varianty (nechá být, použije lepší pastu, vrátí se k předešlému řešení) a pak popisuje opravdu druhou. Chyba je na tvém příjmači. :)
    18.5.2012 08:58 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    Aha, ono je tam jedno přebytečné nebo, to mne zmátlo.
    18.5.2012 09:04 Ragzid | skóre: 24 | blog: Pivní koutek | Liberec-Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    …autor napíše „osobně bych to viděl na druhou jmenovanou variantu“, ale myslí tím první variantu…
    Zrovna tohle mi prijde jasne, prvni jmenovana je "jestli Intel nechá toto plavat", ale dal se mluvi o vymene za kvalitnejsi pastu...
    18.5.2012 09:23 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    Co je tohle za poklesle vyrazivo? Autor si zrejme spletl server. Tenhle je ten sluzny, to neni diit :-p
    Petr Tomášek avatar 18.5.2012 15:35 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    Popravdě, nestačím se divit, kolik je tu lidí, co bazírují na hloupostech. :-(
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    18.5.2012 15:42 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    Popravdě, nestačím se divit, proč se tolik lidí chlubí tím, že neumí česky. Být takovéhle chyby v nějakém matematickém zápisu, budou mít z autora všichni legraci a nikdo nebude tvrdit, že ty špatné vzorečky přece ničemu nevadí.
    David Watzke avatar 18.5.2012 10:16 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    No, asi sem jedinej, kdo se při čtení článku fakt nasmál :-D +1
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    18.5.2012 13:00 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    Jojo, taky se mi to líbilo :-).
    Baník pyčo!
    Salamek avatar 18.5.2012 16:22 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    +1
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    frEon avatar 18.5.2012 11:06 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    sem jedinej, kdo v ty paste vidi konspiraci?

    Podle me intel usoudil, ze ten procesor je az prilis dobrej a nechce ohrozovat pozice i7, ktera by pak nemela za ty prachy velkej smysl byti pod sluncem.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    18.5.2012 11:17 Smíšek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    Taky mě to napadlo.
    18.5.2012 12:43 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    Rikate to jako by nekde bylo info o tom, ze i7 je udelana lip. :-) Tedy... je?
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    frEon avatar 18.5.2012 14:31 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    ne, mam tim namysli, ze i7 je vykonejsi, ale dala by se dohnat pretaktovanim i5tky. tak je tam umele vytvorena brzda.

    tot ma domenka
    Talking about music is like dancing to architecture.
    18.5.2012 15:43 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    no... ale pretaktovanim i7 se treba dostanete dal nez s i5, kdyz mate ht,aes a par dalsich blbosti... ne? :-)
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    18.5.2012 15:45 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    ok, aes ne, tu cumim, ze i5-3550 uz ho umi. Takze jen ten ht.
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    David Watzke avatar 19.5.2012 13:08 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    AES mají i starší i5 (třeba 2500K).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 19.5.2012 13:07 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    Co tak čtu od lidí, tak HT tě spíš omezí co se týče maximálních dosahovaných taktů.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    frEon avatar 20.5.2012 14:28 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge
    treba na i7 nema penize, nebo se mu je za to nechce dat...
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Dreit avatar 18.5.2012 16:50 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: co Intel podělal na výrobě Ivy Bridge

    GB to má vymyšlený hezky, když někdou koupí třeba 4 grafiky, tak vytahá komáry a může tam plácnout jednu velkou potvoru (větrák) pro všechny najednou :-)

    Nope
    18.5.2012 21:24 Jindřich
    Rozbalit Rozbalit vše Toshiba
    Koupil jsem si 3,5" externí disk Toshiba. Netušíte, od kterého výrobce je tedy disk uvnitř? (Já sii naivně myslel, že Toshiba. Je to Toshiba TOSHIBA STOR.E ALU 1,5 TB.)
    vlastikroot avatar 18.5.2012 21:31 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toshiba
    To bude beztak neco takoveho :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    18.5.2012 21:32 Jindřich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toshiba
    Hezký. Jenom aby dali dohromady tu kapacitu, tak by tam těch flešek museli napájet trochu víc ;-).
    vlastikroot avatar 18.5.2012 21:37 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toshiba
    Číňani jsou všemocný, neni pro ně problém to vyrobit tak aby se to hlásilo jako 1.5TB ;-)
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    18.5.2012 21:57 Jindřich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toshiba
    Jsou ještě mocnější - ta data se tam vejdou...
    20.5.2012 08:06 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toshiba
    man hdparm
    20.5.2012 08:07 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toshiba
    hdparm -i /dev/sdX | grep Model
    23.5.2012 18:50 David
    Rozbalit Rozbalit vše spotreba monitoru
    Spotřeba se dle AOC vejde do 10 W, co to v reálu znamená pro USB konektory počítače, to těžko říci.
    V realu je to nesmysl, protoze maximalni proud USB 2.0 je 500mA - tedy pri napeti 5V maximalni vykon 2.5W. Pro napajeni takoveho monitoru by bylo zapotrebi ctyr USB portu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.